Στιγμές από την gaming εμπειρία σας που σας έχουν μείνει αξέχαστες.

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας johnny19818
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Όπως και σήμερα αν δείξεις Amiga σε ένα νέο θα σου πει τι είναι αυτό το απολίθωμα.
Εδώ έχω μικρή ένσταση. Υπάρχουν τίτλοι στην Amiga που δεν έχουν χάσει την μαγεία τους. Προσωπική γνώμη, δεν γίνεται. Εντυπωσιάζουν ακόμα και σήμερα. Κυρίως τα πολύχρωμα 2D platform της. Είναι σχεδόν σαν να παίζεις arcade των 90s η ποιότητα τους. Άσχετο, δες το best selling game όλων τον εποχών (άσχετα αν σου αρέσει ή όχι) Minecraft. Νιώθεις πως βρίσκεσαι σε κόσμο που φτιάχτηκε στο pico-8. Και πέρα από αυτό, είναι η συνολική αίσθηση που βγάζει το παιχνίδι σε Amiga. Ο συνδυασμός χρωμάτων, μουσικής, η ομαλή κίνηση, που και ένας νέος σε ηλικία gamer, το διαισθάνεται αυτό. Σε Amiga απευθύνομαι, οπότε με καταλαβαίνεις. ;)

Κάπως off-topic, sorry johnny19818.
 
εγω θυμαμαι ενα παιχνιδι στο ΑΤΑRI νομιζω το 2600 αλλα δεν ειμαι σιγουρος
που παιζαμε με εναν φιλο τοτε που ηταν 2 που πυροβολουσαν ο ενας τον αλλον
και αν πυροβολουσες απανωτα αυτος ηταν σαν να σφαδαζε
 
εγω θυμαμαι ενα παιχνιδι στο ΑΤΑRI νομιζω το 2600 αλλα δεν ειμαι σιγουρος
που παιζαμε με εναν φιλο τοτε που ηταν 2 που πυροβολουσαν ο ενας τον αλλον
και αν πυροβολουσες απανωτα αυτος ηταν σαν να σφαδαζε
Αν είναι το Outlaw, θυμάμαι πως παίζαμε τα παιδιά από τη γειτονιά σε σπίτι τυχερού φίλου, εκστασιασμένοι. :lol:
 
Αν είναι το Outlaw, θυμάμαι πως παίζαμε τα παιδιά από τη γειτονιά σε σπίτι τυχερού φίλου, εκστασιασμένοι. :lol:
δεν θυμαμαι το ονομα του παιχνιδιου,ηταν το πρωτο που ειχα αγορασει,γιατι ειχε και ενα δωρεαν με την αγορα αν θυμαμαι καλα
ηταν καου μποηδες και πυροβολουσαν με περιστροφο
 
δεν θυμαμαι το ονομα του παιχνιδιου,ηταν το πρωτο που ειχα αγορασει,γιατι ειχε και ενα δωρεαν με την αγορα αν θυμαμαι καλα
ηταν καου μποηδες και πυροβολουσαν με περιστροφο

Το outlaw είναι που έχει βάλει ο Blue max. Αν δεις το βίντεο είναι καουμπόηδες οι παίκτες. Το είχα και εγώ στο θρυλικό Atari 2600
 
Το outlaw είναι που έχει βάλει ο Blue max. Αν δεις το βίντεο είναι καουμπόηδες οι παίκτες. Το είχα και εγώ στο θρυλικό Atari 2600
ναι εχετε δικιο,ειδα το βιντεο και ειναι αυτο
συγκηνηθηκα ασχημα
 
Θέλω να εστιάσω σε ένα game που ηδη ανέφερα σε προηγούμενο post, γιατί πιστεύω είναι αυτό που με είχε εντυπωσιάσει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο μέχρι στιγμής.

Ένα καιρό λοιπόν μου είχε κάνει καλή εντύπωση το Wolfenstein 3D (πάντα σε PC κάποιου φίλου όλα αυτά). Και παρόλο που είχα βαρεθεί τους ίδιους τετράγωνους διάδρομους ξανά και ξανά, συνέχιζα να παίζω γιατί μου άρεσε πολύ η αίσθηση του first person με την ομαλή κίνηση. Μου έδινε την αίσθηση ότι είμαι εγώ ο πρωταγωνιστής και εξερευνώ ο ίδιος αυτούς τους έστω βαρετούς διαδρόμους.

Οπότε για κάποιο καιρό καθόμουν και σκεφτόμουν πως θα ήταν το "τέλειο" game. Κάτι σαν το Wolfenstein αλλά με πιο ενδιαφέροντα σκηνικά και backgrounds με ωραία αρχιτεκτονική και όχι συνέχεια το ίδιο μοτίβο. Μετά σκεφτόμουν ότι ως first person θα του ταίριαζε περισσότερο ένα horror theme με τέρατα και πιο τρομακτικά/ατμοσφαιρικά σκηνικά. Ειχα σκεφτεί μέχρι και βασανισμένους ανθρώπους και πτώματα καρφωμένα στους τοίχους, τα οποία με την σειρά τους μου φέρνανε στο μυαλό θυσίες και άλλα ωραία σατανηστικά πράματα!

Και έτσι μου γεννηθηκε και η έμμονη ιδέα να παίξω ένα πραγματικά τρομακτικό παιχνίδι. Γιατί η οπτική πρώτου προσώπου μου ταίριαζε σε αυτό πάρα πολύ.

Και μια άσχετη μέρα, εκεί που το είχα ξεχάσει όλο αυτό, πάω σε έναν φίλο που είχε κάτι Game Boy παιχνίδια να ανταλλάξουμε. Πρώτη φορά πάω σπίτι του βλέπω ένα PC και τον ρωτάω αν έχει κανα καλό τρομακτικό game να μου δείξει. Θυμάμαι να λέω συγκεκριμένα αυτό. Μου λέει "έχω ένα καινούριο αλλά δεν μου αρέσει γιατί είναι δυσκολο". Και μου βάζει το DOOM.

Eτσι απλά. Χωρίς να με προετοιμάσει ψυχολογικά. Χωρίς hype, χώρια που είπε ότι δεν του αρεσε κιόλας (δεν μπορώ καν να το σχολιάσω αυτο)... Ετσι απλά βάζει το DOOM σε ένα ανυποψίαστο θύμα χωρίς να ξέρει καν το ιατρικό ιστορικό του. Γράφει το command στο DOS ατάραχος, όπως θυμάμαι παλιότερα που με τον ίδιο τρόπο άλλος φίλος μου φόρτωνε κάτι Alleycat και DuckTales. Λες και είναι τίποτα, κατι συνηθισμένο, τετριμμένο, λες και δεν έχει σημασία αυτό που θα συμβεί.

Βάσει όλων αυτών που έγραψα πιο πάνω νομίζω είναι προφανές τι έπαθα όταν το είδα (και μάλιστα σε 486, οπότε πήγαινε και αρκετά ομαλα με ωραία γραφικά). Είδα το game που ονειρευόμουν, στην κυριολεξία. Λες και μπήκαν ο Romero και ο Carmack στο μυαλό μου και ήθελαν να φτιάξουν ένα game για μένα, προσωπικά. Συν εξτρά πραγματάκια που δεν είχα σκεφτεί καν, όπως τα reload animations στην καραμπίνα. Η το αγκωμαχιτό όταν τρως damage, που ακουγόταν σαν πραγματικός άνθρωπος αντί για ένα ψέυτικο ηχητικό εφέ.

Κάθε ξεχωριστό χαρακτηριστικό ήταν σαν ένα καινούριο εγκεφαλικό. Πως είναι όταν βλέπεις κάτι πολύ εντυπωσιακό και πριν προλάβεις να ενθουσιαστείς σου έρχεται απανωτά κάτι άλλο ακόμα πιο εντυπωσιακό? Σκέψου αυτό αλλά συνέχεια. Να μην προλαβαίνεις να εστιάσεις σε κάτι, απλά να δεχεσαι τα πυρά το ένα μετά το άλλο και να μην πιστευεις αυτό που γίνεται.

Εκεινη η μέρα έμεινε και σε μένα αλλά και στον φίλο μου. Δεν περίμενε τις αντιδράσεις μου. Μέχρι σήμερα με κοροιδεύει, έιχε γίνει meme. Και από τότε εως σήμερα ακόμα παίζω DOOM. Ακόμα και το original, δεν το βαριέμαι ποτέ.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Θυμάμαι και εγώ όταν είχα πρωτοδει το DOOM σε Η/Υ φίλου, που όχι μόνο έτρεχε σε δυνατό μηχάνημα, αλλά είχε και την σωστή Sound Blaster + ακριβά Ηχεία. Ήταν μοναδική εμπειρία.
Στο ίδιο φίλο θυμάμαι να παίζουμε και ένα X-Wings [star wars], εκεί όταν παίζαμε ο πορωμένος φίλος έβαζε τα soundtracks των ταινιών ΣΤΗ ΔΙΑΠΑΣΩΝ [σε cd player], και εμείς χτυπιόμασταν στο πληκτρολόγιο και ποντίκι....!!!!
Τότε πόρωση και νιάτα..... και τώρα αναμνήσεις.
 
Πολύ ωραία η εμπειρία που μοιράστηκες μαζί μας Imgema.
To DOOM έχει την δική του ιστορία, παραμένει ένα ξεχωριστό παιχνίδι για κάποιους gamers.

Εγώ θα σου πω πως, πέρα από κάποια παιχνίδια για τα παιδιά μου, για μένα έχω να αγοράσω παιχνίδι 20 χρόνια. Δεν παίζω, όχι για κάποιον άλλο λόγο. Αγόρασα όμως πέρσι ένα και μοναδικό για ένα smartphone που έχω, Το έκανα ως φόρο τιμής για τους προγραμματιστές της ID software, τον σεβασμό μου στο impact που έφερε το παιχνίδι στο χώρο.

Είχα κάποιους ενδοιασμούς, πως θα έπαιζε (αν θα έπαιζε) στο κινητό.
Δεν βαριέσαι είπα, 6€ είναι. Τελικά παίζει τέλεια.
Screenshot από το κινητό μου.
The original DOOM.

1732187140304.png
 
Φυσικά και ήταν...σκέψου όμως πως ήταν και για τους πρωτοπόρους της εποχής να βλέπουν το manic miner σε σχέση με το....pong που είχαν δει μέχρι τότε στην τηλεόραση τους και αυτό πάλι μόνο λίγοι και εκλεκτοί! Η εμπειρία ήταν μοναδική για τους πρωτοπόρους της πληροφορικής αλλά και τους πρωτους gamers Να μην αδικούμε λοιπόν τα 8μπιτα στα ντουζένια τους! Την μαγεία-εμπειρία χρήσης που είχαν αυτά για όσους τα έζησαν τότε δεν μπορώ εύκολα να την περιγράψω! Με την αμίγκα συγκριτικά πάθαμε πλάκα με αυτό που βλέπαμε, όμως πλέον είχαμε γνώση τι είναι υπολογιστής και τι μπορεί να κάνει! Απλά το βλέπαμε να γίνεται στο σπίτι μας!
(βγήκα εκτός θέματος...μην βαράτε :) )
το pong το θυμάμαι καλό ήταν για τα '70ς. Άλλη φάση να παίζουμε summer games 3 άτομα στα ηλεκτρονικά, εγώ πατούσα (διακοπτόμενα) το κουμπί για το τρέξιμο, ο καλύτερος μου φίλος είχε το κουμπί για το άλμα, και ένα άλλο παιδί, που δεν το θυμάμαι πια, είχε το joystick! Χαμός γινόταν, είχε μαζευτεί κόσμος και μας χάζευε. άλλη φάση, αρχές του '80, που βρήκαμε space invaders σε ένα κοντινό ξενοδοχείο, πάλι στο σπίτι του καλύτερου μου φίλου, που έπαιρνε ακόμη τάλιρα! Το τιμήσαμε δεόντως, βέβαια.
 
Θέλω να εστιάσω σε ένα game που ηδη ανέφερα σε προηγούμενο post, γιατί πιστεύω είναι αυτό που με είχε εντυπωσιάσει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο μέχρι στιγμής.

Ένα καιρό λοιπόν μου είχε κάνει καλή εντύπωση το Wolfenstein 3D (πάντα σε PC κάποιου φίλου όλα αυτά). Και παρόλο που είχα βαρεθεί τους ίδιους τετράγωνους διάδρομους ξανά και ξανά, συνέχιζα να παίζω γιατί μου άρεσε πολύ η αίσθηση του first person με την ομαλή κίνηση. Μου έδινε την αίσθηση ότι είμαι εγώ ο πρωταγωνιστής και εξερευνώ ο ίδιος αυτούς τους έστω βαρετούς διαδρόμους.

Οπότε για κάποιο καιρό καθόμουν και σκεφτόμουν πως θα ήταν το "τέλειο" game. Κάτι σαν το Wolfenstein αλλά με πιο ενδιαφέροντα σκηνικά και backgrounds με ωραία αρχιτεκτονική και όχι συνέχεια το ίδιο μοτίβο. Μετά σκεφτόμουν ότι ως first person θα του ταίριαζε περισσότερο ένα horror theme με τέρατα και πιο τρομακτικά/ατμοσφαιρικά σκηνικά. Ειχα σκεφτεί μέχρι και βασανισμένους ανθρώπους και πτώματα καρφωμένα στους τοίχους, τα οποία με την σειρά τους μου φέρνανε στο μυαλό θυσίες και άλλα ωραία σατανηστικά πράματα!

Και έτσι μου γεννηθηκε και η έμμονη ιδέα να παίξω ένα πραγματικά τρομακτικό παιχνίδι. Γιατί η οπτική πρώτου προσώπου μου ταίριαζε σε αυτό πάρα πολύ.

Και μια άσχετη μέρα, εκεί που το είχα ξεχάσει όλο αυτό, πάω σε έναν φίλο που είχε κάτι Game Boy παιχνίδια να ανταλλάξουμε. Πρώτη φορά πάω σπίτι του βλέπω ένα PC και τον ρωτάω αν έχει κανα καλό τρομακτικό game να μου δείξει. Θυμάμαι να λέω συγκεκριμένα αυτό. Μου λέει "έχω ένα καινούριο αλλά δεν μου αρέσει γιατί είναι δυσκολο". Και μου βάζει το DOOM.

Eτσι απλά. Χωρίς να με προετοιμάσει ψυχολογικά. Χωρίς hype, χώρια που είπε ότι δεν του αρεσε κιόλας (δεν μπορώ καν να το σχολιάσω αυτο)... Ετσι απλά βάζει το DOOM σε ένα ανυποψίαστο θύμα χωρίς να ξέρει καν το ιατρικό ιστορικό του. Γράφει το command στο DOS ατάραχος, όπως θυμάμαι παλιότερα που με τον ίδιο τρόπο άλλος φίλος μου φόρτωνε κάτι Alleycat και DuckTales. Λες και είναι τίποτα, κατι συνηθισμένο, τετριμμένο, λες και δεν έχει σημασία αυτό που θα συμβεί.

Βάσει όλων αυτών που έγραψα πιο πάνω νομίζω είναι προφανές τι έπαθα όταν το είδα (και μάλιστα σε 486, οπότε πήγαινε και αρκετά ομαλα με ωραία γραφικά). Είδα το game που ονειρευόμουν, στην κυριολεξία. Λες και μπήκαν ο Romero και ο Carmack στο μυαλό μου και ήθελαν να φτιάξουν ένα game για μένα, προσωπικά. Συν εξτρά πραγματάκια που δεν είχα σκεφτεί καν, όπως τα reload animations στην καραμπίνα. Η το αγκωμαχιτό όταν τρως damage, που ακουγόταν σαν πραγματικός άνθρωπος αντί για ένα ψέυτικο ηχητικό εφέ.

Κάθε ξεχωριστό χαρακτηριστικό ήταν σαν ένα καινούριο εγκεφαλικό. Πως είναι όταν βλέπεις κάτι πολύ εντυπωσιακό και πριν προλάβεις να ενθουσιαστείς σου έρχεται απανωτά κάτι άλλο ακόμα πιο εντυπωσιακό? Σκέψου αυτό αλλά συνέχεια. Να μην προλαβαίνεις να εστιάσεις σε κάτι, απλά να δεχεσαι τα πυρά το ένα μετά το άλλο και να μην πιστευεις αυτό που γίνεται.

Εκεινη η μέρα έμεινε και σε μένα αλλά και στον φίλο μου. Δεν περίμενε τις αντιδράσεις μου. Μέχρι σήμερα με κοροιδεύει, έιχε γίνει meme. Και από τότε εως σήμερα ακόμα παίζω DOOM. Ακόμα και το original, δεν το βαριέμαι ποτέ.
Απο τις πιο αγαπημένες κατηγορίες των Gamers τα fps μχρι και σήμερα. Και εμένα πάντως δεν μου είχε κάνει κάποια ιδιαίτερη εντύπωση το 3d Doom τότε σαν παιχνίδι (αλλά το είχα δει σε jaguar πρώτη φορά) σε αντίθεση με τα 2d παιχνίδια καθώς και με τα νέα εξελιγμένα 2d παιχνιδια όπως πχ το donkey Kong coyntry για το 16μπιτο snes που δεν πίστευα στα μάτια μου με τα απίστευτα γραφικά που έβλεπα εν έτη 1994.Σε fps παιχνίδι πρωτος μου πραγματικός ενθουσιασμός με τα 3d γραφικά του και με το gameplay που μου προσφερε είχε γίνει με το N64 και το παιχνίδι turok d.h τον Μάρτιο του 1997 και έγινε ακόμα μεγαλύτερος ο ενθουσιασμός μου την ίδια χρονιά όταν έπαιξα το απίστευτο fps golden eye 007 στο N64. Όσον αφορά το πρώτο Doom αξιόλογη η προσπάθεια και στην snes έκδοση.
 
Θυμάμαι και εγώ όταν είχα πρωτοδει το DOOM σε Η/Υ φίλου, που όχι μόνο έτρεχε σε δυνατό μηχάνημα, αλλά είχε και την σωστή Sound Blaster + ακριβά Ηχεία. Ήταν μοναδική εμπειρία.
Στο ίδιο φίλο θυμάμαι να παίζουμε και ένα X-Wings [star wars], εκεί όταν παίζαμε ο πορωμένος φίλος έβαζε τα soundtracks των ταινιών ΣΤΗ ΔΙΑΠΑΣΩΝ [σε cd player], και εμείς χτυπιόμασταν στο πληκτρολόγιο και ποντίκι....!!!!
Τότε πόρωση και νιάτα..... και τώρα αναμνήσεις.

Εμένα δεν με είχε εντυπωσιάσει και τόσο στην αρχή γιατί το ακούγαμε μέσω PC Speaker και έχανε έτσι τη μισή ατμόσφαιρα. Λίγους μήνες αργότερα με μια φθηνιάρικη κάρτα ήχου Soundblaster έγινε το πραγματικό Doom. Aν και πρώτα παίξαμε το Doom 2. Το 1 το αγνοήσαμε σχεδον. Ωραίο επίσης και το Heretic
 
Ωραίο επίσης και το Heretic
Heretic και Hexen: Beyond Heretic από τα αγαπημένα μου PC games ever. Έχουν ακριβώς την ατμόσφαιρα που ζητάω (όπως και η πρόταση του Omenforever, το φοβερό Deathkings of the Dark Citadel). Τα βάζω πιο ψηλά από το Doom. Σε αυτά τα παιχνίδια, βλέπεις πως εξελίχτηκαν οι 3D μηχανές, Wolfenstein 3D, Doom, Hexen, Duke Nukem 3D, Quake, φτάνοντας σήμερα στην Unreal Engine. Και έπεται συνέχεια.
 
γιατί το ακούγαμε μέσω PC Speaker
ακριβές οι κάρτες ήχου μια εποχή... είχα ενα 286 ("θυσίασα" τον ST γι' αυτό) ( διπλά FDD, ουτε καν HDD αρχικά) βρήκα ενα διάγραμμα για el-cheapo covox - μερικές αντιστάσεις και πυκνωτές στην παράλληλη θύρα, οχι και ο 'τέλειος' ήχος, και δυστυχώς δεν το υποστήριζαν όλα τα παιχνίδια - τι παιχνίδια... τα έτρεχα κάτω απο SIMCGA σε Hercules (ωραία η Hercules με amber monitor... κάτι τέτοιο χρειάζομαι τώρα με τα μάτια που έχω.. χαχα)
 
Σε αυτά τα παιχνίδια, βλέπεις πως εξελίχτηκαν οι 3D μηχανές, Wolfenstein 3D, Doom, Hexen, Duke Nukem 3D, Quake, φτάνοντας σήμερα στην Unreal Engine. Και έπεται συνέχεια.
Μη ξεχνας το Shadow Warrior. Ισως το τελευταιο Doom clone πριν μπουμε στα full 3d (με αρχη το Quake). Ηταν προφανες οτι προσπαθουσε να αποφυγει τα κλισε εισαγοντας καπως πρωτοτυπες ιδεες (οπως οι χειροβομβιδες που κολανε στον τοιχο) και σε πολλα πραγματα ηταν πιο εξελιγμενο απο τους προκατοχους του. Αν δεν κανω λαθος ειχε και Built-in designer.
 
πρωτοτυπες ιδεες
"You are tiny grasshopper" lol και άλλα "διαμάντια" εκεί... "sticky bomb" αχχαχα έχω ρίξει ΤΟ γέλιο με αυτό το παιχνίδι (όπως και με Carmageddon άλλη τρέλα με αυτό είχε γίνει ψιλοχαμός)
 
Μη ξεχνας το Shadow Warrior. Ισως το τελευταιο Doom clone πριν μπουμε στα full 3d (με αρχη το Quake). Ηταν προφανες οτι προσπαθουσε να αποφυγει τα κλισε εισαγοντας καπως πρωτοτυπες ιδεες (οπως οι χειροβομβιδες που κολανε στον τοιχο) και σε πολλα πραγματα ηταν πιο εξελιγμενο απο τους προκατοχους του. Αν δεν κανω λαθος ειχε και Built-in designer.

Βάζω και το Realms of the Haunting, που ήταν επίσης μπροστά για την εποχή του, συνδυάζοντας 3d puzzle-adventure, survival, FMV και FPS και κυκλοφόρησε τέλη 97 και ήταν και αυτό μοναδικό. Και για κάτι σπάνιο για 3D, ήθελε 80-100 ώρες για να το τερματίσεις. Αν και δεν βρήκε μιμιτές. 'Iσως από τα τελευταία παιχνίδια που πειραματίζονταν με τόσα είδη.
 
Πίσω
Μπλουζα