Ρετρό οχήματα

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας exetlaios
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
A μάλιστα, δεν είχα προσέξει ότι μεταξύ 82 και 86 κυκλοφορούσαν ταυτόχρονα και τα τρία "χελωνοειδή" σουλούπια (GS, GSA, BX). Tέλος παντων, διάβασα καλύτερα το κείμενό σου, όπου είχες αναφέρει και την BX.

Kαι νομίζω ότι αυτό το "σουλούπι" μετά πήγε και στα μικρά αυτοκίνητα (AXEL και Visa). Δεν ξερω, αλλά μια εποχή όλα τα αυτοκίνητα της Citroen μοιάζαν με χελωνάκια, συμπεριλαμβανομένου βέβαια και του 2CV. Μόνο το PONY ξέφευγε, αλλά αυτό έτσι κι αλλιώς ήταν μια "φορτηγοποιημένη" καρότσα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ΦΖΠ1 είπε:
A μάλιστα, δεν είχα προσέξει ότι μεταξύ 82 και 86 κυκλοφορούσαν ταυτόχρονα και τα τρία "χελωνοειδή" σουλούπια (GS, GSA, BX). Tέλος παντων, διάβασα καλύτερα το κείμενό σου, όπου είχες αναφέρει και την BX.Kαι νομίζω ότι αυτό το "σουλούπι" μετά πήγε και στα μικρά αυτοκίνητα (AXEL και Visa). Δεν ξερω, αλλά μια εποχή όλα τα αυτοκίνητα της Citroen μοιάζαν με χελωνάκια, συμπεριλαμβανομένου βέβαια και του 2CV. Μόνο το PONY ξέφευγε, αλλά αυτό έτσι κι αλλιώς ήταν μια "φορτηγοποιημένη" καρότσα.
H GSA και η BX. Μετά το 1980 η GS έδωσε τη σκυτάλη στη πρώτη. :)

Αυτά τα σουλούπια ήταν γνωστά ως "βάτραχοι" (βασικά η DS), το Visa ήταν άλλη ιστορία (αλήθεια το Αxel που το θυμήθηκες???).

Το Pony ήταν ελληνικής έμπνευσης βασισμένο στα μηχανικά του 2CV.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το Αxel αν θυμάμαι καλά ήταν ένα ρουμάνικο αμάξωμα, στο πλαίσιο της "επέκτασης" των εργοστασίων της Citroen στα Βαλκάνια, αμέσως μετά το δικό μας Pony.

Πάντως, όλα τα παραπάνω σουλούπια εμένα δε μου θύμιζαν καθόλου το "Βάτραχο", που είχε επίπεδη οροφή και πιο έντονες γωνίες. :) Και το σουλούπι αυτό, υπήρχε σε ένα επίσης "γωνιώδες" παλιότερο Citroen, το "Ami" ! Aντιθέτως, η "καμπύλη" σειρά μετεξελίχτηκε σε όλα τα προαναφερθέντα μοντέλα, και για να πούμε και την αλήθεια, σε αυτό το σουλούπι έχει επανέλθει η Citroen και σήμερα !
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ΦΖΠ1 είπε:
Το Αxel αν θυμάμαι καλά ήταν ένα ρουμάνικο αμάξωμα, στο πλαίσιο της "επέκτασης" των εργοστασίων της Citroen στα Βαλκάνια, αμέσως μετά το δικό μας Pony.
Kαλά θυμάσαι. Από τη Ρουμανία με αγάπη. Ήταν στα σχεδιαστικά πρότυπα του Visa αλλά 3πορτο (το Visa ήταν αποκλειστικά 5πορτο).
 
prisma είπε:
Kαλά θυμάσαι. Από τη Ρουμανία με αγάπη. Ήταν στα σχεδιαστικά πρότυπα του Visa αλλά 3πορτο (το Visa ήταν αποκλειστικά 5πορτο).
Πω,πω!Το oltcit!Που το θυμηθηκατε βρε παιδια?Ειχα μπει αρκετες φορες σε αυτο σε μορφη ταξι...To εργοστασιο,μετα την αποχωρηση της citroen περασε στα χερια της Daewoo..
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πάντως αυτές οι μηχανές σήμερα ακούγονται σαν ανέκδοτο... Στη μεγαλύτερή του μηχανή το Axel, με τόσο μικρό αμάξωμα και 61 ίππους από 1300 κυβικά ακούγεται σαν να πήγαινε με σηκωμένο χειρόφρενο !
 
OPEL KADETT (B)

 


Opel Kadett Sedan 4d--1965-73.jpg

H 2η γενιά του Kadett παρουσιάστηκε περί τα τέλη καλοκαιριού του 1965 και στη χώρα μας ήρθαν γύρω στον Οκτώβριο του ίδιου έτους.

Ήταν διαθέσιμο σε εκδόσεις με 2 ή 4 πόρτες, coupe και caravan (αρχικά μόνο 3πορτο). Το νέο μοντέλο βρισκόταν στη πλέον εμπορική κατηγορία της ελληνικής αγοράς, με 8 φορ. ίππους και 15.000 δρχ εισφορά. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η Opel ήταν ήδη δημοφιλής στη χώρα μας και την αναβάθμιση του μοντέλου με νέες 4πορτες εκδόσεις, το Kadett Β είχε μια λαμπρή πορεία στη χώρα μας. Να σημειωθεί ότι η 1η γενιά Kadett (1962-1965) ήταν διαθέσιμη μόνο ως 2πορτη και caravan. O κινητήρας του ήταν 1.100 κ.εκ (1.078 για την ακρίβεια) . Λίγους μήνες αργότερα οι εισφορές αυξάνονται και στο Kadett πλέον είναι 19.500 δρχ, που υπαγόταν στη χαμηλότερη κατηγορία, ενώ και η βασική του τιμή ήταν άκρως ανταγωνιστική. Μετά το 1967 ανανεώνονται ενώ αποκτούν και νέες εκδόσεις. Κατ'αρχήν η έκδοση caravan είναι πλέον διαθέσιμη ως 5πορτη ενώ προστίθενται και οι εκδόσεις fastback με 2 ή 4 πόρτες καθώς και μια νέα έκδοση coupe με διαφορετική σχεδίαση πίσω. Επίσης παρουσιάζονται εκδόσεις με μεγαλύτερους κινητήρες (1.500, 1.700 & 1.900 κ.εκ), ενώ από το 1971 υπήρξε και ο κινητήρας των 1.200 κ.εκ. (1.196). Εκείνη τη περίοδο η Opel ήταν πολύ δημοφιλής και ειδικά στη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας/Θεσσαλονίκης συνήθως πρώτη σε πωλήσεις. Κύριως χάρη σε αυτό το μοντέλο η Opel ήρθε πρώτη σε πωλήσεις στην Ελλάδα το 1968. Το Kadett B αντικαταστάθηκε από το Kadett C (3η γενιά) τον Αύγουστο του 1973.

Opel Kadett B Coupe_1965-70.jpg

Κadett Coupe.
 
Άπό καιρό εξαφανισμένος, ας συνδράμω και εγώ στο θρεντ με το αγαπημένο μου όχημα :supergrin:

90ς.jpg

supacoopa είπε:
Πολυ ωραια τα post σου prisma.
:bow2:
Σαν γνήσιος ρετρολάγνος και ψάχνοντας συνεχώς για ρετρό θέματα που με ενδιαφέρουν έπεσα πριν λίγο καιρό στον prisma - γνωστό σε εμένα ως billy - και συγκεκριμένα στο blog του.

Με μεγάλη χαρά και έκπληξη τον ανακαλύπτω και εδώ! Δεν υπάρχει μέρα που να μην μπω στο blog του. Τελικά το νετ μας κάνει όλους μια μεγάλη παρέα.
 
PT8 είπε:
Σαν γνήσιος ρετρολάγνος και ψάχνοντας συνεχώς για ρετρό θέματα που με ενδιαφέρουν έπεσα πριν λίγο καιρό στον prisma - γνωστό σε εμένα ως billy - και συγκεκριμένα στο blog του.

Με μεγάλη χαρά και έκπληξη τον ανακαλύπτω και εδώ! Δεν υπάρχει μέρα που να μην μπω στο blog του. Τελικά το νετ μας κάνει όλους μια μεγάλη παρέα.
Νά'σαι καλά PT8. Χαίρομαι που είσαι φίλος του blog και όντως το νετ έχει τα θετικά του, αρκεί να υπάρχει καλή πρόθεση. :)
 
άκυρο. αν μπορούν ας το διαγράψουν οι διαχειριστές.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
PEUGEOT 404.

 


Peugeot 404 Sedan-1960.jpg

Το Peugeot 404 παρουσιάστηκε την άνοιξη του 1960 και αποτέλεσε ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς στα '60s.

Έμεινε στη παραγωγή για 15 ολόκληρα χρόνια μέχρι το 1975.

Όταν έκανε την εμφάνισή του, η Peugeot διέθετε μόνο ένα μοντέλο στη γκάμα της, το 403, που είχε παρουσιαστεί το 1955 ενώ λίγους μήνες πριν είχε σταματήσει η παραγωγή του 203, που υπήρχε από το 1948. Η σχεδίαση του 404 προερχόταν από τον Ιταλό σχεδιαστή Pininfarina. Έτσι η Peugeot διέθετε μόλις 2 μοντέλα στην αγορά, ουσιαστικά στην ίδια κατηγορία, εφόσον επρόκειτο για 4θυρες οικογενειακές μπερλίνες. To 404 συγκεκριμένα διέθετε αμάξωμα 4.42 μέτρων με μεγάλους χώρους (υπήρχε και η έκδοση station wagon).

Ο νέο μοντέλο διέθετε κινητήρα 1.620 κ.εκ. 72 ίππων και υπαγόταν στη κατηγορία των 11 φορ. ίππων, ενώ το ήδη καταξιωμένο 403 διέθετε μικρότερους κινητήρες στους 9 & 10 φορ. ίππους. Αντιπροσωπεία της Peugeot εκείνη την εποχή στην Ελλάδα ήταν η "IMΠΟΡΤΕΞ Α.Ε.", όμως η εταιρία ήταν γνωστή στη χώρα μας πριν την εμφάνιση των αυτοκινήτων εξ'αιτίας των ποδηλάτων που κατασκεύαζε.

Το 404 γίνεται δημοφιλές στη χώρα μας και η Peugeot συγκαταλέγεται στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων. Στη τρίτη θέση το 1962, 4η το 1963 και από το 1964 έως και το 1967 στη 5η θέση.

Στο πέρασμα του χρόνου εμφανίζονται νέες εκδόσεις αμαξώματος (coupe & cabriolet), εξοπλισμού (Super Luxe) και κινητήρων όπως αυτή με injection (αρχικά 85 ίππων). Όλες οι εκδόσεις εισήχθησαν στη χώρα μας. Επίσης δέχθηκε σχεδιαστικές αλλαγές, ελάχιστες εξωτερικά όμως απέκτησε νέο πίνακα οργάνων με στρογγυλά όργανα από το 1967.

Το 404 ήταν γνώριμη εικόνα στους ελληνικούς δρόμους ακόμα και στη δεκαετία του '80.

Προβολή συνημμένου 89343
 
Με τέτοιο αλλά στην έκδοση station wagon και "τυφλό" (χωρίς πίσω τζάμια) θυμάμαι το μπακάλη της γειτονιάς ! Βλ. εδώ το μοντέλο Commercial.
 
ΦΖΠ1 είπε:
Με τέτοιο αλλά στην έκδοση station wagon και "τυφλό" (χωρίς πίσω τζάμια) θυμάμαι το μπακάλη της γειτονιάς ! Βλ. εδώ το μοντέλο Commercial.
Ειναι παρατημενο ενα station wagon στη γειτονια μου!!!

Θα το βγαλω φωτο....
 
pardalotzatziki είπε:
Ειναι παρατημενο ενα station wagon στη γειτονια μου!!!
Θα το βγαλω φωτο....
Στη γειτονιά μου υπήρχε ένα 404 κυπαρίσσι μέχρι πριν καμιά δεκαετία που κυκλοφορούσε κανονικά!
 
ΦΖΠ1 είπε:
Με τέτοιο αλλά στην έκδοση station wagon και "τυφλό" (χωρίς πίσω τζάμια) θυμάμαι το μπακάλη της γειτονιάς ! Βλ. εδώ το μοντέλο Commercial.
Πολυ καλο το link!! :thanx2:
 
SEAT IBIZA/GREDOS


Seat Ibiza 1984.jpg.

Tην άνοιξη του 1984 η Ισπανική Seat παρουσίασε το Ibiza. Ένα μοντέλο εντελώς νέο, σχεδιασμένο από τον Ιταλό Giorgetto Giugiaro ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων και οι κινητήρες είχαν εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Porsche ("System Porsche). Ήταν διαθέσιμο με 3πορτο και 5πορτο αμάξωμα και κινητήρες 1.200 & 1.500 κ.εκ, αν η υπήρχε και η έκδοση με τον παλιό κινητήρα των 903 κ.εκ. (γνωστή ως "Junior").

Η Seat από το ξεκίνημά της, τη δεκαετία του '50 ως τις αρχές της δεκαετίας του '80 κατασκεύαζε μοντέλα βασισμένα σε αυτά της Fiat, κατόπιν αδείας. Η πορεία της στην ελληνική αγορά ήταν εξαιρετικά επιτυχημένη τη δεκαετία του '70 με μοντέλα όπως το "127" και το "124 DLS". To 1982 η Fiat σταματάει να συνεργάζεται με τη Seat, η οποία όμως εξακολουθεί να διαθέτει μοντέλα λίγο πολύ βασισμένα στην Ιταλική εταιρία. Το 1983 η πωλήσεις της στην Ελλάδα έχουν πέσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα (μόλις 587 μονάδες). Το Ibiza θα αλλάξει αυτή την εικόνα. Το 1985 κάνει την εμφάνισή του το Seat Malaga, που στη χώρα μας κυκλοφορεί ως Gredos. Πρόκειται ουσιαστικά για μια 4πορτη έκδοση του Ibiza που ειδικά στην έκδοση 1.200 προσέφερε καλούς χώρους, χαμηλή τιμή και την δημοφιλή στη χώρα μας κλασική εμφάνιση του οικογενειακού sedan. To 1986 η Seat έχει επιστρέψει δυναμικά στην αγορά κατακτώντας τη 2η θέση! Είναι η χρονιά που η Volkswagen θα αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο της εταιρίας. Το 1987 έρχεται 3η σε πωλήσεις με τα Ibiza & Gredos στα 10 πιο εμπορικά μοντέλα. Το 1989 το Ibiza θα ανανεωθεί εξωτερικά αλλά κυρίως στο εσωτερικό του. Παρέμεινε δημοφιλές ως το τέλος της καριέρας του, όταν αντικαταστάθηκε το 1993 από τη 2η γενιά του μοντέλου.

Seat Malaga.jpg

Seat Gredos
 
prisma είπε:
Στη γειτονιά μου υπήρχε ένα 404 κυπαρίσσι μέχρι πριν καμιά δεκαετία που κυκλοφορούσε κανονικά!
Τελικα....παει το καϋμενο....πηγα σημερα και ελειπε... :(
 
Πίσω
Μπλουζα