Εντάξει δεν θα έλεγα ότι είναι πολύ άσχημο. Δεν νομίζω πχ να υπάρχει καλύτερο εφέ χιονόπτωσης στα 16 bit από αυτό του Donkey Kong Country. Το ίδιο ισχύει και με τις πίστες μέσα στο νερό, δεν θυμάμαι να υπάρχει κάποιο άλλο παιχνίδι στην κονσόλα που να έχει πιο πειστικό εφέ underwater level.
Σαν παιχνίδι δεν φτάνει την κορυφή ενός Yoshi's Island πχ, αλλά ήταν above average. Και το λέω σαν παίκτης πολλών platform την εποχή εκείνη, θυμάμαι που νοίκιαζα συνέχεια τέτοια παιχνίδια και τα είχα βαρεθεί. Το Donkey Kong έχει κάποια πράγματα που το κάνουν καλύτερο από το average. Τα controls πχ είναι πολύ καλά και με καλύτερη ανταπόκριση (λιγότερο input lag) από πολλά άλλα platforms, ακόμα και από το πρώτο Super Mario World. Και παρόλο που έχει πολλά animation frames είναι πιο καλό σε αυτόν τον τομέα από το Aladdin του Mega Drive πχ το οποίο στο θέμα των controls υστερεί πολύ κατά την άποψή μου γιατι το animation έχει προτεραιότητα και όχι η ανταπόκριση (οπως και άλλα παιχνίδια του David Perry). Μετά υπάρχει και αρκετή ποικιλία στις πίστες. Εχεις τις απλές πίστες platform, έχεις τις underwater, τα mine cart, τις δύσκολες πίστες με εκείνο το moving platform, την άλλη με τα ζομπι cremlins που αναβοσβήνεις τα φώτα, τα διάφορα parts με τα βαρέλια κλπ. Συν τα secret bonus stage που ψάχνεις σε κάθε πίστα για το 100%. Θεωρώ πως έχει πολύ περισσότερη ποικιλία από ένα average platform της σειράς όπως λες.
Δεν ξέρω αν έχεις και την ίδια άποψη για το DKC2. Το οποίο είναι βελτιωμένο και σαν παιχνίδι αλλά και σαν γραφικά. Σαν παιχνίδι έχει περισσότερη εξερεύνηση, μεγαλύτερη δυσκολία, πιο πολλά "pets" που καβαλάς και το κάθε ένα αλλάζει περισσότερο το πως παίζεις σε σχέση με το original και πιο πολλά μυστικά, καθώς και το Lost World, με τα πιο δύσκολα και καλοσχεδιασμένα stages. Και σαν γραφικά είναι επίσης καλύτερο, όπως οι πρώτες πίστες στο καράβι ή τις underwater στα ναυάγια με τα τρελά paralax , τις πίστες με τις σφήγκες και τις κερήθρες κλπ. Δεν μπορώ να θυμηθώ πολλά platforms που να έχουν τόσο όμορφα και καλοφτιαγμένα stages. Μην μιλήσω και για το magnum opus του David Wise στην μουσική μιας και είναι εκτός θέματος αλλά δεν γίνεται να μην το αναφέρω έστω, προσθέτει πολύ μεγάλη αξία στο παιχνίδι
Εμένα το μόνο που με ενοχλεί οπτικά σε αυτά τα παιχνίδια είναι πως τα γραφικά είναι λίγο χοντροκομμένα και λόγω και των μεγάλων σε μέγεθος sprites αυτό κάπως γίνεται πιο αισθητό. Επίσης σε σύγχρονη οθόνη φαίνονται πιο άσχημα από traditional pixel art games γιατί κάνει μπαμ το "ξεγύρισμα" ή το κροπάρισμα αν θες γύρω από τα prerendered assets σε σχέση με τα pixel art που απλά βλέπεις το πιξέλιασμα. Γιαυτό και πάντα παιζουμε αυτά τα games σε παλιά τηλεόραση ή σε σύγχρονη με ένα καλό scanline shader (RetroArch!
)