1001 '80s Computer Games: Desktop Edition

111. Microsoft Flight Simulator Series (1982)

H πιο μακροχρόνια σειρά παιχνιδιών και επίσης η πιο μακροχρόνια σειρά software της Microsoft επιστρέφει για Windows και Xbox One και δείχνει πολύ εντυπωσιακή. Πριν το Xbox αυτό ήταν το παιχνίδι για το οποίο ήταν διάσημη η εταιρία. Ο Alan Boyd της MS είχε προσεγγίσει τον Bruce Artwick της Sublogic να μεταφέρει το επαναστατικό παιχνίδι του για τον Apple II στο νέο IBM PC και να δείξει την υπεροχή μιας 16μπιτης πλατφόρμας σε σχέση με τους οκτάμπιτους. Η βελτίωση ήταν τεράστια. 20 πραγματικά αεροδρόμια, νυχτερινή πτήση, ρεαλιστικά όργανα, μέχρι και ένα simulator dogfights πρώτου παγκοσμίου πολέμου. Για πολλά χρόνια το παιχνίδι ήταν και τεστ για το πόσο συμβατά ήταν τα IBM...συμβατά. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Το 1988 ο Bruce Artwick άφησε την Sublogic για να ιδρύσει την Bruce Artwick Organization που θα επικεντρωνόταν στην ανάπτυξη του Microsoft Flight Simulator. Η έκδοση 4 του 1989 ήταν ο πιο ρεαλιστικός simulator της εποχής του. Κίνηση στα αεροδρόμια και στους δρόμους, τυχαία αλλαγή καιρού, και πολλά expansions που προσέθεσαν πολλά στο παιχνίδι. Μπορούσες να σχεδιάσεις σκηνικά αλλά και αεροπλάνα ή και σενάρια και να τα μοιραστείς με άλλους χρήστες. Προστέθηκε expansion που επέτρεπε αναλύσεις μέχρι 800x600 και 256 χρώματα και υποστήριζε  τις σύγχρονες κάρτες ήχου. Για πολλούς, λόγω των εργαλείων που παρείχε στον χρήστη, θεωρείται το καλύτερο της σειράς. Μπορείτε να βρείτε τα expansions εδώ αλλά δυστυχώς δεν είναι δωρεάν. 


115. Chuck Yeager's Advanced Flight Simulator (1987)

O Chuck Yeager ήταν άσος του Δευτέρου παγκοσμίου πολέμου και ο πρώτος άνθρωπος που έσπασε το φράγμα του ήχου με το πειραματικό X-1 το 1947. Η Electronic Arts τον προσέλαβε ως τεχνικό σύμβουλο σε αυτό το simulator όπου πετάτε 14 αεροσκάφη, μεταξύ αυτών και το X-1, με διαφορετικό χειρισμό του καθενός που βασίζεται στην πραγματικότητα. Υπάρχουν διάφορα σενάρια όπως ακροβατικά και αγώνες αλλά όχι μάχες (έπρεπε να περιμένουμε το Air Combat για αυτό). Μεγάλη εμπορική επιτυχία για την EA που απέσπασε πολύ θετικά σχόλια από τον τύπο. 

Ποια έκδοση να παίξετε: Η έκδοση 2.0 για Amiga είχε πάρει μέτρια reviews κυρίως λόγω του αργού framerate. Εδώ να σημειώσω την πολύ κακή συνήθεια των reviewers της Amiga να κρίνουν τα παιχνίδια αποκλειστικά σε στοκ Amiga 500 χωρίς σκληρό δίσκο και χωρίς επιταχυντή αντί να σπρώχνουν το κοινό σε αναβάθμιση, κρατώντας τα παιχνίδια της σε τεχνολογία 1985. Αντίθετα στο PC οι εταιρίες απευθύνονταν στο high end από ένα σημείο και μετά και φυσικά τα περιοδικά τέσταραν τα παιχνίδια σε ισχυρά PC. Φαντάζεστε να έγραφε αρθρογράφος "το Wing Commander έχει χάλια γραφικά στην EGA μου, έχει πολύ disk swapping και τρέχει με ένα καρέ το λεπτό στον 8086 μου: 10%"; Αυτή η τακτική ώθησε το mainstream κοινό σε ισχυρούς υπολογιστές δημιουργώντας την glorious PC Master Race. :D  Αντίθετα στους home (ST/Amiga) ενώ υπήρχε το hardware δεν αξιοποιήθηκε ποτέ στο gaming, παρά μόνο σε επαγγελματικές εφαρμογές, αφού οι εταιρίες απευθύνονταν στον lowest common denominator. Όμως τα παιχνίδια είναι αυτά που πουλάνε hardware και αυτά που φέρνουν την τεχνολογία αιχμής στο mainstream (και στην πτώση της τιμής του) και ωθούν την γενικότερη ανάπτυξη του computing.  
 
Αντίθετα στο PC οι εταιρίες απευθύνονταν στο high end από ένα σημείο και μετά και φυσικά τα περιοδικά τέσταραν τα παιχνίδια σε ισχυρά PC. Φαντάζεστε να έγραφε αρθρογράφος "το Wing Commander έχει χάλια γραφικά στην EGA μου, έχει πολύ disk swapping και τρέχει με ένα καρέ το λεπτό στον 8086 μου: 10%"; Αυτή η τακτική ώθησε το mainstream κοινό σε ισχυρούς υπολογιστές δημιουργώντας την glorious PC Master Race. :D  Αντίθετα στους home (ST/Amiga) ενώ υπήρχε το hardware δεν αξιοποιήθηκε ποτέ στο gaming, παρά μόνο σε επαγγελματικές εφαρμογές, αφού οι εταιρίες απευθύνονταν στον lowest common denominator. Όμως τα παιχνίδια είναι αυτά που πουλάνε hardware και αυτά που φέρνουν την τεχνολογία αιχμής στο mainstream (και στην πτώση της τιμής του) και ωθούν την γενικότερη ανάπτυξη του computing.  
Μικρη παρεμβαση, αυτο ειναι προσφιλης τακτικη για να θαφτει ενας τιτλος εδω και 30 χρονια περιπου.. Μπορει ενα παιχνιδι που για Χ-Ψ-Ω λογους να εχει προβληματα, αλλα "μαγικως" να αγνοηθουν, ενω καποιο λιγοτερο τυχερο τελος παντων, να κατακεραυνωθει. Δυο μετρα και δυο σταθμα εν ολιγης. Εδω ξαναπαει η συζητηση ομως στο τι σοι αρθογραφοι και αναλυτες υπαρχουν για δεκαετιες, αλλα δεν αξιζει να επεκταθουμε σε αυτους.
 
1@Getta Robo[/USER] Δεν μιλάω για τεχνικά προβλήματα. Εταιρίες όπως η Sierra, η Origin, η Access, η Dynamix, κλπ. έφτιαχναν παιχνίδια που στόχευαν σε high end σχετικά μηχανήματα, σπρώχνοντας και το κοινό να τα αγοράσει ώστε να τα απολαύσει όπως πρέπει. Ναι μπορούσες να παίξεις το Wing Commander και σε λιγότερο ισχυρό μηχάνημα από 386 αλλά θα σερνόταν. Όμως οι reviewers όχι μόνο δεν κατέκριναν τις εταιρίες που για να παίξουν τα παιχνίδια τους ήθελε δυνατό PC, αλλά αντίθετα προέτρεπαν τους αναγνώστες να πάνε να αγοράσουν. Η εξέλιξη του PC (συνολικά, όχι μόνο στο gaming) οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα παιχνίδια. 

Αντίθετα οι συντάκτες των home computers περιοδικών ήταν εχθρικοί στις αναβαθμίσεις. "Τρέχει αργά. 30%" Ναι ρε φίλε είναι 3D παιχνίδι, θέλει 68030, πως να το κάνουμε; Πραγματικό παράδειγμα review: Quest for Glory II. Από τα καλύτερα παιχνίδια της Sierra με διθυραμβικά reviews από τον PC gaming τύπο. Στην Amiga...Amiga Power:" Έρχεται σε 8 δισκέτες και θέλει συνεχές disk swapping: 23%"  Ε...το παιχνίδι θέλει σκληρό δίσκο για να παίξει όπως πρέπει. 'Άλλο review από τα τζιμάνια του Amiga Power. Frontier: Elite II (που είναι και αμιγκοπαίχνιδο, και μέσα στα 10 σημαντικότερα παιχνίδια που πρωτοβγήκαν σε Amiga). "Αργό και βαρετό: 65%, στην Amiga 1200 75% γιατί τρέχει πιο γρήγορα". Φαντάζεσαι αρθρογράφος περιοδικού PC να έλεγε "αργό σε 286, 65%, 75% σε 386"; 

Ε αυτή η εχθρική στάση προς την αναβάθμιση (που ξεκινούσε από την ίδια την Commodore εδώ που τα λέμε) οδήγησε σε στασιμότητα και τα παιχνίδια τεχνολογίας αιχμής πέρασαν στο PC. 

 
Συμφωνω 101%
 
1@Leon[/USER] δεν μιλησα για τεχνικα προβληματα, αλλα για προβληματα γενικοτερα. Πχ συμβατοτητας η επαρκειας υλικου. Καλυτερα θα επρεπε να γραψω ζητηματα αντι αυτου, καταλαβες ομως το νοημα. Ηταν συνηθες ολα αυτα που γραφεις και ακομα περισσοτερα.

Στο ιδιο τευχος πχ να γινοταν αντιστοιχη παρουσιαση οπως περιγραφεις, αλλα σε αλλη στο ιδιο τευχος να αναλυοταν το παιχνιδι σε ισχυροτερο συστημα! Και ολως τυχαιως, η πρωτη παρουσιαση να γινοταν σε τιτλο απο σχετικα μικρη ομαδα, διχως διαφημισεις, διχως πολλους φιλους στο χωρο, διχως καμια προιστορια στην αγορα και ουτω καθεξης..

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
1@Leon[/USER]:ναι αλλά οι περισσότεροι υπολογιστές των '80ς είχαν κλειστή αρχιτεκτονική και ήταν δύσκολες και ακριβές οι αναβαθμίσεις ενώ τα PC συμβατά κλπ. ως γνωστόν μπορούσες να πάρεις από διάφορους κατασκευαστές (όχι απαραίτητα από την ΙΒΜ πχ).όπως είναι μέχρι και σήμερα. Άσε που τότε οι δυνατοί υπολογιστές κόστιζαν ένα νεφρό.

 
1@Uskoke[/USER] λειτουργεί το economy of scale. Όσο περισσότεροι αγοράζουν ένα προϊόν, τόσο πέφτει το κόστος παραγωγής και μπορεί να πέσει και η τιμή του. Αλλά πρέπει να υπάρχει ώθηση για να αρχίσει η αγορά του (αρχικά) πολύ ακριβού hardware. Πάρε παράδειγμα το Roland MT-32. Αρχικά ένα πανάκριβο midi module για μουσικούς, όμως η Sierra το υποστήριξε και στην συνέχεια όλες οι εταιρίες έγραφαν την μουσική των παιχνιδιών τους εκεί. Ε τελικά βγήκε σε κάρτα ώστε να μπορούν να το αγοράσουν και οι κοινοί θνητοί. Οι 3D accelerators ήταν αρχικά πανάκριβοι και αποκλειστικά για επαγγελματικές εφαρμογές, μπήκαν τα παιχνίδια στην μέση και τελικά τους αγόρασε και η κουτσή Μαρία. Το σίγουρο είναι ότι η τεχνολογία εξελίσσεται και δεν μπορεί να μένει στάσιμη. Δεν γίνεται να έχεις απαίτηση ένας υπολογιστής που αγόρασες το 1985 να παίζει τα τελευταία παιχνίδια του 1990. Αυτό στο PC ήταν τελείως ανήκουστο, όμως στην Amiga/ST ήταν απολύτως φυσιολογικό. Αυτό οδηγεί σε στασιμότητα και στον θάνατο μιας πλατφόρμας που κλείνει το τεχνολογικό της κύκλο, όπως γίνεται στις κονσόλες. Αν θεωρήσουμε ότι αυτοί οι υπολογιστές δεν ήταν κονσόλες, η τεχνολογία τους θα έπρεπε να εξελίσσεται. Οι Mac το έκαναν (επίσης κλειστό σύστημα), ST και Amiga όχι. Ήδη από το 1987 ο Jay Miner είχε προειδοποιήσει ότι τεχνολογικά η Amiga έχει μείνει πίσω σε σχέση με τα PC και τους Mac αλλά στην Commodore κανείς δεν ενδιαφέρθηκε. Μετά από την Amiga το 1985 στην ουσία η Commodore δεν προχώρησε σε καμία ανάπτυξη της τεχνολογίας της. E τα αποτελέσματα των επιλογών της εταιρίας τα γνωρίζουμε. 

Όπως και να έχει, δεν γίνεται ο συντάκτης να κατακρίνει ένα παιχνίδι επειδή απαιτεί πιο ισχυρό hardware. Μπορεί να γράψει "παιδιά για να το παίξετε θέλετε σκληρό δίσκο και 68030" αλλά όχι να του βάλει κακή βαθμολογία επειδή είναι απαιτητικό. Σε αντιπαράθεση, τα PC games που ήταν στην αιχμή της τεχνολογίας και είχαν τρελές απαιτήσεις ήταν αυτά που ήταν στα εξώφυλλα των περιοδικών και έπαιρναν διθυραμβικά reviews. Και αυτά τα παιχνίδια πούλησαν hardware που κάποια στιγμή έγινε προσιτό και στο ευρύτερο κοινό. 

 
Αντίθετα στους home (ST/Amiga) ενώ υπήρχε το hardware δεν αξιοποιήθηκε ποτέ στο gaming, παρά μόνο σε επαγγελματικές εφαρμογές, αφού οι εταιρίες απευθύνονταν στον lowest common denominator.
'Άλλο review από τα τζιμάνια του Amiga Power. Frontier: Elite II (που είναι και αμιγκοπαίχνιδο, και μέσα στα 10 σημαντικότερα παιχνίδια που πρωτοβγήκαν σε Amiga).
Αυτά τα δύο συνδέονται. Αν και ήταν από την ίδια εταιρία που έβγαζε το Amiga Format, δεν είχε καμία σχέση με αυτό. Όσο σοβαρό ήταν το πρώτο, τόσο για τα πανηγύρια ήταν το δεύτερο. Μόνο arcade conversions αγγλικής προέλευσης!!!

Ε αυτή η εχθρική στάση προς την αναβάθμιση (που ξεκινούσε από την ίδια την Commodore εδώ που τα λέμε) οδήγησε σε στασιμότητα και τα παιχνίδια τεχνολογίας αιχμής πέρασαν στο PC. 
Μαζί σου αδελφέ Leon!!! Και όχι μόνο αυτό, αλλά όταν έπαιρνες και εκείνον τον ρημαδο 68030, μπορεί και να μην έτρεχε καν το παιχνίδι. (Μου είχε τύχει με το Frontier).

Μερικές παρατηρήσεις:

Ο Robert Dinnerman συνέχισε με την σειρά JetFighter στο PC, αντίστοιχη με αυτή των Ace Combat στο PS1. Με arcade sim like παιχνίδια, μπορείς να ασχοληθείς ακόμα, γιατί ορισμένα κρατάνε καλά ακόμα π.χ. Carrier Command (Να δω πότε θα τελειώσω, το Midwinter). Όντως δεν ισχύει το ίδιο, για τους λεγόμενους Study Sims, όπως το Falcon ή το Tornado!! 
 
1@Captain Kal[/USER] το μόνο καλό του Amiga Power από ό,τι βλέπω είναι ότι σε κάποια παιχνίδια που οι άλλοι έβαζαν 90άρια αυτοί "they called bullshit". Αλλά στα μη arcade παιχνίδια φαίνονται πανάσχετοι. 

Μπορείς να μου κάνεις την χάρη να τσεκάρεις το their finest hour στην Amiga (ή όποιος άλλος μπορεί); το τεστάρω και είναι πάναργο ανεξαρτήτως ρυθμίσεων. Ίσως να κάνω κάτι λάθος στις ρυθμίσεις, ή όντως δεν γίνεται πιο γρήγορο με γρηγορότερη cpu;

 
Μπορείς να μου κάνεις την χάρη να τσεκάρεις το their finest hour στην Amiga (ή όποιος άλλος μπορεί); το τεστάρω και είναι πάναργο ανεξαρτήτως ρυθμίσεων. Ίσως να κάνω κάτι λάθος στις ρυθμίσεις, ή όντως δεν γίνεται πιο γρήγορο με γρηγορότερη cpu;
Whdload έκδοση σε WinUAE, κάτι θα κάνουμε!!!!
 
έχω την εντύπωση ότι σε ένα από τα δύο threads είχαν προτεθεί κι'ἀλλα παιχνίδια από τον Leon
 
έχω την εντύπωση ότι σε ένα από τα δύο threads είχαν προτεθεί κι'ἀλλα παιχνίδια από τον Leon
Ωπ τώρα είδα ότι δουλεύει το φόρουμ των υπολογιστών, νόμιζα ότι είχε αρχειοθετηθεί. Δυστυχώς η συντριπτική πλειοψηφία έχει χαθεί μετά την επίθεση. Από κάθε ποστ κράτησε μόνο το πρώτο entry (οπότε 1 στα 5 συνήθως) και πολλά έχουν χαθεί εξολοκλήρου. Είχα κάνει βλακεία και δεν είχα κάνει backup το κείμενο (μόνο spreadsheet με τα παιχνίδια έχω κρατήσει) οπότε...πάει. Οι πληροφορίες για κάθε παιχνίδι που είχα γράψει υπάρχουν στην μνήμη μου απλά μένει η αγγαρεία να τα ξαναγράψω. Το ξαναξεκίνησα από την αρχή στο iamretro (νόμιζα ότι εδώ είναι κλειδωμένο εξάλλου), με περισσότερο κείμενο ανά παιχνίδι (άρα θα πάει πολύ αργά, αλλά ποιος βιάζεται;).
 
Ωπ τώρα είδα ότι δουλεύει το φόρουμ των υπολογιστών, νόμιζα ότι είχε αρχειοθετηθεί. Δυστυχώς η συντριπτική πλειοψηφία έχει χαθεί μετά την επίθεση. Από κάθε ποστ κράτησε μόνο το πρώτο entry (οπότε 1 στα 5 συνήθως) και πολλά έχουν χαθεί εξολοκλήρου. Είχα κάνει βλακεία και δεν είχα κάνει backup το κείμενο (μόνο spreadsheet με τα παιχνίδια έχω κρατήσει) οπότε...πάει. Οι πληροφορίες για κάθε παιχνίδι που είχα γράψει υπάρχουν στην μνήμη μου απλά μένει η αγγαρεία να τα ξαναγράψω. Το ξαναξεκίνησα από την αρχή στο iamretro (νόμιζα ότι εδώ είναι κλειδωμένο εξάλλου), με περισσότερο κείμενο ανά παιχνίδι (άρα θα πάει πολύ αργά, αλλά ποιος βιάζεται;).

Αφού θα συνεχιστεί στο iamretro καλό θα ήταν να μπει και ένα link.

Ευχαριστώ!
 
Αφού θα συνεχιστεί στο iamretro καλό θα ήταν να μπει και ένα link.

Ευχαριστώ!
https://www.iamretro.gr/forum/threads/2001-a-game-odyssey.9500/
Το ξεκίνησα όταν νόμιζα ότι εδώ είναι κλειδωμένο. Μπορώ να ανοίξω νέο thread και εδώ (αφού τα παλιά έχουν πάθει μεγάλη ζημιά και θέλουν από την αρχή), αλλά δεν νομίζω να υπάρχει λόγος για copy paste, απλά απαντήστε στο thread του iamretro με κριτικές, σχόλια και προτάσεις για παιχνίδια. :)
 
Πίσω
Μπλουζα