Η καλύτερη έκδοση οκτάμπιτων games

billy είπε:
Ναί, είναι πιό λεπτομερές, αλλά επειδή εν τέλει είναι το ίδιο λειτουργικό με τον cpc (δηλαδή οι διάφορες ενδείξεις διαβάζονται το ίδιο εύκολα), δεν έδωσα ιδιαίτερη σημασία σε αυτή την λεπτομέρεια.
Δεν χρειαζόταν άλλωστε, απλά εγώ λόγω του ότι δεν έχω ασχοληθεί ποτέ με αυτά τα games και το μόνο που έχω σαν οδηγό είναι αυτές οι φωτογραφίες, τις "ξεζουμίζω" όσο μπορώ. Έχω καλομάθει βλέπεις από κάτι site του τύπου lensoftruth.com που μετράνε τα pixels ένα ένα, είμαι και τελείως τσίμπλας με αυτά οπότε μην μου δίνεις περισσότερη σημασία από όση πρέπει :p
 
Tο copout το είχα λιώσει σε 6128 και το θεωρώ αγαπημένο παιχνίδι!

Θέλω να βάλω δύσκολα τώρα: saboteur ii! Σηκώνει συζήτηση αυτο!
 
Imgema είπε:
Δεν χρειαζόταν άλλωστε, απλά εγώ λόγω του ότι δεν έχω ασχοληθεί ποτέ με αυτά τα games και το μόνο που έχω σαν οδηγό είναι αυτές οι φωτογραφίες, τις "ξεζουμίζω" όσο μπορώ. Έχω καλομάθει βλέπεις από κάτι site του τύπου lensoftruth.com που μετράνε τα pixels ένα ένα, είμαι και τελείως τσίμπλας με αυτά οπότε μην μου δίνεις περισσότερη σημασία από όση πρέπει :p


Βρε, καλά κάνεις !! Και εγώ τέτοιος "ψείρας" είμαι !! :D

Γενικά, αυτός είναι και ο λόγος που έβγαλα την cpc έκδοση νικήτρια με πολύ μικρή διαφορά απο εκείνη του commodore: Το ότι ο καθένας δίνει κάποιες φορές την δική του βαρύτητα σε ορισμένα πράγματα (π.χ. εμένα με ενοχλεί πιό πολύ να βλέπω τα πιξελιασμένα sprites, παρά το γεγονός ότι έχει π.χ. πιό λεπτομερείς ενδείξεις το HUD του CBM).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αρκετά πιά με τα FUD των "αντικειμενικών". :takethat:

billy είπε:
GRAPHICS/ΚΙΝΗΣΗ

Στον amstrad (όπου το παιχνίδι είναι σε υψηλότερη ανάλυση απο τον spectrum) έχουμε μία αρκετά πετυχημένη επιλογή βασικών χρωμάτων, η οποία σε συνδιασμό με το επίσης επιτυχημένο dithering (τεχνική που έχουμε δεί αρκετές φορές και σε άλλα mode 1 παιχνίδια), δίνει ένα ακόμα καλύτερο (και "ευρύτερο") χρωματικό φάσμα.

...

GAMEPLAY

Το παιχνίδι παίζει το ίδιο καλά και στους δύο υπολογιστές, αν και η -ελαφρώς- πιό γρήγορη (λόγω και της χαμηλότερής ανάλυσης) κίνηση του spectrum, το κάνει αντίστοιχα λίγο πιό δύσκολο.

billy είπε:
Βρε, καλά κάνεις !! Και εγώ τέτοιος "ψείρας" είμαι !! :D
Εγώ που τα ψειρίζω καλύτερα, έκατσα και έβγαλα την πραγματική ανάλυση, "κόβωντας" ότι μαύρα borders προσθέτει ο emulator (και στην πορεία ανακάλυψα ότι οι emulators του Amstrad (τουλάχιστον WinAPE και CPCE που δοκίμασα) "κλέβουν" ασύστολα στο resolution που βγάζουν τα screenshots. Εκτός αν μου πείτε ότι ο Amstrad συμπλήρωνε την ανάλυση του (από 256->320) με μαύρο border, οπότε γιατί να βγεί "ανώτερο" σε ανάλυση παιχνίδι που δεν παίζει καν full screen;

Λοιπόν, προς αποκατάσταση της αλήθειας, ιδού οι πραγματικές εικόνες από Amstrad και Spectrum:

attachment.php
attachment.php


attachment.php
attachment.php


Και επειδή ξέρω ότι μπορεί να δυσκολεύεστε να αντιληφθείτε τι εννοώ, ειδικά όσοι φοράτε παρωπίδες μάρκας "Amstrad", δείτε το και animated: (αγνοήστε το gickr.com logo, εκεί έφτιαξα τα animated gifs)

attachment.php
attachment.php


"Μεγαλύτερη ανάλυση" my A... :sealed: :p
 
Δεν υπάρχει θέμα "παρωπίδων". Καταλαβαίνω τι προσπαθείς να πείς (δεν χρειαζόταν να φτιάξεις gifs :p ). Oντως η playing area μοιάζει να είναι η ίδια - έστω και αν η ανάλυση του amstrad είναι μεγαλύτερη (ειδικά η οριζόντια).

Φαίνεται όμως πως η έκδοση του amstrad δεν την εκμεταλλεύεται in-game, αφήνοντας επιπλέον "μαύρο" αριστερά και δεξιά, και πέφτοντας σε επίπεδα spectrum.

Παρ' όλα αυτά οι emulators δεν θα έλεγα ότι "κλέβουν" όπως υποστηρίζεις. Η αναλογία των borders πρέπει να υπάρχει και στο αυθεντικό μηχάνημα. Εχω ακόμα την δισκέττα του παιχνιδιού. Αν βρεθεί χρόνος, θα ξαναστήσω τον amstrad, και θα τραβήξω φωτογραφία.

Στα υπ' όψιν ότι θα μπορούσα με την ίδια ευκολία να πω ότι οι spectrum emulators "κλέβουν", κάνοντας το παράθυρό τους να φαίνεται μεγαλύτερο.

Δεν θα το πω όμως, διότι αυτό που μου παρουσιάζουν οι emulators στο συγκεκριμένο παιχνίδι (και οι μεν και οι δε), μου φαίνεται σωστό.

Πιό λογικό είναι το άλλο που έγραψες, ότι δηλαδή στο συγκεκριμένο mode1 παιχνίδι, ο amstrad δεν χρησιμοποιεί μέρος της οριζόντιας ανάλυσης του για να διευρύνει την playing area, αφήνοντας απλά περισσότερο "μαύρο" αριστερά και δεξιά.

Iσως η απόλυτη σύγκριση θα ήταν αν συνδέονταν σε ένα κανονικό μόνιτορ και τα δύο μηχανήματα για να συγκρίνουμε τι βγαίνει - πράγμα που είναι κομματάκι δύσκολο όμως.

Οπως και να 'χει, (και για να δείς τι καλός που είμαι :diablotin: ) αν θέλεις μπορώ να δώσω μία "ισοπαλία" στο θέμα της ανάλυσης, έστω και αν "στα χαρτιά" ο amstrad υπερέχει.
 
Ευγε παρατηρητικε Maddog! Ειχα και ο ιδιος πεσει στη παγιδα του παμπονηρου Αμστραντακια Billy :)

Η ισοροπια στο συμπαν επανηλθε.

BTW σχεδον ολοι οι Speccy emuators εχουν "Border size" ρυθμιση (συνηθως 3 διακριτες τιμες)
 
Όσο και να χτυπιέστε το παιχνίδι αυτό ήταν καλύτερο σε cpc.
 
spyros_s είπε:
Όσο και να χτυπιέστε το παιχνίδι αυτό ήταν καλύτερο σε cpc.
Aυτό εξακολουθώ να πιστεύω κι εγώ. ;)

Wally είπε:
Η ισοροπια στο συμπαν επανηλθε.
Για να σου τη "σπάσω" (κλασσική ρετρο-έκφραση :diablotin: ), θα επισημάνω ότι υπήρχαν και φωτεινές εξαιρέσεις. Οπως για παράδειγμα το ακόλουθο παίγνιον (το οποίο όμως δεν προσφέρεται για περαιτέρω σύγκριση στο παρόν thread, λόγω των περιορισμών), και πιθανότατα και άλλα του είδους του:

castmastcpc.png


castmastzx.png


Παρ'όλα αυτά, φαίνεται πως η πλειοψηφία των mode 1 παιχνιδιών πετσοκόφτηκε επίτηδες in-game, για να γίνει 1:1 όμοια με την "σπεκτρουμοαπεικόνιση". :(

Κατόπιν τούτου, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι τώρα πλέον απεχθάνομαι ακόμα περισσότερο τον ακατανόμαστο... :p :p :p
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εδω εισαι φαουλ :)

Η Freescape γραφτηκε σε CPC και εγινε port σε Spectrum 48. Ποτε δεν εκμεταλευτηκαν τον Spectrum 128

ΒΤW ενδιαφερον ειναι οτι το unoficial port απο CPC σε Enterprise που συμφωνα με αυτη την (μεταφρασμενη) σελιδα ειναι ταχυτερο στον Enterprise.
 
Wally είπε:
Εδω εισαι φαουλ :)
Η Freescape γραφτηκε σε CPC και εγινε port σε Spectrum 48. Ποτε δεν εκμεταλευτηκαν τον Spectrum 128

A, ναι, μου διέφυγε αυτό... :diablotin: (πάλι καλά τουλάχιστον που τώρα παραδέχεσαι ότι γράφτηκε σε cpc, γιατί σε παλιότερο thread μας παρουσίαζες τον ακατανόμαστο ως το "ultimate development kit" τoυ freescape. :p )

Παρεπιπτόντως, στον 128άρη δεν νομίζω ότι θα κέρδιζε σε ανάλυση ή ταχύτητα (μόνο παραπάνω μνήμη είχε, και καλύτερο ήχο), οπότε δεν ξέρω γιατί το αναφέρεις.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εγώ (σαν κάπως άσχετος με τα home) αναρωτιέμαι αν οι spectrum users σε αυτό το thread πιστεύουν ειλικρινά ότι οι εκδόσεις του ZX είναι καλύτερες ή ισάξιες, για τα παιχνίδια που έχουν συγκριθεί μέχρι στιγμής. Και αν ναι γιατι?
 
Ιmgema, για να το κατανοήσεις αυτό, πρεπει να μπείς στον λαβύρινθο των σκέψεων ενός σπεκτρουμά. Εκεί όπου η έκφραση "θέατρο του παραλόγου" δεν αρκεί ούτε στο ελάχιστο για να περιγράψει αυτό που συμβαίνει.

Είναι σαν να είσαι "profiler" και να θέλεις να μπείς στο μυαλό ενός δολοφόνου, οπότε πρέπει να ξεκινήσεις να σκέφτεσαι όπως αυτός.

Υπάρχει δηλαδή ρίσκο: 50% πιθανότητα να αρχίσεις να πιστεύεις ότι βρήκες κάποια άκρη, και 50% πιθανότητα να τρελλαθείς... :D
 
@Ιmgema

Για τους λογους που εχουν εξηγηθει ανα περιπτωση. Σε συμβουλευω να διαβασεις λιγο το thread (τα γραμματα αναμεσα στις φωτογραφιες :) ) και να παιξεις και τα παιχνιδια στις παρουσιαζομενες πλατφορμες.

Οι γνωμες ειναι σαν τις μυτες...

@Billy

ΥΠΟΘΕΤΩ οτι αυτη η μηχανη (που εν ετει 1987 ηταν τεχνικα ανωτερη οσο αφορα τα 3d features απο την Doom) λειτουργει με lookup tables τα οποια ΥΠΟΘΕΤΩ οτι οσο πιο πολλα ηταν, τοσο πιο αποτελεσματικοτερα θα μπορουσε να cache-αρει τις πιθανες επομενες κινησεις του παιχτη. Αρα και πιο σβελτο framerate...

Μπορει να λεω και χαζομαρες.

Παντως και το AY ξεφορτωνει ελαφρως τον Z80 (δεν ειχε και κανα σπουδαιο ηχο παντως).
 
Ολο υποθέσεις είσαι. :p Γιατί δεν ξεκινάς να παίζεις σε amstrad να βρείς την υγειά σου; (μην απαντήσεις, είναι ρητορική η ερώτηση. Την απάντηση την γνωρίζω: "προτιμάω να μασουλήσω αλουμινόχαρτο" :D )

Δεν το συνεχίζω άλλο, για να μην "σκιστεί" το thread του Leon, που δεν μου φταίει σε τίποτα :D
 
saboteur ii...σας το είπα...εκεί οι διαφορές είναι ελάχιστες και θα έχουμε θέμα!

α ναι...τι θα λέγατε για το island of doctor destructo;
 
billy είπε:
Δεν το συνεχίζω άλλο, για να μην "σκιστεί" το thread του Leon, που δεν μου φταίει σε τίποτα :D
Δεν πειράζει, πλάκα έχει! :D

Πάντως υπάρχει παιχνίδι με τη Freescape Engine που δεν βγήκε για 16μπιτους, οπότε είναι ότι πρέπει για συγκριτικό. Το Total Eclipse II. Οπότε ελεύθερα βγάλτε τα μάτια σας! :D

Και τα δύο Saboteur, που ανέφερε ο spyros_s είναι καλές και δύσκολες περιπτώσεις, αφού δεν έχουν πολλές διαφορές. Δεν είναι τυχαίο ότι οι Spectrumάδες αγαπάνε τόσο τη Durell. :p
 
Οσο λατρεψα το Saboteur (ηταν το πρωτο παιχνιδι που πραγματικα μου προκαλεσε σοκ) τοσο αντιπαθησα την συνεχεια. Λες και ο Townsend βαλθηκε να αλλαξει οτι εκαναν καλο το πρωτο μερος (διαχειρισιμος χαρτης, απολαυστικο ξυλικι, ευκολοπαικτο, σβελτο). Κριμα που ποτε δεν ολοκληρωσε το Sabot3ur...

To Saboteur 2 ειναι γελοια ομοιο μεταξυ Spectrum και CPC. Το μεγαλυτερο μου παραπονο ειναι οτι ειναι αργο...στον CPC μαλιστα πιο αργο. Δεν εχω παιξει την PC εκδοση (που εχει και αντρα στο εξωφυλλο!)
 
Ουτε και στο PC ηταν ιδιαιτερα γρηγορο (τουλαχιστον οχι στο ΧΤ 8MHz μου -- βεβαιως δεν ειχα παιξει αλλες εκδοσεις τοτε για να το συγκρινω).

Bonus! Ξεθαψα το χαρτη που ειχα φτιαξει τοτε:

IMG_0211.JPG

Απειρες ωρες δουλεια!

IMG_0210.JPG
 
Τελευταία επεξεργασία:
To ερωτευτηκα αυτο το παιχνιδι και το ενα και το δυο και μολις ανακαλυψα μεσα απο το pixel για το μαξιλαρι κρυμενο μεσα σε κατι κατακομβες με την απειρη ενεργεια εγινε ακομα πιο μαγικο.

Ελικοπτερο και μηχανη τα hilights τους.

Φοβερος ο χαρτης ,αργοτερα πρεπει να εδωσε και το pixel.

Καντε ενα review κριμα ειναι.
 
Ηταν 700 πιστες.

Αθλος!
 
Πίσω
Μπλουζα