mike είπε:
Δεν πατε καλα μου φαινεται, εαν βρεις 1 παιχνιδι που να υποστηριζει τα κουμπια του MD στο atari σου χαριζω τα 600 cartidge του MD μου LOL !. Αλλο πραγμα να ειναι συμβατα τα πανω, κατω, δεξια, αριστερα, κτλ αλλο πραγμα να μπορουν να περασουν ψηφιακα δεδομενα μεσα απο το port. Το χειριστηριο του MD εχει κωδικοποιητη (τσιπακι) μεσα, οπως και του CD32. Το 2600 δεν εχει κωδικοποιηση για να δει παραπανω σηματα. Βλεπει μονο αναλογικα σηματα. Το CD32 pad εχει και αυτο τσιπακι, θεωρητικα εαν ενα παιχνιδι αμιγκα ή CD32 επαιζε με 6 κουμπια, θα μπορουσε να παιξει σε αμιγκα (υπολογιστη, οχι CD32) με αυτο το χειριστηριο, γιατι το port δεχεται τετοιο σημα.Eαν θελετε μπορω να στο αναλυσω τεχνικα και με παραδειγματα, λεπτομερεις αλλα πιστευω οτι το καταλαβατε και δεν χρειαζεται. Θα το εχετε συνειδητοποιησει αφου δεν γινεται μεσα απο 9 πιν να περνανε αναλογικα σηματα για 11 κινησεις (+ γειωση) που εχει το 6κουμπο χειριστηριο του MD, ή ακομα χειροτερα τα χειριστηρια του 3DO που συνδεονται ολα το ενα πανω στο αλλο και περνανε ολα τα σηματα απο το ιδιο πορτ, φυσικα ειναι κωδικοποιημενα.
Δεν θυμασαι καλα αυτα που ελεγες χθες. Συγκεκριμενα:
mike είπε:
Aυτο δεν στεκει σαν επιχειρημα, το αταρι 2600 δεν υποστηριζει τη χρηση του MD pad ουτε γενικα παραπανω κουμπια.
Τελευταια φορα που το δοκιμασα αυτο ηταν πριν 20+ χρονια πριν, ο Imgema και ο metalcandyman μαζι με το βιντεο του youtube σε διαψευδουν. Τι προσπαθεις να μπαλωσεις ακριβως; Οι τεχνικες αναλυσεις ειναι περιττες εδω, το ζητημα ειναι πως τοσο το Atari 2600, οσο και η Amiga 500
λειτουργουν απροβληματιστα με το χειρηστηριο του Mega Drive. Απλα πραγματα.
Το χειρηστηριο της Amiga CD32 ειναι τοσο μαπα που ολοι ετρεχαν να παρουν την προταση της Competition Pro, τι να λεμε τωρα. Και οι περισσοτερες κοινοτητες της Amiga του εξωτερικου ξερογλειφονται με τα χειρηστηρια του Mega Drive για την Amiga τους, δεν εχω δει να εχει ιδιαιτερη απηχηση το tomahawk σε αυτους..
Α επισης περι tomahawk, απο την μια βγαινει οτι καλυτερο εφτιαξε ποτε ο ανθρωπος μετα τον τροχο, απο την αλλη οταν λεμε πως ειναι τραγικο να παιζεις με ενα κουμπι στα παιχνιδια, φωναζετε πως η Amiga υποστηριζε σε καποια (ελαχιστα) και δευτερο. Αν και θυμαμαι χειρηστηριο τυπου homejoy με δευτερο κουμπι, δεν ειμαι σιγουρος αν ηταν του Ανευρουση. Ακομα και να ηταν, σε καμια περιπτωση δεν ηταν τοσο κοινο και διαδεδομενο οσο η εκδοση με ενα κουμπι. Τελικα τι ισχυει; Ειναι το tomahawk το καλυτερο homejoy στο γαλαξια, με κυριως μονο ενα κουμπι η δεν εχει και τοση σημασια τωρα που ειναι πιο καθαρα τα πραγματα;
Other_Reality είπε:
Στο θέμα της αναβάθμισης, όλοι οι Α500 χρήστες είχαν τουλάχιστον 1mb. Κανείς δεν ήθελε να μείνει στην απέξω με τα καλά παιχνίδια που το απαιτούσαν. Το δεύτερο (και τρίτο) drive επίσης, γλύτωνε αρκετό απο το disk swapping. Δεν ήταν και τόσο μεγάλο ζήτημα όσο το περιγράφουν μερικοί. Για το θέμα της τηλεόρασης, το μόνο που χρειάζοταν κανείς ήταν 1 καλώδιο : Amiga RGB->RGB scart. Δεν κόστιζε και τόσα χρήματα, μην τρελαθούμε, ένα καλώδιο είναι. Φυσικά η ποιότητα της εικόνας είναι ασύγκριτα καλύτερη ακόμη και απο RGB scart των κονσολών. Ακόμη θυμάμαι το "ασπράκι" που βγάζει κάτω-κάτω το Megadrive, ή τα artifacts του snes αν δεν έχεις ποιοτικό καλώδιο. Για το RF δεν συζητάμε κάν, κανένας Amigas δεν τολμούσε να κάνει αυτή την ιεροσυλία.
Lightguns, τιμονιέρες κλπ φυσικά είχε και η Amiga. Και παιχνίδια που τα υποστήριζαν. Δεν καταλαβαίνω πως είναι εξωτικά αυτά για το μηχάνημα !!! Μάλιστα έχω λιώσει το Nigel Mansel στην Amiga πορωμένου φίλου με τιμονιέρα logic 3, ενώ ο ίδιος είχα πάρει lightgun και έπαιζα διάφορα παιχνιδάκια που υπήρχαν, μάλιστα αρκετά, και πάω στοίχημα ότι τα παιχνίδια που υποστηρίζουν τα εν λόγω περιφερειακά είναι πολύ περισσότερα απο το MD/Snes. Oπότε πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω πως ακριβώς το σκέφτηκες αυτό, ίσως δεν έτυχε να δείς ποτέ κάτι τέτοιο στην Amiga.
Για το χειρισμό, επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί επιμένουν τόσοι. Αφού βλέπετε ότι οι περισσότεροι users δεν είχαμε ζήτημα. Εφόσον εσάς σας φαίνεται αδιανόητο, πάμε παρακάτω. O Imgema π.χ έχει αναφέρει το Mortal Kombat 3 και το Super Metroid 100 φορές. Δεν υπήρχαν στην Amiga αυτά τα παιχνίδια, οπότε δεν μας ενδιαφέρει αν παίζονταν η δεν παίζονταν με 1 κουμπί. Είχαμε άλλα 3000 παιχνίδια να παίξουμε που παιζονταν.
Σχετικά με τα παιχνίδια που ήταν και στις 3 πλατφόρμες, πάλι διαφωνώ ! Τα πολύ περισσότερα ήταν καλύτερα στην Amiga κατα τη γνώμη μου, ειδικότερα τα πιο παλιά. Μονάχα προς το τέλος εξομοιώθηκαν κάπως, αλλα και πάλι το ζήτημα είχε ξεφύγει και όπως προείπα στο προ-σπασμένο thread, οι περισσότεροι Amiga users μετακόμισαν στο PC έτσι και αλλιώς. Δηλαδή δεν νομίζω ένας amigas το '95-'96 να έπαιρνε Mega Drive ή Snes, γι όνομα του θεού !
Η μνημη κοστιζε περιπου 20.000+ εκεινες τις εποχες, 120.000δρχ η Amiga 500, + 20.000δρχ η μνημη συν ποσα χιλιαρικα να βαλεις διπλο η και τριπλο drive δεν νομιζω πως ηταν πολυτελεια αρκετων. Και παρεπιπτωντος επειδη εψαχνα καποια λυση για να βαλω την Amiga στη τηλεοραση, αυτο που ειχα βρει ηταν καποιο tv modulator, οπου η τιμη του ηταν πολυ πολυ πολυ υψηλη ωστε να σκεφτω καν το ενδεχομενο να το παρω.
Μα οι κονσολες δεν ειχαν
μονο αυτα. Ειχες μια τεραστια επιλογη απο ενσυρματα και εσυρματα χειρηστηρια, τιμονιερες με σαφως ανωτερο σχεδιασμο του Freewheel της logic3, arcade sticks, κουλα περιφερειακα οπως το Sega Activator, Cheat cartidges, υποστηριξη για 4+ παικτες, πραγματα που μαλλον ανηκουν στη σφαιρα της φαντασιας για τα δεδομενα της Amiga. Και συμπερελαβα μολις ενα μικρο ποσοστο απο ολα τα πραγματα που κυκλοφορησαν και ηταν διαθεσιμα στην Ελληνικη αγορα προπαντως.
Παρεπιπτωντος, για τα πιστολια συγκεκριμενα, οι ιδιοι οι φιλοι της Amiga συνιστουν την χρηση του Phazer/Justifier εναντι των αντιστοιχων που ειχε το ιδιο το μηχανημα. Αναρωτιεμαι γιατι.
Το ζητημα ειναι, οντως δεν ειχατε προβλημα, η απλα δεν το καταλαβαινατε / θελατε να το καταλαβετε; Και σου δινω σαν παραδειγμα πχ το Midnight Resistance, πες μου σε παρακαλω πως σημαδευες εσυ ανθρωπινα προς τα πανω πχ αντι να κανεις αλμα; Γιατι εγω θυμαμαι πως επρεπε να πυροβολαω προς τα κατω και με ημικυκλιο να σημαδευω σιγα σιγα προς το σημειο που ηθελα. Χανοντας και πυρομαχικα με αυτο το τροπο. Επειδη λοιπον, υπηρχε αυτη η σχιζοφρενια στα παιχνιδια, με το ενα κουμπι και το πανω να ειναι το αλμα, δεν παει να πει πως ολος ο κοσμος ειναι τρελος και οι της Amiga γνωριζανε την αληθεια...
Και για το Super Metroid που αναφερθηκε, οντως η Amiga ειχε 3000 τιτλους, αλλα μαλλον κανεις δεν εφτασε το επιπεδο, την ποιοτητα και την διαχρονικοτητα του Super Metroid. Γιατι αν και εξαιρετικα τα Turrican, Τα Metroid ως "πατρικες φιγουρες" για τα Turrican, θα ελεγα πως στεκοντε αρκετα ψηλοτερα επισης.
Περι των παιχνιδιων. ενα η δυο κουμπια, δυο και περισσοτερες δισκετες, διαφορετικες απαιτησεις σε μνημη, kickstart rom, καθως και hardware (βλεπε ECS/AGA) δεν θα ελεγα πως εχουν καποιο προβαδισμα. Ασε που υπαρχουν παραδειγματα τυπου Super Street Fighter 2 και γελαει ο κοσμος. Με λιγα λογια: Ελαχιστα
καλα και ενδιαφεροντα παιχνιδια ηταν/ειναι καλυτερα στην Amiga 500. Για τους παραπανω λογους.
Παρεπιπτωντος, θυμαμαι σε καποια φαση γιορτες 1993/1994 που ειχε βγει μια προσφορα σε καταστηματα, εδινες την Amiga 500 και επαιρνες Snes/Mega Drive. Αναρωτιεμαι γιατι εγινε πανικος με αυτο και δεν συνεβει το αντιστροφο....
spyros_s είπε:
Τα aga παιχνίδια δεν ήταν καλύτερα σε σχέση με τις κονσόλες;
Στη θεωρια ακομα και τα OCS παιχνιδια ειναι ανωτερα. Στη πραξη, η Commodore ειχε ποσες επανακδοσεις/αναβαθμησεις/διαφοροποιησεις των συστηματων της, και επρεπε να δωσεις ποσα λεφτα για να παιξεις κατι στα πλαισια των Snes / Mega Drive. Και τα AGA παιχνιδια κυκλοφορησαν μαλλον ως απαντηση στα Neo Geo / 3DO. Οπου ουτε καν τα πλησιαζουν και εκει.
mike είπε:
Γενικα αυτο που αναφερει ο robbo περι αναβαθμισεων σε ρομ δεν ισχυε, το στανταρντ που ειχε επικρατησει σαν αναβαθμιση ηταν μονο τα +512ΚΒ μετα το 1992. Δεν ηθελες καμια αναβαθμιση για να παιξεις παιχνιδια απο το 1985 μεχρι και 1997+, στην Α500 παντα.
Η αναβαθμιση γενικα ειναι ενα ΤΕΡΑΣΤΕΙΟ θεμα προς συζητηση. Απο τη μια εχουμε τις κονσολες, εχουν ενα σχεδον στανταρντ hardware, και οι εταιριες για να βγαλουν καλυτερα παιχνιδια πρεπει να κανουν καλυτερο προγραμματισμο.
Θες εσυ τωρα να μου πεις, οτι στην Amiga 500 που ειχα, αγορασμενη 1990 αν οχι πιο πριν, με "μαμα" kickstarter rom και μνημη, μπορουσα να παιξω τα απαντα απο OCS/ECS;
Αν ναι, σε πληροφορω λοιπον, πως ειτε
δεν επαιζαν ολα, ειτε παιζανε αισχρα και πρακτικα απαιτουσαν καποια αναβαθμιση. Χωρια τις ασυμβατοτητες που ειχανε στα διαφορετικα μοντελα μεταξυ τους.
Υγ. Ξεχασα χθες ενα απο τα σοβαροτερα μειονεκτηματα της Amiga. Δεν ηξερες ποιος ειναι ο αντιπροσωπος, μιας και αλλαζαν φαση καθε εξι μηνες την αντιπροσωπεια. Χωρια που αν παθαινε κατι, και δεν ηξερες ειτε εσυ ειτε καποιον δικο σου για επισκευες, ειτε εδινες καποιο σοβαρο ποσο για επισκευη, ειτε την ξεχνουσες. Η Amiga 500 που ειχα ηταν των ξαδελφιων μου οπου την ειχανε για το πανεπιστημειο, σε καποια φαση που χαλασε ψαχνανε ποσο καιρο λυση, και σωθηκανε οταν βρηκανε καποιο φοιτητη πληροφορικης οπου τους την επισκευασε. Αντιπροσωπεια υπηρχε στα χαρτια και τα καταστηματα υπερχρεωναν οποιαδηποτε παρεμβαση στο υλικο της.