8-Track Kασέτες

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Aardvark
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Κρατησε το οπως ειναι - ετσι και αλλιως και να ανοιχτει το πιο πιθανο ειναι οτι δεν θα παιξει - οι ταινιες των 8track ειχαν "τυπικα" ζωη καμια 30αρια χρονια με το ζορι.
 
Καινούργια αποκτήματα από παζάρι στην Αθήνα.

attachment.php


attachment.php
 
Η κάθε κασέτα έχει μόνο 8 κομμάτια?Πχ παραλείπονταν κάποια που υπήρχαν στο αντίστοιχο βινύλιο του κάθε καλλιτέχνη?
 
Η καθε κασσετα εχει 8 καναλια, οποτε φαινεται και απο το ονομα του format που ειναι 8-track και οχι 8'' track οπως λεει ο τιτλος του thread (Για την ακριβεια η ταινια ειναι 1/4 της ιντσας). Οι στερεοφωνικες κασσετες χρησιμοποιουν δυο καναλια, συνεπως μενουμε με 4 "πλευρες" για να χρησιμοποιησουμε μια αναλογη ορολογια με τους δισκους.

Σε συγκριση με τις κλασσικες κασσετες (compact cassette) εχουμε 4 καναλια, που μας δινουν 2 "πλευρες". Βεβαιως σε αντιθεση με τις κλασσικες κασσετες (εκτος κι αν ειχε κανεις auto reverse) οι 8-track αλλαζουν πλευρα αυτοματα οταν φτασει στο τελος της πλευρας (χωρις να χρειαστει να βγαλει την κασσετα και να την βαλει απο την αλλη μερια).

Οι προηχογραφημενες 8-track κασσετες εχουν 46 λεπτα διαρκεια, οποτε αλλαζουν πλευρα καθε 11.5 λεπτα. Κενες κασσετες υπαρχουν και με μεγαλυτερη χρονικη διαρκεια.

Συνεπως το ποσα τραγουδια χωραει μια 8-track κασσετα εχει να κανει με την διαρκεια τους και το αν δεν σε χαλαει να κοβεται το τραγουδι στιγμιαια στην αλλαγη πλευρας, και οχι με ποσα καναλια ή πλευρες εχει.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Βρήκα σήμερα σε ένα μαγαζί στην Αθήνα, μία ΣΦΡΑΓΙΣΜΕΝΗ κασέτα 8 track. (υπάρχουν και άγραφες?).

Νομίζω οτι ήταν maxell. Δεν έμαθα περισσότερες πληροφορίες, γιατί είχα πάει για δουλειά εκεί.

Αν ενδιαφέρεται κάποιος, ας μου στείλει pm.
 
Παιδια χαιρετε! Ειμαι νεος στο 8 track και θελω να δοκιμασω το format. Βρηκα ενα deck Rising 4917 στα 80 ευρω μαζι με τα ηχεια. Αξιζει τοσα? Απο ποιοτητα ηχου?
 
Η ποιότητα ήχου στο 8-track ήταν απαράδεκτη ακόμα και για τότε. Γι' αυτό κυριάρχησε η γνωστή, μεταγενέστερη κασέτα.

Η καλύτερη ποιότητα που μπορείς να ακούσεις είναι περίπου τέτοια:

[video=youtube;8-mkPtO3suY]

Ο λόγος που θα αγοράσεις και τα μαζέψεις 8-track, είναι καθαρά η συλλογή και η ιεροτελεστία του μέσου.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Dr. SLUMP είπε:
Η ποιότητα ήχου στο 8-track ήταν απαράδεκτη ακόμα και για τότε. Γι' αυτό κυριάρχησε η γνωστή, μεταγενέστερη κασέτα.
Η καλύτερη ποιότητα που μπορείς να ακούσεις είναι περίπου τέτοια:

[video=youtube;8-mkPtO3suY]

Μαλλον το deck που ψηφιοποιησε τη κασετα ηθελε ρυθμιση στην κεφαλη. Το αριστερο καναλι ακουγεται περισσοτερο απο το δεξι. Γιαυτο λογικα δεν πιανει καλα τα πριμα.
 
dj_sak είπε:
Παιδια χαιρετε! Ειμαι νεος στο 8 track και θελω να δοκιμασω το format. Βρηκα ενα deck Rising 4917 στα 80 ευρω μαζι με τα ηχεια. Αξιζει τοσα? Απο ποιοτητα ηχου?
Ριξε μια ματια εδω
 
Wally είπε:
Ευχαριστω φιλε Wally. Απ' οτι καταλαβα το 8 track μπορει να εχει καλυτερη ποιοτητα αλλα παρουσιαζει περισσοτερα προβληματα οσο αναφορα την αντοχη του cartridge (Χαλασμενο σφουγκαρακι κτλ).
 
Και ουσιαστικα εγκαταληφθησαν ΠΡΙΝ τις μεγαλες βελτιωσεις στα μαγνητικα μεσα οπως αυτα που ειδαμε αργοτερα στις κασετες (Chrome, Metal, Dolby κτλ)
 
Wally είπε:
Και ουσιαστικα εγκαταληφθησαν ΠΡΙΝ τις μεγαλες βελτιωσεις στα μαγνητικα μεσα οπως αυτα που ειδαμε αργοτερα στις κασετες (Chrome, Metal, Dolby κτλ)
Πας να με πείσεις να μην παρω καρτριτζοφωνο! Παντως αυριο θα μου ρθουν οι 7 κασετες με τα ρεμπέτικα...
 
Εγώ πρόλαβα κάποιες άλλες μαγνητικές κασέτες, λίγο μεγαλύτερες από δημοσιογραφικές και λίγο μικρότερες από κασετοφώνου, που με αντίστοιχα "μαγνητόφωνα" (εποχή 95) χρησιμοποιούνταν για να παίρνεις backup από δίσκους υπολογιστή. Δεν είχαν βγει ακόμα νομίζω ούτε τα CD player, πολύ περισσότερο τα recorder.
 
Αυτές υποτίθεται είναι "αναλογικής μορφής/ψηφιακής εγγραφής"; Όπως οι miniDv για τις βιντεοκάμερες, που υπάρχουν ακόμα;
 
Υπηρχε και το ADAT της Alesis. Έγραφε 8καναλο ηχο σε κασετες Super VHS!
 
ΦΖΠ1 είπε:
Εγώ πρόλαβα κάποιες άλλες μαγνητικές κασέτες, λίγο μεγαλύτερες από δημοσιογραφικές και λίγο μικρότερες από κασετοφώνου, που με αντίστοιχα "μαγνητόφωνα" (εποχή 95) χρησιμοποιούνταν για να παίρνεις backup από δίσκους υπολογιστή. Δεν είχαν βγει ακόμα νομίζω ούτε τα CD player, πολύ περισσότερο τα recorder.
Καλησπέρα. Μάλλον μιλάς για τα DDS κι όχι για τα DAT. Τα DDS όντως χρησιμοποιούνταν για μεταφορά δεδομένων από υπολογιστή, γι' αυτό και το όνομα (Digital Data Storage). Στην όψη είναι σαν τα DAT απλώς δεν αποθήκευαν μόνο ήχο κάτι για το οποίο τα DAT ήταν αποκλειστικά φτιαγμένα (Digital Audio Tape) και τα οποία πράγματι χρησιμοποιούνταν κυρίως σε στούντιο. Τα DAT είχαν την τιμητική τους μέχρι το 2005 (τα χρησιμοποίησα πολύ μέχρι το 2003) όταν η Sony αποφάσισε να τα καταργήσει (μια τακτική της εταιρείας που έχει εφαρμόσει κατά καιρούς και σε άλλα δικά της μέσα, βλέπε mini disc).

Και για να κάνω και μια μικρή αναφορά στο τόπικ που συζητάμε, τα 8-track player τα πρόλαβα κι εγώ ως παιδί μέχρι το '85 που ο θείος πούλησε το αυτοκίνητο που το διέθετε. Δεν θυμάμαι πολλά από την εν λόγω τεχνολογία μόνο ότι οι κασέτες ήταν τεράστιες για τα παιδικά μας χέρια και πράγματι τα τραγούδια ήταν αρκετά για να καλυφθεί ας πούμε η διαδρομή Ζαχάρω-Κυπαρισσία με επιστροφή, οπότε το 40λεπτο ήταν σίγουρο. Και όντως η ποιότητα μάλλον δεν ήταν και η καλύτερη του κόσμου γιατί συχνά ακούγαμε στο βάθος και την "πίσω" πλευρά της κασέτας.

Αλλά όταν συνδυάζεις την ανάμνηση αυτή με τα καλύτερα καλοκαίρια της ζωής σου, τότε η ποιότητα του ήχου δεν έχει και τόση σημασία...
 
H "πίσω πλευρά της κασέτας" ακουγόταν γιατί ήταν τέσσερις φορές ηχογραφημένη παράλληλα στο πλάτος της ταινίας, με "διαφορά φάσης" κατά το ένα τέταρτο του συνολικού χρόνου. Έτσι, αν η κεφαλή δεν καθόταν "ακριβώς" στο σωστό τεταρτημόριο του πλάτους, έπαιζε λίγο και το "διπλανό", που είχε διαφορά φάσης όπως είπαμε. Η μετάβαση κατά το ένα τέταρτο (δηλαδή το πήδημα σε γειτονική λωρίδα πλάτους) γινόταν με ειδικό κουμπί του κασετοφώνου. Τώρα, γιατί γραφόταν αυτή η κασέτα τέσσερις φορές, ποτέ και κανείς δεν κατάλαβε...

Και τέλος, όχι μόνο Ζαχάρω-Κυπαρισσία, θα σε κάλυπτε και μέχρι την Αλεξανδρούπολη, αφού ως γνωστόν, η κασέτα αυτή ήταν ατέρμονη.
 
ΦΖΠ1 είπε:
H "πίσω πλευρά της κασέτας" ακουγόταν γιατί ήταν τέσσερις φορές ηχογραφημένη παράλληλα στο πλάτος της ταινίας, με "διαφορά φάσης" κατά το ένα τέταρτο του συνολικού χρόνου. Έτσι, αν η κεφαλή δεν καθόταν "ακριβώς" στο σωστό τεταρτημόριο του πλάτους, έπαιζε λίγο και το "διπλανό", που είχε διαφορά φάσης όπως είπαμε. Η μετάβαση κατά το ένα τέταρτο (δηλαδή το πήδημα σε γειτονική λωρίδα πλάτους) γινόταν με ειδικό κουμπί του κασετοφώνου. Τώρα, γιατί γραφόταν αυτή η κασέτα τέσσερις φορές, ποτέ και κανείς δεν κατάλαβε...Και τέλος, όχι μόνο Ζαχάρω-Κυπαρισσία, θα σε κάλυπτε και μέχρι την Αλεξανδρούπολη, αφού ως γνωστόν, η κασέτα αυτή ήταν ατέρμονη.
Πολύ σωστά τα λες για την εγγραφή. Το γιατί συνέβαινε αυτό το έμαθα κι εγώ πολλά χρόνια αργότερα, όταν άρχισα να ασχολούμαι με τις παλιές μπομπίνες του γραφείου. Ένα δράμα η κατάσταση.... Όσο για την "τετραπλή" εγγραφή, λογικά ήταν για εξοικονόμηση χώρου.

Πάντως στην εν λόγω διαδρομη δεν προλαβαίναμε να συνειδητοποιήσουμε ότι η κασέτα ήταν ατέρμονη. Μια που δεν είχα περισσότερη επαφή με το αντίκειμενο τότε, αυτό είναι ένα στοιχείο που το έμαθα εδω μεσα (και βασικά με στείλατε για περεταίρω μελέτη) και ευχαριστώ όλους σας. Έχω μια λατρεία στη vintage τεχνολογία, τι να λέμε τώρα.
 
Πίσω
Μπλουζα