Aντε, όσο προλαβαίνω, θα κάνω μία-δύο παρουσιάσεις που σχεδίαζα, διότι αυτόν τον καιρό υπάρχει πολύ τρέξιμο...
ATF
Είστε ο τυχερός πιλότος του νέου, τελευταίας τεχνολογίας μαχητικού που μόλις βγήκε στην παραγωγή, προερχόμενο απο το project του "Advanced Tactical Fighter" !! Σκοπός σας, να κερδίσετε τον πόλεμο πλήττοντας όσο το δυνατόν περισότερους στόχους.
Το παιχνίδι της γνωστής μας Digital Integration αποτελεί έναν απο τους ιδανικότερους συνδιασμούς air-combat sim και "arcade" δράσης, μιά και ισορροπεί θαυμάσια μεταξύ τους χωρίς να γίνεται ούτε πολύ "simulator", αλλά ούτε και πολύ "arcade" όπως τα παιχνίδια τύπου "Afterburner", "First Strike", κ.α.
Τα ATF που έχετε στην διάθεσή σας είναι τρία, και στον χάρτη (που δημιουργείται τυχαία κάθε φορά που ξεκινάτε νέο παιχνίδι) μπορείτε να διακρίνετε τις συμμαχικές δυνάμεις, αλλά και τις εχθρικές - οι οποίες αποτελούν και τους στόχους σας. Εδώ το παιχνίδι έχει μία μικρή δόση απο το "command mode" του άλλου hit της Digital Integration, του F-16 Combat Pilot (ένα καθαρόαιμο combat flight sim).
Φροντίστε να μελετήσετε καλά τον χάρτη και να διαλέξτε όσο προσεκτικότερα γίνεται τους στόχους σας, διότι με κάθε έναν που καταστρέφετε (ή σας καταστρέφουν) υπάρχει και το αντίστοιχο αντίκτυπο (π.χ. αν χάσετε πολλά εργοστάσια μειώνεται ο ρυθμός παραγωγής νέων επιθετικών μονάδων, κ.ο.κ.).
Τα όπλα σας αποτελούνται απο δύο πολυβόλα, τους κλασσικούς και δοκιμασμένους πυραύλους αέρος-εδάφους "Μaverick" (που έχουν BVR βεληνεκές), και τους μικρής ακτίνας πυραύλους αέρος-αέρος ASRAAM, τους οποίους μπορείτε να τηλεκατευθύνετε "με το χέρι" (!), και αντίθετα με ό,τι δηλώνει το όνομά τους, μπορούν να πλήξουν και στόχους εδάφους (είπαμε: το παιχνίδι δεν διεκδικεί δάφνες ρεαλισμού όπως τα "συμβατικά" sims).
Στα συστήματα του αεροσκάφους σας περιλαμβάνεται και λειτουργία terrain following, καθώς και ένας (άκρως απαραίτητος) jammer, για να μπλοκάρετε το σήμα των κατευθυνόμενων απο ραντάρ πυραύλων που κατά διαστήματα σας ακολουθούν.
Iδού αι φωτογραφίαι:
CPC intro screen
CPC in-game screen
CBM intro screen
CBM in-game screen
ZX intro screen
ZX in-game screen
GRAPHICS/ΚΙΝΗΣΗ
To παιχνίδι είναι το ίδιο γρήγορο σε όλες του τις εκδόσεις. Στα γραφικά, έχουμε τις (μάλλον αναμενόμενες) διαφορές: Η έκδοση του CPC έχει φωτεινά χρώματα και πολύ καλά graphics γενικότερα. Η αντίστοιχη του CBM υστερεί κάπως λόγω παλέττας, ενώ ορισμένες φορές τα γραφικά εμφανίζονται αρκετά πιό "πιξελιασμένα" (τα sprites, ειδικότερα).
Ο spectrum κάνει ό,τι μπορεί, και τα καταφέρνει πολύ καλά !! Το παιχνίδι είναι φτιαγμένο έτσι που δεν γίνονται ενοχλητικές οι γνωστές αδυναμίες του μηχανήματος, πλην μίας περιπτώσεως: εκείνης των sprites, τα οποία (για να αποφευχθεί το clash) είναι μερικώς "άχρωμα" (χρωματίζονται ανάλογα με το background του εδάφους).
Πάντως αξίζει να αναφέρουμε ότι η εισαγωγική οθόνη του CBM δείχνει αρκούντως "ψαρωτική", και είναι θα λέγαμε "φτυστή" με την εικόνα στο στάνταρντ (ευρωπαϊκό) κουτί του μεταγενέστερου F29 Retaliator της Digital Image Design.
ΗΧΟΣ
Η μουσική στον amstrad είναι φανταστική, και σαν εκτέλεση και σαν ποιότητα. (ως special ρετρο-ανάμνηση αναφέρω την επική ατάκα ενός φίλου, που ήθελε να την ηχογραφήσει για να την βάλει "να παίξει σε πάρτυ" !!
)
Στον CBM η ποιότητα είναι ελαφρώς ανώτερη - αν και για κάποιο λόγο απουσιάζουν 6-7 νότες στην αρχή του κομματιού. Στον δε spectrum, για άγνωστο λόγο "κατάφεραν" να κάνουν την μουσική να ακούγεται χειρότερα απο τον CPC στην 128k έκδοση !! (για την 48k version, ούτε λόγος φυσικά).
Τα εφφέ είναι πολύ καλά σε όλες τις εκδόσεις, αν και στους CPC & 128k spectrum, κάποιοι ήχοι (όπως εκείνος της έκρηξης) ακούγονται ίσως λίγο καλύτερα.
GAMEPLAY
Ολες οι εκδόσεις είναι το ίδιο playable, και τα gameplay mechanics δεν φαίνεται να παρουσιάζουν διαφορές.
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ - a.k.a. "ΣΟΥΜΑ"
Για άλλη μία φορά, ο νικητής κρίνεται στα "σημεία", τα οποία τώρα είναι κάποιες μικρές τεχνικές λεπτομέρειες.
Με μικρή διαφορά λοιπόν (και το υπογραμμίζω), προσωπικά θα επέλεγα την cpc version.