Λεωφορεία από 80s!!!!

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας pooky(1)
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Δεν ξερω αν εχει ξαναποσταριστει...το εκλεψα απο το FB group μας

Ikarus

 
Όταν ήμουν 6 χρονών το 94 ως κάτοικος της Καλλιθέας πήγαινα στο Σύνταγμα και το Ζάππειο με το πράσινο 040 και τα τρόλλευ 1 και 5.Θυμάμαι που το πράσινο είχε μονίμως στριμωξίδι και μου άρεσε πολύ ο ήχος του.Απ΄το μπαλκόνι της πολυκατοικίας που έμενα στον 1ο όροφο στην Αγ.Πάντων έβλεπα πόσο κόσμο είχε μέσα και περνούσε κάθε 5 λεπτά.Τα τρόλλευ 1 και 5 που περνάγαν από Κουκάκι κίνηση συναντούσαν μετά την Πύλη του Αδριανού προς το Κέντρο ενώ το 040 απ΄το ΦΙΞ προς το κέντρο.Είχε τακτική συγκοινωνία η Καλλιθέα τότε,όσο πιο κοντά έμενες στο κέντρο της Αθήνας τόσο τακτική συγκοινωνία είχες,άμα έμενες Πεντέλη,Παλλήνη,Κορωπί,Αγ.Στέφανο μπορεί να έκανες μέχρι και 2 ώρες για να φτάσεις στο κέντρο της Αθήνας και είχαν πολύ πιο αραιές συχνότητες σ΄αυτές τις περιοχές.
 

1@tv1988[/USER]

Οταν ανεβαζουμε φωτο, καλο θα ηταν να βαζουμε και το link της πηγης που τις βρηκαμε!

Το ιδιο ισχυει και για αυτο εδω το post.

 
Τι απίθανα που ήταν αυτά τα διώροφα λεωφορεία...Ωστόσο, δε βόλεψαν στην υφιστάμενη κατάσταση της Αθήνας, με τους δεδομένους δρόμους, εναέρια δίκτυα κλπ. Κρίμα, πάντως..
 
Η φωτογραφία είναι στην αφετηρία επί της Κοραή πριν γίνει πεζόδρομος και όχι από την Εδουάρδου Λω.
Το συγκεκριμένο λεωφορείο με κωδικό 13 και αριθμό κυκλοφορίας ΥΝ-6913 εμφανίζεται
και στην ταινία "Μη μου άπτου" με τον Γιώργο Νινιό

Κια εδώ το λεωφορείο με κωδικό 97 και αριθμό κυκλοφορίας ΥΝ-6997
 
Συμμαχικά ή Χασανιώτικα Λεωφορεία
Αναφορά γίνεται στο ακόλουθο αρκετά ενδιαφέρον άρθρο
απόσπασμα του οποίου παραθέτω:

"...Στη διάρκεια του ελληνοϊταλικού πολέμου τα λεωφορεία -όπως έγινε με τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά- επιτάχθηκαν για να καλύψουν τις ανάγκες του Στρατού.
Διάφορες χρήσεις
Μετατράπηκαν σε νοσοκομειακά οχήματα ή χρησιμοποιήθηκαν για τη μεταφορά προσωπικού, πυρομαχικών και τροφίμων. Οσα διασώθηκαν (ήταν ελάχιστα) επεστράφησαν στους ιδιοκτήτες και τέθηκαν πάλι σε κυκλοφορία. Εκείνοι που τα έχασαν αποζημιώθηκαν με την παροχή αδειών κυκλοφορίας φορτηγών ή λεωφορείων δημόσιας χρήσης. Μετά τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου άρχισε η ανασυγκρότηση του στόλου, που βασίστηκε στα «υπολείμματα» των κατεστραμμένων στρατιωτικών φορτηγών που άφησαν οι συμμαχικές δυνάμεις στο Χασάνι, περιοχή όπου βρισκόταν ο ανατολικός αερολιμένας του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού.
«Οι Σύμμαχοι εγκατέλειψαν κάποια παλιά οχήματα, κυρίως δεξιοτίμονα φορτηγά Bedford, Chevrolet και Dodge. Οι Ελληνες αμαξοποιοί έπαιρναν διάφορα κομμάτια από αυτά τα οχήματα, τα συναρμολογούσαν και κατασκεύαζαν λεωφορεία. Η πρώτη γενιά των μεταπολεμικών αυτών λεωφορείων ονομάστηκε συμμαχικά ή χασανιώτικα.
Με αντίστοιχο τρόπο δημιουργήθηκαν και τα πρώτα αστικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη» εξηγεί ο υπεύθυνος της ομάδας «Οι φίλοι του λεωφορείου»
 
Τελευταία επεξεργασία:
φίλε ίκαρε...το τελευταίο δρομολόγιο που έγινε με λεωφορείο του Ησαπ ήταν το 55 (υν8455)...χαρά ο πατέρας μου μόλις τον ρώτησα...

:) :)

α ρε Pooky...γιατί να είμαστε τόσο συναισθηματικά....μα@@κες εμείς οι άντρες; Μου αρέσει που μετά λέμε ότι είμαστε το ισχυρό φύλο... τρομάρα μας...

Έκανα ακριβώς το ίδιο...με κάποια που σήμαινε πολλά για μένα αλλά πλέον δεν...
Φίλε Spyros δυστυχώς η κοπέλα αυτή την επόμενη μέρα στην Εθνική οδό Αθηνών - Πατρών λίγο μετά το Διακοφτό σκοτώθηκε σε αυτοκινητιστικό μαζί με τον αδερφό της, που ήταν συμμαθητής μου και παράλληλα ένας κολλητός και αδερφικός φίλος.

Η μοίρα παίζει τρελά παιχνίδια τις πιο τρελές στιγμές, να είσαι σίγουρος για αυτό. Αν είχα χρήματα θα αγόραζα το συγκεκριμένο λεωφορείο, να μην έχεις καμία αμφιβολία.

Ο Θείος μου που δούλευε στην ΕΘΕΛ για κάποιο διάστημα είχε εισχωρήσει στην 8η ΣΕΠ και είχε αποκτήσει ένα magirus αν δεν κάνω λάθος. Τα λεωφορεία αυτά μου φαίνονταν τα περισσότερο δεμένα από όλα τα άλλα, αλλά δεν τα νοιώθω κοντά μου όσο τα Ikarus διότι δεν εξυπηρετούσαν γραμμές κοντά στην περιοχή μου οπότε και δεν τα έζησα διεξοδικά. Θυμάμαι πάντως παλιούς συναδέλφους του να πίνουν νερό στο όνομά τους. Υποστήριζαν ότι ήταν μακράν τα λεωφορεία με τα λιγότερα τεχνικά προβλήματα αν και τσίμπαγαν τρελά στην κατανάλωση.
Το πράσινο λεωφορείο Volvo SB756 με κωδικό αμαξοστασίου 55 (ΥΝ-8455) έχει διασωθεί από την ΛΑΕΓΕ και τους αδελφούς Χ & Β. Λαζαρόπουλο
Δείτε το ακόλουθο απόσπασμα όπου διακρίνεται καθαρά ο κωδικός 55 ενώ η πινακίδα ιστορικού οχήματος της ΕΟΟΕ έχει αριθμό 8455:
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ VOLVO / ΛΑΕΓΕ - ΛΑΖΑΡΟΠΟΥΛΟΣ
 
αυτο που θυμαμαι στο Δημοτικο ειναι καποιους καλλιτεχνες του δρομου που ειχανε ερθει για εκδηλωσεις.

Κλοουν, ταχυδακτυλουργοι, ζογκλερ.

Ειχαν ερθει με ενα παλιο λεωφορειο Mercedes δεκαετιας '60 βαμμενο με τρελα χρωματα και λουλουδια.

Νομιζω απο τοτε μου καρφωθηκε η ιδεα του motorhome.

Ηταν ιδιο με αυτο

Προβολή συνημμένου 102084

Δειτε και αλλα εδω

http://busoldtimers.blogspot.gr/

Προβολή συνημμένου 102083
Οι χαρακτηριστικές γρίλιες εξαερισμού του ψυγείου στη μάσκα των Mercedes, ήταν η αιτία που τους είχαν προσδώσει το όνομα "καρχαρίες" ...
 
Αφετηρίες λεωφορείων οδού Ακαδημίας 1966
Φωτό από αρχείο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΤΕΝΤΕ
1637604621398.jpeg
 
Τέρμα Ζωγράφου (κοιμητήριο) μέσα δεκαετίας '70
Στο βάθος διακρίνεται το κτίριο της φοιτητικής εστίας του ΕΜΠ.
Η θέση του τέρματος είναι ακριβώς απέναντι από την τωρινή

Ένας "Καρχαρίας" στον Καρέα...
Το προσωνύμιο απέκτησαν τα αστικά Mercedes Benz O315 της Βιαμάξ εξαιτίας των χαρακτηριστικών ανοιγμάτων στην μάσκα τους
(γρίλιες προφανώς για λόγους εξαερισμού).

Αφετηρίες οδού Ακαδημίας
Ο κάθετος στενός δρόμος όπου υπάρχει σταθμευμένο ένα λεωφορείο είναι η οδός Μασσαλίας η οποία τότε δεν ήταν πεζόδρομος (φιλοξενούσε αφετηρίες ;;; ) . Δίπλα το παλιό κτίριο αλλά και εκείνο επί της οδού Ασκληπιού δεν υπάρχουν πλέον όπως και η περίφραξη.
Το κεντρικό κτίριο στεγάζει το πνευματικό κέντρο του Δήμου Αθηναίων.
 
Τελευταία επεξεργασία:
1631656765584-png.231773


Στην φωτογραφία (από το βίντεο στο youtube) απεικονίζεται τρόλεϊ μάρκας FIAT του 1938 (με τις χαρακτηριστικές εξακτινωτές ζάντες trilex) το οποίο εκτελούσε την γραμμή 20 Καστέλλα-Πειραιάς της πρώην ΗΕΜ (Ηλεκτρικής Εταιρίας Μεταφορών) θυγατρικής της Αγγλικής Power η οποία εξαγοράσθηκε από το Ελληνικό Δημόσιο στις 14 Δεκεμβρίου του 1970 οπότε ιδρύθηκαν τα ΗΛΠΑΠ (Ηλεκτροκίνητα Λεωφορεία Περιοχής Αθηνών Πειραιώς) τα οποία πλέον ανήκουν στις ΟΔΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ (ΟΣΥ) ΑΕ. Επιπλέον το εικονιζόμενο είναι το υπ' αριθμόν 704 το οποίο είναι το μοναδικό που διασώζεται ως μουσειακό και εκτελεί αν θυμάμαι καλά κάθε Κυριακή των Βαΐων επετειακό δρομολόγιο στην γραμμή 20. Η φωτογραφία έχει ληφθεί επί της διασταυρώσεως των οδών Εθνικής Αντιστάσεως και Λεωφόρου Βασιλέως Γεωργίου Α' στην πλατεία του Καθεδρικού Ιερού Ναού της Αγίας Τριάδος Πειραιώς (διακρίνονται οι σκάλες δεξιά). Ο χρόνος λήψης της είναι αρχές δεκαετίας 1980 καθώς στο βάθος διακρίνονται λεωφορεία Magirus Deutz M230E120 τα οποία παρελήφθησαν από την τότε ΕΑΣ το 1982 επί της οδού Μακράς Στοάς (είναι πλέον πεζόδρομος). Εκεί βρίσκονταν οι αφετηρίες λεωφορείων των γραμμών του Πειραιά μάλλον προς Αγίους Αναργύρους (μέσω Κηφισού) και Αγία Παρασκευή. Αντλήθηκαν πληροφορίες από διάφορες πηγές στο διαδίκτυο.
 
Αφετηρίες οδού Ακαδημίας 1983
Λεωφορείο γραμμής 221 για ΑΝΩ ΙΛΙΣΙΑ ΜΕΣΩ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΕΩΣ και πίσω του 416 ΑΘΗΝΑ ΧΟΛΑΡΓΟΣ
Στο βάθος διακρίνεται το κτίριο της Πανεπιστημιακής Λέσχης.
 
Πίσω
Μπλουζα