Πάρε βρε ένα τέτοιο
Paterson developing tank system for processing 35 mm films incl. auto load reel. The Paterson tank system is known for being easy to use. Loading,…
www.macodirect.de
Βρες μετά στο YouTube πως να εμφανίζεις ασπρόμαυρα που είναι εύκολο και θέλει μόνο για λίγο ένα σκοτεινό μπάνιο, και μετά θα τα σκανάρεις.
Όλα μέχρι εδώ που έγραψα είναι πολύ εύκολα και γίνονται με τα ελάχιστα.
Καλή επιτυχία!
Φίλτατοι chris73 και Uskoke με βάλατε σε μεγάλο πειρασμό με τις προτάσεις σας. Εκτός που κοίταξα τις ιστοσελίδες που προτείνατε (πράγματι εύκολα διαθέσιμα τα υλικά μια και μένω στη Γερμανία), έπιασα τον εαυτό μου εχθές να ψάχνει στο YouTube για μεθόδους εμφάνισης. Δεν με βλέπω καλά......... Το θέμα είναι ότι στις μηχανές που αγόραζα για τη συλλογή βρήκα μέσα σε μερικές περιπτώσεις και ξεχασμένα φιλμ. Επίσης και στις κινηματογραφικές μηχανές της συλλογής βρήκα ξεχασμένα φιλμ Ν & S 8. Τα είχα τυλίξει σε αλουμινόχαρτο και τα αποθήκευσα, τώρα αν διατηρήθηκαν δεν ξέρω, πάντως θα ήθελα πολύ να τα εμφανίσω.
Συνέχεια με την φωτογραφική μηχανή POUVA START της Αν. Γερμανίας, που ήταν το αντίπαλο δέος της Agfa CLACK την ίδια χρονική περίοδο. Είναι και αυτή Box Camera αλλά με μία καινοτομία που την έκανε μισή σε όγκο σε σχέση με την Agfa. Έχει μεν σώμα λεπτό σε βάθος, αλλά για να βγάλει κανείς φωτογραφία έκανε μία πλήρη περιστροφή στο φακό, οπότε εκτείνονταν (ξεβίδωνε) προς τα έξω μέσω κοχλία με αραιό σπείρωμα ένας μεγάλος και παχύς σωλήνας με τον φακό που ουσιαστικά τη μετέτρεπε σε κάμερα-κουτί. Όπως ένα περισκόπιο δηλαδή. Έτσι η μεταφορά της όταν δεν έβγαζε κανείς φωτογραφίες ήταν εύκολη γιατί ήταν λεπτή και όχι τετράγωνη, ενώ παράλληλα με τον σωλήνα-φακό μέσα δεν μπορούσε να τραβηχτεί κατά λάθος φωτογραφία. Την τεχνική αυτή "σμίκρυνσης" των Box-Cameras εφάρμοσαν και άλλες εταιρείες όπως θα δούμε αργότερα.
Η μηχανή αυτή έπαιρνε φίλμ 120 με έκθεση σε σε επιφάνεια 6x6cm οπότε έβγαζε 12 στάσεις. Ήταν φτιαγμένη από βακελίτη και φτηνή (16,5 Μάρκα Αν. Γερμανίας) και απλή στη χρήση, ώστε να χρησιμοποιηθεί ευρύτερα και από μαθητές. Χαρακτηρίζονταν έτσι (φτηνή και απλή) ως Trabi (ΑυτοκίνητοTrabant) των φωτογραφικών μηχανών.
Παρήχθη από την εταιρεία Karl Pouva στο Freital, κοντά στη Δρέσδη της Αν. Γερμανίας την περίοδο 1952 - 1973. Η απάντηση στο ερώτημα γιατί συνέχισαν να χρησιμοποιούν φωτογραφικές μηχανές το φίλμ 120 μεταπολεμικά βρίσκεται κυρίως στο μέγεθος του φίλμ που επέτρεπε εύκολα χωρίς μεγεθυντές την φτηνή εμφάνιση στο σπίτι (άντε και στα δικά μου!). Διακρίνονται 2 περίοδοι παραγωγής, 1952 - 1956 (με ανακλινόμενο σκόπευτρο) και 1957 - 1973 με ενσωματωμένο σκόπευτρο και σε κάποια μοντέλα με δίχρωμο βακελίτη (άπρο-μαύρο). Η μηχανή σημείωσε επιτυχία και εκτός από εξαγωγές κατασκευάσθηκε με άδεια στην Ουγγαρία, Πολωνία αλλά και στην Δυτ. Γερμανία από την HAMA (θα παρουσιαστεί στη συνέχεια).
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1939 από τον Karl Pouva και κατασκεύαζε αρχικά προβολείς διαφανειών. Από το 1952 παρήγαγε φωτογρσφικές μηχανές καθώς επίσης έναν ευρέως διαδεδομένο προβολέα διαφανειών σε καρούλι για παιδιά, την Pouva Magica επίσης από βακελίτη (θα την δούμε στο αντίστοιχο θέμα). Το 1972 η εταιρεία κρατικοποιήθηκε πλήρως (VEB) και στη συνέχεια ενσωματώθηκε στην Kamera Fabrik Woldemar Beier.
Βασικά χαρακτηριστικά:
Φιλμ: 120 (6x9cm), έκθεση 6x6cm, 12 στάσεις
Διάφραγμα: Επιλογή από 8 & 16.
Ταχύτητα: ~1/25, επιπρόσθετα δυνατότητα με ενεργοποίηση μοχλού για παρατεταμένη έκθεση Β
Φακός: Duplar 1:8 δύο στοιχείων, σταθερής εστίασης 1m έως άπειρο
Σκόπευτρo: Πρώιμο μοντέλο: Ανακλινόμενο 2 φακών. Μεταγενέστερ μοντέλο: Ενσωματωμένο εξωτερικά στο πάνω μέρος
Υποδοχή για τρίποδο: Ναι
Οπή για ενσύρματο τηλεχειριστήριο: Ναι
Υποδοχή για φλας: Ναι
Οι μηχανές είναι πλήρως λειτουργικές.
Στις παρακάτω φωτογραφίες οι 1-13 απεικονίζουν το πρώιμο μοντέλο, οι 14-15 το μεταγενέστερο και οι 16-17 τη σύγκριση με την Agfa CLACK.