Τα Νο1 της Eurovision

Το 1984 ήταν μια σχετικά ήσυχη χρονιά για τη Γιουροβίζιον, χωρίς πολλά πολλά. Η Ελλάδα απούσα για δικούς της λόγους... Η Κύπρος όμως παρούσα, με ένα καλούτσικο τραγουδάκι, παραγωγής, όμως, Stock, Aitken, Waterman! Καμία σχέση, βέβαια, με τον μετά ήχο του μουσικού τρίο, αλλά αυτό το τραγούδι είναι από τα πρώτα που δούλεψαν. Νικητές οι Σουηδοί με τις χρυσές μπότες Herreys, με ένα από τα κλασικά κομμάτια του διαγωνισμού. Το περίεργο είναι που βγήκαν πρώτοι και σε σειρά εμφάνισης, αλλά και στην ψηφοφορία, κάτι που ανέτρεψε τον εως τότε ισχυρισμό ότι αν βγεις πρώτος στη σκηνή, μάλλον δε θα βγεις πρώτος και στον τελικό πίνακα.

Ωραία οργάνωση και 80's σχεδιασμός, χωρίς πολλές φαντασμαγορίες. Η ορχήστρα κρύφτηκε σε ένα υπόγειο κάτω από τη σκηνή. Η παρουσιάστρια, ηλικίας 19 χρονών, ήταν και είναι η μικρότερη σε ηλικία παρουσιάστρια του διαγωνισμού, καθώς επίσης και πολύγλωσση, σαν την περσινή του 83. Βέβαια, μπορεί να μπέρδευε όλες τις γλώσσες ακόμα και στην ίδια φράση, αλλά τουλάχιστον ήταν πιο κεφάτη, πιο νεανική, πιο μπριόζικη, μια καινοτομία για τα έως τότε δεδομένα. Τόσο το θέμα του κρυψίματος των μουσικών, όσο και το μπρίο της παρουσιάστριας, είχαν τη θέση τους στην επόμενη Γιουροβίζιον, του 1985, όπου μια φαρδιά-πλατιά σκηνή έφερνε στο προσκήνιο αυτούς που το 1984 είχαν κρυφτεί, και η παρουσιάστρια, ασχέτως ηλικίας, διατήρησε αυτό το κεφάτο που αρμόζει στη Γιουροβίζιον.

Καλούτσικη χρονιά κι από άποψης τραγουδιών, χωρίς, όμως, τα πολύ πολύ ξεχωριστά. Δύο κομμάτια, αυτό της Ιταλίας και της Ολλανδίας, θεωρούνται από τα 100 καλύτερα (προσωπικά βρίσκω λίγο υπερβολική αυτή τη διάκριση). Δεύτερη η Linda Martin, που κι αυτή δε θα πάρει αψήφιστα τη θέση της και θα επιστρέψει, όπως η Carola από το 1983 γύρισε το 1991, η Linda από το 1984 το 1992, αμφότερες με πολύ μεγάλη σιγουριά για τη νίκη... Στα προσωπικά αγαπημένα, το κομμάτι της Δανίας, το Det lige det των φοβερών Hot Eyes, και το κομμάτι της Νορβηγίας Lenge leve livet των Dollie De Luxe.
 
Βρε Νώντα μου, λύσε με μια απορία......

Εσύ, το 1984, δεν ήσουν καν γεννημένος! Πώς στην ευχή γνωρίζεις τόσα πράγματα και με τέτοια λεπτομέρεια?! :)
 
Μπορεί να μην ήμουν γεννημένος, αλλά ασχολούμαι με τη Eurovision από ενδιαφέρον. Ξεκίνησα δειλά δειλά με ένα αφιέρωμα στο διαγωνισμό πριν περίπου 10 χρόνια, κι επειδή η περασμένη δεκαετία ήταν η χρυσή εποχή του διαγωνισμού στην Ελλάδα, οπότε όλο και περισσότερα αφιερώματα, είχα την ευκαιρία να μαθαίνω πράγματα. Μετά ήρθε το ίντερνετ και το βιβλίο για τα 50 χρόνια του διαγωνισμού. Δεν ξέρω τα πάντα, αλλά θυμάμαι πολλά από όσα έχω δει/διαβάσει, ειδικότερα για τους διαγωνισμούς δεκαετίας 70-80-90-00. Πιο πίσω δεν έχω ασχοληθεί πολύ, γιατί δεν είναι του αυτιού μου τα πιο 60's ακούσματα. Πιο πολύ μου μένουν τα δεδομένα λόγω των τραγουδιών που μου αρέσουν από το διαγωνισμό, και ακόμα και σήμερα ανακαλύπτω τραγούδια και μουσικές από το διαγωνισμό.
 
Απ'ότι έχω διαβάσει από σχετικά άρθρα ειδικών (πέραν εσού βεβαίως νώντα! ;) ), η χρονιά αυτή ήταν από τις πλέον βαρετές και επιπροσθέτως με κακή σοδειά τραγουδιών (από άποψη ποιότητας), οπότε είμαι αρνητικά προδιαθετειμένος και ο σχολιασμός δεν θα είναι αντικειμενικός..Όταν αναφερεσαι σε Stock, Aitken, Waterman,εννοείς το γνωστό τρίο συνθετών που μεσουράνησε τα επόμενα χρόνια στη πόπ βιομηχανία (και έκαναν βεβαίως μεγάλο αστέρι την εικονιζόμενη στο avatar μου; Μιλάμε για τα ίδια πρόσωπα ή μήπως πρόκειται για συνωνυμία; :p Και τι σχέση είχαν με τη Κύπρο; (να'ταν με κανα Ηνωμένο Βασίλειο - άσχετο αλλά έχω την αίσθηση ότι μόνο στη γιουροβίζιον έχει παραμείνει αυτή η ονομασία της Βρετανίας!- θαμου ήταν πιο λογικό..Με τη Κύπρο; Πρός θεού,δεν το λέω με διάθεση υποτίμησης της μεγαλονήσου αλλά ως πρός τα ωφέλη -κυρίως οικονομικά- που θα μπορούσαν να αποκομίσουν με μια τόσο μικρή χώρα..) Να πω τέλος μπράβο στα τρία αδέλφια (αδέλφια δεν ήταν οι χρυσομποτοφορούντες ;) που κατάφεραν και κέρδισαν ενώ εμφανίστηκαν πρώτοι! Το λέω γτ η φήμη που υπήρχε είχε μια λογική βάση. Παλιότερα που δεν είχε υιοθετηθεί το σύστηματου recap (η συνολική επανάληψη μέρους όλων των τραγουδιών) κατά τη γνώμη μου ήταν όντως δύσκολο να ξεχωρίσεις αν εμφανιζόσουν στην αρχή (και μέχρι και το 10 μη σου πω..)ε, γτ όπως και να το κάνουμε,μνήμη ήταν αυτή...ξέχναγε! Οπότε θα έπρεπε να έχεις ένα πολύ καλό κομμάτι που θα έκανε κατευθείαν το μπάμ για να πας καλά, πολλώ δε μάλλον να "χτυπήσεις" πρωτιά..(υπήρξαν βεβαίως πολλές τέτοιες περιπτώσεις π.χ. Κύπρος 1997 και 2002) Κρατάω μια επιφύλαξη μόνο, γτ τότε ίσχυε το σύστημα των επιτροπών, οι οποίες πιθανλογώ ότι θα τα άκουγαν πολύ πριν (και περισσότερες της μια φοράς ίσως) την εμφάνιση στο τελικό,οπότε είχαν σχηματίσει μιαπρώτη εικόνα.Ενδεχομένως η άποψη τους θα μπορούσε να μεταβληθεί μόνο από τη σκηνική παρουσία..Όπως και να'χει, το χρυσό υπόδημα την έκανε τη δουλειά! (αισθητικά δεν θέλω να σχολιάσω, εξάλλου για δεκαετία '80 μιλάμε ;) !)

Btw, η Ελλάδα έχει εμφανιστεί ποτέ πρώτη στο διαγωνισμό;
 
Ναι, σαν χρονιά δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο. Δεν ήταν τελείως αισχρά, αλλά δεν ήταν και τόσο καλά.

Ναι, εννοώ το πασίγνωστο και αγαπημένο μουσικό τρίο "Στούτζες" που ανέβασε την Κάηλι (έτερη προσωπική αγαπημένη από τη βρετανική/αυστραλιανή μουσική σκηνή). Για τη σχέση τους με την Κύπρο δεν ξέρω να σου πω, για τη σχέση της Κύπρου με την Αγγλιά ξέρω να σου πω :p Μπορεί να πέτυχαν τον Andy Paul στην Αγγλία και να συνεργάστηκαν.

Παλιότερα με τις κριτικές επιτροπές υπήρχε ενημέρωση των επιτροπών για τις συμμετοχές. Μαζεύονταν και κάνανε πρίβιου τα κομμάτια, συν ότι κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού λογικά θα κρατούσαν σημειώσεις για κάθε τραγούδι. Δεν ξέρω πώς ψήφιζαν, αλλά κάποτε πχ οι επιτροπές αξιολογούσαν κάθε τραγούδι και η αξιολόγηση μέτραγε σαν ψήφος, οπότε μπορεί στις επιτροπές να αξιολογούσαν κάθε κομμάτι, αλλά τα δέκα πρώτα να έπαιρναν με σειρά αξιολόγησης τους αντίστοιχους βαθμούς. Ειλικρινά δεν ξέρω τι έπαιζε στις επιτροπές ανά χώρα και πώς ψήφιζαν.

edit: Η Ελλάδα δεν έχει ανοίξει ποτέ διαγωνισμό Γιουροβίζιον. Το πιο νωρίς που έχει εμφανιστεί πρέπει να είναι στη δεύτερη θέση του 1990, όπου και έτρεμε το φιλοκάρδι μας μην τυχόν μας συμβεί αυτό που συνέβη στην Ισπανία εκείνη τη χρονιά.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τι συνέβη στην Ισπανία εκείνη τη χρονιά;; :eek: Να τρομάξω;;; :p
 
Όταν ανέβει το 1990 θα κάνω μια αναφορά ;) :p
 
Τι; Μη μου το κάνεις αυτό! Πως θα κοιμηθώ το βράδυ αν δεν ξέρω τι συνέβη στην ισπανική αποστολή; :cry: Ελπίζω να μην ήταν κτ δυσάρεστο για τη σωματική τους ακεραιότητα.. :p (όχι τίποτα άλλο, να χάναμε και το τροβαδούρο μας; :p Πάντως σοβαρά, ποτέ να μην ανοίξουμε το διαγωνισμό; (ενώ η κύπρος..καλά για το μαυροβούνιο δε σχολιάζω! Το 'χει πάρει εργολαβία ν'ανοίγει το θεσμό! 3 φορές σε 5 ή 6συμμετοχές αν δεν κάνω λάθος..)
 
Είχαν ένα τεχνικό πρόβλημα που έμεινε στην ιστορία και συζητήθηκε πάρα πολύ. Περισσότερα οσονούπω :p
 
Για την ώρα πάμε στο 1986 και στον 31ο διαγωνισμό που έγινε στο Μπέργκεν της Νορβηγίας. Η Ελλάδα πάλι δε συμμετέχει εδώ , νικήτρια χώρα το Βέλγιο ανάμεσα σε 20 συμμετοχές. Αναλυτικά η βαθμολογία έχει ως εξής.

 


01. Βέλγιο 176



02. Ελβετία 140



03. Λουξεμβούργο 117



04. Ιρλανδία 096



05. Σουηδία 078



06. Δανία 077



07. Αγγλία 072



08. Γερμανία 062



09. Τουρκία 053



10. Ισπανία 051



11. Γιουγκοσλαβία 049



12. Νορβηγία 044



13. Ολλανδία 040



14. Πορτογαλία 028



15. Φινλανδία 022



16. Ισλανδία 019



17. Γαλλία 013



18. Αυστρία 012



19. Ελβετία 007



20. Κύπρος - Ελπίδα "Τώρα ζω" 004

 


Ακολουθεί η απονομή για το πρώτο τραγούδι του Βελγίου , το "J' aime la vie" με την Sandra Kim

 


http://www.youtube.com/watch?v=pSRI0SBtmng&feature=youtu.be

 


* Μέχρι ποια χρονιά επιτρέπεται να μεταφορτώσω; το 1995;


 
Μερικά σχόλια για το 1984 κατ'αρχάς...δεν θεωρώ ότι ήταν κακή χρονιά μουσικά. Ισα ίσα. Η διοργάνωση μόνο θεωρώ πως ήταν πολύ μέτρια για τα δεδομένα μάλιστα μιας χώρας και ενός τηλεοπτικού δικτύου (RTL) -που το διοργάνωνε- με πανευρωπαικη παρουσία. Προσωπικά θεωρώ την ιταλική συμμετοχή "I treni de tozeur" ένα από τα καλύτερα κομμάτια που πέρασαν από το διαγωνισμό ever-ίσως και να ήταν αρκετά μπροστά από την εποχή του. Σας παραθέτω και το link με το απίστευτο video-clip του τραγουδιού


Δυστυχώς ο συμπαθέστατος Kirca δεν είναι πια ανάμεσά μας..."έφυγε" πριν λίγα χρόνια από καρδιακή προσβολή
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
tonytony είπε:
 


* Μέχρι ποια χρονιά επιτρέπεται να μεταφορτώσω; το 1995;


Ναι Tonytony. Μέχρι το 1995 που είναι το χρονολογικό όριο του retromaniax :)
 
Το θυμήθηκα το κομμάτι του Kirca. Αυτό θα ταίριαζε γάντι στο Δάκη! Σε ένα σημείο μου θυμίζει Αλαλούμ!

Και πάμε στο 1986! Η Ελλάδα απούσα, όπως αναφέρθηκε κι αλλού, γιατί η Γιουροβίζιον έπεσε Μεγάλο Σάββατο... Όχι ότι μας έκοφτε να πάμε... Παρότι είχαμε διαλέξει εκ του προχείρου την Πωλίνα (πριν τις τρέλες στις Σεϋχέλες, την εποχή της Μπιρίμπας) με το κομμάτι Βάγκον Λιτ, αποφάσισε η ΕΡΤ ότι φτου κακά να δείξουμε εύθυμο πρόγραμμα πριν τις 12 η ώρα τη νύχτα. Οπότε βάλε τον Ιησού από τη Ναζαρέτ (λέμε τώρα) και άσε τη Γιουροβίζιον για αύριο. Τη μεταδώσαμε τη βραδιά, με εκφώνηση Μακώς, αλλά με μια μέρα καθυστέρηση. Οπότε μόνη της η Κύπρος, με Ελληνίδα ερμηνεύτρια, για αλλαγή, την Ελπίδα, με ένα κομμάτι εύθυμο, που δεν του άξιζε να μείνει εκεί κάτω, στον πάτο του πίνακα.

1986 και ο διαγωνισμός γίνεται στο Μπέργκεν της Νορβηγίας. Οι Νορβηγοί έστησαν μια πολύ όμορφη σκηνή, αντιγράφοντας σε ένα βαθμό τους γείτονες Σουηδούς της περσινής χρονιάς, τίνγκα στο λευκό, στο ροζ και λίγο μπλε του πάγου, να συμβολίζει το παγωμένο τοπίο του βορρά. Η παρουσιάστρια, κι αυτή πρώην συμμετέχουσα όπως η περσινή Lill (μα σε τίποτα να μην πρωτοτυπήσουν; ), όμως δεν το πολυείχε... Έβγαζε έναν πιο αριστοκρατικό αέρα, σαν πισογύρισμα στους σοβαρούς ή σοβαροφανείς παρουσιαστές. Σχεδόν ανέκφραστη, μονότονη και αργή στα αγγλικά της, όπως φαίνεται και στο βίντεο. Ράφτηκε για πάρτη της κι ένα πανάκριβο φόρεμα.

Νικήτρια η νεαρότερη του διαγωνισμού Sandra Kim, 13 Μαΐων, που τους είχε κρύψει και χρόνια, λέγοντας ότι είναι 16. Μια ενδιαφέρουσα χρονιά από άποψης κομματιών θα έλεγα. Με σειρά κατάταξης ξεχωρίζω: Λουξεμβούργο, Δανία, Αγγλία, Γερμανία, Γιουγκοσλαβία, Νορβηγία, Πορτογαλία, Γαλία και Κύπρος.

Υπεραγαπημένο κομμάτι της βραδιάς αυτό της Πορτογαλίας, το οποίο και παραθέτω:


Τσαχπίνα, κεφάτη και με πολύ πρωτότυπο ντύσιμο. Μου αρέσει το μενταγιόν της και ο τρόπος που το φορά! Της άξιζε σίγουρα πολύ καλύτερη θέση από τη 14η. Η Dora θα επιστρέψει το 1988 με ένα εξίσου καταπληκτικό κομμάτι.

Το κομμάτι της Νορβηγίας, Romeo του Ketil Stokkan, είχε και μια πρωτιά. Ήταν η πρώτη εμφάνιση στο διαγωνισμό μιας drag queen, δηλαδή ενός άνδρα που ντύνεται με γυναικεία ρούχα και παριστάνει μια περσόνα. Ήταν η πρώτη φορά που πάνω στη σκηνή γινόταν αναφορά σε μια σεξουαλική μειονότητα, κάτι που ενθουσίασε τους χρόνια φανατικούς του διαγωνισμού, τους ομοφυλόφιλους. Εδώ κολλάει αυτό που είπε ο Καπουτζίδης στο φετεινό ελληνικό τελικό, ότι τη Γιουροβίζιον κανείς δε μπορεί να την κατηγορήσει για ρατσισμό, και έχει απόλυτο δίκιο. 12 χρόνια μετά από αυτό, μια τρανσέξουαλ θα κατάφερνε όχι απλά να συμμετάσχει, αλλά και να κερδίσει και να κάνει φοβερή επιτυχία!

Το τραγούδι της Τουρκίας ήταν μια αναφορά στον κομήτη του Χάλεϊ που θα περνούσε εκείνη τη χρονιά από τη γη κοντά.

Σε γενικές γραμμές επικρατούσε πάρα πολύ λευκό και ροζ σε όλη τη διάρκεια του διαγωνισμού, τόσο που σε κούραζε από ένα σημείο και μετά, λες και έβλεπες γάμο...
 
Ακριβώς φίλε Νώντα...το "Romeo" της Νορβηγίας ήταν το πρώτο κομμάτι ίσως στην ιστορία της Eurovision με καθαρά gay αισθητική. Και φυσικά ο θεσμός στην ιστορία του απέδειξε το πόσο ανοιχτός και δημοκρατικός είναι σε κάθε μειονότητα. Κάτι που επίσης αξίζει να επισημανθεί είναι πως το 1986 τις 3 πρώτες θέσεις κατέκτησαν γαλλόφωνα τραγούδια

1. Βέλγιο

2. Ελβετία

3. Λουξεμβούργο

Το να κερδίσει πια γαλλόφωνο κομμάτι την Eurovision μοιάζει με κάτι σαν "μακρινό όνειρο"- και όμως τότε όλο το TOP3 ήταν γαλλόφωνο

Και τα 3 τραγούδια (ρυθμικό το βελγικό, μπαλάντες τα άλλα 2) ήταν πραγματικά δυνατά. Καλό και το κομμάτι της Ιρλανδίας που ήρθε 4ο (You can count on me λεγόταν). Παραθέτω και το link του

Eurovision 1986 - Luv Bug - You can count on me

Να αναφέρω επίσης πως η παρουσιάτρια Ase Kleveland λίγο καιρό μετά τη Eurovision έγινε Υπουργός Πολιτισμού- παρακαλώ- της Νορβηγίας.

Επιπλέον το 1986 είδαμε και την 1η εμφάνιση στο διαγωνισμό της Ισλανδίας, μιας -προσωπικά- αγαπημένης μου χώρας στο θεσμό, με ένα συμπαθέστατο pop τραγούδι αν και δεν πήγε τελικά και τόσο καλά.

Τέλος να αναφέρω πως για την Ελλάδα έμελλε να είναι ο τελευταίος διαγωνισμός που ακούσαμε σε σχόλιο της Μακώς Γεωργιάδου. Την επόμενη χρονιά αντικαταστάθηκε από τη Δάφνη Μπόκοτα
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Καλημέρα παιδιά! Καταρχάς να ξεκινήσω ευχόμενος κάθε μέλος του forum να μην αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα με τα ακραία καιρικά φαινόμενα! Τώρα τι να πρωτοσχολιάσω από οοοολα αυτά που είπατε; Αγχώθηκα! Λοιπόν,παίρνω βαθειά ανάσα και ξεκινάω:

Thano75 όπως είχα πει και σε προηγούμενο σχόλιο μου, δεν γνώριζα σχεδόν τίποτα για το διαγωνισμό του 1984..Μόνο δυσάρεστα σχόλια άκουγα ενώ είχα δει και τη κλασική πλέον εικόνα με τους νικητές και τα χρυσά τους παπούτσια..Άκουσα τα τραγούδια που παρέθεσες και ομολογώ πως ήταν αξιοπρεπή, με καλύτερο σαφώς αυτό της Ιταλίας (καλά με την Ιταλία εγώ ούτως ή άλλως δεν είμαι και αντικειμενικός-έχω φάει απίστευτο κόλλημα με τη χώρα) με τη τραγουδίστρια να μοιάζει απίστευτα στην ηθοποιό-αντικείμενο πόθου rachel ward (εδώ ολόκληρο καρδινάλιο είχε κολάσει! :p Τυχαίο δε νομίζω!)! Αλλά για να προσπαθήσω να παρεκκλίνω λίγο από την εκ των προτέρων ευμενή θέση πρός την Ιταλία, νομίζω ότι δεν είναι και chef d'oeuvre (που λένε και στα γαλλικά που σου αρεσουν σα γλώσσα! ;) -αριστούργημα δηλ..) Είναι κλασική 80s μπαλάντα που εμένα προσωπικά μου θύμησε λίγο στη μελωδία Bronski beat - smalltown boy..Όσο για τον Κirca, ομολογώ ότι το κομμάτι του'93 ήταν πολυυυυ καλύτερο από το...να το πω ατυχές -για τα ακούσματα μου- τραγούδι του διαγωνισμού..(μα πόσο ευγενής μπορώ να γίνω πια για σένα thanos75;ποοοσο; :p ) Κρίμα που πέθανε ο άνθρωπος..Ήταν συμπαθέστατος..Τέλος, χαριτωμένο το τραγουδάκι από τη Πορτογαλία...

Και πάμε στο 1986..(επιτέλους!) την οποία θεωρώ μια από τις καλύτερες χρονιές του διαγωνισμού. Αρχικά να σου πω νώντα ότι δεν κάνει να κακολογείς τους θρησκευάμενους ανθρώπους της ερτ , που φοβούμενοι μη βράσουν στα καζάνια για μια τοοοσο μεγάλη αμαρτία :p είπαν να μη στείλουν το δυναμίτη wagon lit της πωλίνας, που εγώ στοιχηματίζω ότι θα χτύπαγε top 5..Αμαρτωλεεεεε...Κι όχι τίποτα άλλο, τη πλήρωσε και η κακομοίρα η ελπίδα που με το τόσο χαριτωμένο τραγουδάκι της εδέχθη τη βαθμολογική βαναυσότητα των υπολοίπων χωρών, χωρίς να είμαστε εμείς δίπλα για να της προσφέρουμε λίγο προδέρμ και αγάπη και φυσικά και κανά δωδεκάρι...(αν και όπως είχε ορθώς σημειώσει ο θάνος, η ανταλλαγή δωδεκαριών δεν αποτελούσε ανέκαθεν παράδοση ανάμεσα στις 2 αδελφές-χώρες) Σοβαρά πάντως, αδικήθηκε κατάφωρα κατά τη γνώμη μου..Εκτός και αν είδαν πως ήταν η Ευρυδίκη τότε και τρόμαξαν..(κακία-ντροπή μου!) Το σκηνικό δεν ήταν κακό κατά τη γνώμη μου..Εντάξει, μπορεί να παρέπεμπε στο σπίτι της μπι-μπι-μπο αλλά λάβε υπόψη σου πως ήταν γενικότερα η αισθητική εκείνη τη δεκαετία..Εξάλλου δε νομίζω ότι διέφερε και πολύ από τα χρώματα του αντίστοιχου του 1985..Από το 1987 ουσιαστικά άρχισαν να διαφοροποιούνται τα σκηνικά και να προστίθενται προβολείς και γενικά περισσότερο "γκλάμουρ"..Για τη παρουσιάστρια έχω να πω ότι ήταν μεν τυπική αλλά της το συγχωρώ γιατί ήταν κλασάτη..Για το νικητήριο τραγούδι τα έχω ξαναπεί:από τα αγαπημένα μου! Χαρούμενο,αισίοδοξο,με πολύ καλή ερμηνεία -ειδικά για τα 13 της χρόνια ήταν εξαιρετική στο live και με ασυνήθιστη αυτοπεποίθηση για τόσο μικρή ηλικία..Τη Sandra Kim την είχα δει στο congratulations και σε κάποια βιντεάκια στο youtube (μεταξύ των οποίων και ένα στο οποίο κάνει κάνει ακριβή αναπαράσταση του βίντεοκλιπ-πρωτότυπο δε λέω αλλά δεν ξέρει πως αυτά τα αποφεύγουμε άμα έχουμε μεγαλώσει και τα έχουμε πάρει και τα κιλάκια μας ;) Για τη πορτογαλέζα τι να πώ; Η wannabe Madonna της Λισσαβόνας, έβαλε μια "πρωτότυπη" φούστα-μαρούλι και βγήκε να πεί το "like a virgin" μεταγλωτισμένο! Μα είναι σκανδαλώδης η αντιγραφή!Και αγνοεί ότι ωραίο μεν το πρωτότυπο τραγούδι αλλά θέλει και τη madonna για να δείξει..(εντωμεταξύ κάτι μου λέει νώντα ότι είσαι φαν της κυριάς τσικόνε.. ;) ) Τέλος πάντων, φιλότιμη προσπάθεια αλλά δεν μου αρέσουν οι αντιγραφές! (τότε τι βλέπω γιουροβίζιον θα μου πείς.. :p )Για τα γαλλικά τραγούδια θα συμφωνήσω ΑΠΟΛΥΤΩΣ θάνο..Μαζί με τα ιταλικά και τα ισπανικά τις θεωρώ τις πιο εκφραστικές γλώσσες.. (πες μου σε άλλη γλώσσα το oh mon amour του christophe να δούμε πως θα ακουστεί..) Δυστυχώς όμως από το 2001 η Γαλλία -που είναι ουσιαστικά η μόνη χώρα μαζί με το βέλγιο κάποιες φορές κι ενίοτε τη κύπρο :p - που χρησιμοποιεί τη γαλλική γλώσσα, δεν έχει δώσει κάτι εξαιρετικό..Για την Ισλανδία τα έχω επίσης ξαναπεί -χιλιορηγμένη χώρα -άξιζε πολλές φορές top 5 (γτ όχι και νίκη) με υπέροχα και πρωτότυπα τραγούδια που όμως τις περισσότερες φορές δεν αντιμετωπίστηκαν όπως τους έπρεπε..(το πόσο θα ήθελα να πάω Ρευγκιαβικ δε,δεν λέγεται-άσχετο άλλα λέμε και τα δικά μας εμείς οι βάτραχοι..) Σ'εκείνη τη πρώτη τους συμμετοχή είχε συμμετάσχει -όχι τόσο σκιαχτικός είναι η αλήθεια- ο μετέπειτα εκπρόσωπος της χώρας το 2007 Eirνkur Hauksson, μ'ενα συγκλονιστικό τραγούδι, το valentine lost (από τα κορυφαία τραγούδια του διαγωνισμού για μένα)..Τώρα για τη Νορβηγία, να πώ ότι τη σκηνή που χορεύουν και οι 3 μαζί στο ρεφραίν,την έβλεπα αρκετά χρόνια,χωρίς να ξέρω ποια χώρα είναι και μου'χε κάνει εντύπωση για τη πρωτοτυπία. Ειλικρινά νόμιζα ότι δεν ήταν drag queen (και αυτή την αντίληψη έχω και τώρα - νομίζω ότι απλά είναι μεταμφίεση για το τίτλο του τραγουδιού και τη παραπομπή σε εκείνη την εποχή. δηλ. του Ρωμαίου..) Τώρα για τα υπόλοιπα που λέτε,να πω πως δε νομίζω ότι η Γιουροβίζιον είναι κάνας τόσο σημαντικός θεσμός ώστε να μπορεί να προβάλλει πρότυπα ή να καταρρίπτει καθιερωμένες αντιλήψεις..Θα μου επιτρέψετε να βρίσκω λίγο παραφουσκωμένα (πιο πολύ και από αλεύρι που φουσκώνει μόνο του) τα όσα είπε ο Καπουτζίδης τη Δευτέρα..Το σοβάρεψε πολύ και έδωσε και άλλες προεκτάσεις που για μένα παρέλκουν..Συν ότι χαρακτηρίζει ένα διαγωνισμό ως "gay friendly" τη στιγμή που πολλοί straight ειναι φαν του διαγωνισμού (και στους οποίους ενδεχομένως δεν αρέσει να εντάσσονται αυθαίρετα σε κάποια σεξουαλική κατηγορία στην οποία δεν ανήκουν..) Πάντως κατά την άποψη μου, όλοι όσοι πήγαν και πρόβαλλαν την ιδιαιτερότητα τους περισσότερο θα έλεγα ότι τόνιζαν την οποιαδήποτε διαφορετικότητα τους (η οποία βεβαίως είναι καθόλα σεβαστή-το τι κάνει ο καθένας στο κρεβάτι του είναι προσωπικό του θέμα-από τη στιγμή που γίνεται βεβαίως μεταξύ δύο συναινούντων ενηλίκων) παρά βοηθούσαν στην ανατροπή κάποιων στερεοτύπων..(π.χ. η εμφάνιση της Ντάνας με τα φτερά και τα πούπουλα ήταν σα να επιβεβαίωνε το σαρκαστικό σχόλιο περί "φτερούς"..) Γενικά αυτό που θέλω να πω είναι πως η υπόθεση αυτή μου θυμίζει το αντίστοιχο θέμα με τη ποσόστωση των γυναικών στα ψηφοδέλτια..Αφενός είναι σα να υπογραμμίζεται η διάκριση, αφετέρου το πρόβλημα (με την έννοια της καθεστηκύιας αντίληψης) δεν επιλύεται..

Πολύ το σοβάρεψα, συν του ότι η απάντηση βγήκε περσικό χαλί.. :p
 
Καθόλου δεν το σοβάρεψες φίλε μου και νομίζω πως τα σχόλια σου είναι πάρα πολύ ουσιαστικά. Έχεις απόλυτο δίκιο πως οι περισσότερες συμμετοχές στη Eurovision που με κάποιο τρόπο πρόβαλαν κάποια διαφορετικότητα περισσότερο επιβεβαίωναν στερεότυπα και κλισέ παρά συνέβαλαν σε κάτι...πολύ ορθό το παράδειγμα του Ισραήλ 98 που ανέφερες και θα προσέθετε επίσης Σλοβενία 2002, Δανία 2007 κ.α.

Για να επανέλθω στο 1986 συμφωνώ απόλυτα μαζί σου πως ήταν μια φανταστική χρονιά από πλευράς τραγουδιών. Και ίσως για αυτό η Κύπρος με το πολύ μέτριο αυτό τραγούδι εν τέλει να "πάτωσε"! Σε άλλες χρονιές - με κάπως πιο μέτριο επίπεδο συμμετοχών- πιθανότατα θα πλασαριζόταν καλύτερα. Και πάλι βέβαια για τελευταία θέση δεν ήταν. Π.χ το Ισραήλ που ήρθε προτελευταίο ήταν πολυυυυυύ χειρότερο. Ίσως όμως να επηρέασε και η εμφάνιση της Ελπίδας που αισθητικά ήταν μάλλον χάλια.

A...ξέχασα να επισημάνω και την πολύ όμορφη συμμετοχή της Γιουγκοσλαβίας εκείνη τη χρονιά. Λεγόταν Zeljo Moja και θυμάμαι είχε ψιλοακουστεί στο ραδιόφωνο τότε και μετά το διαγωνισμό. Το ερμήνευσε η Doris Dragovic- η συγκεκριμένη μάλιστα τραγουδίστρια επανήλθε στο διαγωνισμό το 1999 ερμηνεύοντας τη συμμετοχή της Κροατίας
 
thanos75 είπε:
Καθόλου δεν το σοβάρεψες φίλε μου και νομίζω πως τα σχόλια σου είναι πάρα πολύ ουσιαστικά. Έχεις απόλυτο δίκιο πως οι περισσότερες συμμετοχές στη Eurovision που με κάποιο τρόπο πρόβαλαν κάποια διαφορετικότητα περισσότερο επιβεβαίωναν στερεότυπα και κλισέ παρά συνέβαλαν σε κάτι...πολύ ορθό το παράδειγμα του Ισραήλ 98 που ανέφερες και θα προσέθετε επίσης Σλοβενία 2002, Δανία 2007 κ.α.
A...ξέχασα να επισημάνω και την πολύ όμορφη συμμετοχή της Γιουγκοσλαβίας εκείνη τη χρονιά. Λεγόταν Zeljo Moja και θυμάμαι είχε ψιλοακουστεί στο ραδιόφωνο τότε και μετά το διαγωνισμό. Το ερμήνευσε η Doris Dragovic- η συγκεκριμένη μάλιστα τραγουδίστρια επανήλθε στο διαγωνισμό το 1999 ερμηνεύοντας τη συμμετοχή της Κροατίας
Η αλήθεια να λέγεται ότι σε πολλές περιπτώσεις η ιδιαιτερότητα τονιζόταν τόσο πολύ σε βαθμό υπερβολής, τόσο που να κουράζει από ένα σημείο και μετά. Ανατροπή υπήρχε στο βαθμό του ότι δεν το έκανε άλλος πριν από αυτούς, δηλαδή δεν είχε εμφανιστεί στη Γιουροβίζιον άλλος πιο πριν με τα ίδια χαρακτηριστικά, αλλά δεν υπήρχε τέτοια ανατροπή στα στερεότυπα. Τουλάχιστον η ορατότητα κάτι είναι, αλλά θα περίμενα κάτι πιο ανατρεπτικό, μια τρανσέξουαλ, ας πούμε, χωρίς φτερά και πούπουλα, να ερμηνεύει ένα εκπληκτικό κομμάτι. Εκεί ναι! Αλλά αυτό το θέμα ξεφεύγει από το διαγωνισμό και περνά σε άλλα χωράφια.

Το κομμάτι της Doris ήταν πραγματικά φοβερό, γι αυτό και το ανέφερα σε αυτά που ξεχώρισα. Θυμήθηκα τώρα κάτι που είχα πετύχει πριν λίγο καιρό στο youtube. Η Lise Haavik, η εκπρόσωπος της Δανίας με ένα πολύ ωραίο χορευτικό κομμάτι που πατούσε στη συνταγή του κομματιού Bra vibrationer της Σουηδίας του 1985, είχε προσπαθήσει το 1984 και το 1985 να πάει στη Γιουροβίζιον για τη Δανία. Το κομμάτι που έστειλε το 1985 ήταν πάρα πολύ ωραίο και είναι το

. Πάρα πολύ ωραίο και κολλούσε και καλά με την αισθητική του 1985. Φανταστείτε πώς θα ήταν η Γιουροβίζιον αν πήγαιναν άλλα κομμάτια. Νομίζω ότι κάτι οργανωμένοι φαν κάνουν τέτοιου στυλ διαγωνισμούς όπου μαζεύουν κομμάτια που βγήκαν δεύτερα ή τρίτα στους εθνικούς τελικούς τους και στήνουν ξανά Γιουροβίζιον γι αυτά!

edit: Βλέποντας το βίντεο της συμμετοχής της Πορτογαλίας του 1984 παραπάνω (πολύ ωραίο τραγούδι που δυστυχώς δεν το είχα ακούσει ποτέ ολόκληρο και να η ευκαιρία!) θυμήθηκα τη σκηνή εκείνης της χρονιάς. Στο στήσιμο αισθητικά θυμίζει λίγο τη σκηνή του 1976. Όμως μου άρεσε αυτή η διάταξη των αντικειμένων και μου θύμισε Όπυ Ζούνη στο πιο άχρωμο!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η αλήθεια να λέγεται ότι σε πολλές περιπτώσεις η ιδιαιτερότητα τονιζόταν τόσο πολύ σε βαθμό υπερβολής, τόσο που να κουράζει από ένα σημείο και μετά. Ανατροπή υπήρχε στο βαθμό του ότι δεν το έκανε άλλος πριν από αυτούς, δηλαδή δεν είχε εμφανιστεί στη Γιουροβίζιον άλλος πιο πριν με τα ίδια χαρακτηριστικά, αλλά δεν υπήρχε τέτοια ανατροπή στα στερεότυπα. Τουλάχιστον η ορατότητα κάτι είναι, αλλά θα περίμενα κάτι πιο ανατρεπτικό, μια τρανσέξουαλ, ας πούμε, χωρίς φτερά και πούπουλα, να ερμηνεύει ένα εκπληκτικό κομμάτι. Εκεί ναι! Αλλά αυτό το θέμα ξεφεύγει από το διαγωνισμό και περνά σε άλλα χωράφια.
Το κομμάτι της Doris ήταν πραγματικά φοβερό, γι αυτό και το ανέφερα σε αυτά που ξεχώρισα. Θυμήθηκα τώρα κάτι που είχα πετύχει πριν λίγο καιρό στο youtube. Η Lise Haavik, η εκπρόσωπος της Δανίας με ένα πολύ ωραίο χορευτικό κομμάτι που πατούσε στη συνταγή του κομματιού Bra vibrationer της Σουηδίας του 1985, είχε προσπαθήσει το 1984 και το 1985 να πάει στη Γιουροβίζιον για τη Δανία. Το κομμάτι που έστειλε το 1985 ήταν πάρα πολύ ωραίο και είναι το


Και έπεται ελπίζω συνέχεια
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η συνέχεια θα έρθει όταν το κανάλι πιάσει τα παλιότερα πάλι. Τώρα "έπιασε" τα εκτός χρονολογικού ορίου... :)
 
Πολύ καλή η ιδέα σου Θάνο!

Ξεκινάω από το 1978, γιατί τις άλλες χρονιές δεν τις έχω ξεψαχνίσει, αλλά επιλέγω μέχρι 3 κομμάτια σε ορισμένες περιπτώσεις, γιατί μερικές φορές μου είναι πολύ δύσκολο να διαλέξω μόνο ένα:

1978

12 βαθμοί - Νορβηγία

1981


12 βαθμοί - Ελβετία

10 βαθμοί - Δανία

8 βαθμοί - Κύπρος

1982


12 βαθμοί - Κύπρος

10 βαθμοί - Ηνωμένο Βασίλειο

8 βαθμοί - Ολλανδία


1983



12 βαθμοί - Βέλγιο

10 βαθμοί - Γερμανία

8 βαθμοί - Ηνωμένο Βασίλειο/Δανία/Αυστρία (βράζουν στο ίδιο καζάνι :p )

1984


12 βαθμοί - Νορβηγία

10 βαθμοί - Πορτογαλία (τώρα που το άκουσα καλά)

8 βαθμοί - Δανία


1985



12 βαθμοί - Πορτογαλία

10 βαθμοί - Γερμανία

8 βαθμοί - Ιταλία


1986



12 βαθμοί - Πορτογαλία

10 Βαθμοί - Λουξεμβούργο

8 βαθμοί - Ηνωμένο Βασίλειο


1992



12 βαθμοί - Σουηδία

10 βαθμοί - Γερμανία

8 βαθμοί - Τουρκία
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα