Amiga VS 16 Bit Κονσόλες

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Aardvark
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
mike είπε:
Μην κολλαμε τωρα σε τετοιες λεπτομερειες, ειπαμε και η Α500 ειχε πολυ καλυτερο χειρισμο με το tomahawk, επαιζες και κανα dune2 με το ποντικι, επαιζες και κανα colonization με το πληκτρολογιο. Δεν ειναι ο χειρισμος κατι που κρινει την διαμαχη. Εγω στα πρωτα χρονια επαιζα golden axe κτλ με ενα "joycard" που ειχα απο το msx, ακομα και με πληκτρολογιο θα επαιζα εαν δεν το ειχα. Οπως και στις κονσολες επαιζα ΜΚ και SF με 3 κουμπια επειδη αυτο ειχα με αυτο επαιζα.
Δεν κολλάμε πουθενά, σύγκριση κάνουμε και ο χειρισμός είναι ένα σημαντικό στοιχείο. Κανονικά θα έπρεπε να μετράμε μόνο τα standard pads και όχι αυτά που αγοράζαμε ξεχωριστά (tomahawk, 6-κουμπο στο MD) αλλά αν είναι να τα μετράμε όλα τότε να μετρήσουμε και τα arcade sticks στις κονσόλες που είναι στην ουσία το ίδιο πράγμα με τα coin ops. Tι καλύτερο για arcade ports?

Επίσης μας ενδιαφέρει τι είναι καλύτερο γενικότερα. Το ότι είχες συνηθίσει με το MSX του 1983 δεν σημαίνει ότι κάποια στιγμή τα παιχνίδια δεν πρέπει να εξελιχθούν. Το pad σε ένα νέο μηχάνημα πάει χεράκι χεράκι με με την εξέλιξη των παιχνιδιών που θα βγουν στο νέο μηχάνημα αυτό. Τα παιχνίδια δεν εξελίσσονται μόνο στα γραφικά αλλά και στα mechanics. Βλέπε Mario 64 + analog και πως εξελίχθηκαν τα 3D games χάρη σε αυτό το μοχλάκι σε συνδυασμό με αυτό το παιχνίδι. Και φυσικά, η μετέπειτα εξέλιξή τους με τα 2 αναλογικά.

Oι Designers της Amiga είχαν στο μυαλό τους παιχνίδια του παρελθόντος όταν αποφάσισαν να έχουν στο pad σαν standard το 1 κουμπί και απλά σκέφτηκαν ότι μόνο τα γραφικά θα αλλάξουν. Πέταξαν εκεί έναν συνηθισμένο μοχλό, χωρίς καμία καινοτομία, με 1 κουμπί και είπαν οκ σημασία έχουν τα γραφικά. Υπάρχει και το keyboard οπότε ok. Οχι, φαντάζεσαι δηλαδή να ακολουθούσαμε ακόμα αυτόν τον τρόπο σκέψης και να είχαμε ακόμα και σήμερα μοχλό με 1 κουμπί? Πως θα ήταν τα παιχνίδια νομίζεις? Ενα Super Metroid το 1994 (μιλάω για αυτό συχνά μιας και είναι το αγαπημένο μου game της γενιάς 16bit) θα έβγαινε ποτέ σε ένα τέτοιο σύμπαν? Μάλλον όχι.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Να και ενας τομεας που δεν ετυχε να ασχοληθω ποτε ουτε καν να δοκιμασω .Δεν εχω καθολου ουτε καν δοκιμασει καμμια απο τις Amiga που κυκλοφορησαν τοτε .Οποτε δεν εχω αποψη ,αλλα και να χα προσωπικη αποψη παλι κονσολες μαλλον θα ψηφιζα .Ειμαστε κανσολαδες πανω απο ολα αν και απο τα ελαχιστα που γνωριζω για τις αμιγκες ηταν ανωτερες απο καποιες κονσιολες τις εποχης
 
Psy_Danis_3 είπε:
απο τα ελαχιστα που γνωριζω για τις αμιγκες ηταν ανωτερες απο καποιες κονσιολες τις εποχης
Ασφαλώς, όταν πρωτοκυκλοφόρισε η Amiga η πιο εξελιγμένη κονσόλα ήταν το NES. Καμία σχέση το hardware. Αλλά βέβαια τότε δεν έπαιρνες μία Amiga για να παίζεις... ήταν και λίιιιιιγο ακριβή. Αυτό έγινε αρκετά αργότερα με την Amiga 500.
 
@ imgema : το προβλημα στη συγκριση του χειρισμου ειναι οτι η αμιγκα δεν ειχε καποιο στανταρντ χειριστηριο, οι κονσολες ειχαν τα εργοστασιακα. Με αυτη την εννοια ειναι πολυ καλυτερες οι κονσολες γιατι στη Α500 θα επρεπε να παιζεις με τα εργοστασιακα, το ποντικι και το πληκτρολογιο! Εαν τωρα μπουν στην εξισωση τα aftermarket, εκει αλλαζει το θεμα λογω του tomahawk που ειναι καλυτερο απο οποιοδηποτε κονσολαδικο χειριστηριο, αλλα αφου δεν ειναι εργοστασιακο το αφηνουμε απ'εξω οπως θες. Τοτε δεν μπορει να υπαρξει συγκριση, η Α500 δεν ειχε δικο της χειριστηριο, αρα δεν γινεται συγκριση.
 
Ειχα καποια στιγμη και τα 3 συστηματα (Amiga 500, Snes, Mega Drive) και με πολλες ωρες στο καθενα. Αν και η Amiga 500 μου εδωσε παρα πολλες ωρες καλου παιχνιδιου, δεν καταφερε να κερδισει την αγαπη μου σε σχεση με το Super Nintendo και το Mega Drive μου.

Ετσι οπως την εζησα, η Amiga ειχε τα παρακατω πλεονεκτηματα και μειονεκτηματα:

+

Μπορουσες να κανεις 1002 πραγματα εκτος να παιξεις παιχνιδια. Πρωτιστως ειναι ενα εργαλειο και επειτα παιχνιδοκονσολα. Το να ασχοληθεις με τα αλλα δυο συστηματα, για οτιδηποτε αλλο εκτος απο παιχνιδι, ηταν κοντα στο ανεκδοτο.

Πολλα ενδιαφερουσα παιχνιδια, απο ποδοσφαιρακια και shooterακια μεχρι puzzles και στρατηγικης

"Προσιτες" τιμες στα παιχνιδια του. Κατιτις φθηνοτερα τα αυθεντικα, οσο τρια σουβλακια (τοτε) οι αντιγραφες.

-

Αν και ειχε εξαιρετικα παιχνιδια σε καποια συγκεκριμενα ειδη, επασχε σοβαρα μαλλον στα περισσοτερα αλλα. Fighting, Platform, Beat Em Up, RPG τα δυο αλλα συστηματα ειχανε κατα πολυ ανωτερους τιτλους.

Τα περισσοτερα παιχνιδια του ειναι αρκετα απλοικα στο σχεδιασμο/προγραμματισμο τους, και με ελαχιστη εξελιξη απο τους 8bit προγονους τους

Τα περισσοτερα (τουλαχιστον καλα) παιχνιδια ειναι πανω απο μια δισκετα. Σε καποια ειδη παιχνιδιων, οπως τα adventures/click and play/rpg δεν ειναι σοβαρο προβλημα, ωστοσο σε παιχνιδια οπου εχουν κατα καποιο τροπο δραση, ειναι τουλαχιστον απογοητευτικο να αλλαζεις διαρκως δισκετες. Ακαταλληλα επισης για διπλο παιχνιδι, ειχα απελπιστει παρα πολλες φορες απο την συχνοτητα να αλλαζω δισκετες και να περιμενω να φορτωσει.

Τα παιχνιδια απο ενα σημειο και μετα, "απαιτουσαν" καποια μορφη αναβαθμισης. Ειτε μνημης, ειτε kickstart rom για να παιξεις νεοτερους τιτλους και προγραμματα. Και να μην ηταν αυτο απαραιτητο σε καποιους τιτλους, επαιζαν απαισια.

Συμβατοτητα. Επαιρνες ενα παιχνιδι για Snes / Mega Drive, το εβαζες, επαιζες. Ετσι απλα. Απειροελαχιστη παραμετροποιηση χρειαζοτανε σε πολυ συγκεκριμενους τιτλους, διχως φυσικα να υπαρχει ασυμβατοτητα. Καλη τυχη εαν ηθελες να παιξεις μετεπειτα τιτλο στην Amiga 500, ακομα ψαχνουμε να βρουμε ποιοι τιτλοι παιζουνε που.

Υποστηριζε μολις ενα, η δυο στην καλυτερη περιπτωση κουμπια. Πραγμα ανηκουστο για μια πληθωρα τιτλων, κατι που ειχαν ξεπερασει παλαιοτερες κονσολες ακομα και απο την NES εποχη, στοιχειωνε την Amiga σχεδον καθε φορα.

Στους περισσοτερους τιτλους επρεπε να πατησεις το πανω (↑) μιας και δεν υπηρξε κουμπι για αλμα. Εξωφρενικο πραγμα για μια πληθωρα τιτλων, κοντα στα ορια του μαζοχισμου για τους εξοικιωμενους με κονσολες.

Αν και η Amiga 500 ειναι πολλαπλασια ανωτερη σε υπολογιστικη ισχυ, τα περισσοτερα παιχνιδια που ηταν κοινα στα δυο/τρια μηχανηματα, ηταν χειροτερα στην Amiga. Συγκριτικα, υπηρξαν ελαχιστες εξαιρεσεις πανω σε αυτο.

Η υποστηριξη των παιχνιδιων, σταματησε γρηγορα. Ηδη απο το 1993 ενω τα Snes/Mega Drive ειχανε παρει κατα πολυ τα πανω τους, η Amiga πασχιζε να δει καλους και αξιολογους τιτλους.

Τα Snes/Mega Drive ειχαν κατα πολυ τεραστια επιλογη σε αξεσουαρ και περιφερειακα, απο ασυρματα χειρηστηρια μεχρι πιστολια, τιμονιερες κτλ. Πραγματα εξαιρετικα εξωτικα για την Amiga.

Καλη τυχη εαν ηθελες να πας σπιτι καποιου φιλου για να παιξετε εκει κανα παιχνιδι με την Amiga 500. Η ολη διαδικασια ηταν πιο κοντα στη μετακομιση, παρα στην απλη μεταφορα.

Τα Snes/Mega Drive ειχαν την πολυτελεια ( ;;; ) να συνδεοντε με μια πληθωρα τροπων στη τηλεοραση, και με πολυ χαμηλο συγκριτικα κοστος. Καλη τυχη εαν ηθελες να βαλεις την Amiga 500 σε καποια τηλεοραση που δεν κοστιζε μια μικρη περιουσια.

Καπως ετσι θυμαμαι τα πραγματα. Για τους μεγαλυτερους, και φιλους των point and click, text adventures, δυτικων rpgs και για οσους ηταν σε θεση να την αξιοποιησουν με αλλους τροπους την Amiga, ηταν ανωτερη. Για καποιον που επαιζε παιχνιδια, τα Snes / Mega Drive μαλλον ηταν μονοδρομος. Και επειδη συχναζα και σε κονσολαδικα με χρονοχρεωση, οντως πολυς κοσμος θα ηθελε δικαιωματικα να εχει μια Amiga. Αλλα με παιχνιδια τυπου Mario, Sonic, Ecco, Yoshi και ολα τα αλλα, κανενα Fire+Ice και Zool δεν θα μπορουσανε να σταθουνε μπροστα τους. Και τελη του 1993, η Amiga 500 μαλλον ηταν ξεγραμμενη απο τους περισσοτερους.

Περι της Tomahawkμανιας, οντως καλο και ομορφο, και σπουδαιο που το ειχαμε στον τοπο μας. Αλλα αντικειμενικα, τα Snes / Mega Drive ειχανε κατα πολυ ανωτερες επιλογες εαν ηθελες να επενδυσεις πανω σε καποιο χειρηστηριο και λοιπα περιφερειακα. Στη τελικη, δεν νομιζω πως ενα tomahawk φερνει την ανοιξη.

Υγ. Το εργοστασιακο χειρηστηριο της Amiga CD32 ειναι απο τα χειροτερα που εφτιαξε ποτε ο ανθρωπος, και θα ορκιζομουνα πως εχω παιξει παιχνιδια σε Atari 2600 με χειρηστηριο του Mega Drive....
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Getta Robo είπε:
θα ορκιζομουνα πως εχω παιξει παιχνιδια σε Atari 2600 με χειρηστηριο του Mega Drive....
Οσον αφορα αυτο να πω και γω πως ετσι ειναι φιλαρακι μου γιατι εχουν της ιδιες υποδοχες και γω επαιζα παιχνιδια στο 2600 με το gamepad απο το Mega Drive.
 
metalcandyman είπε:
Οσον αφορα αυτο να πω και γω πως ετσι ειναι φιλαρακι μου γιατι εχουν της ιδιες υποδοχες και γω επαιζα παιχνιδια στο 2600 με το gamepad απο το Mega Drive.
Πανε εικοσι χρονια απο τοτε που το δοκιμασα, αλλα οντως φαινεται πως ισχυει.

Αλλη μια θεωρια που καταριπτεται λοιπον.
 
mike είπε:
@ imgema : το προβλημα στη συγκριση του χειρισμου ειναι οτι η αμιγκα δεν ειχε καποιο στανταρντ χειριστηριο, οι κονσολες ειχαν τα εργοστασιακα. Με αυτη την εννοια ειναι πολυ καλυτερες οι κονσολες γιατι στη Α500 θα επρεπε να παιζεις με τα εργοστασιακα, το ποντικι και το πληκτρολογιο! Εαν τωρα μπουν στην εξισωση τα aftermarket, εκει αλλαζει το θεμα λογω του tomahawk που ειναι καλυτερο απο οποιοδηποτε κονσολαδικο χειριστηριο, αλλα αφου δεν ειναι εργοστασιακο το αφηνουμε απ'εξω οπως θες. Τοτε δεν μπορει να υπαρξει συγκριση, η Α500 δεν ειχε δικο της χειριστηριο, αρα δεν γινεται συγκριση.
Εγώ λέω απλά ότι αν είναι να συγκρίνεις το καλύτερο joypad που μπορείς να αγοράσεις στην amiga, να το κάνεις με το αντίστοιχο καλύτερο που μπορείς να αγοράσεις στις κονσόλες. Να είναι δίκαιη η σύγκριση.

ΥΓ προς όλους: Δεν υπέθεσα απλά ότι το pad του Mega Drive δουλεύει στο Atari 2600 χωρίς να είμαι σίγουρος. Εχω κι εγώ Mega Drive και μετά από τα pads του Master System δοκίμασα και τα pads του Mega Drive. Δουλεύουν κανονικά και είναι πολύ καλύτερα από το ελεινό Joystick του Atari.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Επειδή...

...πολλά γράφτηκαν στην μάχη αυτή των 16bit, ένα όμως δεν αναφέρθηκε ή ίσως δεν τονίστηκε αρκετά:

Η Amiga πρωτοκυκλοφόρησε μόλις το 1985, ενώ ο σχεδιασμός της είχε ήδη ξεκινήσει από το 1982 και αν δεν αντιμετώπιζε όλα αυτά τα προβλήματα -με την χρηματοδότηση, την Atari και τις δικαστικές διαμάχες- θα είχε κυκλοφορήσει πολύ νωρίτερα, μιλάμε λοιπόν για την ίδια χρονιά κυκλοφορίας με το NES, το SEGA Mark III και τους Spectrum και Amstrad των 128Kb.

Μονοπώλησε επομένως το ενδιαφέρον των διψασμένων για 16Bit τεχνολογία, gaming, γραφικά και ήχο, για πολλά χρόνια, όταν η Nintendo και η SEGA είχαν να προσφέρουν το NES και το SG-1000. Αν λοιπόν μηχανήματα, έως και 6 ολόκληρα χρόνια νεώτερα, δεν μπόρεσαν να την σβήσουν από το χάρτη και καθόμαστε σήμερα να την συγκρίνουμε σαν "ισοδύναμη", αυτό για μένα είναι επιτυχία.

Θα έλεγα εν κατακλείδι, να ανοίξουμε απλώς ένα thread, όπου θα συγκρίνουμε τα SNES και MEGA DRIVE, με 6 χρόνια μεταγενέστερα μηχανήματα και εκεί να δούμε κατά πόσον μπορεί να σταθεί μια τέτοια σύγκριση και την "απήχηση" που θα έχει... Μάλλον θα γελάει ο κόσμος.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ace είπε:
...πολλά γράφτηκαν στην μάχη αυτή των 16bit, ένα όμως δεν αναφέρθηκε ή ίσως δεν τονίστηκε αρκετά:
Η Amiga πρωτοκυκλοφόρησε μόλις το 1985, ενώ ο σχεδιασμός της είχε ήδη ξεκινήσει από το 1982 και αν δεν αντιμετώπιζε όλα αυτά τα προβλήματα -με την χρηματοδότηση, την Atari και τις δικαστικές διαμάχες- θα είχε κυκλοφορήσει πολύ νωρίτερα, μιλάμε λοιπόν για την ίδια χρονιά κυκλοφορίας με το NES, το SEGA Mark III και τους Spectrum και Amstrad των 128Kb.

Μονοπώλησε επομένως το ενδιαφέρον των διψασμένων για 16Bit τεχνολογία, gaming, γραφικά και ήχο, για πολλά χρόνια, όταν η Nintendo και η SEGA είχαν να προσφέρουν το NES και το SG-1000. Αν λοιπόν μηχανήματα, έως και 6 ολόκληρα χρόνια νεώτερα, δεν μπόρεσαν να την σβήσουν από το χάρτη και καθόμαστε σήμερα να την συγκρίνουμε σαν "ισοδύναμη", αυτό για μένα είναι επιτυχία.

Θα έλεγα εν κατακλείδι, να ανοίξουμε απλώς ένα thread, όπου θα συγκρίνουμε τα SNES και MEGA DRIVE, με 6 χρόνια μεταγενέστερα μηχανήματα και εκεί να δούμε κατά πόσον μπορεί να σταθεί μια τέτοια σύγκριση και την "απήχηση" που θα έχει... Μάλλον θα γελάει ο κόσμος.
Καταρχάς το πότε ξεκίνησε η κατασκευή δεν λέει τίποτα, όλα τα μηχανήματα πριν βγουν έχουν κάποια χρονάκια κατασκευής. Το MD βγήκε το '88 και ουσιαστικά βασίζεται σε πιο παλιό arcade hardware του 85, το οποίο ήταν ακόμα πιο ισχυρό και από την Amiga. Αλλά στο MD είχε κάποια "κοψίματα" έτσι ώστε να έχει και μία λογική τιμή.

Το άλλο που ήθελα να σχολιάσω είναι το κατα πόσο η Amiga ήταν παιχνιδομηχανή με το που βγήκε... το 1985 βγήκε η Amiga 1000 αλλά μόνο παιχνιδομηχανή δεν ήταν, βασικά όποιος την πήρε για να παίξει παιχνίδια μάλλον έκλαψε τα λεφτά του. Ηταν ένα πανάκριβο εργαλείο και όχι παιχνίδι. Φυσικά ήταν πολύ μπροστά τεχνολογικά αλλά έπρεπε να σκάσεις και τα ανάλογα λεφτά. Μόνο για επαγγελματίες παιδιά, οι υπόλοιποι δρόμο.

Η Αmiga ξεκίνησε να μετράει σαν παιχνιδομηχανή όταν βγήκε η Amiga 500. Και αυτό έγινε 2 χρόνια μετά. Όπως λοιπόν δεν μπορούσε κάποιος κοινός θνητός να πάρει ένα System 16 arcade για να παίζει σπίτι του, το '85, έτσι και δεν μπορούσε να πάρει μία Amiga 1000 (άσε που τότε πόσα παιχνίδια να είχε). Έπρεπε λοιπόν να βγει κάτι πιο φτηνό. Για παιχνίδια.

Ετσι η Amiga 500 βγήκε το '87 και το Mega Drive το '88. Αυτές είναι οι ημερομηνίες που μετράνε. Οπότε άντε οι διψασμένοι για τεχνολογία 16bit να χάρηκαν το "μονοπώλιο" για 1 χρόνο. Αν και πριν το MD υπήρχε το PC Engine/Turbografx αλλά ας πούμε ότι δεν μετράει μιας και δεν βγήκε τότε στην Ευρώπη.

Με λίγα λόγια θα πρέπει η σύγκριση MD/SNES να είναι με Amiga 500, το μηχάνημα που είχε την ανάλογη τιμή, τις προδιαγραφές για games και απευθυνόταν στους gamers. όχι με Amiga του ενός εκατομμυρίου (τότε), ή την πιο καινούρια 32bit Amiga 1200, 4000 κλπ.

Που και πάλι οι κονσόλες ήταν πολύ πιο φτηνές και από την 500άρα. Πιο πριν (πριν σπάσει το thread) ειπώθηκε ότι δεν μπορούσε να συναγωνιστεί τις κονσόλες στις πωλήσεις γιατί ήταν ακριβή... η 500άρα. Οπότε φαντάσου τι θα γινόταν με την 1000άρα...

Τέλος θα ήθελα να πω ότι η Amiga 500 "έσβησε" πια το '94 περίπου. Και όπως λες κι εσύ, που ξεκίνησε σε εποχές 8bit και άντεξε τόσο πολύ, έτσι και οι 16bit κονσόλες αντέξανε μέσα στην επόμενη γενιά, μέχρι και το '97 με τα playstation/Saturn τα οποία ήταν πραγματικά τέρατα με τεράστια διαφορά στο hardware και όχι με την μικρή διαφορά μεταξύ Amiga/MD/SNES. Και γενικά οι χρονιές 94-95-96 ήταν πολύ δυνατές για τις 16bit κονσόλες, για μένα τότε βγήκαν τα καλύτερα games. Οταν βγαίνανε τα Super Metroid, Yoshi's Island, DKC 1-2-3, Mortal Kombat 3, Sonic & Knuckles, Comix Zone, Vectorman 1-2, Chrono Trigger, Earthworm Jim 1-2 κλπ, η Amiga500 ουσιαστικά δεν υπήρχε πια.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Getta Robo είπε:
Πανε εικοσι χρονια απο τοτε που το δοκιμασα, αλλα οντως φαινεται πως ισχυει.
Δεν πατε καλα μου φαινεται, εαν βρεις 1 παιχνιδι που να υποστηριζει τα κουμπια του MD στο atari σου χαριζω τα 600 cartidge του MD μου LOL !. Αλλο πραγμα να ειναι συμβατα τα πανω, κατω, δεξια, αριστερα, κτλ αλλο πραγμα να μπορουν να περασουν ψηφιακα δεδομενα μεσα απο το port. Το χειριστηριο του MD εχει κωδικοποιητη (τσιπακι) μεσα, οπως και του CD32. Το 2600 δεν εχει κωδικοποιηση για να δει παραπανω σηματα. Βλεπει μονο αναλογικα σηματα. Το CD32 pad εχει και αυτο τσιπακι, θεωρητικα εαν ενα παιχνιδι αμιγκα ή CD32 επαιζε με 6 κουμπια, θα μπορουσε να παιξει σε αμιγκα (υπολογιστη, οχι CD32) με αυτο το χειριστηριο, γιατι το port δεχεται τετοιο σημα.

Eαν θελετε μπορω να στο αναλυσω τεχνικα και με παραδειγματα, λεπτομερεις αλλα πιστευω οτι το καταλαβατε και δεν χρειαζεται. Θα το εχετε συνειδητοποιησει αφου δεν γινεται μεσα απο 9 πιν να περνανε αναλογικα σηματα για 11 κινησεις (+ γειωση) που εχει το 6κουμπο χειριστηριο του MD, ή ακομα χειροτερα τα χειριστηρια του 3DO που συνδεονται ολα το ενα πανω στο αλλο και περνανε ολα τα σηματα απο το ιδιο πορτ, φυσικα ειναι κωδικοποιημενα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Όποιος θέλει μπορεί να ρίξει μια ματιά εδώ για να δει τις διαφορές megadrive-system 16 που είναι πολλές, τα παιχνίδια ήταν αρκετά χειρότερα σε megadrive.

http://www.system16.com/hardware.php?id=706&page=1

http://www.system16.com/hardware.php?id=701

και το system 18b που είναι κατά τι υποδεέστερο του capcom cps.

http://www.system16.com/hardware.php?id=702&gid=1862#1862

και κάποια games που έβγαιναν το 1985-87 στα ηλεκτρονικά και οι καλύτερες amiga εκδόσεις σε παρόμοια παιχνίδια που κυκλοφόρησαν βέβαια αργότερα.

1181242110263.png

1181242142229.png

1181242155355.png

risky_woods_05.png

lotus_turbo_challenge_2_10.png

lionheart_07.png
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το καταλαβαινω αυτο με το system16, αλλα σκεψου οτι μια κυκλοφορια κονσολας που θα ειχε το ιδιο hardware (δυναμη) με το system16 θα ηταν πολυ πιο ακριβη και θα κατεληγε να εχει ελαχιστες πωλησεις οπως το NEO-GEO. Δεν ηταν στα σχεδια της sega η κυκλοφορια μιας αποτυχιας για λιγους, ηθελε να πουλησει πολλα κομματια και να διαδωθει, και το φθηνοτερο MD τα καταφερε μια χαρα.
 
Getta Robo είπε:
Τα περισσοτερα παιχνιδια του ειναι αρκετα απλοικα στο σχεδιασμο/προγραμματισμο τους, και με ελαχιστη εξελιξη απο τους 8bit προγονους τους

Τα περισσοτερα (τουλαχιστον καλα) παιχνιδια ειναι πανω απο μια δισκετα. Σε καποια ειδη παιχνιδιων, οπως τα adventures/click and play/rpg δεν ειναι σοβαρο προβλημα, ωστοσο σε παιχνιδια οπου εχουν κατα καποιο τροπο δραση, ειναι τουλαχιστον απογοητευτικο να αλλαζεις διαρκως δισκετες. Ακαταλληλα επισης για διπλο παιχνιδι, ειχα απελπιστει παρα πολλες φορες απο την συχνοτητα να αλλαζω δισκετες και να περιμενω να φορτωσει.

Τα παιχνιδια απο ενα σημειο και μετα, "απαιτουσαν" καποια μορφη αναβαθμισης. Ειτε μνημης, ειτε kickstart rom για να παιξεις νεοτερους τιτλους και προγραμματα. Και να μην ηταν αυτο απαραιτητο σε καποιους τιτλους, επαιζαν απαισια.

Συμβατοτητα. Επαιρνες ενα παιχνιδι για Snes / Mega Drive, το εβαζες, επαιζες. Ετσι απλα. Απειροελαχιστη παραμετροποιηση χρειαζοτανε σε πολυ συγκεκριμενους τιτλους, διχως φυσικα να υπαρχει ασυμβατοτητα. Καλη τυχη εαν ηθελες να παιξεις μετεπειτα τιτλο στην Amiga 500, ακομα ψαχνουμε να βρουμε ποιοι τιτλοι παιζουνε που.

Υποστηριζε μολις ενα, η δυο στην καλυτερη περιπτωση κουμπια. Πραγμα ανηκουστο για μια πληθωρα τιτλων, κατι που ειχαν ξεπερασει παλαιοτερες κονσολες ακομα και απο την NES εποχη, στοιχειωνε την Amiga σχεδον καθε φορα.

Στους περισσοτερους τιτλους επρεπε να πατησεις το πανω (↑) μιας και δεν υπηρξε κουμπι για αλμα. Εξωφρενικο πραγμα για μια πληθωρα τιτλων, κοντα στα ορια του μαζοχισμου για τους εξοικιωμενους με κονσολες.

Αν και η Amiga 500 ειναι πολλαπλασια ανωτερη σε υπολογιστικη ισχυ, τα περισσοτερα παιχνιδια που ηταν κοινα στα δυο/τρια μηχανηματα, ηταν χειροτερα στην Amiga. Συγκριτικα, υπηρξαν ελαχιστες εξαιρεσεις πανω σε αυτο.

Η υποστηριξη των παιχνιδιων, σταματησε γρηγορα. Ηδη απο το 1993 ενω τα Snes/Mega Drive ειχανε παρει κατα πολυ τα πανω τους, η Amiga πασχιζε να δει καλους και αξιολογους τιτλους.

Τα Snes/Mega Drive ειχαν κατα πολυ τεραστια επιλογη σε αξεσουαρ και περιφερειακα, απο ασυρματα χειρηστηρια μεχρι πιστολια, τιμονιερες κτλ. Πραγματα εξαιρετικα εξωτικα για την Amiga.

Καλη τυχη εαν ηθελες να πας σπιτι καποιου φιλου για να παιξετε εκει κανα παιχνιδι με την Amiga 500. Η ολη διαδικασια ηταν πιο κοντα στη μετακομιση, παρα στην απλη μεταφορα.

Τα Snes/Mega Drive ειχαν την πολυτελεια ( ;;; ) να συνδεοντε με μια πληθωρα τροπων στη τηλεοραση, και με πολυ χαμηλο συγκριτικα κοστος. Καλη τυχη εαν ηθελες να βαλεις την Amiga 500 σε καποια τηλεοραση που δεν κοστιζε μια μικρη περιουσια.

Καπως ετσι θυμαμαι τα πραγματα. Για τους μεγαλυτερους, και φιλους των point and click, text adventures, δυτικων rpgs και για οσους ηταν σε θεση να την αξιοποιησουν με αλλους τροπους την Amiga, ηταν ανωτερη. Για καποιον που επαιζε παιχνιδια, τα Snes / Mega Drive μαλλον ηταν μονοδρομος. Και επειδη συχναζα και σε κονσολαδικα με χρονοχρεωση, οντως πολυς κοσμος θα ηθελε δικαιωματικα να εχει μια Amiga. Αλλα με παιχνιδια τυπου Mario, Sonic, Ecco, Yoshi και ολα τα αλλα, κανενα Fire+Ice και Zool δεν θα μπορουσανε να σταθουνε μπροστα τους. Και τελη του 1993, η Amiga 500 μαλλον ηταν ξεγραμμενη απο τους περισσοτερους.

Περι της Tomahawkμανιας, οντως καλο και ομορφο, και σπουδαιο που το ειχαμε στον τοπο μας. Αλλα αντικειμενικα, τα Snes / Mega Drive ειχανε κατα πολυ ανωτερες επιλογες εαν ηθελες να επενδυσεις πανω σε καποιο χειρηστηριο και λοιπα περιφερειακα. Στη τελικη, δεν νομιζω πως ενα tomahawk φερνει την ανοιξη.

Υγ. Το εργοστασιακο χειρηστηριο της Amiga CD32 ειναι απο τα χειροτερα που εφτιαξε ποτε ο ανθρωπος, και θα ορκιζομουνα πως εχω παιξει παιχνιδια σε Atari 2600 με χειρηστηριο του Mega Drive....
Στο θέμα της αναβάθμισης, όλοι οι Α500 χρήστες είχαν τουλάχιστον 1mb. Κανείς δεν ήθελε να μείνει στην απέξω με τα καλά παιχνίδια που το απαιτούσαν. Το δεύτερο (και τρίτο) drive επίσης, γλύτωνε αρκετό απο το disk swapping. Δεν ήταν και τόσο μεγάλο ζήτημα όσο το περιγράφουν μερικοί. Για το θέμα της τηλεόρασης, το μόνο που χρειάζοταν κανείς ήταν 1 καλώδιο : Amiga RGB->RGB scart. Δεν κόστιζε και τόσα χρήματα, μην τρελαθούμε, ένα καλώδιο είναι. Φυσικά η ποιότητα της εικόνας είναι ασύγκριτα καλύτερη ακόμη και απο RGB scart των κονσολών. Ακόμη θυμάμαι το "ασπράκι" που βγάζει κάτω-κάτω το Megadrive, ή τα artifacts του snes αν δεν έχεις ποιοτικό καλώδιο. Για το RF δεν συζητάμε κάν, κανένας Amigas δεν τολμούσε να κάνει αυτή την ιεροσυλία.

Lightguns, τιμονιέρες κλπ φυσικά είχε και η Amiga. Και παιχνίδια που τα υποστήριζαν. Δεν καταλαβαίνω πως είναι εξωτικά αυτά για το μηχάνημα !!! Μάλιστα έχω λιώσει το Nigel Mansel στην Amiga πορωμένου φίλου με τιμονιέρα logic 3, ενώ ο ίδιος είχα πάρει lightgun και έπαιζα διάφορα παιχνιδάκια που υπήρχαν, μάλιστα αρκετά, και πάω στοίχημα ότι τα παιχνίδια που υποστηρίζουν τα εν λόγω περιφερειακά είναι πολύ περισσότερα απο το MD/Snes. Oπότε πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω πως ακριβώς το σκέφτηκες αυτό, ίσως δεν έτυχε να δείς ποτέ κάτι τέτοιο στην Amiga.

Για το χειρισμό, επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί επιμένουν τόσοι. Αφού βλέπετε ότι οι περισσότεροι users δεν είχαμε ζήτημα. Εφόσον εσάς σας φαίνεται αδιανόητο, πάμε παρακάτω. O Imgema π.χ έχει αναφέρει το Mortal Kombat 3 και το Super Metroid 100 φορές. Δεν υπήρχαν στην Amiga αυτά τα παιχνίδια, οπότε δεν μας ενδιαφέρει αν παίζονταν η δεν παίζονταν με 1 κουμπί. Είχαμε άλλα 3000 παιχνίδια να παίξουμε που παιζονταν.

Σχετικά με τα παιχνίδια που ήταν και στις 3 πλατφόρμες, πάλι διαφωνώ ! Τα πολύ περισσότερα ήταν καλύτερα στην Amiga κατα τη γνώμη μου, ειδικότερα τα πιο παλιά. Μονάχα προς το τέλος εξομοιώθηκαν κάπως, αλλα και πάλι το ζήτημα είχε ξεφύγει και όπως προείπα στο προ-σπασμένο thread, οι περισσότεροι Amiga users μετακόμισαν στο PC έτσι και αλλιώς. Δηλαδή δεν νομίζω ένας amigas το '95-'96 να έπαιρνε Mega Drive ή Snes, γι όνομα του θεού !
 
Τα aga παιχνίδια δεν ήταν καλύτερα σε σχέση με τις κονσόλες;
 
Απλα μιλαμε για συγκριση 16μπιτ και τα AGA δεν ειναι 16μπιτ ειναι 32μπιτ.

Γενικα αυτο που αναφερει ο robbo περι αναβαθμισεων σε ρομ δεν ισχυε, το στανταρντ που ειχε επικρατησει σαν αναβαθμιση ηταν μονο τα +512ΚΒ μετα το 1992. Δεν ηθελες καμια αναβαθμιση για να παιξεις παιχνιδια απο το 1985 μεχρι και 1997+, στην Α500 παντα.

Η αναβαθμιση γενικα ειναι ενα ΤΕΡΑΣΤΕΙΟ θεμα προς συζητηση. Απο τη μια εχουμε τις κονσολες, εχουν ενα σχεδον στανταρντ hardware, και οι εταιριες για να βγαλουν καλυτερα παιχνιδια πρεπει να κανουν καλυτερο προγραμματισμο. Απο την αλλη ειχαμε τα pc, οπου την δεκαετια του '90 η αγορα πισι ηταν μια επενδεση σε πεταμενα λεφτα, επερνες 486 και μετα απο λιγους μηνες σου ελεγαν "δεν παιζει σε 486, παρε pentium" και το 486 σου δεν αξιζε πια τιποτα. Οι προγραμματιστες δεν "εστιβαν" το hardware οπως στις κονσολες και στην αμιγκα, απλα σου ελεγαν "βαλε αλλα 8ΜΒ μνημης και εισαι ΟΚ". Αυτο ειχε και ενα μεγαλο αρνητικο στην εξελιξη της αμιγκα: ολοι οι κατασκευαστες software εβγαζαν παιχνιδια για το συγκεκριμενο hardware με αποτελεσμα να μην προωθειται η αγορα καινουργιου hardware σε αμιγκα. Εβγαινε ο ταδε επιταχυντης, ο κατοχος αμιγκα ελεγε "τι να το κανω, αφου ολα παιζουν και χωρις αυτο", οι κατασκευαστες παιχνιδιων ελεγαν "δεν φτιαχνουμε παιχνιδια που να ΑΠΑΙΤΟΥΝ αναβαθμισμενο hardware, γιατι κανενας δεν εχει και δεν θα εχουμε πωλησεις" και ετσι η αμιγκα πηγε προς την κατευθυνση των κονσολων και του "δεν χρειαζομαι αναβαθμιση" και δεν εξελιχθηκε το hardware και το software σε καινουργια επιπεδα.
 
mike είπε:
Δεν πατε καλα μου φαινεται, εαν βρεις 1 παιχνιδι που να υποστηριζει τα κουμπια του MD στο atari σου χαριζω τα 600 cartidge του MD μου LOL !. Αλλο πραγμα να ειναι συμβατα τα πανω, κατω, δεξια, αριστερα, κτλ αλλο πραγμα να μπορουν να περασουν ψηφιακα δεδομενα μεσα απο το port. Το χειριστηριο του MD εχει κωδικοποιητη (τσιπακι) μεσα, οπως και του CD32. Το 2600 δεν εχει κωδικοποιηση για να δει παραπανω σηματα. Βλεπει μονο αναλογικα σηματα. Το CD32 pad εχει και αυτο τσιπακι, θεωρητικα εαν ενα παιχνιδι αμιγκα ή CD32 επαιζε με 6 κουμπια, θα μπορουσε να παιξει σε αμιγκα (υπολογιστη, οχι CD32) με αυτο το χειριστηριο, γιατι το port δεχεται τετοιο σημα.Eαν θελετε μπορω να στο αναλυσω τεχνικα και με παραδειγματα, λεπτομερεις αλλα πιστευω οτι το καταλαβατε και δεν χρειαζεται. Θα το εχετε συνειδητοποιησει αφου δεν γινεται μεσα απο 9 πιν να περνανε αναλογικα σηματα για 11 κινησεις (+ γειωση) που εχει το 6κουμπο χειριστηριο του MD, ή ακομα χειροτερα τα χειριστηρια του 3DO που συνδεονται ολα το ενα πανω στο αλλο και περνανε ολα τα σηματα απο το ιδιο πορτ, φυσικα ειναι κωδικοποιημενα.
Δεν θυμασαι καλα αυτα που ελεγες χθες. Συγκεκριμενα:

mike είπε:
Aυτο δεν στεκει σαν επιχειρημα, το αταρι 2600 δεν υποστηριζει τη χρηση του MD pad ουτε γενικα παραπανω κουμπια.
Τελευταια φορα που το δοκιμασα αυτο ηταν πριν 20+ χρονια πριν, ο Imgema και ο metalcandyman μαζι με το βιντεο του youtube σε διαψευδουν. Τι προσπαθεις να μπαλωσεις ακριβως; Οι τεχνικες αναλυσεις ειναι περιττες εδω, το ζητημα ειναι πως τοσο το Atari 2600, οσο και η Amiga 500 λειτουργουν απροβληματιστα με το χειρηστηριο του Mega Drive. Απλα πραγματα.

Το χειρηστηριο της Amiga CD32 ειναι τοσο μαπα που ολοι ετρεχαν να παρουν την προταση της Competition Pro, τι να λεμε τωρα. Και οι περισσοτερες κοινοτητες της Amiga του εξωτερικου ξερογλειφονται με τα χειρηστηρια του Mega Drive για την Amiga τους, δεν εχω δει να εχει ιδιαιτερη απηχηση το tomahawk σε αυτους..

Α επισης περι tomahawk, απο την μια βγαινει οτι καλυτερο εφτιαξε ποτε ο ανθρωπος μετα τον τροχο, απο την αλλη οταν λεμε πως ειναι τραγικο να παιζεις με ενα κουμπι στα παιχνιδια, φωναζετε πως η Amiga υποστηριζε σε καποια (ελαχιστα) και δευτερο. Αν και θυμαμαι χειρηστηριο τυπου homejoy με δευτερο κουμπι, δεν ειμαι σιγουρος αν ηταν του Ανευρουση. Ακομα και να ηταν, σε καμια περιπτωση δεν ηταν τοσο κοινο και διαδεδομενο οσο η εκδοση με ενα κουμπι. Τελικα τι ισχυει; Ειναι το tomahawk το καλυτερο homejoy στο γαλαξια, με κυριως μονο ενα κουμπι η δεν εχει και τοση σημασια τωρα που ειναι πιο καθαρα τα πραγματα;

Other_Reality είπε:
Στο θέμα της αναβάθμισης, όλοι οι Α500 χρήστες είχαν τουλάχιστον 1mb. Κανείς δεν ήθελε να μείνει στην απέξω με τα καλά παιχνίδια που το απαιτούσαν. Το δεύτερο (και τρίτο) drive επίσης, γλύτωνε αρκετό απο το disk swapping. Δεν ήταν και τόσο μεγάλο ζήτημα όσο το περιγράφουν μερικοί. Για το θέμα της τηλεόρασης, το μόνο που χρειάζοταν κανείς ήταν 1 καλώδιο : Amiga RGB->RGB scart. Δεν κόστιζε και τόσα χρήματα, μην τρελαθούμε, ένα καλώδιο είναι. Φυσικά η ποιότητα της εικόνας είναι ασύγκριτα καλύτερη ακόμη και απο RGB scart των κονσολών. Ακόμη θυμάμαι το "ασπράκι" που βγάζει κάτω-κάτω το Megadrive, ή τα artifacts του snes αν δεν έχεις ποιοτικό καλώδιο. Για το RF δεν συζητάμε κάν, κανένας Amigas δεν τολμούσε να κάνει αυτή την ιεροσυλία.
Lightguns, τιμονιέρες κλπ φυσικά είχε και η Amiga. Και παιχνίδια που τα υποστήριζαν. Δεν καταλαβαίνω πως είναι εξωτικά αυτά για το μηχάνημα !!! Μάλιστα έχω λιώσει το Nigel Mansel στην Amiga πορωμένου φίλου με τιμονιέρα logic 3, ενώ ο ίδιος είχα πάρει lightgun και έπαιζα διάφορα παιχνιδάκια που υπήρχαν, μάλιστα αρκετά, και πάω στοίχημα ότι τα παιχνίδια που υποστηρίζουν τα εν λόγω περιφερειακά είναι πολύ περισσότερα απο το MD/Snes. Oπότε πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω πως ακριβώς το σκέφτηκες αυτό, ίσως δεν έτυχε να δείς ποτέ κάτι τέτοιο στην Amiga.

Για το χειρισμό, επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί επιμένουν τόσοι. Αφού βλέπετε ότι οι περισσότεροι users δεν είχαμε ζήτημα. Εφόσον εσάς σας φαίνεται αδιανόητο, πάμε παρακάτω. O Imgema π.χ έχει αναφέρει το Mortal Kombat 3 και το Super Metroid 100 φορές. Δεν υπήρχαν στην Amiga αυτά τα παιχνίδια, οπότε δεν μας ενδιαφέρει αν παίζονταν η δεν παίζονταν με 1 κουμπί. Είχαμε άλλα 3000 παιχνίδια να παίξουμε που παιζονταν.

Σχετικά με τα παιχνίδια που ήταν και στις 3 πλατφόρμες, πάλι διαφωνώ ! Τα πολύ περισσότερα ήταν καλύτερα στην Amiga κατα τη γνώμη μου, ειδικότερα τα πιο παλιά. Μονάχα προς το τέλος εξομοιώθηκαν κάπως, αλλα και πάλι το ζήτημα είχε ξεφύγει και όπως προείπα στο προ-σπασμένο thread, οι περισσότεροι Amiga users μετακόμισαν στο PC έτσι και αλλιώς. Δηλαδή δεν νομίζω ένας amigas το '95-'96 να έπαιρνε Mega Drive ή Snes, γι όνομα του θεού !
Η μνημη κοστιζε περιπου 20.000+ εκεινες τις εποχες, 120.000δρχ η Amiga 500, + 20.000δρχ η μνημη συν ποσα χιλιαρικα να βαλεις διπλο η και τριπλο drive δεν νομιζω πως ηταν πολυτελεια αρκετων. Και παρεπιπτωντος επειδη εψαχνα καποια λυση για να βαλω την Amiga στη τηλεοραση, αυτο που ειχα βρει ηταν καποιο tv modulator, οπου η τιμη του ηταν πολυ πολυ πολυ υψηλη ωστε να σκεφτω καν το ενδεχομενο να το παρω.

Μα οι κονσολες δεν ειχαν μονο αυτα. Ειχες μια τεραστια επιλογη απο ενσυρματα και εσυρματα χειρηστηρια, τιμονιερες με σαφως ανωτερο σχεδιασμο του Freewheel της logic3, arcade sticks, κουλα περιφερειακα οπως το Sega Activator, Cheat cartidges, υποστηριξη για 4+ παικτες, πραγματα που μαλλον ανηκουν στη σφαιρα της φαντασιας για τα δεδομενα της Amiga. Και συμπερελαβα μολις ενα μικρο ποσοστο απο ολα τα πραγματα που κυκλοφορησαν και ηταν διαθεσιμα στην Ελληνικη αγορα προπαντως.

Παρεπιπτωντος, για τα πιστολια συγκεκριμενα, οι ιδιοι οι φιλοι της Amiga συνιστουν την χρηση του Phazer/Justifier εναντι των αντιστοιχων που ειχε το ιδιο το μηχανημα. Αναρωτιεμαι γιατι. :)

Το ζητημα ειναι, οντως δεν ειχατε προβλημα, η απλα δεν το καταλαβαινατε / θελατε να το καταλαβετε; Και σου δινω σαν παραδειγμα πχ το Midnight Resistance, πες μου σε παρακαλω πως σημαδευες εσυ ανθρωπινα προς τα πανω πχ αντι να κανεις αλμα; Γιατι εγω θυμαμαι πως επρεπε να πυροβολαω προς τα κατω και με ημικυκλιο να σημαδευω σιγα σιγα προς το σημειο που ηθελα. Χανοντας και πυρομαχικα με αυτο το τροπο. Επειδη λοιπον, υπηρχε αυτη η σχιζοφρενια στα παιχνιδια, με το ενα κουμπι και το πανω να ειναι το αλμα, δεν παει να πει πως ολος ο κοσμος ειναι τρελος και οι της Amiga γνωριζανε την αληθεια...

Και για το Super Metroid που αναφερθηκε, οντως η Amiga ειχε 3000 τιτλους, αλλα μαλλον κανεις δεν εφτασε το επιπεδο, την ποιοτητα και την διαχρονικοτητα του Super Metroid. Γιατι αν και εξαιρετικα τα Turrican, Τα Metroid ως "πατρικες φιγουρες" για τα Turrican, θα ελεγα πως στεκοντε αρκετα ψηλοτερα επισης.

Περι των παιχνιδιων. ενα η δυο κουμπια, δυο και περισσοτερες δισκετες, διαφορετικες απαιτησεις σε μνημη, kickstart rom, καθως και hardware (βλεπε ECS/AGA) δεν θα ελεγα πως εχουν καποιο προβαδισμα. Ασε που υπαρχουν παραδειγματα τυπου Super Street Fighter 2 και γελαει ο κοσμος. Με λιγα λογια: Ελαχιστα καλα και ενδιαφεροντα παιχνιδια ηταν/ειναι καλυτερα στην Amiga 500. Για τους παραπανω λογους.

Παρεπιπτωντος, θυμαμαι σε καποια φαση γιορτες 1993/1994 που ειχε βγει μια προσφορα σε καταστηματα, εδινες την Amiga 500 και επαιρνες Snes/Mega Drive. Αναρωτιεμαι γιατι εγινε πανικος με αυτο και δεν συνεβει το αντιστροφο....

spyros_s είπε:
Τα aga παιχνίδια δεν ήταν καλύτερα σε σχέση με τις κονσόλες;
Στη θεωρια ακομα και τα OCS παιχνιδια ειναι ανωτερα. Στη πραξη, η Commodore ειχε ποσες επανακδοσεις/αναβαθμησεις/διαφοροποιησεις των συστηματων της, και επρεπε να δωσεις ποσα λεφτα για να παιξεις κατι στα πλαισια των Snes / Mega Drive. Και τα AGA παιχνιδια κυκλοφορησαν μαλλον ως απαντηση στα Neo Geo / 3DO. Οπου ουτε καν τα πλησιαζουν και εκει.

mike είπε:
Γενικα αυτο που αναφερει ο robbo περι αναβαθμισεων σε ρομ δεν ισχυε, το στανταρντ που ειχε επικρατησει σαν αναβαθμιση ηταν μονο τα +512ΚΒ μετα το 1992. Δεν ηθελες καμια αναβαθμιση για να παιξεις παιχνιδια απο το 1985 μεχρι και 1997+, στην Α500 παντα.

Η αναβαθμιση γενικα ειναι ενα ΤΕΡΑΣΤΕΙΟ θεμα προς συζητηση. Απο τη μια εχουμε τις κονσολες, εχουν ενα σχεδον στανταρντ hardware, και οι εταιριες για να βγαλουν καλυτερα παιχνιδια πρεπει να κανουν καλυτερο προγραμματισμο.
Θες εσυ τωρα να μου πεις, οτι στην Amiga 500 που ειχα, αγορασμενη 1990 αν οχι πιο πριν, με "μαμα" kickstarter rom και μνημη, μπορουσα να παιξω τα απαντα απο OCS/ECS;

Αν ναι, σε πληροφορω λοιπον, πως ειτε δεν επαιζαν ολα, ειτε παιζανε αισχρα και πρακτικα απαιτουσαν καποια αναβαθμιση. Χωρια τις ασυμβατοτητες που ειχανε στα διαφορετικα μοντελα μεταξυ τους.

Υγ. Ξεχασα χθες ενα απο τα σοβαροτερα μειονεκτηματα της Amiga. Δεν ηξερες ποιος ειναι ο αντιπροσωπος, μιας και αλλαζαν φαση καθε εξι μηνες την αντιπροσωπεια. Χωρια που αν παθαινε κατι, και δεν ηξερες ειτε εσυ ειτε καποιον δικο σου για επισκευες, ειτε εδινες καποιο σοβαρο ποσο για επισκευη, ειτε την ξεχνουσες. Η Amiga 500 που ειχα ηταν των ξαδελφιων μου οπου την ειχανε για το πανεπιστημειο, σε καποια φαση που χαλασε ψαχνανε ποσο καιρο λυση, και σωθηκανε οταν βρηκανε καποιο φοιτητη πληροφορικης οπου τους την επισκευασε. Αντιπροσωπεια υπηρχε στα χαρτια και τα καταστηματα υπερχρεωναν οποιαδηποτε παρεμβαση στο υλικο της.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Other_Reality είπε:
Για το χειρισμό, επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί επιμένουν τόσοι. Αφού βλέπετε ότι οι περισσότεροι users δεν είχαμε ζήτημα. Εφόσον εσάς σας φαίνεται αδιανόητο, πάμε παρακάτω. O Imgema π.χ έχει αναφέρει το Mortal Kombat 3 και το Super Metroid 100 φορές. Δεν υπήρχαν στην Amiga αυτά τα παιχνίδια, οπότε δεν μας ενδιαφέρει αν παίζονταν η δεν παίζονταν με 1 κουμπί. Είχαμε άλλα 3000 παιχνίδια να παίξουμε που παιζονταν.
Άλλο προσπαθώ να πω. Το ξέρω ότι είχατε 3000 παιχνίδια να παίξετε το θέμα δεν είναι αυτό. Το θέμα είναι οτι με περισσότερα κουμπιά ο developer έχει μεγαλύτερη ελευθερία να φτιάξει αυτό που έχει στο μυαλό του, χωρίς περιορισμούς. Του ήρθε του άλλου να φτιάξει ένα πιο ψαγμένο παιχνίδι με πολλά κουμπιά και κινήσεις? Στο SNES το πέτυχε. Αν δούλευε σε developement team για amiga όμως θα έπρεπε να προσγειωθεί και να σκεφτεί κάτι πιο απλό που να λειτουργεί με 1 ή 2 κουμπιά.

Οσο για την extra μνήμη και τα extra floppy drives.... οκ, ναι μπορείς να τα αγοράσεις όλα αυτά. Πόσο κοστίζει όμως να έχεις 3-4 drives για να μπορείς να παίζεις 4MB games χωρίς swapping? Πόσο κοστίζει να κάνεις την αναβάθμιση σε 1MB? Ολα αυτά τα έξοδα ο console user δεν χρειαζόταν να τα κάνει... αν ήταν να ξοδέψει όλα αυτά τα λεφτά τότε μπορούσε να αναβαθμίσει το ΜD με ένα Mega CD. Οπότε να, με τα ίδια λεφτά (και λιγότερα), το MD αποκτάει CD 650ΜΒ, redbook audio και έναν extra 68000 επεξεργαστή να δουλεύει παράλληλα με το MD.

Other_Reality είπε:
Δηλαδή δεν νομίζω ένας amigas το '95-'96 να έπαιρνε Mega Drive ή Snes, γι όνομα του θεού !
Ενας Amigas δεν ξέρω τι θα έκανε. Ομως κάποιος που δεν είχε ένα μηχάνημα ή είχε κολλήσει στα 8bit και ήθελε ένα φτηνό 16bit μηχάνημα να παίζει, το '95-'96 θα ήταν τρελός να πάρει amiga... αφού τότε πλέον δεν υπήρχε καν. Ενώ οι 16bit κονσόλες εκείνη την περίοδο έβγαλαν τα πιο δυνατά Games τους (όπως είπα και πριν) γιατί είχαν να ανταγωνιστούν και την νέα γενιά που ερχόταν. Εγώ το '94 πήρα το MD και το '95 το SNES (μέχρι τότε gaming γενικά μόνο σε σπίτια φίλων). Αν είχα λεφτά θα τα αγόραζα πολύ πιο νωρίς αλλά ακόμα και τότε που τα πήρα είχα ένα σωρό καινούρια διαμάντια στον ορίζοντα για να παίξω.
Οχι, φαντάζεσαι δηλαδή κάποιον να ήθελε Amiga 500 το 95? Ηδη τότε οι κασέτες θεωρούνταν απαρχαιωμένες (δες τι έπαθε και το N64 αργότερα από το gaming community) και είχαμε μπει για τα καλά στην εποχή των CDs... Και η Amiga είχε τα floppies τα οποία ήταν απαρχαιωμένα σε σχέση με τις cartridges... Ουτε καν στα PC δεν ασχολούνταν με floppies πια (είχαν τα CDs από πιο νωρίς), που και πάλι στα PCs δεν ήταν τόσο πρόβλημα τα floppies γενικά γιατί όλα τα παιχνίδια τα έκανες install στον δίσκο οπότε η ταλαιπωρία ήταν μόνο στην αρχή.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Είναι αλήθεια ότι ορισμένα παιχνίδια παίζουν καλύτερα με 2/3 κουμπιά όπως πχ Super Metroid, που πράγματι μιλάμε για τοπ τίτλο σε ατμόσφαιρα, γραφικά, επικό ήχο γενικά ένα παιχνίδι που είναι απο τα καλύτερα του είδους του αν όχι το καλύτερο.

Συνήθως ότι δίνεται απο το κατασκευαστή στο αρχικό πακέτο αυτό είναι το στάνταρ που επικρατεί δηλαδή η A500 δεν έχει controller για σκληρό δίσκο και σχεδόν κανείς δεν είχε ενώ η A1200 έχει, και οι περισσότεροι κάτοχοι έχουν σκληρό δίσκο αφού παίρνει πανεύκολα οποιοδήποτε φτηνό σκληρό για pc. Όταν βγήκε η Α1200 ήταν σοβαρά underpowered για την εποχή και σε ένα-δύο χρόνια οι εξελίξεις την είχαν ξεπεράσει γιατί προσπάθησε να βγάλει κάτι φτηνό στα πρότυπα ενός φτηνού 386 pc με 256 χρώματα για να παίζει adventures αντί να οδηγήσει ξανά τις εξελίξεις και να πρωτοπορήσει.

Γενικώς κάπου το έχασαν στη commodore είχαν πουλήσει γύρω στα 5 εκατομμύρια Amiga 500/1000/2000 το ίδιο configuration τελος πάντων, ένα μηχάνημα ιδιαίτερα ακριβό που δε το αλλάζεις κάθε 4 χρόνια εύκολα και τους ακύρωσαν με διάφορα απίθανα (Α600-Α500 plus) και μετά τους έστειλαν και αδιάβαστους με την Α1200. Οι ίδιοι δηλαδή έχασαν το user base τους γιατί με το 80% των φαν να έχουν Α500 δε πας έτσι απλά να του πεις "δώσε άλλα 300-400 χιλιάρικα να πάρεις τη νέα amiga" αλλά έπρεπε να υπάρχει και κάποιο update για όσους είχαν Α500.

Φυσικά η Α1200 είναι η καλύτερη Amiga αλλά έπρεπε να έχει 68030 επάνω, πιο γρήγορα γραφικά, πιο καλό ήχο και φυσικά floppy 1.44 mb που ήταν το στάνταρ στα pc. Πιστεύω ένα τέτοιο μηχάνημα και με κάρτες για να κάνουν update όσοι είχαν παλιές Amiga θα έκανε πάταγο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Για την ιστορία, το Super Metroid δεν χρησιμοποιεί μόνο 2 ή 3 κουμπιά. Χρησιμοποιεί και τα 2 shoulder buttons αλλά και το select, ενώ το "πάνω" δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για άλμα γιατί χρησιμοποιείται ήδη για targeting προς τα πάνω. Το παιχνίδι έχει τόσες πολλές κινήσεις που ούτε τα 6 κουμπιά του SNES (7 μαζί με το select) δεν έφταναν. Ακόμα και με όλα αυτά, για να γίνει morphball ήθελε να πατήσεις το κάτω δύο φορές ενώ έπρεπε να κάνεις select από ένα menu (σε πραγματικό χρόνο, όχι σε pause menu) για να χρησιμοποιήσεις κάποια abilities, έπρεπε να κάνεις συνδυασμούς του σταυρού με τα κουμπιά, να έχεις πατημένο το fire κλπ. Δηλαδή ήταν "πιασμένα" σχεδόν όλα όσα μπορείς να κάνεις με ένα pad. Εννοείται ότι ήταν πολύ πιο εξελιγμένο σε σχέση με τα Metroid του NES/GB που παίζανε με 2 κουμπιά.
 
Πίσω
Μπλουζα