Ρετρό φωτογραφικές μηχανές

Eagle 1

RetroMasteR
Joined
31 Ιαν 2016
Μηνύματα
1.137
Αντιδράσεις
3.343
Συνέχεια με μία προπολεμική γερμανική Box-Camera, την Altissa-Βοx τύπος 210 (ή ίσως D). Πρόκειται για μία μεταλλική μηχανή με επικάλυψη δερματίνης που απέβλεπε να καλύψει ανάγκες για φτηνή και απλή φωτογραφία. Παρήχθη στο διάστημα 1935-1958 σε διάφορους τύπους με τον συγκεκριμένο να παράγεται μεταξύ 1938 και 1941.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1904 στη Δρέσδη με την επωνυμία „Photographische Manufaktur Ingenieur Richard Knoll“ και άλλαξε αρκετά ονόματα, έως το 1941 οπότε και ονομάσθηκε Altissa. Μετά τη λήξη του Β'ΠΠ άρχισε πάλι την παραγωγή στην κατεστραμένη από τους βομβαρδισμούς Δρέσδη, ενώ το 1952 κρατικοποιήθηκε με την επωνυμία VEB OPTIK Altissa-Camera-Werk. Το 1959 ενσωματώθηκε στην εταιρεία VEB Kamera- und Kinowerke Dresden, τη μετέπειτα VEB Pentacon.

Η συγκεκριμένη μηχανή παρήχθη και μετά τον πόλεμο στην Αν. Γερμανία, ωστόσο η επωνυμία Altissa στο κουτί είναι πλέον αποτυπωμένη με λοξή γραφή, με εξαίρεση τον τύπο D.

Βασικά χαρακτηριστικά:
Φιλμ: 120 (6x6cm), 12 στάσεις
Διάφραγμα: 8 & 11 (κατά άλλες πηγές 16) που ενεργοποιείται με μοχλό πάνω από τον φακό.
Ταχύτητα: 1/25 και παρατεταμένη έκθεση Β
Φακός: Altissar Periskop, 1:8, δύο στοιχείων, σταθερής εστίασης
Σκόπευτρo: Τηλεσκοπικού τύπου ενσωματωμένο στο πάνω μέρος
Υποδοχή για τρίποδο: Ναι
Οπή για ενσύρματο τηλεχειριστήριο (ντεκλασέρ): Ναι
Υποδοχή για φλας: Όχι
Η μηχανή είναι λειτουργική, ωστόσο το κλείστρο επαναφέρει με καθυστέρηση και θέλει καθάρισμα για σωστή λειτουργία.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg4a.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg
 

Uskoke

RetroAdept
Joined
9 Φεβ 2011
Μηνύματα
1.926
Αντιδράσεις
2.152
κατάφερα και έκανα το φλας να δουλέψει με όλες του τις δυνατότητες οι 4 επαφές που γινόταν η ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ φλας και κάμερας εείχαν οξειδωθεί επειδή ήταν στο ράφι όπως και το αφεντικό της και τις έτριψα.με το εργαλείο που βλέπετε σε χαμηλές στροφές με τη συρματόβουρτσα. ενώ τώρα ζουμάρει η κεφαλή του φλας όπως ζουμάρει και ο φακός και φαίνεται η εμβέλεια του φλας σε μέτρα στην οθόνη του στην προτεραιότητα διαφράγματος.(edit:) επίσης ήθελα να προσθέσω ότι το auto focus της Canon είναι έτη φωτός σε σχέση με την ψηφιακή όχι επειδή η ψηφιακή είναι κακή ούτε επειδή είναι....γνωστού φτηνού σούπερμαρκετ που με κορόιδευε και ο Ρύγκαρ αλλά επειδή της αναλογικής είναι phase autofocus με ειδικό αισθητήρα ενώ όλων των ψηφιακών είναι contrast autofocus με ορισμένα πίξελ του αιθητήρα, σχεδόν πάντα στο κέντρο. οι dSLR είχαν phase autofocus αλλά τώρα δεν ξέρω τι παίζει, νομίζω ότι έχουν πάλι phase autofocus από κάποια πίξελ του αισθητήρα;δεν ξέρω;εγγενής αδυναμία των ψηφιακών μιας και δεν μπορούσαν να ευθυγραμμίσουν τον αισθητήρα του autofocus με το επίπεδο του αισθητήρα εικόνας. άρα για να τραβήξουμε καθαρή φώτο με κόμπακτ ψηφιακή πρέπει να εστιάσουμε σε σημείο με υψηλό κόντραστ (πχ επιφάνεια μεταξύ μαύρου και άσπρου). επίσης ένα μειονέκτημα των ψηφιακών κόμπακτ ότι οι αναλογικές ήταν full frame (24X36) ενώ οι ψηφιακές έχουν αισθητήρα μέγεθους φακής. επίσης οι αναλογικές είχαν active autofocus με υπέρυθρες ακτίνες ενώ οι ψηφιακές έχουν αυτό που περιγράψαμε. ακόμη η δικιά μου έχει το eye control όπου η μηχανή "βλέπει" ποιο από τα σημεία autofocus βλέπει το μάτι του φωτογράφου και εστιάζει σε αυτό. προφανώς με κάποιο υπέρυθρο αισθητήρα. αυτή η ακριβή τεχνολογία δεν πέρασε στις ψηφιακές μηχανές.DSCI0746.JPGDSCI0747.JPGDSCI0748.JPG
 
Τελευταία επεξεργασία:

Eagle 1

RetroMasteR
Joined
31 Ιαν 2016
Μηνύματα
1.137
Αντιδράσεις
3.343
Συνέχεια με μία προπολεμική Agfa Box 44. Πρόκειται για μία εξαιρετικά απλή κάμερα-κουτί με ενδιαφέρουσα ιστορία. Παρήχθη στο διάστημα 1932-36 (κάποιες πηγές αναφέρρουν -1939) στο πλαίσιο μίας διαφημιστικής καμπάνιας της ΑGFA για να προωθήσει την φωτογραφία. Η μηχανή κόστιζε μόλις 4 Μάρκα (όταν άλλες αντίστοιχες μηχανές κόστιζαν 8 Μάρκα), ωστόσο για να την πάρει κανείς έπρεπε να προσκομίσει στο κατάστημα 4 ξεχωριστά νομίσματα, τα οποία να περιέχουν στη σειρά τους τα γράμματα A,G,F και A. Φυσικά έγινε πανικός στα καταστήματα, η Agfa υπολόγιζε να διατεθούν 50.000 τεμάχια και τελικά πωλήθηκαν 900.000. Η εταιρεία προσέβλεπε στην κατανάλωση φίλμ για να εξισσοροπήσει την χαμηλή τιμή. Το φθηνό κόστος οφείλετο βέβαια και στα ευτελή υλικά κατασκευής, το σώμα της μηχανής είναι κατασκευασμένο από χαρτόνι και ξύλο με επένδυση δερματίνης.

Βασικά χαρακτηριστικά:
Φιλμ: 120, 6x9, 8 στάσεων.
Διάφραγμα: 11.
Ταχύτητα: 1/30 (μερικές αναφέρεται ότι είχαν βγει και με 1/60), επιπρόσθετα δυνατότητα για παρατεταμένη έκθεση με ενεργοποίηση μοχλού (Time exposure).
Φακός: Meniscus, σταθερής εστίασης.
Κλείστρο: Περιστροφικό (Rotary Disc). Κάθε μετακίνηση του μοχλού (προς τα πάνω ή προς τα κάτω έβγαζε φωτογραφία).
Σκόπευτρα: 2, αντεστραμένο είδωλο σε θαμπόγυαλο, πορτραίτο-τοπίο.
Υποδοχή για τρίποδο: Όχι.
Το καρούλι του φίλμ είναι ξύλινο.

Η μηχανή είναι λειτουργική

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg13.jpg15.jpg16.jpg17.jpg
 

Eagle 1

RetroMasteR
Joined
31 Ιαν 2016
Μηνύματα
1.137
Αντιδράσεις
3.343
Το 1938 με το διάδοχο μοντέλο AGFA BOX 45 τελείωσε για την AGFA η εποχή των φωτογραφικών μηχανών από χαρτόνι. Η μηχανή είναι πλέον μεταλλική με επένδυση από συνθετικό υλικό Robusit που της έδινε ποιοτική όψη και παρήχθη έως το 1942. Έχει σημαντική αναβάθμιση ως προς το μοντέλο 44, γεγονός που προώθησε την παραγωγή της με μικρές αλλαγές και μεταπολεμικά έως το 1958, με τα μοντέλα 50 και Synchro-Box (έπαιρνε και φλάς).

Βασικά χαρακτηριστικά:
Φιλμ: 120, 6x9, 8 στάσεων.
Διάφραγμα: 11, 16 και κίτρινο φίλτρο για αντίθεση (ενεργοποίηση με πλαινο μοχλό).
Ταχύτητα: 1/30, επιπρόσθετα δυνατότητα για παρατεταμένη έκθεση με ενεργοποίηση μοχλού (Time exposure).
Φακός: Meniscus με προστασία από γυαλί, σταθερής εστίασης με δυνατότητα προσθήκης φακού για κοντινές λήψεις από 1-2 μέτρα (κόστιζε 1 Μάρκο).
Κλείστρο: Απλό (Μετακίνηση του μοχλού μόνο προς τα κάτω έβγαζε φωτογραφία).
Σκόπευτρα: 2, αντεστραμένο είδωλο σε θαμπόγυαλο, πορτραίτο-τοπίο.
Υποδοχή για τρίποδο: Ναι, 2 για πορτραίτο-τοπίο.
Υποδοχή για ντεκλασέρ: Ναι

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg
 

Spartan_X

RetroActive
Joined
26 Απρ 2009
Μηνύματα
491
Αντιδράσεις
71
Να ρωτήσω, καθότι δεν μπορώ να χαρακτηρίσω τον ευατό μου και τον ποιό ειδικό σε φωτογραφικές μηχανές - το αντίθετο μάλλον - Τι σημαίνει "Φιλμ: 120, 6x9, 8 στάσεων." ; Το διάφραγμα, κλείστρο, ταχύτητα κλπ ξέρω τι είναι, οι αριθμοί αυτοί στο φίλμ δεν ξέρω. 8 στάσεων σημαίνει οτι με ένα ρολό φίλμ μπορούσες να τραβήξεις 8 φωτογραφίες υποθέτω ;
 

Uskoke

RetroAdept
Joined
9 Φεβ 2011
Μηνύματα
1.926
Αντιδράσεις
2.152
120 είναι ο τύπος του φιλμ λέγεται αλλιώς και μεσαίο φορμά, το μικρό φορμά είναι το γνωστό 135, το οποίο ήταν και το πιο συνηθισμένο κινηματογραφικό φιλμ. το 135 έχει μέγεθος 24Χ36 χιλιοστά, το 120 συνήθως είναι 6Χ6 εκατοστά, τότε το 120 δίνει 12 στάσεις, αλλά με αρνητικό 6Χ9 που είχε αυτή η μηχανή βγάζει 8 στάσεις. θα θυμάσαι παλιά που λέγαμε πχ 36 άρι, 24 άρι, 12 άρι κλπ. υπήρχαν και άλλοι τύποι φιλμ παλιά αλλά βασικά μόνο αυτοί οι δυο έχουν επιβιώσει, με την επέλαση της ψηφιακής φωτογραφίας. πάρα πολύ λίγοι τραβάνε πια φιλμ σε πλάκες (μεγάλο φορμά) το πιο συνηθισμένο ήταν το 10Χ15 εκατοστά. το ειρωνικό είναι ότι την αναλογική εποχή το 135 ήταν το μικρό φορμά, ενώ την ψηφιακή full frame λέμε τις μηχανές που έχουν μέγεθος σένσορα 24Χ36 δηλ. όσο το 135 φιλμ! υπάρχουν και ψηφιακές μηχανές μεσαίου φορμά αλλά με το ζόρι φτάνουν το 3Χ4 και σε καμία περίπτωση 6Χ6. υποτίθεται ότι η ψηφιακή ξεπέρασε την αναλογική με διάφορα τερτίπια όπως ΑΙ κλπ. αλλά να φανταστείτε ότι σύμφωνα μ αυτό το άρθρο https://www.kenrockwell.com/tech/film-resolution.htm το 135 αντιστοιχεί σε 80 megapixel και το μεγάλο φορμά σε 1 gigapixel!!!
 

Eagle 1

RetroMasteR
Joined
31 Ιαν 2016
Μηνύματα
1.137
Αντιδράσεις
3.343
Να ρωτήσω, καθότι δεν μπορώ να χαρακτηρίσω τον ευατό μου και τον ποιό ειδικό σε φωτογραφικές μηχανές - το αντίθετο μάλλον - Τι σημαίνει "Φιλμ: 120, 6x9, 8 στάσεων." ; Το διάφραγμα, κλείστρο, ταχύτητα κλπ ξέρω τι είναι, οι αριθμοί αυτοί στο φίλμ δεν ξέρω. 8 στάσεων σημαίνει οτι με ένα ρολό φίλμ μπορούσες να τραβήξεις 8 φωτογραφίες υποθέτω ;
Ο αριθμός 120 αναφέρεται στον τύπο του φίλμ-ρολό (δηλαδή φίλμ χωρίς διάτρηση για τη μεταφορά του) που καθιέρωσε η Kodak. Έχει διαστάσεις πλάτους 61 χιλιοστά και μήκους 83 εκατοστά. Υπήρχαν και άλλοι τύποι φίλμ-ρολό με διαφορετικές διαστάσεις, όπως π.χ. 220, 127, 620.... Μερικά από αυτά παράγονται ακόμα για χρήση σε παλιές μηχανές. Η τυπολογία της Kodak δεν ίσχυε στην προπολεμική Γερμανία και μετά έως το 1960 και το αντίστοιχο φιλμ είχε τον τύπο Β-2, όπως φαίνεται και στη μηχανή παραπάνω. Στη συνέχεια καθιερώθηκε η τυπολογία της Kodak.

Ο αριθμός 6x9 είναι σε εκατοστά και δηλώνει ότι η συγκεκριμένη μηχανή έβγαζε φωτογραφίες αυτού του μεγέθους(για την ακρίβεια αυτής της επιφάνειας). Με το συγκεκριμένο τύπο φίλμ έβγαιναν 8 φωτογραφίες (ή στάσεις). Υπήρχαν μηχανές που χρησιμοποιούσαν τον ίδιο τύπο φίλμ (120), αλλά εκφώτιζαν επιφάνεια (στρογγυλοποιημένη) 4,5x6 εκατοστά (=16 φωτογραφίες) ή 6x6 εκατοστά (=12 φωτογραφίες). Σε προηγούμενη ανάρτηση παρουσίασα τη μηχανή Certo, η οποία με αλλαγή στο κάδρο μπορούσε να βγάλει με το ίδιο φίλμ 8 ή 16 φωτογραφίες.

Φυσικά όσο μεγαλύτερη η επιφάνεια εκφώτισης τόσο μικρότερη ήταν η ανάγκη μεγέθυνσης, οπότε η φωτογραφία ήταν καθαρότερη. Κέρδιζε κανείς σε ποιότητα, αλλά έχανε σε αριθμό φωτογραφιών.
 

Eagle 1

RetroMasteR
Joined
31 Ιαν 2016
Μηνύματα
1.137
Αντιδράσεις
3.343
120 είναι ο τύπος του φιλμ λέγεται αλλιώς και μεσαίο φορμά, το μικρό φορμά είναι το γνωστό 135, το οποίο ήταν και το πιο συνηθισμένο κινηματογραφικό φιλμ. το 135 έχει μέγεθος 24Χ36 χιλιοστά, το 120 συνήθως είναι 6Χ6 εκατοστά, τότε το 120 δίνει 12 στάσεις, αλλά με αρνητικό 6Χ9 που είχε αυτή η μηχανή βγάζει 8 στάσεις. θα θυμάσαι παλιά που λέγαμε πχ 36 άρι, 24 άρι, 12 άρι κλπ. υπήρχαν και άλλοι τύποι φιλμ παλιά αλλά βασικά μόνο αυτοί οι δυο έχουν επιβιώσει, με την επέλαση της ψηφιακής φωτογραφίας. πάρα πολύ λίγοι τραβάνε πια φιλμ σε πλάκες (μεγάλο φορμά) το πιο συνηθισμένο ήταν το 10Χ15 εκατοστά. το ειρωνικό είναι ότι την αναλογική εποχή το 135 ήταν το μικρό φορμά, ενώ την ψηφιακή full frame λέμε τις μηχανές που έχουν μέγεθος σένσορα 24Χ36 δηλ. όσο το 135 φιλμ! υπάρχουν και ψηφιακές μηχανές μεσαίου φορμά αλλά με το ζόρι φτάνουν το 3Χ4 και σε καμία περίπτωση 6Χ6. υποτίθεται ότι η ψηφιακή ξεπέρασε την αναλογική με διάφορα τερτίπια όπως ΑΙ κλπ. αλλά να φανταστείτε ότι σύμφωνα μ αυτό το άρθρο https://www.kenrockwell.com/tech/film-resolution.htm το 135 αντιστοιχεί σε 80 megapixel και το μεγάλο φορμά σε 1 gigapixel!!!
Όπως έγραφα έκανα μία διακοπή για τηλέφωνο και δεν είδα ότι ο φίλτατος @Uskoke είχε ήδη απαντήσει διεξοδικά και πιό τεχνικά!
 

Uskoke

RetroAdept
Joined
9 Φεβ 2011
Μηνύματα
1.926
Αντιδράσεις
2.152
film.jpgmammoth.jpg
ίσως αυτές οι σελίδες από το βιβλίο μου να βοηθήσουν να καταλάβετε αυτό που εννοώ. οι τύποι φιλμ-παλιά υπήρχε και το 220 που ήταν σαν το 120 αλλά είχε προστατευτικό χαρτί μόνο στην αρχή και στο τέλος και έτσι έβγαζε διπλάσιες φώτο. δηλ. 24 με αρνητικό 6Χ6. ίσως αυτές φαίνονται λίγες την ψηφιακή εποχή αλλά επί φιλμ όλοι κάναν θέλοντας και μη οικονομία και κάναν κάθε στάση να μετράει. εγώ έχω φορτώσει ένα 36 άρι α/μ από τα Χριστούγεννα από το 30 μετρό που πήρα και ακόμη είμαι στην στάση 20. και τώρα βλέπεις μηχανές 3 χρόνων να έχουν 100,000 shutter actuations. αναρωτιέμαι τι τραβάνε με τόσο πάθος. φανταστείτε όμως ότι οι compact αναλογικές (point & shoot) ήταν πάλι full frame με φιλμ 135 και είχαν και καλούς φακούς! ενώ οι τωρινές ζήτημα να έχουν σένσορα με μέγεθος φακής. τα κινητά έχουν μεγέθους κεφαλής καρφίτσας. ούτε η minox δεν είχε τόσο μικρό αρνητικό. και οι φακοί των κόμπακτ δεν μπορούν να κλείσουν πολύ το διάφραγμα λόγω περίθλασης. όσο για τα καλά του ψηφιακού τα ξέρουμε όλοι.
δες τε και από κάτω την μηχανή μαμμούθ! με πλάκα φιλμ 1,5 Χ 2,5 μέτρα! αυτό πόσο είναι, ένα terapixel; στην αναλογική φωτογραφία δεν υπήρχε περιορισμός μεγέθους, όσο τραβούσε η ευκρίνεια και ο κόκκος και η τεχνική σου. μπορούσες να κάνεις χίλια-δυο κόλπα: να εμφανίσεις τα μεγάλα χαρτιά στην μπανιέρα, να τα πασαλείψεις με τα χημικά με σφουγγάρια, να τα βάλεις πλάγια στις λεκάνες. και απλούστατα πρόβαλες την εικόνα του μεγεθυντήρα στον τοίχο. ενώ ο φωτογραφικός μου εκτυπωτής είναι Α4, πάει και τελείωσε. ούτε χιλιοστό παραπάνω. και εφόσον το φιλμ στηριζόταν στην εμουλσιόν, μπορούσε οποιοδήποτε αντικείμενο και οσοδήποτε μεγάλο να στρωθεί με εμουλσιόν.
 

Eagle 1

RetroMasteR
Joined
31 Ιαν 2016
Μηνύματα
1.137
Αντιδράσεις
3.343
Στον αντίποδα της AGFA η BALDA παρουσίασε το 1930 την πρώτη της κάμερα-κουτί, την μεταλλική με επικάλυψη δέρματος Poka. Παρήχθη σε 2 εκδόσεις, την 1 (1930-1934), η οποία κόστιζε 9,50 Μάρκα και την 2 (1934-1938), στην οποία προστέθηκαν οπή για ντεκλασέρ, έξτρα φακός για κοντινές λήψεις, ενώ η πρόσοψη ήταν πολυτελέστερη, με κόστος 12,50 Μάρκα. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τους ήταν ένα κλειδάκι σε θήκη στο εσωτερικό τους, το οποίο έκανε πιό εύκολο το πέρασμα του φίλμ στο καρούλι.

Η δική μου είναι η έκδοση 1, δυστυχώς το κλειδάκι δεν υπάρχει. Για την εταιρεία δεν θα αναφερθώ μια και έχει κάνει ήδη σε προηγούμενη ανάρτηση λεπτομερή παρουσίαση ο @chris73 .

Να σημειώσω επίσης, ότι όταν η AGFA έκανε την επιθετική πολιτική τιμών που προανέφερα με το μοντέλο 44, η BALDA αντέδρασε αντίστοιχα με 2 μοντέλα πιό απλά από την Poka, τα BALDA Rollbox και BALDA Frontbox, διαθέτοντάς τα στην αγορά στην τιμή των 4 Μάρκων με την επισήμανση ότι ήταν μεταλλικά.

Βασικά χαρακτηριστικά:

Φιλμ: 120, 6x9, 8 στάσεων.
Διάφραγμα: 11 και υποθέτω 8 και 16 (ενεργοποίηση με τράβηγμα μοχλού στο επάνω μέρος).
Ταχύτητα: 1/30, επιπρόσθετα δυνατότητα για παρατεταμένη έκθεση με ενεργοποίηση μοχλού (Time exposure).
Φακός: Meniscus, σταθερής εστίασης.
Κλείστρο: Περιστροφικό (Rotary Disc). Κάθε μετακίνηση του μοχλού (προς τα πάνω ή προς τα κάτω έβγαζε φωτογραφία).
Σκόπευτρα: 2, αντεστραμένο είδωλο σε θαμπόγυαλο, πορτραίτο-τοπίο.
Υποδοχή για τρίποδο: Ναι, 1 για τοπίο.

Η μηχανή είναι λειτουργική.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg12.jpg
 

Uskoke

RetroAdept
Joined
9 Φεβ 2011
Μηνύματα
1.926
Αντιδράσεις
2.152
dog1.JPGdog2.JPGdog3.JPG
να και μερικές φώτο σκυλιών όλες σκαναρίσματα αρνητικών φύσηξα το σκάνερ με το αέρα και έτσι βγήκαν κάπως πιο καλές. ήθελα να πω ότι φιλμ πλάκα για μηχανές μεγάλου φορμά έβγαινε και σε μέγεθος 20Χ25!!! κάποιος είχε πετάξει ένα άδειο κουτί από τέτοιο φιλμ εδώ στη γειτονιά και μάλιστα fuji. αναρωτιέμαι τι έγινε η μηχανή αυτή. επίσης οι μεγεθυντήρες είχαν ανάλογη λάμπα με το φορμά: αυτοί που μεγεθύναν μόνο 135, 75 άρα λάμπα. 120, 150 βατ. 10Χ15, 500 άρα λάμπα. Οι λάμπες αυτές είναι ειδικές οπαλίνα με ειδικό νήμα χωρίς γράμματα πάνω τους για να μην φαίνονται στη μεγέθυνση. αλλά κάνεις δουλειά μέσες άκρες και με μια απλή λάμπα. δεν ξέρω αν γίνεται δουλειά με λάμπες LED γιατί αφού δεν βασίζονται στην πυράκτωση δεν έχουν συνεχές φάσμα. επίσης οι Γερμανοί έχουν ακόμα τις κανονικές λάμπες σκοτεινού θαλάμου καθώς και φωτιστικά. εγώ κάνω δουλειά με μια κοινή LED κόκκινη.
 

Eagle 1

RetroMasteR
Joined
31 Ιαν 2016
Μηνύματα
1.137
Αντιδράσεις
3.343
Καταπληκτικές οι φωτογραφίες σου φίλτατε @Uskoke , μεγάλη η διαφορά στη "ζέστη" που αποπνέει η αληθινή φωτογραφία από την κομπιουτερογραφία..........

Κατωτέρω η μία μόνο Kodak Retina I που έχω στη συλλογή (και αυτή ταλαιπωρημένη), πρέπει να είναι η Type 119. Τις Retina τις έχει παρουσιάσει διεξοδικά ο @chris73 σε προηγούμενες αναρτήσεις, οπότε βάζω μόνο μία γενική φωτογραφία και μία με τη μηχανή ανοιχτή, όπου φαίνεται το ενσωματωμένο ντεκλασέρ.

Παρά τα χιλιόμετρα που έχει κάνει με τους προηγούμενους ιδιοκτήτες της, η μηχανή είναι λειτουργική.

1.jpg2.jpg
 

chris73

RetroActive
Joined
24 Ιαν 2013
Μηνύματα
417
Αντιδράσεις
298
Ναι είναι η 119 που της έχουν βγάλει το μαύρο χρώμα πάνω κάτω και στην επάνω πλάκα. Πρέπει να είναι από την αρχική παραγωγή του 1936.

Πρόσφατα μάζεψα τις 16 από τις 18 που κυκλοφόρησαν μεταξύ 1934-1954 και βασίζονται στο αρχικό σχέδιο και έκανα ένα χαζοβιντεάκι.
Οι δύο που λείπουν είναι η 122, -η πρώτη τηλεμετρική, που όμως είχε προβλήματα στον μοχλό προώθησης του φιλμ και έτσι αποσύρθηκε αφού κατασκευάστηκαν περίπου 3500 τεμάχια.

Η άλλη συλλεκτική είναι η Retina I 167, που ήταν ουσιαστικά μια Retinette εποχής, και κατασκευάστηκε επίσης σε περίπου 3500 τεμάχια πριν σταματήσει η πολιτική παραγωγή στη γερμανική Kodak. Προφανώς ξεστοκάρισαν ότι είχαν στα ράφια.

Η 167 σήμερα μπορεί να βρεθεί για καμιά 400-500ευρώ, ενώ η 122 ακόμη και για τα τριπλάσια χρήματα.

 

Eagle 1

RetroMasteR
Joined
31 Ιαν 2016
Μηνύματα
1.137
Αντιδράσεις
3.343
Πολύ ωραίο και ενημερωτικό το φιλμάκι σου @chris73 , επίσης να σε ευχαριστήσω για τη χρονολόγηση.

Μια και είμαστε στο χώρο της Retina -και πριν επιστρέψουμε στα "κουτιά"- να και μία Retinette Type 022 που μου χάρισε πρόσφατα γείτονας. Είναι και αυτή λίγο ταλαιπωρημένη, μια και στα νιάτα του ταξίδευε πολύ και ήταν μανιώδης ερασιτέχνης φωτογράφος. Μετά την αποθήκευσε για χρόνια, ωστόσο είναι πλήρως λειτουργική.

Ο συγκεκριμένος τύπος 022 παρήχθη στο διάστημα 1954-1958 σε 238.000 τεμάχια και κόστιζε στην εποχή της 128 Μάρκα. Είναι η πρώτη Retinette που ο φακός της είναι βιδωμένος στο σώμα και όχι πτυσσόμενος, ενώ διαθέτει μοχλό ταχείας προώθησης του φίλμ (στο κάτω μέρος της). Βγήκε σε 3 εκδόσεις με μικροδιαφορές (νίκελ, χρώμιο, θέση συγχρονιστή φλάς) και σε γαλλική έκδοση με άλλο φακό.

Βασικά χαρακτηριστικά:

Φιλμ: 35mm.
Φακός: Schneider Kreuznach Reomar 1:3,5/45mm, 3 στοιχείων.
Εστίαση: 1m - άπειρο
Διάφραγμα: 3,5 - 22.
Ταχύτητα: Β - 500.
Κλείστρο: Compur Rapid.
Σκόπευτρo: Στη μέση πάνω από τον φακό.
Υποδοχή για φλάς: Ναι
Υποδοχή για ντεκλασέρ: Ναι
Χρονοδιακόπτης: Ναι
Υποδοχή για τρίποδο: Ναι.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg15.jpg16.jpg
 

Eagle 1

RetroMasteR
Joined
31 Ιαν 2016
Μηνύματα
1.137
Αντιδράσεις
3.343
Συνέχεια με μία Box της εταιρείας BILORA. Ιδρύθηκε το 1909 με την επωνυμία των 2 μετόχων Kürbi και Niggeloh, ενώ το 1919 η επωνυμία άλλαξε σε BILORA από τμήματα του ονόματος των ιδρυτών, καθώς επίσης από τα αρχικά γράμματα της πόλης Radevormwald, όπου είχε την έδρα της. Η εταιρεία κατασκεύαζε κυρίως τρίποδα, αλλά και διάφορα άλλα προίόντα από μέταλλο, από το δε 1935 πέρασε στην παραγωγή φωτογραφικών μηχανών με την BILORA-BOX και συνέχισε να παράγει αξιόλογες φωτογραφικές μηχανές (ακόμα και για τρίτους, όπως τη Voiglaender) σε δική της παραγωγή έως το 1975. Σήμερα συνεχίζει να δραστηριοποιείται εμπορικά στον τομέα των τρίποδων και άλλων προιόντων από πλαστικό και μέταλλο. Κατά τη διάρκεια του πολέμου σταμάτησε την παραγωγή φωτογραφικών μηχανών και παρήγαγε πολεμικό υλικό, όπως κεραίες για ασυρμάτους και ραντάρ.

Η μηχανή που παρουσιάζεται στη συνέχεια είναι από τα μοντέλα που παρήχθησαν την περίοδο 1935-39 και το 1946. Η εταιρεία συνέχισε την παραγωγή μηχανών Box και μετά τον πόλεμο με διαφορετική διακόσμηση μπροστά και έξτρα, όπως φλας, ενώ έβγαλε και μοντέλο Box από βακελίτη, το BILORA BOY, που θα δούμε αργότερα.

Η μηχανή είναι ίδια σε μέγεθος και δυνατότητες με τις αντίστοιχες Box της εποχής εκείνης αλλά μεταλλική, κόστιζε δε προπολεμικά 6 Μάρκα. Η τιμή της ήταν πιό ακριβή από την AGFA, ωστόσο το καλό όνομα που είχε αποκτήσει από την παραγωγή ποιοτικών τρίποδων την βοήθησαν να εδραιωθεί στην αγορά.

Βασικά χαρακτηριστικά:

Φιλμ: 120, 6x9, 8 στάσεων.
Διάφραγμα: 11 και 16 (ενεργοποίηση με μοχλό στο πλάι).
Ταχύτητα: 1/30, επιπρόσθετα δυνατότητα για παρατεταμένη έκθεση με ενεργοποίηση μοχλού (Time exposure).
Φακός: Meniscus, σταθερής εστίασης.
Σκόπευτρα: 2, αντεστραμένο είδωλο σε θαμπόγυαλο, πορτραίτο-τοπίο.
Υποδοχή για τρίποδο: Ναι, 2 για πορτραίο-τοπίο.

Η μηχανή είναι λειτουργική.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg
 

Uskoke

RetroAdept
Joined
9 Φεβ 2011
Μηνύματα
1.926
Αντιδράσεις
2.152
πολύ ωραία φίλε αετέ 1, ήθελα να πω ότι την εποχή του φιλμ, το φιλμ αυτό καθ΄αυτό ήταν "η χήνα με τα χρυσά αυγά", και για τις εταιρείες του χώρου, όπως η Kodak, Agfa, Tetenal, Krokus, Omega, Meopta, Patterson, Ilford κλπ. η τρίτη ήταν χημικά, τέταρτη, πέμπτη και έκτη μεγεθυντήρες, έβδομη εξοπλισμός σκοτεινού θαλάμου. οι τρείς πρώτες κήρυξαν πτώχευση, ως γνωστόν, και υπάρχουν τώρα πια σκιές του εαυτού τους την Tetenal την αναλάβαν οι εργαζόμενοι και νομίζω την σώσανε ο κολοσσός που ήταν η Kodak δεν υπάρχει πια και πως να υπάρχει κανείς δεν αγοράζει πια φιλμ, χημικά και χαρτιά κανείς δεν χρησιμοποιεί συμβατικές μηχανές εκτύπωσης και εν γένει όλα τα προϊόντα που έκανε πια. και οι φωτογράφοι παλεύουν να επιβιώσουν έχοντας χάσει μια σημαντική πηγή τζίρου τις εμφανίσεις φιλμ ενώ Canon, NIkon, Sony, Fuji προσαρμόστηκαν στη "νέα τάξη πραγμάτων" και φτιάχνουν ψηφιακές μηχανές, σένσορες κλπ. αλλά αυτό που πουλάει σαν τρελλό την σημερινή εποχή είναι, φυσικά, τα smartphones τα οποία έχει σχεδόν κάθε κάτοικος του πλανήτη όσο φτωχός και να ναι. η μάνα μου πήγε στην Ινδία και πάμπτωχοι άνθρωποι που έχουν μόνο το σάρι τους και μια κουταλιά ρύζι κάθε μέρα έχουν κινητό! αυτά.
 

Eagle 1

RetroMasteR
Joined
31 Ιαν 2016
Μηνύματα
1.137
Αντιδράσεις
3.343
Τα χριστούγεννα του 1949 η BILORA παρουσίασε στην αγορά τη φωτογραφική μηχανή BILORA BOY, η οποία ήταν κατασκευασμένη από βακελίτη. Το μικρό της μέγεθος, η χαμηλή της τιμή (9,90 Μάρκα), ο απλός χειρισμός της και το όμορφο σχήμα της με απαλές καμπύλες (σε σχέση με τα τετράγωνα κουτιά) την έκαναν γρήγορα αγαπητή στο κοινό, όχι μόνο στη Γερμανία, αλλά και στο εξωτερικό, ιδίως στις ΗΠΑ.
Η παραγωγή της σε διάφορα μοντέλα (μαύρο/κόκκινο χρώμα, με φακό σταθερής και μη εστίασης, με ή χωρίς θέση για τρίποδο, με ή χωρίς φλας κλπ.) κράτησε έως το 1957.

Η δική μου είναι το μοντέλο 3, παρήχθη στο διάστημα 1950-52 και οι διαφορές της από τα μοντέλα 1 και 2 είναι η υποδοχή για τρίποδο και το κουμπί λήψης που είναι στο επάνω μέρος του σώματος και όχι στο πλάι.

Βασικά χαρακτηριστικά:

Φιλμ: 127, 4x6.5cm, 8 στάσεων.
Διάφραγμα: 11
Ταχύτητα: 1/30 και παρατεταμένη έκθεση (Time exposure) με επιλογέα.
Φακός: Meniscus, σταθερής εστίασης.
Σκόπευτρo: Ενσωματωμένο στο πάνω μέρος.
Υποδοχή για τρίποδο: Ναι.
Υποδοχή για ντεκλασέρ: Ναι.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg14.jpg15.jpg16.jpg
 
Μπλουζα