Τοπία που άλλαξαν στο χρόνο [Θεσσαλονίκη]

Kambia είπε:
Υπάρχει και 3ο μπλε λεωφορείο (νομίζω) επί της Εθνικής Αμύνης. Διακρίνεται η μούρη του ακριβώς κάτω από το οριζόντιο κάγκελο.
Ερώτηση. Τα νούμερα 17 και 37 των λεωφορείων διακρίνονται?
Τα μπλε λεωφορεία στα οποία αναφέρομαι (17 και 37) είναι αυτά που κατεβαίνουν την Εθνικής Αμύνης. Επειδή δεν υπάρχουν άλλες γραμμές που διασχίζουν την Εθνικής Αμύνης σε αυτό το σημείο υποθέτω ότι ανήκουν σε αυτές τις γραμμές. Επίσης το 3ο μπλε λεωφορείο που βρίσκεται πάνω στην Εγνατία μπροστά από το κόκκινο κατά πάσα πιθανότητα είναι το 11 (Πυλαία - Ν.Σ. Σταθμός) επειδή από την κλίση του φαίνεται να έρχεται από την Αγγελάκη. Τέλος αναθεωρώ για το κόκκινο λεωφορείο όπου πάλι από την κλίση φαίνεται να έρχεται από την Αγγελάκη οπότε είναι ένα από τα 10 (Χαριλάου), 27 (Σταυρούπολη) ή 31 (Βούλγαρη-Σφαγεία).

Δεν φαίνονται οι αριθμοί των γραμμών, απλά υποθέτω με βάση τα δεδομένα που προανέφερα.
 
Οκ τώρα μου είναι πιο ξεκάθαρο. Γιατί έτσι όπως το διάβασα νόμιζα οτι αναφερόσουν στο μπλέ λεωφορείο που στρίβει από Αγγελάκη ως 17 ή 37.

Η υπόθεση για το κόκκινο λεωφορείο με βρίσκει σύμφωνη :) :thumbup:
 
Δηλαδή τα κόκκινα λεωφορεία που κυκλοφορούν σήμερα είναι από 1978; :eek:
 
Για τα μονά κόκκινα λες? Γιατί διπλά κόκκινα έχω να δω χρόνια.
 
Tα μονά κόκκινα είναι κάπου στο 1990.

Τα διπλά αρθρωτά αναφέρει το ποστ, που αν και δεν γνωρίζω ακριβώς, το 1978 (+-) είναι σωστό από όσο μπορώ να θυμάμαι...
 
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του ΟΑΣΘ, "..το 1978 αποκτά ο ΟΑΣΘ τα πρώτα αρθρωτά λεωφορεία στην Ελλάδα, των 150 θέσεων".

Διευκρινίζω ότι αναφέρομαι σαφώς στα διπλά, αρθρωτά, πορτοκαλί-κόκκινα λεωφορεία που είχαν κυρίως γραμμές μεγάλης κυκλοφορίας όπως Καλαμαριά, Νεα Κρήνη ,Βούλγαρη, Χαριλάου κλπ. Τα λεωφορεία αυτά μπορεί να τα δει κανείς αρκετά ευκρινώς στην επική ταινία του Φλωρινιώτη "Ο τραγουδιστής και το κορίτσι του μπαρ".

Για τα μονά κόκκινα πρέπει να εντάχθηκαν στη δύναμη των λεωφορείων του ΟΑΣΘ αρχές της δεκαετίας του '90. Θυμάμαι πχ ότι η γραμμή του 11 είχε τα παλιά μπλε λεωφορεία το 1988 ενώ και λίγα χρόνια αργότερα η γραμμή 20 της Μενεμένης εξακολουθούσε να έχει τα παλιά μπλε. Τα κόκκινα διπλά αρθρωτά λεωφορεία άρχισαν να αντικαθίστανται στα μέσα της δεκαετίας το '90 από τα γαλάζια λεωφορεία κάποια από τα οποία (τα γαλάζια) ακόμη κυκλοφορούν.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ARETARA είπε:
Τα κόκκινα διπλά αρθρωτά λεωφορεία άρχισαν να αντικαθίστανται στα μέσα της δεκαετίας το '90 από τα γαλάζια λεωφορεία κάποια από τα οποία ακόμη κυκλοφορούν.
Πολλά θα έλεγα. Σίγουρα η γραμμή 12 έχει κάποια όπως και η γραμμή 31 και αυτό που πάει Μηχανιώνα. Τα περισσότερα (αν όχι όλα) έχουν πινακίδες ΝΕΑ που τις υπολογίζω να βγήκαν γύρω στο 1993.

Κόκκινο λεωφορείο πάει και στο Καλοχώρι με τη γραμμή 40, 40Α.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
johnny19818 είπε:
Πολλά θα έλεγα. Σίγουρα η γραμμή 12 έχει κάποια όπως και η γραμμή 31 και αυτό που πάει Μηχανιώνα. Τα περισσότερα (αν όχι όλα) έχουν πινακίδες ΝΕΑ που τις υπολογίζω να βγήκαν γύρω στο 1993.
Κόκκινο λεωφορείο πάει και στο Καλοχώρι με τη γραμμή 40, 40Α.
Οι πινακίδες ΝΕΑ πρέπει να βγήκαν αρκετά αργότερα από το 1993, ίσως το 1995 ή 1996. Το αυτοκίνητο του πατέρα μου με πινακίδα ΝΒΗ αγοράστηκε τον Σεπτέμβριο του 1992 ενώ το δικό μου με ΝΕΚ αγοράστηκε τον Απρίλιο του 1999.
 
ARETARA είπε:
Οι πινακίδες ΝΕΑ πρέπει να βγήκαν αρκετά αργότερα από το 1993, ίσως το 1995 ή 1996. Το αυτοκίνητο του πατέρα μου με πινακίδα ΝΒΗ αγοράστηκε τον Σεπτέμβριο του 1992 ενώ το δικό μου με ΝΕΚ αγοράστηκε τον Απρίλιο του 1999.
Ένας γείτονας έχει ένα Renault Clio με πινακίδες ΝΕΑ και μάλλον είναι μοντέλο 1995-1996 οπότε έχει δίκιο και φυσικά το ΝΕΚ είναι του 1999, το ξέρω από το αμάξι του πεθερού μου :) .
 
To 32 δεν βλέπω και μεγάλη πρόοδο στην αναστήλωση του Αγ. Δημητρίου από την πυρκαγιά του 17.

ag dim 1932.jpg
 
Ένα εκπληκτικό βίντεο με 3D αναπαράσταση του Λευκού Πύργου και της γύρω περιοχής στις αρχές του 20ου αιώνα. Ο δημιουργός σκέφτεται να φτιάξει κι άλλα κι ανυπομονώ.

 
perlastar είπε:
Ένα εκπληκτικό βίντεο με 3D αναπαράσταση του Λευκού Πύργου και της γύρω περιοχής στις αρχές του 20ου αιώνα. Ο δημιουργός σκέφτεται να φτιάξει κι άλλα κι ανυπομονώ.


Εκπληκτικό!
 
Φοβερό το βίντεο! Εξαιρετική δουλειά...
 
prisma είπε:
Σ.Σ. Θεσσαλονίκης ,δεκαετία '60Προβολή συνημμένου 119601

(αρχείο prisma)
Να σημειωνεις απο που τις παιρνεις :) Και γω το κανω γιατι ξεχναω που τις βρισκω :D

http://www.retromaniax.gr/vb/showthread.php?10496-%D4%EF%F0%DF%E1-%F0%EF%F5-%DC%EB%EB%E1%EE%E1%ED-%F3%F4%EF-%F7%F1%FC%ED%EF-%C8%E5%F3%F3%E1%EB%EF%ED%DF%EA%E7&p=468794&viewfull=1#post468794
 
pardalotzatziki είπε:
Να σημειωνεις απο που τις παιρνεις :) Και γω το κανω γιατι ξεχναω που τις βρισκω :D
Η πηγή μου δεν είναι ο σύνδεσμος που παρέθεσαες. Δεν θυμόμουν ότι έχει αναρτηθεί ξανά εδώ, αν και την έχω ανεβάσει και αλλού παλιότερα. Κατά τα άλλα καλή η παρατήρηση σου, αλλά χρειάζομαι αρκετό χρόνο (και χώρο) για τις φωτογραφίες καθαυτές (περί τις 7.500+ μόνο για παλιά Αθήνα/Ελλάδα ως τώρα).
 
Στην παρακάτω φωτογραφία βλέπουμε άποψη από μπαλκόνι στην Εθνικής Αμύνης γύρω στα 1976-1977 που στα δεξιά φαίνεται ένα Goodys. Αναγνωρίζει κανείς την κάθετη οδό; Είναι η Α.Σβώλου ή η Τσιμισκή;

Εθνικής αμυνης 1976.jpg

Εθνικής αμυνης 2 1976.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα