Είναι πολύ απλή η εξήγηση.
Στο Halo η διαφήμιση που είχε πέσει ήταν μεγαλύτερη ακόμα και από τα Vsta. Οι "πειραγμένοι" με τόσα που διαβάζανε ένα χρόνο πριν την κυκλοφορία του παιχνιδιού από τα κάθε λογής funboys αλλά και από τη βιομηχανία του παιχνιδιού, θέλανε να το έχουν "original" σαν συλλεκτικό. Αυτό λέγεται
καλό marketing.
Ο άλλος λόγος είναι το κολπάκι με το ban. Πολλοί το πήραν original μήπως και δε φάνε ban.
Από την άλλη στα PC η πειρατεία είναι καθεστώς παρόλο που τα παιχνίδια είναι σημαντικά φθηνότερα. Έτσι έχει μάθει ο PC χρήστης και έτσι θα συνεχίζει. Αυτό ξεκινάει από την πειρατική κόποια των windows, του office, του Photoshop (που τόσο έχει ανάγκη) και φυσικά καταλήγει στα παιχνίδια.
Το Crysis ποιο συγκεκριμένα δεν πούλησε γιατί είχε πουλήσει περισσότερο η "βρώμα" ότι δεν παίζει "πουθενά", ενώ η αλήθεια είναι ότι στα max settings δεν έπαιζε (και συνεχίζει να μην παίζει) πουθενά.
Ο κόσμος όμως ήξερε το παιχνίδι σαν το ποιο τέλειο τεχνολογικά 3D παιχνίδι οπότε περίμενε ότι με το χρέπι του θα έβλεπε αυτά που δεν μπορούσε να δει σε άλλα παιχνίδια. Λες και το software φταίει που δεν μπορούμε αυτή τη στιγμή να έχουμε 150000000 τρίγωνα στην οθόνη μας
Αυτό δε σημαίνει ότι δεν έφταιγε η ίδια η εταιρία που πήγε να φτιάξει ένα παιχνίδι για υπολογιστές του 2010 με το ίδιο το παιχνίδι να είναι "ρυχό". Δίνοντας βάση στα γραφικά χάσανε λίγο τη μπάλα στο story, κάτι που βέβαια δεν θα αλλάξει στο Port στις κονσόλες, το ίδιο σεναριακό πρόβλημα θα υφίσταται και εκεί. Πόσο μάλλον τα γραφικά δεν θα είναι του επιπέδου του PC
Η Crytek όμως θα έχει περισσότερες πωλήσεις γιατί πολύ απλά η πειρατεία δεν είναι τόσο διαδεδομένη εκεί. Το PS3 πχ δεν έχει σπάσει ακόμα, οπότε δεν θα υπάρχει ούτε ένα αντίγραφο στην αγορά.
Για αυτό το λόγο γυρνάνε προς τις κονσόλες παρόλο που δεν τους συμφέρει και τόσο.
Βλέπετε για να βγάλετε ένα τίτλο σε κονσόλα θα πρέπει να παίζετε με τους κανόνες της εταιρείας κατασκευής της κονσόλας.
Είναι γνωστά τα (για κάποιους) τερτίπια της Nintendo με τα αίματα και τη βία.
Η Μ$ ή η Sony αν πιστεύουν ότι αυτός ο τίτλος που ετοιμάζει μια εταιρία δεν πρέπει να υπάρχει στη κονσόλα τους απλά
δεν δίνουν το ΟΚ για να κυκλοφορήσει.
Επίσης σε κάθε κόπια που πουλιέται ένα αρκετά καλό ποσοστό το παίρνει η εταιρεία κατασκευής της κονσόλας.
Το SDK και όλα τα tools τα δίνει η εταιρεία και φυσικά είναι ανάλογα των χρημάτων που πληρώνεις αλλά και της θέσης που έχεις στην αγορά. Εκτός και αν πιστεύετε ότι δίνοντας ~10000 (νομίζω κάπου εκεί ήταν τελευταία φορά που είδα) για το SDK του 360 έχετε το ίδιο που έχουν και οι προγραμματιστές του Halo. Πόσο μάλλον την τεχνική βοήθεια που έχουν αυτοί. Στα PC τα SDK είναι "σχεδόν" δωρεάν. Και εκεί είναι σίγουρο ότι κάποια πράγματα στο DirectX δεν τα ξέρουμε και θα μείνουν στα ντουλαπάκι.
Ακόμα και το κόστος ανάπτυξης να δούμε είναι πάλι αρνητικό εκτός και αν το φτιάξουν μόνο για xbox που πρακτικά είναι ένα PC.
Το δικτυακό παιχνίδι πάλι, στο 360 είναι καθαρά M$ θέμα και η εταιρία κατασκευής του παιχνιδιού εκτός ότι πρέπει να πληρώνει την Μ$ για να παίζετε εσείς, πρέπει να δέχεται και τους κανόνες που βάζει η Μ$. Ακόμα και το μέγεθος του παιχνιδιού είναι ορισμένο από πριν.
Το σχόλιο αυτό παρόλο που είναι μπιχτή
το ανάφερα μόνο και μόνο για να δώσω να καταλάβει ο κόσμος πόσο
ΔΕΝ θέλουν οι εταιρίες να φτιάχνουν παιχνίδια για κονσόλες αλλά αναγκάζονται από την πειρατεία
Τώρα για το GTA που έλεγες Wally αυτό είναι θεσμός. Το αγοράζει ο κόσμος με κλειστά μάτια. Ε τι να κάνουνε τώρα οι εταιρείες?
- Μarketing ώστε να πουλάνε από τα αποδυτήρια? (βλέπε Halo)
- Να κάνουμε κράχτες ώστε να πουλάνε από τα αποδυτήρια? (GTA)
- Να κάνουνε τα ίδια και τα ίδια με καλύτερα γραφικά και λίίγο τροποποιημένο gameplay? (COD)
- Να κάνουνε καινούρια φρέσκα games? Αυτό είναι δύσκολο, και τα έχουν φτιάξει σχεδόν όλα Ωπ κάτσε τι είναι αυτό εκεί το μαραφέτι που κουνάς και χτυπιέσαι? Μπααα αυτό είναι για casualάδες
Άρα
- Μπορούμε να κλέβουμε μια χαρά τις εταιρίες που φτιάχνουν παιχνίδια μιας και αυτές για μας δουλεύουν
- Μπορούμε να ζητάμε παιχνίδια εκατομυρίων μιας και μόνο τέτοια είναι εντυπωσιακά και γουστάρουμε να παίζουμε
- Μπορούμε να αγοράζουμε αυτά που μας αρέσουν και περάσαμε ευχάριστα παίζοντας.
- Μπορούμε να γίνουμε funboys και να κάνουμε κόντρες στο Insomnia
Wally τι κάνεις εδώ?