Ο Αη Βασίλης ήρθε νωρίτερα!

αν προσέξετε το κόκκινο παραθυράκι που είναι κάτω από τη λυχνία του φλας (κάτω από το σήμα Nikon) εκπέμπει μια δέσμη υπέρυθρης ακτινοβολίας σε χαμηλές συνθήκες φωτισμού επιτρέποντας στην κάμερα να εστιάσει σωστά. η ακτίνα φυσικά αυτή είναι αόρατη για το ανθρώπινο μάτι. γι' αυτό οι φωτογραφίες που έβγαζα με το ενσωματωμένο φλας της μηχανής βγαίναν ανεστίαστες μιας και αυτό (το ενσωματωμένο) δεν έχει αυτή τη δυνατότητα.
επίσης προχθές πέταξα το δεύτερο έγχρωμο φιλμ που μου ήρθε από το εργαστήριο με καραμπινάτη υποεμφάνιση. δυστυχώς παρ' όλο που είναι ένα εργαστήριο για όλη την Κρήτη, ο εμφανιστής τους μπαγιάτεψε με αυτό το αποτέλεσμα.
IMG_20240302_0001.jpg
έκανα προσπάθεια εκτύπωσης σε ένα κομμάτι χαρτί προφανώς αλλά με τόσο μικρό χρόνο έκθεσης για ένα τόσο thin αρνητικό απλούστατα δεν σχηματίζεται ικανοποιητική εικόνα, χώρια τα λάθος χρώματα. σκέφτηκα διάφορες λύσεις αλλά το σύνηθες εμπόδιο είναι το κόστος και η οικονομία στα χημικά. υπάρχει-υπήρχε το magic box C41 της Tetenal που είναι για εμφάνιση ενός έγχρωμου αρνητικού φιλμ.
όμως out of stock και έκανε και 15 λίρες χώρια τελωνεία σου 'πα μου 'πες,
τα κιτ του λίτρου όπως αυτό
https://www.macodirect.de/chemie/farbchemie/c-41/rollei-colorchem-c-41-kit-1l?c=49
έχουν καλή ισορροπία κόστους/τιμής αλλά είναι για 16 φιλμ που εγώ δεν τραβάω ούτε σε δύο χρόνια!!! τι να το κάνω όλο αυτό θα χαλάσει μέχρι να το χρησιμοποιήσω όλο!!
αυτά βολεύουν άμα είναι μια μικρή ή μεγαλύτερη ομάδα που τραβάει φιλμ και θέλουν να χαρούν την "φάση" της εμφάνισης και να ελέγχουν το αποτέλεσμα και όχι για έναν μόνο του!!!
τέσπα θα ξαναδώσω το φιλμ για εμφάνιση και ο Θεός βοηθός.....
IMG_20240302_0001.jpgπακετο1.JPG
ήρθε σήμερα ένα πακέτο απ' την Αθήνα....
πακετο2.JPG
μερικά νάιλον που είχε μέσα...
πακετο3.JPG
D-76 + fixer ADOX + 10*15 RC Ilford....η συνταγή του D 76 είναι κάθε άλλο παρά μυστική, είναι πασίγνωστη και σούπερ κλασσική, όσο για την στερέωση είναι η ίδια εδώ και πάνω από 100 χρόνια : υποθειώδες νάτριο (ή υποθειώδες αμμώνιο για τους πιο γρήγορους και ακριβότερους στερεωτές), κάποιο οξύ συνήθως μεταμπισουλφίτ καθώς και ένα buffer για να μην διασπάσει το οξύ το δραστικό συστατικό, δηλ. το υποσουλφίτ. θα τρίζουν τα κόκκαλα του George Eastman: η Kodak, μετά από την πτώχευση της, έδωσε σε κάποια κινέζικη εταιρεία τα δικαιώματα της για να βγάζει κάποια (λίγα) χημικά, την Kodak Alaris τώρα δεν ξέρω τι ακριβώς παίζει αλλά δεν υπάρχουν αυτά τα χημικά πουθενά. τα (λίγα πάλι) φιλμ Kodak υπάρχουν σε στοκ κανονικά. το χαρτί Ilford είναι διάσημο για την ποιότητα του.
πακετο4.JPG
να και ο (λεπτόκκοκος) D-76...
πακετο5.JPG
η στερέωση, είναι διάλυση 1+4 για φιλμ και 1+9 για χαρτιά,
πακετο6.JPG
τα χαρτιά Ilford....
πακετο7.JPG
η πίσω μεριά της στερέωσης πρέπει να είναι κανείς πολύ προσεκτικός γιατί είναι εξαιρετικά διαβρωτική
πακετο8.JPG

και τέλος ο D-76 αν δεν κάνω λάθος το πιο επικίνδυνο του συστατικό είναι η υδροκινόνη αλλά αν δεν εμφανίζει κάποιος φιλμ κάθε μέρα, όλη μέρα νομίζω δεν υπάρχει κίνδυνος, άλλωστε ακόμη και σήμερα στα φωτογραφεία εκτίθενται οι εργαζόμενοι στα χημικά RA 4 που είναι άκρως πιο τοξικά, χωρίς να είμαι βέβαια ειδικός αλλά δεν νομίζω ότι παθαίνουν κάτι.....
 
IMG_20240304_0001 (2).jpgIMG_20240304_0002.jpg
να πώς γίνεται η διόρθωση του colour cast που εμφανίζεται όταν προσπαθήσουμε να τυπώσουμε ένα άγνωστο φιλμ: στην πρώτη λωρίδα πάρα πολύ έντονο κόκκινο: προσθέτοντας πορφυρό+κίτρινο (κάνουν κόκκινο-επειδή η επεξεργασία του χαρτιού είναι αρνητική προσθέτουμε το χρώμα που θέλουμε να αφαιρεθεί στο φως του μεγεθυντήρα), με 20 βαθμούς από κάθε χρώμα, στην δεύτερη λωρίδα πολύ κίτρινο+20 κίτρινο, στην τρίτη λωρίδα πολύ πράσινο που εγώ στο κακό φως του σκοτεινού θαλάμου το πήρα εσφαλμένα σαν κίτρινο και στην τελευταία λωρίδα μετά από πρόσθεση άλλων +20 κίτρινο, σχεδόν σωστό ίσως λίγο μπλε.
μύλος.jpg
να και ένας μύλος γκρεμισμένος, αρκετά καλή εκτύπωση με καλό κορεσμό χρωμάτων
να
πυρήνας.JPG

να και τι εννοούσα με τον πυρήνα του 30 μέτρου, ο μαύρος πυρήνας είναι του foma και αν δεν έχουμε τον άσπρο πυρήνα τον οποίο πήρα από ένα 30 μετρό rollei να τον βάλουμε μέσα στον μαύρο, τότε ο μαύρος δεν κεντράρει ακριβώς μέσα στο τυλιχτήρι με αποτέλεσμα το φιλμ να τρίβεται στο πλαστικό και να γρατζουνιέται! για να αποκτήσουμε τον άσπρο πρέπει να πάρουμε ένα τριαντάμετρο με αυτόν τον πυρήνα, να το ξοδέψουμε και να κρατήσουμε καβάτζα αυτό το πυρήνα!
(edit): διάβασα τι πίστευαν οι διευθυντές της Kodak για την επικράτηση της ψηφιακής τεχνολογίας έναντι του φιλμ, και μου έκανε μεγάλη εντύπωση: πάντα ο κόσμος θα θέλει να τυπώνει τις φωτογραφίες του σε χαρτί, για να τις κορνιζάρει και να τις δείχνει στους φίλους του, πάντα θα προτιμάνε το φιλμ γιατί έχει καλύτερη ποιότητα, και πάντα το Hollywood θα γυρίζει ταινίες σε φιλμ! αθεράπευτα ρομαντικοί, μιας και για όλους μας η ψηφιακή τεχνολογία (και για το Hollywood φυσικά!) είναι no brainer!
 
Τελευταία επεξεργασία:
κουτι1.JPG
να και τι μου ήρθε σήμερα από τη Γερμανία....
κουτι2.JPG
ανοίγοντας το κουτί είναι φάτσα-κάρτα το τιμολόγιο....(αυτό το τιμολόγιο διαφέρει από τα δικά μας στο ότι δεν χρειάζεται να το περάσει κανείς στα βιβλία του, αλλά απλώς γράφει αναλυτικά τι αγόρασες)
κουτι3.JPG
100 ρυζόχαρτα για αρνητικά, μιας και Ελλάδα είναι εξαντλημένα, και βαρέθηκα να έχω συνέχεια το άγχος και να τα παίρνω δέκα-δέκα... υπέρυθρο φιλμ Rollei και 13Χ18 α/μ χαρτιά foma...
f
κουτι4.JPG
foma, υπέρυθρο και τα συνηθισμένα ζελεδάκια δώρο....
κουτι5.JPG
τα ρυζόχαρτα για τα αρνητικά...
κουτι6.JPG
επίσης το γνωστό κιτ Bellini RA4, στην αρχή μου είπανε ότι δεν γίνεται να μου το στείλουν γιατί η Κρήτη είναι νησί, προφανώς το στέλνουν με φορτηγό και όχι με αεροπλάνο γιατί θεωρείται επικίνδυνο, αλλά βέβαια εδώ ήρθε με το πλοίο, έτσι δεν μπορούν να στείλουν πχ Κύπρο ή Μάλτα...
κουτι7.JPG
είχε μέσα και μια καρτ ποστάλ Rollei και ένα διαφημιστικό τους, καθώς και το γνωστό χαρτί don't distrurb darkroom...
κουτι8.JPG
το υπέρυθρο...είναι φτιαγμένο στην Βρετανία φασόν μπορεί να το φτιάχνει και η Ilford.....
κουτι9.JPG

απαιτεί βέβαια και βαθύ κόκκινο φίλτρο αλλά μέχρι το 2026 που λήγει (θα το έχω στο ψυγείο φυσικά) προλαβαίνω να το αγοράσω....
 
Πίσω
Μπλουζα