Η καλύτερη έκδοση οκτάμπιτων games

καλό το batty αλλά στο σπεκτρουμάκο το krakout γάζωνε!
 
κύριοι...τι θα λέγατε για τα thanatos, uridium, trapdoor;

Τέλος θα πρότεινα να δούμε τα παιχνίδια της ultimate play the game! Πετάω τις βόμβες μου και φεύγω... :)
 
Το Uridium με είχε κάνει να καταραστώ 1000000 φορές τους προγραμματιστές του χωρίς τελικά να τα καταφέρω! Κρίμα τα γραφικά του (ΖΧ).
 
Θα ελεγα οτι το Krakout* ηταν πιο βατο. Εφτανες ευκολα σε διψηφια πιστα.

Το Batty ειναι κατ εμε ανωτερο τεχνικα αλλα εχει αυτη την ρημαδα τριτη πιστα που σου πετσοκοβε ζωες και την μεγαλη ταχυτητα που ανεπτυσε η μπαλα. Μην ξεχναμε οτι ειχε και "διπλο"!

Φυσικα οι περισοτεροι μαθαμε τα breakout clones μεσα απο το Demolition στην User Companion Cassete που συνοδευε τον Spectrum+

showscreen.cgi


*Ωραιο arrangement της Krakout C64 Μουσικης

 
Θυμάμαι που η κασέτα "User Companion Cassete" ήταν η μοναδική που είχα (με το zx+) για πολύ καιρό λόγω οικονομικής στενότητας τότε (των γονέων μου...). Έπεσαν πολλές σφαλιάρες μέχρι να μου πάρουν το πρώτο παιχνίδι (Friday the 13th, domark). Το πολύ πήξιμο με το demolition μ' έκανε να το μισήσω :)
 
spyros_s είπε:
κύριοι...τι θα λέγατε για τα thanatos, uridium, trapdoor;Τέλος θα πρότεινα να δούμε τα παιχνίδια της ultimate play the game! Πετάω τις βόμβες μου και φεύγω... :)
Κάνε και συ κανένα συγκριτικό αν έχεις χρόνο! :)

To Uridium δεν μας κάνει, έχει βγει για ST.
 
πρέπει να κατεβασω τα μηχανηματα...αν δεν παίξω δεν κρίνω...
 
Γιατί δεν παίζεις σε emulator; Θα είναι και πιο εύκολο να βγάλεις screenshots και φυσικά οι emulators είναι 99,99999% πιστοί (για να μην πω 100%).
 
σε κόμοντορ vice ποτέ δεν κατάφερα να συγχρονίσω τα πλήκτρα! Σε cpc είναι καλύτερα τα πράγματα ενώ σε σπέκτρουμ κάπου στη μέση
 
Aντε, όσο προλαβαίνω, θα κάνω μία-δύο παρουσιάσεις που σχεδίαζα, διότι αυτόν τον καιρό υπάρχει πολύ τρέξιμο...

ATF

Είστε ο τυχερός πιλότος του νέου, τελευταίας τεχνολογίας μαχητικού που μόλις βγήκε στην παραγωγή, προερχόμενο απο το project του "Advanced Tactical Fighter" !! Σκοπός σας, να κερδίσετε τον πόλεμο πλήττοντας όσο το δυνατόν περισότερους στόχους.

Το παιχνίδι της γνωστής μας Digital Integration αποτελεί έναν απο τους ιδανικότερους συνδιασμούς air-combat sim και "arcade" δράσης, μιά και ισορροπεί θαυμάσια μεταξύ τους χωρίς να γίνεται ούτε πολύ "simulator", αλλά ούτε και πολύ "arcade" όπως τα παιχνίδια τύπου "Afterburner", "First Strike", κ.α.

Τα ATF που έχετε στην διάθεσή σας είναι τρία, και στον χάρτη (που δημιουργείται τυχαία κάθε φορά που ξεκινάτε νέο παιχνίδι) μπορείτε να διακρίνετε τις συμμαχικές δυνάμεις, αλλά και τις εχθρικές - οι οποίες αποτελούν και τους στόχους σας. Εδώ το παιχνίδι έχει μία μικρή δόση απο το "command mode" του άλλου hit της Digital Integration, του F-16 Combat Pilot (ένα καθαρόαιμο combat flight sim).

Φροντίστε να μελετήσετε καλά τον χάρτη και να διαλέξτε όσο προσεκτικότερα γίνεται τους στόχους σας, διότι με κάθε έναν που καταστρέφετε (ή σας καταστρέφουν) υπάρχει και το αντίστοιχο αντίκτυπο (π.χ. αν χάσετε πολλά εργοστάσια μειώνεται ο ρυθμός παραγωγής νέων επιθετικών μονάδων, κ.ο.κ.).

Τα όπλα σας αποτελούνται απο δύο πολυβόλα, τους κλασσικούς και δοκιμασμένους πυραύλους αέρος-εδάφους "Μaverick" (που έχουν BVR βεληνεκές), και τους μικρής ακτίνας πυραύλους αέρος-αέρος ASRAAM, τους οποίους μπορείτε να τηλεκατευθύνετε "με το χέρι" (!), και αντίθετα με ό,τι δηλώνει το όνομά τους, μπορούν να πλήξουν και στόχους εδάφους (είπαμε: το παιχνίδι δεν διεκδικεί δάφνες ρεαλισμού όπως τα "συμβατικά" sims).

Στα συστήματα του αεροσκάφους σας περιλαμβάνεται και λειτουργία terrain following, καθώς και ένας (άκρως απαραίτητος) jammer, για να μπλοκάρετε το σήμα των κατευθυνόμενων απο ραντάρ πυραύλων που κατά διαστήματα σας ακολουθούν.

Iδού αι φωτογραφίαι:

atfcpc1.png


CPC intro screen

atfcpc2.png


CPC in-game screen

atfcbm1.png


CBM intro screen

atfcbm2.png


CBM in-game screen

atfzx1.png


ZX intro screen

atfzx2.png


ZX in-game screen

GRAPHICS/ΚΙΝΗΣΗ

To παιχνίδι είναι το ίδιο γρήγορο σε όλες του τις εκδόσεις. Στα γραφικά, έχουμε τις (μάλλον αναμενόμενες) διαφορές: Η έκδοση του CPC έχει φωτεινά χρώματα και πολύ καλά graphics γενικότερα. Η αντίστοιχη του CBM υστερεί κάπως λόγω παλέττας, ενώ ορισμένες φορές τα γραφικά εμφανίζονται αρκετά πιό "πιξελιασμένα" (τα sprites, ειδικότερα).

Ο spectrum κάνει ό,τι μπορεί, και τα καταφέρνει πολύ καλά !! Το παιχνίδι είναι φτιαγμένο έτσι που δεν γίνονται ενοχλητικές οι γνωστές αδυναμίες του μηχανήματος, πλην μίας περιπτώσεως: εκείνης των sprites, τα οποία (για να αποφευχθεί το clash) είναι μερικώς "άχρωμα" (χρωματίζονται ανάλογα με το background του εδάφους).

Πάντως αξίζει να αναφέρουμε ότι η εισαγωγική οθόνη του CBM δείχνει αρκούντως "ψαρωτική", και είναι θα λέγαμε "φτυστή" με την εικόνα στο στάνταρντ (ευρωπαϊκό) κουτί του μεταγενέστερου F29 Retaliator της Digital Image Design.

ΗΧΟΣ

Η μουσική στον amstrad είναι φανταστική, και σαν εκτέλεση και σαν ποιότητα. (ως special ρετρο-ανάμνηση αναφέρω την επική ατάκα ενός φίλου, που ήθελε να την ηχογραφήσει για να την βάλει "να παίξει σε πάρτυ" !! :p )

Στον CBM η ποιότητα είναι ελαφρώς ανώτερη - αν και για κάποιο λόγο απουσιάζουν 6-7 νότες στην αρχή του κομματιού. Στον δε spectrum, για άγνωστο λόγο "κατάφεραν" να κάνουν την μουσική να ακούγεται χειρότερα απο τον CPC στην 128k έκδοση !! (για την 48k version, ούτε λόγος φυσικά).

Τα εφφέ είναι πολύ καλά σε όλες τις εκδόσεις, αν και στους CPC & 128k spectrum, κάποιοι ήχοι (όπως εκείνος της έκρηξης) ακούγονται ίσως λίγο καλύτερα.

GAMEPLAY

Ολες οι εκδόσεις είναι το ίδιο playable, και τα gameplay mechanics δεν φαίνεται να παρουσιάζουν διαφορές.

ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ - a.k.a. "ΣΟΥΜΑ"

Για άλλη μία φορά, ο νικητής κρίνεται στα "σημεία", τα οποία τώρα είναι κάποιες μικρές τεχνικές λεπτομέρειες.

Με μικρή διαφορά λοιπόν (και το υπογραμμίζω), προσωπικά θα επέλεγα την cpc version.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πολύ καλή παρουσίαση (και επιλογή) Billy. :thumbup: Αυτή η Digital Integration ήταν πολύ πρωτοποριακή και "μανούλα" στο 3D. To παιχνίδι το είχα τιμήσει δεόντως, όπως και το sequel του.
 
Leon είπε:
Πολύ καλή παρουσίαση (και επιλογή) Billy. :thumbup:
Thanks, man !! :)

Leon είπε:
Αυτή η Digital Integration ήταν πολύ πρωτοποριακή και "μανούλα" στο 3D. To παιχνίδι το είχα τιμήσει δεόντως, όπως και το sequel του.

Ω, ναί όντως !! Είχε πολύ γερή λίστα παιχνιδιών.

Στο sequel το μόνο που με είχε ψιλοχαλάσει ήταν η κάπως απότομη κίνηση. Αλλά θυμάμαι η μουσική του ήταν ΕΠΙΚΗ !! (καλύτερη και απο του αρχικού ATF).
 
Aυτή τη φορά θα έχουμε μία πιό... "mano a mano" κόντρα, μιά και τα αντίπαλα συστήματα είναι μόνο δύο (amstrad-spectrum) :diablotin: .

CBM έκδοση δυστυχώς δεν φαίνεται να υπάρχει, έστω κι αν είχε αρχικά ανακοινωθεί (λεπτομέρειες μπορείτε να βρείτε και σε sites όπως το γνωστό games that weren't).

COP-OUT

Δεκαετία του '20. Την δύσκολη εποχή της ποτοαπαγόρευσης στην Αμερική, ένας αστυνόμος είναι αποφασισμένος να κάνει το παν για να καθαρίσει τις γειτονιές απο το λαθρεμπόριο και τους εγκληματίες. Ο αστυνόμος αυτός είσαστε εσείς.

Οπλισμένος με ένα εξάσφαιρο, θα χρειαστεί να σκοπεύσετε προσεκτικά για να εξολοθρεύσετε τους κακούς σε αρκετές διαφορετικά στημένες "οθόνες", ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να αποφύγετε τις σφαίρες αλλά και τα μπουκάλια που εκτοξεύουν κατα πάνω σας. Ευτυχώς τα αποθέματά σας απο σφαίρες είναι ανεξάντλητα, αλλά μετά απο έξι πυροβολισμούς θα υπάρξει μία μικρή παύση μέχρι να ξαναγεμίσετε το όπλο σας.

Αυτό που θα πρέπει να προσέξετε είναι να μην αγγίξουν οι σφαίρες το πάνω μισό του σώματός σας, ενώ τα μπουκάλια δεν πρέπει να αγγίξουν το κάτω μισό όταν "σκάνε" στο έδαφος.

Εκτός απο τους διάφορους "σκοτεινούς" τύπους που σας έχουν στήσει καρτέρι, στην οθόνη περιφέρονται και διάφορα άλλα "πραγματάκια" που δίνουν έξτρα βαθμούς, όπως περιστέρια (!), αεροπλάνα ή αυτοκίνητα (τα οποία δίνουν ένα μπόνους χιλίων βαθμών αν τα καταστρέψετε), καθώς και μπουκάλια με ποτό (αν χτυπήσετε ένα τέτοιο, γίνεστε άτρωτος για λίγο).

Oπως γίνεται αντιληπτό, το παιχνίδι σαν ιδέα δεν αποτελεί κάτι το πρωτότυπο (έχουμε δεί πολλά αυτού του είδους), αλλά είναι ιδανικό για να περάσετε ένα ευχάριστο μισάωρο.

Πάμε βούρ για τις εικόνες:

copoutcpc1.png


CPC intro screen

copoutcpc2.png


CPC in-game screen

copoutspectrum1.png


ZX intro screen

copoutspectrum2.png


ZX in-game screen

GRAPHICS/ΚΙΝΗΣΗ

Στον amstrad (όπου το παιχνίδι είναι σε υψηλότερη ανάλυση απο τον spectrum) έχουμε μία αρκετά πετυχημένη επιλογή βασικών χρωμάτων, η οποία σε συνδιασμό με το επίσης επιτυχημένο dithering (τεχνική που έχουμε δεί αρκετές φορές και σε άλλα mode 1 παιχνίδια), δίνει ένα ακόμα καλύτερο (και "ευρύτερο") χρωματικό φάσμα.

Στον spectrum, αν και στα "ηνία" βρίσκεται ο φοβερός και τρομερός Cecco, τα γραφικά είναι σαφώς κατώτερα. Πάντως έχει σίγουρα δοθεί η δέουσα προσοχή ώστε το clash να περιορίζεται στο ελάχιστο, αν και το γεγονός αυτό και πάλι δεν γλυτώνει τα sprites απο την διχρωμία.

Τελικά, το μόνο πλεονέκτημα του spectrum είναι η ελαφρώς πιό γρήγορη κίνηση, αλλά και πάλι δεν μπορεί να "κάνει την διαφορά" συγκριτικά με την έκδοση του cpc.

ΗΧΟΣ

Στο βασικό μενού του παιχνιδιού ακούγεται μία καλή διασκευή του γνωστού κομματιού "The Entertainer".

Ειδική έκδοση για τα 128k spectrum μηχανήματα (με το τσιπάκι ήχου) δεν υπάρχει, και κατά συνέπεια o ήχος είναι αρκετά κατώτερος απο τον αντίστοιχο του amstrad. Στα εφφέ (τα οποία είναι υποτυπώδη) η διαφορά μεταξύ των δύο μηχανημάτων είναι λιγότερο αισθητή.

GAMEPLAY

Το παιχνίδι παίζει το ίδιο καλά και στους δύο υπολογιστές, αν και η -ελαφρώς- πιό γρήγορη (λόγω και της χαμηλότερής ανάλυσης) κίνηση του spectrum, το κάνει αντίστοιχα λίγο πιό δύσκολο.

ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ - a.k.a. "ΣΟΥΜΑ"

Λόγω του ότι ο cpc υπερέχει σε αρκετά περισσότερα σημεία απο τον spectrum, κερδίζει τον τίτλο της καλύτερης οκτάμπιτης έκδοσης χωρίς ιδιαίτερη σκέψη.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Θα πιστεψεις οτι δεν το εχω παιξει ποτε αν και φαν του Cecco?

Παω να το τσεκαρω! Thanx
 
Χαχαχα !!

Δεν το περίμενα αυτό απο σένα !! :D (και να σκεφτείς ότι το δεν το είχα μόνο εγώ, αλλά και αρκετοί spectrum users συμμαθητές μου. Γενικά ήταν τίτλος που "κυκλοφορούσε" την εποχή εκείνη).

Aντε, καλό παιχνίδι... (να παίξεις και την cpc έκδοση, έτσι; Είναι καλύτερη. :diablotin: )
 
Οσον αφορά το ATF και κρίνοντας από τις εικόνες και μόνο, θα επέλεγα την έκδοση του CBM. Εκτός από την εισαγωγική οθόνη που είναι πολύ πιο όμορφη από τις υπόλοιπες και ας είναι λιγότερο πολύχρωμη, τα γήινα in-game χρώματα μου φαίνονται πιο ρεαλιστικά και πολύ πιο ξεκούραστα από τα έντονα καρτουνίστικα χρώματα της έκδοσης του CPC. Κατά την γνώμη μου του ταιριάζει περισσότερο ο ρεαλισμός στον σχεδιασμό παρά το cartoon στιλ. Στην έκδοση του CBM μοιάζει περισσότερο με combat simulator ενώ στον CPC μοιάζει με κάποια μεταφορά από παιδική σειρά με αερομαχίες.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Για τα χρώματα μάλλον τίθεται θέμα προσωπικής άποψης (μου αρέσουν περισσότερο εκείνα του cpc, χωρίς να θεωρώ άσχημα εκείνα του CBM στο συγκεκριμένο παιχνίδι).

Για το όλο "καρτουνίστικο" της υπόθεσης, θα έλεγα πως ισχύει μόνο όσον αφορά την εισαγωγική οθόνη.
 
Ξέχασα να πω ότι και το interface που δείχνει τις διάφορες ενδείξεις είναι πιο όμορφο και λίγο πιο λεπτομερές στον CBM (παρατηρήστε την γραμματοσειρά των αριθμών, την διχρωμία και το σχέδιο στο κέντρο).
 
Ναί, είναι πιό λεπτομερές, αλλά επειδή εν τέλει είναι το ίδιο λειτουργικό με τον cpc (δηλαδή οι διάφορες ενδείξεις διαβάζονται το ίδιο εύκολα), δεν έδωσα ιδιαίτερη σημασία σε αυτή την λεπτομέρεια.
 
Πίσω
Μπλουζα