Τα αυτοκίνητα στον Ελληνικό κινηματογραφο

Φυσικά, απο τον ελληνικό κιν/φο δεν θα μπορούσε να λείπει ένας απο τους θρύλους της αυτοκίνησης...

Πρόκειται για τη CITROEN DS.

Δεν χρειάζεται εκτενής αναφορά στο μοντέλο, τα περισσότερα είναι γνωστά. Παρουσιάστηκε επίσημα τον Οκτώβριο του 1955 και αποτελεί διαχρονικά ένα απο τα πλέον επαναστατικά αυτοκίνητα στην ιστορία.

Στην Ελλάδα πρέπει να ήρθε με καθυστέρηση μηνών, πιθανότατα το καλοκαίρι του 1956, στην έκδοση DS19.

Εδώ θα γίνει αναφορά σε μερικές μόνο απο τις χαρακτηριστικές παρουσίες της "Θεάς" σε ελληνικές ταινίες.

Μια τέτοια αφρά την ταινία "5000 Ψέμματα" του 1966. Εδώ, με τον Γιώργο Κωνσταντίνου στο τιμόνι, απολαμβάνουμε μια βόλτα στην κοσμοπολίτικη νυχτερινή Αθήνα των 60s. Πρόκειται βέβαια για μια στρογγυλοφάναρη DS πρώτης σειράς, εφόσον η δεύτερη σειρά με τα διπλά φανάρια θα παρουσιαστεί το 1968.

Μερικά χρόνια νωρίτερα, μια παρόμοια DS κανει την εμφάνιση της στη ταινία "Προδομένη αγάπη" (1962), με τη Τζένη Καρέζη συνοδηγό.

5000 Psemmata.jpg

Prodomeni Agapi 1962.jpg

To 1969 μια DS 2ης σειράς, αποτελεί το αυτοκίνητο του Ανδρέα Μπάρκουλη στη ταινία "Όταν η πόλις πεθαίνει" (1969).

Αντίστοιχα, μια τέτοια Citroen αποτελεί το μεταφορικό μέσο της εύπορης Τασσώ Καββαδία στην ταινία "Η αμαρτία της ομορφίας" του 1972.

H Amartia tis Omorfias.jpg

Otan i Polis Pethainei 1969.jpg

Στη χώρα μας ηρθαν διάφορες εκδόσεις. Οι φθηνότερες ID 19, με κινητήρα 1.911 κ.εκ, oι DS 19 με κινητήρα 1.985 κ.εκ και οι DS 21 στα 2.175 κ.εκ. Αργότερα, ήταν διαθέσιμες και οι εκδόσεις DS 21 με injection σε τιμές ιδιαίτερα αλμυρές. Υπήρχε, πάντως και η DS 23.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
LANCIA FULVIA COUPELancia_Fulvia_Coupé_I_1967.jpg

Η lancia fulvia coupe ήταν ενα πανέμορφο διπορτο 2+2 θέσεων ιταλικο coupe αυτοκίνητο .Κυκλοφόρησε απο το 1965 μέχρι το 1976 και ήταν η τελευταία πραγματική LANCIA αφού απο το 1969 η LANCIA πέρασε στα χέρια της FIAT η οποία παρεπιτοντως εσχάτως την εξαφάνισε και σαν Φιρμα.Με ενα κινητηρα "state of the art" 1,2 λίτρων και 80 περίπου ΙΠΠΩΝ αρχικά που αργότερα μεγάλωσε στα 1300 κ.ε και εφθασε στην τρίτη και τελευταία γενία να αποδίδει 90 ίππους. Απο το 1969 προστέθηκε και μία 1600 HF για να καλυψει τις αγωνιστικές δραστηριοτητες και βλεψεις ,τόσο της εταιρείας οσο και των ιδιωτών ενδιαφερομένων.Θα μπορουσα να γράψω 10 σελίδες για τα χσρακτηριστικά και τα πλεονεκτηματα του συγκεκριμένου αυτοκινητου αλλα επειδή δεν είμαστε σε Forum της Lancia ας δούμε το αυτοκινητο απο τον κινηματογραφικό φακό.

Στον ελληνικό κινηματογράφο το συγκεκριμένο αυτοκινητο ήταν και παραμένει ταυτισμένο με εναν και μόνο ηθοποιό τον αειμνηστο Αλέκο Τζανετάκο.

Ο Αλέκος Τζανετάκος ήταν γνωστός για τό πάθος που ειχε με τα αυτοκινητα τις μηχανές και την οδήγηση γενικότερα αλλά πρέπει να ήταν και ο μοναδικός ηθοποιός που απο το 1965 -66 περίπου και μετά έπαιζε σχεδόν πάντα παρέα με το αυτοκινητό του

Τον βλεπουμε με την LANCIA FULVIA COUPE 1.2 πρώτης γενιάς με αριθμό κυκλοφορίας "201789" για πρώτη φορά το 1966 στην ταινία ο "μπαμπάς μου ο τεντυμποης ".Το αυτοκινητο εχει μία σκουρα απόχρωση μάλλον κοκκινη .mpamas tenty boy.jpg

Το 1967 στον μεθύστακα του λιμανιου βλεπουμε τον Χρήστο Νέγκα με μία σκουρα FULVIA COUPE.fulvia meth.jpg

Την ιδια χρονιά "Πατέρα κάτσε φρόνιμα " Κωνστανταρας -Τζανετάκος με τις κλασσικές καρπαζίες και την Fulvia στην αρχή της ταινίας παρκαρισμενη εξω απο το νυχτερινό κέντρο.patera katse fronima.jpg

1968 και Καπετάν Φάντης Μπαστούνι και ο Τζανετακος κάνει ενα μικρό guest παρέα με την απαραίτητη "201789" FULVIA που στην ασπρομαυρη ταινία ειναι πιά ανοιχτόχρωμηΣτιγμιότυπο 1 (16-11-2015 12-51 μμ).jpg

Τον ιδιο χρόνο στον Γίγα της Κυψέλης η γνωστή μας FULVIA κάνει ενα guest στους τιτλους της ταινίας και σε καποια πλανα στην παραλια της Γλυφάδας σε μια υποτίθεμενη εκκίνηση ενός rallyΣτιγμιότυπο 1 (16-11-2015 1-05 μμ).jpg

Eνα χρόνο μετά σε ενα remakeτου Πατέρα κατσε Φρόνιμα απο την ΦΙΝΟΣ στο "Θύμα " εχουμε τώρα τον Βουτσά με τον Τζανετάκο τις κλασσικές καρπαζίες και την ίδια LANCIAFULVIA να είναι αυτοκινητο της Μ.Κυβέλου που το οδηγάει και ο ΤζανετάκοςΣτιγμιότυπο 2 (16-11-2015 1-02 μμ).jpg.Τώρα η Fulvia εχει αποκτήσει και τα χαρκτηριστικά σηματάκιαHFστα μπροστινά φτερά

ΗF η ΑΚΑ ΕΦΕ επι το ιταλικότερον λεγόντουσαν οι βελτιωμένες εκδόσεις των Fulvia με ισχυροτερο κινητήρα και λιγότερο βάρος αφού δεν είχαν προφυλακτήρες και ειχαν αλουμινένια καπώ και πορτες.Βεβαιαεκεινη την εποχη οι περισσότερες Fulvia γινόντουσαν HF μόνο ως προς τα σηματακια και κατι τετοιο πρεπει να συμβαίνει με την Fulvia του Τζανετάκου αφού βλέπουμε οτι εχει προφυλακτήρες εκτός αν είχε δουλέψει η all time classic μεθοδος της μετατροπής.

Το 1971 η ταινία ο παραγιός μου ο ΡΑΛΙΣΤΑΣ ο Τζανετάκος προσπαθεί να κάνει το ονειρό του πραγματικότητα και συμμετεχει σε καποιο ΡΑΛΛΥ με την γνωστη Fulvia.Στιγμιότυπο 3 (16-11-2015 1-15 μμ).jpg

Σε αυτή την ταινία για τις ανάγκες του σεναρίου βλέπουμε νυχτερινά πλάνα απο την εκκίνηση του Rally Montecarlo του 1971στο Παναθηναικό στάδιο .Το Rally montecarlo πριν το βασικό κομμάτι του αγώνα εκκινούσε απο διάφορες πρωτευουσες της Ευρώπης και μία απο αυτές ηταν και η Αθήνα .Στα αυτα τα εξαιρετικα πλανα περα απο την Fulvia του Τζανετάκου βλεπουμε και 2 πανέμορφες εργοστασιακές αγωνιστικές Fulvia 1600 HF.paragios hf.jpg

Την ιδια χρονιά στον "Ξενοιαστο Παλαβιάρη " που είναι εγχρωμη ταινία βλέπουμε και το πορτοκαλοκιτρινο χρώμα της Fulvia του ΤζανετάκουΣτιγμιότυπο 1 (16-11-2015 12-58 μμ).jpg

1979 και ξαναβλεπουμε την Μ.Κυβέλλου με μια FULVIA 1,3S μαζί με τον Γ.Μιχαλόπουλο. ατην ταινία "ο Ανθρωπος Λαχείο" ανθρωπος λαχείο 2.jpg

4 χρόνια μετά στον τρελλο και πάσης Ελλάδος με τον Θανάση Βεγγο βλέπουμε ισως και τελευταία φορά μια κακοποιημένη FULVIA 2ης γενιας 1,3 S.με την "τρελοπαρέα" της Βινας ΑσίκηSXOLH ΓΙΑ ΣΩΦ (2).Movie_Snapshot.jpg

mpamas tenty boy 2.jpg

NEGKAS Στιγμιότυπο 1 (16-11-2015 1-08 μμ) 2.jpg

NEGKAS Στιγμιότυπο 1 (16-11-2015 1-08 μμ).jpg

fulvia meu.jpg

Στιγμιότυπο 2 (16-11-2015 12-53 μμ).jpg

Στιγμιότυπο 4 (16-11-2015 12-54 μμ).jpg

Στιγμιότυπο 2 (16-11-2015 1-06 μμ).jpg

Στιγμιότυπο 1 (16-11-2015 1-00 μμ).jpg

Στιγμιότυπο 1 (16-11-2015 1-14 μμ).jpg

paragios hf kalstrom.jpg

paragios tzanetakos.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
antonovar κάνε έναν κόπο και ανέβασε πάλι τo πρώτο συνημμένο. Σορρυ για την ταλαιπωρία αλλά κάποιο κόλλημα τρώει η βάση.
 
Αυτο το αυτοκίνητο, με αριθμο κυκλοφορίας 413934, που το βλεπουμε στην ταινία "Οι αιχμάλωτοι του μίσους" (ως το αυτοκίνητου του Κώστα Καρρά) εχω την αισθηση οτι το εχω δει και σε αλλες ταινίες του Φινου, περιοδου γυρω στα 70-71-72...

413934.JPG

:what::what::what::what::what::what::what::what::what:
 
μάλλον καπου εχει ξαναπάιξει,,,,,κανα Κατρακη,κανα Ζώρα Τσαπέλη,αντε κανα Καλογήρου:biglaugh: θα τον εχει κουβαλησει σε καμμιά φωσκολιαδα :D Την κρατάμε αυτη την κακάσχημη Ford ......για ψάξιμο.Πάντως μόνο ο Καράς με το βαμμένο μαλλι θα πήγαινε με αυτό το αμάξι......χιχιχιχιχι :thanx2: :thanx2: Ηannele....

Και το ΚΑΤ δεν βλεπω δεν το αλλάζανε με τιποτε :D ......
 
antonovar, τα αυτοκινητα που επαιξαν στις ταινιες του Φινου -πλην της Αλικης που όντως ήταν δικο της- ήταν τα αυτοκινητα των πρωταγωνιστών ή καποιων τεχνικών??? ή ανήκαν στην Φινος σαν εταιρεία? ήταν δηλαδη αυτοκίνητα ιδιοκτησιας της εταιρείας για τις αναγκες των ταινιών??
 
Nαι σίγουρα έχει ξαναπαίξει το μαύρο αυτοκίνητο, και μάλιστα πηγαίνοντας στο ΚΑΤ, σε ταινία με Φώσκολου με Κούρκουλο (πείτε τον τίτλο γιατί θα τον πω λάθος...)
 
hannele είπε:
antonovar, τα αυτοκινητα που επαιξαν στις ταινιες του Φινου -πλην της Αλικης που όντως ήταν δικο της- ήταν τα αυτοκινητα των πρωταγωνιστών ή καποιων τεχνικών??? ή ανήκαν στην Φινος σαν εταιρεία? ήταν δηλαδη αυτοκίνητα ιδιοκτησιας της εταιρείας για τις αναγκες των ταινιών??
Απο οσα εχω καταλάβει βλέποντας και παρατηρώντας Ελληνικές ταινίες η Φίνος περα απο τα land rover( το "φορτηγάκι" του ρίζου που πηγαινε στα πανηγύρια) που τα εχουμε δεί σε καποιες τανίες , την μαυρη ΒUICK που ηταν του Φινου και κανα δύο αλλα οπως το κοκκινο προπολεμικό ΦΙΑΤ (μερικοι το προτιμουν κρυο,Επιχειρηση γης μαδιαμ,5000 ψεματα) σίγουρα χρησιμοποιούσε αυτοκινητα πρωταγωνιστών αλλα και συντελεστών της ταινίας. Δηλαδή ας πουμε ο Ζερβας και ο Παλιεράκης που ηταν το alter ego του φινου δεν ξερουμε τι αυτοκινητα είχαν για να διασταυρώναμε αν τα οδηγάει καποιος πρωταγωνιστής. Επισης υπαρχει και το ενδεχόμενο της χορηγίας για διαφημιστικους λόγους.Για παράδειγμα η ΕΤΕΠΑ η εταιρεία που εφερνε τα Singer και τα Sunbeam (Σωφερίνα-ξυπόλητος πριγκηψ) εδινε αυτοκινητα σε γυρίσματα ταινίων.

Επίσης σιγουρα χρησιμοποιουσαν και αυτοκινητα των τεχνικών σαν background.Υπάρχει ενα κλασσικο παραδειγμα στην αρχοντισα και τον Αλήτη βλεπουμε σε διάφορα πλανα (εξω απο το φερρυ ,μεσα σε αυτο, στο δρόμο για τα Γιαννινα)μία μπλε LANCIA η οποια σίγουρα ανηκει σε καποιον του συνεργείου.
 
antonovar είπε:
....... και κανα δύο αλλα οπως το κοκκινο προπολεμικό ΦΙΑΤ (μερικοι το προτιμουν κρυο,Επιχειρηση γης μαδιαμ,5000 ψεματα)....
antonovar, εννοεις αυτό που βλεπουμε και στην Αρχοντισσα και τον Αλήτη???

αρ.JPG
 
hannele είπε:
antonovar, εννοεις αυτό που βλεπουμε και στην Αρχοντισσα και τον Αλήτη???Προβολή συνημμένου 146089
Ακριβώς.... και σε ευχαριστώ γιατι ετοιμάζω ενα post με αυτό .............και ουτε που πέρασε απο το μυαλό μου οτι εχει παίξει ΚΑΙ στην "Αρχοντισσα και τον Αλήτη"
 
FIAT 509 SPIDER 1925-1929

Fiat_509_Spider_1925.jpg

Το Fiat 509 ηταν ενα απο τα πρώτα επιτυχημένα εμπορικά μοντελα της μεγάλης ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας που κυκλοφόρησε από το 1925 εως το 1929 .

Εγκυκλοπαιδίκα ήταν ένα αυτοκίνητο 990κ.ε και την αστρονομική ιπποδύναμη των 27hp που για το πρώτο τέταρτο του 20ου αιώνα ήταν μία χαρά. Ξεχώριζε από την ρεζέρβα που ήταν τοποθετημένη πισω στον προφυλακτήρα και απο το "κάθισμα της πεθεράς" αφού ηταν ενα διθέσιο αυτοκινητο που διεθετε και ενα εξτρα καθισμα στον χώρο αποσκευών

Ενα τέτοιο FIAT 509 είδαμε σε αρκετές ταινίες της ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ .

Παρά την απίστευτη συλλεκτική του αξία σαν προπολεμικό αυτοκίνητο στις ταινίες που το είδαμε μάλλον χρησιμοποιήθηκε σαν καρικατούρα αυτοκινήτου η για να διακωμωδήσει όσους το οδηγούσαν.

Δεν θυμάμαι αν εχει παίξει πρίν, αλλά το 1962 το βλέπουμε για πρώτη φορά στην αρχή του "μερικοί το προτιμούν κρύο" με 6 άτομα , τα 3 στο "κάθισμα της πεθεράς να κατηφορίζει" την Συγγρού στο δρόμο για την παραλία ,αλλά και στο τέλος να το σπρώχνουν η Καραγιάννη και ο Ηλιόπουλος για να πάνε στην εκκλησία.

111 merikoi.jpg

Το 1966 το ξαναβλέπουμε στο 5000 ψέματα να περνάει τα πάνδεινα στα χέρια των Τζανετάκου Κωνσταντίνου. Αρχικά το βλεπουμε να καπνιζει και να αγκομαχάει μπλεγμενο μαζί με κατι αγωνιστικά αυτοκίνητα που υποτίθεται ότι έτρεχαν στο Rally Acropolis του 1966 στους δρόμους της Πλάκας ,μετά σχεδόν να διαλύεται κατεβαίνοντας κάτι σκαλοπάτια και στο τέλος να καταλήγει στον τοίχο των studio της φ.φ στους ΑΓ.ΑΝΑΡΓΥΡΟΥΣ.SXOLH ΓΙΑ ΣΩΦ (11).Movie_Snapshot.jpg

Παρόλο που μετά από τα προηγούμενα θα περίμενε κανείς ότι το αυτοκινητάκι θα ήταν για πέταμα το 1968 το βλέπουμε ακμαιότατο και περιποιημένο στα χέρια του δαιμόνιου Πέτρου Λοχαΐτη που «είχε μυτη» στην Αρχόντισα και τον Αλήτη. Μάλιστα το βλέπουμε να βολτάρει τόσο σε κατι πλάνα στην Κέρκυρα οσο και σε κάτι πλάνα στα Γιάννινα αλλά και στο σκηνικό του Μπουζουξίδικου που ήταν στους Αγ. Αναργύρους. Η μόνη διαφορά είναι στο τιμόνι που τώρα είναι λευκό .111 5000psem2.jpg.jpg

Στις τρεις παραπάνω ταινίες στην μεν πρώτη το αυτοκίνητο έχει πινακίδα 12629 στην δεύτερη έχει μία περίεργη «4422» και στην τρίτη είναι μάλλον καλυμμένη αλλά καταλαβαίνουμε ότι είναι το ίδιο αυτοκίνητο , από τα σημάδια του λογότυπου της FIAT που εχει ξεκολλήσει και λείπει από το ψυγείο και ήταν καπως ετσι4562_1408535946_resized_fiat.jpg

Ένα χρόνο μετά βλέπουμε το FIAT 509 στο «επιχείρηση Γης Μαδιάμ».Το αυτοκίνητο σε αυτή την ταινία δεινοπαθεί στα χέρια του Βέγγου και του Παπαδόπουλου όπου το σενάριο υποβάλλει διάφορων ειδών βασανιστήρια σε αυτό. Τούς βλέπουμε να βάζουν φωτιά με βενζίνη στον κινητήρα ,να ξεκινάνε με αλυσοδεμένο σε κολώνα τον προφυλακτήρα και να διαλύεται το μισό αυτοκίνητο, να πέφτουν πάνω σε δένδρο, να αδειάζουν ένα φορτηγό χαλίκι πάνω σε αυτό και στο τέλος αφού έχει προηγηθεί ένα ψυχεδελικό βάψιμο ,για το κάμπινκ των χίπηδων σχεδόν να διαλύεται ολόκληρο το αυτοκίνητο.111 thoy boy.jpg

2 χρόνια μετά το 1971 ο Βέγγος με την Νόρα Βαλσάμη και τον Παπαγιαννόπουλο βρίσκονται σαν άστεγοι στην ταινία «Ενας ξένοιαστος Παλαβιάρης » στον περίβολο των studio της Φ. ΦΙΛΜ στους Αγίους Αναργύρους όπου είναι μαζεμένη όλη η σαβούρα της Φίνος Φιλμ και να!! που σε κάποια γωνιά βλέπουμε παρατημένο το γνωστό μας Fiat αρχικά βαμμένο με τα ίδια ψυχεδελικά σχέδια από το Γής Μαδιάμ και αργότερα στα πλάνα που η Βαλσάμη υποτίθεται ότι συμμάζεψε τον χώρο χωρις αυτά.

1111 xenoiastos 12.jpg

Αυτή είναι και η τελευταία ταινία που εγώ τουλάχιστον θυμάμαι να είδα σε ταινία αυτό το συμπαθητικό FΙΑΤ . Εκτοτε αγνοείται η τυχη του και μακάρι να διασώθηκε από καποιο συλλέκτη.

111 5000psem.jpg

SXOLH ΓΙΑ ΣΩΦ (10).Movie_Snapshot.jpg

111 thoy boy 2.jpg

111 thoy boy 4.jpg

1111 xenoiastos 1.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
antonovar, θυμαμαι οτι ενα τετοιο προπολεμικο fiat βλεπουμε και στην ταινία "Ο γίγας της Κυψέλης", εκει οπου ο Ρίζος παίρνει μερος στο Ράλι και ο Τζαννετάκος, του το εδωσε επίτηδες -επειδη ήταν παλιό- για να χάσει. Δεν είναι βεβαια το συγκεκριμένο αυτοκίνητο της Finos γιατί η ταινία ήταν παραγωγής Καραγιάννη-Καρατζόπουλου. Ομως ειναι το ιδιο μοντέλο.

1α.jpg
 
hannele είπε:
antonovar, θυμαμαι οτι ενα τετοιο προπολεμικο fiat βλεπουμε και στην ταινία "Ο γίγας της Κυψέλης", εκει οπου ο Ρίζος παίρνει μερος στο Ράλι και ο Τζαννετάκος, του το εδωσε επίτηδες -επειδη ήταν παλιό- για να χάσει. Δεν είναι βεβαια το συγκεκριμένο αυτοκίνητο της Finos γιατί η ταινία ήταν παραγωγής Καραγιάννη-Καρατζόπουλου. Ομως ειναι το ιδιο μοντέλο.Προβολή συνημμένου 146489
Στα φορέματα,και τον Πειραιά δεν τολμώ κάν...να σε διορθώσω....κατι που ευτυχώς μπορώ προς το παρόν τουλαχιστον με τα αυτοκινητα. :D

Αυτό που βλεπουμε στον Γίγα της Κυψέλης είναι ενα αγγλικό MG του 57. Για να καταλάβεις ποιο είναι επειδή στον Γίγα δεν φαινεται καλά ενα ολοιδιο εχει στο

"Ούτε Γάτα Ούτε Ζημιά" ο Κωνσταντάρας .Είναι το λευκό ανοιχτο διθέσιο που πάνε με την Λιβυκού στο χωριό του ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ που ειναι "κόμβος" δεν θυμαμαι το ονομα .Επίσης ενα ιδιο αν οχι και το ιδιο παιζει και στο Αγριμι με την Χριστινα Σύλβα

:thanx2: :thanx2:
 
Humber scepter mkII 1965-66

Το αυτοκίνητο της Χρονοπούλου.

HUMBER SCEPTRE 1725.jpg

Το Humber scepter mkII ήταν ένα πολυτελές και ακριβό αυτοκίνητο της Rootes,για την οποία αναφέρονται αρκετά πράγματα στο πρώτο post. Το αυτοκίνητο τεχνικά ήταν αρκετά προσεγμένο. Επιγραμματικά είχε ένα σχετικά δυνατό κινητηρα με αλουμινένιο καπάκι 1725κ.ε και 91ιππων, διέθετε δισκόφρενα μπροστά ,είχε overdrive στο κιβώτιο ταχυτήτων, και υδραυλικό συμπλεκτη, μία σχετικα καλή ανάρτηση και altenator αντι για δυναμό.Επισης το εσωτερικό ήταν πολύ προσεγμένο, διέθετε έναν πλήρες σε όργανα πίνακα ελέγχου,δερμάτινα καθίσματα και παραδόξως δεν είχε την προσφιλή στα Αγγλικά πολυτελά αυτοκίνητα ξύλινη επένδυση.

Εξωτερικά όμως από όποια πλευρά και να το δεί κανείς ήταν ένα κακάσχημο αυτοκίνητο .Απο μπροστά ηταν σαν κακιά μάγισα και από πίσω σαν τον Κουασιμόδο με κουκούλα και νίκελ.

Με Humber scepter mkii βλέπουμε την Χρονοπούλου στο «όταν η πόλις πεθαίνει» του 1968-69.Στιγμιότυπο 3 (27-11-2015 1-18 μμ).jpg Στην ταινία ο Μπαρκουλης εχει μια πανεμορφη Citroen ds,o Γεωργίτσης το κλασσικό mini , o Βασος Ανδρονιδης ένα σπιρτόζικο sunbeam imp stiletto και η Χρονοπούλου αυτό το Ηumber.Μη γνωρίζοντας ,όποτε εβλεπα την ταινία αναρωτιόμουν ποιος μπορεί να σκέφτηκε ότι της ταιριάζει αυτή η ,συγχωρήστε μου την εκφραση, βρετανική μπουρούχα :D .

Μεχρι που μια μέρα έμαθα ,από αυτά τα καταπληκτικά του αρχείου του tony-tonyστο thread του ρετρομανιαξ «οι σταρ και το αυτοκινητο» , αυτό. Στην ταινία η Χρονοπούλου οδηγάει το δικό της αυτοκίνητο.!!!!! Ελεος :angry: :D

humber sceptre xron 1.jpg

Στιγμιότυπο 2 (27-11-2015 1-17 μμ).jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
To Sceptre βασιζόταν στο Hillman Super Minx (σχεδιαστικά ήταν σχεδόν όμοια). Αντιπρόσωπος ήταν και στις 2 εταιρίες η ΕΤΕΠΑ Α.Ε (Λεωφ. Συγγρού 40), με το συγκεριμένο μοντέλο να κοστίζει το καλοκαίρι του 1966 γύρω στις 150.000 δραχμές, όταν μια BMW 1800 κόστιζε περίπου 145.000 δρχ.
 
Στην ταινια "το σωφερακι" με τον Μιμη Φωτοπουλο και την Σμαρουλα Γιουλη, η υποθεση περιστρεφεται γυρω απο ενα παλιο αμαξι που θελει λουκουμι για να βαλει μπρος.

Γνωριζουμε κατι γι'αυτο; :)
 
prisma είπε:
To Sceptre βασιζόταν στο Hillman Super Minx (σχεδιαστικά ήταν σχεδόν όμοια). Αντιπρόσωπος ήταν και στις 2 εταιρίες η ΕΤΕΠΑ Α.Ε (Λεωφ. Συγγρού 40), με το συγκεριμένο μοντέλο να κοστίζει το καλοκαίρι του 1966 γύρω στις 150.000 δραχμές, όταν μια BMW 1800 κόστιζε περίπου 145.000 δρχ.
Το είχα οταν θα εγραφα για τα sunbeam alpine αλλα μια και ανέφερες την ΕΤΕΠΑ θυμήθηκα οτι στην ταινία "μιας Πενταρας νειατα " βλεπουμε μια απο τις εκθέσεις της ΕΤΕΠΑ στην Συγγρου 77 οπου υπαρχει και ενα ολοκαινουργιο humber sceptre mkii.New Movie (8).Movie_Snapshot.jpg .Να προσθεσω και το αντιστοιχο σε singer βασισμένο στο ιδιο αμαξωμα ηταν το Singer vogue.

Επίσης μου δίνεις την ευκαιρία να σου δώσω τα συγχαρητήρια μου για το blog σου το οποίο είναι το μοναδικό στο οποίο οτι εχω διαβάσει για Hillman/ Rootes /ΕΤΕΠΑ κλπ είναι ακριβέστατο,ορθοτατο, και διαφέρει απο τα κλασσικά "copy paste" του εντυπου και του ηλεκτρονικου τυπου και να σε ευχαριστήσω και πάλι για τις πληροφορίες σχετικά με την αξία των αυτοκινήτων εκείνη την εποχή.

Λορένα είπε:
Στην ταινια "το σωφερακι" με τον Μιμη Φωτοπουλο και την Σμαρουλα Γιουλη, η υποθεση περιστρεφεται γυρω απο ενα παλιο αμαξι που θελει λουκουμι για να βαλει μπρος.
Γνωριζουμε κατι γι'αυτο; :)
Βεβαίως αγαπητή Λορενα.Ηθελα το βάλω μαζί με το fiat 509 που εγραψα σε προηγούμενο post αλλα αποφάσισα να το βάλω ξεχωριστά.Το εχω αφήσει για την αλλη εβδομάδα .Παντως επιγραμματικά ηταν και αυτο ενα FIAT και ηταν μαλλον ενα εξακυλινδρο 521 μεταξύ 1925 και 1929 και ηταν ενα πανεμορφο ανοιχτο αυτοκινητο που το είχαν κακοποιήσει μετατρεποντας το σε κλειστό. Ελπιζω την αλλη εβδομαδα να καταφέρω να ασχοληθώ.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
antonovar είπε:
Επίσης μου δίνεις την ευκαιρία να σου δώσω τα συγχαρητήρια μου για το blog σου το οποίο είναι το μοναδικό στο οποίο οτι εχω διαβάσει για Hillman/ Rootes /ΕΤΕΠΑ κλπ είναι ακριβέστατο,ορθοτατο, και διαφέρει απο τα κλασσικά "copy paste" του εντυπου και του ηλεκτρονικου τυπου και να σε ευχαριστήσω και πάλι για τις πληροφορίες σχετικά με την αξία των αυτοκινήτων εκείνη την εποχή.
Να είσαι καλά... τα κείμενα γενικά προσπαθώ να είναι πρωτότυπα με επιτόπια έρευνα.. όχι πάντα εύκολο για θέματα με τα οποία δεν εχει ασχοληθεί κανείς.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
FIAT 520 1927-1929

«Το σωφεράκι» 1953 Φίνος Φιλμ

Το "σωφεράκι" ,ήταν κατά την γνώμη μου, μία από τις καλύτερες παραγωγές της Φίνος Φιλμ. Μια προσεγμένη ταινία με εξαιρετικό καστ ηθοποιών , πολύ καλή φωτογραφία, μονταζ κανονικό κεντημα, και πολλά και μεγάλα εξωτερικά γυρίσματα τόσο στο κέντρο της Αθήνας όσο και έξω από αυτήν.

Πρωταγωνιστής ο Μιμης Φωτόπουλος και μαζί του στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας συμπρωταγωνιστής και αυτό το σαραβαλάκι-ταξί του που ήταν ένα Fiat 520. Παρόλο που στην ταινία βλέπουμε ένα κλειστό τετράθυρο αυτοκίνητο στην κανονική του μορφή το συγκεκριμένο αυτοκινητο ήταν έτσιfiat-520-06.jpg.

Καταλαβαίνουμε ότι ήταν ένα τετραθυρο cabriolet που μετατράπηκε σε κλειστό, από τις μπροστινές πόρτες που δεν είχαν τζάμι, απο το ανακλινόμενο μπροστινό «παρμπριζ» με το λεπτό χωρίς «κολώνα» πλαίσιοsoferaki teliko.jpg

Επιγραμματικά φορούσε έναν εξακύλινδρο παρακαλώ κινητήρα 2247κ.ε που απέδιδε 45-47 hp και ήταν ένα πολυτελές αυτοκίνητο που απευθύνονταν σε ευκατάστατους ιδιοκτήτες.

Στην ταινία βέβαια ο ρόλος του Φωτόπουλου αφορούσε έναν κάθε άλλο παρά ευκατάστατο οδηγό ταξί που είχε ένα κάθε άλλο παρά πολυτελές ταξί.Δεν ξέρω αν το αυτοκίνητο αγοράσθηκε σε αυτή την κατάσταση η μεταποιήθηκε επί τούτου για τις ανάγκες της ταινίες αλλά όπως και νά χει η εικόνα του ήταν μίζερη και τρισάθλια όπως απαιτούσε το σενάριο.

Το σενάριο όμως απαιτούσε και αρκετά εξωτερικά γυρίσματα, με οnboard και inboard πλάνα και αυτό δεν γινόταν όπως γίνεται σήμερα με μία GoPro κάμερα και μία βεντούζα, αλλά με μία τεράστια και βαρύτατη κάμερα παρέα με τον οπερατέρ και πιθανώς και τον ηχολήπτη αν το γύρισμα ήταν συγχρονισμένο. Παρόλα αυτά το αποτέλεσμα είναι καταπληκτικό αφού τα υπέροχα πλάνα του οπερατέρ Αριστείδη Καρύδη fuchs μέσα και πάνω στο FIAT σε κάνουν από θεατή, επιβάτη του αυτοκινήτου στην Αθήνα και την παλιά Εθνική οδο Αθηνών Κορίνθου του 1953.Στιγμιότυπο 14 (1-12-2015 8-23 πμ).jpg

Και εδώ φαίνεται το μεγαλείο της ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ αφού και ο πλέον αδαής βλέποντας αυτή την ταινία του 1953 μπορεί να καταλάβει πόσο επίπονα , χρονοβόρα δύσκολα και δαπανηρά ήταν τα γυρίσματα.Στην παρακατω φωτογραφία απο το αρχείο της Φινος βλεπουμε την προετοιμασία της σκηνης του τραυματισμου της Σ.Γιουλη οπου ξεχωρίζουμε τον Φινο και τον Π.Χριστοφορίδη σε ρόλο φροντιστή και οχι ηθοποιου. 13d_Soferaki_b57235cce6c7933c4e57762dba3c220d_L.jpg

Στις περισσότερες σκηνές της ταινίας αν παρατηρήσετε καλύτερα το αυτοκίνητο εχει μπροστά στο ψυγείο μια μπάρα ρυμούλκησης γεγονός που μας κάνει να καταλάβουμε ότι το FIAT μας πηγαινε από γύρισμα σε γύρισμα με γερανόΣτιγμιότυπο 1 (19-11-2015 8-56 πμ).jpg.

Στις αρχικές σκηνές της ταινίας το αυτοκίνητο φαίνεται σε σχετικά καλή κατάσταση σε διάφορες σκηνές στο κεντρο της ΑθήναςΣτιγμιότυπο 5 (1-12-2015 8-12 πμ).jpg

Στα μισά περίπου της ταινίας υπάρχει η εκδρομή προς την θάλασσα και εδώ το ταλαίπωρο Fiat της ταινίας γίνεται ισότιμος συμπρωταγωνιστής και ρυθμιστής της πλοκής τής ταινίας μαζί με τον Φωτόπουλο την Σμαρούλα Γιούλη και την Ελσα Ρίζου.Σε αυτή την ενότητα συμβαίνουν αρκετά ευτράπελα με το αυτοκινητο με αποκορυφωμα την σκηνή όπου το αυτοκίνητο τσουλαει σε μια κατηφόρα και σχεδόν διαλύεται πέφτοντας σε ενα γεφυράκι.Photo3_soferaki.jpgοι δύο προηγούμενες φωτό είναι απο το αρχείο τη Φ.Φ.

(Ενα αξιοσημείωτο σε αυτή την σκηνή είναι ενα ψιθυρισμα που ακουγεται απο καποιον του συνεργείου την ωρα που πεφτει το αυτοκινητο που μαλλον λεει "χτυπησαν")[video=youtube_share;LpiO72mRh78]

.
Παρολα τα παραπάνω ο "ρόλος" του Fiat στην ταινία συνεχίζεται μεχρι και το τέλος New Movie (9).Movie_Snapshot.jpg

Fiat_520_photo.jpg

Στιγμιότυπο 2 (19-11-2015 9-00 πμ).jpg

Photo10_soferaki.jpg

Στιγμιότυπο 12 (1-12-2015 8-20 πμ).jpg

Photo11_soferaki.jpg

Στιγμιότυπο 4 (1-12-2015 8-11 πμ).jpg

Στιγμιότυπο 7 (1-12-2015 8-14 πμ).jpg

Στιγμιότυπο 6 (18-11-2015 1-17 μμ).jpg

Photo2_soferaki.jpg

Στιγμιότυπο 2 (18-11-2015 12-45 μμ).jpg

Στιγμιότυπο 5 (18-11-2015 12-51 μμ).jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
antonovar είπε:
FIAT 520 1927-1929
«Το σωφεράκι» 1953 Φίνος Φιλμ

Καταλαβαίνουμε ότι ήταν ένα τετραθυρο cabriolet που μετατράπηκε σε κλειστό, από τις μπροστινές πόρτες που δεν είχαν τζάμι, απο το ανακλινόμενο μπροστινό «παρμπριζ» με το λεπτό χωρίς «κολώνα» πλαίσιοΠροβολή συνημμένου 147169 και από την χείριστη κατασκευή του κουβουκλίου ( Ο ορισμός της παθητικής ασφάλειας!!!!) με εσωτερικά ξυλινα δοκάρια και πρόσθετα ξύλινα πλαισια που κουνιόντουσαν, «έχασκαν» και δεν εφάρμοζαν στις πίσω πόρτες.Προβολή συνημμένου 147170

Δεν ξέρω αν το αυτοκίνητο αγοράσθηκε σε αυτή την κατάσταση η μεταποιήθηκε επί τούτου για τις ανάγκες της ταινίες αλλά όπως και νά χει η εικόνα του ήταν μίζερη και τρισάθλια όπως απαιτούσε το σενάριο.

επιβάτη του αυτοκινήτου στην Αθήνα και την παλιά Εθνική οδο Αθηνών Κορίνθου του 1953.Προβολή συνημμένου 147171Προβολή συνημμένου 147172Προβολή συνημμένου 147173

Και εδώ φαίνεται το μεγαλείο της ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ αφού και ο πλέον αδαής βλέποντας αυτή την ταινία του 1953 μπορεί να καταλάβει πόσο επίπονα , χρονοβόρα δύσκολα και δαπανηρά ήταν τα γυρίσματα.Στην παρακατω φωτογραφία απο το αρχείο της Φινος βλεπουμε την προετοιμασία της σκηνης του τραυματισμου της Σ.Γιουλη οπου ξεχωρίζουμε τον Φινο και τον Π.Χριστοφορίδη σε ρόλο φροντιστή και οχι ηθοποιου. Προβολή συνημμένου 147174

Στις περισσότερες σκηνές της ταινίας αν παρατηρήσετε καλύτερα το αυτοκίνητο εχει μπροστά στο ψυγείο μια μπάρα ρυμούλκησης γεγονός που μας κάνει να καταλάβουμε ότι το FIAT μας πηγαινε από γύρισμα σε γύρισμα με γερανόΠροβολή συνημμένου 147175.

Στις αρχικές σκηνές της ταινίας το αυτοκίνητο φαίνεται σε σχετικά καλή κατάσταση σε διάφορες σκηνές στο κεντρο της ΑθήναςΠροβολή συνημμένου 147176Προβολή συνημμένου 147178 στον σταθμό ΛαρίσηςΠροβολή συνημμένου 147177, και στην πιάτσα στον Αγιο Γεωργιο Κυψέλης οπου τα σημάδια στον δρομο ,από τα φρεναρίσματα, μας προσδιορίζουν και το πόσες φόρες γυρίσθηκε η σκηνή.Προβολή συνημμένου 147179 Εκεί βλεπουμε και τον τρόπο που αντιμετώπιζαν τα τεχνικά προβλήματα στην μεταπολεμική Ελλάδα αφού για μια διαρροή βενζίνης δεν έτρεχες στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο αλλα στον καφετζή για ένα λουκουμάκι.Προβολή συνημμένου 147180
antonovar, σου εχω backstages για το πως βρεθηκε αυτο το αυτοκίνητο στην ταινία!

Τζαβέλλας και Φίνος αποφασίζουν να γυρίσουν "το Σωφεράκι". Σημειωτέον οτι ειναι η πρώτη κωμωδία του Τζαβέλλα στη FF (αν αναλογιστούμε "Χειροκροτήματα, "Μεθύστακας" κλπ). Ψάχνουν σε όλες τις μάντρες της Αθήνας να βρουν ενα αυτοκίνητο παλαιου τύπου, σαραβαλο στην κυριολεξία...τιποτα! Εβρισκαν δηλαδη αυτοκίνητα, αλλα ή θα ήταν εντελώς κατεστραμμένα ή θα χρειάζονταν πολλά χρήματα ώστε να μπορεσουν να επισκευαστουν για να "παίξουν". Απογοητευμένοι καθως ήταν μετα απο τοσο ψάξιμο, κατευθύνονταν προς τα γραφεία της FF στην Χιου. Και ξαφνικά ως εκ θαύματος, περνάει μπροστά απο τα ματια τους με ταχύτητα κιόλας το εν λόγω σαραβαλάκι σε κεντρικό δρόμο της Αθήνας!!

"Αυτό είναι! πιάστε το!" χαχαχαχαχαα...

Τελικά να μην τα πολυλογούμε, σταμάτησαν τον οδηγό και το εν λόγω αυτοκίνητο εγινε τελικά το "σαραβαλάκι" του Μίμη Φωτόπουλου. Δεν ξερω ομως αν το αγορασαν τελικά το αμάξι ή το νοικιασαν από τον οδηγο-ιδιοκτητηγια τις ανάγκες της ταινίας.
 
Πίσω
Μπλουζα