Λεωφορεία από 80s!!!!

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας pooky(1)
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Λεωφορείο Scania Vabis B71 57 με αμάξωμα Ιωάννη Φίτσιου (ιδιοκτησίας Ο.ΣΥ)




Επαιτειακή βολτα με το SCANIA VABIS του 1957

 
Τελευταία επεξεργασία:
Μια ταινία αφιερωμένη σε ένα ιστορικό SCANIA VABIS B71 57 κατασκευής Π. ΤΑΓΚΑΛΑΚΗ 1958, που ανακατασκευάζεται στα αρχικά σχέδιά του από τους Χ. & Β. Λαζαρόπουλο. Ήταν το 27 του 5ου ΚΤΕΛ Πειραιώς.

 
Έβλεπα μια φωτογραφία από το Μινιόν αρχών του 90 και διαπίστωσα ότι υπήρχε στροφή των τρόλεϊ στην Βερενζέρου. Για να πω την αλήθεια δε τη θυμόμουν, ενώ στο maps δεν υπήρχε ήδη από το 2009. Θυμάται κανένας τίποτα; Ήταν η γραμμή 6 των τρόλει για Φιλαδέλφεια;
Χρησιμοποιούσα τη λεωφορειακή γραμμή 035 Ομόνοια-Κυψέλη της οποίας το τέρμα ήταν στο κομμάτι της Βερανζέρου που βρίσκεται πίσω από το Μινιόν στη διασταύρωσή της με τον πεζόδρομο της Δώρου. Δεν θυμάμαι ποτέ να είχα δει τρόλεϊ να περνά από εκεί και χρησιμοποιούσα καθημερινά (πολλές φορές και δύο φορές την ημέρα λόγω απογευματινής εξόδου) το λεωφορείο. Προφανώς ήταν κάποια βοηθητική γραμμή απόσυρσης δρομολογίων.
 
oldbus4.jpg

Η φωτογραφία έχει ληφθεί στο αμαξοστάσιο του Βοτανικού (πηγή oasa.gr).
Πίσω διακρίνεται ο Ιερός Ναός Αγίου Πολυκάρπου Βοτανικού.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Η φωτογραφία έχει ληφθεί στο αμαξοστάσιο του Βοτανικού (πηγή oasa.gr).
Πίσω διακρίνεται ο Ιερός Ναός Αγίου Πολυκάρπου Βοτανικού.
Παρέλειψα να αναφέρω ότι η φωτογραφία είναι μεταγενέστερη του 1978 καθ' ότι η νέα αρίθμηση ίσχυσε από τον Μάρτιο του 1981 γι' αυτό και η γραμμή είναι η 840 Αθήνα - Λόφος αξιωματικών
 
Παρέλειψα να αναφέρω ότι η φωτογραφία είναι μεταγενέστερη του 1978 καθ' ότι η νέα αρίθμηση ίσχυσε από τον Μάρτιο του 1981 γι' αυτό και η γραμμή είναι η 840 Αθήνα - Λόφος αξιωματικών
Και όχι μόνο, η πινακίδα κυκλοφορίας είναι ΟΖ - xxxx και καθώς το Ηx- xxxx ήταν το 82, μάλλον η φωτό είναι του ‘84-85… έχει καθιερωθεί και το ταμπελάκι ΕΑΣ
 
Και όχι μόνο, η πινακίδα κυκλοφορίας είναι ΟΖ - xxxx και καθώς το Ηx- xxxx ήταν το 82, μάλλον η φωτό είναι του ‘84-85… έχει καθιερωθεί και το ταμπελάκι ΕΑΣ
Οι πινακίδες ΗΕ-ΧΧΧΧ και ΟΖ- ΧΧΧΧ δίδονταν την δεκαετία του '70.
Οι παραλαβές των Ikarus 260.22 είχαν τις πινακίδες
HE-2001 έως ΗΕ-2202,
ΟΖ-7001 έως ΟΖ-7300 (τα οχήματα ΟΖ-7294 έως ΟΖ-7300 διέθεταν εκ κατασκευής αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων)
ΥΖ-4101 έως ΥΖ-4300,
ΥΝ-6301 έως ΥΝ-6500 και τέλος
ΥΑΕ-2301 έως ΥΑΕ-2445 τα Ikarus - Στάγιερ ΕΛΛΑΣ.
Τα τελευταία Ikarus ήλθαν το 1984 ως ανταλλακτικά και εξαρτήματα και συναρμολογήθηκαν επί ελληνικών αμαξωμάτων κατασκευής Steyr Ελλάς στο εργοστάσιο της τελευταίας (η μετέπειτα ΕΛ.Β.Ο) στη Σίνδο Θεσσαλονίκης.
Ο συνολικός αριθμός των λεωφορείων Ikarus 260.22 που υπηρέτησαν τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας υπερβαίνει τα 1000 οχήματα
(για την ακρίβεια 1047 βάσει των ανωτέρω αριθμών κυκλοφορίας).

πηγές
Παραθέτω φωτογραφία Αυγούστου 2020 από το ιστορικό όχημα πρώην #82 (ΥΑΕ-2382)
image.gif
image.gif
 
Τελευταία επεξεργασία:
Δεν γνωρίζω πως γίνονταν επακριβώς η αριθμοδότηση των οχημάτων, αλλά αυτό που ξέρω με σιγουριά είναι ότι καινούργιο ΙΧ με άδεια κυκλοφορίας του 81 έλαβε αριθμό ΗΕ. Αν τώρα ξεκίνησε από το 70 η εν λόγω σειρά για μηχανάκια και βαριά οχήματα μου είναι άγνωστο
 
Δεν γνωρίζω πως γίνονταν επακριβώς η αριθμοδότηση των οχημάτων, αλλά αυτό που ξέρω με σιγουριά είναι ότι καινούργιο ΙΧ με άδεια κυκλοφορίας του 81 έλαβε αριθμό ΗΕ. Αν τώρα ξεκίνησε από το 70 η εν λόγω σειρά για μηχανάκια και βαριά οχήματα μου είναι άγνωστο
Δεν αντιλέγω. Επειδή μιλάμε για αρκετά οχήματα που ταξινομούνται σε σειρά πιθανόν εκ των προτέρων να είχαν δεσμευτεί οι αριθμοί κυκλοφορίας. Επιπλέον μιλάμε για τους αριθμούς HE-2001 έως ΗΕ-2202, το ΙΧ μπορεί να έχει λάβει από τους τελευταίους της σειράς δηλ. πχ
ΗΕ-9980 (αν τον πέτυχα είναι εντελώς από σύμπτωση). Επίσης υπήρχαν τότε και οι κωδικοί των διευθύνσεων μεταφορών οι οποίοι απεικονίζονταν στην μία πινακίδα εκείνη στο πίσω μέρος του οχήματος πχ ΗΕ-2001 | 1.
Υπάρχει δε και η περίπτωση να μην περίμεναν να εξαντληθεί ο ένας γραμματικός συνδυασμός προκειμένου να προχωρήσουν στον επόμενο.

Παραθέτω σχετικό απόσπασμα από τη wikepedia

Πινακίδες κυκλοφορίας από το 1972 έως το 1984​


Ελληνική πινακίδα αυτοκινήτου 1972-1984
Πινακίδες με 2 χαρακτήρες και 4 ψηφία.

Οι ακόλουθοι κατάλογοι περιέχουν όλους τους συνδυασμούς πινακίδων που ακολουθούν το σύστημα ΧΧ-0000, όπου Χ χαρακτήρας και 0 ψηφίο.

Ταξινόμηση ανά νομό​

Ταξινόμηση αυτοκινήτων (και μοτοσικλετών) ΙΧ και ΔΧ, ανά κωδικό αριθμό γραφείου συγκοινωνιών, από το 1972 έως το 1984 περίπου. Η διαδικασία μετάβασης από το παλαιό σύστημα ΧΧ-0000 στο νέο ΧΧΧ-0000 ξεκίνησε το 1984 από τις μεγάλες περιφέρειες όπως η Αττική[1], ενώ σε περιοχές περιορισμένων ταξινομήσεων το νέο σύστημα ΧΧΧ-0000 ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του '80 όταν και εξαντλήθηκαν οι συνδυασμοί του προηγούμενου συστήματος ΧΧ-0000 .

Περιοχές Αττικής (2 γραφεία συγκοινωνιών):

  • Αθήνα "1": ΒΑ, ΒΒ, ΒΕ, ΒΖ, ΒΗ, ΒΙ, ΒΚ, ΒΜ, ΒΝ, ΒΟ, ΒΡ, ΒΤ, ΒΥ, ΒΧ, ΕΑ, ΕΒ, ΕΕ, ΕΖ, ΕΗ, ΕΙ, ΕΚ, ΕΜ, ΕΝ, ΕΟ, ΕΡ, ΕΤ, ΖΑ, ΖΒ, ΖΕ, ΖΖ, ΖΗ, ΖΙ, ΖΚ, ΖΜ, ΖΝ, ΖΟ, ΖΡ, ΖΤ, ΖΥ, ΖΧ, ΗΕ, ΗΗ, ΙΙ, ΙΚ, ΙΥ, ΟΑ, ΟΒ, ΟΕ, ΟΖ, ΟΗ, ΟΙ, ΟΚ, ΟΜ, ΟΝ, ΟΟ, ΟΡ, ΟΤ, ΟΥ, ΟΧ, ΤΤ, ΥΑ, ΥΒ, ΥΕ, ΥΖ, ΥΗ, ΥΙ, ΥΚ, ΥΜ, ΥΝ, ΥΟ, ΥΡ, ΥΤ, ΥΥ, ΥΧ, ΧΑ, ΧΒ, ΧΕ, ΧΖ, ΧΗ, ΧΙ, ΧΚ, ΧΜ
  • Πειραιάς, Ανατολική και Δυτική Αττική "2": ΑΑ, ΑΒ, ΑΕ (Πειραιάς), ΑΖ, ΑΗ (Ανατολική Αττική) και ΗΥ, ΗΧ (Δυτική Αττική)
  • "3": Δε δόθηκε ποτέ

 
Σίγουρα υπήρχαν αλληλοεπικαλύψεις και σίγουρα οι τελευταίες σειρές των 2 γραμμάτων θα γέμιζαν γρηγορότερα απ οτι οι πρώτες. Εννοώ οτι η ΒΑ μπορει να εξαντλήθηκε σε 14 μήνες ενώ η ΧΜ σε 3. Παρ όλα αυτά μου κάνει εντύπωση το ΟΖ 7229 να είναι του 78. Ποτέ τοποθετήθηκε το σήμα της ΕΑΣ στα λεωφορεία?
 
Η φωτογραφία δεν είναι ρετρό όμως την παραθέτω.
Δεν πρόκεται για αστικό λεωφορείο αλλά για το υπηρεσιακό λεωφορείο των Ελληνικών Ναυπηγείων αρθρωτό Volvo SB756
με αριθμό κυκλοφορίας ΟΒ-3414 το οποίο είχα δει αρκετές φορές στο κέντρο της Αθήνας κατά τη δεκαετία του '90.
Επίσης είχα δει άλλο ένα του ιδίου τύπου με αριθμό κυκλοφορίας ΟΧ-9416 ( ; ).
Και τα δύο είχαν τρεις πόρτες...
image.gif
1640543883335.png
 
Τελευταία επεξεργασία:
Σίγουρα υπήρχαν αλληλοεπικαλύψεις και σίγουρα οι τελευταίες σειρές των 2 γραμμάτων θα γέμιζαν γρηγορότερα απ οτι οι πρώτες. Εννοώ οτι η ΒΑ μπορει να εξαντλήθηκε σε 14 μήνες ενώ η ΧΜ σε 3. Παρ όλα αυτά μου κάνει εντύπωση το ΟΖ 7229 να είναι του 78. Ποτέ τοποθετήθηκε το σήμα της ΕΑΣ στα λεωφορεία?
Ναι είναι παράδοξο και όμως ισχύει.
Στο σύνδεσμο που παρέθεσα παραπάνω
αναγράφεται ότι
2 Σεπτεμβρίου 1978 παρελήφθησαν 300 με αριθμούς κυκλοφορίας ΟΖ-7001 έως ΟΖ-7300
30 Ιανουαρίου 1980 παρελήφθησαν 200 με αριθμούς κυκλοφορίας ΥΖ-4101 έως ΥΖ-4300
1 Απριλίου 1981 παρελήφθησαν 200 με αριθμούς κυκλοφορίας ΥΝ-6301 έως ΥΝ-6500
19 Απριλίου 1983 παρελήφθησαν 202 με αριθμούς κυκλοφορίας HE-2001 έως ΗΕ-2202
και ακολούθησε το 1984 η συναρμολόγηση των τελευταίων 145 με αριθμούς ΥΑΕ-2301 έως ΥΑΕ-2445
από την Στάγιερ ΕΛΛΑΣ στη Σίνδο Θεσσαλονίκης.
Άρα έχεις δίκιο.
Απλά κατά παράδοξο τρόπο κυκλοφόρησαν πρώτα το 1978 τα ΟΖ-ΧΧΧΧ και το 1983 τα ΗΕ-ΧΧΧΧ.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Χαχαχα κανένα παράδοξο, απλά μιλάμε για το Ρωμείκο που η τρέλα πάει σύννεφο. Είμαι σίγουρος ότι κάτι θεότρελο/παράλογο συνέβη και το ΟΖ προηγήθηκε του ΗΕ…
 
Οδός Ακαδημίας Λεωφορείο Büssing
1641764137338.png
πηγή
 
Τελευταία επεξεργασία:
Τελευταία επεξεργασία:
Λεωφορειακές Γραμμές ανά ΣΕΠ
ΦΕΚ522 Τεύχος Β' / 13-08-1992
Υπουργική απόφαση 29077/1068
Σύσταση οργάνωσης και λειτουργίας των Συγκοινωνιακών Επιχειρήσεων (Σ.ΕΠ.)
 

Συνημμένα

Παρότι το βίντεο είναι του 2019, το λεωφορείο είναι από το 1992-1993.. εξαιρετικός ήχος.
Εκτελεί δρομολόγιο της γραμμής 217: Πειραιάς - Άγιος Δημήτριος - Σταθμός Μετρό Δάφνη
Στο απόσπασμα η διαδρομή αρχίζει από την στάση ΕΔΕΜ επί της Παραλιακής Λεωφόρου Ποσειδώνος στο Παλαιό Φάληρο, συνεχίζει στην Λεωφόρο Ελευθερίας, μετά στην Λεωφόρο Αγίας Βαρβάρας και τελειώνει στην 4η στάση Αγίας Βαρβάρας.

Athens Bus: Riding A Mercedes Benz O405N (FULL KICKDOWN)
 
Οδός Ακαδημίας Λεωφορείο Büssing
Προβολή συνημμένου 235116
πηγή

Βλέπω πίσω στο κτίριο που γράφει ΟΜΗΡΟΣ.. το έψαξα λίγο στη σελίδα του γνωστού εκπαιδευτικού οργανισμού και βρήκα ότι όντως υπήρχε απο εκείνη την εποχή!

Μάλιστα στο ιστορικό τους γράφει έτος ίδρυσης 1946.

Το κτήριο που φαίνεται με την επιγραφή ΌΜΗΡΟΣ είναι η σχολή δημοσιογραφίας που λειτούργησε το 1968.

Άρα η φωτογραφία είναι απο το 1968 και μετά.

Πηγή πληροφοριών
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα