Φωτογραφίες από το αρχείο της ΕΡΤ

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας tonytony
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
332.jpg


331.jpg


330.jpg


329.jpg


328.jpg
 
Οπωροπωλείον, κρεοπωλείον, ιχθυοπωλείον. Σωστό σούπερ μάρκετ της εποχής. (Ο ναύτης μοιάζει να αναρωτιέται από πού ξεφύτρωσε ο φωτογράφος).

Οι τρεις πρώτες φωτογραφίες πρέπει να είναι παρμένες την ίδια μέρα, διότι και τα τρία μαγαζιά είναι διακοσμημένα με βάγια. Αλλά ποια μέρα? Εθνική εορτή? Δεν έχει σημαίες. Κυριακή των Βαΐων? Παραμονή Μεγάλης Βδομάδας δεν νομίζω να είχαν τόσα πολλά πουλερικά κρεμασμένα. Πρέπει να είναι Χ"γεννα διότι μοιάζουν γαλοπούλες. Αλλά τότε πού κολλάνε τα βάγια?

Άλλη απορία... τι είναι αυτό το μαγαζί δίπλα στο δεύτερο μαναβοκρεοπωλείο που έχει ξεχωριστή "Είσοδο Κυρίων" (ή το πιθανότερο, "Κυριών")? Θέλω να πω, μπορεί κάποια μαγαζιά να είχαν ξεχωριστή είσοδο για προμηθευτές ή για τα δουλικά, αλλά τότε θα βάζανε επιγραφή "είσοδος υπηρεσίας" σ' αυτήν. Ο σκοπός ήταν να μην μπει η πλεμπάγια από την πόρτα των εκλεκτών, όχι να περιορίσουν τα αφεντικά :P

Ιστορίες που λένε αυτές οι παλιές φωτό!
 
Αυτό το τελευταίο τι τρελό κατάστημα για την εποχή;;! Να ήταν κανένας Θανόπουλος;
 
Καταπληκτικό το μαγαζί με τη βαφή τριχών (και μάλιστα εγκριθείσαν υπό του βασιλικού ιατροσυνεδρίου, όχι ό,τι κι ό,τι). Όσο για το προϊόν "Λαΐς η Κορινθία" (τους είχε πει κανείς τι επάγγελμα ασκούσε η νεαρά?) για μπογιά μου μοιάζει κι αυτό, αφού "στηγμιαίως [sic] καταλευκαίνει την επιδερμίδα". Με στουπέτσι τις πασάλειβε τις κομψές πλην μαυροτσούκαλα Ατθίδες της εποχής ο κ. Μποτσαράκος?

Εκείνο το "στηγμιαίως" με έκανε να κοιτάξω προσεκτικότερα και ανακάλυψα κάμποσα ακόμη ορθογραφικά λάθη. "Επιτυγχάνη" (ενώ είναι οριστική) είναι το κυριότερο. Για τα "Γένιον" αντί "γένειον" και "ριτίδας" αντί "ρυτίδας" διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις διότι μπορεί να ήταν αποδεκτά τω καιρώ εκείνω, αν και λάθος ήταν σίγουρα. Σκέφτομαι ότι μεταξύ "γένειον" και "γένι" μπορεί να μεσολάβησε μια περίοδος "γένιον".

Απορία γενικότερη: Τι νόημα έχει να λέμε "τελειότερος"? Η λέξη "τέλειος" δεν μπορεί να έχει παραθετικά αφού εξ ορισμού είναι απόλυτη έννοια που έχει υπερθετικό νόημα. Πώς μπορεί κανείς να συγκρίνει δύο τέλεια πράγματα ως προς τον βαθμό τελειότητας? Ή κάτι είναι τέλειο και παραπέρα βελτίωση είναι αδύνατη, ή είναι ατελές.
 
Πίσω
Μπλουζα