Συνηθισμένα λάθη σε ταινίες

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας RIO
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Στο Χτυποκάρδια στο Θρανίο, η Λίζα (Α.Βουγιουκλακη) την ώρα που την εξετάζει ο γιατρός (Δ.Παπαμιχαήλ) ζητάει απο την μητερα της (Κ.Πάνου) να βγει έξω απο το δωματιο. Η μητέρα βγαίνει και την βλεπουμε να κλείνει την πόρτα του δωματιου.

tax2.jpg

Οση ώρα η Λίζα και ο γιατρος ειναι μονοι μεσα στο δωματιο, η πόρτα ειναι ανοιχτη.

tax2.JPG

Και στο τελος όταν φωνάζουν τη μητερα να μπει στο δωματιο, την βλεπουμε να ανοιγει την πόρτα (που ολη αυτη την ώρα την βλεπαμε ανοιχτή) και να μπαινει μεσα.

tax2.JPG
 
Έβλεπα πριν λίγο για πολλοστή φορά την ταινία Ροζ Γάτος και παρατήρησα κάτι που χρήζει έρευνας. Στη σκηνή όπου ο λυκειάρχης πηγαίνει με τον επιθεωρητή στην τάξη που διδάσκει ο Αρχιμήδης, το λέει να ξεκινήσουν από την Γ' Λυκείου όπου διδάσκει ένας εξαίρετος καθηγητής κτλ κτλ. Λίγο πριν όμως βλέπουμε ότι το μάθημα που διδάσκεται είναι η Ομήρου Οδύσσεια. Απ'όσο θυμάμαι, την Οδύσσεια την διδασκόμασταν στην Α' Γυμνασίου. Τότε τη διδάσκονταν στην Γ' Λυκείου;
 
johnny19818 είπε:
Έβλεπα πριν λίγο για πολλοστή φορά την ταινία Ροζ Γάτος και παρατήρησα κάτι που χρήζει έρευνας. Στη σκηνή όπου ο λυκειάρχης πηγαίνει με τον επιθεωρητή στην τάξη που διδάσκει ο Αρχιμήδης, το λέει να ξεκινήσουν από την Γ' Λυκείου όπου διδάσκει ένας εξαίρετος καθηγητής κτλ κτλ. Λίγο πριν όμως βλέπουμε ότι το μάθημα που διδάσκεται είναι η Ομήρου Οδύσσεια. Απ'όσο θυμάμαι, την Οδύσσεια την διδασκόμασταν στην Α' Γυμνασίου. Τότε τη διδάσκονταν στην Γ' Λυκείου;
θα έβαλαν ένα βιβλίο στην τύχη...
 
Eνα λαθος στο "Ραντεβου με μια Αγνωστη":

Οταν η Ναθαναηλ ανακαλυπτει στο συρταρι το κρυμμενο πιστολι του Βογλη αυτο ειναι ενα γερμανικο με γεμιστηρα..

Μερικες μερες μετα οταν ο Βογλης επιχειρει να τη βιασει τοτε αυτη ανοιγει το συρταρι βγαζει και τον πυροβολει με ενα αγγλικο περιστροφο...

ιδου τα δυο αποσπασματα

 
Στην ταινια του 1972, To προξενιο της Αννας, η Αννα Βαγενα αναφερει στον υποψηφιο γαμπρο πως ο πατερας της σκοτωθηκε απο τους Γερμανους το '42 στο μπλοκο. Στο τελος του εργου η μητερα της Αννας της λεει οτι ο μικρος γιος εχει μπροστα του τη στρατιωτικη του θητεια και οτι περιμενει να ξεπεταχτει και η μικρη κορη για να βοηθησει το σπιτι.

Αφου συμφωνα με τα λεγομενα της Μαριας Μαρτικα, η ιστορια που βλεπουμε εκτυλισσεται το 1971, πως γινεται τα αδελφια της Αννας να ειναι τοσο μικρα;

Στην καλυτερη περιπτωση ειναι 29 χρονων αφου ο πατερας τους εζησε μεχρι το 1942. Ακομα κι αν η μικρη κορη βρισκοταν στην κοιλια της μανας της οταν χαθηκε ο πατερας, ειναι 28 το λιγοτερο.

Υπαρχει βεβαια η πιθανοτητα η μητερα να ξαναπαντρευτηκε και αυτα τα παιδια να ανηκουν στον δευτερο συζυγο της, αλλα λεγεται Βλασοπουλου οπως και η Αννα. Αν ειχε ξαναπαντρευτει, θα ειχε αλλο επωνυμο.
 
Στην ταινια Χαμενα ονειρα, γυρω στο 14ο λεπτο βλεπουμε το Δημητρη Παπαμιχαηλ να βγαινει στο μπαλκονι του γραφειου του για να ακουσει το πασιγνωστο πια Βαλς των Χαμενων Ονειρων.

Τα καγκελα του μπαλκονιου ειναι διαφορετικα απο τα μακρινα στα κοντινα πλανα γιατι στην πρωτη περιπτωση ο χωρος ειναι φυσικος, ενω στη δευτερη προκειται για στουντιο.
 
Καποια στιγμη πρεπει να βαλουμε στην RetroDB και το αντιστοιχο Goofs του IMDB...
 
Στην ταινία ''Μακρυκωσταίοι και Κοντογιώργηδες'', ο Μακρυκώστας (Χατζηχρήστος) δίνει ραντεβού με την καμαριέρα (Στρατηγού) στο Αστόρια. Όταν φθάνει η θεία του (Γαρμπή), έξω από το ξενοδοχείο φαίνεται η επιγραφή ''ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΑΣΤΟΡΙΑ''. Δηλαδή ο Μακρυκώστας και η καμαριέρα έδωσαν ραντεβού στο ξενοδοχείο που βρίσκονταν εκείνη τη στιγμή; Επιπλέον όταν ο Περδικούλης (Διανέλος) τον ρώτησε τι έκανε όταν έφυγε από το ξενοδοχείο, ο Μακρυκώστας απάντησε ότι πήγε στο Αστόρια. Δηλαδή γύρισε πίσω; Συμπεραίνω πως η σκηνή που φαίνεται η επιγραφή ''ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΑΣΤΟΡΙΑ'', μάλλον ήταν λανθασμένη και πως το ξενοδοχείο που έμενε πριν δραπετεύσει δεν ήταν το Αστόρια.
 
oldgrcinfun είπε:
Στην ταινία ''Μακρυκωσταίοι και Κοντογιώργηδες'', ο Μακρυκώστας (Χατζηχρήστος) δίνει ραντεβού με την καμαριέρα (Στρατηγού) στο Αστόρια. Όταν φθάνει η θεία του (Γαρμπή), έξω από το ξενοδοχείο φαίνεται η επιγραφή ''ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΑΣΤΟΡΙΑ''. Δηλαδή ο Μακρυκώστας και η καμαριέρα έδωσαν ραντεβού στο ξενοδοχείο που βρίσκονταν εκείνη τη στιγμή; Επιπλέον όταν ο Περδικούλης (Διανέλος) τον ρώτησε τι έκανε όταν έφυγε από το ξενοδοχείο, ο Μακρυκώστας απάντησε ότι πήγε στο Αστόρια. Δηλαδή γύρισε πίσω; Συμπεραίνω πως η σκηνή που φαίνεται η επιγραφή ''ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΑΣΤΟΡΙΑ'', μάλλον ήταν λανθασμένη και πως το ξενοδοχείο που έμενε πριν δραπετεύσει δεν ήταν το Αστόρια.
Φίλε/φίλη,προφανώς,οι παρατηρήσεις σου,είναι από την χθεσινή προβολή της ταινίας,έτσι;... ;)

Αλήθεια,εκείνο το δίκανο,ο Μακρυκώστας,δεν το πήρε από τον οπλοποιό,τελικά...

Ομως για σκεφτείτε,ο Ηλιόπουλος,έστω και για λίγο,απείλησε οτι θα ''φάει'' τον Χατζηχρήστο,μπροστα στον Διανέλλο,έχοντας για όπλο ενα εργαλείο της δουλειάς του......

Ο χατζηχρήστος,με τέτοιο δίκανο,πως δεν σκεφτηκε ανάλογα;.... Θα μου πείτε τότε,οτι ισως να μην υπηρχε και εξέλιξη στην ταινία... ;)
 
ilias nektarios είπε:
Φίλε/φίλη,προφανώς,οι παρατηρήσεις σου,είναι από την χθεσινή προβολή της ταινίας,έτσι;... ;) Αλήθεια,εκείνο το δίκανο,ο Μακρυκώστας,δεν το πήρε από τον οπλοποιό,τελικά...

Ομως για σκεφτείτε,ο Ηλιόπουλος,έστω και για λίγο,απείλησε οτι θα ''φάει'' τον Χατζηχρήστο,μπροστα στον Διανέλλο,έχοντας για όπλο ενα εργαλείο της δουλειάς του......

Ο χατζηχρήστος,με τέτοιο δίκανο,πως δεν σκεφτηκε ανάλογα;.... Θα μου πείτε τότε,οτι ισως να μην υπηρχε και εξέλιξη στην ταινία... ;)
Πράγματι είμαι από εκείνους που είδαν χτες για πολλοστή φορά την ταινία. Σχετικά με τις απειλές του Κοντογιώργη μάλλον τις είπε πάνω στο φόβο που του προκλήθηκε και χωρίς να τις εννοεί πραγματικά. Εξάλλου στην προτροπή του θείου του, είχε ήδη αρνηθεί να ''φάει'' το Μακρυκώστα.
 
Επειδή εγώ είμαι κυνικός, θα υποψιαστώ ότι είχαν χρησιμοποιήσει το πραγματικό όνομα υπάρχοντος ξενοδοχείου και δεν επρόκειτο για λάθος, αλλά για διαφήμιση. Επομένως προσπάθησαν να αναφέρουν το όνομά του όσο περισσότερες φορές μπορούσαν και έδειξαν και την επιγραφή του.
 
elephadas είπε:
Επειδή εγώ είμαι κυνικός, θα υποψιαστώ ότι είχαν χρησιμοποιήσει το πραγματικό όνομα υπάρχοντος ξενοδοχείου και δεν επρόκειτο για λάθος, αλλά για διαφήμιση. Επομένως προσπάθησαν να αναφέρουν το όνομά του όσο περισσότερες φορές μπορούσαν και έδειξαν και την επιγραφή του.
Ίσως να το έκαναν για διαφήμιση, αλλά αντικειμενικά πρόκειται για σεναριακό λάθος αφού είναι απίθανο ο Μακρυκώστας να είχε επιστρέψει εκεί.
 
oldgrcinfun είπε:
Πράγματι είμαι από εκείνους που είδαν χτες για πολλοστή φορά την ταινία. Σχετικά με τις απειλές του Κοντογιώργη μάλλον τις είπε πάνω στο φόβο που του προκλήθηκε και χωρίς να τις εννοεί πραγματικά. Εξάλλου στην προτροπή του θείου του, είχε ήδη αρνηθεί να ''φάει'' το Μακρυκώστα.
Βεβαίως,άλλωστε αυτό εννοούσα όταν έλεγα... ''για λίγο''!.. :)
 
Δεν θα αναφερθω σε "λαθος" αλλα μιας και πιασατε τα σχολια για την ταινια να επισημανω δυο σημεια που δειχνουν πως ηταν η Αθηνα πριν 55 χρονια:

Το απομακρυσμενο ξενοδοοχειο που πηγε ο ταξιτζης τον Ηλιοπουλο ηταν στη... Νεοφυτου Μεταξα 31!!! (εκει ειναι το εγκαταλελειμενο σημερα ξενοδοχειο "Λευκος Πυργος" νομιζω), ΔΗΛΑΔΗ στο Σταθμο Λαρισης κοντα στα γραφεια της Φινος!!! ΤΟΣΟ ΜΑΚΡΥΑ δηλαδη ηταν τοτε!

Αμ το αλλο? Ο Ζανινο που εχει κτηματα στα... Σεπολια? Υπαρχουν κτηματα στα Σεπολια? Τσιμεντο του κερατα υπαρχει σημερα!
 
Στην ταινια του 1972, Τυψεις συνειδησεως, ο Βυρων Παλλης λεει στον δικηγορο φιλο του, Γιωργο Βελεντζα, πως δεν μπορει να επικοινωνησει με τη Θαλεια Παπαζογλου γιατι δεν εχει τηλεφωνο σπιτι της. Νωριτερα ομως την εχουμε δει να τηλεφωνει απο συσκευη που βρισκεται στο υπνοδωματιο της.
 
Στην ταινια Μια ζωη την εχουμε, βλεπουμε την Υβον Σανσον στον ιπποδρομο με διπλη σειρα μαργαριταριων στο λαιμο της, ενω ακομα δεν εχει αγορασει τη δευτερη σειρα, κατι που βλεπουμε να το κανει αμεσως μετα.
 
Στην ταινία "Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα", η μαύρη λιμουζίνα με την οποία φεύγει το ζεύγος από την εκκλησία, αν και είναι μάλλον το ίδιο αυτοκίνητο, έχει άλλο αριθμό κυκλοφορίας έξω από την εκκλησία (εξαψήφιο 115345) , κι άλλον όταν φτάνει στο σπίτι (πενταψήφιο 43648) !

Επίσης έχω την αίσθηση ότι όταν ο Αντωνάκης βρίσκει τη Μπεμπέκα στο σπίτι να λέει το φλιτζάνι στην Ελένη, και την απειλεί με το στεφάνι της κηδείας της, η Διαμαντίδου φοράει άλλα παπούτσια στο εσωτερικό πλάνο που πάει προς την εξώπορτα, και άλλα στο εξωτερικό, που τη δείχνει να κατεβαίνει τις σκάλες. Όμως στο εσωτερικό πλάνο φαίνονται ελάχιστα, και ίσως να μην είναι και σίγουρο...
 
στην ταινια ''H δασκαλα με τα ξανθα μαλλια'' στους τιτλους εναρξης στο όνομα του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, υπάρχει ένα έξτρα «πα» – αναγράφεται ως «Δημήτρης Παπαπαμιχαήλ». Αυτό το μικρό και ασήμαντο σφάλμα είτε δεν έγινε αντιληπτό από το κοινό, είτε έγινε, αλλά δεν δόθηκε σημασία, αφού τα βλέμματα όλων ήταν στραμμένα στο περιεχόμενο της πολυαναμενόμενης ταινίας και όχι στα τυχόν τυπογραφικά λάθη....

ΠΗΓΗ: http://www.mixanitouxronou.gr/i-daskala-me-ta-xantha-mallia-i-tenia-stin-opia-emine-egkios-i-aliki-vougiouklaki-i-diakopi-ton-girismaton-logo-emorragias-tis-ithopiou-ke-i-oloklirosi-tous-7-mines-argotera/

image.jpg
 
Στην κωμωδια ''Ο τζογαδορος'' (1989) στην κουζινα του σπιτιου υπαρχουν δυο ψυγεια...

screenshot IMAGE.png
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Στα Κίτρινα Γάντια (1960) -τελευταία σκηνή που είναι ο Σταυρίδης με την Κοντού. Πριν μπει στο δωμάτιο ο Σταυρίδης και καθ' όλη την ταινία της Κοντού το μαλλί είναι ξανθό. Μόλις μπαίνει στο δωμάτιο,ο Σταυρίδης, για τη δοκιμή του καινούριου φορέματος, αμέσως, στο επόμενο πλάνο, το μαλλί της Κοντού είναι πιο καστανό!
 
Πίσω
Μπλουζα