Το Ρετιρέ (1990 MEGA)

Κλασσικό σίριαλ που έχει δημιουργήσει μεγάλη φήμη γύρω από το όνομα του αλλά καταντάει ανυπόφορο από ένα σημείο και μετά. Ναι μεν σκιαγραφεί υποτίθεται την καθημερινότητα μας αλλά με υπερβολικό τρόπο θα έλεγα. Δεν γίνεται ο καθένας που περνάει από αυτή τη σειρά να έχει νεύρα συνεχώς τεντωμένα. Όλη την ώρα τσακώνονται όλοι με όλους. Δεν αντέχεται τόση γκρίνια πια. "Ήταν η εύθυμη σειρά του Γιάννη Δαλιανίδη". Δεν ξέρω σε όλο αυτό που υπάρχει η εύθυμη νότα. Εγώ βλέπω ένα ατέλειωτο γκρίζο κρίνοντας από τη διάθεση των χαρακτήρων στη σειρά. Αν και ο Δαλιανίδης έχει μείνει στην ιστορία με τα σενάρια και τις ατάκες από τις ταινίες του, εδώ κάτι δεν μου κάθεται σωστά. Δεν θεωρώ ότι ανήκει στις κορυφαίες του στιγμές. Σε κάθε επεισόδιο έχουμε πάνω κάτω τα ίδια να συμβαίνουν. Την χαρούλα να πλακώνεται με το Φοίβο, τον Ιάσωνα να τα ακούει από τη μάνα του, να τα ρίχνει στον Άλκη και να φλερτάρει με την Ελένη, την Κατερίνα να μαλώνει με την μάνα της και την ανιψιά της και όλο τον περίγυρο της. Ουσιαστικά είναι σαν να βλέπεις το ίδιο επεισόδιο κάθε φορά με την μόνη αλλαγή να παρατηρείται στους διαλόγους.

Έχει αφήσει ιστορία δε λέω αλλά καταντά αφόρητο από ένα σημείο και μετά.
 
Λατρευω τον Γιάννη Δαλιανίδη, τον θεωρώ τον σπουδαιότερο Έλληνα σκηνοθέτη. Οκ οι παλιοί κινηματογραφιστές δεν αγάπησαν την τηλεόραση και δικαιολογημένα. Αλλά πάντοτε πίστευα ότι υπόγεια στο «Ρετιρέ» κοροιδευε όλη την υστερία και την μιζέρια του Έλληνα. Και έκανα τρελή πλάκα. Μην σας πω ότι ορισμένες φορές μου μοιάζει πολύ Μπουνιουέλ όλη η σειρά.
 
ο γιαννης δαλιανιδης ειναι μια τεραστια προσωπικοτητα και ελπιζω να παρει ιστορικα την θεση που του αξιζει

καλλιτεχνικα τωρα ηταν ενας πολυ καλος σκηνοθετης που παρεδωσε τα καλυτερα ελληνικα μιουζικαλ και πολυ καλες κωμωδιες

η χειροτερη ταινια του,ειναι απλα μετρια

στα σηριαλ τωρα εχεις ενα δικιο,υπαρχουν επαναληψεις οχι μονο στο ρετιρε αλλα σε πολλα σηριαλ του και στα επεισοδια μεταξυ τους αλλα και με αλλες του σειρες,αυτο συνεβει βασικα γιατι δεν ηθελε να διηγηθει μια ιστορια βασικη αλλα την καθημερινοτητα του νεοελληνα χωρις βεβαια αυτο να σημαινει οτι συμπεριλαμβανεται στα μειον του
 
Προς θεού δεν αμφισβητώ το έργο που έχει αφήσει κληρονομιά αυτός ο άνθρωπος. Δηλώνω και Διαλιανιδικός καθώς έχω δει σχεδόν όλες τις κωμωδίες που έχει βγάλει τη δεκαετία του '80. Σίγουρα δεν μιλάμε για αριστουργήματα αλλά βλέπονται ακόμα και τώρα ευχάριστα.

Από σίριαλ τώρα δεν έχω δει και πολλά καθώς κάποια έχουν εξαφανιστεί (π.χ Λουνα Παρκ). Έχω δει "Τα ανάποδα" , το "Οδός ανθεων", το ρετιρέ και τους μικρομεσαίους. Από όλα αυτά θεωρώ ότι "Τα ανάποδα" είναι το καλύτερο με διαφορά χωρίς πολλή συζήτηση. Το "Οδός ανθεων" συμπαθητικό μεν και κομματάκι καλύτερο από τον απόγονο του το ρετιρέ. Οι μικρομεσαίοι πάλι εντελώς αδιάφορη προσπάθεια κατ'εμέ.

Στο ρετιρέ πάλι νομίζω ότι η αναπαράσταση της γκρίνιας και της μιζέριας του νεοέλληνα όπως αναφέρθηκε και πιο πριν, είναι υπερβολική και σε σημεία επιτηδευμένη. Δηλαδή το να καλημερίζεις τον άλλον και να σε στολίζει με κοσμητικά, είναι λίγο too much. Όχι ότι δεν υπάρχουν τέτοια άτομα στην καθημερινότητα αλλά στην περίπτωση μας έχω την αίσθηση ότι μαζεύτηκαν όλα αυτά τα άτομα στο ίδιο σκηνικό. Κατ'εμέ οι κωμωδίες πρέπει να βασίζονται σε σουρεάλ καταστάσεις και όχι αποκλειστικά και μόνο στην επαναλαμβανόμενη υστερία. Βλέποντας ένα κωμικό σίριαλ το μόνο που θες είναι να χαλαρώσεις και να διασκεδάσεις και όχι να βιώσεις μια ακατάπαυστη υστερία.
 
Μιας και αναφερεις φιλε οτι η σειρα αποτυπωνει τη μιζερια του νεοελληνα, εχω να σχολιασω οτι με χαλαει το εξης: οι μιζεροι χαρακτηρες στα εργα συνηθως ειναι αυτοι που απομονωνονται, που περιθωριοποιουνται ή παθαινουν κατι. Στο Ρετιρε ομως ειναι σαν να ισχυει το αντιθετο, και η μιζερια ειναι το σημειο αναφορας. Τυποι οπως ο Σκρουτζ η ο Γερο-Λαδα βγαζουν γελιο με τη γραφικοτητα τους, αλλα στο Ρετιρε οι πιο μιζεροι χαρακτηρες (Κατερινα, Χαρουλα, Ιασωνας) ειναι αυτοι με τους οποιους το εργο θελει να ταυτιστεις.

Δηλαδη αμα ακους ενα μονολογο της Χαρουλας με ολα τα αρνητικα του πχ. να πηγαινεις διακοπες και γιατι δεν πρεπει να πηγαινεις διακοπες, στο τελος βγαζει ανωμαλους εμας που περναμε καλα στις διακοπες. Η που δεν μπινελικωνουμε οποιον μας λεει καλημερα :| /emoticons/mellow@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Και τελος παντων, γιατι τετοια μιζερια στην αρχη του 90; Δηλαδη σημερα ολοι αυτοι θα εχουν αυτοκτονησει;
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ουσιαστικά αυτό με χαλάει και μένα. Υπάρχει υπερβολική κιόλας εστίαση στην μιζέρια και την κακοτοπιά προσπαθώντας ουσιαστικά να σου το περάσει ως κάτι το φυσιολογικό. Σάτιρα υποτίθεται κάνει το σίριαλ αλλά με εντελώς υπερβολικό και ίσως μη ρεαλιστικό τρόπο. Δεν ξέρω κατά πόσο η συνεχόμενη υστερία θεωρείται σάτιρα. αυτή η τεχνική έχει υιοθετηθεί δυστυχώς και σε μεταγενέστερα σίριαλ. Αυτό όμως που ίσως ισχύει είναι ότι ίσως ο Δαλιανίδης τότε λόγω ηλικίας (κοντά στα 70 ήταν τότε νομίζω) έβλεπε τα πράγματα πολύ πεσιμιστικά κάτι το οποίο πέρασε και στον τηλεθεατή. Με εντελώς διαφορετικό τρόπο θα έκανε την αντίστοιχη σκιαγράφηση ένας νεότερος ηλικιακά δημιουργός καθώς θα άφηνε μέσα στο γκρίζο και στραβό να αναδειχθεί μια αχτίδα αισιοδοξίας. Αντίθετα ο Δαλιανίδης και κάποιος συνομήλικος του δημιουργός θα πρόβαλλε μια αντίστοιχη κατήφεια και απαισιοδοξία.
 
tsimisde είπε:
Αυτό όμως που ίσως ισχύει είναι ότι ίσως ο Δαλιανίδης τότε λόγω ηλικίας (κοντά στα 70 ήταν τότε νομίζω) έβλεπε τα πράγματα πολύ πεσιμιστικά κάτι το οποίο πέρασε και στον τηλεθεατή.
Κι εγω ειχα σκεφτει οτι ισως κατι πηγαινε "στραβα" στη ζωη ή ακομα και στο χαρακτηρα, του Δαλιανιδη. Κι ομως, μετα το Ρετιρε, ο Δαλιανιδης εκανε μια αποπειρα αναλαφρης νεανικης σειρας: Αραχτοί και Λάιτ.
 
Το έχω ακουστά ως τίτλο αλλά δεν το έχω παρακολουθήσει για να διαπιστώσω την πιο ανάλαφρη διάθεση σε σχέση με το ρετιρέ. Όπως και να έχει το ρετιρέ κατ'εμε είναι για σπάσιμο νεύρων και εντελώς αντίθετο με τον χαρακτηρισμό που φιγουράρει στους τίτλους "Εύθυμη τηλεοπτική σειρά" .
 
δεν εχετε αδικο σοσα λετε και οι 2 σας,η προσωπικη μου γνωμη ειναι οτι ο γιαννης δαλιανιδης ηθελε να δειξει τα αρνητικα του νεοελληνα και οτι στραβο υπηρχε εκεινη την εποχη.η σκοπια τουδ εν ηταν ενος ανθρωπου που ειναι κοντα στα 70 αλλα ενος καλλιτεχνη που προτιμουσε την ζωη στις προηγουμενες δεκαετιες και το κατεδειχνε με αυτον τον τροπο.εχοντας βεβαια ολα αυτα τα αρνητικα που επισημανθηκαν
 
elsint17 είπε:
δεν εχετε αδικο σοσα λετε και οι 2 σας,η προσωπικη μου γνωμη ειναι οτι ο γιαννης δαλιανιδης ηθελε να δειξει τα αρνητικα του νεοελληνα και οτι στραβο υπηρχε εκεινη την εποχη.η σκοπια τουδ εν ηταν ενος ανθρωπου που ειναι κοντα στα 70 αλλα ενος καλλιτεχνη που προτιμουσε την ζωη στις προηγουμενες δεκαετιες και το κατεδειχνε με αυτον τον τροπο.εχοντας βεβαια ολα αυτα τα αρνητικα που επισημανθηκαν
Ίσως να ισχύει αυτή η οπτική. Ειδικά σε ένα από τα επεισόδια θίγεται η ξενομανία σε επιγραφές καταστημάτων, στα ονόματα. Ένα από τα στραβά της εποχής που κυνηγάει ακόμα και σήμερα τον νεοέλληνά. Ίσως και να είχε δίκιο που το έθιξε και ενδεχομένως η επιθετικότητα των χαρακτήρων στην αναφορά των ζητημάτων να αποτελούσε τον τρόπο διαμαρτυρίας του δημιουργού. Σίγουρα δεν ήταν ο μόνος που στηλίτευσε τα στραβά της καθημερινότητας μας απλώς ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζονται στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ίσως λίγο υπερβολικός και παρατραβηγμένος. Μπορεί όμως με αυτό τον τρόπο να ήθελε να διαμαρτυρηθεί και να κράξει τα στραβά της κοινωνίας μέσω των χαρακτήρων. Αν ισχύει αυτή η οπτική τότε αλλάζουν πολλά πράγματα όσον αφορά την οπτική μου απέναντι στο σίριαλ.
 
tsimisde είπε:
Ίσως να ισχύει αυτή η οπτική. Ειδικά σε ένα από τα επεισόδια θίγεται η ξενομανία σε επιγραφές καταστημάτων, στα ονόματα. Ένα από τα στραβά της εποχής που κυνηγάει ακόμα και σήμερα τον νεοέλληνά. Ίσως και να είχε δίκιο που το έθιξε και ενδεχομένως η επιθετικότητα των χαρακτήρων στην αναφορά των ζητημάτων να αποτελούσε τον τρόπο διαμαρτυρίας του δημιουργού. Σίγουρα δεν ήταν ο μόνος που στηλίτευσε τα στραβά της καθημερινότητας μας απλώς ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζονται στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ίσως λίγο υπερβολικός και παρατραβηγμένος. Μπορεί όμως με αυτό τον τρόπο να ήθελε να διαμαρτυρηθεί και να κράξει τα στραβά της κοινωνίας μέσω των χαρακτήρων. Αν ισχύει αυτή η οπτική τότε αλλάζουν πολλά πράγματα όσον αφορά την οπτική μου απέναντι στο σίριαλ.
εγω πιστυεω πως ναι ,αυτο ισχυει με βαση και ολη την παναξια πορεια του καλλιτεχνη

βεβαια ξαναλεω ειναι σωστο αυτο που λετε ,οτι εχει υπερβολες πολλες και επαναληψεις και ισως εδω να φαινεται καπου κ κοπωση του
 

Στις σειρές του Δαλιανίδη, ο "γκρινιάρης" ήταν πάντοτε ο ρόλος που τράβαγε τις προτιμήσεις των τηλεθεατών. Θυμηθείτε τον κυρ-Γιώργη, το Λεωνίδα Σοφιανό, τον κυρ-Ηλία. Από την "οδό Ανθέων" και μετά αυτοί οι "γκρινιάρηδες" έγιναν περισσότεροι...

1@tsimisde[/USER] Φαντάσου ότι όλο αυτό που περιγράφεις στο #413 είχε στηλιτευτεί από τηλεοπτικό περιοδικό (TV3) την περίοδο προβολής της "Οδού Ανθέων", αρκετά πριν το "Ρετιρέ"!

 
drspiros είπε:
Στις σειρές του Δαλιανίδη, ο "γκρινιάρης" ήταν πάντοτε ο ρόλος που τράβαγε τις προτιμήσεις των τηλεθεατών. Θυμηθείτε τον κυρ-Γιώργη, το Λεωνίδα Σοφιανό, τον κυρ-Ηλία. Από την "οδό Ανθέων" και μετά αυτοί οι "γκρινιάρηδες" έγιναν περισσότεροι...
αυτη ειναι μια πολυ σωστη παρατηρηση

βασικα σωστα ξεκινησε με τον διονυση παπαγιαννοπουλο ως κυρ-γιωργη να στηλιτευει τα στραβα της καθημερινοτητας και του νεοελληνα

ηδη αρχιζαμε να μπαινουμε στην περιοδο που δεν ηταν κοντα στα ιδεωδη του δαλιανιδη
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το ΡΕΤΙΡΕ άξιζε μόνο για:

1. Το μουσικό θέμα της έναρξης και το πλάνο του πασίγνωστου πια ρετιρέ στο Παγκράτι (το πλάνο είναι τραβηγμένο από την πίσω αυλή του HILTON)!

2. Τις εμφανίσεις του θρυλικού ΜΙΛΤΟΥ ΠΑΠΑΡΑ!

3. Τις φάτσες των κομπάρσων.

Τα υπόλοιπα ήταν θλιβερό/υστερικό καρακιτσαριό.
 
Με αφορμή το νο.1 του φίλου πιο πάνω, μου δώθηκε η αφορμή να εκφράσω μια απορία σχετική με το σίριαλ. Γιατί ονομάζεται "Το ρετιρέ"; Σε ένα επεισόδιο θυμάμαι ότι η Κατερίνα τσατίστηκε με τον ένοικο του επάνω διαμερίσματος ο οποίος της πετούσε νερά, φύλλα δεν θυμάμαι ακριβώς. Από τη στιγμή που υπάρχει και άλλος όροφος από πάνω δεν νομίζω να μπορεί να γίνει λόγος για ρετιρέ εφόσον απ' όσο ξέρω το ρετιρέ είναι ένας χαρακτηρισμός για το διαμέρισμα του τελευταίου ορόφου μιας πολυκατοικίας. Επίσης και το σπίτι του Ιάσωνα δεν πρέπει να είναι ρετιρέ γιατί αν θυμάμαι καλά σε ένα επεισόδιο που η μάνα του βγαίνει να κράξει κάτι τυπάδες που παίζουν στην παιδική χαρά, αν θυμάμαι καλά υπάρχει και άλλος όροφος από πάνω. Επομένως, ποιο ήταν αυτό το ρετιρέ από το οποίο βαφτίστηκε το σίριαλ??
 
Ας με διορθώσουν οι ρετροαρχιτέκτονες, αλλά εχω την εντύπωση ότι όταν το οικόπεδο είχε αρκετό βάθος (ίσως και αν ο δρόμος ήταν αρκετά φαρδύς) μπορούσαν να γίνουν 2 ρετιρέ, το ένα πιο μέσα από το άλλο. Δηλαδή σίγουρα μπορούσαν, είχα συγγενείς που έμεναν σε τέτοια ρετιρέ, αλλά δεν ξέρω ποιες ακριβώς προϋποθέσεις έπρεπε να πληρούνται και αν επιτρέπονται κλιμακωτές εσοχές και τώρα. Πρώτο ρετιρέ, δεύτερο ρετιρέ (δεν θυμάμαι ποιο ήταν το από πάνω). Χμμμ... γκουγκλάρισα "δεύτερο ρετιρέ" και είδα αγγελία του 2016 "Δευτερο Ρετιρε εχει ακομα ενα διαμερισμα απο πανω .Βλεπει Πισω Και Στο Πλαι." ΄΄αρα μοιάζει να μετράνε από τον ουρανό προς τη γη.
 
γιατι ονομαζεται "το ρετιρε"

ο δαλιανιδης οπως ειχα πει στο προηγουμενο ποστ ηθελε να δειξει την αλλαγη που συντελεστηκε και στα σπιτια των νοελληνων ,απο κει που ειχαμε μονοκατοικιες με αυλη και ολα τα γνωστα των ανθρωπινων πολεων,γεμησε πολυκατοικιες με πολλους οροφους που ειχαν και ρετιρε(σωστα επισημαινει ο ελεφαντας ,καποιες ειχαν και 2 ρετιρε).κανεις δεν μενει σε ρετιρε ουτε η κατερινα,ουτε ο ιασωνας ,ουτε η χαρουλα και δεν μας αφορα

θα μπορουσε το σηριαλ να λεγοταν "η πολυκατοικια" η κατι αναλογο ,απλα με το τιτλο αυτο εδειχνε και οτι ειχαν πολλους οροφους και την μεγαλομανια καποιων
 
Φετος στις διακοπες λιωνω ξανα καθε μεσημερι με Ρετιρε. Ειναι και δυο επεισοδια κολλητα οποτε ειναι δυνατο καψιμο.

Η Κατερινα μενει οντως σε ρετιρε. Στο σημερινο επεισοδιο η κυρια Σοφια ειπε στην Κατερινα και τον φαρμακοτριφτη: "ειστε γελασμενοι που θα περασω ολο τον Ιουλιο σε αυτο το ελεεινο ρετιρε"

Επισης προσεξα οτι η Ελενη δουλευε σε συμβατο ΙΒΜ της Chaplin
 
Wally είπε:
Επισης προσεξα οτι η Ελενη δουλευε σε συμβατο ΙΒΜ της Chaplin
Οι υπολογιστές είδα στους τίτλους είναι από Βαβέλ Η/Υ, Στουρνάρη 47

Αναγνωρίζει κανείς τι πρόγραμμα τρέχει;





m1.PNG

c2.PNG
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα