Το αγαπημένο μου μάθημα!

Crimson Moonlight

RetroActive
Joined
13 Ιουλ 2015
Μηνύματα
524
Αντιδράσεις
308
Τώρα που έχουμε ένα θέμα για το πιο μισητό μάθημα δεν θα μπορούσε να λείπει κι ένα για το αγαπημένο μας!


Ποιό ήταν το αγαπημένο σας μάθημα όταν πηγαίνατε σχολείο; Τί ήταν αυτό που το έκανε τόσο ιδιαίτερο και γιατί το αγαπήσατε τόσο πολύ;


 


Παρ' όλο που οι περισσότεροι καθηγητές που μου το δίδαξαν δεν ήταν καλοί, πάντα λάτρευα την αρχαία ελληνική γλώσσα και γραμματεία. Ακόμα την βρίσκω τόσο όμορφη και μελωδική, και μου αρέσει να διαβάζω αρχαία κείμενα από το πρωτότυπο.



Δεύτερο αγαπημένο μάθημα ήταν τα λατινικά για τον ίδιο λόγο. Ευτυχώς η καθηγήτριά μου ήταν πολύ καλή.



Τρίτο η φυσική. Μου άρεσε πάρα πολύ να μαθαίνω τους τύπους, ενώ σε αντίθεση με τα άλλα θετικά μαθήματα ήταν πάντα ενδιαφέρουσα και πολύ εύκολη.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Κι εγώ αυτό σκεφτόμουν Moonlight, ότι θα έπρεπε να υπάρχει κι ένα θέμα για το αγαπημένο :) Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας για μένα, μου άρεσε πολύ να διαβάζω τις ιστορίες και ειδικά να αναλύω τους χαρακτήρες, γι'αυτό ασκήσεις του τύπου "ποιό είναι το προφίλ/χαρακτηριστικά του ήρωα", ήταν οι αγαπημένες μου. Είχα τέτοια πώρωση με τα Κείμενα, που μόλις παίρναμε τα βιβλία στην αρχή της χρονιάς, καθόμουν και διάβαζα πολλές ιστορίες μόνη μου, όπως θα διάβαζα ένα λογοτεχνικό βιβλίο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ασχέτως καθηγητών, τα αγαπημένα μου μαθήματα ήταν η χημεία, η φυσική και τα μαθηματικά κυρίως η γεωμετρία.

Ο λόγος: δούλευε το μυαλό και δεν ήθελε παπαγαλία.
 
Στο δημοτικό μου άρεσε πολύ η γεωγραφία. Στις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου δε θυμάμαι να είχα κάποια ιδιαίτερη αδυναμία. Μόνο γεγονός ότι την 2η φορά που έδινα πανελλήνιες Α' δέσμη, λάτρεψα τη Χημεία διότι είχα πολύ καλό καθηγητή στο φροντιστήριο.
 
Κ α ν έ να :)
 
Το αγαπημένο μου μάθημα μέχρι το δημοτικο ήταν η Γεωγραφία,γιατί ό,τι έμαθα το έμαθα μέχρι εκεί. Το Γυμνάσιο και το Λύκειο ήταν χαμένα χρόνια με ανούσιες παπαγαλίες στο μεγαλύτερό τους ποσοστό.

Ακόμη μέχρι και σήμερα,ξέρω σχεδόν όλες τις σημαίες του κόσμου και σε ποια ήπειρο ανήκουν. Με συνάρπαζε πάντα να βλέπω επίσης τον πληθυσμό τους,τα ήθη και έθιμα,τις κλιματολογικές συνθήκες και όλες τις παραδόσεις τους.

Φυσικά από τα "άλλα" μαθήματα,αγαπημένο όλων ηταν η Γυμναστική που λάτρευα να τρέχω γύρους στο προαύλιο και να παίζω ποδόσφαιρο με τους συμμαθητές ή με άλλες τάξεις.
 
Πρώτα η γυμναστική φυσικά, και μετά τα Θρησκευτικά! :)
 
Η Έκθεση.

Το μόνο μάθημα που δεν χρειαζόταν να διαβάζω σπίτι, από τα λίγα μαθήματα που δεν βασιζόταν στην παπαγαλία και το μόνο στο οποίο κατάφερα και πήρα 20 έστω και μία φορά.

Αλλά το μάθημα που μου άρεσε να παρακολουθώ περισσότερο από όλα (μιας και η έκθεση είναι σαν γραπτό διαγώνισμα και δεν έχει πολύ προφορικό) ήταν η Φυσική. Μου αρέσει γενικά να καταλαβαίνω πως λειτουργεί ο πλανήτης αλλά και ότι έχει να κάνει με το σύμπαν γενικότερα. Αν υπήρχε η Αστρονομία σαν μάθημα θα ήταν αυτό το αγαπημένο μου σίγουρα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μαθηματικά...

Βέβαια αυτή την στιγμή δεν θυμάμαι τίποτα, και χωρίς κομπιουτεράκι δεν μπορώ να κάνω διαίρεση, αλλά τότε είχα πάθος με τους αριθμούς.. :p
 
Βλέπω με έκπληξη ότι η Χημεία που πολλοί την είχαν περιλάβει στα μισητά μαθήματα είναι τελικά δημοφιλής. Ήταν κι εμένα το αγαπημένο μου μάθημα, τόσο που έγινα Χημικός Μηχανικός (αν και απ' ό,τι διαπίστωσα το χημικομηχανιλίκι λίγη σχέση έχει με χημεία, τελικά). Βασικά με γοήτευε η ιδέα ότι παίρνεις ένα μπλε ζουμί κι ένα κόκκινο ζουμί και τ' ανακατεύεις και ή κάνει μπουμ ή κάνει ένα κίτρινο ζουμί. Είχα μάθει σθένη, σειρά δραστικότητας, ρίζες, και ένα μεγάλο μέρος του περιοδικού συστήματος απ' έξω. Τώρα στη δουλειά χρησιμοποιώ πολύ ηλεκτρονικό μικροσκόπιο το οποίο, όταν κάνεις ποιοτική ανάλυση με EDS, έχει την τάση τις δευτερεύουσες κορυφές συνηθισμένων στοιχείων να τις ταυτοποιεί (εσφαλμένα) ως τις κύριες κορυφές εξωτικών στοιχείων, με ιδιαίτερη συμπάθεια στις σπάνιες γαίες, και πάντα χάσκουν οι συνάδελφοι χρήστες του οργάνου όταν από το χημικό σύμβολο ενός στοιχείου που δείχνει η οθόνη εγώ μπορώ αμέσως και χωρίς να συμβουλευτώ το τεράστιο περιοδικό σύστημα που έχουμε στον τοίχο να αναγνωρίσω και να διαβάσω γαδολίνιο, δυσπρόσιο, υττέρβιο, πρασεοδύμιο και άλλα τέτοια καθημερινά και συνηθισμένα (εκείνοι μπερδεύουνε μαγνήσιο (Mg) και μαγγάνιο (Mn)... πού να ξέρανε ότι όλα αυτά είναι κατάλοιπα της Τετάρτης γυμνασίου!)

Πολύ μου άρεσαν τα αρχαία ελληνικά, επίσης, αλλά με περίεργο τρόπο. Όχι τόσο τα νοήματα όσο η φόρμα. Από γραμματική το αγαπημένο μου κομμάτι ήταν η ετυμολογία και τα διάφορα πάθη συμφώνων και φωνηέντων. Με γοήτευε πώς συνδυάζοντας ρίζες, καταλήξεις, πνεύματα και εφαρμόζοντας κανόνες ανέλυες υπάρχουσες λέξεις ή έφτιαχνες καινούργιες σύνθετες (οπότε τελικά δεν διαφέρει τόσο από το ανακάτεμα των χρωματιστών ζουμιών στη χημεία). Το ίδιο και οι κανόνες συντακτικού που σου επιτρέπουν να πάρεις μια πρόταση-μακαρόνι (τις γράφανε κάποιες τέτοιες οι αρχαίοι) και να την αναλύσεις ώστε να βγάλεις νόημα. Τα αιώνια νοήματα που εκφράζανε οι τραγωδίες και οι πλατωνικοί διάλογοι με αφήνανε αδιάφορο. Αλλά λάτρευα τις πραγματικές παρατηρήσεις και τα σχόλια που εξηγούσαν λεπτομέρειες (άλλωστε το trivial pursuit ήταν πολύ αγαπημένο παιχνίδι).

Από μαθηματικά μου άρεσε πολύ η γεωμετρία (επιπεδο- και στερεο- ) και καθόλου η αναλυτική γεωμετρία. Δεν με ενδιέφεραν οι κύκλοι που περιγράφονταν από εξισώσεις. Μόνο αυτοί που φτιάχνονταν με διαβήτη. Μου άρεσε πολύ η εφαρμογή της λογικής ώστε από αξιώματα να αποδείχνουμε θεωρήματα και από αυτά άλλες προτάσεις, λήμματα κλπ και να φτιάχνω τα σχετικά σχήματα. Και στην άλγεβρα το ίδιο: Το λύσιμο εξισώσεων δεν είχε καμιά γοητεία, αλλά η απόδειξη προτάσεων με αυστηρή λογική με ξετρέλλαινε. (Πάλι μου έμοιαζε με ανακάτεμα ζουμιών ώστε να φτάσουμε σε κάτι που δεν υπήρχε πριν).

Η ιστορία ανήκε στα αγαπημένα μου μαθήματα παρά τον τρόπο που διδασκόταν, διότι - όπως την κάναμε εμείς τότε - ήταν απλώς εθνικιστική προπαγάνδα που αποκλειστικό σκοπό είχε να μας μάθει πόσο καλοί είμαστε εμείς και πόσο κατώτεροι και κακοί οι άλλοι, και ήταν μια διαδοχή περιγραφής πολέμων (που "μας" δόξαζαν είτε νικούσαμε είτε μας παίρνανε φαλάγγι οι οχτροί) και βασιλέων / αυτοκρατόρων. Αλλά από μικρός διάβαζα εξωσχολικά ιστορικά βιβλία που όσο προκατειλημμένα και ελληνοκεντρικά κι αν ήταν, ήταν κάπως αντικειμενικότερα από τα εργα ανεπιστημονικής φαντασίας που ήταν τα σχολικά ιστορικά βιβλία. Την ιστορία του σχολείου τη μάθαινα για να παίρνω 20 και ηθελημένα την ξεχνούσα μετά.

Imgema είπε:
Αν υπήρχε η Αστρονομία σαν μάθημα θα ήταν αυτό το αγαπημένο μου σίγουρα.
Μπα? Καταργήθηκε? (μόλις είδα ότι και η kambia είχε την ίδια απορία). Ε, φαντάζομαι αντικαταστάθηκε από άλλα. Στην 5η Γυμνασίου, νομίζω, κάναμε μάθημα Κοσμογραφίας. Δυνητικά εξαιρετικά ενδιαφέρον, αλλά από τη μια επειδή μας το έκανε Μαθηματικός, από την άλλη λόγω του ακατάλληλου βιβλίου, δεν ήταν από τα καλύτερα μαθήματα. Αλλά την επίσκεψη στο Ευγενίδειο Πλανητάριο την είχα καταχαρεί. Δυστυχώς τα μόνα ουράνια σώματα που αναγνωρίζω είναι ο Ήλιος και το φεγγάρι. Κι από αστερισμούς καμιά φορά μια από τις αρκούδες αλλά όχι πάντα.
 
elephadas είπε:
Μπα? Καταργήθηκε? (μόλις είδα ότι και η kambia είχε την ίδια απορία). Ε, φαντάζομαι αντικαταστάθηκε από άλλα. Στην 5η Γυμνασίου, νομίζω, κάναμε μάθημα Κοσμογραφίας. Δυνητικά εξαιρετικά ενδιαφέρον, αλλά από τη μια επειδή μας το έκανε Μαθηματικός, από την άλλη λόγω του ακατάλληλου βιβλίου, δεν ήταν από τα καλύτερα μαθήματα. Αλλά την επίσκεψη στο Ευγενίδειο Πλανητάριο την είχα καταχαρεί. Δυστυχώς τα μόνα ουράνια σώματα που αναγνωρίζω είναι ο Ήλιος και το φεγγάρι. Κι από αστερισμούς καμιά φορά μια από τις αρκούδες αλλά όχι πάντα.
A δεν ξέρω.... την εποχή που πήγαινα εγώ σχολείο δεν το συνάντησα ποτέ αυτό το μάθημα (είμαι 35 τώρα). Μακάρι να το συναντούσα, θα είχα πολύ καλύτερους μέσους όρους στον έλεγχο...

Τουλάχιστον είχαμε παει εκδρομή στον Πλανητάριο μία ή δύο φορές.

Kambia είπε:
off topic αλλά δεν είχατε αστρονομία στη β' Λυκείου?
Οχι δεν είχαμε....

Εχω αρχίσει να πιστεύω ότι πήγα σχολείο την λάθος εποχή, ή στο λάθος σχολείο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Γυμναστικη φυσικα!! :p

Απο τα κανονικα μαθηματα προτιμουσα τα μαθηματικα.

ps. Εγω τελειωσα το Λυκειο το 2004, η Αστρονομια υπηρχε ως μαθημα επιλογης στην Β Λυκειου αν θυμαμαι καλα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ajax87 είπε:
ps. Εγω τελειωσα το Λυκειο το 2004, η Αστρονομια υπηρχε ως μαθημα επιλογης στην Β Λυκειου αν θυμαμαι καλα.
Ακριβώς, η Αστρονομία ήταν και σε μας μάθημα επιλογής στη Β Λυκείου, αλλά δεν διδάχτηκε ποτέ όσο καιρό ήμουν εγώ στο Λύκειο, επειδή για να λειτουργήσει ένα μάθημα επιλογής έπρεπε να μαζευτούν άτομα που θα το δηλώσουν, και δεν τη δήλωσε κανένας :p Εγώ, πάντα πιστή στα Κείμενα, είχα επιλέξει Κείμενα Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας εκείνη τη χρονιά, κι επειδή το πήραν και πολλοί άλλοι, μας έφτιαξαν κανονικά τμήμα.
 
Tην αστρονομία την είχα δηλώσει κι εγώ ώς μάθημα επιλογής αλλά ήμουν η μόνη που την δήλωσε και δεν έγινε τμήμα. Μετά επέλεξε τα κείμενα ευρωπαϊκής λογοτεχνίας-πάλι τα ίδια. Μετά τα γαλλικά-να μην επαναλαμβάνομαι...και κάπως έτσι κατέληξα στην μισιτή πληροφορική! :rant: Τουλάχιστον ήμουν μαζί με την κολλητή μου και κάναμε την ζωή μας λίιιιιιιιιιιιγο πιό διασκδαστική! :diablotin:

 


Αλλά έστω και υπήρχε η αστρονομία. Τί καθηγητής θα την δίδασκε; Μόνο εάν προσλάμβαναν αστρονόμο/αστροφυσικό, οι άλλες ειδικότητες δεν ταιριάζουν.
 
Στο σχολειο μας την Αστρονομια την εκανε μαθηματικος...

Ps.Το ξερω βγαινουμε off topic :p
 
Ajax87 είπε:
(...) Ps.Το ξερω βγαινουμε off topic :p
Κάτι λίγα! :flower:

Αγαπημένο? Μάλλον όλα! Εκτός από τα Γερμανικά, δεν υπήρχε μάθημα που να μη μου άρεζε...

Ξεχώριζα φυσική, χημεία, αρχαία, λατινικά, βιολογία, ανθρωπολογία.
 
Crimson Moonlight είπε:
Αλλά έστω και υπήρχε η αστρονομία. Τί καθηγητής θα την δίδασκε; Μόνο εάν προσλάμβαναν αστρονόμο/αστροφυσικό, οι άλλες ειδικότητες δεν ταιριάζουν.

Ajax87 είπε:
Στο σχολειο μας την Αστρονομια την εκανε μαθηματικος...Ps.Το ξερω βγαινουμε off topic :p
Ναι, είμαστε ελάχιστα μόνο off topic, αλλά για τόσο λίγο δεν πειράζει, για τα μαθήματα μιλάμε άλλωστε, εδώ άλλοι ξεφεύγουν εντελώς και το κάνουν εσκεμμένα και συστηματικά. Αυτό λοιπόν θα έλεγα κι εγώ, ότι στο ελληνικό σχολείο την έβρισκαν την άκρη, και συχνά όταν υπήρχε έλλειψη ερχόταν καθηγητής άλλης ειδικότητας να διδάξει το μάθημα, αρκεί να ήταν της ίδιας κατεύθυνσης, π.χ θετικής. Γι'αυτό ήταν φυσικό να διδάσκει ένας Μαθηματικός την Αστρονομία. Σε μας αυτό το φαινόμενο έγινε μία χρονιά στο Λύκειο, με τη Βιολογία όμως, όταν λόγω έλλειψης μας την έκανε ένας Μαθηματικός. Ήταν αξέχαστη εμπειρία, δεν ήξερε την τύφλα του, ήταν αγχωμένος, τα μάθαινε από το βιβλίο όπως εμείς, κι επιπλέον ατάκες όπως: "Το ξέρετε ότι το νερό έχει οξυγόνο; Ναι, σας το λέω εγώ, αλλιώς πώς θα ανέπνεεαν τα ψάρια;", "Το σαλιγκάρι είναι ένα έντομο που..." και "Η κουκουβάγια τρώει τον καταναλωτή κότσυφα και συγκεντρώνει έτσι το σύνολο των ουσιών των κοτσύφων", άφησαν εποχή...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Στο Δημοτικό μου άρεσαν η Γλώσσα (λόγω των ασκήσεων στο σχολικό βιβλίο και το ''Σκέφτομαι και Γράφω'') και τα Γαλλικά (άρχισα Γαλλικά ως δευτερη ξένη γλώσσα στην Δ' Τάξη με μια πολύ καλή δασκάλα).

Στο Γυμνάσιο η Βιολογία, τα Γαλλικά (παρά το ότι είχαμε μια στριφνή καθηγητρια!) και η Οικιακή Οικονομία.

Στο Λύκειο πάλι η Βιολογία και τα Λατινικά (αν και στην Γ' Λυκειου είχαν δυσκολέψει απότομα...).
 
Πίσω
Μπλουζα