πολυ καλα κανει να θελει να αποδωσει φορο τιμης σε ενα τοσο μεγαλο καλλιτεχνηjohnmar94 είπε:Το MEGA επαναπροβάλλει το 1ο επεισόδιο της σειράς την Πέμπτη 25/8 στις 23:50 ως φόρο τιμής στον Ανδρέα Μπάρκουλη, που "έφυγε" χθες, Τρίτη 23/8.
Nαι φιλε η σειρα υπαρχει στο web tv του mega οποτε μπορεις να την δεις και να γουσταρεις.tsimisde είπε:Δεν το έχω ψάξει αλλά θέλω να μου πείτε αν η σειρά έχει ανέβει στο WebTV του Mega έτσι ώστε να την παρακολουθήσω γιατί μου κέντρισε το ενδιαφέρον.
Η σειρά ήταν σαφώς καλύτερη από το βιβλίο, το οποίο είναι, ίσως, το πιο κακογραμμένο του Μαρή - μπορεί επειδή ήταν και το πρώτο μυθιστόρημά του να ήταν πιο πρόχειρα γραμμένο. Και συμφωνώ ότι το βιβλίο με τη σειρά έχει ελάχιστα κοινά στοιχεία - τα 2-3 βασικά της ιστορίας.
.
Δεν θα συμφωνήσω με αυτό που λέτε, γιατί ο Ανδρέου ακολουθεί στον 'Τιμόθεο Κώνστα' τη σεναριακή δομή της Άγκαθα Κρίστι, όπου παρουσιάζονται ο δολοφόνος και οι ύποπτοι σαν σε police-procedural αστυνομικό μυθιστόρημα - ο Σερντάρης στο 'Μυστικό του Άρη Μπονσαλέντη' δίνει ένα πιο 'νουάρ' και ατμοσφαιρικό ύφος στη σκηνοθεσία, η οποία προσομοιάζει σε ταινίες 'noir' της δεκαετίας του '40 και '50. Σε αυτό βοηθά καί η φοβερή μουσική του Αντώνη Πλέσσα, όπως και το πονηρό πρόσωπο της γάτας με τα πράσινα μάτια στους τίτλους της αρχής και του τέλους. Στα 'νουάρ' μυθιστορήματα, ο δολοφόνος και οι ύποπτοι μπορεί να παρουσιαστούν και μετά τη μέση του βιβλίου.Υστερα απο την τεραστια επιτυχια που εκανε Ο θανατος του Τιμοθεου Κωνστα τρια χρονια νωριτερα, δωσανε κι εδω εναν παρεμφερη τιτλο.
Η εν λογω σειρα εκανε επιτυχια, αλλα καμια σχεση με εκεινη που γνωρισε ο Τιμοθεος Κωνστας και πραγματι και αυτη εχει πολυ λιγη σχεση με το βιβλιο του Μαρη.
Κατι που δεν μου αρεσε καθολου και που μαλιστα ειναι αντιδεοντολογικο σε ενα αστυνομικο εργο, ειναι πως οταν γινεται ο πρωτος φονος εμεις οι θεατες δεν εχουμε δει ακομα τηλεοπτικα τον δολοφονο. Δεν υπαρχει καμια σκηνη που να τον εχει δειξει, δεν τον γνωριζουμε ουτε καν εξ' ακοης.
Δεν ειναι τιμιο αυτο και φυσικα αντικειται στους κανονες μιας αστυνομικης ιστοριας. Αρχη πρωτη: Οταν γινεται φονος εχουν παρουσιαστει ηδη ολοι οι πιθανοι ενοχοι η εστω καποιοι λιγοι απο αυτους παρουσιαζονται αμεσως μετα. Αμεσως ομως. Οχι υστερα απο δεκα επεισοδια.
Η σειρα ηταν ολιγον αρπα κολλα. Σαν να την ξεκινησαν χωρις να ξερουν ουτε οι ιδιοι πως θα την προχωρησουν και πως θα την τελειωσουν.
Η Γαβαλά ήταν πολύ ωραία γυναίκα και ταλαντούχα ηθοποιός, η οποία έφυγε νωρίς στα 57 της το καλοκαίρι του 2004. Και 'εδώ' ήταν ένας από τους καλύτερους ρόλους της - σαν τηλεοπτικό ζευγάρι 'έδενε' φοβερά με τον Μπάρκουλη (εδώ, επίσης, στον καλύτερο τηλεοπτικό ρόλο του) και αυτό είχε φανεί και στην μεγάλη τηλεοπτική επιτυχία της σειράς 'Αστέρια από χώμα' (1983-1984).Μόλις τελείωσα το μυθιστόρημα του Μαρή "Ζήτημα εμπιστοσύνης" στο οποίο υποτίθεται ότι βασίζεται η σειρά. Πέρα όμως από τον Μπονσαλέντη (που είναι Άλεξ και όχι Άρης), τον Μαυρίδη (που είναι Χάρης και όχι Βασίλης) και την αντικατάσταση του πρώτου από τον δεύτερο λόγω της καταπληκτικής ομοιότητάς τους βάσει σχεδίου της γυναίκας και του γραμματέα του Μπονσαλέντη, η σειρά δεν έχει καμία σχέση με το βιβλίο. Στο βιβλίο δεν υπάρχουν ο εγκλεισμός του Μπονσαλέντη στο υπόγειο της βίλας, Εβραίοι, θησαυροί, ανάπηρος θείος, φόνοι, ούτε καν Μπέκας!!! Είναι το πρώτο μυθιστόρημα του Μαρή που διαβάζω και το οποίο έχω δει παλιότερα σαν τηλεοπτική σειρά. Έχω δει τον Τζον Αυλακιώτη και τον Τιμόθεο Κώνστα αλλά δεν έχω διαβάσει τα αντίστοιχα μυθιστορήματα αλλά από ότι αναφέρεται στο retromania και αυτές οι σειρές έχουν τεράστιες αποκλίσεις από τα βιβλία. Αντίθετα έχω διαβάσει το "Έγκλημα στο Κολωνάκι" και το "Έγκλημα στα παρασκήνια" και διαπίστωσα ότι οι ταινίες ακολουθούν σε μεγάλο βαθμό την πλοκή των βιβλίων (ιδιαίτερα το Κολωνάκι).
Τώρα για τη σειρά (την είχα παρακολουθήσει στην επανάληψη μάλλον του 2001) από όσο θυμάμαι είχα μάλλον θετικές εντυπώσεις. Καλογυρισμένη, μετέφερε ικανοποιητικά το κλίμα του 50, καλές ερμηνείες ιδιαίτερα της Ντόρας Μποναλέντη από τη Γιούλη Γαβαλά (τι αρχοντική γυναίκα!) και του Μπέκα από τον Ξενίδη (all time classic Μπέκας). Στα αρνητικά κάποιες αδυναμίες στο σενάριο και ο μεγάλος αριθμός επεισοδίων (26 50' επεισόδια) γεγονός που το καθιστούσε ιδιαίτερα αργό.
Εχω φαει τα φιλμ νουαρ με το κουταλι που λενε και τις παλιες ταινιες γενικως, και δεν ειδα ποτε τον δολοφονο να εμφανιζεται πολλη ωρα μετα τον εγκλημα. Ακομα κι αν υπαρχουν καποιες λιγες τετοιες ταινιες, εγω τουλαχιστον δεν τις ξερω, αρα δεν ειναι και ο κανονας. Τωρα αν στα νουαρ μυθιστορηματα οι υποπτοι μπορουν να παρουσιαστουν και μετα τη μεση του βιβλιου, αυτο δεν παιζει κανενα ρολο αν ο πρωτος φονος γινεται μετα τη μεση του βιβλιου και αυτος. Αυτο που θελω να πω λοιπον ειναι οτι φονος και πιθανοι ενοχοι κανονικα δινονται πολυ κοντα χρονικα μεταξυ τους ειτε προκειται για ταινια/σειρα, ειτε για μυθιστορημα αλλιως δεν ειναι δικαιο ολο αυτο για τους θεατες/αναγνωστες.Δεν θα συμφωνήσω με αυτό που λέτε, γιατί ο Ανδρέου ακολουθεί στον 'Τιμόθεο Κώνστα' τη σεναριακή δομή της Άγκαθα Κρίστι, όπου παρουσιάζονται ο δολοφόνος και οι ύποπτοι σαν σε police-procedural αστυνομικό μυθιστόρημα - ο Σερντάρης στο 'Μυστικό του Άρη Μπονσαλέντη' δίνει ένα πιο 'νουάρ' και ατμοσφαιρικό ύφος στη σκηνοθεσία, η οποία προσομοιάζει σε ταινίες 'noir' της δεκαετίας του '40 και '50. Σε αυτό βοηθά καί η φοβερή μουσική του Αντώνη Πλέσσα, όπως και το πονηρό πρόσωπο της γάτας με τα πράσινα μάτια στους τίτλους της αρχής και του τέλους. Στα 'νουάρ' μυθιστορήματα, ο δολοφόνος και οι ύποπτοι μπορεί να παρουσιαστούν και μετά τη μέση του βιβλίου.
Συμφωνούμε ότι διαφωνούμε - θέλω να πω ότι δεν υπάρχει μια και μόνο συνταγή στα σήριαλ αστυνομικού περιεχομένου, και στο συγκεκριμένο η δομή θυμίζει περισσότερο 'νουάρ' παρά καθαρόαιμο αστυνομικό. Ίσως, έγινε και επίτηδες για να μπερδέψει τους θεατές το γεγονός ότι δεν φαίνεται ο δολοφόνος και οι ύποπτοι - άλλωστε μετά από ένα σημείο οι βασικές ιστορίες γίνονται 2 και αναπτύσσονται παράλληλα. Τελικά, όλα είναι θέμα οπτικής.Εχω φαει τα φιλμ νουαρ με το κουταλι που λενε και τις παλιες ταινιες γενικως, και δεν ειδα ποτε τον δολοφονο να εμφανιζεται πολλη ωρα μετα τον εγκλημα. Ακομα κι αν υπαρχουν καποιες λιγες τετοιες ταινιες, εγω τουλαχιστον δεν τις ξερω, αρα δεν ειναι και ο κανονας. Τωρα αν στα νουαρ μυθιστορηματα οι υποπτοι μπορουν να παρουσιαστουν και μετα τη μεση του βιβλιου, αυτο δεν παιζει κανενα ρολο αν ο πρωτος φονος γινεται μετα τη μεση του βιβλιου και αυτος. Αυτο που θελω να πω λοιπον ειναι οτι φονος και πιθανοι ενοχοι κανονικα δινονται πολυ κοντα χρονικα μεταξυ τους ειτε προκειται για ταινια/σειρα, ειτε για μυθιστορημα αλλιως δεν ειναι δικαιο ολο αυτο για τους θεατες/αναγνωστες.
Το πρώτο μυθιστόρημα του Μαρή είναι το "Έγκλημα στο Κολωνάκι" (1953). Το "Ζήτημα εμπιστοσύνης", σύμφωνα με τη βιβλιογραφία που αναφέρεται στο επίμετρο του βιβλίου "Ο 13ος επιβάτης" Εκδόσεις Άγρα σελ: 249-252, είναι το τρίτο και πρωτοδημοσιεύθηκε το 1955 στην εφημερίδα Ακρόπολις με τίτλο "Μία νύχτα στην Κηφισιά". Δεύτερο είναι το "Έγκλημα στα παρασκήνια" (εφημερίδα Απογευματινή, 1954).Η σειρά ήταν σαφώς καλύτερη από το βιβλίο, το οποίο είναι, ίσως, το πιο κακογραμμένο του Μαρή - μπορεί επειδή ήταν και το πρώτο μυθιστόρημά του να ήταν πιο πρόχειρα γραμμένο.
Κάπου είχαν γράψει ότι ήταν το 1ο - στον 13ο επιβάτη θυμάμαι ότι το ανέφερε ότι δεν είναι το 1ο και μού είχε κάνει εντύπωση - 1ο ή 3ο δεν έχει σημασία, γιατί ήταν πολύ κακογραμμένο, και, κατά τη γνώμη μου, ευτυχώς, που το σήριαλ περιέχει στοιχεία που δεν περιλαμβάνονται στο βιβλίο.Το πρώτο μυθιστόρημα του Μαρή είναι το "Έγκλημα στο Κολωνάκι" (1953). Το "Ζήτημα εμπιστοσύνης", σύμφωνα με τη βιβλιογραφία που αναφέρεται στο επίμετρο του βιβλίου "Ο 13ος επιβάτης" Εκδόσεις Άγρα σελ: 249-252, είναι το τρίτο και πρωτοδημοσιεύθηκε το 1955 στην εφημερίδα Ακρόπολις με τίτλο "Μία νύχτα στην Κηφισιά". Δεύτερο είναι το "Έγκλημα στα παρασκήνια" (εφημερίδα Απογευματινή, 1954).
Η σειρα ξεκινα πολυ ωραια και καποιες στιγμες της ειναι συναρπαστικες. Απλως, απο τα μισα περιπου παιρνει την κατιουσα και προσωπικα το φιναλε της με απογοητευσε. Οσον αφορα τον Αυλακιωτη, επειδη εχει κατασκοπια δεν καταφερε ποτε να ανηκει στις αγαπημενες μου.Παιδιά αφού εθιστικα στον.. Κωνστα απόψε πάω για Μπονσαλεντη διότι πως θα περάσει ή βραδιά χωρίς Μαρη. Δεν την έχω δει ποτέ την σειρά και να πω την αλήθεια δεν περιμένω να' ναι τόσο καλή ποιοτικά όπως ο Κωνστας ή ο Αυλακιωτης. Άλλο το 80' στο μυστήριο άλλο το 90'