Ρετρό οχήματα

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας exetlaios
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
To πρώτο Ibiza πραγματικά άφησε εποχή. Δεν ήταν τυχαίο το δοαφημιστικό του σλόγκαν "Το φαινομενο". Πολύ χαρακτηστική -τι κρίμα που δεν την ξαναείδαμε ποτέ- αυτή η "ακτινωτή" του ζάντα, που σε κόκκινο ή μαύρο αμάξωμα έδειχνε καταπληκτική !

Το Gredos ήταν πιο απρόσωπο, ατύχησε και με το πρώτο του όνομα (νομίζω ότι κάποια κομμάτια κυκλοφόρησαν και στην Ελλάδα ως "Malaga", πριν μετονομαστεί), και γενικά "ξεφούσκωσε" τον μύθο που η Seat είχε χτίσει πάνω στo Ibiza. Δεν είναι τυχαίο που μέχρι σήμερα η εταιρία "απέφυγε" τις μπερλίνες...
 
ΦΖΠ1 είπε:
To πρώτο Ibiza πραγματικά άφησε εποχή. Δεν ήταν τυχαίο το δοαφημιστικό του σλόγκαν "Το φαινομενο". Πολύ χαρακτηστική -τι κρίμα που δεν την ξαναείδαμε ποτέ- αυτή η "ακτινωτή" του ζάντα, που σε κόκκινο ή μαύρο αμάξωμα έδειχνε καταπληκτική !Το Gredos ήταν πιο απρόσωπο, ατύχησε και με το πρώτο του όνομα (νομίζω ότι κάποια κομμάτια κυκλοφόρησαν και στην Ελλάδα ως "Malaga", πριν μετονομαστεί), και γενικά "ξεφούσκωσε" τον μύθο που η Seat είχε χτίσει πάνω στo Ibiza. Δεν είναι τυχαίο που μέχρι σήμερα η εταιρία "απέφυγε" τις μπερλίνες...
Το Gredos πούλησε καλά στην Ελλάδα τουλάχιστον στα πρώτα χρόνια. Μάλιστα μια εποχή η εδώ αντιπροσωπία το είχε προωθήσει με την εθνική μας σταρ (aka Αλίκη Βουγιουκλάκη).

aliki.jpg

Αντικαταστάθηκε το 1991 από το Toledo το οποίο όμως ποιοτικά βρισκόταν κάτω από τα στάνταρ της κατηγορίας του.
 
Ελπίζω να καταλαβαίνετε όλοι γιατί το Seat Malaga έγινε "Gredos" μόνο για την Ελλάδα, lol. :P

Πάντως από το Ibiza δεν έχω τις καλύτερες εντυπώσεις γιατί είχε ένας φίλος ένα και θυμάμαι πολύ αδύναμα φρένα που υπερθερμαίνονταν εύκολα. Κατά το 1991-2 σε κατάβαση από Δελφούς προς Γαλαξίδι με μέτριο ρυθμό το δικό μου Peugeot 205 δεν είχε πάρει χαμπάρι τίποτα ενώ στο Ibiza του φίλου τα φρένα ΕΖΕΧΝΑΝ σε απίστευτο βαθμό, έχοντας προφανώς "πάρει φωτιά" από την άνω του μέσου όρου μεν αλλά όχι πια και τόσο έντονη χρήση...
 
DACIA 1300/1210


Πολλές χώρες του Ανατολικού Μπλοκ υπέγραψαν κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '60 συμφωνίες με αυτοκινητοβιομηχανίες της Δυτικής Ευρώπης, για τη κατασκευή αυτοκινήτων. Η Lada, η Ζastava και η Polski υπέγραψαν με τη Fiat. Στη Ρουμανία η εκεί κυβέρνηση υπόγραψε συμφωνία με τη γαλλική Renault. Εκεί κατασκεύασε αρχικά το "1100" που βασιζόταν το Renault 8 και λίγο αργότερα, το 1969, το "1300". To 1300 ήταν ουσιαστικά κόπια του Renault 12 που είχε παρουσιαστεί την ίδια χρονιά και αποτελούσε ένα σύγχρονο τότε αυτοκίνητο.

Dacia 1300_Sedan.jpg

Στην Ελλάδα σημειώνει ξαφνική επιτυχία όταν το 1973 διαθέτει πάνω από 2.000 μονάδες φέρνοντας της Dacia 5η σε πωλήσεις. Καλές πωλήσεις σημειώνει και την επόμενη χρονιά, όμως σταδιακά από το 1975 και μετά η Dacia θα περιοριστεί σε λίγες εκατοντάδες πωλήσεις. Όπως σε όλες τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης εκείνης της περιόδου, έτσι και στη Ρουμανία το αυτοκίνητο δεν εξελίχθηκε, ούτε αντικαταστάθηκε από νέο μοντέλο για δεκαετίες.

Στις αρχές της δεκαετίας του '80 απλά "ανανεώνεται" εμφανισιακά κυρίως με αλλαγές σε μάσκα, προφυλακτήρες, πίσω φανάρια. Με τις τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων να τραβάνε την ανηφόρα στη χώρα μας εκείνη την εποχή, αρκετοί αγοραστές στρέφονται στις προσιτές λύσεις της Ανατολικής Ευρώπης. Μερίδιο παίρνει και η Dacia με το 1210, όπως έχει μετονομαστεί το 1300, με κινητήρα 1.185 κ.εκ. 48 ίππων. Οι πωλήσεις ανεβαίνουν σημαντικά από το 1985 και μετά. Στα μέσα εκείνης της χρονιάς ένα 4πορτο 1210 (υπήρχε και station wagon) στοίχιζε 750.000 δρχ. όταν ένα αντίστοιχο δυτικό οικογενειακό όπως το Fiat Regata 1.100 στοίχιζε 1.350.000 δρχ. Υπήρχε βέβαια και με το μοτέρ των 1.300 κ.εκ. (1310). Το 1986 έρχεται στην 6η θέση των πωλήσεων. Μέχρι και το 1987 θα είναι μέσα στα δημοφιλή μοντέλα της εγχώριας αγοράς. Μετά το 1989 με τη μείωση των φόρων και την εισαγωγή των πρώτων καταλυτικών αυτοκινήτων η Dacia ουσιαστικά εξαφανίζεται από την ελληνική αγορά.

Dacia 1210 80s Greek Ad.jpg

Διαφήμιση του ξεπερασμένου αλλά δημοφιλούς 1210, τη δεκαετία του '80.
 
TOYOTA COROLLA.

 


'Eνα από τα πλέον αναγνωρίσιμα ονόματα της αυτοκίνησης είναι αυτό της "Corolla". Παρουσιάστηκε πρώτη φορά στα τέλη του 1966 και έκτοτε ακολούθησαν πολλές γενιές του μοντέλου ως σήμερα.

Η πρώτη γενιά (με κωδικό ΚΕ10) διέθετε κινητήρα 1.100 κ.εκ. και παρουσιάστηκε σε μια εποχή (1966) που οι Ιαπωνικές εταιρίες δεν είχαν σημαντική παρουσία στην ελληνική αγορά. Tην αντιπροσωπεία έχει αναλάβει μετά το 1965 ο Κασιδόπουλος με έκθεση αρχικά επί της Λεωφ. Αλεξάνδρας 28. Η εταιρία όμως δραστηριοποιείται στη χώρα μας από το 1962. Η Corolla βρισκόταν στην πλέον εμπορική, τότε, μικρομεσαία κατηγορία και κάλυψε το κενό ανάμεσα στο μικρό "700" και το μεσαίο "Corona". Να σημειωθεί ότι το 1966 η Toyota ταξινόμησε στη χώρα μας μόλις 110 επιβατικά. H θέση της εταιρίας βελτιώνεται σημαντικά από το 1968.

Corolla 1100 Sedan_1966.jpg

Corolla 1966-1970 (KE10)

Το Corolla ήταν διαθέσιμο σε 2πορτο ή 4πορτο sedan και σε station. Η πρώτη γενιά του μοντέλου έμεινε στη παραγωγή μέχρι την άνοιξη του 1970. Το Μάιο εκείνης της χρονιάς παρουσιάζεται η 2η γενιά (ΚΕ20). Το 1970 η Τoyota ήρθε στην 6η θέση πίσω από τη Datsun. H γενιά του μοντέλου θα έχει αναβαθμισμένο μοτέρ στα 1.200 κ.εκ. (1.166 συγκεκριμένα) και αμάξωμα 2 & 4 θυρών sedan, station και coupe. H τιμή του πιο εμπορικού 4θυρου ήταν στα τέλη του '70 95.000 δρχ, τιμή ιδιαίτερα ανταγωνιστική για τη κατηγορία του. Η ανοδική πορεία θα συνεχιστεί μέχρι και το 1972, οπότε έρχεται 5η σε πωλήσεις επιβατικών. Μετά από μια κάμψη το 1973 επανέρχεται το 1974 στη 5η θέση. Ήδη από τα προηγούμενα χρόνια τα προϊόντα της εταιρίας (όπως και άλλων ιαπωνικών) τα συνοδεύει η φήμη του αξιόπιστου & "τίμιου" προσιτού αυτοκινήτου. Η δεύτερη γενιά μένει στη παραγωγή ως το καλοκαίρι του 1974, ενώ έχει δεχθεί μια "ανανέωση" το 1972.

Toyota Corolla KE20_1972.jpg

Corolla 1970-1974 (KE20)




H 3η γενιά της Corolla ξεκινάει τη καριέρα της σε μια εποχή που στην Ελλάδα η αγορά αυτοκινήτου μεγαλώνει. Με επίκεντρο αυτό το μοντέλο η Toyota είναι από τους κερδισμένους αυτής της κατάστασης. Το 1975 έρχεται 3η σε πωλήσεις με 4.290 ταξινομήσεις. Το νέο μοντέλο εξακολουθεί να έχει το μοτέρ των 1.200 κ.εκ. που αποτελεί πλεονέκτημα στη χώρα μας, ενώ έχει μεγαλώσει και σε διαστάσεις. Εκτός από τις 2θυρες, 4θυρες εκδόσεις υπάρχουν οι station, coupe και liftback (με διαφορετική σχεδίαση, από το 1976). Μέχρι και το 1977 η Toyota κρατάει μια θέση στη πρώτη πεντάδα, ενώ το 1978 έρχεται 6η, με μικρή διαφορά πίσω απ'τη Datsun. Eν τω μεταξύ η Corolla έχει δεχθεί ένα εμφανισιακό "φρεσκάρισμα" χωρίς να αλλάξει κάτι στη βασική του σχεδίαση.

Αυτή είναι και η τελευταία γενιά της Corolla για την οποία θα γράψω εδώ. Ενός μοντέλου που, όπως σε πολλές αγορές παγκοσμίως, έτσι και στην Ελλάδα βοήθησε τη Toyota να εδραιωθεί ως ένας βασικός παίχτης της αγοράς. Η 3η γενιά θα μείνει στη παραγωγή ως το 1979 οπότε ήταν η ώρα για τη 4η γενιά.

Corolla KE30_1974-79.jpg

Corolla 1974-1979 (KE30)
 
Να προσθέσω μόνο, ότι η δίπορτη έκδοση της corolla είναι η πασίγνωστη ke35 ή κορόλα sr που πρωταγωνίστησε στα όνειρα των οδηγών της εποχής σε χώρες σαν την Ελλάδα, μαζί με τα νισσαν 120Υ σε κουπέ έκδοση, τα δίπορτα έσκορτ και φυσικά τα φίατ 131!
 
Λείπουν ακόμα 2-3 γενιές "Κορολλών" : η "γωνιώδης" του 80, η πιο στρογγυλεμένη μεταγενέστερη κλπ.
 
ΦΖΠ1 είπε:
Λείπουν ακόμα 2-3 γενιές "Κορολλών" : η "γωνιώδης" του 80, η πιο στρογγυλεμένη μεταγενέστερη κλπ.
Όχι δε λείπουν, σκοπός ήταν να γίνει μια αναφορά στις 3 πρώτες γενιές του μοντέλου. Μέχρι τα τέλη των 80s υπάρχουν άλλες τρεις γενιές και βέβαια η ιστορία συνεχίζει ως τις μέρες μας. :)
 
prisma είπε:
Όχι δε λείπουν, σκοπός ήταν να γίνει μια αναφορά στις 3 πρώτες γενιές του μοντέλου. Μέχρι τα τέλη των 80s υπάρχουν άλλες τρεις γενιές και βέβαια η ιστορία συνεχίζει ως τις μέρες μας. :)
Eπειδη ομως μας εχεις καλομαθει,θελουμε παρουσιαση και για τις αλλες 3 γενιες... :)
 
H Corolla 74-79 υπήρξε συχνά και "αυτοκίνητο σχολής οδηγών" (τουλάχιστον εγώ με τέτοιο έμαθα). Αλήθεια, κάποια στιγμή θα μπορούσε να υπάρξει και το θέμα "Ρετρό αυτοκίνητα σχολών οδηγών" : Κάτι Corolla, κάτι Ford Fiesta, κάτι WV Polo... Πολύ πιο διαφορετικά από τα μεταγενέστερα Micra και Yaris...
 
angel_grig είπε:
Eπειδη ομως μας εχεις καλομαθει,θελουμε παρουσιαση και για τις αλλες 3 γενιες... :)
:animlaugh: Θα έρθει και η σειρά τους. Απλά προσπαθώ τα κείμενα να μην είναι πολύ μεγάλα και γίνεται χαμός.
 
prisma είπε:
:animlaugh: Θα έρθει και η σειρά τους. Απλά προσπαθώ τα κείμενα να μην είναι πολύ μεγάλα και γίνεται χαμός.
Προσωπικα δεν μην πειραζουν καθολου τα μεγαλα κειμενα :) .Αναμενουμε λοιπον...
 
TOYOTA COROLLA (part 2).

 


H 4η γενιά της Corolla παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 1979. Αναβαθμισμένη σε όλους του τομείς, με αυξημένες διαστάσεις και πλέον βασικό κινητήρα 1.300 κ.εκ. (60 ίππων). Υπήρξαν και μεγαλύτεροι κινητήρες, που όμως δεν ενδιέφεραν ιδιαίτερα την ελληνική αγορά. Ήταν διαθέσιμο σε 4πορτο sedan, station και liftback & coupe. Η Toyota ήταν μέσα στις δημοφιλέστερες με το ξεκίνημα των '80s, αν και σε απόλυτους αριθμούς οι πωλήσεις είχαν μειωθεί εξ'αιτίας της μεγάλης πτώσης της αγοράς. To Corolla δέχεται ένα φρεσκάρισμα το 1982 με νέα μάσκα, πίσω φανάρια κλπ. Εξακολουθεί να είναι από τα πιο εμπορικά οικογενειακά και ένα από τα δυνατά χαρτιά της Toyota (μαζί με το Starlet).

Toyota Corolla E70 4d_1979.jpg

Corolla 1979-1983.




Στα τέλη του 1983 κάνει την εμφάνισή της η 5η γενιά Corolla. To συνολικό μήκος είναι για άλλη μια φορά αυξημένο και πλέον με μπροστινή κίνηση στους τροχούς. Ο βασικός κινητήρας παρέμεινε στα 1.300 κ.εκ. με 69 ίππους (8 βαλβίδες) και αργότερα με 75 ίππους (12 βαλβίδες). Το 4πορτο αμάξωμα είχε βέβαια το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τους αγοραστές, υπήρξε όμως και η 5θυρη liftback έκδοση. Τα hatchback 3θυρα & 5θυρα αμαξώματα δεν ήρθαν στην Ελλάδα, ήρθαν όμως οι coupe εκδόσεις στα 1.600 κ.εκ. (124 ίππους). Πάντως η Τoyota μετά το 1983 παρουσιάζει μια πτώση στις πωλήσεις και στη συνέχεια μια στασιμότητα. Στα χαμηλότερα επίπεδα φτάνει το 1986, χρονιά όπου η ιαπωνική εταιρία θα αντιπροσωπεύεται πλέον από τη Toyota Hellas. Φυσικά ποτέ δεν απουσίασε από το top-10, χωρίς όμως να δείχνει καμία δυναμική εκείνο το διάστημα.

Toyota Corolla Sedan,,,1983-87.jpg

Corolla 1983-1987.




Tην άνοιξη του 1987 παρουσιάζεται η 6η γενιά του μοντέλου. Νέα αύξηση των διαστάσεων με το sedan να φτάνει τα 4.32 μέτρα. Ο κινητήρας των 1.300 κ.εκ (75 ίπποι) παραμένει ως βασική επιλογή. Το sedan συμπληρώνει το 5θυρο liftback που όμως διαθέτει ξεχωριστή σχεδίαση και εμπρός, οι station & οι 3θυρες hatchback (oι αντίστοιχες 5θυρες δεν ήρθαν στην Ελλάδα). Σε αυτές τις τελευταίες υπάρχει και η έκδοση GTi με μοτέρ 16 βαλβίδων στα 1.600 κ.εκ. Το καλοκαίρι του 1988 το GTi κόστιζε στην Ελλάδα γύρω στα 4.800.000 δρχ ακριβότερη δηλαδή από τη μεγαλύτερη Carina 1600. Το 1988 η Toyota χάρη και στη νέα Corolla (ενδεχομένως και τη νέα αντιπροσωπεία) έρχεται 2η σε πωλήσεις (για λίγες μονάδες) και πρεσάρει γερά τη 1η Nissan που τα προηγούμενα χρόνια "έπαιζε" σχεδόν μόνη της στην εγχώρια αγορά. Την επόμενη χρονιά η Toyota κατακτάει τη πρωτιά με 9.884 αυτοκίνητα. Η 6η γενιά Corolla αντικαταστάθηκε στα μέσα του 1991 και ήταν η πρώτη καταλυτική Corolla (μετά το 1990) που κυκλοφόρησε στη χώρα μας.

Toyota Corolla 3d_1987-92.jpg

Corolla 3 θυρών Hatchback (1987-1991)

Corolla Liftback_1987.jpg

Corolla Liftback (1987-1991)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Please, please, please! Blog this (and the rest of them!!!)

Τα post σου είναι απίστευτα! :thumb:

Υπάρχει περίπτωση να σε δελεάσω κάπως να μιλήσεις και για το Starlet-άκι? :flower:
 
D@redevil είπε:
Please, please, please! Blog this (and the rest of them!!!)
Τα post σου είναι απίστευτα! :thumb:

Υπάρχει περίπτωση να σε δελεάσω κάπως να μιλήσεις και για το Starlet-άκι? :flower:
Ευχαριστώ για τα καλά λόγια. :thanx2:

Σίγουρα θα έρθει και η σειρά του Starlet. Μετά το overdose από Corolla λέω να κάνω ένα διάλειμμα από τη Τoyota! :animlaugh:
 
Ευχαριστούμε πολύ για τα post σου. Κι αν θες να μείνεις στα γιαπωνέζικα, ένα πραγματικά ιστορικό μοντέλο ήταν και το Nissan Sunny (παραγόταν στην Ελλάδα, περιπολικό κλπ.), και πιο όμορφο μοντέλο της σειράς σίγουρα το πρώτο καταλυτικό, της δεκαετίας 90.

Επίσης θα ήθελα να βλέπαμε και το Kadett που είχε βγεί αυτοκίνητο της χρονιάς νομίζω το 1984.
 
ΦΖΠ1 είπε:
Ευχαριστούμε πολύ για τα post σου. Κι αν θες να μείνεις στα γιαπωνέζικα, ένα πραγματικά ιστορικό μοντέλο ήταν και το Nissan Sunny (παραγόταν στην Ελλάδα, περιπολικό κλπ.), και πιο όμορφο μοντέλο της σειράς σίγουρα το πρώτο καταλυτικό, της δεκαετίας 90.Επίσης θα ήθελα να βλέπαμε και το Kadett που είχε βγεί αυτοκίνητο της χρονιάς νομίζω το 1984.
Ναι το Sunny οπωσδήποτε θα αναφερθεί, έχει τη δική του ιστορία στην Ελλάδα. Το Kadett είχε βγει αυτοκίνητο της χρονιάς το 1985 (όντως είχε παρουσιαστεί το '84 όμως), το γνωστό στη χώρα μας ως "αυγό". Έχει ήδη αναφερθεί το Kadett Β (1965-1973) θα γίνει αφιέρωμα και στα υπόλοιπα.
 
ZASTAVA/ΥUGO

 


Η Ζastava ξεκινάει τη παρουσία της στην ελληνική αγορά ήδη από τη δεκαετία του '60 με αντιπροσωπεία τους Αφους Χωλίδη.

Αν και εκείνη τη περίοδο δεν καταγράφει σπουδαία αποτελέσματα πάντως διαθέτει σύγχρονα αυτοκίνητα, όπως τα 750 και 1300, που αποτελούν απλώς τις γιουγκοσλάβικες εκδόσεις των αντίστοιχων Fiat της εποχής. Η παρουσία της στην ελληνική αγορά θα βελτιωθεί σημαντικά από το 1970 και μετά.

Το 1971 παρουσιάζει το "101" που βασίζεται στο Fiat 128, όμως διαθέτει το δικό του ιδιαίτερο 5θυρο αμάξωμα που το κάνει να ξεχωρίζει από το ιταλικό πρότυπο.

Ο κινητήρας είναι ο 1.116 κ.εκ. των 55 ίππων της Fiat, ενώ διαθέτει κίνηση στους εμπρός τροχούς (όχι δεδομένο εκείνη την εποχή). Αν και ήταν προσιτό στην αγορά και στη συντήρηση, λέγεται πως η ποιότητα του ήταν ιδιαίτερα κακή. Πάντως φαίνεται πως είχε αρκετή επιτυχία εφόσον η Zastava μπαίνει το τοπ-10 των πωλήσεων το 1973, κατακτώντας την 7η θέση. Τα αμέσως επόμενα χρόνια θα υπάρξει μια κάμψη, για να σημειώσει σημαντικές πωλήσεις ξανά από το 1977 και μετά. Το συγκεκριμένο μοντέλο θα υποστεί ανανεώσεις εμφανισιακά στα πρότυπα του 128 (εξωτερικά και εσωτερικά) και θα αποτελεί το "όπλο" της Zastava μαζί με το μικρό "45" τη δεκαετία του '80 (ως "1100"). Να σημειωθεί ότι το Zastava 750 της δεκαετίας του '60, υπήρχε στους καταλόγους της εδώ αντιπροσωπείας μέχρι τουλάχιστον τα τέλη του 1984 και αποτελούσε το φθηνότερο αυτοκίνητο της αγοράς.

Zastava_750_Brochure.jpg

Zastava 1100_1976-83.jpg

Ζastava 101/1100.

 


Όμως στις αρχές της δεκαετίας του '80 η Zastava είχε παρουσιάσει ένα νέο πιο σύγχρονο μικρό 3θυρο μοντέλο, το "Jugo 45" (αρχικά όχι Υugo). Αν και η σχεδίαση του δεν παρέπεμπε άμεσα σε κάποιο μοντέλο της Fiat μηχανικά βασιζόταν στην ιταλική εταιρία. Βασικό μοτέρ ήταν αυτό των 903 κ.εκ. του Fiat 127. Αυτό το μοντέλο, βοήθησε περαιτέρω τη θέση της εταιρίας στην αγορά. Στα "δύσκολα" για την αγορά 80s, αποτέλεσε εύκολη επιλογή για αρκετούς. Την άνοιξη του 1983 κόστιζε 480.000 δρχ. όταν το Fiat Panda 30 (650 κ.εκ.) απαιτούσε 513.000 δρχ και το Autobianchi A112 Junior 591.000 δρχ. Εκείνη τη χρονιά ('83) η Zastava θα βρεθεί στην 8η θέση, με τις πωλήσεις να αυξάνονται σημαντικά το 1984, όπου κατέκτησε την 6η θέση, αλλά και το 1985 θα γνωρίσει νέα αύξηση με πάνω από 6.000 αυτοκίνητα. Μετά το 1986 θα εξακολουθήσει να είναι από τους βασικούς παίκτες, παρουσιάζοντας όμως μείωση. Το "45" θα εξακολουθήσει να είναι από τα hit στην Ελλάδα και το 1987 οι πωλήσεις του ανέρχονται σε 1.225 μονάδες ή το 2.4% της αγοράς. Στα τέλη της δεκαετίας του '80 άρχισε να εισάγεται και η έκδοση "55" με το μοτέρ των 1.100 κ.εκ. Το 1100 GT εισαγόταν μέχρι τις αρχές των '90s αλλά δεν υπήρξαν καταλυτικές εκδόσεις. Αντίθετα κάποια καταλυτικά Yugo κυκλοφόρησαν στη χώρα μας ενώ γύρω στο 91 πρέπει να έκανε την εμφάνισή του και το καταλυτικό Florida, που είχε παρουσιαστεί επίσημα στα τέλη των '80s. Όμως μετά το '90 η παρουσία της εταιρίας έχει μειωθεί σημαντικά. Επιπλέον η Γιουγκοσλαβία εισερχόταν στη περιπέτεια του εμφυλίου οπότε και η εισαγωγή των Yugo σταματάει μετά το '92.

Zastava- Yugo-45.jpg
 
YUGO...Tι όχημα-εποχή και αυτό...Θυμάμαι το μαθηματικό μας το '85-86 στο Λύκειο να μας λέει "Ρε παιδιά, 30 χρόνια στο σχολείο, και βλέπετε με τι κυκλοφορώ..."

Δε νομίζω να υπήρξε περισσότερο συνδυασμένο όχημα με την ένδεια, από τον περίφημο "κουβά" (όπως και ο ίδιος το έλεγε...).

Πόσα ανέκδοτα για το YUGO

- Γιατί η αντίσταση στο πίσω παρμπρίζ είναι κολλημένη απ΄έξω; Για να ζεσταίνονται τα χέρια όταν το σπρώχνεις...

- Τι είναι το YUGO Gti; Το βασικό μοντέλο με κασετόφωνο...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ΝΙSSAN SUNNY B11 & N13

 


Η Datsun ξεκινάει τη πορεία της στην Ελλάδα το 1961 με αντιπρόσωπο τον Θεοχαράκη.

Η δεκαετία του '70 είναι αυτή που η εταιρία θα γίνει υπολογίσιμος παίκτης. Το 1970 έρχεται 5η σε πωλήσεις. Εξακολουθεί σε όλη την υπόλοιπη δεκαετία μια επιτυχημένη πορεία με μοντέλα όπως το 120Υ αλλά και τα 100Α, 100/120Α F-II, και προς τα τέλη τα Sunny & Cherry. Χρονιά σταθμός αποτελεί το 1980. Tότε ξεκίνησε η παραγωγή αυτοκινήτων Datsun στην Ελλάδα σε μια επένδυση του Θεοχαράκη, ανεξάρτητη από τη μητρική εταιρία. Η μονάδα στο Βόλο (ΤΕΟΚΑΡ) ξεκινάει με ελαφρά φορτηγά και επιβατικά τύπου Cherry (N10). H εγχώρια προστιθέμενη αξία των ελληνικής παραγωγής αυτοκινήτων με μοντέλα που ταίριαζαν στο προφίλ του μέσου αγοραστή καθιστά τη Datsun ή Nissan από τις αρχές των 80s, βασικό παίκτη. Κεντρικός πρωταγωνιστής είναι το 4θυρο Sunny. Στα τέλη του 1981 παρουσιάζεται επίσημα στη Ιαπωνία η νέα γενιά B11 του μοντέλου. Σε σχέση με το προηγούμενο (επίσης επιτυχημένο) Sunny, φοράει βασικό κινητήρα 1.300 κ.εκ., αντί για 1.200, ενώ έχει τη κίνηση εμπρός. Με το made in Greece B11, η Nissan αποκτάει νέα δυναμική. Έρχεται 2η σε πωλήσεις το 1982 με 9.965 μονάδες, χάνοντας τη πρωτιά από τη Ford για μόλις 195 αυτοκίνητα. Το 1983 κατακτάει τη κορυφή. Το Sunny είναι το πιο προσιτό 1300αρι οικογενειακό και αποδίσει 60 ίππους. Υπήρχαν και εκδόσεις coupe & station, πάλι στα 1300 ε.εκ (αν και υπήρξε και μοτέρ στα 1.500 κ.εκ.). Μετά από μια ανανέωση που υπέστη περίπου στα μέσα της καριέρας του, από το 1987 ξεκινάει η κατασκευή και διάθεση του νέου Sunny (Ν13). Eκείνη τη χρονιά έρχεται πρώτη (όπως και τη προηγούμενη χρονιά) με μερίδιο 17.5% και το Sunny είναι το best seller στην Ελλάδα με διαφορά (μερίδιο 11.5% της αγοράς). Όσον αφορά το Ν13, εκτός από τις εκδόσεις 1.300 ήταν διαθέσιμο και ως 1.600 ενώ υπήρχαν αυτόματες εκδόσεις και εκδόσεις με a/c σε εξαιρετικά προσιτές, για την εποχή, τιμές. Επίσης υπήρχε και έκδοση 4Χ4 (μόνο στα 1.600) καθώς και έκδοση coupe και coupe GTi 16V. στα 1.600 κ.εκ. Τα coupe είχαν τελείως διαφορετική σχεδίαση. Η Nissan κατακτάει τη κορυφή και το 1988, αν και αυτή τη φορά όχι με ιδιαίτερη ευκολία, με τη Toyota να ακολουθεί με διαφορά στήθους.

Nissan Sunny B11.jpeg

SUNNY B11




To N13 δέχεται μια πολύ διακριτική ανανέωση το 1989 αλλά με την εμφάνιση των καταλυτικών εκδόσεων αποκτάει νέο κινητήρα 1.400 κ.εκ. 12 βαλβίδων.

Το 1990 η Nissan κατακτάει και πάλι τη 1η θέση και είναι η τελευταία χρονιά του Ν13. Γύρω στην άνοιξη του 1991 έχει ήδη κάνει την εμφάνισή της η επόμενη γενιά (Ν14). Θα είναι και η τελευταία που θα φέρει το όνομα Sunny καθώς και το τελευταίο Nissan που θα κατασκευαστεί στην Ελλάδα ως την άνοιξη του 1995.

Nissan Sunny GTi Coupe_1987-90.jpg

SUNNY COUPE GTi (1987-1990)
 
Πίσω
Μπλουζα