Υπερβολές στις ελληνικές ταινίες

Καλά, αυτό είναι χαρακτηριστικό σε όλες τις πατριωτικές ταινίες και σειρές όλων των χωρών. Όποιας εθνικότητας κι αν είναι το εκάστοτε έργο, σκοτώνονται με μια κουμπουριά μόνο οι εχθροί. Για να μην πούμε ότι αυτό γίνεται και στον Τζέημς Μποντ, ο οποίος καταστρέφει όχι μόνο όλους τους εχθρούς αλλά και το στρατό, το ναυτικό και την αεροπορία όποιων τον κυνηγούν. Το έχουμε ξανασχολιάσει το συγκεκριμένο θέμα. Κανείς δεν ξεφεύγει από τον κανόνα.
Μην ξεχναμε και τον αξιολατρευτο Rambo..Αυτος κι αν εχει εκτελεσει στρατους ολακερους,τι αστυνομιες,τι Βιετναμεζους,τι Σοβιετικους,τι Μεξικανους ναρκεμπορες.ολους.Ασε που βγαζει και τις σφαιρες απο το σωμα του μονος του με τη μαχαιρα του...
 
Άσχετο λίγο με τις ελληνικές ταινίες, αλλά μια που αναφέρθηκε και ο 007... αυτήν την περίοδο διαβάζω online διάφορα περιοδικά DC Comics της Silver Age (που μου θυμίζουν τα νιάτα μου γιατί είχαν κυκλοφορήσει για ένα σχετικά σύντομο διάστημα γύρω στο 1965 και στην Ελλάδα αλλά ήταν πιο παλιομοδίτικα (αν κρίνω από το χτένισμα και τα ρούχα της Λόις Λέην) και όπου τα έβρισκα τότε τα διάβαζα μανιωδώς καθόσον επιστημονικά - της κακιάς συφοράς, αλλά τι ήξερα μικρός?) κι αυτός ο Μπάτμαν ρε παιδάκι μου (που μονίμως κυκλοφορεί κρεμασμένος από σκοινί που στην άλλη άκρη του δεν στηρίζεται πουθενά) θα έβαζε τα γυαλιά ακόμη και στον Αντωνόπουλο, στη Νατάσα και σε όλους γενικά τους έλληνες που πολεμούσαν κακούς. Διότι ένα σωρό γκάνγκστερς τον πυροβολούν, λέγοντάς του ταυτόχρονα ότι έφτασε η τελευταία του στιγμή, και οι σφαίρες τους κάνουν μια τρύπα στο νερό αντί πολλές στον Μπάτμαν, ακόμη κι όταν είναι τόσο κοντά τους που τους ρίχνει μια μπουνιά και παρ' τους κάτω. Ακόμη κι εγώ που έχω ρίξει με τυφέκιον 2 φορές επί θητείας μου, κι αυτές στα κουτουρού, και δεν μπορώ να πετύχω ούτε μύγα με ρακέτα τένις, θα τον πετύχαινα υπό αυτές τις συνθήκες, όχι πεπειραμένοι γκάνγκστερς που από σημάδι θα έπρεπε κάτι να κατέχουν αλλιώς πώς κατάφεραν να γίνουν πεπειραμένοι γκάνγκστερς?.
 
Στον ρεαλιστικό κινηματογράφο οι εχθροί κατατροπώνουν τον ήρωα.

Θέμε κανείς να μην κατατροπώνει κανέναν. Έργα που καταπολεμούν και την αϋπνία, δηλαδή.
 
Ειχε γυριστει ενα εργο (δεν θυμαμαι εαν ειναι η Μαντω Μαυρογενους) αλλα σε καποια σκηνη οι μπουρλοτιερηδες για να αναψουν το φυτιλι της βαρκας (που θα παει προς το πλοιο να το ανατιναξει ή να βαλει φωτια) βγαζουν ενα κουτι σπιρτα το οποιο επανω ειχε τον Φοινικα ης 21ης Απριλιου.
Υπηρχαν μωρε σπιρτα το 1821;

Επισης στα εργα ΟΛΟΙ και μηδενος εξαιρομενου ριχνουν με το MP-40 Schmeisser κατα ριπας και εκ του ισχυου με το κοντακι διπλωμενο,το εν λογω υποπολυβολο φημιζοταν για την μη ακριβεια του στο κατα ριπας αρα πως εβρισκαν με την μια στοχο;
Σε ενα εργο ενας δικος μας εφαγε πισωπλατα μια ριπη απο ΜΡ40 απο γερμανο,πεφτει θεατρικα (χωρις απολυτως κανενα τραυμα στην πλατη) πανω σε εναν πεσμενο σταυρο και ταυτοχρονα καθως πεφτει γυριζει ανσκελα,πλεκει τα ποδια του και ανοιγει τα χερια του για να μοιαζει με τον εσταυρωμενο χριστο.
 
Ειχε γυριστει ενα εργο (δεν θυμαμαι εαν ειναι η Μαντω Μαυρογενους) αλλα σε καποια σκηνη οι μπουρλοτιερηδες για να αναψουν το φυτιλι της βαρκας (που θα παει προς το πλοιο να το ανατιναξει ή να βαλει φωτια) βγαζουν ενα κουτι σπιρτα το οποιο επανω ειχε τον Φοινικα ης 21ης Απριλιου.
Υπηρχαν μωρε σπιρτα το 1821;

Επισης στα εργα ΟΛΟΙ και μηδενος εξαιρομενου ριχνουν με το MP-40 Schmeisser κατα ριπας και εκ του ισχυου με το κοντακι διπλωμενο,το εν λογω υποπολυβολο φημιζοταν για την μη ακριβεια του στο κατα ριπας αρα πως εβρισκαν με την μια στοχο;
Σε ενα εργο ενας δικος μας εφαγε πισωπλατα μια ριπη απο ΜΡ40 απο γερμανο,πεφτει θεατρικα (χωρις απολυτως κανενα τραυμα στην πλατη) πανω σε εναν πεσμενο σταυρο και ταυτοχρονα καθως πεφτει γυριζει ανσκελα,πλεκει τα ποδια του και ανοιγει τα χερια του για να μοιαζει με τον εσταυρωμενο χριστο.
Αυτη η σκηνη ειναι στην ταινια "ΟΧΙ",με τον Κωστα Πρεκα και την Βερα Κρουσκα,στο τελος περιπου της ταινιας,που οι Γερμανοι συλλαμβανουν το ζευγαρι στο κρυσφηγετο της αντιστασης,που ειναι σ'ενα νεκροταφειο.Και οχι απλως πεφτει θεατρικα,αλλα σαν να επαθε ηλεκτροπληξια,κι οχι να τον πυροβολησαν.
Το MP40 ηταν το αγαπημενο οπλο του ελληνικο κινηματογραφου..Το βλεπεις (οπως και το Luger) ακομα και σε ταινια του 1979,στην "Εξοδο Κινδυνου" του Ν.Φωσκωλου, που υποτιθεται το θεμα ηταν συγχρονο κι οχι ο Β'ΠΠ.
Οσο για τα σπιρτα με το Φοινικα της 21ης Απριλιου...Χουντικη προπαγανδα!Δεν το καταλαβες;Δεν ειπαμε οτι ολες αυτες οι εθνοπατριωτικες ταινιες της εποχης '67-'74 ηταν "κιτς" και προπαγανδες της χουντας; ;)
 
Τελευταία επεξεργασία:
Το MP40 ηταν το αγαπημενο οπλο του ελληνικο κινηματογραφου..Το βλεπεις (οπως και το Luger) ακομα και σε ταινια του 1979,στην "Εξοδο Κινδυνου" του Ν.Φωσκωλου, που υποτιθεται το θεμα ηταν συγχρονο κι οχι ο Β'ΠΠ.
Ακόμα και σε εκείνη την ταινία , που ο Βόγλης εκδικείται αυτούς που έδωσαν ναρκωτικά στο παιδί του ( παραγωγής 1982), οι έμποροι ναρκωτικών στην τελευταία σκηνή , τον πυροβολούν με τέτοια αυτόματα. Πάλι καλά που δεν έφεραν και καριοφίλια.
 
Ειχε γυριστει ενα εργο (δεν θυμαμαι εαν ειναι η Μαντω Μαυρογενους) αλλα σε καποια σκηνη οι μπουρλοτιερηδες για να αναψουν το φυτιλι της βαρκας (που θα παει προς το πλοιο να το ανατιναξει ή να βαλει φωτια) βγαζουν ενα κουτι σπιρτα το οποιο επανω ειχε τον Φοινικα ης 21ης Απριλιου.
Υπηρχαν μωρε σπιρτα το 1821;
Πάντως τα πρώτα σπίρτα κυκλοφόρησαν το 1826 και ο πρώτος αναπτήρας το 1823. Οι μπουρλοτιέρηδες πάντως χρησιμοποιούσαν ένα είδος "τσακμακόπετρας" και δάδες.
 
Είχε γράψει. Όχι σενάριο, ιστορία για το ραδιόφωνο. Τουλάχιστον μία, διότι μία θυμάμαι. Γενικά δεν πολυπρόσεχα ραδιόφωνο τότε ειδικά όταν είχε εκπομπές λόγου, αλλά για κάποιο λόγο μου έχει μείνει το συγκεκριμένο επεισόδιο από το "Αστυνομικές Ιστορίες του Νίκου Φώσκολου". Το επιστημονικοφανταστικό μέρος ήταν ότι ο ένοχος για κάποιο λόγο ψήλωνε συνέχεια, γρήγορα και υπερβολικά και η γκόμενά του κατάφερε και βρήκε ένα φάρμακο ή βοτάνι που θα τον μίκραινε κι αυτός από τη χαρά του την αγκάλιασε και επειδή εν τω μεταξύ είχε γίνει τερατώδης την έσφιξε πολύ χωρίς να το καταλάβει και πάει άδικα η μικρή.
Η ιστορία αυτή θυμίζει έντονα Stephen King
 
Προς το τέλος της ταινίας, βρίσκεται στο κέντρο μιας σπηλιάς περικυκλωμένος απο Γερμανούς, οι Γερμανοί τον πυροβολούν ανελέητα σε απόσταση αναπνοής αλλά οι σφαίρες, ως δια μαγείας, δεν τον πιάνουν. Αντιθέτως, εκείνος με κάθε πιστολιά που ρίχνει σκοτώνει κι από έναν Γερμανό. Γιατί μπορεί!! Στο τέλος εκείνος που "πλήρωσε τη νύφη" κι ο μοναδικός που σκοτώθηκε ήταν ο Ανδρέας Ζησιμάτος, ο οποίος ήταν και ο μοναδικός που δεν θα μπορούσε να σκοτωθεί γιατί καλυμμένος πίσω από τα βράχια.
Λογικά οι "κακοί" θα πρέπει να έμαθαν σκοποβολή εκεί που έμαθαν και οι stormtroopers... ;)
 
Αυτη η σκηνη ειναι στην ταινια "ΟΧΙ",με τον Κωστα Πρεκα και την Βερα Κρουσκα

Σε ΟΛΕΣ τις ταινιες τις εποχης το ΜΡ40 ηταν με κοντακι διπλωμενο και βαλει κατα ριπας,κανενας δεν το εχει με το κοντακι αναδιπλωμενο και να βαλει εκ του ωμου.

0.jpg


Αυτο πιστευω εγινε αφ'ενος για θεμα καλης λειτουργιας του οπλου (διπλωνε-αναδιπλωνε θα χαλαγε καποια στιγμη και αντε ξαναβρες το) αλλα και σαν πιο εφετζιδικο στο κοινο αλλωστε στα εργα το ειχαν πολλοι ΤΦ γερμανοι που στην πραγματικοτητα δεν ισχυε καθ'οτι ηταν για υπαξιωματικους εως ανωτερους αξιωματικους.
Ακομη και οι ''αντιστασιακοι'' οι δικοι μας διπλωμενο το ειχαν.
 
Παραδειγματα:

https://www.bovary.gr/sites/default.../2021-10/ypolohagos_natassa.jpg?itok=6QEm0cCb

https://www.mononews.gr/wp-content/uploads/2016/10/natassa2.jpg

Εν τω μεταξυ ο ορτινατζα του καθε αξιωματικου σχεδον παντα λεγοταν ''Σουλτς'' ενω οι πεζικαριοι ελεγαν μονο 3 λεξεις ''ραους-σνεϊλ-λος'' ασε δε που παρουσιαζαν ανωτερους αξιωματικους γερμανων ως αξυριστους, ΔΕΝ υπηρχε καμια περιπτωση μιας και απο υπαξιωματικο και επανω η ξυριστικη μηχανη ηταν αλλης σχεδιασης για ποιο βαθυ ξυρισμα περαν βεβαια του αυστηρου κανονισμου.

Οσο για τα σπιρτα με το Φοινικα της 21ης Απριλιου...Χουντικη προπαγανδα!Δεν το καταλαβες;Δεν ειπαμε οτι ολες αυτες οι εθνοπατριωτικες ταινιες της εποχης '67-'74 ηταν "κιτς" και προπαγανδες της χουντας; ;)

Για πες μου ποσες πατριωτικες ταινιες γυριστηκαν απο το 1975 ως σημερα;
 
:D :DΟ Κλεαρχος, η Μαρινα και ο κοντος. Υπερβολικη και πολυ σαχλη θεωρω τη σκηνη οπου ο Βασιλης Αυλωνιτης βρισκεται στο ξενοδοχειο του στα Καμενα Βουρλα και επιχειρει να τηλεφωνησει στη γυναικα του, Γεωργια Βασιλειαδου. Εκεινη βρισκεται ακριβως πισω του και του μιλαει υποτιθεται απο την Αθηνα ενω αυτος δε λεει να το παρει χαμπαρι. Ουτε τη διαφορα στη φωνη καταλαβαινει, ουτε την ανασα της στο μαγουλο του νιωθει, ουτε το τηλεφωνο που ακομα συνεχιζει να καλει ακουει.

στο πρωτο σας ποστ λετε οτι δεν σας πειραζει η υπερβολη κτλ κτλ κατι που με βρισκει απολυτα συμφωνο
ειναι βασικο στοιχειο της κωμωδιας,σπανια μπορει να γινει με απολυτο ρεαλισμο
στα πλαισια αυτα οντως ειναι μια υπερβολικη σκηνη και αυτη
που βεβαια για μενα κυριως λογω των πρωταγωνιστων ειναι πολυ κωμικη και πετυχημενη
 
Για πες μου ποσες πατριωτικες ταινιες γυριστηκαν απο το 1975 ως σημερα;
Δεν με καταλαβες.Ειρωνικα το ειπα για το "χουντικη προπαγανδα",γιατι υπαρχουν διαφοροι που θεωρουν αυτες τις ταινιες κιτς και χουντικη προπαγανδα,επειδη γυριστηκαν την περιοδο '67-'74 και πολλες με την βοηθεια του ΓΕΣ.Φυσικα οι αντιστοιχες αμερικανικες η σοβιετικες(κυριως αυτες) κατα τους ιδιους ειναι αριστουργηματα και μεγαλεια κινηματογαφου!..Απο το 75 και μετα ελαχιστες,μετρημενες στα δαχτυλα του ενος χεριου.Φροντισαν και φροντιζουν καποιοι,οτιδηποτε το εθνικο,το πατριωτικο,να εξαφανιστει και να συνδεθει εσκεμμενα με εγκληματα και με θανατο.
 
Ξυλο με τον Κουρκουλο: παντα του την πεφτουν πρωτοι οι αλλοι και τουλαχιστον 2,εαν ειναι 4 τους 3 τους δερνει και πεφτουν ξεροι κατω,πανω που ανταλλασει μπουνιες με τον 4ο τρωει μια και πεφτει κατω, ΑΜΕΣΩΣ σηκωνονται οι πεσμενοι,ο 4ος τον πλησιαζει με τα χερια ανοιχτα,τον βουταει οπως ειναι κατω,τον σηκωνει με ηρεμια,τον βαστανε οι μεχρι προτινος δαρμενοι και ακουγονται κατι ''ντςς α-ντςς ου-ντςς ω" και τελικα ο Κουρκουλος πεφτει κατω (σηκωνεται βεβαια μετα μοναχος του).
Οταν ο Κουρκουλος σε αλλο εργο (που βγηκαν 2 με το κρις-κραφτ στην ξηρα και την επεσαν στην Χρονοπουλου) εδειρε τον Λυκομητρο ενω ηταν απο πανω του,αντι να του τις ριξει στο προσωπο τον χτυπαγε στο διαφραγμα και ο Λυκομητρος κουναγε αριστερα-δεξια το κεφαλι λες και ετρωγε χαστουκια στα μαγουλα.

Θυμηθηκα και κατι αλλο, στα κρανη των γερμανων εδω στα Ελληνικα εργα πολυ συχνα υπαρχει αριστερα τους ο θυρεος με την σημαια (μαυρη-ασπρη-κοκκινη), αυτος καταργηθηκε το 1941 αρα δεν υπηρχε περιπτωση να φορουν τετοια κρανη οι γερμανοι εδω πχ 1944.
Επισης στο εργο με τα οχυρα του Ρουπελ δειχνουν γερμανικα (Μ48 ελληνικα ηταν) τανκ με φλογοβλο να ρχνει πυρ προς τα πολυβολεια κατι το οποιο δεν εγινε ποτε,δεν ειχαν τετοια Πανζερ οι γερμανοι τοτε.
 
Ξυλο με τον Κουρκουλο: παντα του την πεφτουν πρωτοι οι αλλοι και τουλαχιστον 2,εαν ειναι 4 τους 3 τους δερνει και πεφτουν ξεροι κατω,πανω που ανταλλασει μπουνιες με τον 4ο τρωει μια και πεφτει κατω, ΑΜΕΣΩΣ σηκωνονται οι πεσμενοι,ο 4ος τον πλησιαζει με τα χερια ανοιχτα,τον βουταει οπως ειναι κατω,τον σηκωνει με ηρεμια,τον βαστανε οι μεχρι προτινος δαρμενοι και ακουγονται κατι ''ντςς α-ντςς ου-ντςς ω" και τελικα ο Κουρκουλος πεφτει κατω (σηκωνεται βεβαια μετα μοναχος του).
Οταν ο Κουρκουλος σε αλλο εργο (που βγηκαν 2 με το κρις-κραφτ στην ξηρα και την επεσαν στην Χρονοπουλου) εδειρε τον Λυκομητρο ενω ηταν απο πανω του,αντι να του τις ριξει στο προσωπο τον χτυπαγε στο διαφραγμα και ο Λυκομητρος κουναγε αριστερα-δεξια το κεφαλι λες και ετρωγε χαστουκια στα μαγουλα.

Θυμηθηκα και κατι αλλο, στα κρανη των γερμανων εδω στα Ελληνικα εργα πολυ συχνα υπαρχει αριστερα τους ο θυρεος με την σημαια (μαυρη-ασπρη-κοκκινη), αυτος καταργηθηκε το 1941 αρα δεν υπηρχε περιπτωση να φορουν τετοια κρανη οι γερμανοι εδω πχ 1944.
Επισης στο εργο με τα οχυρα του Ρουπελ δειχνουν γερμανικα (Μ48 ελληνικα ηταν) τανκ με φλογοβλο να ρχνει πυρ προς τα πολυβολεια κατι το οποιο δεν εγινε ποτε,δεν ειχαν τετοια Πανζερ οι γερμανοι τοτε.
Η σκηνη με το Λυκομητρο δεν μετραει,γιατι υποτιθεται οτι την ειχε στησει ο ιδιος ο Κρεουζης (Κουρκουλος) για να γοητευσει την διδα Ριχτερ (Μ.Χρονοπουλου).
Καλα κι αυτο δεν το'ξερες,οτι οι Γερμανοι που εισεβαλλαν στην Ελλαδα ειχαν Μ48 τανκς,Μ113 ΤΟΜΠ,και Σταγιερ φορτηγα;
 
Η σκηνη με το Λυκομητρο δεν μετραει,γιατι υποτιθεται οτι την ειχε στησει ο ιδιος ο Κρεουζης (Κουρκουλος) για να γοητευσει την διδα Ριχτερ (Μ.Χρονοπουλου).
Καλα κι αυτο δεν το'ξερες,οτι οι Γερμανοι που εισεβαλλαν στην Ελλαδα ειχαν Μ48 τανκς,Μ113 ΤΟΜΠ,και Σταγιερ φορτηγα;

Σε ενα πιο παλιο εργο η Χρονοπουλου δεν ειχε πυροβολησει τον Κουρκουλο; Ντε και καλα την κοροϊδεψε ερωτικα αλλα στην σκηνη οχι μονο ''αιμα'' δν φανηκε αλλα ουτε λαμψη απο το περιστροφο ουτε καν πατησε την σκανδαλη η αλλη,ακουστηκε 2 φορες ο ηχος και ο Κουρκουλος (χωρις αιμα) επεσε με βογγητα κατω.

Εχουν δειξει σκηνη με γερμανο Στρατονομο να πολεμαει στα οχυρα του Μεταξα,μα η γερμανια εφερε Στρατονομια εδω στην Ελλαδα το 1943.
Τον Πολιτη στο εργο με την Καρεζη τον εχουν με μαυρη στολη SS αλλα με διασημο Αλεξιπτωτιστη στην στολη !
Ο Καρρας σαν γερμανος αξιωματικος χωρις πηλικιο και με την στολη ανοιχτη (να φαινεται το τριχωτο στηθος) και χωρις φανελακι.
Αξιωματικοι της Wehrmacht να χαιρετουν με το δεξι χερι τεντωμενο ενω αυτος ηταν αποκλειστικα χαιρετισμος των SS και Waffen-SS (οι μεν δεν τα πηγαιναν καθολου καλα με τους δε).
 
Δεν τα θεωρώ υπερβολές τα του Λευτερακη.

1. Ο Λευτεράκης υποτίθεται έχει πάει στο σπίτι τους όταν η Φωφω έλειπε στη Θεσσαλονίκη.

2. Δε νομίζω ότι οι γυναίκες σε τόσο αρχικά στάδια εγκυμοσύνης δεν έχουν την ίδια άνεση με όσες δεν εγκυμονούν.

3. Δεν έχουμε κανένα στοιχείο ότι η υπηρέτρια είναι κουτσομπολα. Ίσα ίσα, παρουσιάζεται πολύ διακριτική.

4. Δεν μπορούμε από πουθενά να υποθέσουμε πως τον πήρε για τα λεφτά του. Όμορφος ή άσχημος μικρή σημασία έχει. Άλλωστε ο καθένας βλέπει με τα δικά του μάτια.

5. Δεν απαντούν όλοι στην απάτη με απάτη. Μου φαίνεται πιο παράλογο να την απατούσε και να έτρεχε να βρει εραστή...

Ασφαλώς κωμωδία είναι, έχει το στοιχείο της υπερβολής αλλά εμένα δεν υπάρχει κάτι που " δε μου κάθησε καλά" στο σενάριο.


προσυπογραφω

ειναι ενα τοσο μα τοσο ευρηματικο σεναριο και ιδεα
που τι να προσθεσω
 
Συγνώμη αν έχει αναφερθεί αλλά μια υπερβολή στις ελληνικές κομεντί ήταν ότι αν μια κοπέλα ήταν όμορφη ή σχετικά καλοφιαγμένη της ρίχνονταν ΟΛΟΙ οι εργοδότες της κι έτσι έπρεπε ή να μεταμφιεστεί σε άνδρα ή να μεταναστεύσει στην Αυστραλία για να βρει δουλειά.

και πως θελετε να γινουν οι ταινιες αυτες; και εδω αναζητατε ρεαλισμο;
να πεσω απο τον εβδομο οροφο μονοκατοικιας;
 
Οπως και στο εξωτερικο ετσι και εδω οταν βγαινει ο επιβατης απο το ταξι δινει τα λεφτα στον ταξιτζη και ΠΟΤΕ δεν εχει ρεστα, ΠΑΝΤΑ ειναι ακριβως.
 
Πίσω
Μπλουζα