Φωτογραφίες από το αρχείο της ΕΡΤ

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας tonytony
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
382.jpg


381.jpg


380.jpg


379.jpg


378.jpg
 
Καταπληκτικό το μαγαζί με τη βαφή τριχών (και μάλιστα εγκριθείσαν υπό του βασιλικού ιατροσυνεδρίου, όχι ό,τι κι ό,τι). Όσο για το προϊόν "Λαΐς η Κορινθία" (τους είχε πει κανείς τι επάγγελμα ασκούσε η νεαρά?) για μπογιά μου μοιάζει κι αυτό, αφού "στηγμιαίως [sic] καταλευκαίνει την επιδερμίδα". Με στουπέτσι τις πασάλειβε τις κομψές πλην μαυροτσούκαλα Ατθίδες της εποχής ο κ. Μποτσαράκος?

Εκείνο το "στηγμιαίως" με έκανε να κοιτάξω προσεκτικότερα και ανακάλυψα κάμποσα ακόμη ορθογραφικά λάθη. "Επιτυγχάνη" (ενώ είναι οριστική) είναι το κυριότερο. Για τα "Γένιον" αντί "γένειον" και "ριτίδας" αντί "ρυτίδας" διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις διότι μπορεί να ήταν αποδεκτά τω καιρώ εκείνω, αν και λάθος ήταν σίγουρα. Σκέφτομαι ότι μεταξύ "γένειον" και "γένι" μπορεί να μεσολάβησε μια περίοδος "γένιον".

Απορία γενικότερη: Τι νόημα έχει να λέμε "τελειότερος"? Η λέξη "τέλειος" δεν μπορεί να έχει παραθετικά αφού εξ ορισμού είναι απόλυτη έννοια που έχει υπερθετικό νόημα. Πώς μπορεί κανείς να συγκρίνει δύο τέλεια πράγματα ως προς τον βαθμό τελειότητας? Ή κάτι είναι τέλειο και παραπέρα βελτίωση είναι αδύνατη, ή είναι ατελές.
 
...και στην τελευταία φωτογραφία του ποστ #241 βλέπουμε αριστερά πάνω το ρολόι του ρεύματος (ΔΕΗ δεν υπήρχε ακόμη) δίπλα τον (γενικό ;) πίνακα και τέρμα δεξιά πάνω τον επιμέρους πίνακα.Μαρμάρινοι με μαχαιρωτούς διακόπτες. Πρέπει να είναι στον μεσοπόλεμο ή μετά αμέσως τον β' παγκόσμιο.Επίσης βλέπουμε έναν διπλό σωλήνα από τον ένα πίνακα στον άλλο, ο οποίος τρυπά και διασχίζει και την κολόνα! Λυπάμαι τον μάστορα που έκανε αυτό το "ξετρύπι" με τα πρωτόγονα εργαλεία της εποχής, ούτε κουβέντα για πνευματικά δράπανα και αρίδια! Αν ήταν τυχερός και είχε γίνει πρόβλεψη περνούσε τους σωλήνες μέσα απ τα καλούπια, πριν χυθεί το μπετόν όποτε γλίτωνε...
 
Λοιπόν από σύμπτωση(!!) βρήκα σημαντικές πληροφορίες για το μαγαζί με τις βαφές τριχών. Χάζευα τον πολύ ενδιαφέροντα για κάθε ρετρομανή ιστότοπο του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών στον οποίο φιλοξενείται και η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας "Ο Μικρός Ρωμηός" και κουτούλησα πάνω σε ένα άρθρο με τίτλο "Η 'καραμπογιά' του Μποτσαράκου και η αναζήτηση της χαμένης νιότης" από τον κ. Ελευθέριο Γ. Σκιαδά. Κανονικά δεν θα με ενδιέφερε το αντικείμενο αλλά το όνομα Μποτσαράκος βάρεσε καμπανάκι, κι έτσι το διάβασα κι αυτό και ένα συγγενές του άρθρο

Κώδικας:
http://mikros-romios.gr/karampogia/
http://mikros-romios.gr/%cf%80%ce%b9%ce%b3%ce%bc%ce%b5%ce%bd%cf%84%ce%b9%ce%bd%ce%b7/
κι έτσι έμαθα ότι το κατάστημα ήταν στη Στοά Αρσακείου (με μπερδεύει λίγο το στρογγυλό πεζοδρόμιο στη φωτογραφία που υποδηλώνει γωνία) και ο Μποτσαράκος ήταν διάσημος την εποχή εκείνη.

Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στις σχετικές σελίδες, μη χαλάω και το θέμα που είναι για τις φωτό της ΕΡΤ.
 
elephadas είπε:
(με μπερδεύει λίγο το στρογγυλό πεζοδρόμιο στη φωτογραφία που υποδηλώνει γωνία)
Το κατάστημα δεν πρέπει να ήταν μέσα στη στοά. Νομίζω ήταν στη γωνία Σταδίου και Αρσάκη.
 
Πρώτη φωτό και ♫ στη φουφού του καστανά

στάχτη να γίνεις σατανά ♫

Γενικά έχουμε πιάσει τα παλαιά επαγγέλματα βλέπω :)

Τα σταφύλια λογικά θα προέρχονταν από τις ''εύφορες κοιλάδες'' των Μεσογείων ή καμιά Κόρινθο.

Υγ. Στην τελευταία φωτό του προηγούμενου post βλέπουμε το εντυπωσιακό, κατ'εμέ, επάγγελμα του παπλωματά!
 
Εκπληκτικής ομορφιάς σπίτια στη δεύτερη φωτό! Πρέπει να είναι μεταξύ 1900-1930. Ελάχιστη ζωή τους απέμενε πριν τη γενοκτονία τους.
 
Πίσω
Μπλουζα