Φωτό από παλιές κασέτες

Είχα και εγώ 3 κασέτες Crunch.Σε μία είχα γράψει κάτι Χριστουγεννιάτικα.
 
Μια κασέτα Crunch έχω κι εγώ. Κάπου το 1998-1999 νομίζω ότι ήταν όταν την πήρα.
 
Πριν από μια εβδομάδα άνοιξα μια ντουλάπα στο πατρικό μου και είδα μέσα ένα κουτί από το παλιό PS 2 Fat. To άνοιξα να δω τί είχε μέσα και ήταν τόσο βαρύ και ανακάλυψα πως ήταν γεμάτο από δικές μου και της αδερφής μου κασέτες. Έβγαλα φωτογραφίες τις πιο ενδεικτικές κασέτες



20160127_095828.jpg

20160127_095323.jpg

20160127_100042.jpg

20160127_095422.jpg

20160127_095937.jpg

20160127_100020.jpg

20160127_095414.jpg

20160127_095323.jpg

20160127_100111.jpg

20160127_095546.jpg

20160127_095531.jpg

20160127_095800.jpg

20160127_095454.jpg

20160127_095725.jpg

20160127_095511.jpg
 
Τέλειες!

Αλλά μου δημιούργησε στιγμιαίο OCD η κασέτα της Μαντώς... Μα δε μπορούσαν να κολλήσουν τον αριθμό 4. με την κάτω σειρά, να πηγαίνει σετάκι με τον τίτλο του;
 
Ωραίες οι κασέτες Μαντώ και Αρβανίτη.Με την παλιά τεχνολογία,καθώς μετά το 1995 οι αυθεντικές κασέτες ήταν μαύρες εντελώς χωρίς αυτό το κούφιο στη μέση.
 
Kάτι παλιοί πανάρχαιοι wizards των Windows, φτιάχνανε cassette covers. To πλήρες πακέτο, που περιλαμβάνει και αυτά τα κομμάτια που βλέπουμε, που κολλιούνται στην ίδια την κασέτα, με τις φαλτσοκομμένες γωνίες και το κενό στη μέση. Μετά φυσικά, μετατράπηκαν για cd.
 
ΦΖΠ1 είπε:
Kάτι παλιοί πανάρχαιοι wizards των Windows, φτιάχνανε cassette covers. To πλήρες πακέτο, που περιλαμβάνει και αυτά τα κομμάτια που βλέπουμε, που κολλιούνται στην ίδια την κασέτα, με τις φαλτσοκομμένες γωνίες και το κενό στη μέση. Μετά φυσικά, μετατράπηκαν για cd.

Η χαρά του γραφίστα, δηλαδή!

Όχι τίποτ' άλλο, αλλά αυτό που στα 80's έβαζαν στη μέση το τετράγωνο εξώφυλλο του δίσκου, και πάνω κάτω μια φάσα με τον τίτλο του δίσκου και τον καλλιτέχνη ήταν λίγο πρόχειρο και κάπως. Καμία σχέση με το φοβερό εξώφυλλο ενός δίσκου. Μετά γινόταν μια προσαρμογή, όπως στις παραπάνω κασέτες, και έδειχνε πολύ πιο σουλουπωμένο το εξώφυλλο της κασέτας.
 
Επίσης ήταν χαρακτηριστικό το πώς αυτό το χαρτί πάνω στην κασέτα (όταν φυσικά ήταν χαρτί, και όχι τυπωμένο πλαστικό), με τα χρόνια "ξεχείλωνε" και ζάρωνε, σαν χαλί. Το ίδιο συνέβαινε και στις κασέτες 8-track (αυτοκινήτου). Και φυσικα, η "πίκρα" με τα σπασμένα μεντεσεδάκια του κουτιού της κασέτας, που μετά στα cd επιδεινώθηκε ακόμα περισσότερο...
 
Και ορισμένες φορές στέγνωνε τελείως η κόλλα της ετικέτας και ξεκόλλαγε γύρω γύρω, αλλά παρέμενε καλά κολλημένη στο "κέντρο", και δεν την ξεκολλούσες και κρεμόταν (δεν ήθελες να χαλάσεις και αυθεντική κασέτα). Βέβαια, και η "τυπωμένη" κασέτα, ύστερα από πολύ "κακομεταχείριση", βάλε-βγάλε και άπειρη παραμονή σε τσάντες και αυτοκίνητα (πολλές φορές χύμα, εκτός θήκης), άρχιζε να ξεβάφει. Έτσι αναγνώριζες και τη χιλιοπαιγμένη κασέτα με μια ματιά.
 
Αλήθεια, πόσο μέτριας ποιότητας ήταν οι "bulk" κασέτες όπου οι εταιρίες τύπωναν τα άλμπουμς... Από το πολύ παίξιμο, σε σημεία γίνονταν εντελώς διαφανείς, το μαγνητικό υλικό πήγαινε περίπατο... Και συνήθως, αυτές ήταν που "μασιόνταν" κιόλας. Προφανώς κάτι λίγα "μικρά" μείωσης του πάχους του υλικού για εμπορικούς λόγους, έκαναν τη διαφορά...
 
ΦΖΠ1 είπε:
Αλήθεια, πόσο μέτριας ποιότητας ήταν οι "bulk" κασέτες όπου οι εταιρίες τύπωναν τα άλμπουμς... Από το πολύ παίξιμο, σε σημεία γίνονταν εντελώς διαφανείς, το μαγνητικό υλικό πήγαινε περίπατο... Και συνήθως, αυτές ήταν που "μασιόνταν" κιόλας. Προφανώς κάτι λίγα "μικρά" μείωσης του πάχους του υλικού για εμπορικούς λόγους, έκαναν τη διαφορά...
Εχεις δει καθολου τις TDK 180αρες? Βγηκαν μονο σε πειραματικο σταδιο και ηταν χαλια εντελως! Η ταινια ηταν ημιδιαφανης.
 
Οι TDK 180 κυκλοφορουσαν μεταξυ 1972-1982 συμφωνα με τη wikipedia
 

Ιδου!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Όχι, καθόλου. Προφανώς όμως, όσο περισσότερο καρούλι μαζεύεις σε μια κασέτα, μετά ζορίζεται και το κασετόφωνο, αρχίζει να χάνει στροφές κλπ. Ή να κόβονταν από την αδράνεια, στο γρήγορο γύρισμα. Ίσως (και) γι αυτό να καταργήθηκαν.

Πάντως, respect στον μηχανισμό που στο forward/backward "ξεχώριζε" τα κενά μεταξύ των τραγουδιών, και σε πήγαινε από το ένα στο άλλο...

Σε κάτι τέτοιες μεγάλες κασέτες, ήταν περισσότερο από απαραίτητος...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Οι 180αρες προτεινονταν μονο για voice recordings. Προοριζοταν κυριως για εγγραφη/αρχειοθετηση ραδιοφωνικων εκπομπων (που υπηρχαν υψηλες απαιτησεις χρονου και χαμηλες απαιτησεις ποιοτητος λογω πηγης).
 
ΦΖΠ1 είπε:
Όχι, καθόλου. Προφανώς όμως, όσο περισσότερο καρούλι μαζεύεις σε μια κασέτα, μετά ζορίζεται και το κασετόφωνο, αρχίζει να χάνει στροφές κλπ. Ή να κόβονταν από την αδράνεια, στο γρήγορο γύρισμα. Ίσως (και) γι αυτό να καταργήθηκαν.
Πάντως, respect στον μηχανισμό που στο forward/backward "ξεχώριζε" τα κενά μεταξύ των τραγουδιών, και σε πήγαινε από το ένα στο άλλο...

Σε κάτι τέτοιες μεγάλες κασέτες, ήταν περισσότερο από απαραίτητος...
αυτός ο μηχανισμός αν δεν κάνω λάθος έκανε το rewind/fast forward με κατεβασμένες τις κεφαλές ήχου, και ανίχνευε το κενό μεταξύ των τραγουδιών ηλεκτρονικά. Τρομερή καινοτομία όταν λανσαρίστηκε! Κάτι αντίστοιχο τη σημερινή εποχή όταν ψηφιοποιείς δίσκο και κάνεις ολόκληρη πλευρά σε μια εγγραφή, ξεχωρίζει αυτόματα τα τραγούδια. Αλλιώς το κάνεις χειροκίνητα.

@γουάλυ: έχω ακόμα την συναυλία του Θεοδωράκη στο Ηρώδειο το 1993 με τον Μπιθικώτση και Φαραντούρη, σε μια 90 άρα κασέτα TDK! Φυσικά δεν χώρεσε ολόκληρη στην κασέτα, ίσως σ' αυτήν την περίπτωση να έκανε μια 120/180, αμφιβάλλω όμως αν άντεχε 23+ χρόνια με συχνές αναπαραγωγές! Ο Μπίθι και η Φαραντούρη δυστυχώς με φανερά τα σημάδια της φθοράς του χρόνου στην φωνή τους.
 
Uskoke είπε:
αυτός ο μηχανισμός αν δεν κάνω λάθος έκανε το rewind/fast forward με κατεβασμένες τις κεφαλές ήχου, και ανίχνευε το κενό μεταξύ των τραγουδιών ηλεκτρονικά. Τρομερή καινοτομία όταν λανσαρίστηκε! Κάτι αντίστοιχο τη σημερινή εποχή όταν ψηφιοποιείς δίσκο και κάνεις ολόκληρη πλευρά σε μια εγγραφή, ξεχωρίζει αυτόματα τα τραγούδια. Αλλιώς το κάνεις χειροκίνητα.

@γουάλυ: έχω ακόμα την συναυλία του Θεοδωράκη στο Ηρώδειο το 1993 με τον Μπιθικώτση και Φαραντούρη, σε μια 90 άρα κασέτα TDK! Φυσικά δεν χώρεσε ολόκληρη στην κασέτα, ίσως σ' αυτήν την περίπτωση να έκανε μια 120/180, αμφιβάλλω όμως αν άντεχε 23+ χρόνια με συχνές αναπαραγωγές! Ο Μπίθι και η Φαραντούρη δυστυχώς με φανερά τα σημάδια της φθοράς του χρόνου στην φωνή τους.
Μαλλον εννοειτε το AMS της Sony. Εχω ενα deck απο τα μεσα του 90 και εχει αυτη την λειτουργια.
 
Κι εδώ κάποιες από τις δικές μου κασέτες της εποχής εκείνης... Προτιμούσα κυρίως τις TDK από μία εποχή και μετά.





IMG_20160316_074808.jpg

IMG_20160316_074836.jpg
 
Εγώ προτιμούσα τις RAKS 60' που μαζί με τη δεκάδα (2000 δρχ) περιεχόταν στη συσκευασία και ένα cd κυρίως με τότε επιτυχίες της BMG ή της FM RECORDS.Μιλάμε για εποχές 1995.Αν χρειαζόμουν μόνο μία κασέτα έπαιρνα TDK 90' με 350 δρχ.
 
Μου κάνει εντύπωση ότι οι γνωστές αποθήκες της στοάς στα Χαυτεία, που πουλούσαν μαζικά σχετικά καλής ποιότητας υλικό εγγραφής, αν και ήταν πάντα μέσα στην εξέλιξη (cd, dvd, blueray, miniDV κλπ.), με την κρίση έκλεισαν όλες, μαζικά... Και παρά τις ουρές και το χαμό που γινόταν...

'Ηταν οι αποκλειστικοί προμηθευτές μου για μεγάλες ποσότητες, και ουδέποτε το υλικό τους μου βγήκε αναξιόπιστο...
 
Πίσω
Μπλουζα