Ρετρό φωτογραφικές μηχανές

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Spartan_X
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Συνέχεια με μία Kodak Baby Brownie 127. Κατασκευάσθηκε στις ΗΠΑ στο διάστημα 1934-1941 (η συγκεκριμένη) και στο διάστημα 1948-1952 στην Αγγλία. Είναι μία πάρα πολύ απλή και φθηνή φωτογραφική μηχανή-κουτί (κόστιζε 1$ το 1935), φτιαγμένη από βακελίτη σε στύλ Art Deco. H έκδοση για εξαγωγή (όπως η συγκεκριμένη) έχει και δυνατότητα παρατεταμένης έκθεσης Β (Time exposure) με κουμπί πάνω από τον φακό.

Βασικά χαρακτηριστικά:
Φιλμ ρολό 127, εκφώτιση 6x4 cm, 16 στάσεις.
Φακός: Meniscus σταθερής εστίασης.
Σκόπευτρo: Ενσωματωμένο στο πάνω μέρος, αποτελείται από αναδιπλούμενα κάδρα.

Η μηχανή είναι λειτουργική

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg
 
σιγμα1.JPG
αποφάσισα να "δαγκώσω τη σφαίρα" και να πάρω αυτό τον εξαιρετικό φακό που είχε ο γνωστός μου φωτογράφος....είναι εξαιρετικός για τα λεφτά του f 2.8 σε όλο το εύρος κατασκευή με 13 στοιχεία σε 14 ομάδες εκ των οποίων 3 Low dispersion και 3 ασφαιρικά αν δεν κάνω λάθος. το μόνο μείον είναι τεράστιος και βαρύς μιας και full frame φυσικά....το φίλτρο του είναι 82 mm και πρέπει να το παραγγείλω από Αθήνα καθώς και καινούρια τσάντα... η κατασκευή του εξαιρετική....
σιγμα2.JPGμου τον άφησε 400 € με δόσεις (πενηντάρικο-πενηντάρικο). με τις λίγες δοκιμές που έξανα πολύ καλός εστιάζει γρήγορα αθόρυβα και με ακρίβεια και επειδή είναι φωτεινός βλέπεις πιο καλά απ' το σκόπευτρο...τώρα να δούμε και το γράψιμο του...
 
διάβασα στο καταπληκτικό γερμανικό βιβλίο (Handbuch der Fotografie) πολλά ωραία πράγματα, μεταξύ άλλων πως γίνονταν οι νταγκεροτυίες, ξεκινούσαν από αργυρό ή επάργυρο έλασμα και το ευαισθητοποιούσαν με ατμούς ιωδίου και σχηματιζόταν φυσικά ιωδιούχος άργυρος και μάλιστα πολύ λεπτόκοκκος, το εμφανίζανε με ατμούς υδραργύρου, και επειδή με τον εμφανισμένο άργυρο γινόταν αμάλγαμα που ήταν άσπρο, είχαμε θετική εικόνα που ήταν μοναδική, δεν αναπαραγόταν. στερέωση γινόταν είτε με μαγειρικό αλάτι ή με υποθειώδες νάτριο πιο ύστερα.
επίσης λέει γιατί άργησε να καθιερωθεί το φιλμ 135, λοιπόν επειδή ήταν μικρό αρνητικό ήθελε και μεγέθυνση, και ένας μεγεθυντήρας ήταν περιττή πολυτέλεια για τους τότε ερασιτέχνες φωτογράφους, μην κοιτάτε τώρα που τους χαρίζουνε λόγω του ψηφιακού, ενώ για να κάνουν εκτυπώσεις επαφής από μεγαλύτερα αρνητικά χρειάζεται μόνο ένα κουτί με γυαλί και μια λάμπα ή το φως του δωματίου. ακόμη και να πηγαίνανε το φιλμ για εμφάνιση στο φωτογραφείο ήταν πιο φτηνή μια εκτύπωση επαφής από μια μεγέθυνση. έτσι ενώ η πρώτη SLR 135 βγήκε γύρω στο 1926, άργησαν πολύ, μετά τον πόλεμο. και ουσιαστικά μετά το '50. φυσικά οι μεγεθυντήρες είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με τον ηλεκτρισμό, δεν διανοούμεθα ότι υπήρχαν χωρίς αυτόν.
επίσης για όσους θέλουνε να φτιάξουνε υγρό καθαρισμού φακών μόνοι τους, μιας και εξατμίζεται εύκολα, χρειάζεται μόνο απιονισμένο νερό, από αυτό που βάζουμε στη stirella, και μερικές σταγόνες διαβρεκτικός παράγοντας (wetting agent-Kodak photo flo). ένα μπουκάλι κάνει γύρω στα 15 € και θα σας φτάσει για πολλά χρόνια!
 
Οι νταγκεροτυπιες φαίνονται θετικές ή αρνητικές ανάλογα με το πως πέφτει το φως επάνω και τη γωνία παρατήρησης.
Σχεδόν πάντα φυσικά είναι mirror αυτό που βλέπουμε εκτός από όταν φωτογράφιζαν φωτογραφία ή σε σπάνιες περιπτώσεις φωτογράφιζαν μέσω ενός καθρέπτη σε γωνία μπροστά από το φακό.

Να μία όλη και όλη που έχω από αρχές 1850s.
89198-0ec6038babff39798244e96f83aa2498.jpg

89234-7d982afd37e2def932f0dd1da845134e.jpg
89221-efc11b25335e70693780e979e3b3ead3.jpg
Διάμετρος ίριδας περίπου 0.7mm

135 είναι το γνωστό καρούλι μιας χρήσης που εμφανίστηκε μαζί με την πρώτη Kodak Retina το 1934.
Αλλιώς το κινηματογραφικό που το φόρτωναν με το μέτρο άρχισε να διαδίδεται με την πρώτη Leica μετά το 1925 (υπήρχαν και αρκετοί πριν).

Από το 1935, και μετά την κυκλοφορία της κασέτας μια χρήσης (135), υπήρξε ένα baby boom των 35 χιλιοστών ακόμα και με φθηνές φωτογραφικές. Τα μειονεκτήματα όμως που αναφέρονται παραπάνω, και το μικρό αρνητικό που ακόμη είχε πολύ σχετικά κόκκο και απαιτούσε καλύτερους φακούς λόγο πολλαπλής μεγέθυνσης έκανε το πράγμα να διαδοθεί ακόμη περισσότερο από τη δεκαετία του 1950 και μετά.
 
Ο φωτογραφος το χωριο ειχε μια Λαϊκα (καθετη), η πρωτη δικια μας ηταν Κοντακ με λεβιεδακι για γυρισμα φιλμ, φλας δεν υπηρχαν αρχικα και μετα βγηκε ο κυβος με 4, οι πιο λεφταδες αγοραζαν την ''κασσετα'' που ειχε παραπανω. Η καθε φωτογραφια μετραγε αρα προσεχες τι εβγαζες ενω δεν ελειπαν και οι ''τραγωδιες'' πχ πηρε φως το φιλμ, μαγκωσε κλπ.
 
Συνέχεια με μία Kodak Brownie 44b. Κατασκευάσθηκε στο Ην. Βασίλειο στο ιάστημα 1961-1963. Η βασική της βελτίωση σε σύγκριση με την 44a ήταν ο φακός μεταβλητής εστίασης και η διπλή ταχύτητα. Είναι μία απλή και φθηνή φωτογραφική μηχανή για συμβατικές λήψεις.

Βασικά χαρακτηριστικά:

Φιλμ: ρολό 127, 4x4cm, 8 στάσεων.
Διάφραγμα: 8, 11 και 16
Ταχύτητα: 1/30, 1/60 και παρατεταμένη έκθεση Β (Time exposure) με επιλογέα πάνω από τον φακό.
Φακός: Anaston f:8, εστίαση 0,9m - άπειρο.
Σκόπευτρo: Ενσωματωμένο στο πάνω μέρος.
Υποδοχή για φλάς: Ναι με συγχρονισμό

Η μηχανή είναι λειτουργική.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg
 
Άλλη μία φωτογραφική μηχανή της δημοφιλούς σειράς Brownie είναι και η Kodak Brownie Holiday Flash. Κατασκευάσθηκε στην περίοδο 1955-1962 (το προηγούμενο μοντέλο χωρίς συγχρονισμένο φλας την περίοδο 1953-1955). Και αυτή εντάσσεται στη βασική φιλοσοφία της σειράς για μία απλή και φθηνή φωτογραφική μηχανή για συμβατικές λήψεις. Κατασκευασμένη από βακελίτη κόστιζε 5$ χωρίς φλας και 9,75$ με φλας.

Βασικά χαρακτηριστικά:

Φιλμ: ρολό 127, έκθεση 4x6,5cm, 8 στάσεων.
Φακός: Dakon σταθερής εστίασης 1,5m - άπειρο.
Σκόπευτρo: Ενσωματωμένο στο πάνω μέρος.
Υποδοχή για φλάς: Ναι με συγχρονισμό

Η μηχανή είναι λειτουργική.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg
 
Και μία παλαιά Kodak Brownie 2A Model B που μοιάζει πολύ με την Kodak Brownie Box-camera, Model-A, No-0 που παρουσίασα σε προηγούμενη σελίδα, αλλά είναι ογκοδέστερη, μια και έπαιρνε φιλμ 116 με έκθεση 6,5x11 εκατοστά. Οι φωτογραφίες της είχαν δηλαδή σχεδόν την επιφάνεια καρτποστάλ και δεν χρειαζόταν μεγέθυνση στην εμφάνιση, γεγονός που έκανε τις εκτυπώσεις εύκολες και φθηνές.

Πρόκειται για μία απλή μηχανή-κουτί που ήταν φτηνή (3$ όταν βγήκε στην αγορά). Είναι κατασκευασμένη κυρίως από χοντρό χαρτόνι με επικάλυψη δερματίνης. Παρήχθη στο διάστημα 1907-1936 με διάφορες παραλλαγές. Η δική μου 2Α Model B παρήχθη στο διάστημα 1920-1924 στις ΗΠΑ (το μοντέλο παρήχθη και στον Καναδά, ενώ το μοντέλο C που είχε σώμα από αλουμίνιο παρήχθη από το 1930 και στην Αγγλία).

Βασικά χαρακτηριστικά:
Φιλμ: ρολό 116, έκθεση 6,5x11 εκατοστά, 6 στάσεων
Διάφραγμα: 4, 7, 9 (διάμετρος τρύπας σε χιλιοστά)
Ταχύτητα: 1/60 (?), επιπρόσθετα δυνατότητα με ενεργοποίηση μοχλού για παρατεταμένη έκθεση (Time exposure)
Φακός: Meniscus
Σκόπευτρα: 2, Πορτραίτο-τοπίο με είδωλο αντεστραμένο
Υποδοχή για τρίποδο: Όχι.

Η μηχανή είναι λειτουργική

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg
 
Συνέχεια με άλλη μία φωτογραφική μηχανή της δημοφιλούς σειράς Brownie, την Kodak Brownie Starflex. Κατασκευάσθηκε στην περίοδο 1957-1964, όπου και αυτή εντάσσεται στη βασική φιλοσοφία της σειράς για μία απλή και φθηνή φωτογραφική μηχανή για ερασιτέχνες. Κατασκευασμένη από βακελίτη με πρόσωψη από αλουμίνιο, κόστιζε 10$. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τα 2 σκόπευτρα, ένα μέσω φακού στο επάνω μέρος της μηχανής και ένα που αποτελείται από 2 ανακλινόμενα συρμάτινα πλαίσια στο κάτω μέρος της μηχανής.

Βασικά χαρακτηριστικά:

Φιλμ: ρολό 127
Φακός: Dakon σταθερής εστίασης 1,5m - άπειρο.
Διάφραγμα: δύο επιλογές, 13 για έγχρωμο φίλμ και 14 για ασπρόμαυρο.
Σκόπευτρo: 1. Ενσωματωμένο στο πάνω μέρος με πρίσμα που καταλήγει σε φακό πάνω από τον φακό λήψης και
2. Συρμάτινα ανακλινόμενα πλαίσια στο κάτω μέρος της μηχανής.
Υποδοχή για φλάς: Ναι με συγχρονισμό

Η μηχανή είναι λειτουργική.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg
 
πολύ ωραία φίλε αετέ 1 αυτή η μηχανή αν και μοιάζει με διοπτική ρεφλέξ δεν είναι, γιατί το σκόπευτρο δεν παίζει κανένα ρόλο στην εστίαση. είναι μηχανή-κουτί.
 
Σχεδόν πανομοιότυπη με την Kodak Brownie Starflex και κατασκευασμένη την ίδια εποχή (1957-1962) είναι και η Kodak Brownie Starlet. Μικροδιαφορές μόνο στο σκοπευτικό, όπου δεν υπάρχει πλέον το συρμάτινο πλαίσιο στο κάτω μέρος, καθώς και στο σχεδιασμό του αλουμινίου. Ο λόγος ύπαρξής της δικαιολογείται μάλλον από τη φθηνότερη τιμή της (κόστιζε 6$).

Βασικά χαρακτηριστικά:

Φιλμ: ρολό 127, έκθεση 4x4 12 στάσεων
Φακός: Dakon σταθερής εστίασης 1,5m - άπειρο.
Διάφραγμα: δύο επιλογές, 13 για έγχρωμο φίλμ (αντιστοιχεί σε 11) και 14 για ασπρόμαυρο (αντιστοιχεί σε 16).
Ταχύτητα: 1/40.
Σκόπευτρo: Ενσωματωμένο στο πάνω μέρος.
Υποδοχή για φλάς: Ναι με συγχρονισμό

Η μηχανή είναι λειτουργική.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg
 
σίγουρα η ρύθμιση 13 και 14 είναι του διαφράγματος αγαπητέ αετέ 1;;;;μήπως είναι κάποιο/κάποια φίλτρα που μπαίνουν μπροστά από το φακό; γιατί η ρύθμιση του διαφράγματος εξαρτιόταν από την ευαισθησία του φιλμ και όχι από το αν ήταν α/μ ή έγχρωμο, και μάλιστα μπορεί το α/μ κάλλιστα να είχε την ίδια ευαισθησία με το έγχρωμο, ή φιλμ του ίδιου είδους να είχε διαφορετικές ευαισθησίες.
 
σίγουρα η ρύθμιση 13 και 14 είναι του διαφράγματος αγαπητέ αετέ 1;;;;μήπως είναι κάποιο/κάποια φίλτρα που μπαίνουν μπροστά από το φακό; γιατί η ρύθμιση του διαφράγματος εξαρτιόταν από την ευαισθησία του φιλμ και όχι από το αν ήταν α/μ ή έγχρωμο, και μάλιστα μπορεί το α/μ κάλλιστα να είχε την ίδια ευαισθησία με το έγχρωμο, ή φιλμ του ίδιου είδους να είχε διαφορετικές ευαισθησίες.
Αυτό με προβλημάτισε και εμένα φίλτατε και ψάχνοντας το σε ειδικές ιστοσελίδες διάβασα ότι ο συγκεκριμένος μοχλός αναφέρεται σε διαφράγματα και συγκεκριμένα στο 11 (13) και 16 (14). Τώρα γιατί τα αναφέρουν ως 13 και 14.... Ίσως διότι για τα φιλμ της εποχής τα διαφράγματα αυτά να ήταν πιο κατάλληλα για την κάθε κατηγορία.

Προσωπικά πίστευα και εγώ ότι πρόκειται για φίλτρα. Θα ανασύρω κάποια στιγμή τις 2 αυτές μηχανές για να δω αν τελικά πρόκειται για διαφράγματα ή για π.χ. κίτρινο φίλτρο στο Α/Μ. Δύσκολο πάντως, γιατί η μηχανή δεν έχει Β (μόνιμα ανοικτό το κλείστρο) για να δω τι συμβαίνει.
 
Αφήνοντας τις Brownie ας δούμε την Kodak Ektra 200 Pocket, μία μηχανή τσέπης (όσο ένα σημερινό κινητό), απλούστατη στη χρήση και φθηνή, χωρίς ιδιαίτερες δυνατότητες. Κατασκευάσθηκε στην αρχή των '80ς με τη σειρά Εktra να έχει διάφορα μοντέλα.

Βασικά χαρακτηριστικά:

Φιλμ: κασσέττα 110.
Φακός: Kodar 22mm, σταθερής εστίασης 1,2m - άπειρο.
Διάφραγμα: 11.
Ταχύτητες: 1/125, 1/250 που επιλέγονταν αυτόματα ανάλογα με την ευαισθησία του φίλμ και 1/40 για φλας.
Σκόπευτρo: Ενσωματωμένο στο πίσω μέρος.
Υποδοχή για φλάς: Ναι (τα ειδικά της Kodak)

Η μηχανή είναι λειτουργική.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg
 
Συνέχεια με μία Kodak Tourist ΙΙ. Η παραγωγή της σειράς Tourist για φίλμ ρολό 620 ξεκίνησε το 1948 με διάφορα μοντέλα, και ήταν οι τελευταίες πτυσσόμενες μηχανές που παρήχθηκαν στις ΗΠΑ από την Eastman Kodak. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τους ήταν ότι παίρνοντας ένα έξτρα κιτ μπορούσαν να κάνουν εκθέσεις διαφορετικών διαστάσεων ή/και να χρησιμοποιούν φίλμ ρολό 828, μια και το πίσω μέρος της μηχανής μπορούσε να βγει τελείως.
Η συγκεκριμένη παρήχθη στο διάστημα 1951-58, κόστιζε 25,50$ και είχε εξοπλισμό μέτριων επιδόσεων σε σύγκριση με άλλα μοντέλα που κόστιζαν 95$ (ρυθμιζόμενοι φακοί, περισσότερες ταχύτητες κλπ.). Το σώμα είναι από αλουμίνιο και η επικάλυψη με δερματίνη υψηλής ποιότητας.

Βασικά χαρακτηριστικά:
Φιλμ: ρολό 620, έκθεση 6x9 εκατοστά, 8 στάσεων.
Διάφραγμα: 12.5, 16, 22, 32.
Ταχύτητα: 1/50, επιπρόσθετα δυνατότητα για παρατεταμένη έκθεση (Time exposure και Β (1 δευτερολέπτου)).
Φακός: Kodet σταθερής εστίασης.
Κλείστρο: Flash Kodon.
Σκόπευτρo: Ενσωματωμένο στο πάνω μέρος.
Υποδοχή για τρίποδο: Ναι.
Υποδοχή για φλάς: Ναι (συγχρονισμένο).

Η μηχανή είναι λειτουργική.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg
 
Συνέχεια με μία Minolta 16 Model - P. Πρόκειται για μία μηχανή τσέπης για φίλμ 16 χιλιοστών. Η σειρά 16 κατασκευάσθηκε από τη Minolta στο διάστημα 1955-74, όπου το συγκεκριμένο μοντέλο Ρ κατασκευάσθηκε στην περίοδο 1960-65. Η σειρά 16 βασίσθηκε στη Mica Automat της εταιρείας Konan, την οποία η Minolta εξαγόρασε στις αρχές των '50ς και συνέχισε να παράγει φωτογραφικές μηχανές για αυτό το φίλμ με την επωνυμία της Konan ώσπου από το 1955 τις διέθεσε με τη δική της επωνυμία. Το φίλμ μπορούσε κανείς να το τυλίξει στην κασσέττα μόνος του σε σκοτεινό θάλαμο.

Βασικά χαρακτηριστικά:

Φιλμ: ρολό 16 χιλ. σε ειδική κασσέττα, έκθεση 10x14 χιλιοστά.
Διάφραγμα: 3,5 έως 16, τοποθετείτο χειροκίνητα με βοήθεια 4 συμβόλων.
Ταχύτητα: 1/100 και συγχρονισμό με φλάς.
Φακός: Rokkor f:3,5/25 mm, σταθερής εστίασης.
Σκόπευτρo: Ενσωματωμένο στο πίσω μέρος.
Υποδοχή για φλάς: Ναι με συγχρονισμό
Οπή για τρίποδο: Ναι

Η μηχανή είναι λειτουργική.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg
 
Καλη χρονια
Μια και βλεπω ομορφα πραγματα εδω, θα ηθελα την βοηθεια σας, αν και δεν γνωριζω αν ειναι το καταλληλο τοπικ.

Εχω μια Ζeiss ikon nettar. Novar anastigmat Τelma shutter 10.5 .
Κολαει ο χρονοδιακοπτης αλλα εχει και θεμα με το κλειστρο.
Υπαρχει εδω σερβις για αυτα τα πραγματα;
Αξιζει τον κοπο;
Ευχαριστω
 
H Pentacon Prakti ήταν μία πολύ πρωτοποριακή φωτογραφική μηχανή για την εποχή της μια και ήταν αυτόματη και μετέφερε το φιλμ με ηλεκτρικό μοτέρ. Κατασκευάσθηκε από την VEB Pentacon στη Δρέσδη στην περίοδο 1960-63. Η παρουσία της στην αγορά ήταν σύντομη, μια και είχε πρόβλημα αξιοπιστίας αλλά και ακριβής τιμής (το 1963 κόστιζε στη Δ. Γερμανία 234 Μάρκα, όσο σχεδόν μία Agfa Optima II ή μία Dacora CC). Εκτός αυτού η μεταφορά του φιλμ με ηλεκτρικό μοτέρ την έκανε βαριά και ογκώδη.

Βασικά χαρακτηριστικά:

Φιλμ: 135.
Διάφραγμα: Αυτόματη επιλογή με φωτόμετρο σεληνίου
Ταχύτητα: 1/30 - 1/125 και παρατεταμένη έκθεση Β (Time exposure) με επιλογέα στο δακτύλιο γύρω από τον φακό.
Κλείστρο: Prestor
Φακός: Meyer Optic Domiplan 1: 3,5/ 40. Eστίαση μέσω του δακτυλίου γύρω από τον φακό μέσω συμβόλων 1,3m - άπειρο και με ένδειξη στο επάνω μέρος της μηχανής.
Σκόπευτρo: Ενσωματωμένο στο πίσω μέρος με ενδείξεις του φωτομέτρου.
Οπή για ντεκλασέρ: Ναι
Υποδοχή για φλάς: Ναι με συγχρονισμό 1/30 και απενεργοποιημένη την αυτόματη λειτουργία
Υποδοχή για τρίποδο: Ναι

Η μηχανή φαίνεται να είναι λειτουργική, παίρνει μπαταρία που δεν υπάρχει σήμερα (μεγάλου μήκους 6V). Για να τη δοκιμάσω με κοινή μπαταρία γεφύρωσα την απόσταση με σύρμα και το μοτέρ μεταφοράς του φιλμ δούλεψε. Το καπάκι της μπαταρίας λείπει.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg
 
H Pentacon Prakti ήταν μία πολύ πρωτοποριακή φωτογραφική μηχανή για την εποχή της μια και ήταν αυτόματη και μετέφερε το φιλμ με ηλεκτρικό μοτέρ. Κατασκευάσθηκε από την VEB Pentacon στη Δρέσδη στην περίοδο 1960-63. Η παρουσία της στην αγορά ήταν σύντομη, μια και είχε πρόβλημα αξιοπιστίας αλλά και ακριβής τιμής (το 1963 κόστιζε στη Δ. Γερμανία 234 Μάρκα, όσο σχεδόν μία Agfa Optima II ή μία Dacora CC). Εκτός αυτού η μεταφορά του φιλμ με ηλεκτρικό μοτέρ την έκανε βαριά και ογκώδη.

Βασικά χαρακτηριστικά:

Φιλμ: 135.
Διάφραγμα: Αυτόματη επιλογή με φωτόμετρο σεληνίου
Ταχύτητα: 1/30 - 1/125 και παρατεταμένη έκθεση Β (Time exposure) με επιλογέα στο δακτύλιο γύρω από τον φακό.
Κλείστρο: Prestor
Φακός: Meyer Optic Domiplan 1: 3,5/ 40. Eστίαση μέσω του δακτυλίου γύρω από τον φακό μέσω συμβόλων 1,3m - άπειρο και με ένδειξη στο επάνω μέρος της μηχανής.
Σκόπευτρo: Ενσωματωμένο στο πίσω μέρος με ενδείξεις του φωτομέτρου.
Οπή για ντεκλασέρ: Ναι
Υποδοχή για φλάς: Ναι με συγχρονισμό 1/30 και απενεργοποιημένη την αυτόματη λειτουργία
Υποδοχή για τρίποδο: Ναι

Η μηχανή φαίνεται να είναι λειτουργική, παίρνει μπαταρία που δεν υπάρχει σήμερα (μεγάλου μήκους 6V). Για να τη δοκιμάσω με κοινή μπαταρία γεφύρωσα την απόσταση με σύρμα και το μοτέρ μεταφοράς του φιλμ δούλεψε. Το καπάκι της μπαταρίας λείπει.

Προβολή συνημμένου 258062Προβολή συνημμένου 258063Προβολή συνημμένου 258064Προβολή συνημμένου 258065Προβολή συνημμένου 258066Προβολή συνημμένου 258067Προβολή συνημμένου 258068Προβολή συνημμένου 258069Προβολή συνημμένου 258070

Δηλώνω γοητευμένος από τις φωτογραφικές σου μηχανές. Αν επιτρέπεται, πόσες έχεις?
 
Δηλώνω γοητευμένος από τις φωτογραφικές σου μηχανές. Αν επιτρέπεται, πόσες έχεις?
Ευχαριστώ φίλτατε. Η συλλογή μου περιλαμβάνει 67 φωτογραφικές μηχανές και 48 κινηματογραφικές (λήψεως/προβολής) που θα αναρτήσω αφού τελειώσω με τις φωτογραφικές.

Έχω κάνει μία μόνιμη βιτρίνα με μερικές από αυτές (τις αλλάζω κάθε εξάμηνο) και πρόσεξα ότι σχεδόν όλοι όσοι έρχονται στο σπίτι μένουν ώρα μπροστά στη βιτρίνα και ρωτούν διάφορα, ακόμη και αυτοί που δεν ενδιαφέρονται για φωτογραφικά.

Και μερικές από τις μηχανές τοποθετημένες μαζί.

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg
 
Πίσω
Μπλουζα