Λεωφορεία από 80s!!!!

Σημείωση στην προηγούμενη φωτογραφία:
Όπως βλέπουμε το λεωφορείο, στην μάσκα διακρίνεται το χαρακτηριστικό έμβλημα Volvo Diesel
 
Δεδομένου ότι το λεωφορείο στο βίντεο λίγα ποστ πιο πάνω είναι ΕΚΔΡΟΜΙΚΟΝ η μουσική υπόκρουση θα έπρεπε να περιλαμβάνει και το "Ήταν ένα μικρό καράβι" ερμηνευμένο από τους Fine Young Cannibals ή ελλείψει αυτών (πολύ αμφιβάλλω αν το είπαν αυτοί :) ) από φάλτσα παιδική χορωδία.
 
Δεδομένου ότι το λεωφορείο στο βίντεο λίγα ποστ πιο πάνω είναι ΕΚΔΡΟΜΙΚΟΝ η μουσική υπόκρουση θα έπρεπε να περιλαμβάνει και το "Ήταν ένα μικρό καράβι" ερμηνευμένο από τους Fine Young Cannibals ή ελλείψει αυτών (πολύ αμφιβάλλω αν το είπαν αυτοί :) ) από φάλτσα παιδική χορωδία.
Δεν αντιλέγω αλλά δεν επιθυμούσα να βάλω κομμάτι με λόγια και ήθελα Έλληνα συνθέτη όπως και η κατασκευή του εν λόγω οχήματος και τέλος έναν τίτλο που να ταιριάζει. Το ορχηστρικό "Μία βόλτα για τον φίλο μου" νομίζω ότι ήταν η πρέπουσα επιλογή. Συμπληρωματικά αναφέρω ότι η ταχύτητα του λεωφορείου σε όλη την διαδρομή από τα Λιμανάκια Βουλιαγμένης έως την είσοδο της Βάρκιζας ήταν περίπου 40-45 χλμ/ώρα. Το βίντεο άρεσε στον Χάρη Λαζαρόπουλο (μαζί με τον αδελφό του Βαγγέλη είναι ιδιοκτήτες του λεωφορείου).
 
Στιγμιότυπο ἀπὸ τὸ #3ον_ΚΤΕΛ ἐπὶ τῆς Ἱερᾶς Ὁδοῦ 151, τὸν #Ιανουάριο τοῦ #1960 κατὰ τὴν κατασκευὴ τῶν τότε ὑπερσύχρονων ἐγκαταστάσεών του (ποὺ λειτουργοῦν ὡς σήμερα, χρησιμοποιούμενοι ἀπό το Δῆμο Ἀθηναίων),
Διακρίνεται τὸ 3/137 #Scania Vabis #B71
1684681948243.png
 
Οδός Φιλελλήνων: Αφετηρία γραμμής πράσινου 040 για Πειραιά

Mercedes F580 Βιαμάξ μπροστά από Volvo SB756 Σαρακάκη
1684864146123.png

Λήψη: Δευτέρα 28 Απριλίου 1997
Το #14 (ΥΝ-8414) Volvo SB756 Σαρακάκη στην αφετηρία της οδού Φιλελλήνων
1684864226274.png
 
Τελευταία επεξεργασία:
Παρασκευή 22 Απριλίου 1983
Το 12/67 (ΥΝ-6967) Volvo B10M Saracakis "Δεινόσαυρος" της ΕΑΣ σε δρομολόγιο της γραμμής 608 ΑΘ-ΓΑΛΑΤΣΙ.
1684864313814.png

Δευτέρα 28 Απριλίου 1997
Το 10 (ΥΝ-6910) Volvo B10M Saracakis "Δεινόσαυρος" της ΕΘΕΛ βαμμένο στα νέα χρώματα στην Πλατεία Πλατάνου της Κηφισιάς (τέρμα της γραμμής 550 ΔΕΛΤΑ ΦΑΛΗΡΟΥ-ΚΗΦΙΣΙΑ)
1684864545793.png

Θεσσαλονίκη, Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 1981
Το 596 (ΜΧ-2416) Volvo SB756 (κατασκευής 1980) του ΟΑΣΘ στην γραμμή 14.
1684864845348.png
 
Τελευταία επεξεργασία:
 
Τελικά ποιά εκδοχή είναι η σωστή;;;
Ακολουθεί ανάρτηση από άλλη αγρινιώτικη ιστοσελίδα το 2017 όπου παρατίθεται διαφορετική εκδοχή...
 
Τελικά ποιά εκδοχή είναι η σωστή;;;
Ακολουθεί ανάρτηση από άλλη αγρινιώτικη ιστοσελίδα το 2017 όπου παρατίθεται διαφορετική εκδοχή...
Τρέχα γυρεύε τωρα
 
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΑΘΗΝΩΝ – ΠΕΙΡΑΙΩΣ.
Νεοπαραληφθέν σοβιετικόν ηλεκτροκίνητον λεωφορείον "ZiU – 9/ЗиУ – 9" υπ' αριθμόν 2005 της γραμμής 1 (Αττική – Καλλιθέα) εις Αμαξοστάσιον Αττικής το 1977. Φωτογραφία: Γεώργιος Κοντογιώργος (Περιοδικόν "ΤΟ ΒΟΛΑΝ").

Την Δευτέραν 24 Μαΐου 1976 υπεγράφη Σύμβασις Προμηθείας Ηλεκτροκινήτων Λεωφορείων μεταξύ του σοβιετικού Βιομηχανικού Οίκου "ΕΝΕΡΓΚΟΜΑΣΕΞΠΟΡΤ" δια την προμήθειαν 124 οχημάτων από Μαρτίου 1977 ως Αυγούστου 1978 αντί ποσού 8.000.000 δολλαρίων άτινα κατεβλήθησαν δια του Συστήματος Συμψηφιστικών Πληρωμών (Κλήρινγκ) επ' ανταλλαγή αγροτικών προϊόντων και το υπόλοιπον δια συναλλάγματος. Η σύμβασις αύτη υπεγράφη παρά τοις Γραφείοις των Η.Λ.Π.Α.Π. παρεστώτος του Υπουργού Συγκοινωνιών κ. Γεωργίου Βογιατζή, του Προέδρου των Η.Λ.Π.Α.Π. κ. Τζαννετή, Αντιστρατήγου εν αποστρατεία και της Σοβιετικής Εμπορικής Αποστολής εκπροσωπουμένης υπό του κ. Γκούρωφ. Της υπογραφής παρέστη και ο κ. Μπλοχίν, Αντιπρόεδρος της "ΕΝΕΡΓΚΟΜΑΣΕΞΠΟΡΤ". Τα λεωφορεία αυτά ετέθησαν εις κυκλοφορίαν από της Πέμπτης 07 Ιουλίου 1977 δια ειδικής τελετής γενομένης παρά ταις Εγκαταστάσεις των Η.Λ.Π.Α.Π. παρεστώτος του Υπουργού Συγκοινωνιών κ. Γεωργίου Βογιατζή, Ανωτέρων Τεχνικών Υπαλλήλων των Η.Λ.Π.Α.Π. και του Στρατιωτικού Προξένου της Σοβιετικής Ενώσεως κ. Μαρτίκιν. Συγκεριμένως αι διαστάσεις του ηλεκτροκινήτου λεωφορείου της φωτογραφίας ήσαν αι εξής: Μήκος: 11,942 μ., πλάτος: 2,50 μ. Το βάρος τον ήτο 10.050 χιλιόγραμμα* και ήτο χωρητικότητος 100 ατόμων (24 καθήμενοι και 76 όρθιοι). Αι παραλαβαί κατά σειράν ήσαν αι εξής: Το 1977 παρελήφθησαν 15 διαξονικά λεωφορεία., το 1978 παρελήφθησαν έτερα 25, το 1979, έτερα 30, το 1980 έτερα 54, το 1981 παρελήφθησαν 2 και το 1983 έτερα 52 τρόλλεϋ και λαβόντα αρίθμησιν αυτά από 2001 ως 2178. Το 1984 και το 1985 παρελήφθησαν έτερα 80 νέα λεωφορεία "ZiU – 9 – Β1/ЗиУ – 9 – Β1" λαβόντα αρθιμούς κυκλοφορίας από 3001 ως 3080. Τα λεωφορεία αυτά πλην της γνωστής ηλεκτρικής των εγκαταστάσεως έσχον και συσσωρευτάς αυτοκινήσεως με αυτονομίαν δια 5.000 μ.

Βιβλιογραφικαί Αναφοραί:
1. Ομάς Ερεύνης της Ιστορίας της Αθηναϊκής Συγκοινωνίας, ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΜΦΟΡΕΙΑ ΕΙΣ ΤΟ ΜΕΤΡΟ (Τόμος 1ος: Λεωφορεία και Τρόλλεϋ), Εκδόσεις Μίλητος, Αθήναι 2007.
2. Εφημερίς "ΗΜΕΡΗΣΙΑ", φύλλον: 8.581, Τρίτη 25 Μαΐου 1976, σελ. 01.
3. Εφημερίς "ΕΞΠΡΕΣ", φύλλον: 8.944, Τρίτη 25 Μαΐου 1976, σελ. 03.
4. Εφημερίς "Η ΒΡΑΔΥΝΗ", φύλλον: 18.430, Παρασκευή 08 Ιουλίου 1977, σελ. 02.
5. Εφημερίς "ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ", Φύλλον: 15.868, Παρασκευή 22 Ιουνίου 1979, σελ. 02.
6. Εφημερίς "ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ", Φύλλον: 504, Τρίτη 25 Μαΐου 1976, σελ. 10.

272825884_4874586149328912_1339871904364598026_n.jpg
 
Σοβιετικόν ηλεκτροκίνητον λεωφορείον "ZiU – 9/ЗиУ – 9" υπ' αριθμόν 5087 της γραμμής 1 (Πλατεία Αττικής – Μοσχάτον) υποστάν εις Αμαξοστάσιον Η.Λ.Π.Α.Π. γενικήν επισκευήν και δεχθέν επίχρωσιν ομοίαν προς αυτήν των ηλεκτροκινήτων λεωφορείων "ΝΕΟΠΛΑΝ" και των "ΒΑΝΧΟΥΛ", ευρισκόμενον παρά τω Σταθμώ Λαρίσσης των Σ.Ε.Κ. (Λεωφόρος Θεοδώρου Δελληγιάννη), την Πέμπτην 27 Φεβρουαρίου 2003. Η φωτογραφία ελήφθη υπό του κ. Αποστόλου Κουρμπέλη.

Ομάς Ερεύνης της Ιστορίας της Αθηναϊκής Συγκοινωνίας, ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΜΦΟΡΕΙΑ ΕΙΣ ΤΟ ΜΕΤΡΟ (Τόμος 1ος: Λεωφορεία και Τρόλλεϋ), Εκδόσεις Μίλητος, Αθήναι 2007.

272789874_4874581382662722_5682798112097343266_n.jpg
 
Σοβιετικόν ηλεκτροκίνητον λεωφορείον "ZiU – 9/ЗиУ – 9" υπ' αριθμόν 5087 της γραμμής 1 (Πλατεία Αττικής – Μοσχάτον) υποστάν εις Αμαξοστάσιον Η.Λ.Π.Α.Π. γενικήν επισκευήν και δεχθέν επίχρωσιν ομοίαν προς αυτήν των ηλεκτροκινήτων λεωφορείων "ΝΕΟΠΛΑΝ" και των "ΒΑΝΧΟΥΛ", ευρισκόμενον παρά τω Σταθμώ Λαρίσσης των Σ.Ε.Κ. (Λεωφόρος Θεοδώρου Δελληγιάννη), την Πέμπτην 27 Φεβρουαρίου 2003. Η φωτογραφία ελήφθη υπό του κ. Αποστόλου Κουρμπέλη.

Ομάς Ερεύνης της Ιστορίας της Αθηναϊκής Συγκοινωνίας, ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΜΦΟΡΕΙΑ ΕΙΣ ΤΟ ΜΕΤΡΟ (Τόμος 1ος: Λεωφορεία και Τρόλλεϋ), Εκδόσεις Μίλητος, Αθήναι 2007.

272789874_4874581382662722_5682798112097343266_n.jpg
Μήπως υπάρχουν φωτογραφίες των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων ZiU – 9, από τις αρχές της δεκαετίας του'90 όταν διαφήμιζαν τα κρουασάν Molto (τα αυτοκόλλητα κάλυπταν όλο το αμάξωμα και ήταν σε μωβ χρώμα) και τσιγάρα Marlboro (σε κόκκινο χρώμα) και την διεκδίκηση των Ολυμπιακών Αγώνων του 1996 (σε χρυσό) ;;;
 
Τελικά ποιά εκδοχή είναι η σωστή;;;
Ακολουθεί ανάρτηση από άλλη αγρινιώτικη ιστοσελίδα το 2017 όπου παρατίθεται διαφορετική εκδοχή...
πολύ ωραίο το αντιγράφω
 
Μήπως υπάρχουν φωτογραφίες των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων ZiU – 9, από τις αρχές της δεκαετίας του'90 όταν διαφήμιζαν τα κρουασάν Molto (τα αυτοκόλλητα κάλυπταν όλο το αμάξωμα και ήταν σε μωβ χρώμα) και τσιγάρα Marlboro (σε κόκκινο χρώμα) και την διεκδίκηση των Ολυμπιακών Αγώνων του 1996 (σε χρυσό) ;;;
Ίσως υπάρχουν. Αν βρω θα αναρτήσω.
 
Καταχώρησις της ΕΝΕΡΓΚΟΜΑΣΕΞΠΟΡΤ εις την Εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ" το 1978.
Εφημερίς "Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΙΚΗ", φύλλον: 14.862, Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 1978, σελ. 05
220656314_4239083229545877_128816236220091948_n.jpg
 
Αθήνα 1980: Στην Πανεπιστημίου μία ημέρα αργίας (film) by vlagadiotis
Διακρίνονται Ιταλικά τρόλεϊ Alfa Romeo CGE Casaro (τριαξονικά) και Σοβιετικά ZiU-9
1685561085223.png
 
Αφετηρία γραμμής 222 επί της οδού Ακαδημίας. Χρονολογικά είναι μετά τα τέλη του 1993 και την ίδρυση του ΟΑΣΑ γιατί βάσει του αριθμού κυκλοφορίας ΥΕΗ-7451 πρόκειται για την πρώτη παραλαβή των Mercedes 0405N επί ΣΕΠ το οποίο ανήκε στην δύναμη της 3ης ΣΕΠ με κωδικό αμαξοστασίου αν θυμάμαι καλώς 51/3η ΣΕΠ. Στην φωτογραφία φέρει κωδικό 351/2 αμέσως μετά την ίδρυση του ΟΑΣΑ και την επαναρίθμιση των κωδικών αμαξοστασίου.Νομίζω ότι αργότερα έφερε τον κωδικό 51 του αμαξοστασίου Ελληνικού.
FB_IMG_1686255785178.jpg
 
Αντιγράφω (με μικροδιορθώσεις) από το

ΤΥΠΟΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ: Mercedes Benz O405N MkI
ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ : Γερμανία
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΡΩΤΗΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ : 1993
ΑΡΙΘΜΟΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ : 300
ΑΡΙΘΜΟΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ : Τα Ν1 παραλήφθηκαν σε 3 φάσεις:
Α' παραλαβή επί Σ.ΕΠ.
1-61
ΥΕΗ-7401-ΥΕΗ-7453, 1-53
ΥΕΗ-7456 (54),
ΥΕΗ-7547 (55),
ΥΕΗ-7556 (56),
ΥΕΗ-7477 (57),
ΥΕΗ-7558 (58),
ΥΕΗ-7463 (59),
ΥΕΙ-9001 (60),
ΥΕΙ-9487 (61)
Β' παραλαβή
101-191 (ΥΕΚ-5101 - ΥΕΚ-5191)
211-350 (ΥΕΚ-5211 - ΥΕΚ-5350)
Γ' παραλαβή
701-708 (ΥΕΜ-4701 - ΥΕΜ-4708)

Δική μου σημείωση:
Σε όσα κυκλοφορούν ακόμη το 2023 έχουν γίνει αρκετές αλλαγές (όχι σε όλα) όσον αφορά τους κωδικούς αμαξοστασίου .
 
Τελευταία επεξεργασία:
Σπάνιο φωτογραφικὸ ἀρχεῖο ἀπὸ τὴν Πάτρα του 1985. Ἀποσυρμένο λεωφορεῖο του ΚΤΕΛ Φθιώτιδος φωτογραφήθηκε ὡς ὑπηρεσιακὸ λεωφορεῖο ἑταιρείας. Ἀκόμα καὶ στὸ νέο ρόλο του, τὸ Mercedes LP322 Βιαμὰξ ἦταν ἄψογο, στιβαρὸ καὶ σταθερό, παρὰ τὰ χρόνια του.
1686343570931.png
πηγή
 
Το παρόν έχει αναρτηθεί και στο θέμα Η Παλιά Αθήνα.
Λεωφόρος Βασ.Σοφίας λίγο μετά την οδό Ακαδημίας. Σε πρώτο πλάνο διακρίνεται λεωφορείο Magirus Deutz M230E120 με αρ.κυκλ. ΥΝ6533 , αριθμό ανεμοθώρακα 133 σε δρομολόγιο της γραμμής 622 ΓΟΥΔΙ-ΑΝΩ ΓΑΛΑΤΣΙ. Χρονολογικά βρισκόμαστε μετά το 1993 επί εποχής ΟΑΣΑ-ΕΘΕΛ και πριν το 2001 όταν τα συγκεκριμένα λεωφορεία αποσύρθηκαν.
 

Συνημμένα

  • image.png
    image.png
    645,2 KB · Προβολές: 9
Πίσω
Μπλουζα