Ρετρό οχήματα

chris73 είπε:
Θαυμάζω τις Alfa του 50-60 αλλά κανένα MG ή Triumph δεν θα με χαλούσε. Για τα γερμανικά γενικά ποτέ δεν τα πολυχώνευα. Ούτε και τώρα. Το Φιατακι μου το αγαπώ αλλά τι να κάνω με τις φλάντζες κεφαλής δεν ξέρω.
Πάντως το 1976 ο πατέρας μου αγόρασε 9 χρονών ήδη ένα Vauxhall Viva SL90 (Τότε ακόμη δεν ήταν εντελώς όμοια με τα Καντετ). Εκεί μέσα μεγάλωσα γυρίζοντας την Ελλάδα τα καλοκαίρια. Μέχρι το 1996 ο μπαμπάς δεν μπόρεσε να αγοράσει άλλο και έτσι είχαμε αυτό. Μετά για λίγο ο αδελφός μου και εγώ. Κάπου το 1999 δυστηχός το παρατήσαμε. Όταν ο πατέρας μου το έβαλε για τελευταία φορά εμπρός για να πάει να το αφήσει η μητέρα μου έκλαιγε...

Κράτησα το σταχτοδοχείο αλλά ακόμη να το βάψω.

Προβολή συνημμένου 68974
Ποιό Φίατ έχεις? αγαπημένα μου τα 124/127/128και φυσικά τα 500/600/850

Τι πρόβλημα έχεις με τη φλάτζα κεφαλής? πρόβλημα προέρχεται απο υπερθέρμανση που πρέπει να κοιτάξεις ολο το σύστημα ψύξης καθώς φυσικά και καρμπυρατέρ (φτωχό μείγμα αυξάνει θερμοκρασία) και αβάνς (προπορεία άνω του επιθυμητού αυξάνει την θερμοκρασία) ή έχεις πρόβλημα από λάθος πλανισμένο καπάκι ή... μπλοκ που θέλει πλάνισμα για να κάτσει σωστά το καπάκι?
 
Pontiac του 1969 κάπου στην Αθήνα.

Pontiac Lemans 69 - Αντίγραφο.jpg

(photo prisma)

 




 

 


 
Αποσπασμα απο ιταλικη ταινια με αταιριαστο αλλα υπεροχο bosa nova του Bakalov με σκηνη καταδιωξης Alfa με Citroen DS ασθενοφορου!

 
Tribute στη λατρεμένη Alfa Romeo Giulia Super... :clap:
 
Νεος στο φορουμ, αλλα παλιος λατρης των κλασσικων οχηματων, να πω κι εγω με τη σειρα μου αφου διαβασα 27 σελιδες πως μεγαλωσα με:

- Ford Fiesta L

- Opel Kadett B

- Volvo 122 (Amazon)

- Volvo 144

- Volvo 244

- Fiat 600 (το μεγαλο αδερφακι του 500 και προγονος του 127)

Στην κατοχη-συλλογη μου παραμενουν μεχρι και σημερα το Fiat 600 και το Volvo 244, αποκλειστικα σαν ιστορικα οχηματα, αν και θα μπορουσαν ανετα να παραμεινουν οχηματα καθημερινης χρησης!

Να συμπληρωσω και μερικα που αφησαν εποχη ειτε γιατι ηταν αυτοκινητα του λαου, ειτε γιατι ειχαν κατι το διαφορετικο!

- Fiat 126 και 500 (τα δικυλινδα αεροψυκτα)

- Fiat 128

- Fiat 131 Mirrafiori! (Αποροω πως δε το ανεφερε κανεις ως τωρα)

- Fiat Dino

- Seat 124

- Autobianchi A112 (Τα Abarth ειδικα ηταν πυραυλακια)

- Citroen DS

- VW Transporter (Ειδικα οι εκδοσεις camper, πχ Westfalia!!! που σαρωναν καθε καλοκαιρι την Ελλαδα)

- Ford Sierra

- Lada 2105 (γεματος ο τοπος καποτε)

- Opel Kadett C

- Opel Ascona

- Opel Manta

- Alfa Spider

- Volvo P1800 (ισως το πιο ομορφο κουπε)

Σιγουρα ξεχναω καποιο τωρα, αλλα ακομα θυμαμαι τους δρομους γεματους απο αυτα, πισω σε μια αλλη εποχη!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
το μιραφιορι το έχουμε αναφέρει....διπλά ντελόρντο ήταν αυτά... ;)

Άσε που ξέχασες τα εσκορτ μκ2 και τις κορόλα sr k35
 
Classic Car Auction: Coys Athens Auction 1st - 15/06/2013 (Φωτογραφίες - Μέρος 1ο)

http://garagestories.blogspot.gr/2013/06/classic-car-auction-coys-athens-auction_19.htm

Classic Car Auction: Coys Athens Auction 1st - 15/06/2013 (Φωτογραφίες - Μέρος 2ο)

http://garagestories.blogspot.gr/2013/06/classic-car-auction-coys-athens-auction_21.html

Classic Car Auction: Coys Athens Auction 1st - 15/06/2013 (Φωτογραφίες - Μέρος 3ο)

http://garagestories.blogspot.gr/2013/06/classic-car-auction-coys-athens-auction_1464.html

Classic CarAuction: Coys Athens Auction 1st - 15/06/2013 (Φωτογραφίες - Μέρος 4ο)

http://garagestories.blogspot.gr/2013/06/classic-car-auction-coys-athens-auction_26.html

Classic Car Auction: Coys Athens Auction 1st - 15/06/2013 (Φωτογραφίες - Μέρος 5ο)

http://garagestories.blogspot.gr/2013/06/classic-car-auction-coys-athens-auction_7769.html

Classic Car Auction: Coys Athens Auction 1st - 15/06/2013 (Φωτογραφίες - Μέρος 6ο)

http://garagestories.blogspot.gr/2013/06/classic-car-auction-coys-athens-auction_6275.html
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
@pro corsaro:Διορθωσε τα λινκ (εχει μπει ενα html στο τελος τους και βγαζει bad request)

Εντυπωση παντως μου κανει οτι το citroen του 1958 πουληθηκε 14.000 και το 2cv του 74 10.000...
 
Το υπεροχο Citroen DS19 Cabrio 88 χιλιαρικα.

Απολαυστικες φωτογραφιες
 
BMW 1500.


1962-bmw-1500.jpg

1962-1972-BMW-New-Class-1500 Detail.jpg

H 1500 κατασκευάστηκε από το 1962 έως το 1964, όταν αντικαταστάθηκε από τη 1600, ενώ ήδη από το 1963 είχε παρουσιαστεί η 1800. Το 1965 προστέθηκε στη σειρά και η 2000. Βοήθησε τη BMW να ανακάμψει οικονομικά μετά τον πόλεμο. Η πορεία της εταιρίας ήταν ανοδική και στη χώρα μας εκείνη την εποχή. Από μόλις 82 αυτοκίνητα το 1962, η BMW ταξινόμησε 332, το 1963 και 473 το 1964. Η "New Class" (όπως λεγόταν η 4πορτη BMW) έμεινε στη παραγωγή έως το 1972, οπότε και αντικαταστάθηκε από τη σειρά "5".
 
Escort Ghia_Mk3.jpg

FORD ESCORT MkIII.


Παρουσιάστηκε το φθινόπωρο του 1980 και αποδείχθηκε μεγάλη εμπορική επιτυχία στη χώρα μας (αλλά και πανευρωπαϊκά). Ήταν η τρίτη γενιά Escort. Έφερε τη Ford στην Ελλάδα στη πρώτη θέση των πωλήσεων το 1982, μετά από σχεδόν 15 χρόνια απουσίας της από τη κορυφή. Ήταν διαθέσιμο σε 3πορτο, 5πορτο, station wagon & cabrio. Εδώ κυκλοφόρησε κυρίως με τον κινητήρα των 1.100 κ.εκ., αλλά υπήρχαν και οι εκδόσεις με 1.300 ή 1.600 κ.εκ., ενώ δε λείπανε και οι σπορ εκδόσεις XR3i & Turbo RS (1.6 με 105 και 132 ίππους αντίστοιχα). Φυσικά εκείνη την εποχή αυτές ήταν όνειρο θερινής νυκτός για τους Έλληνες αγοραστές, λόγω υψηλής φορολογίας. Έμεινε στη παραγωγή μέχρι τις αρχές του 1986, οπότε και παρουσιάστηκε το "νέο" μοντέλο που όμως ουσιαστικά ήταν μια βελτιωμένη έκδοση του προηγούμενου.

Escort XR3_Mk3.jpg

Escort XR3i
 
το πρώτο προσθοκίνητο έσκορτ...πράγματι ήταν εξέλιξη σαν αυτοκίνητο με καλύτερο design από το προηγούμενο όμως ποτέ δεν έφτασε την δόξα του.
 
renault-9_1982_rear.jpg

RENAULT 9

 


To μικρομεσαίο οικογενειακό της Renault παρουσιάστηκε το 1981 και κέρδισε τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 1982". Στην Ελλάδα αποδείχθηκε μεγάλη εμπορική επιτυχία. Βοήθησε τη γαλλική εταιρία να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις της στη χώρα μας. Το 1984 η Renault κατάφερε να έρθει 3η σε πωλήσεις με 4.864 μονάδες. Επιτυχία είχε αρχικά και στην υπόλοιπη Ευρώπη, όμως από το 1983 που παρουσιάστηκε η 5θυρη έκδοση με την ονομασία "11" και τη σταδιακή επικράτηση των hatchback έχασε έδαφος. Το 1982 ήταν το 1ο σε πωλήσεις εισαγόμενο μοντέλο στη Δ. Γερμανία. Κυκλοφόρησε στην Ελλάδα με κινητήρες 1.100κ.εκ. (48 ίππων) και 1.400 κ.εκ (60 & 72 ίππων) αλλά υπήρχαν και εκδόσεις 1.700 κ.εκ. Το 1985 και το 1987 δέχθηκε σχεδιαστικές βελτιώσεις ενώ απέκτησε και εκδόσεις Turbo 105 & 115 ίππων από 1.400 κ.εκ. (το "11" διέθετε τέτοια έκδοση νωρίτερα). Τα Renault 9 & 11 αντικαταστάθηκαν το καλοκαίρι του 1988 από το Raneult 19.

Renault 9 GTS_83.jpg
 
Το τριτο οικογενειακο αμαξι κατα σειρα που προλαβα πιτσιρικας και σε αυτο εμαθα οδηγηση.


Τι εμαθα δηλαδη,ηξερα απο το Outrun στα arcades και τα συγκρουομενα στα λουνα παρκ.
:supergrin:
 
FIAT 127


Fiat 127 1972.jpg

Ένα αυτοκίνητο που αγάπησαν πολύ οι Έλληνες κατά τη δεκαετία του '70. Παρουσιάστηκε την άνοιξη του 1971 και ήταν ένα από τα πρώτα μικρά hatchback που θα κατέκλυζαν την Ευρώπη τα επόμενα χρόνια. Με ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους του τροχούς και την κίνηση εμπρός ήταν ένα σύγχρονο για την εποχή του αυτοκίνητο. Χρησιμοποιούσε τον κινητήρα των 900 κ.εκ. απόδοσης 45 ίππων. Τον Μάιο του 1977 παρουσιάστηκε η ανανεωμένη 2η σειρά στην οποία προστέθηκε το μοτέρ των 1.050 κ.εκ. ενώ με αυτό υπήρξε και η έκδοση Sport απόδοσης 70 ίππων.

Fiat 127 900L -1977.jpg

Η Fiat με μοντέλα όπως το 127 κυριαρχούσε στην ελληνική αγορά καθ'όλη, σχεδόν, τη δεκαετία του '70. Μάλιστα μετά τα μέσα εκείνης της δεκαετίας η ιταλική εταιρία διέθετε τα περισσότερα σε κυκλοφορία αυτοκίνητα στη χώρα μας. Στις αρχές του 1982 παρουσιάστηκε και η 3η σειρά του 127. Η βασική σχεδίαση παρέμενε ίδια ενώ, όπως και στη 2η σειρά, διέθετε εντελώς νέο εσωτερικό.

.Fiat 127 Sport Mk2.jpg

Fiat 127 Mk3.jpg

Αντικαταστάθηκε από το Fiat Uno to 1983. Kατά τη δεκαετία του '70 κυκλοφορούσε και η ισπανική έκδοση, το Seat 127, που επίσης ήταν αρκετά επιτυχημένο στη χώρα μας.
 
Καλό, αλλά πιο best seller πρέπει να ήταν το 128. Θυμάμαι και το αυτοκόλλητο που του έβαζε η ελληνική αντιποσωπεία, "Τετράτροχη λογική".
 
ΦΖΠ1 είπε:
Καλό, αλλά πιο best seller πρέπει να ήταν το 128. Θυμάμαι και το αυτοκόλλητο που του έβαζε η ελληνική αντιποσωπεία, "Τετράτροχη λογική".
Ναι ήταν το έτερο hit της ιταλικής εταιρίας στη χώρα μας. Ήταν και τα δύο προσιτά αυτοκίνητα, το 128 με πιο οικογενειακό προσανατολισμό. Πάντως εγώ θυμάμαι, δεν υπήρχε περίπτωση να γυρίσεις το κεφάλι σου οπουδήποτε και να μην έβλεπες 127 & 128!!!! :) Τώρα βέβαια ακριβή στοιχεία για το πιο έκανε μεγαλύτερες πωλήσεις δεν έχω.
 
CITROEN GS


Citroen GS_1970-76_Side.jpg

Τον Αύγουστο του 1970 η Citroen παρουσιάζει τη GS, γεφυρώνοντας το κενό ανάμεσα στο οικονομικό 2CV (και των παραλλαγών του) και της πολυτελούς DS.

Έτσι η γαλλική εταιρία αποκτάει ένα "mainstream" μοντέλο, αλλά με σχεδίαση που ξέφευγε από τα συνηθισμένα της εποχής. Εκτός από τη καλή αεροδυναμική, τη μπροστινή κίνηση και την ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς, διέθετε και υδροπνευματική ανάρτηση στα πρότυπα της DS. Τα χαρακτηριστικά αυτά έδιναν στο αυτοκίνητο εξαιρετική οδική συμπεριφορά, ενώ πολύ καλή απόδοση είχαν και τα φρένα (4 δισκόφρενα).

Αρχικά διέθετε κινητήρα 1.015 κ.εκ. 55 ίππων ο οποίος δέχθηκε κριτική για τις επιδόσεις του και λίγο αργότερα (1972) προστέθηκε και ένας 1.222 κ.εκ. 60 ίππων.

Το 1971 η Citroen παρουσίασε και την έκδοση Break (station wagon).

To 1977 η GS ανανεώνεται. Το εσωτερικό με το χαρακτηριστικό ταχύμετρο (ένας περιστρεφόμενος δίσκος με κίτρινο φωτισμό) αλλάζει και αποκτάει πιο συμβατικά αναλογικά όργανα. Επίσης διαθέτει νέα πίσω φανάρια ενώ το 1978 ο κινητήρας των 1.015 κ.εκ. αντικαθίσταται με νέο 1.129 κ.εκ. ενώ το 1979 προστίθεται και αυτός των 1.299 κ.εκ.

Το αυτοκίνητο γίνεται εμπορική επιτυχία, ενώ στη χώρα μας βοήθησαν εμπορικά το αυτοκίνητο και οι "μικροί" κινητήρες. Έτσι, σταδιακά οι πωλήσεις της εταιρίας στη χώρα μας αυξάνονται μέσα στη δεκαετία του '70. Απευθυνόμενο σε ένα ευρύτερο κοινό η GS (σε σχέση με τα 2CV & DS), η Citroen από "εναλλακτική" έγινε άμεσα ανταγωνιστική, ανταγωνιζόμενη στα ίσια τις υπόλοιπες γαλλικές (και όχι μόνο) εταιρίες. Μάλιστα μέχρι τα μέσα των 70s είχε αφήσει πίσω την Renault, που άλλοτε έκανε πολλές περισσότερες πωλήσεις στη χώρα μας. Το 1975, με σχεδόν 3.400 ταξινομήσεις ήταν με διαφορά η πρώτη σε πωλήσεις γαλλική εταιρία στην Ελλάδα.

Citroen GS Club_1978.jpeg

Για το 1980, η Citroen παρουσιάζει τη νέα έκδοση του μοντέλου, τη GSA. Νέοι πλαστικοί προφυλακτήρες και μάσκα και νέο εσωτερικό (η εργονομία του οποίου αμφισβητείται) ενώ με τη νέα πίσω πόρτα γίνεται 5πορτο (ως τότε παρά το σχήμα του η διάταξη του πορτ μπαγκαζ ήταν η κλασική ενός 4πορτου). Το 1982 παρουσιάστηκε η BX, τυπικά διάδοχος της GSA, όμως ουσιαστικά βρισκόταν μια κλάση πιο πάνω και η GSA παρέμεινε στη παραγωγή ως το καλοκαίρι του 1986.

Citroen GSA Special.jpg

GSA
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Και μετά το 86 το συγκεκριμένο "σουλούπι" αντικαταστάθηκε από την BX, ακόμα μια κλάση πιο πάνω, σωστά;
 
ΦΖΠ1 είπε:
Και μετά το 86 το συγκεκριμένο "σουλούπι" αντικαταστάθηκε από την BX, ακόμα μια κλάση πιο πάνω, σωστά;
Δε νομίζω ότι κατάλαβα ακριβώς την ερώτηση σου... #)

Η BX παρουσιάστηκε το 1982, όμως συνυπάρχει με τη GSA ως το 1986. Ουσιαστικά η BX καλύπτει και άλλες κλάσεις με μεγαλύτερους κινητήρες (1.600, 1.900 κ.εκ.) "σπορ" εκδόσεις (GT) και γενικότερα ήταν περισσότερο αναβαθμισμένη. Η GSA κατέστη αυτομάτως ως μια προσιτή εναλλακτική. Στη χώρα μας η BX ήταν και εκ των πραγμάτων άλλη ιστορία, διότι με βασικό μοτέρ τα 1.400 κ.εκ η τιμή της ήταν σημαντικά υψηλότερη. Μετά το 1986 που καταργήθηκε η GSA και ανανεώθηκε η BX η ελληνική αντιπροσωπεία για να καλύψει το κενό έφερε την BX Atout με το μοτέρ των 1.124 κ.εκ. Αυτή η έκδοση δεν κυκλοφόρησε κανονικά στην υπόλοιπη Ευρώπη, που δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα υψηλής φορολογίας. Η GSA αποτελούσε ένα μικρομεσαίο οικογενειακό, ενώ η BX ένα οικογενειακό ξέφευγε προς τη μεσαία κατηγορία. Ουσιαστικά στα μικρομεσαία επέστρεψε η Citroen το 1991 με τη ΖΧ.
 
Πίσω
Μπλουζα