Το Ρετιρέ (1990 MEGA)

Κι εγω απο τοτε που μεγαλωσα και καταλαβαινα καλυτερα, αρχισα να το κακοβλέπω το Ρετιρέ. :p Ειναι βεβαια αυτα τα σε όλους γνωστα επαναλαμβανομενα που αναφερει ο αλλος φιλος πιο πανω, που απο τις πρωτες στιγμες του "σκετς" καταλαβανεις πώς θα τελειώσει, σεναριο που θα μπορουσε να γραψει ενα παιδακι που λέμε.

Ειναι βεβαια και κατι αλλο που μου βγαζει το Ρετιρε, ενας αρνητισμός. Οι βασικοι πρωταγωνιστες ειναι και οι 3 οι πιο γκρινιάρηδες: η Κατερινα, η Χαρουλα και ο Ιασωνας. Ολα τα βλεπουμε απο την οπτικη τους γωνια και γυρω απο αυτους περιστρεφονται ολα, δηλαδη τους συμβαινουν ολα τα "στραβα" που προκαλουν ολοι οι υπολοιποι χαρακτηρες, και ξεσπουν στο τελος. :) Το θεμα βεβαια ειναι οτι ενω συνηθως ο γκρινιαρης παρουσιαζεται σαν αρνητικος χαρακτηρας, στο Ρετιρε ειναι παντα δικαιωμενος και ο πιο λογικος ενω οι υπολοιποι χαρακτηρες παραλογοι. Πολλες φορες οι αλλοι χαρατηρες ειναι ακραιοι και ενοχλητικοι, αλλα γενικοτερα ειναι μεσοι ανθρωποι που πχ. θελουν κατι φυσιολογικο, βρισκουν αντιδραση απο την Κατερινα που γκρινιαζει αλλα υποχωρει, και στο τελος ολα πανε στραβα και η Κατερινα δηλ. γκρινιαρα, βγαινει παντα η σωστη. :eek:

Μας βγαζει δηλαδη οτι η πιο λογικη σταση ζωης ειναι να εισαι σκεπτικιστης, αρνητικος και γκρινιαρης σε ο,τι καινουργιο και φυσιολογικο γινει τριγυρω.

Δεν ξερω αν ο Δαλιανιδης απλα χρησιμοποιησε αυτους τους χαρακτηρες ως πιο ευκολα θυματα για κωμικες καταστασεις, ή εαν ο ιδιος εβλεπε ετσι τη ζωη... ελπιζω οχι :/ /emoticons/unsure@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Βεβαια ενα αλλο που μου κανει εντυπωση στο Ρετιρε ειναι το ποσο ανάλαφρο και χαλαρωτικο θεαμα είναι, χωρις βαθυστοχαστα αστεια. Ο Δαλιανιδης, μεσα στα πλαισια των ανεγκεφαλων, επαναλαμβανομενων και προβλεψιμων σκετς, πιστευω εκανε καλη δουλεια στους διαλογους που ειναι καθημερινοι και βγαλμενοι απο τη ζωη. Οσο για τους ηθοποιους, πραγματικα δινουν τον καλυτερο τους εαυτο και ειναι πειστικοτατοι σε οσα λενε ή κάνουν. Ετσι λοιπον, ακομα και οι αδυναμιες του σεναριου/επαναληψεις δεν κουραζουν ουτε ενοχλουν, αλλα βγαινουν φυσικοτατα μεσα απο τους διαλογους και την υποθεση. Σε αυτο το σημειο το Ρετιρε ειναι πολυ πιο καλογραμμενο και ποιοτικο απο το πχ Χαϊ Ροκ (που ειναι αλλο δειγμα ανεγκεφαλης σειρας αλλα που ποτε μου δε χωνεψα :D )
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η Κατερίνα, η Χαρούλα και ο Ιάσων, με όλον αυτό τον αρνητισμό και την γκρίνια που πολύ σωστά επισημαίνουν οι φίλοι παραπάνω, είναι προεκτάσεις -ή κακέκτυπα, για να γίνω λίγο κακός- του χαρακτήρα του κυρ-Γιώργη, που ερμήνευε ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος στο ''Λούνα Παρκ'' του Δαλιανίδη. Παρακολουθούσα φανατικά το ''Λούνα Παρκ'' στα παιδικά μου χρόνια και μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι αναγνώριζα ολόκληρες καταστάσεις και διαλόγους του ''Ρετιρέ'' που είχαν χρησιμοποιηθεί και στην παλαιότερη σειρά. Ωστόσο, θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι ο Δαλιανίδης ήξερε να γράφει διαλόγους καθημερινούς και να επιλέγει καλούς ηθοποιούς ακόμη και για τους πιο τεριμμένους ρόλους, γι' αυτό και το ''Ρετιρέ'' παίζεται για 25η φορά, ενώ άλλες ανάλογες σειρές που ξεφύτρωσαν σαν τα μανιτάρια επί ιδιωτικής τηλεόρασης έχουν ξεχαστεί ακόμη και από τους συντελεστές τους.
 
Η κριτική που γίνεται στο ρετιρέ δεν έχει να κάνει με καλό ή κακό. Το ρετιρέ ήταν ένα αποτέλεσμα μιας κατάστασης που υπήρχε στην Ελλάδα πριν 25 περίπου χρόνια. Το οτι και τώρα αν το πετύχω στην tv θα καθίσω να το δω δεν είναι ούτε οι διάλογοι, ούτε η πλοκή. Είναι γιατί έχει αρκετά εξωτερικά γυρίσματα με τόπους και τοπία της περιόδου, γιατί έχει εσωτερικούς χώρους που μου θυμίζουν χώρους που είχα βρεθεί όταν ήμουν μικρός(σπίτια πλην ζαχαροπούλου, γραφεία, φαρμακείο) είναι στο ντύσιμο και τις ατάκες της περιόδου, κουρέματα. Είναι και οι καταστάσεις που θυμάμαι στο πιο απαλό βέβαια, στο πως μαζεύονταν οι άνθρωποι να διασκεδάσουν σε σπίτια. Ήταν σαν ένα bigbrother από ηθοποιούς χωρίς να είναι τέτοιο όπου συμμετείχαν όλες οι ηλικίες από γιαγιάδες μέχρι 20αρες.

Τα άλλα δύο σήριαλ (απαράδεκτοι, 3 χαριτές) τα εκτιμώ για άλλο λόγο. Οι απαράδεκτοι είναι πραγματικά αστεία σειρά και για μένα η καλύτερη που έχει περάσει από την ελληνική tv. Διακωμωδεί την πραγματικότητα μέσα από την ματιά μας παρέας νέων ανθρώπων(γύρω στα 35) στην Ελλάδα. Οι 3+1 είναι άλλη φάση. Απευθύνονταν σε γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας και συνομήλικες των πρωταγωνιστριών αλλα και σε παιδιά. Πολλές φορές μετέφερε αντιλήψεις της εποχής πλάγια μέσω των του τι έκανε η Α ή Β, όχι ακριβώς κουτσουμπολιού. Ήταν κάτι διαφορετικό απο το ρετιρέ καθώς περιέγραφαν στιγμές από την ζωή τους, ενώ το ρετιρέ ήταν απλά η καθημερινότητα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
atanasio είπε:
Παρακολουθούσα φανατικά το ''Λούνα Παρκ'' στα παιδικά μου χρόνια και μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι αναγνώριζα ολόκληρες καταστάσεις και διαλόγους του ''Ρετιρέ'' που είχαν χρησιμοποιηθεί και στην παλαιότερη σειρά.
Και τα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ (του Δαλιανίδη) όποιος δει, πάλι θα πάθει ένα deja-vu με το ΡΕΤΙΡΕ.
 
atanasio είπε:
Η Κατερίνα, η Χαρούλα και ο Ιάσων, με όλον αυτό τον αρνητισμό και την γκρίνια που πολύ σωστά επισημαίνουν οι φίλοι παραπάνω, είναι προεκτάσεις -ή κακέκτυπα, για να γίνω λίγο κακός- του χαρακτήρα του κυρ-Γιώργη, που ερμήνευε ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος στο ''Λούνα Παρκ'' του Δαλιανίδη. Παρακολουθούσα φανατικά το ''Λούνα Παρκ'' στα παιδικά μου χρόνια και μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι αναγνώριζα ολόκληρες καταστάσεις και διαλόγους του ''Ρετιρέ'' που είχαν χρησιμοποιηθεί και στην παλαιότερη σειρά. Ωστόσο, θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι ο Δαλιανίδης ήξερε να γράφει διαλόγους καθημερινούς και να επιλέγει καλούς ηθοποιούς ακόμη και για τους πιο τεριμμένους ρόλους, γι' αυτό και το ''Ρετιρέ'' παίζεται για 25η φορά, ενώ άλλες ανάλογες σειρές που ξεφύτρωσαν σαν τα μανιτάρια επί ιδιωτικής τηλεόρασης έχουν ξεχαστεί ακόμη και από τους συντελεστές τους.
Ναι,γι αυτο ολοι του οι διαλογοι ειναι copy paste! Εγω νομιζω οτι ο Δαλιανιδης ελαμψε μονο στον κινηματογραφο και εκει μονο απο τα μιουζικαλ που εκανε.Απο το 70 και υστερα,σταδιακα ''επεφτε'' σε ποιοτητα και πρωτοτυπια,με λιγες εξαιρεσεις.

Εχω πετυχει σε καποια επεισοδια(δεν διαβασα αν αυτο εχει αναφερθει σ'αυτο το φορουμ)τον Σταυρο Νικολαιδη-τον Μιχαλακη απο τα εγκληματα-μπουμπουκι τοτε.

Παιζει εκει που η Ειρηνη μαζευει την παρεα της στο εξοχικο της Κατερινας που τις τρωνε τα κεφτεδακια και σεληνιαζεται(ειναι ενα απο τα παιδια της παρεας)

Σε αλλη σκηνη στελνει ενα δεμα με ενα δωρο για το γαμο της Ελενης που το παραλαμβανει η θεια Χριστινα

Και σε αλλη που κανει το γκαρσονι και χυνει τα κρασια απο τα ποτηρια πανω στον Ιασωνα
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
@ old fashioned: Τον Σταύρο Νικολαΐδη τον πέτυχα σήμερα στο επεισόδιο στο οποίο πρωτοεμφανίζεται η θεία Χριστίνα (Δήμητρα Σερεμέτη). Εδώ υποδύεται τον βοηθό σερβιτόρου Σταύρο, ο οποίος καταβρέχει δυο φορές τον Ιάσονα με κρασί (αν και εμείς βλέπουμε ότι είναι...νερό) και τα παίρνει ο Ιάσονας και κάνει λούτσα τη θεία Χριστίνα.
 
LadyNaty είπε:
@ old fashioned: Τον Σταύρο Νικολαΐδη τον πέτυχα σήμερα στο επεισόδιο στο οποίο πρωτοεμφανίζεται η θεία Χριστίνα (Δήμητρα Σερεμέτη). Εδώ υποδύεται τον βοηθό σερβιτόρου Σταύρο, ο οποίος καταβρέχει δυο φορές τον Ιάσονα με κρασί (αν και εμείς βλέπουμε ότι είναι...νερό) και τα παίρνει ο Ιάσονας και κάνει λούτσα τη θεία Χριστίνα.
Ναι κι εγω τον ειδα.Με τη φραντζα εκει.
 
Σήμερα που έβλεπα Ρετιρε μου γεννήθηκε η απορία, η γιαγιά Σοφία δεν παίρνει σύνταξη και ζητά συνέχεια λεφτά απο την Κατερίνα;;;;;;;
 
tina είπε:
Σήμερα που έβλεπα Ρετιρε μου γεννήθηκε η απορία, η γιαγιά Σοφία δεν παίρνει σύνταξη και ζητά συνέχεια λεφτά απο την Κατερίνα;;;;;;;
Δουλευε αλλα δεν τις κοβανε ενσημα!
 
tina είπε:
Σήμερα που έβλεπα Ρετιρε μου γεννήθηκε η απορία, η γιαγιά Σοφία δεν παίρνει σύνταξη και ζητά συνέχεια λεφτά απο την Κατερίνα;;;;;;;
Παίρνει σύνταξη αλλά τη δίνει στην Κατερίνα να τη φυλάει για ασφάλεια (!) οπότε της ζητά χρήματα...
 
Στο 5ο επεισόδιο στην αρχή της σειράς ο Φοίβος επιδεικνύει στη Χαρούλα τις στροφές που κάνουν οι χορευτές σε μπαλέτο και πέφτει κατά λάθος στο γραφείο της Ελένης, κατά λάθος της λέει: ''Με συγχωρείς Χαρούλα'' αντί να πει Ελένη.
 
Κι απο την αλλη μ'αρεσει που ο Δαλιανιδης φωναζε στους ηθοποιους να παιζουν καλα και ηταν αυστηρος στα γυρισματα.Τοσος κοπος για αυτο το αποτελεσμα που εχουν τα καλλιτεχνικα αποκτηματα του;; Σκεψου και να μην ηταν αυστηρος τι θα βγαινε...Παρολα αυτα το ρετιρε ειναι αρρωστια! πως να το κανουμε!
 
Το "καλό" είναι σχετικό...Μπορεί ο Δαλιανίδης να θεωρούσε το συγκεκριμένο αποτέλεσμα "καλό" για τα δικά του μέτρα.... Σάμπως τα ψείριζαν και πολύ εκείνη την εποχή;
 
Προσωπικως μια χαρα το δουλευαν το σεναριο οι ηθοποιοι,δεν βλεπω προβληματα ερμηνειας.
 
@ Aardvark: ήταν καλοί (οι περισσότεροι) ηθοποιοί, γι' αυτό το δούλευαν καλά το σενάριο. Αν ήταν μετριότεροι, τότε θα φαίνονταν οι αδυναμίες.
 
Οι αδυναμιες στο σεναριο εννοεις η στην ερμηνεια,παντως στο σεναριο να δεχτω απο καποιον οτι μπορει να εχει ατελειες να μην υπαρχει οτι να'ναι αλλα οπως ειπα για μενα οι ερμηνειες ηταν καλες.
 
Συμφωνώ με τον aardvark απολύτως. Πολύ καλές ερμηνείες αλλά το σενάριο μπάζει. Ε τώρα ποιος μπορεί να πει ότι η Έλντα δεν αποδίδει απόλυτα τον ρόλο της και φαίνεται ότι τον βελτίωνε κιόλας κατά την διάρκεια της σειράς.
 
Προσωπικά, στο ρετιρέ πεθαίνω για τις ερμηνείες των κομπάρσων και όχι των βασικών ηθοποιών...
 
Καλα ,αμα πιασουμε τους κομπαρσους ,ιδιως αυτους που κανουν και ενα και δυο και τρια περασματα και μερικοι που παιζουν τον ιδιο χαρακτηρα την μια τον υποδυονται σαν παιδια του λαου και την αλλη μαγκες του υποκοσμου κ.τ.λ.


Ιδιως ενας νεαρος απο τα "Εγκληματα" μου διαφευγει το ονομα,εχει κανει φιλο Ειρηνης ,ντελιβερας λουλουδιων και δεν θυμαμαι και εγω τι αλλο.
 
Πίσω
Μπλουζα