Φωτογραφίες και βίντεο από τη ρετροσυλλογή μου

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Mr.Computer
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Μερικές ακόμα φωτογραφίες, του Mega Force II της Vernal Electronics. Κατασκευασμένο στην Θεσσαλονίκη, από τον κύριο Γεώργιο Αγούλα.

MegaForce2.jpg

Με ρυθμιζόμενο autofire
mf2-back.jpg

Led για ένδειξη της διεύθυνσης...
leds.jpg

...και του Fire
led-fire.jpg

Το τεύχος στο οποίο είχε παρουσιαστεί
mf2-pixel.jpg

Το άρθρο στα Γεγονότα, Φήμες, Σχόλια. Ήταν και σε κάποιο άλλο τεύχος, αλλά αυτή είναι η φωτογραφία που μου είχε μείνει στις αναμνήσεις:
mf2-pixel1.jpg
 
Το ποτενσιόμετρο τι κάνει; Autofire ;
 

COALA ένας εξομοιωτής ελικοπτέρου αποκλειστικά για Amiga. Για την ακρίβεια, όχι 100% εξομοιωτής, αλλά έχει ωραία χαρακτηριστικά.
Αυτό που μου άρεσε κυρίως, ήταν το τρισδιάστατο cockpit, όπου πατώντας το δεξί κουμπί του ποντικιού μπορούσες να κοιτάς ελεύθερα όπου θέλεις. Όταν δεν το πατούσες, κινούσες το cyclic.
Ωραία λεπτομέρεια, ήταν το ότι κουνιόταν και το χέρι του χειριστή μαζί με το ποντίκι.
Επίσης, πολύ ωραίο ήταν και το TADS, όπου προσπαθούσες να κρατήσεις το laser επάνω στον στόχο, μέχρι να τον χτυπήσει ο πύραυλος.
Τρίτο προσόν, είναι το δυναμικό πεδίο της μάχης, όπου αυτή εξελίσσεται ανεξάρτητα από την ύπαρξή σου. Γενικώς, σε έχουν όλοι ολίγον γραμμένο και κάνουν την αποστολή τους, μέχρι να εμπλακείς.
Τα τρισδιάστατα γραφικά είναι πολύ όμορφα, με πλήθος εναέριων κι επίγειων οχημάτων τα οποία κινούνται γρήγορα και ομαλά.
Σε έναν 68030 τρέχει άνετα στις μέγιστες ρυθμίσεις.
Ο ήχος αρκετά καλός και η μουσική επίσης (αν και ποτέ δεν μου άρεσε η Techno)

Το παιχνίδι το είχα ανακαλύψει διαβάζοντας το review στο ελληνικό Amiga Computing, οπότε σαν αεροπλανάκιας, με έπιασε η φαγούρα να το παίξω. Είχα και μια δισκέτα LSD Docs που το είχε, οπότε έριξα μια ματιά κι εκεί για επιπλέον πληροφορίες. Γενικώς, ήταν ωραίο παιχνιδάκι.

Το βίντεο έχει unboxing και παρουσίαση του παιχνιδιού στην A1200 μου, ενώ στο τέλος, την εισαγωγή και gameplay μιας αποστολής.
 
Τελευταία επεξεργασία:

COALA ένας εξομοιωτής ελικοπτέρου αποκλειστικά για Amiga. Για την ακρίβεια, όχι 100% εξομοιωτής, αλλά έχει ωραία χαρακτηριστικά.
Αυτό που μου άρεσε κυρίως, ήταν το τρισδιάστατο cockpit, όπου πατώντας το δεξί κουμπί του ποντικιού μπορούσες να κοιτάς ελεύθερα όπου θέλεις. Όταν δεν το πατούσες, κινούσες το cyclic.
Ωραία λεπτομέρια, ήταν το ότι κουνιόταν και το χέρι του χειριστή μαζί με το ποντίκι.
Επισης, πολύ ωραίο ήταν και το TADS, όπου προσπαθούσες να κρατήσεις το laser επάνω στον στόχο, μέχρι να τον χτυπήσει ο πύραυλος.
Τρίτο προσόν, είναι το δυναμικό πεδίο της μάχης, όπου αυτή εξελίσσεται ανεξάρτητα από την ύπαρξή σου. Γενικώς, σε έχουν όλοι ολίγον γραμμένο και κάνουν την αποστολή τους, μέχρι να εμπλακείς.
Τα τρισδιάστατα γραφικά είναι πολύ όμορφα, με πλήθος εναέριων κι επίγειων οχημάτων τα οποία κινούνται γρήγορα και ομαλά.
Σε έναν 68030 τρέχει άνετα στις μέγιστες ρυθμίσεις.
Ο ήχος αρκετά καλός και η μουσική επίσης (αν και ποτέ δεν μου άρεσε η Techno)

Το παιχνίδι το είχα ανακαλύψει διαβάζοντας το review στο ελληνικό Amiga Computing, οπότε σαν αεροπλανάκιας, με έπιασε η φαγούρα να το παίξω. Είχα και μια δισκέτα LSD Docs που το είχε, οπότε έριξα μια ματιά κι εκεί για επιπλέον πληροφορίες. Γενικώς, ήταν ωραίο παιχνιδάκι.

Το βίντεο έχει unboxing και παρουσίαση του παιχνιδιού στην A1200 μου, ενώ στο τέλος, την εισαγωγή και gameplay μιας αποστολής.
Φέρνουν αναμνήσεις τα απολαυστικά βίντεο σου Mr.Computer. Έχω πολλά τεύχη του Amiga Computing σε μια κούτα. Το αγόραζα από την Καλλιθέα, θυμάμαι το μαγαζί που τα είχε σε σταντ. Τώρα για το COALA, γνώμη μου πως είναι underrated, δεν πήρε την αναγνωρισιμότητα που του άξιζε, είναι αρκετά καλό παιχνίδι. Παίζει να είναι ένας από τους τελευταίους τίτλους που πρόλαβα σε Amiga.
 

COALA ένας εξομοιωτής ελικοπτέρου αποκλειστικά για Amiga. Για την ακρίβεια, όχι 100% εξομοιωτής, αλλά έχει ωραία χαρακτηριστικά.
Αυτό που μου άρεσε κυρίως, ήταν το τρισδιάστατο cockpit, όπου πατώντας το δεξί κουμπί του ποντικιού μπορούσες να κοιτάς ελεύθερα όπου θέλεις. Όταν δεν το πατούσες, κινούσες το cyclic.
Ωραία λεπτομέρεια, ήταν το ότι κουνιόταν και το χέρι του χειριστή μαζί με το ποντίκι.
Επίσης, πολύ ωραίο ήταν και το TADS, όπου προσπαθούσες να κρατήσεις το laser επάνω στον στόχο, μέχρι να τον χτυπήσει ο πύραυλος.
Τρίτο προσόν, είναι το δυναμικό πεδίο της μάχης, όπου αυτή εξελίσσεται ανεξάρτητα από την ύπαρξή σου. Γενικώς, σε έχουν όλοι ολίγον γραμμένο και κάνουν την αποστολή τους, μέχρι να εμπλακείς.
Τα τρισδιάστατα γραφικά είναι πολύ όμορφα, με πλήθος εναέριων κι επίγειων οχημάτων τα οποία κινούνται γρήγορα και ομαλά.
Σε έναν 68030 τρέχει άνετα στις μέγιστες ρυθμίσεις.
Ο ήχος αρκετά καλός και η μουσική επίσης (αν και ποτέ δεν μου άρεσε η Techno)

Το παιχνίδι το είχα ανακαλύψει διαβάζοντας το review στο ελληνικό Amiga Computing, οπότε σαν αεροπλανάκιας, με έπιασε η φαγούρα να το παίξω. Είχα και μια δισκέτα LSD Docs που το είχε, οπότε έριξα μια ματιά κι εκεί για επιπλέον πληροφορίες. Γενικώς, ήταν ωραίο παιχνιδάκι.

Το βίντεο έχει unboxing και παρουσίαση του παιχνιδιού στην A1200 μου, ενώ στο τέλος, την εισαγωγή και gameplay μιας αποστολής.

Θέλει μάλλον 68040 για να μην σπάει η κίνηση (ακόμα και με Pistorm είχα θέμα, οπότε μάλλον το chipset είναι το όριο), και δεν μου αρέσει που κάνει rendering μόνο στην μισή οθόνη!!!!

Στο μεταξύ έχει ένα περίεργο bug στον WinUAE και πετάει μαύρη οθόνη, στο 3D μερος του παιχνιδιού. Σε Amiberry δεν έχω τέτοιο πρόβλημα βέβαια!!!
 
Θέλει μάλλον 68040 για να μην σπάει η κίνηση (ακόμα και με Pistorm είχα θέμα, οπότε μάλλον το chipset είναι το όριο), και δεν μου αρέσει που κάνει rendering μόνο στην μισή οθόνη!!!!

Στο μεταξύ έχει ένα περίεργο bug στον WinUAE και πετάει μαύρη οθόνη, στο 3D μερος του παιχνιδιού. Σε Amiberry δεν έχω τέτοιο πρόβλημα βέβαια!!!
Κι όμως, σε 030 παίζει πολύ ωραία και χωρίς FPU. Δες στο βίντεο. Στον 040 μου έσπαγε λίγο, αλλά είναι ένα πρόβλημα γενικά με τους BPPC που κασάρουν την chip ram. Σε Apollo δεν θυμάμαι πώς έπαιζε. Για τη μαύρη οθόνη στον UAE μάλλον πρέπει να τσεκάρεις τις ρυθμίσεις. Εμένα μου παίζει... Τώρα που τ' αναφέρεις, στο σημείο που έχει οθόνη Coala κι Enemy Engaged δίπλα-δίπλα, είναι UAE και σπάει λίγο, ενώ σε όλο το υπόλοιπο βίντεο που είναι πραγματική Amiga, παίζει πολύ ωραία σε max settings.
Αφού ήθελα χρόνια να κάνω το βίντεο κι έλεγα άσε να φτιάξω τον Apollo πρώτα... ε, την προηγούμενη εβδομάδα το έβαλα στην Α1200 με τον 030, είδα πως πάει, κι άρχισα να τραβάω βίντεο επί τόπου! :)
 
Σίγουρα θέλει 030/040? Μάλλον αναφέρεστε στην AGA έκδοση, σε μένα η ECS είναι εντάξει, έχω όμως Furia 020 και το παιχνίδι ίσως κάνει χρήση της FPU.
 
Σίγουρα θέλει 030/040? Μάλλον αναφέρεστε στην AGA έκδοση, σε μένα η ECS είναι εντάξει, έχω όμως Furia 020 και το παιχνίδι ίσως κάνει χρήση της FPU.
Και στις δύο εκδόσεις θέλει τουλάχιστον 68020. Οπότε, τρέχει κανονικά.
 
Τα θρυλικά Elite και Frontier για την Amiga

Elite-Frontier-yt.jpg

...κι επειδή πρόσφατα είχα στήσει την Α500 κι έβαλα για λίγο τη δισκέτα να νοσταλγήσω, τράβηξα μερικές φωτογραφίες:

dock-gr.jpg

Είναι κεφάτη...
shop.jpg

Σαγιονάρα...
takeoff-blank.jpg
 
Τα θρυλικά Elite και Frontier για την Amiga

Προβολή συνημμένου 287185

...κι επειδή πρόσφατα είχα στήσει την Α500 κι έβαλα για λίγο τη δισκέτα να νοσταλγήσω, τράβηξα μερικές φωτογραφίες:

Προβολή συνημμένου 287186

Είναι κεφάτη...
Προβολή συνημμένου 287187

Σαγιονάρα...
Προβολή συνημμένου 287188

Για μένα το Frontier είναι ένα από τα ωραιότερα παιχνίδια ever.
Έχω ξοδέψει αμέτρητες ώρες, ίσως το μοναδικό παιχνίδι που μπορώ να μιλήσω για μήνες παιξίματος.

Ο προγραμματιστής David Braben (ερασιτέχνης αστρονόμος) δημιούργησε με (250.000 γραμμές assembly κώδικα!) έναν τεράστιο διαστημικό κόσμο χωρίς προηγούμενο. 100,000,000,000 αστέρια και πλανήτες για παντοτινή περιπλάνηση, με λεπτομέρεια και βάθος (κάντε μια βόλτα στο ηλιακό μας σύστημα και θα καταλάβετε), ρεαλιστικά Newtonian physics, αυτό που λέμε history in the making σε μια δισκέτα.

"Frontier" also set a number of firsts. It was the first game to have real-sized planets, where cities could be viewed from orbit, it was the first to use curved surfaces (Bezier), the only game to do a palette-fit every frame to get best use of colours (Amiga and ST only), and (apart from First Encounters and Elite: Dangerous) is the only piece of software (games or otherwise) that attempts to simulate our entire galaxy.

Μερικά χαρακτηριστικά της 3D μηχανής του Frontier (διαβάστε περισσότερα εδώ):
  • Planetary atmospheres & surface details
  • Star System lighting & shading with dynamic palette
  • Curved polygons / surfaces
  • 3D text
  • Engine plume / trails
  • Lens flair effects
  • Lines and detailing
  • Level of Detail (LOD) based on distance
  • Huge variety of star / planet / ship / city / starport models
Σαν χομπίστας προγραμματιστής, νιώθω δέος σκεπτόμενος την δουλειά, το ταλέντο, αλλά κυρίως, το όραμα του δημιουργού.

Mr.Computer

Πήρα το θάρρος να γράψω 2 λόγια παραπάνω για ένα από τα αγαπημένα μου παιχνίδια.
 
@Blue Max Καλά έκανες, αφού έχουν ενδιαφέρον αυτά που γράφεις. Κι εγώ κάθε φορά περιμένω να διαβάσω το σχόλιό σου, τις αναμνήσεις, κτλ. Άμα είναι να ποστάρω μόνο εγώ τις φωτογραφίες δεν έχει νόημα.

Όντως, το Frontier είναι από τα καλύτερα παιχνίδια, όπως το λες. Αλλά και το αρχικό Elite ασκεί έλξη με τη μαγεία του. Ίσως είναι οι αναμνήσεις. Το Frontier για παράδειγμα, είναι από τα παιχνίδια που κάθε καλοκαίρι έχω την τάση να βάζω τη δισκέτα στο drive, επειδή η έντονη ανάμνηση είναι να το παίζω Ιούνιο.

Δεν θυμάμαι ποιο είχα παίξει περισσότερο, ενδεχομένως και τα δύο εξ' ίσου. Ήταν από τα παιχνίδια που σε κάνουν ν' ασχολείσαι με τις ώρες. Ειδικά όταν είσαι νέος, σε απορροφούν μέσα στον κόσμο τους.

Από τεχνικής άποψης, είναι πράγματι τρομερή η βελτίωση στο Frontier. Προσωπικά δεν το περίμενα να καταφέρει να ξεπεράσει το Elite και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό.
Οι καμπύλες στα μοντέλα ήταν από τα πράγματα που μου είχαν κάνει εντύπωση και του έδιναν ωραίο στυλ εικαστικά.
Επίσης, η ατμόσφαιρα στους πλανήτες και τη αλλαγή χρωμάτων στον φωτισμό, βάσει του τύπου του άστρου στο σύστημα που επισκέπτεσαι, είναι από τα πράγματα που θυμάμαι έντονα.
Και φυσικά, ολόκληρος ο γαλαξίας σε μια δισκέτα. Μερακλής ο Braben!

Εκείνη την εποχή μαζευόμασταν με φίλους στο σπίτι κι ακούγαμε μουσική τύπου Hawkwind, οπότε μερικές φορές το άφηνα από εξωτερική κάμερα, να ταξιδεύει στο Ηλιακό σύστημα για ντεκόρ, να το χαζεύουμε.
 
@Blue Max Καλά έκανες, αφού έχουν ενδιαφέρον αυτά που γράφεις. Κι εγώ κάθε φορά περιμένω να διαβάσω το σχόλιό σου, τις αναμνήσεις, κτλ. Άμα είναι να ποστάρω μόνο εγώ τις φωτογραφίες δεν έχει νόημα.

Όντως, το Frontier είναι από τα καλύτερα παιχνίδια, όπως το λες. Αλλά και το αρχικό Elite ασκεί έλξη με τη μαγεία του. Ίσως είναι οι αναμνήσεις. Το Frontier για παράδειγμα, είναι από τα παιχνίδια που κάθε καλοκαίρι έχω την τάση να βάζω τη δισκέτα στο drive, επειδή η έντονη ανάμνηση είναι να το παίζω Ιούνιο.
Εννοείται πως έχω λιώσει το πρώτο Elite. Original κασέτα στον C64. Διάβασα πως και το Frontier στον C64 το ξεκίνησε αρχικά ο Braben, αλλά ο ερχομός των Amiga/Atari ST τα έφερε τούμπα. Σχεδόν 5 χρόνια χρειάστηκε για την κατασκευή του Frontier.

Από τεχνικής άποψης, είναι πράγματι τρομερή η βελτίωση στο Frontier. Προσωπικά δεν το περίμενα να καταφέρει να ξεπεράσει το Elite και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό.
Οι καμπύλες στα μοντέλα ήταν από τα πράγματα που μου είχαν κάνει εντύπωση και του έδιναν ωραίο στυλ εικαστικά.
Επίσης, η ατμόσφαιρα στους πλανήτες και τη αλλαγή χρωμάτων στον φωτισμό, βάσει του τύπου του άστρου στο σύστημα που επισκέπτεσαι, είναι από τα πράγματα που θυμάμαι έντονα.
Και φυσικά, ολόκληρος ο γαλαξίας σε μια δισκέτα. Μερακλής ο Braben!
Πλημμυρίζουν από ταλέντο οι προγραμματιστές εκείνης της εποχής. Να πλοηγηθείς μόνο ανάμεσα σε 250k κώδικα assembly 68000 είναι extreme, πόσο μάλλον τον γράψεις για να δημιουργήσεις μια προσομοίωση του Γαλαξία. Και εν συνέχεια, αναλαμβάνει ο Chris Sawyer (RollerCoaster Tycoon series) και κάνει port τον κώδικα σε 80286 assembler για τα PC.

Εκείνη την εποχή μαζευόμασταν με φίλους στο σπίτι κι ακούγαμε μουσική τύπου Hawkwind, οπότε μερικές φορές το άφηνα από εξωτερική κάμερα, να ταξιδεύει στο Ηλιακό σύστημα για ντεκόρ, να το χαζεύουμε.
Φανταστικό!. Έχω χαζέψει αμέτρητες ώρες τον Γαλαξία του Frontier. Λογικά, πρέπει να έχεις και τον υπέροχο χάρτη που είχε στο κουτί το original Frontier!
 
Δεν το είπα έτσι, τον θυμάμαι απ' όταν είδα το video σου για το Frontier. ;)

Με στοιχειώνει αυτός ο χάρτης. Τον είχε φίλος στον τοίχο του.
20, 50, 100 Amiga δισκέτες (γεμάτες) εδινα για να τον πάρω.
Αλλά όχι, αυτός αμείλικτος. Δολοφονία μου ήρθε να κάνω.
Μπορούσα να ανέβω Στουρνάρη να το πάρω γνήσιο.
Αλλά έκανα τον πειρατή τότε.
 
Δεν το είπα έτσι, τον θυμάμαι απ' όταν είδα το video σου για το Frontier. ;)
Χμμμ... έχω μια ιδέα για την περίπτωσή σου, αλλά θα μου πάρει λίγο χρόνο. Θα σε ενημερώσω όταν είναι.

Με στοιχειώνει αυτός ο χάρτης. Τον είχε φίλος στον τοίχο του.
20, 50, 100 Amiga δισκέτες (γεμάτες) εδινα για να τον πάρω.
Αλλά όχι, αυτός αμείλικτος. Δολοφονία μου ήρθε να κάνω.
Μπορούσα να ανέβω Στουρνάρη να το πάρω γνήσιο.
Αλλά έκανα τον πειρατή τότε.
Αυτό τώρα το έγραψες; Νομίζω ότι το έχω ξαναδιαβάσει (εκτός κι αν έπαθα πάλι deja vu, mandela effect, κτλ :) )
 
Πίσω
Μπλουζα