Προγαμιαίες Σχέσεις - Σινεμά το Ελληνικόν

Θεία Λένα

RetroJunkie
Joined
21 Απρ 2017
Μηνύματα
2.009
Αντιδράσεις
4.305
 
 
Τα πιο πολλά κορίτσια του κινηματογράφου μας περίμεναν την πρώτη νύχτα του γάμου τους αφού η τιμή τιμή δεν έχει και χαρά στον που την έχει...
Αλλά όχι όλα. 
Κάποιες από τις πρωταγωνίστριες μας κόντρα στα έθιμα της εποχής ετολμησαν να συνάψουν σχέσεις προγαμιαίες με πρωταγωνιστές - κούκλους τις περισσότερες φορές και τις καταλαβαίνουμε. 
Μια ενδιαφέρουσα παρατήρηση που θα προκύψει υποθέτω  κι απ' τα ποστ είναι πως από τις πρώτες ομιλούσες ταινίες μέχρι και τις αρχές του '60 οι προγαμιαίες σχέσεις βρισκόταν πιο συχνά στη μεγάλη οθόνη σε ταινίες mainstream χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. 
Κάπου στις αρχές προς μέσα του '60 οι σεναριογράφοι κάνουν μια στροφή προς τη συντήρηση σε αυτά αλλά και σε άλλα ζητήματα. 
Προσωπική μου εκτίμηση είναι πως μεταπολεμικά το κλίμα ήταν πιο αφηρημένο, τα ήθη πιο χαλαρά, οι άνθρωποι προσπαθούσαν να επιβιώσουν έχοντας στο νου και το ποσό κοντά είναι η ζωή με τον θάνατο. 
Αργότερα, με την κανονικοποίηση της ζωής ο πυρήνας της οικογένειας μάλλον ισχυροποιήθηκε συμπαρασύροντας και τα κινηματογραφικά ήθη. 
Όλα αυτά βέβαια μέχρι τη δεκαετία του '70 που περνάμε στο άλλο άκρο κάπως απότομα και  άγαρμπα. 
 
Ξεκινάω με την περίπτωση ακριβώς που περιγράφω παραπάνω. 
Ο άνθρωπος του τρένου (1958)
 
Η νεαρη Άννα Συνοδινού υποκύπτει μεσούσης της Κατοχής στη γοητεία του αντιστασιακού Μιχάλη Νικολινάκου. Του ζητάει να " την κάνει γυναίκα του" γνωρίζοντας πως ίσως να μην τον ξαναδεί. Δυστυχώς γι' αυτήν... τον ξαναείδε... 
 
Ο Ατσίδας (1962)
 
Ο Ντίνος Ηλιόπουλος έφαγε την προίκα της αγαπημένης του, που ήταν η τιμή της " κανονικά, όπως όλος ο κόσμος". 
Η δε αδερφή του Ζωή Λάσκαρη, υπέκυψε στον Στέφανο Στρατηγό που " της είχε φάει τα αφτιά να ολοκληρωσουνε και να ολοκληρώσουνε". 
Τελικά πάντως στην κωμωδία του Ψαθά η τάξη αποκαταστάθηκε με τους γάμους τους, κι έζησαν αυτοί καλά..... 
 


Εκείνες που δεν πρέπει να αγαπούν. (1951) 
 
Εδώ έχουμε βέβαια στο ρόλο της κοκότας την  Άννα Καλουτά  με την οποία όμως δε θα ασχοληθούμε. 
Θα ασχοληθούμε όμως με την περίπτωση της Σμαρουλας Γιούλη η οποία όχι μόνο είχε προγαμιαίες σχέσεις με τον Αλέκο Αλεξανδράκη, όχι μόνο έμεινε έγκυος, αλλά και συγκατοικούσε με τον αγαπημένο της και τους δύο φίλους του. 
Το προχωρημένο αυτό σκηνικό στα χέρια του Σακελλάριου ούτε σκανδαλίζει ούτε δείχνει περίεργο. 
 
Θυμόσαστε άλλες περιπτώσεις;
 
Για αρχη θα αναφερθω σε ολες τις "καταραμενες" ταινιες του Δαλιανιδη με πρωταγωνιστρια τη Λασκαρη. Απο το '61 εως και το '67 βλεπουμε οχι μονο να υπαρχουν προγαμιαιες σχεσεις, αλλα σε καποιες απο αυτες ομοφυλοφιλια και πανω απο δυο ατομα στο ιδιο κρεβατι.

Εδω αυτα τα ζητηματα ειναι τολμηρα ακομη και σημερα. Ποσο μαλλον τοτε.
 
Ο εαυτουλης μου (1964)

Εδώ έχουμε τον Λάμπρο Κωνσταντάρα να συγκατοικεί με τη Μπεάτα Ασημακοπούλου χωρίς να είναι παντρεμένοι κι έχουμε κ τη σχέση του ιδίου με την Άννα Ματζουρανη. 

Τελικά τον εγκαταλείπουν αμφότερες.

Και αυτήν την κωμωδία την υπογράφει ο Ψαθάς.

Το αμαξάκι ( 1957)

Σε αυτήν την πολύ καλή ταινία η νεαρή κι αβγαλτη Αντιγόνη Βαλάκου παρασύρεται από τον Στέφανο Στρατηγό και περνά ένα βράδυ μαζί του μέσα σε μια αποθήκη σταύλο.

Η κοπέλα θα φτάσει μέχρι απόπειρα αυτοκτονίας πάνω στην απελπισία της, ωστόσο και εδώ στο τέλος έχουμε επανόρθωση. 
 
Κατι κουρασμενα παλικαρια.

Η Νορα Βαλσαμη δεν ειναι το αβγαλτο κοριτσοπουλο που παρουσιαζεται στον Κωνστανταρα, καθοτι λιγο καιρο πρωτυτερα ειχε επιχειρησει μαζι με τη μητερα της να δωροδοκησει γυναικολογο για να τη βγαλει εγκυο απο το γιο ενος μεγαλοβιομηχανου.

Ο Θοδωρος και το δικανο.

Η Αντιγονη Κουκουλη χανει την αγνοτητα της ενα βραδυ με δραστη τον Βουτσα.

Ο χρυσος και ο τενεκες.

Η Ντινα Τριαντη μια απο τα ιδια, αλλα ο Φωτοπουλος επανορθωνει για χαρη της.

Χαμενη ευτυχια.

Η Μαριαννα Κουρακου κοιμαται για πρωτη φορα με τον καλο της το τελευταιο τους βραδυ προτου εκεινος φυγει για το μετωπο. Μαλλον σκεφτεται να κρατησει απο εκεινον μια καλη αναμνηση σε περιπτωση που δε γυρισει ποτε. :cool:

Το ραντεβου της Κυριακης.

Η Κακια Αναλυτη την παθαινει απο τον Παπαμιχαηλ επειδη νομιζει πως δεν ειναι ο Παπαμιχαηλ, αλλα ο Θανασης Μυλωνας. ::)
 
"Το ραντεβού της Κυριακής" είναι αυτό που ο μπαμπάς της Αναλυτή (Τίτος Βανδής) τα έχει κρυφά με τη Μάρθα Βούρτση (υπηρέτρια) και στο τέλος πάνω που ετοιμάζεται να την κάνει τίμια χαλάν οι γάμοι? Οπότε έχουμε διπλή ανηθικότητα, μπαμπά και κόρης (η Βούρτση είναι η κακιά του έργου οπότε εξ ορισμού ανήθικη).

Αλλά το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι το "Η δε γυνή να φοβείται τον άνδρα" όπου όχι απλώς είχαν προγαμιαίες σχέσεις αλλά την είχε σπιτωμένη, όπως ήταν η κομψή έκφραση της εποχής.

Στο Στουρνάρα 288 η θυρωρίτσα (η Γιούλη ήταν? δεν θυμάμαι) μένει και έγκυος.

Έχω την εντύπωση ότι η Γιούλη βρισκόταν συχνάκις σε αυτή την κατάσταση. Υπάρχει μια ταινία με το Μακρή και τη Βασιλειάδου (σε ρόλο κακιάς) όπου ο Μακρης περιμαζεύει την παρασυρθείσα και ατιμασθείσα Γιούλη και η Βασιλειάδου την βρίζει όλη την ώρα. Δεν θυμάμαι τίτλο.

Γενικά οι προγαμιαίες σχέσεις των (τέως) αγνών κοριτσιών οδηγούσαν σε αύξηση του πληθυσμού με συχνότητα που θα την ζήλευαν και οι αρχαίοι θεοί, με το πρώτο τσουπ έγκυος η παρθένος, διότι τα τίμια και ηθικά κορίτσια δεν σκαμπάζανε γρυ από αντισύλληψη.
 
Στο Θόδωρο και το δίκανο η σκηνή με την Κουκούλη κ τον Φωτόπουλο είναι από τις πιο καλές κωμικές σκηνές του κινηματογράφου μας θαρρώ. 

" Και γιατί πηγές στα πεύκα Ρούλα; Κάμπια ήσουν;"

Στο ίδιο έργο υπάρχει κ η εγκυμοσύνη της κόρης του Διανέλλου την οποία όμως εμείς δε βλέπουμε.

Αστεία ειναι κ η αντίστοιχη σκηνή με την Τριάντη κ ξανά τον Φωτόπουλο με την τιμή την αημνηστη..

Στη χαμένη ευτυχία η Κουρακου δεν ξεχνάει τον Βουρνα αφού μένει και αυτή έγκυος και την πληρώνει ο συνήθης ύποπτος, αυτό το καλό παιδί, ο Μήνας Χρηστίδης

Στη Στουρνάρα υπό του Καζή παρασύρεται η Βούλα Χαριλάου κι όχι η Γιούλη.

Βλακωδως βέβαια, να το δεχτώ, αλλά Καζής ήταν αυτός, θέλω να κάτσετε λίγο κ να σκεφτείτε..???
 
Βλακωδως βέβαια, να το δεχτώ, αλλά Καζής ήταν αυτός, θέλω να κάτσετε λίγο κ να σκεφτείτε..??
Ωραιο παιδι, δε λεω, αλλα πολυ βουτυρομπεμπες, βρε παιδι μου!

Τωρα βεβαια, καποια κοριτσια τον βλεπουν θεο, ηλιο καλοκαιρινο. :cool:
 
Βουτυρομπεμπές ίσως αλλά με πλούσιο μπαμπά. Χαζή ήταν η αγνή και αθώα κορασίς να δώσει ό,τι πολυτιμότερο είχε μία κόρη σε κάποιον φτωχομπινέ?
 
Για αρχη θα αναφερθω σε ολες τις "καταραμενες" ταινιες του Δαλιανιδη με πρωταγωνιστρια τη Λασκαρη. Απο το '61 εως και το '67 βλεπουμε οχι μονο να υπαρχουν προγαμιαιες σχεσεις, αλλα σε καποιες απο αυτες ομοφυλοφιλια και πανω απο δυο ατομα στο ιδιο κρεβατι.

Εδω αυτα τα ζητηματα ειναι τολμηρα ακομη και σημερα. Ποσο μαλλον τοτε.




 


Τι λες τώρα... έχω χάσει επεισόδια... τώρα βλέπω το θέμα
 
Αααααα ελέφαντα εγώ δε δικαιολογώ τη Χαριλάου επειδή είχε λεφτά. Τα δικά μου μάτια βλέπουν αλλά πράγματα ( που έλεγε κι η Τζέλα Δελαφραγκα)  :')

Στη Γυνή συμβαίνει το εξής καταπληκτικό. Ενω η Ελενίτσα δε ζει με ένα συμβατικό ή αποδεκτό τρόπο ζωής, ο μετρ Τζαβέλλας δίνει έτσι την ιστορία που την Ελενίτσα την δικαιολογουμε , τη συμπαθούμε και την αγαπάμε. 

ΚΑΚΟΥΡΓΕ ΑΝΤΩΝΑΚΗ ΤΥΡΑΝΝΕ ΑΝΘΡΩΠΟΦΑΓΕ
 
Οι κυρίες της αυλής (1966) Ο Αλέκος Αλεξανδράκης συνευρίσκεται μεθυσμένος με την Νόρα Βαλσάμη ύστερα από την γιορτή για τα γενέθλιά της. Εκείνη μένει έγκυος, φτάνει μέχρι την απόπειρα αυτοκτονίας. Στην συνέχεια αναλαμβάνει να την αποκαταστήσει ο Κώστάς Πρέκας αλλά στο τέλος την παντρεύεται ο Αλέκος Αλεξανράκης που την αγάπησε.

ο κράχτης (1964) ο Γιώργος Φούντας έχει πριγαμιαίες σχέσεις με την συνάδελφο του στο εργοστάσιο Νίκη Τριανταφυλλίδη. Μόλις αυτή μένει έγκυος της δίνει λεφτά για να μεγαλώσει το παιδί αφού αυτός είναι αλλού και συγκεκριμένα στην αφεντικίνα του Μάρω Κοντού. Τελικά εκείνη ρίχνει το παιδί.
 
Αααααα ελέφαντα εγώ δε δικαιολογώ τη Χαριλάου επειδή είχε λεφτά. Τα δικά μου μάτια βλέπουν αλλά πράγματα ( που έλεγε κι η Τζέλα Δελαφραγκα)  :')
Κοιτα σουξε το Παπαφρονιμοπουλακι! Δηλαδη, φαντασου να μενατε και στην ιδια πολυκατοικια...?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Στο "Ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη" η Αλεξάνδρα Λαδικού παρασύρεται από τον Άλκη Γιαννακά... με τραγικό τέλος.... 

Στο "Δίψα για ζωή" τραγικό τέλος και για την Άννα Φόνσου (στο ρόλο της Κατερίνας που πάσχει από την καρδιά της)...  Μια φορά προβαίνει σε προγαμιαίες σχέσεις η καψερή και πρόλαβε δε πρόλαβε να χαρεί με τον Κούρκουλο.... Επίσης ο Σειληνός, ωραίος ζιγκολό, στην αγκαλιά της Λαλοπούλου...  

Στο "Γυμνοί στο δρόμο" ο Κούρκουλος και η Λάσκαρη, τραγικό ερωτευμένο ζευγάρι που συζεί... Από τις αγαπημένες μου δραματικές...

Επίσης, ο Σειληνός συζεί ανοιχτά με κάποια κοπέλα που είναι και μεγαλύτερή του στο "Οργή" (συμπρωταγωνιστεί η Φόνσου, ο Κούρκουλος, η Τσιούνη) .... Της κάνει τη ζωή δύσκολη αλλά τελικά μένει μαζί της... Δε ξέρω το όνομα της κοπέλας....

Στο "Η Κυρά μας η μαμή" η Καλογεροπούλου υποκύπτει στη γοητεία του Παπαμιχαήλ και φυσικά τα αποτελέσματα είναι γνωστά... Μένει έγκυος...

Στο "Κοροϊδάκι της πριγκιπέσσας" η Προκοπίου λέει στον Βουρνά ότι είναι έγκυος (αν και αποδεικνύεται faulse alarm) άρα υποθέτουμε τι ακριβώς έκαναν για να πιστεύει ότι έχει μείνει έγκυος... Στην ίδια ταινία, ο Γιαννάκης (δεν ξέρω το όνομα του ηθοποιού) λέει στον Παράβα ότι έφαγε την προίκα της κοπέλας του... η οποία όλως τυχαίως ήταν η αδελφή του Σταύρου, κατά κόσμον Μαρία Ιωαννίδου.... "Έφαγες καλά? Να δω πώς θα χωνέψεις...." :)  

Στο "Άλλος για το εκατομμύριο" με τον Φωτόπουλο, η νεαρή αδελφή της γυναίκας του, την οποία υποδυόταν η Ελένη Ανουσάκη, έχει ολοκληρωμένες σχέσεις με τον Παράβα και στεναχωριέται γιατί δεν την παντρεύεται... Τελικώς, παίρνει τον Μαυρομάτη... 
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Στην κυρία δήμαρχο όμως? Το ζεύγος Κούρκουλος - Καλογεροπούλου δεν χρησιμοποιούν παρόμοιο κόλπο τελικά? Δεν θυμάμαι. Καιρός να την ξαναδώ.
 
Τον κράχτη δεν τον έχω δει... ( τι τίτλος!!!). Επίσης ( βαστάτε τ άρματα ) δεν πρέπει να έχω δει το Γυμνοί στο δρόμο. Ή το είδα παλιά και δεν το θυμάμαι;; Δεν ξέρω πως μου ξέφυγε.. συνεχίζω με άλλες παραστρατημένες

Λατέρνα φτώχεια και γαρύφαλλο (1957)
 
Η Τζένη Καρέζη μένει κι αυτή έγκυος από τον ( Ω, τι έκπληξη!! )  Αλέκο Αλεξανδράκη.
Εδώ το σενάριο μας τα μπερδεύει κάπως αλλά κι εδώ τέλος καλό κι όλα καλά.
 
Δέκα μέρες στο Παρίσι (1962)
 
Η Άννα Μαντζουράνη μένει κι αυτή έγκυος από τον Σταυρό Παραβα τελικά παντρεύονται κτλ κτλ
Πιπεράτη λεπτομέρεια πως η εγκυμονούσα είχε κι ένα παράλληλο φλερτακι με τον γαμπρό του Παραβα, τον Γιάννη Γκιωνάκη. 
 
Οι ουρανοί είναι δικοί μας (1953)
 
Εδώ ο Αλεξανδράκης ( ξανά μανα) συγκατοικεί με μια κοπέλα πριν να τον συγκινήσει το σπουργιτακι, δηλαδή η Αντιγόνη Βαλάκου, η οποία ήταν μικρή και αθώα, αλλά όχι και τόσο αθώα τώρα που το σκέφτομαι, μιας που είπε στην αντίζηλο της πως " είναι κακιά και σιχαμενη"!!!!
Η πρώην αγαπημένη του Αλέκου, βρίσκει παρηγοριά στον τεντιμποι Καζή που διέθετε και κούρσα (!!!) πέρα απ' αυτό το γλυκό μουτράκι που αρκούσε κι από μόνο του ( χιχιχι). 
 
 
{* Άιντε να καεί το Παπαφρονιμοπουλεικο }
 
 
Αλήθεια, η Αλίκη είχε καμιά σχέση εκτός γάμου; Δε μου έρχεται καμία.
 
Πίσω
Μπλουζα