Amiga VS 16 Bit Κονσόλες

Τώρα εντάξει, μιλάμε και για το Super Metroid που για μένα δεν είναι απλά το καλύτερο SNES παιχνίδι, αλλα άνετα το καλύτερο παιχνίδι που έχει βγεί ποτέ σε cartridge. Άν ποτέ φτιαχνοταν και για Amiga πάντως (σε ένα παράλληλο σύμπαν), τότε σίγουρα θα χρησιμοποιούσε το keyboard, οπότε δεν θα είχαμε και πάλι θέμα, just sayin'

To παράδιεγμα του '95 το έθεσα με τα δικά μου μέτρα και σταθμά, δηλαδή είχα Amiga απο το 1988, και Snes το '92, συνεπώς το '95 είχα ήδη παίξει 16bitες παιχνιδάρες για7 χρόνια. Μην ξεχνάμε ότι η 500άρα σαν παραγωγή, σταμάτησε το 1991. Οπότε το 1995 δεν θα με ενδιέφερε οποιαδήποτε 16bit πλατφόρμα, άρα ούτε και τα παιχνίδια που έβγαιναν τότε γιάυτές. Ήταν ήδη καιρός για PC's και Playstation, όπου και ακολούθησα. Αυτό εννοούσα.
 
Getta Robo είπε:
Τελευταια φορα που το δοκιμασα αυτο ηταν πριν 20+ χρονια πριν, ο Imgema και ο metalcandyman μαζι με το βιντεο του youtube σε διαψευδουν. Τι προσπαθεις να μπαλωσεις ακριβως; Οι τεχνικες αναλυσεις ειναι περιττες εδω, το ζητημα ειναι πως τοσο το Atari 2600, οσο και η Amiga 500 λειτουργουν απροβληματιστα με το χειρηστηριο του Mega Drive. Απλα πραγματα.
Δηλαδη ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ? θες να με εκνευρισεις βραδιατικα και να αρχιζω να καταβαζω sonic? οταν λεμε οτι δεν υποστηριζονται τα κουμπια, αυτο συμβαινει, πως θες να στο γραψω για να το καταλαβεις? ΔΕΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ

Το MD εχει μεσα στο χειριστηριο ενα τσιπακι που κωδικοποιει καποιες κινησεις, και εχει και η κονσολα ενα τσιπακι που αντιλαμβανεται αυτη την κωδικοποιηση. Αυτο το πραγμα δεν υπαρχει στο 2600, αρα δεν μπορει ποτε να υποστηριχθει λειτουργεια του MD στο 2600. Ας υποθεσουμε οτι ησουν κατασκευαστης παιχνιδιων και ηξερες να προγραμματισεις ενα παιχνιδι για 2600 και να χρησιμοποιει 6 κουμπια, ΠΟΤΕ ΜΑ ΠΟΤΕ δεν θα μπορουσες να το κανεις να ειναι συμβατο με τα 6 κουμπια του MD γιατι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ το τσιπακι αποκωδικοποιησης μεσα στο μηχανημα.

Στην αμιγκα ειπαρχει τσιπακι που ελεγχει τα I/O του 9πιν port, εχει δυο τετοια τα γνωστα CIA (καποια αντιστοιχα εχει και το MD) για αυτο εαν ηθελες να φτιαξεις ενα παιχνιδι που να παιζεται με 6 κουμπια, θα μπορουσες να το κανεις και θα επαιζε ΟΚ με το CD32 pad. Για αυτον τον λογο ακριβως και τα competition pro του CD32 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΒΑΤΑ με τα ολοιδια competition pro του MD (διαφορετικη κωδικοποισηση) για αυτο και τα competition pro του MD κοστιζουν λιγοτερο απο 10 ευρω ενω ΤΑ ΙΔΙΑ για CD32 κοστζιουν 25+ ευρω, αλλιως θα επερνες ενα του MD και θα καθαριζες. Για αυτο και δεν ταιριαζουν τα χειριστηρια 3DO σε Cd32 κτλ.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Να δω ανθρωπο να παιζει super metroid με πληκτρολογιο και δεν θελω τιποτα αλλο :p
 
Ουσιαστικά αυτό που λέει ο Mike είναι ότι ναι μεν δουλεύει το χειριστήριο του MD στο Atari, αλλά όλα τα κουμπιά τα βλέπει σαν ένα και ότι αν θέλανε να φτιάξουν ένα παιχνίδι που να κάνει use όλα τα κουμπιά δεν θα μπορούσαν, σωστά το λέω?

metalcandyman είπε:
Να δω ανθρωπο να παιζει super metroid με πληκτρολογιο και δεν θελω τιποτα αλλο :p
Ασε, φίλος μου κομπιουτεράκιας που δεν το είχε παίξει ποτέ, ούτε είχε ασχοληθεί με κονσόλες, το έπαιξε κουτσά στραβά με keyboard σε emulator στο PC του πριν από κάποια χρόνια. Περιττό να σου πω ότι μετά από λίγο καιρό πήρε Gamecube με το Metroid Prime (τότε ήταν καινούριο) γιατί είχε πωρωθεί. Και μετά έγινε Nintendaκιας, Zeldaκιας κλπ (αν και το έχει γυρίσει στα tablet τελευταία και με ξενερώνει) :p
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
mike είπε:
Δηλαδη ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ? θες να με εκνευρισεις βραδιατικα και να αρχιζω να καταβαζω sonic? οταν λεμε οτι δεν υποστηριζονται τα κουμπια, αυτο συμβαινει, πως θες να στο γραψω για να το καταλαβεις? ΔΕΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙΤο MD εχει μεσα στο χειριστηριο ενα τσιπακι που κωδικοποιει καποιες κινησεις, και εχει και η κονσολα ενα τσιπακι που αντιλαμβανεται αυτη την κωδικοποιηση. Αυτο το πραγμα δεν υπαρχει στο 2600, αρα δεν μπορει ποτε να υποστηριχθει λειτουργεια του MD στο 2600. Ας υποθεσουμε οτι ησουν κατασκευαστης παιχνιδιων και ηξερες να προγραμματισεις ενα παιχνιδι για 2600 και να χρησιμοποιει 6 κουμπια, ΠΟΤΕ ΜΑ ΠΟΤΕ δεν θα μπορουσες να το κανεις να ειναι συμβατο με τα 6 κουμπια του MD γιατι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ το τσιπακι αποκωδικοποιησης μεσα στο μηχανημα.

Στην αμιγκα ειπαρχει τσιπακι που ελεγχει τα I/O του 9πιν port, εχει δυο τετοια τα γνωστα CIA (καποια αντιστοιχα εχει και το MD) για αυτο εαν ηθελες να φτιαξεις ενα παιχνιδι που να παιζεται με 6 κουμπια, θα μπορουσες να το κανεις και θα επαιζε ΟΚ με το CD32 pad. Για αυτον τον λογο ακριβως και τα competition pro του CD32 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΒΑΤΑ με τα ολοιδια competition pro του MD (διαφορετικη κωδικοποισηση) για αυτο και τα competition pro του MD κοστιζουν λιγοτερο απο 10 ευρω ενω ΤΑ ΙΔΙΑ για CD32 κοστζιουν 25+ ευρω, αλλιως θα επερνες ενα του MD και θα καθαριζες. Για αυτο και δεν ταιριαζουν τα χειριστηρια 3DO σε Cd32 κτλ.
Δεν καταλαβαινω βασικα το πως αλλαζεις τα πραγματα και διαφοροποιεις το νοημα πισω απο αυτα που προσπαθεις να πεις. Εχεις μια γενικοτερη ταση να αλλαζεις την σημασια των λεγομενων σου και να αντιπαραθετεις διαφορετικα πραγματα. Προσπαθησε να επικεντρωνεσε πανω σε αυτα που θες να θιξεις στη τελικη, δεν μπορω να μαντευω πχ τι θες να πεις καθε φορα.

Δεν μιλησα για το πια κουμπια βλεπει το καθε μηχανημα επισης, παρα οτι συνδεοντε τα χειρηστηρια κανονικα. Και λειτουργουν. Υπηρχε μια αστεια θεωρια απο αλλο μελος οτι τα χειρηστηρια του Mega Drive καινε τις Amiga, αλλα δεν το απεδειξε ποτε αυτο, ισως το φυλαει βεβαια για καποια ερευνα για το βιβλιο που ισως καποτε θα μπορουσε να εκδοσει ας πουμε.

Και ΚΑΝΕΝΑ Competition Pro του Mega Drive δεν ειναι ολοιδιο με το "αντιστοιχο" της Amiga CD32. Μονο στο κελυφος ειναι πανομοιοτυπα και στο σταυρο. Η διαταξη των πληκτρων και των λειτουργιων ειναι διαφορετικη.

Οντως κοστιζουν φθηνοτερα, μιας και ηταν εξαιρετικα δημοφιλη, λογω της ποιοτητας και της αποδοσης τους, απο την αλλη βεβαια η Amiga CD32 ως μακραν λιγοτερο γνωστο μηχανημα, ειχε και κατα πολυ μικροτερη παραγωγη χειρηστηριων. Μεταξυ αλλων φυσικα.
 
Kαι εγω εχω ακουσει και υπηρχε η φημη οτι καποια tomahawk/pacman εκαιγαν τα amstrad6128, ειχαν γινει και μηνυσεις εκεινη την εποχη. Εχω μαλιστα ενα tomahawk που γραφει απο κατω "amstrad version" μαλλον για να δειξει οτι δεν καιει τα 6128. Εγω δεν διαπιστωσα να καει το 6128 μου, ενω παιζω με tomahawk χρονια, αλλα αυτο δεν αποδεικνυει τιποτα. Σιγουρα τα joypad του MD δεν καινε τις αμιγκες παντως.

Οσο για το εαν ειναι "συμβατα" το χειριστηρια των αταρι 2600 με του MD, φυσικα ξερω ακριβως τι ισχυει, δεν θα ελεγα κατι ασχετο να μειωσω το 2600 ή το MD, φυσικα και ξερω εδω και χρονια οτι τα 9πιν του atari ειναι ΕΝ ΜΕΡΗ συμβατα με του MD, σε καποια κοινα σηματα. Μαλιστα εχω εξηγησει και πολλες φορες γιατι τα 9πιν χειριστηρια του atari flashback δεν ειναι τελειως συμβατα με τα 9πιν χειριστηρια του atari 2600.

Εαν συνδεονται οπως λες εσυ δεν εχει και καμια σημασια, και εγω συνδεω τον 1TΒ δισκο μου πανω σε μια Α500, θα το δει ολο? εγω εγραψα οτι δεν υποστηριζεται η χρηση ολων των κουμπιων, αυτη ειναι η απολυτη ακριβεια.

Και τα χειριστηρια του CD32 πρεπει να ειναι τα τριτα χειροτερα χειριστηρια στην ιστορια, ας ειναι καλα το jaguar.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
mike είπε:
Και τα χειριστηρια του CD32 πρεπει να ειναι τα τριτα χειροτερα χειριστηρια στην ιστορια, ας ειναι καλα το jaguar.
Όχι, του CD32 είναι ακόμα χειρότερα και από του Jaguar..
 
ChrisTOS είπε:
Όχι, του CD32 είναι ακόμα χειρότερα και από του Jaguar..
Παρότι οπαδός του CD32 θα πρέπει να συμφωνήσω. Δεν έχω Jaguar, αλλα επειδή είχα ακούσει ένα κάρο προσβλητικά σχόλια για τα gamepads του, όταν τελικά το έπιασα στα χέρια μου, μπορώ να πώ ότι μου άρεσε κιόλας. Καθόταν άνετα στα χέρια μου και το βρήκα αρκετά εργονομικό, τουλάχιστον για τα δικά μου μέτρα.
 
Ξερεις απο κατω απο το pad εχει και ενα τηλαφωνικο καντραν ! μπορει να μην το προσεξες (!?!)
 
Στραβός είμαι ?!? Αλλα στο "χούφτωμα" μου είχε κάτσει αρκετά καλά στα χέρια. Όσο για το καντράν, τελικά το βρίσκω έξυπνη ιδέα, άσχετα που σε πολλούς τους κακοφάνηκε. Τώρα θυμήθηκα οτι πρέπει να καβατζώσω και ένα Jaguar κάποια στιγμή, άσχετο, είχε κανα-δυο παιχνιδάκια που τα έχω βάλει στο μάτι.
 
ChrisTOS είπε:
Εντάξει ας μην υπερβάλλουμε και τόσο.. ;)

mike είπε:
Ετσι οπως τα λες, και το αταρι απείχε πολύ από το να χαρακτηριστεί "ολοκληρωμένος υπολογιστής" (...).Βασικα εγω θα ελεγα οτι ισχυει το ακριβως αντιθετο, η αμιγκα ηταν ο πιο ολοκληρωμενος υπολογιστης της εποχης της (...)
Δεν υπάρχει καμία μα καμία υπερβολή (εμείς οι Amiga users είμεθα ρεαλισταί :) ) και είναι πολύ σωστός σε αυτό το σημείο ο Mike.

mike είπε:
(...) Εαν ειχα παρει atari παλι τα ιδια θα εκανα με την Α500 (...)
Kαι πάλι πολύ σωστά. Σε μία μόλις γραμμή, ο Mike συνόψισε όσα είχε μαλλιάσει η γλώσσα μου να λέω σε παλιότερο thread.

Oτι δηλαδή τον υπολογιστή του τον χρησιμοποιεί κανείς όπως νομίζει, άσχετα με το μοντέλο του. Κάποιος που θέλει να τον αξιοποιεί π.χ. κατά 80% στα games, θα το κάνει είτε ο υπολογιστής του λέγεται "Amiga", είτε κάπως αλλιώς.

Πραγματικά, δεν έχει νόημα να αναμασάμε τα ίδια και τα ίδια. (καθ' ότι εγκυμονεί και ο κίνδυνος αναζωπύρωσης άλλου "versus").

Imgema είπε:
(...) το 1985 βγήκε η Amiga 1000 αλλά μόνο παιχνιδομηχανή δεν ήταν, βασικά όποιος την πήρε για να παίξει παιχνίδια μάλλον έκλαψε τα λεφτά του. Ηταν ένα πανάκριβο εργαλείο και όχι παιχνίδι. Φυσικά ήταν πολύ μπροστά τεχνολογικά αλλά έπρεπε να σκάσεις και τα ανάλογα λεφτά. Μόνο για επαγγελματίες παιδιά, οι υπόλοιποι δρόμο.
Aυτό είναι ένα σημείο στο οποίο συμφωνώ απόλυτα με τους "εν gaming" αδελφούς console users. (διαβάστε σχετικά με τις κυκλοφορίες παιχνιδιών).

Στα πρώτα χρόνια της κυκλοφορίας της, και πριν (όλοι ανεξαιρέτως) οι δημοφιλείς 16-bit υπολογιστές περάσουν σε πιό φιλικό (και "παχνιδιάρικο") home micro επίπεδο, η Amiga ήταν ένα *άκρως* επαγγελματικό εργαλείο (άσχετα με το τι αρχικά πλάνα υπήρχαν όταν ήταν ακόμα "στα χαρτιά").

Other_Reality είπε:
Φυσικά όπως λες, η Amiga είναι υπολογιστής και η σύγκριση είναι ανόμοια. Αλλα εστιάζουμε καθαρά στα παιχνίδια, δηλ. εκλαμβάνουμε την Amiga σαν παιχνιδομηχανή για χάρη του διαλόγου.
Nαί, σαφώς, για χάρη του διαλόγου (και αφού games συγκρίνουμε), εννοείται ότι καταλαβαίνω απόλυτα το σκεπτικό σου. :)

Other_Reality είπε:
Εγώ την Amiga την απέκτησα λόγω ζωγραφικής και μουσικής, ήθελα να ασχοληθώ πολύ και μετα δύο και με βοήθησε απίστευτα (Deluxe Paint, ProTracker, Sonix).
Ωραίος !!

Ειδικά σε αυτούς τους τομείς, η Amiga προσέφερε πραγματικά εκπληκτικές δυνατότητες. :thumbup:

Υ.Γ.

Σχετικά με το θέμα του ενός κουμπιού στο joystick που χρησιμοποιούσε η *συντριπτική* πλειοψηφία των games της Amiga, και την σύγκριση με την υποστήριξη πολλών κουμπιών στις κονσόλες, εμμένω στην αρχική μου θέση: Σε ορισμένα games με βόλευαν, και σε άλλα με περιόριζαν (είχα το κλασσικό μονόκουμπο pacman).

Π.χ. σε ορισμένα action/arcade-style παιχνίδια όπως το Turrican, με ενοχλούσε το ότι έπρεπε να έχω το αριστερό μου χέρι "stand-by" για να πατήσει το space, μιά και ήθελα να το χρησιμοποιώ -επιπροσθέτως του πατήματος του fire- και για να κρατάω σε σταθερή θέση το joystick. (έκανα απότομες κινήσεις και οι βεντούζες δεν άντεχαν... :p )

Αντίθετα, σε παιχνίδια όπως π.χ. flight-sims, η ύπαρξη πληκτρολογίου αποτελούσε μεγάλη διευκόλυνση.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Είμαι συγκεκριμένος σε αυτό που λέω και επαναλαμβάνω ότι...

Imgema είπε:
θα πρέπει η σύγκριση MD/SNES να είναι με Amiga 500, το μηχάνημα που είχε την ανάλογη τιμή, τις προδιαγραφές για games και απευθυνόταν στους gamers. όχι με Amiga του ενός εκατομμυρίου (τότε), ή την πιο καινούρια 32bit Amiga 1200, 4000 κλπ.
...είναι γνωστό τοις πάσι ότι Amiga 1000 και Amiga 500 είναι ίδιες τεχνολογίες και working prototype της 1000άρας παρουσιάστηκε το 1984, που καλά καλά ούτε το NES δεν είχε παρουσιάσει η Big N.

Αν και το '86, θυμάμαι την 1000άρα να κόστιζε 450.000 δρχ. τη στιγμή που ένα "ταπεινό" C64 με Disk Drive ας πούμε, κόστιζε γύρω στις 130.000, να κάτσουμε τώρα να συγκρίνουμε τιμές, δεν μπαίνω στην διαδικασία, δεν με ενδιαφέρει κιόλας, όποιος είχε έπαιζε.

Imgema είπε:
Τέλος θα ήθελα να πω ότι η Amiga 500 "έσβησε" πια το '94 περίπου. Και όπως λες κι εσύ, που ξεκίνησε σε εποχές 8bit και άντεξε τόσο πολύ, έτσι και οι 16bit κονσόλες αντέξανε μέσα στην επόμενη γενιά, μέχρι και το '97 με τα playstation/Saturn
Ναι, αλλά ξαναλέω ότι συγκρίνουμε στην ουσία, την Amiga 1000 -και κατ' επέκταση τις 500/2000, διότι διαφέρουν μόνο στο case και κάποιες λεπτομέρειες άσχετες με το gaming- που κυκλοφόρησε στα καταστήματα μέσα του '85, με το SNES που κυκλοφόρησε τέλος του 1990, πέντε χρόνια διαφοράς και η σύγκριση στέκει μια χαρά, αντίθετα με ένα υποτιθέμενο Vs μεταξύ Snes και Playstation του 1994 -τέσσερα μόλις χρόνια διαφορά- που η σύγκριση μόνο άφθονο γέλιο μπορεί να προκαλέσει.

Αυτή και μόνο η παραπάνω παραδοχή, δείχνει πόσο μπροστά από την εποχή της ήταν η 16bit Amiga και πόσο off the shelves και outdated ήταν ήδη οι Mega Drive και SNES, από τα αποδυτήρια. Βέβαια οι Ιάπωνες ξέρουν να φτιάχνουν παιχνιδάρες, οπότε τα αποτελέσματα και η ιστορία, είναι γνωστά...
 
Ace είπε:
...είναι γνωστό τοις πάσι ότι Amiga 1000 και Amiga 500 είναι ίδιες τεχνολογίες και working prototype της 1000άρας παρουσιάστηκε το 1984, που καλά καλά ούτε το NES δεν είχε παρουσιάσει η Big N.Αν και το '86, θυμάμαι την 1000άρα να κόστιζε 450.000 δρχ. τη στιγμή που ένα "ταπεινό" C64 με Disk Drive ας πούμε, κόστιζε γύρω στις 130.000, να κάτσουμε τώρα να συγκρίνουμε τιμές, δεν μπαίνω στην διαδικασία, δεν με ενδιαφέρει κιόλας, όποιος είχε έπαιζε.

Ναι, αλλά ξαναλέω ότι συγκρίνουμε στην ουσία, την Amiga 1000 -και κατ' επέκταση τις 500/2000, διότι διαφέρουν μόνο στο case και κάποιες λεπτομέρειες άσχετες με το gaming- που κυκλοφόρησε στα καταστήματα μέσα του '85, με το SNES που κυκλοφόρησε τέλος του 1990, πέντε χρόνια διαφοράς και η σύγκριση στέκει μια χαρά, αντίθετα με ένα υποτιθέμενο Vs μεταξύ Snes και Playstation του 1994 -τέσσερα μόλις χρόνια διαφορά- που η σύγκριση μόνο άφθονο γέλιο μπορεί να προκαλέσει.

Αυτή και μόνο η παραπάνω παραδοχή, δείχνει πόσο μπροστά από την εποχή της ήταν η 16bit Amiga και πόσο off the shelves και outdated ήταν ήδη οι Mega Drive και SNES, από τα αποδυτήρια. Βέβαια οι Ιάπωνες ξέρουν να φτιάχνουν παιχνιδάρες, οπότε τα αποτελέσματα και η ιστορία, είναι γνωστά...
Καταρχάς το NES κυκλοφόρησε το '83 απλά είχε άλλο όνομα, famicom. NES ονομάστηκε πολύ αργότερα στην Αμερική. Και παρόλο που ήταν 8bit και πιο παλιό από την Amiga, κράτησε περισσότερο χρόνο στην αγορά αφού το τελευταίο παιχνίδι βγήκε το '93 και η παραγωγή σταμάτησε 1-2 χρόνια μετά αν δεν κάνω λάθος. Αυτό είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό αφού είχε να ανταγωνιστεί τα 16bit τέρατα, μαζί με την Amiga.

Δεν είπε κανείς ότι η Amiga δεν ήταν ένα φοβερό μηχάνημα τεχνολογικά. Αλλά τώρα πας να συγκρίνεις ένα μηχάνημα που κόστιζε κι εγώ δεν ξέρω πόσα και απευθυνόταν σε επαγγελματίες με μία παιχνιδοκονσόλα η οποία βγήκε με μία πιο ισορροπημένη σχέση τιμής/απόδοσης για την χρονιά που βγήκε και απευθυνόταν σε πιτσιρικάδες. Για το 1990 μια χαρά ήταν οι δυνατότητές της αφού ήταν σχεδόν όσο δυνατή ή και δυνατότερη ακόμα από ένα υπερ-μηχάνημα που βγήκε 5 χρόνια νωρίτερα. Αλλά και το Mega Drive του '88 είχε πολύ καλύτερη σχέση απόδοσης/τιμής από την "φτηνή" Amiga 500 όταν βγήκε.

Τώρα το ότι ήταν outdated το MD/SNES όταν βγήκαν είναι μία υπερβολή. Κανείς δεν είπε ότι ήταν υπερ-υπολογιστές, ούτε κόστιζαν 1.000.000 δραχμές... Αμα είναι έτσι τότε να πούμε ότι η Amiga τότε ήταν outdated σε σχέση με τους Silicon Graphics. Αλλά πόσο στοίχιζαν αυτοί, ούτε που ξέρω.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πιστεύω πως...

...η σύγκριση αφορά στα games -γραφικά, ήχο και animation ή κάνω λάθος;

Οι τιμές, ξαναλέω, ότι δεν με ενδιαφέρουν, γιατί στην τελική η Amiga ήταν παράλληλα και υπολογιστής, με το disk drive της, το πληκτρολόγιό της και τα όλα της, επίσης ούτε το longevity με ενδιαφέρει, αλλιώς να βάλουμε μέσα το Atari 2600 και long live the King...

Edit 1: Όσον αφορά στην σύγκριση με τους Silicon Graphics, ο κόσμος τότε αποκαλούσε την Amiga φτηνό εναλλακτικό Workstation, αυτό πιστεύω να λέει κάτι...

Edit 2: Βλέπω επίσης, ότι το μη προσιτό σε Ευρώπη και Αμερική, Famicom, δεν το βγάζουμε από την εξίσωση -και δικαίως, συμφωνώ απόλυτα- κάτι που όμως, έγινε πολύ εύκολα, με την "ακριβή, απλησίαστη και χωρίς games" Amiga 1000.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Σαφώς και τα παιχνίδια μόνο έχουν σημασία. Γι αυτό το να λέμε ότι το MD/SNES ήταν "outdated" είναι λάθος γιατί οι δυνατότητές τους ήταν μια χαρά για τα νέα παιχνίδια της εποχής. Οι παιχνιδοκονσόλες ποτέ δεν ήταν η αιχμή της τεχνολογίας στο hardware εξάλλου γιατί αλλιώς κανείς δεν θα μπορούσε να τις αγοράσει. Πόσοι gamers αγόρασαν Amiga το '85? Και πόσοι από αυτούς έπαιζαν παιχνίδια σε αυτήν?

Αν πούμε ότι ήταν outdated τα MD/SNES τότε όλες οι κονσόλες που έχουν βγει ποτέ ήταν outdated. Και το PS4 outdated είναι σε σχέση με έναν μέσο υπολογιστή ας πούμε. Πάντα έτσι ήταν.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Όχι...

...δεν ήταν πάντα έτσι και ας πάρουμε για παράδειγμα το Playstation 1, το οποίο έφερε τα κορυφαία 3D γραφικά στο σπιτικό gaming, που κανένα μηχάνημα της εποχής δεν τολμούσε να κοιτάξει στα μάτια. Τα PC της εποχής ας πούμε, πάλευαν με τις 2D καρτούλες τους, να παρουσιάσουν filled vectors ή να αντεπιτεθούν -πολύ αργότερα- στο 3D, με το Nvidia NV1, αλλά απείχαν πραγματικά πολύ από την real time απεικόνιση ρεαλιστικού 3D.

Τα Snes και Mega Drive πρωτοπόρησαν τεχνολογικά, που ακριβώς; Στην ανάλυση; Στον ήχο; Στα χρώματα; Πουθενά, όλα αυτά τα specs τα είχαμε ξαναδεί και μάλιστα πέντε ολόκληρα χρόνια νωρίτερα, στην θρυλική Amiga.

Τα παιχνίδια τους όμως για να μην παρεξηγήσω και τα ίδια μου τα λόγια, σκότωναν, διότι κατά πλειοψηφία είχαν όλο το πακέτο σε πολύ καλό επίπεδο και κυρίως στο gameplay.
 
Μόνο που το PS1 δεν ξεπερνούσε τα PC... σε hardware πάντα. Οκ, τα PC δεν είχαν ακόμα κάρτες για 3D γραφικά, όμως και πάλι οι Pentium της εποχής ήταν κατά πολύ ισχυρότεροι επεξεργαστές. Aλλά και σε 486 σκέψου απλά ότι το 1993 είδαμε το Doom στα PC που έριξε πολλά σαγόνια. Γενικά, αν έδινες αρκετά λεφτά αγόραζες σύστημα πολύ ισχυρότερο από το PS1, με γρήγορο Pentium. Και αν είχες τέτοιο μηχάνημα έπαιζες τα Indy Car Racing, Magic Carpet, Nascar Racing, System Shock, κάποια "βαριά" flight sims (όλα 3D textured games) με καλή ταχύτητα, πριν βγει το PS1 ή οι 3D κάρτες.

Δεν είπα ποτέ ότι πρωτοπόρησαν τεχνολογικά τα MD/SNES, το είπα και πριν ότι στο hardware έπρεπε να είναι φτηνές. Είπα ότι είχαν αρκετά καλό hardware για ΚΟΝΣΟΛΕΣ. Για 100% παιχνίδια και μόνο. Αμα είχαν τα αντίστοιχα parts σε τεχνολογία που είχε η Amiga το 85 θα κόστιζαν 5 φορές παραπάνω. Άρα δεν θα ήταν παιχνίδια πλέον.

Πάντως εκεί που πρωτοπόρησαν οι κονσόλες ήταν σε άλλα πράγματα όπως πχ στον χειρισμό. Η Nintendo δημιούργησε τον σταυρό κατεύθυνσης και πιο μετά τα shoulder buttons ας πούμε. Εκεί πρωτοπορούσαν οι κονσόλες, όχι στα specs.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ρε παιδια για να βγαλεις μια κονσολα ΣΕ ΛΟΓΙΚΗ ΤΙΜΗ, δεν μπορεις να εχεις top τεχνολογια. Εαν ηταν ετσι θα πουλαγε η sega τα coin-ops της, ξερετε "ποσο εχει φιλε ενα σπιτικο outrun?" :D To MD ηταν μια κονσολα με λογικη τιμη, αρα και συμβιβασμους. Αλλιως θα εβγαινε κατι σαν το NEO-GEO και θα πατωνε, η sega θα εκλεινε πριν το dreamcast :eek: Αντιθετα η commodore πουλαγε υπολογιστες, ειχε ενα μοντελο με λογικη τιμη και συμβιβασμους, τον C64 που τα πηγαινε θαυμασια εμπορικα, το project amiga 1000 για εμενα ηταν μια ασκηση για δημιουργια TOP τεχνολογιας, μεγαλου κοστους και απευθυνοταν σε λιγους, ισως και μια κινηση εντυπωσιασμου απο την commodore. Tελικα κατεληξε σε ολους μεσα απο την Α500, αλλα δεν νομιζω οτι η commodore ειχε ποτε επιδιωξει την διαδωση και την επιτυχια της αμιγκα μεσα απο την Αμιγκα 1000. Ηθελαν τα απολυτως καλυτερα γραφικα, ηχο, δυνατοτητες γενικα χωρις να τους περιοριζει κατι, ενω στις κονσολες επρεπε να ειναι οσο το δυνατον καλες αλλα ταυτοχρονα και φθηνες για να πουλησουν πολλα κομματια.

Και τα δυο μηχανηματα ωφειλουν την επιτυχια τους κυριως στον 68000, εναν επεξεργαστη τελειο για γρηγορα γραφικα, αλλα οχι τοσο ικανο σε μαθηματικα, για αυτο και δεν "ταιριαξε" στα pc, που τοτε ειχαν τον 8088, εκατο φορες χειροτερο απο τον 68000.
 
billy είπε:
Kαι πάλι πολύ σωστά. Σε μία μόλις γραμμή, ο Mike συνόψισε όσα είχε μαλλιάσει η γλώσσα μου να λέω σε παλιότερο thread.

Oτι δηλαδή τον υπολογιστή του τον χρησιμοποιεί κανείς όπως νομίζει, άσχετα με το μοντέλο του. Κάποιος που θέλει να τον αξιοποιεί π.χ. κατά 80% στα games, θα το κάνει είτε ο υπολογιστής του λέγεται "Amiga", είτε κάπως αλλιώς.

Πραγματικά, δεν έχει νόημα να αναμασάμε τα ίδια και τα ίδια. (καθ' ότι εγκυμονεί και ο κίνδυνος αναζωπύρωσης άλλου "versus").

.
Κάνεις λάθος εδώ...Έχει νόημα να τα αναμασάμε απλά για να πειραζόμαστε και να γίνεται χαβαλές. Μπορώ εγώ να μην πειράξω τους αταράδες μόλις ποστάρουν; Όμως το κάνω μόνο για το sport όχι για το score...
 
Είμαι πολύ συγκεκριμένος και...

Imgema είπε:
Μόνο που το PS1 δεν ξεπερνούσε τα PC... σε hardware πάντα. Οκ, τα PC δεν είχαν ακόμα κάρτες για 3D γραφικά, όμως και πάλι οι Pentium της εποχής ήταν κατά πολύ ισχυρότεροι επεξεργαστές. Aλλά και σε 486 σκέψου απλά ότι το 1993 είδαμε το Doom στα PC που έριξε πολλά σαγόνια.
...μιλάω αποκλειστικά για τον 3D τομέα του PS1, που έσβηνε οποιοδήποτε PC hardware της εποχής. Το software rendering που επιτυγχανόταν με τις 2D κάρτες και την raw power του Pentium, ήταν ένα θλιβερό υποκατάστατο. Πολύ λίγα τα καρέ ανά δευτερόλεπτο, δημιουργούσαν πονοκέφαλο στους γαλουχημένους με τα 30άρια και τα 60άρια του PS1. Όσοι έζησαν τις εξελίξεις τότε, θυμούνται τον αγώνα που έδωσαν τα PC, για την καθιέρωση των dedicated 3D accelerators. Ακόμα και το texture bilinear filtering ήταν όνειρο θερινής νυκτός για τα PC, όχι πως το PS1 είχε TBF βέβαια, αλλά τουλάχιστον είχε texture mapping και Z-buffer, στο hardware.

Το Doom, ποιο Doom; Filled vectors, software texture mapped τοίχοι, με scaled sprites ήτανε το Doom, όχι και 3D.
 
Πίσω
Μπλουζα