Πως τα adventures θα ξαναγίνουν δημοφιλή;

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Leon
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Είναι πάρα μα πάρα πολλές. Ξεκινάμε:

Mouse & Keyboard: που πρώτη φορά εμφανίστηκε στο Marathon (1994)

Full 3D gameplay: Δεν είναι μόνο θέμα γραφικών. Το Wolfenstein είχε καθαρά 2D gameplay και το Doom σε "επίπεδα", αλλά δεν ήταν πραγματικά 3D ούτε στα γραφικά, ούτε στο gameplay.

Ανοικτά environments: Καμία σχέση με το corridor based gameplay.

Physics : Δεν χαίρεσαι μόνο με την καταστροφή του περιβάλλοντος, έχει συνεισφορά στο gameplay. Στο CoD 4 κάποια αντικείμενα προσφέρουν concealement αλλά όχι cover γιατί οι σφαίρες μπορούν να τα διαπεράσουν. Μπορείς να ανατινάξεις κάτι και να σκοτώσεις αντιπάλους ή να ρίξεις ένα δέντρο και να το χρησιμοποιήσεις ως road block.

Μη Γραμμικό Gameplay: Μπορείς να προσεγγύσεις μια κατάσταση με πολλούς τρόπους (all out attack, stealth, sniping, εκρηκτικά) ή να την αποφύγεις τελείως.

Advanced AI: Πλέον οι αντίπαλοι δεν έρχονται απλά κατά πάνω σου όπως στο Doom αλλά οργανώνουν σχέδια μάχης.

Procedural Animation: Δεν είναι μόνο ότι δείχνει καλύτερα, αλλά μπορούν οι αντίπαλοι να πάνε παντού και όχι να "κολλήσουν" αν δεν έχουν κάποιο animation που να ταιριάζει με το έδαφος συν πολλά άλλα.

Multiplayer: Πάρα πολλά multiplayer modes, όχι μόνο deathmatch, με πολύ κόσμο και πολύ αυξημένη την στρατηγική και το team play.

Οχήματα: Όχι μόνο πόδια.

Story: Πλέον είναι κινηματογραφική η απεικόνιση με μια ιστορία και όχι "μπες στο level και σάρωσέ τα όλα"

Οπλα: Secondary weapon attacks, σημάδι, sniping, grenades, ρεαλιστική αντίδραση των όπλων, κλπ.

Objective based gameplay: Πλέον ολοκληρώνεις objectives. Καμία σχέση με το gameplay του Doom: βρες το κόκκινο κλειδί τρεις ορόφους πιο πάνω για να ανοίξεις την πόρτα ή βάρα όλους τους τοίχους για να βρεις μυστικό hatch για να πάρεις τις οπλάρες.

Team Based Combat: Σε πολλά παιχνίδια δίνεις οδηγίες σε ομάδα ή είσαι μέρος της.

Dynamic Combat Scenarios: Δεν μιλάμε για prescripted μάχες αλλά για δυναμικά πεδία μάχης που όσες φορές το παίζεις τα πράγματα εξελίσσονται διαφορετικά.

Όχι πια health kits: τώρα ξεκουράζεσαι

Realistic Shooters: Δεν είσαι υπερήρωας αλλά κοινός θνητός σε ρεαλιστικό πεδίο μάχης με πραγματικά tactics. Μία σφαίρα και κάτω.

Και πολλά μα πάρα πολλά ακόμα. Απολύτως καμία σχέση.
 
Aν και ξεφύγαμε από τα adventure games,ας απαντήσω ξανά.

-Και το Grim Fandango-Monkey Island 4 παίζονταν με keyboard,όχι mouse... :xm:

-Δε σε κατάλαβα σε αυτό :(

-Φυσικά και το Doom 2 είχε ανοικτές πίστες :)

-ΟΚ,το ανέφερα παραπάνω αυτό

-Αυτό συνέβαινε κι επί Doom σε αρκετά σημεία,ειδικά το να αποφύγεις κάτι...

-Στη θεωρία ναι,στην πράξη όχι και τόσο,αλλά ΟΚ,υπάρχει μια μικρή διαφορά εκεί :)

-Ε καλά,αυτό δεν είναι νεωτερισμός,διόρθωση αδυναμίας είναι !

-Φυσικό επόμενο του είδους

-Αρνητικότατη προσθήκη...

-Μα τα διαφορετικά όπλα ανά game,σημαίνουν εξέλιξη του είδους ;

-Painkiller δεν έχεις παίξει να φανταστώ ;

(που παρεπιπτόντως είναι εκ των καλυτέρων Doom clones,μετά το Doom )

-Aυτό βασικά είναι αδυναμία,όχι εξέλιξη.Αν θέλουμε γρίφους,παίζουμε adventure !

Χώρια που αυτοί είναι εντελώς γελοίοι στα games αυτά.. :P

-Στο Jericho αυτό μου άρεσε.Αλλά και στα adventures χειρίζεσαι διαφορετικούς χαρακτήρες.. :D

-Ούτε εδώ καταλαβαίνω τι λες.Και στο Doom δε γινόντουσαν όλα κατά τον ίδιο τρόπο συνεχώς !

-Χμμμ,δε ξέρω αν αυτό είναι καλό... :P

-Καλά,αυτό έχει να κάνει με το εκάστοτε game (βλέπε Painkiller)

Αnyway,αλλαγή υπάρχει στο είδος,αλλά ένα Doom με αναβαθμισμένη μηχανή (=Doomsday) βάζει κάτω τα πάντα,ακόμη και σήμερα.Το είδος προχώρησε,αλλά όχι τόσο όσο λες,πάντα κατά τη γνώμη μου... ;)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μάνο είμαι Adventuras το έχεις καταλάβει νομίζω.Αγαπώ όμως και τα FPS με ξεχωριστό τρόπο.Δεν θα σου αλλάξω γνώμη αλλά αν θέλεις δοκίμασε το Half Life 2.Πραγματικά είναι το καλύτερο παιχνίδι από πλευράς Single Player εμπειρίας και έχει και ένα αρκετά ενδιαφέρον σενάριο,έναν κόσμο που με τράβηξε αμέσως(απίστευτη απεικόνιση ενός κόσμου που έχει καταληφθεί από έναν δικτατορικό λαό ένα κόσμο υπό πίεση).Γενικά όσο έπαιζα και επειδή είμαι άτομο που προσέχει τις μικρές λεπτομέρειες και τις στιγμές στα παιχνίδια,έπαιρνα διάφορα μηνύματα όσο έπαιζα το παιχνίδι.Πραγματικά το λάτρεψα και το ότι ο Freeman δεν μιλά ποτέ κάνει τα πράγματα πολύ καλύτερα,μεταφράζεις τα μηνύματα όπως εσύ θες.

Τέλος αυτό που λέει ο Leon για Mouse + Keyboard μιλάει για πλήρη περιστροφή 360 μοιρών και όχι χρήση ένος εκ των δύο περιφερειακών,ενώ εσύ μιλάς για fixαρισμένη κάμερα και κίνηση με πληκτρολόγιο(πράγμα που γίνεται και με gamepad βασικά).
 
Μα κι εγώ γουστάρω τα FPS βρε συ - άλλο αν το Half Life δε με κέρδισε ποτέ για κάποιο λόγο.

Σαφώς και είναι είδος που προσφέρει συγκινήσεις,απλά το μπαστάρδεμά του με υποτυπώδεις γρίφους και πολυπλοκότητα στην κίνηση (βλέπε οχήματα) δε μου άρεσε ποτέ.

Αν ένα mindless kind of gaming προσπαθείς να το εκλογικεύσεις-"adventuroποιήσεις" (ναι,υπερβολική φράση,το ξέρω :P ) ουσιαστικά δε καταφέρνεις τίποτα.

ΟΚ,καταλαβαίνω ότι πολλά γίνονται χάριν ρεαλισμού,αλλά αυτό δε συνιστά εξέλιξη,απλά διαφοροποίηση.Τώρα καλή,κακή,όπως το βλέπει ο καθένας μας..

Το Doom,το Quake,το Painkiller,το Jericho,μου αρέσανε γιατί είχαν δράση,δίχως περιττά μπιχλιμπίδια και λοιπά ψευτοπεριτυλίγματα. :D

Τα adventures φυσικά είναι εντελώς "αλλουνού παπά ευαγγέλιο"... ;)
 
Εντάξει βρε Μάνο, μπορεί να μην σου αρέσει η τροπή που πήραν τα FPS αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είχαν εξέλιξη. ;) Αν συγκρίνεις το Mirror's Edge, το Modern Warfare 2, το Operation Flashpoint: Dragon Rising (για να αναφέρουμε κάποια πρόσφατα, επερχόμενα και διαφορετικού στυλ FPS) με το Doom θα δεις ότι δεν έχουν απολύτως καμία σχέση στη δράση τους και στο gameplay τους. Όσο για την τεχνολογική διαφορά, μιλάμε για χάος.

Το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα genres που έχουν υποστεί μεγάλες αλλαγές σε σχέση με 20 χρόνια πριν*. Δεν μπορούμε όμως να πούμε το ίδιο για τα adventures.

*Ακόμα και το παραδασιακότερο είδος που είχε μείνει στην ουσία ίδιο και απαράλλαχτο για μια 20ετία, τα JRPGs, έχουν υποστεί αλλαγές τα τελευταία χρόνια.
 
Σε δράση σίγουρα δεν έχουν καμία σχέση,"ύπνος" καταντήσανε τα περισσότερα !!! :P :P

Και αν τελικά βάλουμε και τον τεχνολογικό παράγοντα στο παιχνίδι,μια και ξαναναφέρθηκε,τα adventures νομίζω θα συμφωνείς ότι έχουν εξελιχθεί πάρα πολύ !

Σκέψου και σύγκρινε ένα text adventure με ένα τελευταίο adventure game αυτής της εποχής.Μιλάμε για ΤΗΝ εξέλιξη !

Σενάρια που πολλά θα στέκονταν και για χρήση σε ταινία άνετα,γραφικά απαράμιλλης ομορφιάς,speech -συχνότατα πολύ επιτυχημένο-,εναλλακτικά φινάλε,εύχρηστα interfaces,μουσικά περιτυλίγματα επίσης συχνότατα πολύ εύστοχα και ταιριαστά,γενικά ένα ολόκληρο πακέτο που μαρτυρά τη σπουδαία δουλειά που πέφτει σε ένα adventure game...

Ενώ τα FPS ξεκινήσανε από ένα σημείο σαφώς πιο μπροστά τεχνολογικά και,ΟΚ,σαφώς εξελιχθήκανε στο -απίστευτο- σημείο που τα βλέπουμε να έχουν φτάσει σήμερα... :)
 
manos426f είπε:
Και αν τελικά βάλουμε και τον τεχνολογικό παράγοντα στο παιχνίδι,μια και ξαναναφέρθηκε,τα adventures νομίζω θα συμφωνείς ότι έχουν εξελιχθεί πάρα πολύ !Σκέψου και σύγκρινε ένα text adventure με ένα τελευταίο adventure game αυτής της εποχής.Μιλάμε για ΤΗΝ εξέλιξη !

Σενάρια που πολλά θα στέκονταν και για χρήση σε ταινία άνετα,γραφικά απαράμιλλης ομορφιάς,speech -συχνότατα πολύ επιτυχημένο-,εναλλακτικά φινάλε,εύχρηστα interfaces,μουσικά περιτυλίγματα επίσης συχνότατα πολύ εύστοχα και ταιριαστά,γενικά ένα ολόκληρο πακέτο που μαρτυρά τη σπουδαία δουλειά που πέφτει σε ένα adventure game...
Εμ...μπα όχι. Τα adventures της Infocom πατάνε κάτω οποιοδήποτε σύγχρονο adventure σε σενάριο, δράση και γρίφους.

Σε γραφικά, μουσική, ήχο και ομιλίες, άστο καλύτερα. Για μουσική επένδυση τα adventures της Sierra παραμένουν αξεπέραστα κατά τη γνώμη μου, ενώ αν κρίνεις τη συνολική δουλειά σε σχέση με τα "high tech" games από άλλα genres, τα adventures δείχνουν πολύ ερασιτεχνικά. 3D (όπου υπάρχει) μηχανές γραφικών για κλάματα, κακό συνήθως animation και μοντέλα, ερασιτεχνικά voice overs και πάει λέγοντας. Φυσικά είναι λογικό γιατί το budget των adventures είναι πολύ χαμηλό σε σχέση με τα άλλα genres.

Για να γίνω πιο κατανοητός μιλώντας για production values σε story based games.

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=ygAXaWCxPJ4]YouTube - Kings Quest V Play-Through Part 1

King's Quest V CD Version (PC-1990)

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=-j6D4SrRZsE]YouTube - Phantasy Star 3 playthrough #2: Island Cave

Phantasy Star III (Mega Drive-1990)

Το Phantasy Star III είναι σαφώς εντυπωσιακό κάνοντας χρήση της 16 bit τεχνολογίας του MD, αλλά το King's Quest V μάλλον το ξεπερνά αρκετά σε production values, σε γραφικά και φυσικά σε ήχο με speech λόγω CD-ROM. Αν μη τι άλλο σε θέμα budget και τεχνολογίας, τα adventures βρίσκονται στην αιχμή.

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=JvwnkDKso8Q]YouTube - Sherlock Holmes Vs Jack the Ripper - Part 1

Sherlock Holmes vs. Jack the Ripper

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=iN7xFj2ocZc]YouTube - Final Fantasy XIII E3 2009 Extended Trailer [HQ] (Rate This Game)

Final Fantasy XIII

E τι να λέμε τώρα. Τo Sherlock Holmes (από τα λίγα με Full 3d) μοιάζει με μέτριο PS2 παιχνίδι (και χάρη του κάνω) ενώ το FFXIII αποτελεί ορόσημο στα γραφικά και στο animation (τόσο στα prerendered cut scenes όσο και στα real time γραφικά), ξεπερνώντας και παραγωγές Hollywood (φυσικό αφού έχουν δουλέψει εκατοντάδες άνθρωποι μόνο για τα cut scenes).
 
Βρε Leon,έχεις παίξει πολλά από τα σύγχρονα adventure games,ας πούμε της πενταετίας 2004-2009 ;
 
Λίγα, αλλά νομίζω αρκετά για να συμπεράνω ότι το είδος δεν κινείται. Πες μου μερικά adventures της τελευταίας 5ετίας που προσφέρουν κάτι ρηξικέλευθο ή έστω είναι πολύ ποιοτικές παραγωγές.
 
Leon είπε:
Λίγα, αλλά νομίζω αρκετά για να συμπεράνω ότι το είδος δεν κινείται. Πες μου μερικά adventures της τελευταίας 5ετίας που προσφέρουν κάτι ρηξικέλευθο ή έστω είναι πολύ ποιοτικές παραγωγές.
Δε θα μιλήσω για ρηξικέλευθο adventure game,είπαμε δεν έχει αλλάξει κάτι δραματικά στην κατηγορία,αλλά θα αναφέρω ποιοτικές παραγωγές που μου έρχονται σκόρπια στο μυαλό,άνευ χρονολογικής σειράς,πάντα βάσει των γούστων μου (κοινώς λείπουν εντελώς τα first person adventure games),που έχω την εντύπωση ότι εντάσσονται όλες στην τελευταία πενταετία.Αν σε κάποιο κάνω χρονολογικό λάθος,feel free να με διορθώσεις. ;)

Φυσικά σίγουρα θα ξεχνάω και κάποιες ακόμη...

Keepsake

Syberia 2 (θα βγει και τρίτο μέρος)

Still life (βγήκε και δεύτερο μέρος)

Secret Files:Tunguska (έρχεται και δεύτερο μέρος)

Ankh 1-2 (έρχεται και τρίτο μέρος)

Jack Keane

A Vampyre story (θα βγει και δεύτερο μέρος)

The abbey

The lost crown

Overclocked

Culpa innata

The ugly prince duckling

The moment of silence

Art of murder:LA confidential (βγήκε και δεύτερο μέρος)

Return to mysterious island (έρχεται και δεύτερο μέρος)

Runaway 2 (έρχεται και τρίτο μέρος)

Sinking island

Reprobates (Α.Κ.Α Νext life)

Agatha Christie:And then they were none

Agatha Christie:Evil under the sun (αναμένεται κι άλλη συνέχεια)

Sherlock Holmes:Case of the silver earring (έχουν βγει άλλα δύο,έρχεται και τέταρτο)

Simon the sorcerer 4 (έρχεται και πέμπτο μέρος)

So blonde

Και το Sam and Max episodic,το οποίο από το λίγο που έχω δει 2-3 parts του,δείχνει πολύ ευχάριστο !

Και μη ξεχνάμε και το Diamonds in the rough,όχι επειδή είναι του "δικού μας" Άλκη Πολυράκη,αλλά διότι,όπως και να το κάνουμε,το να έχει ψηφιστεί από τους gamers,ως το καλύτερο independent adventure game για το 2008,κάτι σημαίνει... ;)

Ορίστε,ανέφερα αβίαστα 20+ τίτλους...

Δέχομαι να πει κάποιος ότι είμαι "γενναιόδωρος" και να "κόψει" 5-6 από αυτούς,έχοντας πιο αυστηρά από τα δικά μου κριτήρια.Και πάλι,μιλάμε για 15 καλά adventure games μέσα σε 5 χρόνια (χώρια όσα ξεχνάω,χώρια όσα είναι first person και δε τα παίζω -->π.χ,δε πιστεύω να αμφισβητεί κανείς ότι το Scrathes είναι ποιοτικό adventure..),δηλαδή ακόμη κι έτσι,3-4 τίτλους ανά έτος,αριθμός διόλου ευκαταφρόνητος δεδομένης και της κατηγορίας για την οποία μιλάμε και του χρόνου που χρειάζεται να τερματίσει κάποιος άνευ walkthrough ένα τέτοιο game.

Τέλος και τ' ότι ετοιμάζονται/έχουν ετοιμαστεί τόσες πολλές συνέχειες των games που ανέφερα,επίσης δε το θεωρώ καθόλου τυχαίο,ενώ φυσικά αναμένονται κι άλλα πολλά,που επίσης δείχνουν πολύ ποιοτικά games κι έχουν δημιουργήσει προσδοκίες...

(π.χ

Ghost pirates of Vooju island

Black Mirror 2

Gray matter

κι ασφαλώς το Tales of Monkey Island...)
 
Ε καλά το Jack Keane δεν είναι και καλύτερης ποιότητας Adventure.Έπαιξα μέχρι την μέση περίπου και οι φωνές ήταν τραγικές και το χιούμορ επίσης.
 
Φίλοι συμφορουμίτες,προ ολίγου είχα μια καταρχήν τηλεφωνική επικοινωνία με τον Αντρέα-Παρασκευά Τσουρινάκη,ο οποίος στην συνέχεια μου εξέφρασε -μέσω mail- την επιθυμία του να συμμετάσχει -μέσω εμού (θα καταλάβετε αμέσως παρακάτω τι εννοώ)- στην ωραία αυτή συζήτησή μας !

Διαβάστε λοιπόν και θα καταλάβετε....

"......Διάβασα πρόσφατα στο site σας,τις τοποθετήσεις στο Topic "Πώς τα adventures θα ξαναγίνουν δημοφιλή;"

 


Με ενδιαφέρει να απαντήσω σε κάποιες από αυτές.Καλώς ή κακώς έχω ακόμη το κόλλημα μου με τα forums και τα registrations.



Προβλέπεται να το ξεπεράσω κάποια στιγμή,μια και σχετικά σύντομα,μετά το καλοκαίρι πάντως, θα ξεκινήσω ένα δικό μου site - blog.



Ο φίλος και η εταιρία του που μου το φτιάχνουν,μου ξεκαθάρισε πως forums χωρίς registrations ΔΕΝ μπορούν να σηκωθούν,αλλιώς το site θα "πέφτει" συνέχεια.


 


Τι θέλω εγώ από σένα;Αν είναι δυνατόν,να σου στείλω 3-4 κείμενα μου,που να τα σηκώσεις εσύ στο topic αυτό,γράφοντας πως πρόκειται για δικές μου παρεμβάσεις.


 


Καταλαβαίνω πως αυτό και κουραστικό είναι,και δεν είναι και σωστό,αλλά ...


 


Υ.Γ Μπορείς να δημοσιεύσεις αυτό το email μου αν θέλεις.



Επίσης,αν παρέμβω στο σχετικό topic,αυτό θα γίνει από την άλλη Δευτέρα και μετά, μια και μέχρι τις 6 Ιουλίου πρέπει να παραδώσω ακόμη τέσσερα άρθρα για το PC Master και το PC Master Gold, και κοντεύω να "τρελλαθώ".
"

Το αν δέχθηκα ή όχι σ' αυτό που μου ζήτησε,είναι προφανέστατα περιττό να το πω-απαντήσω,συνεπώς σύντομα θα έχουμε και τη γνώμη του κ. Τσουρινάκη για το θέμα μας αυτό εδώ.Είμαι βέβαιος ότι αυτή η συμμετοχή του θα χαροποιήσει πολλούς από την παρέα μας,όπως ακριβώς έγινε και με μένα... :)

Αντρέα,περιμένουμε ! ;) :D
 
Περιμένω με αγωνία τις απόψεις του Παρασκευά.

Θα ήθελα, από την πλευρά μου, να τον προτρέψω να κάνει regitration στο GRM. Ας το θεωρήσει σαν την εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, σεβαστή και αποδεκτή η στάση και η γνώμη του.

Φίλε Παρασκευά, δεν ξέρεις τι χαρά θα δώσεις σε πολύ κόσμο εδώ μέσα!!!!!!!!!
 
Η μυθική Αράδαινα είναι εδώ... :)

Έχω να τον διαβάσω από τότε που έκλεισε το PIXEL. Χαίρομαι πάντως που έχουμε καταπληκτικά νέα. Περιμένω πως και πως για το νέο του blog. Τα καλύτερα νέα για μένα.

Στο θέμα μας τώρα, πιστεύω ότι όπως και το Jack Keane έτσι και το Overclocked δεν με ενθουσίασαν και πολύ. Ειδικά τα περισσότερα adventures έχουν πρόβλημα στην engine τους.
 
Με μεγάλο ενδιαφέρον και φυσικά με τον δέοντα σεβασμό προς τον άνθρωπο που μας έμαθε τι εστί adventure gaming και μας έκανε να το αγαπήσουμε (αλλά και πως πρέπει να γίνεται μια καλή παρουσίαση/κριτική ενός παιχνιδιού), περιμένουμε τα κείμενά του και τις απόψεις του.

Χρησιμοποίησα πληθυντικό γιατί συμπέρανα από τα γραφόμενά τους ότι και άλλοι στο Forum μοιράζονται την ίδια άποψη και είχαν παρόμοια εμπειρία με τη δική μου.
 
Απο τις πιο ευχαριστες εκπληξεις που εχω διαβασει εδω μεσα....

Κυριε Τσουρινακη ευχαριστουμε!
 
Απίστευτα νέα! Περιμένουμε με ανυπομονησία!
 
Ανυπομονώ και εγώ !!

Οι απόψεις του ανθρώπου που καθιέρωσε μία μόνιμη στήλη για τα adventures στο Pixel, είναι όχι απλά καλοδεχούμενες, αλλά υπερ-πολύτιμες !! :thumb:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πολύ ευχάριστη εξέλιξη, πραγματικά... :)

Can't wait...
 
Πίσω
Μπλουζα