Amiga VS 16 Bit Κονσόλες

Εαν το δεις σαν "θεμα δυναμης" και μονο, το ps1 των 2ΜΒ ραμ και 1ΜΒ βιντεο ραμ και με CPU στα 33ΜΗΖ ηταν κατωτερο των pc με 8ΜΒ μνημης και pentium.

Αλλα τελικα δεν μετρανε οι "επιδοσεις" αλλα οι ΑΠΟΔΟΣΕΙΣ και το ps1 επαιζε πολυ καλυτερα. Η αρχιτεκτονικη του ps1 ηταν πολυ πιο σωστη, το τσιπ γραφικων ειχε πολλες ρουτινες και δυνατοτητες για 3D, και απο την αλλη τα pc απο την αρχη της υπαρξης τους εχουν μαλλον την χειροτερη αρχιτεκτονικη, δηλαδη απαιτουν πιο πολλα για να προσφερουν πιο λιγα.

Αυτο το προβλημα των υπολογιστων (με το backround λειτουργικο και το προβλημα στη χρηση του hardware) το ειχε σχεδον εξαλειψει η αμιγκα, για αυτο και τα resources που ειχε καταφερνε να τα αξιοποιησει καλυτερα.
 
Ναι mike...

...έτσι είναι, καλή η computational power που είχαν τα PC, αλλά ήταν καλή μόνο για το excel, το autocad, το photoshop, άντε και τις chess engines, τα strategy των 100 units και τα συναφή. Video RAM το 1994 που κυκλοφόρησε το PS1, να είχες 2Mb ήταν ουτοπία, όλα τα PC είχαν από 512Kb έως 1Mb, και το PS1, με την dedicated 3D GPU του και το 1Mb VRAM, όσον αφορά τις 3D calculations, ήταν πολύ πιο γρήγορο από το πιο γρήγορο PC της εποχής.

Το παραπάνω είναι γεγονός, όπως γεγονός είναι επίσης, για να επανέλθουμε στο θέμα, το ότι στα χαρτιά, τα specs των Mega Drive και SNES, για την εποχή που κυκλοφόρησαν, ήταν outdated και στην καλύτερη, ξεπερνούσαν ελαφρώς -όπως στην χρωματική παλέτα ή στον αριθμό των sprites- το hardware της Amiga του '85.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ace είπε:
Το παραπάνω είναι γεγονός, όπως γεγονός είναι επίσης, για να επανέλθουμε στο θέμα, το ότι στα χαρτιά, τα specs των Mega Drive και SNES, για την εποχή που κυκλοφόρησαν, ήταν outdated και στην καλύτερη, ξεπερνούσαν ελαφρώς -όπως στην χρωματική παλέτα ή στον αριθμό των sprites- το hardware της Amiga του '85.
Δεν ηταν outdated, ηταν οσο καλα μπορουσαν να ειναι σε ΧΑΜΗΛΗ τιμη, μην τα ξαναλεω, απλα δεν ηταν κορυφη, ηταν απλως ικανοποιητικα. Και που ακριβως ξεπερνιεται η χρωματικη παλεττα της Α500 των 4096 χρωματων απο τα 64-256 χρωματα των κονσολων? Και μιλας για hardware sprites? με τι περιορισμους?
 
@Ace

Δεν ξέρω, εξακολουθείς να συγκρίνεις μηχάνημα-εργαλείο του '85 που κόστιζε εκατομμύριο με μηχάνημα-παιχνίδι του '88 που κόστιζε το 1/10 και λες ότι το δεύτερο ήταν outdated. Ηταν outdated ως τι? Ως υπερ-υπολογιστής? Σίγουρα, αλλά σαν κονσόλα για παιχνίδια? Λες ότι δεν σε ενδιαφέρει η τιμή αλλά είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο γιατί αυτό είναι που ξεχωρίζει ένα εργαλείο από ένα παιχνίδι ουσιαστικά. Το ένα είναι ένα μηχάνημα-υπολογιστής που κάνεις δουλειές και το άλλο ένα παιχνίδι. Και το '88 να έβγαινε η Amiga 100 πάλι τα 5πλάσια θα κόστιζε σε σχέση με το Mega Drive παρόλο που έχουν παρόμοιες επιδόσεις.

Και η Amiga 500 outdated ήταν? Αφού είδαμε το ίδιο hardware 2 χρόνια πριν?

Το SNES οκ, να δεχτώ ότι ήταν ίσως outdated μιας και βγήκε αρκετά μετά το MD και δεν είχε πολύ μεγάλη διαφορά. Αλλά το MD που βγήκε το '88 ήταν μια χαρά εντυπωσιακό αφού μπορούσες να έχεις γραφικά κοντά σε arcade πληρώνοντας ελάχιστα παραπάνω από όσα πλήρωνες 2 χρόνια πριν για ένα master system.

Επίσης μου κάνει εντύπωση και αυτό το comment:

Ace είπε:
Όσον αφορά στην σύγκριση με τους Silicon Graphics, ο κόσμος τότε αποκαλούσε την Amiga φτηνό εναλλακτικό Workstation, αυτό πιστεύω να λέει κάτι...
Αυτό λέμε τόση ώρα. Και το MD το αποκαλούσε ο κόσμος φτηνή κονσόλα για games. Αυτό δεν λέει κάτι? Αφού Αυτό ήταν ουσιαστικά. Δηλαδή το οικονομικό θέμα στην περίπτωση της Amiga vs SGI να το βάζουμε στην εξίσωση αλλά στην Amiga vs MD να το αγνοήσουμε ντε και καλά για να φανεί το MD ως outdated?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η παλέτα της Amiga...

mike είπε:
Και που ακριβως ξεπερνιεται η χρωματικη παλεττα της Α500 των 4096 χρωματων απο τα 64-256 χρωματα των κονσολων? Και μιλας για hardware sprites? με τι περιορισμους?
...ξεπερνιέται και μάλιστα πανηγυρικά από το SNES, το οποίο έχει παλέτα 32.768 χρωμάτων. Sprites ναι βέβαια, hardware εννοώ, με περιορισμούς φυσικά σε χρώματα, αριθμό και μέγεθος, αλλά και τα hardware sprites της Amiga, είχαν περιορισμούς και στα χρώματα και στο μέγεθος και στον αριθμό, δεν ήταν απεριόριστα, αλλά νομίζω ότι δεν σε κατάλαβα πολύ καλά εδώ...

Imgema είπε:
@Ace
Δεν ξέρω, εξακολουθείς να συγκρίνεις μηχάνημα-εργαλείο του '85 που κόστιζε εκατομμύριο με μηχάνημα-παιχνίδι του '88 που κόστιζε το 1/10 και λες ότι το δεύτερο ήταν outdated.
Θυμάμαι ότι γύρω στις 450.000 δρχ είχε η A1000 στην Ελλάδα, το 1986.

Imgema είπε:
Ηταν outdated ως τι? Ως υπερ-υπολογιστής? Σίγουρα, αλλά σαν κονσόλα για παιχνίδια?
Ως hardware για παιχνίδια ήταν ξεπερασμένο, γι' αυτό έφερα ως παράδειγμα το PS1. Επαναλαμβάνω ότι τα παιχνίδια που έδωσε το MD "ξεπέρασαν" το hardware του, αλλά και την Amiga την ίδια. Τα specs όμως είναι specs και αυτά σχολιάζω τώρα.

Imgema είπε:
Λες ότι δεν σε ενδιαφέρει η τιμή αλλά είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο γιατί αυτό είναι που ξεχωρίζει ένα εργαλείο από ένα παιχνίδι ουσιαστικά. Το ένα είναι ένα μηχάνημα-υπολογιστής που κάνεις δουλειές και το άλλο ένα παιχνίδι. Και το '88 να έβγαινε η Amiga 100 πάλι τα 5πλάσια θα κόστιζε σε σχέση με το Mega Drive παρόλο που έχουν παρόμοιες επιδόσεις.
Κοίτα το 89, που καλά καλά δεν έβρισκε κανείς Mega Drive στην Ελλάδα, αγόραζε ο κόσμος τις A500 με 140.000 δρχ, νομίζω δεν ήταν κάποιο υπερβολικό ποσό...

Imgema είπε:
Και η Amiga 500 outdated ήταν? Αφού είδαμε το ίδιο hardware 2 χρόνια πριν?
Όχι δεν ήταν αφού δεν είχαμε κάτι καλύτερο για Home χρήση, σίγουρα όμως δεν είχε το wow factor, της A1000, πέραν της τιμής.

Imgema είπε:
Το SNES οκ, να δεχτώ ότι ήταν ίσως outdated μιας και βγήκε αρκετά μετά το MD και δεν είχε πολύ μεγάλη διαφορά. Αλλά το MD που βγήκε το '88 ήταν μια χαρά εντυπωσιακό αφού μπορούσες να έχεις γραφικά κοντά σε arcade πληρώνοντας ελάχιστα παραπάνω από όσα πλήρωνες 2 χρόνια πριν για ένα master system.
Το Master System κυκλοφόρησε μετά την Amiga, το γεγονός και μόνο αυτό, έδειχνε την πολιτική που ακολουθούσε η SEGA στο hardware. Σε παλέτα, γραφικά και ήχο το Mega Drive ήταν υποδεέστερο της Amiga, ενώ κυκλοφόρησε 4 χρόνια αργότερα. Το SNES ήταν ένα πιο μεγάλο βήμα μπροστά μεν, πιο ετεροχρονισμένο δε, αφού ξεπέρασε την Amiga στην παλέτα των χρωμάτων και ίσως στα γραφικά γενικότερα θα έλεγα, και απλώς την πλησίασε στον ήχο.

Imgema είπε:
Επίσης μου κάνει εντύπωση και αυτό το comment: Αυτό λέμε τόση ώρα. Και το MD το αποκαλούσε ο κόσμος φτηνή κονσόλα για games. Αυτό δεν λέει κάτι? Αφού Αυτό ήταν ουσιαστικά. Δηλαδή το οικονομικό θέμα στην περίπτωση της Amiga vs SGI να το βάζουμε στην εξίσωση αλλά στην Amiga vs MD να το αγνοήσουμε ντε και καλά για να φανεί το MD ως outdated?
Ανέφερα πιο πάνω ότι Amiga το '89 παίρναμε και με 140.000, νομίζω -αν κάνω λάθος διόρθωσέ με- Mega Drive βρίσκαμε τότε με κανά 100άρικο;
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ace είπε:
Θυμάμαι ότι γύρω στις 450.000 δρχ είχε η A1000 στην Ελλάδα, το 1986.
Τα 5πλάσια από το MD και τα 3πλάσια από την Amiga 500, στο περίπου?

Ως hardware για παιχνίδια ήταν ξεπερασμένο, γι' αυτό έφερα ως παράδειγμα το PS1. Επαναλαμβάνω ότι τα παιχνίδια που έδωσε το MD "ξεπέρασαν" το hardware του, αλλά και την Amiga την ίδια. Τα specs όμως είναι specs και αυτά σχολιάζω τώρα.
Οταν βγήκε το MD δεν υπήρχε το PS1 για να κάνεις σύγκριση εκ των υστέρων. Σαν κονσόλα ήταν ότι πιο ισχυρό υπήρχε, ξεπερνούσε και το PC-Engine. Επίσης από ότι θυμάμαι το PS1 όταν πρωτοβγήκε ήταν πολύ πιο ακριβό από το MD όταν πρωτοβγήκε. Το ζητούμενο είναι ότι τα SPECS του MD ήταν μια χαρά το '88 για την τιμή που είχε.

Κοίτα το 89, που καλά καλά δεν έβρισκε κανείς Mega Drive στην Ελλάδα, αγόραζε ο κόσμος τις A500 με 140.000 δρχ, νομίζω δεν ήταν κάποιο υπερβολικό ποσό...
Μιλάμε για την Amiga 1000 το '85 ή την Amiga 500 το '89? Γιατί το '89 η A500 ήταν outdated, σύμφωνα πάντα με τα δικά σου δεδομένα και από αυτά που γράφεις.

Το Master System κυκλοφόρησε μετά την Amiga, το γεγονός και μόνο αυτό, έδειχνε την πολιτική που ακολουθούσε η SEGA στο hardware.
Ποιά πολιτική δηλαδή? Οτι μία κονσόλα πρέπει να κοστίζει κάτω από 100.000 για να μπορεί να την αγοράσει ο κόσμος και να παίζει? Δηλαδή έπρεπε το '86 που βγήκε το MS να έχει workstation hardware και να κοστίζει ανάλογα? Μήπως υπήρχε ισχυρότερη κονσόλα από το MS πριν αυτό βγει? Μήπως τα μόνα μηχανήματα που είχε να ανταγωνιστεί στην Ευρώπη σαν παιχνιδομηχανές ήταν τα Spectrum και C-64? Δεν καταλαβαίνω το σκεπτικό σου.

Ανέφερα πιο πάνω ότι Amiga το '89 παίρναμε και με 140.000, νομίζω -αν κάνω λάθος διόρθωσέ με- Mega Drive βρίσκαμε τότε με κανά 100άρικο;
To MD των 100.000 το '89 ήταν outdated σύμφωνα με τις απαιτήσεις σου και η Α500 των 140.000 την ίδια χρονιά δεν ήταν outdated? Δεν ξέρω, με έχεις μπερδέψει.

Τέλος πάντων, δεν είναι πολύ δύσκολο. Η Amiga 1000 ήταν ένα ισχυρό εργαλείο το '85 και είχε την ανάλογη τιμή. Μετά από 2 χρόνια και με κάποια κοψίματα, η τεχνολογία αυτή μπορούσε να αγοραστεί φτηνότερα πια και έτσι βγάλανε την A500 η οποία σαν παιχνιδομηχανή ήταν μια χαρά. Και το MD ένα χρόνο αργότερα σαν παιχνιδομηχανή, για την τιμή που είχε ήταν μια χαρά. Εξάλλου και αυτό την ίδια CPU είχε. Πάντα λαμβάνουμε υπ όψην την τιμή και την αγορά που στοχεύει το κάθε μηχάνημα πριν πούμε τι είναι outdated και τι όχι. Αλλιώς απλά βρίσκουμε το πιο ισχυρό super-computer που υπήρχε την κάθε χρονιά και όλα τα άλλα τα βαπτίζουμε outdated αυτομάτως.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Με λίγα λόγια...

Imgema είπε:
Τα 5πλάσια από το MD και τα 3πλάσια από την Amiga 500, στο περίπου?
...ναι, so?

Edit: Βρε συ Imgema σε ένα vs για τα specs, μεταξύ κονσόλας και υπολογιστή, δεν μπορούμε να βάλουμε μέσα τον παράγοντα τιμή διότι το κομπιουτεράκι έχει και το πληκτρολόγιό του, το drive του, τη μεγάλη RAM του για τις εφαρμογές και τα προγράμματα, τη ROM του για το ΛΣ, τη centronics, την RS 232, την έξοδο για monitor, για δεύτερο drive, τη γενική expansion θύρα την είσοδο ήχου και τόσα άλλα. Θες δηλαδή ένα vs που να βγάλει όπως και να έχει την κονσόλα πρώτη, εφόσον το computer "ήταν πολύ ακριβό και δεν μπορούσε να το πάρει κανείς"; Ε δεν είναι έτσι!

Imgema είπε:
Οταν βγήκε το MD δεν υπήρχε το PS1 για να κάνεις σύγκριση εκ των υστέρων. Σαν κονσόλα ήταν ότι πιο ισχυρό υπήρχε, ξεπερνούσε και το PC-Engine. Επίσης από ότι θυμάμαι το PS1 όταν πρωτοβγήκε ήταν πολύ πιο ακριβό από το MD όταν πρωτοβγήκε. Το ζητούμενο είναι ότι τα SPECS του MD ήταν μια χαρά το '88 για την τιμή που είχε.
Το Mega Drive δεν ξεπέρασε σε specs ένα μηχάνημα οικιακής χρήσης, 4 χρόνια νεώτερό του, κάτι που ας πούμε έκανε το PS1 ή -αφού δεν σου αρέσει το PS1- ο C64.

Edit: Αποκλειστικά σαν κονσόλα ναι, το MD ήταν ότι πιο ισχυρό υπήρχε, αλλά εδώ το vs δεν περιλαμβάνει και την Amiga; Νόμιζα πως το λύσαμε το θέμα κονσόλα ή υπολογιστής, γι' αυτό μεταφερθήκαμε εδώ...

Imgema είπε:
Μιλάμε για την Amiga 1000 το '85 ή την Amiga 500 το '89? Γιατί το '89 η A500 ήταν outdated, σύμφωνα πάντα με τα δικά σου δεδομένα και από αυτά που γράφεις.
Δεν εξετάζω αν ένα μηχάνημα είναι outdated 2, 4 ή 14 χρόνια μετά την κυκλοφορία του, δεν αφορά στην συζήτηση, εξετάζω τα specs συγκριτικά με το τι υπήρχε την ημερομηνία κυκλοφορίας.

Imgema είπε:
Ποιά πολιτική δηλαδή? Οτι μία κονσόλα πρέπει να κοστίζει κάτω από 100.000 για να μπορεί να την αγοράσει ο κόσμος και να παίζει? Δηλαδή έπρεπε το '86 που βγήκε το MS να έχει workstation hardware και να κοστίζει ανάλογα? Μήπως υπήρχε ισχυρότερη κονσόλα από το MS πριν αυτό βγει? Μήπως τα μόνα μηχανήματα που είχε να ανταγωνιστεί στην Ευρώπη σαν παιχνιδομηχανές ήταν τα Spectrum και C-64? Δεν καταλαβαίνω το σκεπτικό σου.
Το σκεπτικό μου είναι ότι υπήρχε ήδη η Amiga στην Ευρώπη και μάλιστα η Α500 όταν ήρθε το MS, γιατί λοιπόν το MS είχε να ανταγωνιστεί μόνο τα C64 και Spectrum;

Imgema είπε:
To MD των 100.000 το '89 ήταν outdated σύμφωνα με τις απαιτήσεις σου και η Α500 των 140.000 την ίδια χρονιά δεν ήταν outdated? Δεν ξέρω, με έχεις μπερδέψει.
Η Amiga είχε ήδη 4 χρόνια στην αγορά και οπωσδήποτε ένα μηχάνημα δεν μπορεί να κρατά τα σκήπτρα για τόσο πολύ, αλλά -ω θαύμα- το MD από τα αποδυτήρια έχει λιγότερα χρώματα, λιγότερα κανάλια ήχου και μικρότερη ανάλυση. Αυτό σημαίνει outdated!

Imgema είπε:
Η Amiga 1000 ήταν ένα ισχυρό εργαλείο το '85 και είχε την ανάλογη τιμή. Μετά από 2 χρόνια και με κάποια κοψίματα, η τεχνολογία αυτή μπορούσε να αγοραστεί φτηνότερα πια και έτσι βγάλανε την A500 η οποία σαν παιχνιδομηχανή ήταν μια χαρά
Κανένα κόψιμο, αντίθετα τα features και τα specs, πήραν λίγο τα πάνω τους στην 500άρα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ace είπε:
Η Amiga είχε ήδη 4 χρόνια στην αγορά και οπωσδήποτε ένα μηχάνημα δεν μπορεί να κρατά τα σκήπτρα για τόσο πολύ
Ace είπε:
Δεν εξετάζω αν ένα μηχάνημα είναι outdated 2, 4 ή 14 χρόνια μετά την κυκλοφορία του, δεν αφορά στην συζήτηση, εξετάζω τα specs συγκριτικά με το τι υπήρχε την ημερομηνία κυκλοφορίας.
To '85 που κυκλοφόρησε η Amiga υπήρχαν ήδη οι CGI, πολύ πιο μπροστά τεχνολογικά. Και αν είχε κάποιος αρκετά λεφτά τα δούλευε και στο σπίτι του. Και τα arcades ήταν πολύ πιο μπροστά τεχνολογικά. Αν είχε κάποιος λεφτά μπορούσε να αγοράσει ένα arcade, δεν το απαγόρευε κανείς. Ξέρω, θα μου πεις ότι ο κόσμος το θεωρούσε φτηνό workstation και μετά εγώ θα σου απαντήσω πάλι ότι το MD ήταν φτηνή κονσόλα και όχι workstation και θα κολλήσουμε σε loop πάλι, τέλος πάντων ο καθένας με την άποψή του.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το έγραψα και παραπάνω αλλά...

Imgema είπε:
Απαντάω μόνο σε αυτό. Η Amiga ήταν ένα πανάκριβο μηχάνημα για λίγους. Λογικό να έχει τα σκήπτρα για αρκετό καιρό, δεν νομίζεις? Αν και κάνεις λάθος στο ότι είχε τα σκήπτρα γιατί είπαμε και πριν ότι οι CGI ήταν πολύ πιο μπροστά τεχνολογικά. Και αν είχε κάποιος αρκετά λεφτά το δούλευε και στο σπίτι του. Και τα arcades ήταν πολύ πιο μπροστά τεχνολογικά. Αν είχε κάποιος λεφτά μπορούσε να αγοράσει ένα arcade, δεν το απαγόρευε κανείς. Ξέρω, θα μου πεις ότι ο κόσμος το θεωρούσε φτηνό workstation και μετά εγώ θα σου απαντήσω πάλι ότι το MD ήταν φτηνή κονσόλα και όχι workstation και θα κολλήσουμε σε loop πάλι, τέλος πάντων ο καθένας με την άποψή του.
...δυστυχώς δεν πρόλαβα το edit, οπότε το παραθέτω και εδώ:

Βρε συ Imgema σε ένα vs για τα specs, μεταξύ κονσόλας και υπολογιστή, δεν μπορούμε να βάλουμε μέσα τον παράγοντα τιμή διότι το κομπιουτεράκι έχει και το πληκτρολόγιό του, το drive του, τη μεγάλη RAM του για τις εφαρμογές και τα προγράμματα, τη ROM του για το ΛΣ, τη centronics, την RS 232, την έξοδο για monitor, για δεύτερο drive, τη γενική expansion θύρα την είσοδο ήχου και τόσα άλλα. Θες δηλαδή ένα vs που να βγάλει όπως και να έχει την κονσόλα πρώτη, εφόσον το computer "ήταν πολύ ακριβό και δεν μπορούσε να το πάρει κανείς"; Ε δεν είναι έτσι!
 
Ace είπε:
Edit: Βρε συ Imgema σε ένα vs για τα specs, μεταξύ κονσόλας και υπολογιστή, δεν μπορούμε να βάλουμε μέσα τον παράγοντα τιμή διότι το κομπιουτεράκι έχει και το πληκτρολόγιό του, το drive του, τη μεγάλη RAM του για τις εφαρμογές και τα προγράμματα, τη ROM του για το ΛΣ, τη centronics, την RS 232, την έξοδο για monitor, για δεύτερο drive, τη γενική expansion θύρα την είσοδο ήχου και τόσα άλλα. Θες δηλαδή ένα vs που να βγάλει όπως και να έχει την κονσόλα πρώτη, εφόσον το computer "ήταν πολύ ακριβό και δεν μπορούσε να το πάρει κανείς"; Ε δεν είναι έτσι!
Ας συγκρίνουμε λοιπόν την A500 σκέτη, χωρίς οθόνη. Το '89-'90 πάλι πιο ακριβή ήταν από το MD. Και είχαν παρόμοιο hardware/δυνατότητες, σε κάποια ήταν καλύτερη η Amiga και σε κάποια άλλα το MD.

Εdit: Σε όλη αυτή την αντιπαράθεση δεν προσπαθώ να σου πω ότι η Amiga δεν ήταν μπροστά για την εποχή της, απλά δεν μπορώ να συμφωνήσω στο ότι το MD ήταν outdated για τον ρόλο που είχε στην αγορά. Μου φαίνεται πολύ υπερβολικό αυτό.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ναι δίκιο έχεις...

Imgema είπε:
Ας συγκρίνουμε λοιπόν την A500 σκέτη, χωρίς οθόνη. Το '89-'90 πάλι πιο ακριβή ήταν από το MD. Και είχαν παρόμοιο hardware/δυνατότητες, σε κάποια ήταν καλύτερη η Amiga και σε κάποια άλλα το MD.
...ήταν πιο ακριβή από το MD αλλά ήταν και computer, remember? Πώς θες να στη δώσει πιο φτηνά από την κονσόλα; Απλώς, δεν γίνεται...

Και το αναμφισβήτητο γεγονός είναι ότι το MD με τεχνολογία του '88, είχε χαμηλότερα specs, από την A500 που ναι μεν κυκλοφόρησε το '87, αλλά η τεχνολογία της δε, ήταν του '85.

Κοίτα για να καταλάβεις η A1000 με την A500, είναι σχεδόν όπως η Mega Drive με την Mega Drive II, δηλαδή ίδιες. Γι' αυτό δεν μπορώ να βγάλω από την εξίσωση το '85 και την 1000άρα, γιατί είναι ουσιαστικά το ίδιο πράγμα με την 500άρα, δεν πρόσθεσε κάτι η Commodore, redesign έκανε για να μειώσει την τιμή.

Για να τελειώνουμε όμως με το θέμα τιμή, συμφωνώ απόλυτα ότι η Amiga 500/1000/2000 -whatever- ήταν ακριβότερη από ένα MD ή ένα SNES. Οπότε νικητές ανακηρύσσονται με συνοπτικές διαδικασίες και πανηγυρικά, οι κονσόλες...

Ok και τώρα που το λύσαμε, μπορεί να κλείσει και να πάμε πάλι πίσω στο MD vs SNES. Happy now? ;)

Imgema είπε:
Εdit: Σε όλη αυτή την αντιπαράθεση δεν προσπαθώ να σου πω ότι η Amiga δεν ήταν μπροστά για την εποχή της, απλά δεν μπορώ να συμφωνήσω στο ότι το MD ήταν outdated για τον ρόλο που είχε στην αγορά. Μου φαίνεται πολύ υπερβολικό αυτό.
To Mega Drive την εποχή που κυκλοφόρησε, έκανε εντυπωσιακή είσοδο, με το design του, την έμφαση στην 16bit τεχνολογία, διότι πραγματικά δεν υπήρχε άλλη κονσόλα με αυτά τα "κυβικά" και τα παιχνίδια του, αφού ακόμα και το launch game Altered Beast, έσβηνε χαλαρά το αντίστοιχο Altered Beast της Amiga.

Όσον αφορά αποκλειστικά και μόνο στα specs, όμως και με την νηφαλιότητα του "εκ των υστέρων κριτή", βλέπω ότι αν και κατά πολύ νεώτερο, ήταν πίσω από την Amiga σε χρώματα, ανάλυση και ήχο. Είναι γεγονός, γιατί δυσκολεύεσαι να το δεχτείς; Κοίτα και εμένα μου αρέσει η τριάδα PC Engine/SNES/MD και απολαμβάνω τα παιχνίδια τους και περισσότερο από τα παιχνίδια της Amiga μάλιστα, αλλά προσπαθώ να είμαι αντικειμενικός...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ace είπε:
...ξεπερνιέται και μάλιστα πανηγυρικά από το SNES, το οποίο έχει παλέτα 32.768 χρωμάτων. Sprites ναι βέβαια, hardware εννοώ, με περιορισμούς φυσικά σε χρώματα, αριθμό και μέγεθος, αλλά και τα hardware sprites της Amiga, είχαν περιορισμούς και στα χρώματα και στο μέγεθος και στον αριθμό, δεν ήταν απεριόριστα, αλλά νομίζω ότι δεν σε κατάλαβα πολύ καλά εδώ...
Ωπα εγω το εγραψα και το καταλαβα λαθος. Αλλο παλετα δηλάδη διαθεσιμα χρωματα προς επιλογη, αλλο τα χρωματα που μπορουν να εμφανιστουν ταυτοχρονα. Να στο ξαναδιατυπωσω:

πως ξεπερνιεται η Α500 των 4096 χρωματων ταυτοχρονα στην οθονη, απο τα 64-256 ταυτοχρονα χρωματα των MD/SNES ?

μην ξαναβαλω το screenshot απο το walker, τοσες φορες το εχω βαλει αυτο το παιχνιδι.
 
Κοίταξε...

...η αλήθεια είναι ότι το HAM, δεν το λαμβάνω και τόσο υπόψη μου, διότι μικρή χρησιμότητα έχει σε εφαρμογές που απαιτούν animation. Σε στατικές οθόνες, όπως στα adventures και για κανένα Deluxe Paint καλό είναι, αλλά όχι για arcade games, πέραν των εισαγωγικών οθονών τους.
 
To οτι εχει χρησιμοποιηθει και σε παιχνιδια, απλα αποδεικνυει οτι υπαρχει η δυνατοτητα.

Οπως εγραψα πολλες σελιδες πιο πισω, δεν εχει και τοση σημασια ποσα χρωματα χρησιμοποιεις, αρκει να το κανεις σωστα.

Οποτε αναφερονται τα 4096 χρωματα ταυτοχρονα "just for the record", το turrican2 δεν ειχε τοσα και δειχνει υπεροχο και με αυτα που εχει.

Τα ιδια ισχυουν σχεδον για ολοκληρο το hardware, τι να το κανεις το hardware εαν δεν υπαρχει καποιος να το αξιοποιησει.

Παντως και το MD και το SNES αξιοποιηθηκαν επαρκως, εμειναν και αρκετα χρονια στην παραγωγη και στην πωληση, αρα καθε νεο παιχνιδι επερνε ιδεες και στοιχεια απο προηγουμενα, αυτη ειναι η βελτιωση του ειδους.
 
@ΑCE

Δεν μίλησε κανείς για νικητές και χαμένους, απλά δεν συμφωνώ με την υπερβολή ότι οι 16bit κονσόλες ήταν outdated όταν κυκλοφόρησαν, τουλάχιστον όχι το MD. Και προσπαθώ να σου εξηγήσω ότι για κονσόλα τα specs ήταν μια χαρά, εξάλλου οι κονσόλες πάντα αξιοποιούσαν καλύτερα το hardware από οποιονδήποτε υπολογιστή, βγάζοντας στο τέλος καλύτερα γραφικά, με παρόμοιο hardware. Δεν νομίζω να είπε κανείς ότι το MD είναι "outdated" όταν είδε για πρώτη φορά να τρέχει το Ghouls n Ghosts (launch title) στην τηλεόραση του σπιτιού του.... Μόνο αντικειμενικός δεν θα ήταν αν το έλεγε. Αν είμαι happy που ανακηρύσσεις τις κονσόλες νικητές? Ok, άποψή σου και εγώ συμφωνώ με αυτό.

H καραμέλα με τα χρώματα-ανάλυση είναι ακριβώς αυτό. Καραμέλα. Γιατί όσο πιο μεγάλη ανάλυση έχεις, τόσο πιο λίγα τα χρώματα στην οθόνη. Οπότε διαλέγεις ένα από τα δύο. Η για να μην κάνεις θυσίες απλά κοιτάς στατικές εικόνες. Δεν μπορείς να τα έχεις όλα μαζί όμως, και καλή ανάλυση και όλα τα χρώματα και sprites και ομαλό scrolling. Οταν όμως λέμε οτι το MD έχει την τάδε ανάλυση με τα τάδε χρώματα, τα τάδε sprites εννοούμε ότι όλα αυτά τα δείχνει ταυτόχρονα και με καλό scrolling στα 60fps. Εννοούμε ότι όλα αυτά τα βλέπουμε στην πράξη ταυτόχρονα και όχι μία το ένα και μία το άλλο ξεχωριστά.

Εγώ μπορώ να σου δείξω παιχνίδια στο MD με την maximum ανάλυση που βγάζει το μηχάνημα, όλα τα χρώματα που βγάζει το μηχάνημα (64) και ομαλό scrolling στα 60fps με πολλά sprites, animation frames και εφέ. Πόσα χρώματα βγάζει η Amiga λέτε? 4κ? Ωραία, δείξτε μου λοιπόν ένα game που να έχει τόσα χρώματα, στην ανώτερη ανάλυση που βγάζει το μηχάνημα, με ομαλό, γρήγορο scrolling στα 50fps και πολλά sprites/εφε. Αν το κάνετε τότε να δεχτούμε ότι η Amiga των 4k χρωμάτων και της υψηλής ανάλυσης βγάζει καλύτερα γραφικά από τα MD/SNES στην πράξη. Αλλά δεν υπάρχει.

Συνήθως τα χρώματα στην Amiga σε παιχνίδια με καλά γραφικά και scrolling ήταν στα 32 χρώματα. Με κάποιες εξαιρέσεις αλλά λίγες. Που και τότε 150-180 χρώματα έφτανε, σύμφωνα με αυτά που δείξατε. Λίγο κάτω από τα επίπεδα του SNES δηλαδή. Αν και εξηγήσαμε πριν ότι τα χρώματα από μόνα τους δεν κάνουν τα γραφικά. Πάντα ξεχνάτε τα animation frames που λόγω δισκέτας ήταν σχεδόν πάντα πιο λίγα στην Amiga.

Για τον ήχο συμφωνώ, είχε περισσότερες δυνατότητες από το MD, αλλά όχι και από το SNES.

Τέλος, υπάρχει άλλο topic για SNES vs MD αυτό είναι το "παρακλάδι" που έγινε Amiga vs Consoles άρα είμαστε on-topic.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Στην πραγματικοτητα ΟΥΤΕ το SNES, ΟΥΤΕ το MD, ΟΥΤΕ η Α500 δεν αξιοποιουσαν τα μεγιστα διαθεσιμα χρωματα τους. Συνηθως τα χρωματα ηταν 32 και για τα 3 μηχανηματα. Τα frames εξαρτιοντουσαν απο το παιχνιδι, αλλα και παλι για καποιους οπως εμενα δεν παιζουν ΚΑΜΙΑ σημασια. Εννοω η ταχυτητα αλλαγης οθονης, και οχι τα frames του animation που φαινονται καθαρα. Στο scrolling ειναι καλυτερο το MD και η Α500, κυριως του 68000 και των 7+ ΜΗΖ, εναντι της CPU του SNES στα 3+ ΜΗΖ.

@ imgema: γιατι χρειαζεται να σου δειξει καποιος ενα παιχνιδι που να εχει ολα αυτα μαζι? και ενα να υπαρχει, και κανενα να μην υπαρχει και εκατονταδες να υπαρχουν, τα αριστα παιχνιδι της Α500 δεν χαρακτηριζονται απο αυτο το γεγονος. Ουτε εμενα με ενδιαφερει εαν υπαρχει παιχνιδι του SNES με 256 χρωματα, υψηλη αναλυση, γρηγορο scrolling και οπτικα εφφε ταυτοχρονα, τα αριστα παιχνιδια του SNES δεν τα εχουν αυτα και ομως παραμενουν αριστα. Π.χ. το chaos engine της Α500 που ειναι ΑΡΙΣΤΟ σε καθε τομεα, ειναι σε κανονικη αναλυση, δεν ξερω ποσα χρωματα εχει και ουτε με ενδιαφερει, εχει τελειο scrolling, πολυ καλα γραφικα και εφφε, πολυ καλη μουσικη και καθαρα sampling, και τελος σωστο/ισορροπημενο gameplay με διαρκεια, εαν ειναι αριστο δεν ενδιαφερουν κανεναν τα τεχνικα χαρακτηριστικα του.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
mike είπε:
@ imgema: γιατι χρειαζεται να σου δειξει καποιος ενα παιχνιδι που να εχει ολα αυτα μαζι? και ενα να υπαρχει, και κανενα να μην υπαρχει και εκατονταδες να υπαρχουν, τα αριστα παιχνιδι της Α500 δεν χαρακτηριζονται απο αυτο το γεγονος. Ουτε εμενα με ενδιαφερει εαν υπαρχει παιχνιδι του SNES με 256 χρωματα, υψηλη αναλυση, γρηγορο scrolling και οπτικα εφφε ταυτοχρονα, τα αριστα παιχνιδια του SNES δεν τα εχουν αυτα και ομως παραμενουν αριστα. Π.χ. το chaos engine της Α500 που ειναι ΑΡΙΣΤΟ σε καθε τομεα, ειναι σε κανονικη αναλυση, δεν ξερω ποσα χρωματα εχει και ουτε με ενδιαφερει, εχει τελειο scrolling, πολυ καλα γραφικα και εφφε, πολυ καλη μουσικη και καθαρα sampling, και τελος σωστο/ισορροπημενο gameplay με διαρκεια, εαν ειναι αριστο δεν ενδιαφερουν κανεναν τα τεχνικα χαρακτηριστικα του.
Oύτε κι εμένα με ενδιαφέρουν. Κι εγώ τα games κοιτάω.

Αλλά συζητάμε για hardware τώρα και ακούω συνέχεια για το hardware της Amiga και το ότι η Amiga είναι πιο δυνατή γιατί δείχνει 4κ χρώματα και έχει πιο υψηλή ανάλυση Κλπ. Στα χαρτιά όλα φαίνονται ωραία, στην πράξη όμως τι γίνεται? Στο MD υπάρχει το Vectorman και το Toy Story πχ τα οποία αξιοποιούν όλα τα χαρακτηριστικά του MD στο μέγιστο που βγάζει 64 χρώματα στην μέγιστη ανάλυσή του (το vectorman τα ξεπερνάει ακόμα), με ομαλό scrolling, πολλά εφέ και animations ταυτόχρονα. Στην Amiga ή θα έχεις 4k χρώματα και ακίνητες εικόνες ή 32-100 χρώματα με scrolling και sprites σε πιο χαμηλή ανάλυση. Διαλέγεις και παίρνεις. Γενικά είναι πολύ κοντά στο MD στην πράξη, οπότε αυτά που ακούω περι 4k χρωμάτων και υψηλών αναλύσεων είναι "να χαμε να λέγαμε" που λέει και ένας σοφός, αφού δεν τα βλέπουμε στην πράξη όλα μαζί στα παιχνίδια
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Υπάρχει, αλλά το αν θα σου αρέσει ως game, είναι άλλο θέμα...

Imgema είπε:
Εγώ μπορώ να σου δείξω παιχνίδια στο MD με την maximum ανάλυση που βγάζει το μηχάνημα, όλα τα χρώματα που βγάζει το μηχάνημα (64) και ομαλό scrolling στα 60fps με πολλά sprites, animation frames και εφέ. Πόσα χρώματα βγάζει η Amiga λέτε? 4κ? Ωραία, δείξτε μου λοιπόν ένα game που να έχει τόσα χρώματα, στην ανώτερη ανάλυση που βγάζει το μηχάνημα, με ομαλό, γρήγορο scrolling στα 50fps και πολλά sprites/εφε. Αν το κάνετε τότε να δεχτούμε ότι η Amiga των 4k χρωμάτων και της υψηλής ανάλυσης βγάζει καλύτερα γραφικά από τα MD/SNES στην πράξη. Αλλά δεν υπάρχει.
...Pioneer Plague, Amiga 500, 50FPS, 4096 χρώματα ταυτόχρονα στην οθόνη (HAM Graphics Mode), σε συνθήκες gameplay:

 
^ Είναι όντως σε συνθήκες gameplay ή μόνο στις στατικές οθόνες? Γιατί έτσι όπως το βλέπω δεν φαίνεται ιδιαιτέρα πολύχρωμο. Βασικά μου φαίνεται πάρα πολύ άσχημο και τα χρώματα αλλά και η επιλογή χρωμάτων. Η status bar μου θυμίζει 8bit home σε ασχήμια. Επίσης από το video φαίνεται να τρέχει πολύ κάτω από 30 fps (το Youtube μπορεί να δείξει 30 αλλά αυτό φαίνεται πολύ πιο αργό). Αν έτρεχε σε 50fps στο video θα βλέπαμε έστω τα 30. Μπορεί να φταίει ο uploader βέβαια.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Για να τελειωνει το θεμα:

Η συγκριση εχει δυο τομεις : 1) τα ξερα τεχνικα χαρακτηριστικα. Εκει αναφερουμε τις δυνατοτητες του hardware και μονο, ασχετα με το εαν τελικα δεν το εχει αγορασει κανενας ή δεν υπαρχει κατι να το αξιοποιει (βλεπε ενα γιαπωνεζικο μηχανημα sharp X68000). Εκει τα ξερα στοιχεια λενε οτι η Α500 εχει 4096 χρωματα ταυτοχρονα στην οθονη και αναλυσεις πολυ μεγαλυτερες απο τις κονσολες. Στα επιμερους στοιχεια hardware υπαρχουν και αλλες λεπτομερειες οπως τα sprites, τα agnus/blitter/copper της Α500, το mode7 του SNES κτλ. Τα ιδια ξερα ισχυουν και για τον ηχο (π.χ. τα 4 "μόνο" καναλια ηχου της Α500), τα ιδια ισχυουν για την μνημη (εδω τι να πει κανενας, δεν χωραει συγκριση) και αλλα τετοια. Ολα αυτα δεν εχουν μεγαλη σημασια, για εμενα ειναι ανευ ουσιας γιατι υπαρχει και ο δευτερος τομέας.

2) πως αποδιδουν αυτα τα τεχνικα χαρακτηριστικα. Οσο καλο και και να ειναι το hardware, το software το αποδεικνυει, μπορει να εχεις χειροτερο hardware και τελικα να εχεις καλυτερο αποτελεσμα. Το saturn ηταν τουλαχιστον ισαξιο του ps1 (μαλλον καλυτερο του ps1) και ομως το ps1 γαζωσε σε παιχνιδια. Ετσι και εδω, απλα αναφερουμε οτι στα ξερα χαρακτηριστικα η Α500 ειναι καλυτερη, χωρις αυτο να λεει τιποτα για το τελικο αποτελεσμα και το ποσο καλα ηταν τα παιχνιδια. Αρα φυσικα και δεν μπορεις να πεις οτι η Α500 ειναι καλυτερη απο τις κονσολες "απο τα χαρτια" και μονο.
 
Πίσω
Μπλουζα