Amiga VS 16 Bit Κονσόλες

To λάθος που κάνουν οι Αμιγκάδες είναι ότι προσπαθούν να ανταγωνιστούν τις κονσόλες στην αρένα τους. Ε εκεί θα χάσουν. Να φέρω ένα πιο ακραίο παράδειγμα για να γίνω κατανοητός. Λέει ο κονσολάς στον PC Gamer δεν έχεις παιχνίδι σαν το Yoshi's Island, το Sonic 3, το Donkey Kong Country. Και να προσπαθεί ο PC Gamer να ανταγωνιστεί λέγοντας έχω το Jil of the Jungle και να προσπαθεί να τους πείσει ότι είναι καλύτερο. Ε προφανώς είναι χαμένη υπόθεση. Ενώ η απάντηση είναι έχω Doom, έχω System Shock, Unreal Underworld, Tie Fighter, Wing Commander III, κλπ. To ίδιο ισχύει και για την Amiga. Όσο αναφέρετε σκουπίδια σαν το Super Frog και προσπαθείτε να τα περάσετε ως ισότιμα του Sonic είναι λογικό να έχετε τον χλευασμό των κονσολάδων. 

To δεύτερο λάθος που κάνουν (και φυσικά έκανα και εγώ) ήταν η εμμονή στα γραφικά και στον ήχο. Όταν έχεις ένα τέτοιο μηχάνημα θες να δεις τα παιχνίδια να το εκμεταλλεύονται διάολε! Όμως μερικά από τα καλύτερα παιχνίδια της Amiga δεν έχουν εντυπωσιακά ή ακόμα και καθόλου γραφικά. Ποια ήταν μερικά από τα αγαπημένα μου παιχνίδια στην Amiga; Τα text adventures της Infocom, της Level 9, της Magnetic Scrolls. To Ultima V, το Rogue. Στην Amiga είχε βγει ένα από τα καλύτερα strategy games όλων των εποχών (το Empire, wargame of the Century) αλλά δεν έχω ακούσει ούτε ένα αμιγκά να το αναφέρει. Ούτε για τα πρωτοποριακά 3D παιχνίδια λέγονται πολλά γιατί τα filled polygons της εποχής δεν έφταναν την ομορφιά του pixel art. γραφικά, γραφικά, γραφικά. Μεγάλη κατάρα. 
 
Θα αναφέρω πως ακριβως αξιολογούσε το συντριπτικό ποσοστό των gamers, τα μηχανήματα gaming εκείνης της εποχής, δηλαδή πριν την έλευση του ps1. Μπορεί να υπάρχουν και ελάχιστοι που είχαν άλλη άποψη, αυτοί είναι άπλα η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα. Η αξιολόγηση από τους gamers ήταν με βάση τι είχαν ζήσει από κοντά, όχι τι είχαν δει την τηλεόραση, τι είχαν ακούσει από φίλους, τι είχαν διαβάσει στα περιοδικά.

  1. Atari 2600. προσέφερε μια υποτυπώδη διασκέδαση, άλλα στην δεκαετία του 90 ήταν πολύ ξεπερασμένο. Ο κάτοχος του μάλλον δεν είχε οικονομική δυνατότητα να αναβαθμιστεί και είχε ξεμείνει με αυτό. Aδιαφορο.
  2. Sinclair spectrum. Είχε τα χρωματακια του και τον ήχο του. Το loading ήταν μέρος της διαδικασίας. Είχε ξεπεραστεί σαν μηχάνημα όμως, και σίγουρος ο ιδιοκτήτης του δεν ήταν περήφανος και σίγουρα αναζητούσε αντικαταστάτη. Μικρο ή καθολου ενδιαφέρον.
  3. Commodore64. Πόλη δυνατός σε γραφικά και ήχο, πολύ καλά παιχνίδια. Όμως το loading έσπαγε τα νευρά. Στην Ελλάδα κάνεις δεν είχε φλοπυ. Το φλοπυ κόστιζε 35.000 δραχμές, περισσότερο από όσο κόστιζε ένας spectrum. Δεν ειμασταν USA εμεις να εχουν δυνατοτητα αγορας. Όλοι είχαν μόνο κασετόφωνο και αυτό αποτελούσε τροχοπέδη στην διασκέδαση.
  4. Amstrad 6128. Εδω επιτελούς μιλάμε για ένα μηχάνημα που ήθελες να πας σπίτι του φίλου σου να παίξεις. Κυρίως λόγω του γρήγορου φλοπυ. Μπορούσες να φορτώσεις καμιά 10αρια παιχνίδια σε ένα μισάωρο. Ο ήχος και το game play ήταν επίσης πολύ καλά. Τα γραφικά όχι τόσο, αυτό οφείλεται στο ότι το 90% των κατόχων 6128 στην Ελλάδα, είχαν πράσινο μόνιτορ. Υπήρχε και σε φροντιστήρια αγγλικών που έπαιζαν στα διαλείμματα.
  5. Διάφορα PC εποχής. Δεν τραβούσαν ιδιαίτερα το ενδιαφέρον. Στην Ελλάδα τα PC ήταν πάντοτε επαγγελματικά. Δηλαδή ασπρόμαυρα ή πορτοκάλι, με τον ήχο “μπιτ”του ηχείου. Τα παιχνίδια επίσης ήταν πολύ “επαγγελματικά” γιατί όλοι έπαιζαν flight sims και strategy. Είχε βεβαία και γρήγορο loading από δισκέτα, και αντιγραφές, άλλα γενικά δεν ήταν από τα μηχανήματα που έλεγες από μέσα σου“θέλω να πάω στον Γιωργάκη να παίξουμε”.
  6. Master system, game gear και αργότερα NES. Εδω υπήρχε η αίσθηση του πραγματικου gaming. Όλοι διασκέδαζαν και τα είχαν ψηλά στις προτιμήσεις τους. Θυμάμαι που έπρεπε να παρακαλάμε την μητέρα ενός φίλου μας να μας αφήσει να παίξουμε με το ΝΕS που είχε. Δεν μας άφηνε η μάνα του, γιατί έπαιζε αυτη με το NES. Σε αυτά βάζω και το game gear, που ποτε δεν ήταν φορητή κονσόλα. Πάντα παίζαμε με μετασχηματιστή. Ηταν μια κανονική οικιακή κονσόλα, με μια εντυπωσιακή ενσωματωμένη φωτεινή οθόνη. Σίγουρα ήταν πολύ υψηλά στην λίστα προτιμήσεων των gamers της εποχής.
  7. Atari ST. Ενω είχε καλά παιχνίδια και όλοι θέλαμε να πάμε στον φίλο να παίξουμε, πάντα έπεφτε επάνω του μια κατάρα, ήταν το μικρο καθυστερημένο αδερφάκι της amiga οπως εγραψε καποιος παλιοτερα. Δηλαδή ενώ άρεσε στους gamers το Χ παιχνίδι, εάν αυτό το είχε κάποιος άλλος φίλος σε amiga, ε τότε όλοι ήθελαν να το παίξουν στην καλή εκδοσή της amiga.
  8. Mega drive και SNES. εδω μιλάμε για το gaming σε όλο το μεγαλείο του. Όλοι ήθελαν να παίξουν, πηγαίναμε σε φίλους και παίζαμε διπλά μέχρι αργά. Ούτε loading, ούτε να γράφεις εντολές φορτώματος. Τα παιχνίδια ήταν με μια λέξη : άρτια. Δεν είχαν μειονεκτήματα. Μονό που ήταν σχετικά λίγα, ο μέσος gamer της εποχής είχε 3-4 παιχνίδια, και συνήθως όλοι είχαν τα ίδια, Mario, sf, fifa στο SNES, και sonic, fifa, NBA live στο MD.
  9. Amiga500. Eδω γινόταν ο χαμός, όλοι ήθελαν να πάνε στο σπίτι του κάτοχου να παίξουν. Κυρίως γιατί ο κάτοχος είχε άπειρα παιχνίδια λόγω αντιγράφων και ανταλλαγών και όλο και κάποιο θα άρεσε σε φίλους. Άμεσο loading και ποιοτικά χειριστήρια που δεν ξέσπαγαν, ήταν σημαντικά. Άλλα η διάφορα ήταν στον ήχο και στα γραφικά. Οτι και να είχε ένας φίλος, μόλις έβλεπε από κοντά amiga στον άλλο φίλο, άπλα μετά δεν μίλαγε. Η πρώτη φορά που πήγαινες σε κάποιον με amiga ήταν η πιο σημαντική. Δεν ήξερες τι σε περιμένει. Ο κάτοχος amiga έβγαζε μια εντελώς τυχαία δισκέτα για να παίξετε το πρώτο παιχνίδι. Στην πραγματικότητα ήταν κάτι που ήξερε από είχε υπολογίσει με ακρίβεια από πριν, και ας έλεγε για τυχαία δισκέτα. Ηταν κάποιο παιχνίδι με εντυπωσιακή εισαγωγή. Και έβλεπε ο φίλος την εισαγωγή πχ του Agony και του έφευγε το σαγόνι και ταυτόχρονα είχε κατουρηθεί από τη χαρά του. Μετα ακολουθουσαν παιχνιδια οπως battle squadron και kick off και τα διπλά επερναν φωτια. Η αποτύπωση μεταξύ των gamers συνοψίζεται σε αυτό που όλοι οι gamers έλεγαν “καλό το mega drive και το snes, άλλα amiga δεν είναι”. Ηταν πρόταση που συνόψιζε τόσο άπλα αυτό που έβλεπε το σύνολο των gamers της εποχής. Δεν ήταν οι κάτοχοι amiga που το έλεγαν, δεν διάβαζαν pixel και user, δεν ήταν προκατειλημμένοι, δεν έβλεπαν φυσικά βίντεο στο you tube, ήταν άπλα παιδιά που έλεγαν τι έβλεπαν, παντα με τα κριτηρια της εποχης.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

1@Imgema[/USER]Κοιτα, μια χαρα παιχνιδι ειναι το Yoshis World, το εχω mint απο τοτε κρατημενο. Εσυ με ρωτησες τι ειναι ενηλικο, και απαντησα. Ωραιο παιχνιδι, οχι ενηλικο. Δεν ειπα κακο η φλωρικο η ξερω γω τι αλλο.

3d racing ειχαμε και στην 500αρα, και το f1 της microprose, 3d ειναι λολ.

Αν ειδες αμιγκα πριν τις 16bit κονσολες, και δεν εντυπωσιαστηκες (87,88,89, 90 ποτε;) ,sorry, it does not compute. Τι ειχες δει πριν δηλαδη, το playstation; Δεν ξερω τι επαιξες εκει, αλλα οταν εγω επαιξα το 88, μετα απο spectrum και pc xt, ειχα παθει σοκ. Το ιδιο ολοι οσοι γνωρισα. Μαλλον ειχες δει καποιο prototype του md, unreleased ακομη νωριτερα. Sorry δηλαδη αλλα δεν κρατιεμαι.

Σε οτι αφορα  στο να ζησεις ενα μηχανημα, να παιξεις με το ιδιο δηλ. για να εχεις αποψη, νομιζω οτι εξυπακουετσι! Και φυσικα σε τετοιες κουβεντες, αν δεν εχεις εμπειρια δια ζωσης, και μαλιστα της εποχης, αν δεν αποφυγεις εντελως την συμμευοχη, τουλαχιστον κρατας μικρο καλαθι.

Γιατι; Γιατι τοτε δεν ηταν ολα στο google search bar. Μετα απο τοσα χρονια, δεν μπορεις να συγκρινεις πραγματα σε ενα παραθυρο στο youtube., διοτι αυτο δεν ανταποκρινεται στην πραγματικοτητα. Ειδικα, οταν δεν εχεις ιδεα και την πσιρνεις ετοιμη απο τριτο χερι, και δη αμερικανικο.

Αφηστε την amiga, και παιξτε με τις κονσολες. Επειδη εχει παιχνιδια, δεν σημαινει οτι μπορει και να συγκριθει με αυτες.

1@Leon[/USER]Ποσες φορες ανεφερα για τον πλουτο σε ειδη στην αμιγκα, σε σχεση με τις κονσολες. Ειπα ποσους τιτλους, κανεις δεν εδωσε σημασια. Αφου δεν εχει νοημα, τι μου λες για 3d, εχω αναφερει 10 τουλαχιστον στο θρεντ. Τι θα αλλαζε, τα text adventure; Απο strategy εχουμε πει, απο adventures, απο τα παντα. Οι αποκλειστικοι κονσολαδες δεν μπορουν να καταλαβουν. Τωρα για το αν ειναι σκουπιδι το superfrog, αυτο ειναι δικη σου αποψη που δεν την συμμεριζεται το συμπαν. Πιο πολλες φορες θα βαλω να παιξω αυτο το "σκουπιδι", παρα το uncontrollable overrated sonic. Που αν δεν κανω λαθος, ενα κουμπι δεν θελει και αυτο το επος;

Ειπα την γνωμη μου για το θεμα πολλες φορες, νομιζω τα εχω καλυψει πια ολα. Ειναι σαν να εχεις ενα βετερανο του βιετναμ μπροστα σου, και να του λες δεν ηταν ετσι η ταδε μαχη, δεν θυμασαι καλα, κατσε να σου πω εγω που τα διαβασα στο wikipedia.

Εκτος απο ελλειψη σεβασμου, αυτο ειναι και κοροιδια. Θα μπορουσα να συζητησω ηρεμα υπο κανονικες συνθηκες. Με καποιον που ξερει καλα  την αλλη πλευρα, και εχει επιγνωση για την ιστορια και την κληρονομια ενος συστηματος. Πως γινεται να φερνουμε μια κουβεντα στα μετρα μας, οτι νορμα ειναι το joypad, τα πολλα κουμπια, το cartridge και τα platform; Πως μιλαμε για νορμα των ιαπωνικων παιχνιδιων, ενω εμεις παιζαμε Ευρωπαικα; Πως ειναι νορμα οτι ποιοτητα σημαινει να εχω μονο action παιχνιδια και επειδη αγνοω το συμπσν, δεν υπαρχει;

Και μαλιστα, χωρις να τα εχει καν ζησει κανεις, απευθυνομενος σε καποιον που του λεει οτι πριν παρεις κονσολα, ειχα παιξει οσα δεν εχεις παιξει ακομα;

Οχι λοιπον, δεν κανει ο αμιγκας το λαθος, η στραβος ειναι ο γιαλος, η στραβα αρμενιζουμε.

Τα κονσολακια στο θρεντ τους, στις παιχνιδομηχανες. 

 
Παντως με οσους αμιγκαδες εχω μιλησει, ειναι διαφορετικοι, αλλοπροσαλοι, δεν εχουν πολλα κοινα στις επιλογες τους. Αντιθετα οι κονσολαδες ειναι πιο προβλεψιμοι, πιο στανταρτ. Στις κονσολες θα σου πουν καταθυειαν για τα 256 χρωματα και τα modes του SNES. Τα αγαπημενα παιχνιδια και κατα επεκταση τα top lists ειναι παντα στανταρντ. Στο MD θα ακουσεις για sonic, gusnstar και λοιπα shooters και λιγο απο platforms, στο SNES θα ακουσεις για mario, yoshi, SF, metroid, zelda. Δεν υπαρχει τοπ10 για SNES χωρις αυτά. Ολοι δινουν τις ιδιες απαντησεις, πιο αποστηρωμενες. Λογικο γιατι οταν ειχες τα 20.000 στο χερι, δεν θα αγοραζες το πιο αγνωστο παιχνιδι που ειδες μπροστα σου, θα επενδυες σε καποιο γνωστο top. Στην amiga εχω ακουσει τα πιο απιθανα παιχνιδια σαν αγαπημενα: απο κλασσικα shooters και κλασσικα beat em up, μεχρι μερικα που τα ακουγα σαν αγαπημενα και δεν το πιστευα. Υπαρχουν ατομα που εχουν λιωσει παιχνιδια που τα διαβαζεις με απορια οπως τα megalomania, settlers, switchblade, history line of fire, dungeon master, rainbow island, speedball, crazy cars, midwinter, wings, silent service, και αλλα τετοια περιεργα παιχνιδια που ουτε να τα ακουσουν δεν θελουν οι περισσοτεροι. Για αυτο και συνηθως οι amiga user δεν εχουν κοινες προτιμησεις στο top10 τους, με λιγα κοινα που ολοι τα παραδεχονται οπως το turrican.
 

Άμα είναι να τσαντιζόμαστε καλύτερα να το αφήσουμε, κρίμα είναι μεγάλοι άνθρωποι να σκάμε για τέτοια επουσιώδη θέματα. Εδώ τότε η κόντρα με τους ST users έμενε σε φιλικά πειράγματα όχι και να χαλάμε τις καρδιές μας. 

1@Other_Reality[/USER] έχω ανοίξει θέμα για τα πιο επιδραστικά και πρωτότυπα παιχνίδια της Amiga το οποίο σύντομα θα ξαναπιάσω και σου προτείνω να συμμετέχεις. Λέω να το επεκτείνουμε και στα παιχνίδια του ST γιατί αυτά τα δύο δεν διαχωρίζονται. Είναι η δικιά μας 16μπιτη γενιά σε αντίθεση με τους αμερικανούς που γι'αυτούς είναι genesis snes. (Και αντιστοίχως όταν λέμε 8bit σκεφτόμαστε spectrum, cpc, c64 και όχι NES) 

Τώρα για σύγκριση μεταξύ μηχανημάτων "αντικειμενικά" πρέπει να γίνει με σύγκριση παιχνιδιών multiformat. Φυσικά δεν βγάζεις έτσι πόρισμα αν το md είναι καλύτερο από το snes απλά μαθαίνουμε ποιο είναι το καλύτερο format για να παίξεις το αγαπημένο παιχνίδι Χ. Αξίζει να ανοίξουμε τέτοιο θέμα αλλά τα συγκριτικά θέλουν χρόνο. Δεν ξέρω αν τα μέλη του φόρουμ διαθέτουν. 

 Και να πω και ένα τελευταίο για γραφικά και ήχο. Εκτός από το τεχνικό κομμάτι υπάρχει και το αισθητικό. Κανένα παιχνίδι στις κονσόλες δεν με εντυπωσίασε σαν το Defender of the Crown ή το Shadow of the Beast. Δεν υπάρχει τίποτα στις κονσόλες που να φτάνει τα σχέδια του Jim Sachs, κανένα soundtrack δεν φτάνει το αριστούργημα του Whittaker. Το SOTB είναι σα να βλέπεις εξώφυλλο prog rock δίσκου σε κίνηση. Κανένα παιχνίδι στις κονσόλες δεν το πλησιάζει στα γραφικά. 

 

1@Imgema[/USER]Κοιτα, μια χαρα παιχνιδι ειναι το Yoshis World, το εχω mint απο τοτε κρατημενο. Εσυ με ρωτησες τι ειναι ενηλικο, και απαντησα. Ωραιο παιχνιδι, οχι ενηλικο. Δεν ειπα κακο η φλωρικο η ξερω γω τι αλλο.

3d racing ειχαμε και στην 500αρα, και το f1 της microprose, 3d ειναι λολ.

Αν ειδες αμιγκα πριν τις 16bit κονσολες, και δεν εντυπωσιαστηκες (87,88,89, 90 ποτε;) ,sorry, it does not compute. Τι ειχες δει πριν δηλαδη, το playstation; Δεν ξερω τι επαιξες εκει, αλλα οταν εγω επαιξα το 88, μετα απο spectrum και pc xt, ειχα παθει σοκ. Το ιδιο ολοι οσοι γνωρισα. Μαλλον ειχες δει καποιο prototype του md, unreleased ακομη νωριτερα. Sorry δηλαδη αλλα δεν κρατιεμαι.

Σε οτι αφορα  στο να ζησεις ενα μηχανημα, να παιξεις με το ιδιο δηλ. για να εχεις αποψη, νομιζω οτι εξυπακουετσι! Και φυσικα σε τετοιες κουβεντες, αν δεν εχεις εμπειρια δια ζωσης, και μαλιστα της εποχης, αν δεν αποφυγεις εντελως την συμμευοχη, τουλαχιστον κρατας μικρο καλαθι.
Διαφωνώ κάθετα στο θέμα "να ζήσεις ένα μηχάνημα". Οπως είπα και πριν, δεν με ενδιαφέρουν οι αναμνήσεις. Και εγώ είχα ζεστές αναμνήσεις με τις κονσόλες αλλά εδώ δεν συζητάμε αυτά. Εδώ βάζουμε games το ένα δίπλα από το άλλο και συγκρίνουμε γραφικά, ήχο, gameplay. Δηλαδή πόσο πιο απλό πια? Η νοσταλγία καλή, και εμένα μου αρέσει, αλλά όταν κρίνω ένα game προσπαθώ να το κρίνω αντικειμενικά και όχι συναισθηματικά.

Τα 3D Racing σε 16bit υπολογιστές τα είδα, μην ανησυχείς. Απλά μετά δεν ήθελα να τα ξαναδώ. Οπως είπα, από το Daytona και μετά ενδιαφέρθηκα. Γιατί προφανώς ήθελα ταχύτητα, frame rate και εντυπωσιακά γραφικά. Οχι 10 filled polygons στα 15 fps.

Πριν την Amiga είδα arcades. Με αυτά ξεκίνησε η καριέρα μου ως gamer. Από εκεί τα γνώρισα, στο χωρίο μου που αφήνανε μικρά παιδιά να μπαίνουν μέσα. Οπότε το να μην με εντυπωσιάσει η Amiga δεν είναι κάτι απίθανο. Και στην τελική δεν είδα τα πιο εντυπωσιακά παιχνίδια της τότε, δεν είχαν βγει ακόμα ούτε είχαν όλοι το RAM upgrade για να παίζουν, τι να σου πω.

Για το Yoshi΄s Island εξακολουθώ να διαφωνώ. Οταν λες ενήλικο εννοείς απλά το χαριτωμένο theme? Γιατί αν εννοείς ότι είναι παιχνίδι για παιδάκια, δεν είναι. Τουλάχιστον το να βγάλεις τις εξτρά δύο πίστες στον κάθε χάρτη είναι παλούκι από τα λίγα. Κανένα παιδάκι δεν νομίζω ότι θα μπορούσε να το τελειώσει 100%.

Πάντως ο ελιτισμός/φανατισμός φαίνεται παιδιά. Τι θρησκείες ακούω τι παραλληλισμούς με βετεράνους του βιετναμ κλπ, χαλαρώστε λίγο :p

1@The Destroyer[/USER]

Συμφωνώ σε όλα όσα λες. Αλλά εγώ, προσωπικά, ποτέ δεν έκανα την σύγκριση του "ποιο είναι καλύτερο παιχνίδι". Ο καθένας γουστάρει άλλο gameplay, άλλα genres κλπ. Η σύγκριση Amiga VS Consoles είχε ξεκινήσει για τα γραφικά αρχικά ή τουλάχιστον εκεί επικεντρώνομαι εγώ. Δηλαδή ποιο μηχάνημα είναι το πιο ισχυρό ή πιο μπορεί να βγάλει τα καλύτερα γραφικά και τα πιο εξελιγμένα παιχνίδια. Μετά κατέληξε στο να συγκρίνουμε ποιος έχει τις πιο ζεστές αναμνήσεις, ποιος είναι ο πιο μεγάλος γνώστης και τώρα φτάσαμε να λέμε για την ιστορία και το ηρωικό παρελθόν της Amiga. Εμένα προσωπικά δεν με ενδιαφέρουν αυτά, συγκριτικά παιχνιδιών και ports πιο πολύ μου αρέσει να συζητάω. Και το Atari 2600 έχει μεγάλη ιστορία κλπ αλλά το να πεις ότι το τιποτένιο συγκριτικά intellivision έχει καλύτερα γραφικά ή πιο εξελιγμένα παιχνίδια πχ δεν είναι "προσβολή".

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

1@Leon[/USER]Δεν θα έλεγα ότι τσαντίζομαι, ούτε θα χαλάσω την καρδιά μου, φυσικά μιλάμε για παιχνίδια. Όμως ταυτόχρονα, μιλάμε και για την ιστορία μας, το παρελθόν μας, και όταν αυτά διαστρεβλώνονται, όπως και να το κάνουμε υπάρχουν συναισθήματα. Επέστρεψα στο φόρουμ με αυτά τα λίγα ποστς μετά από πάρα πολύ καιρό, μόνο και μόνο επειδή διάβασα αρκετά πράγματα, από ανθρώπους των οποίων το προφίλ περιέγραψα παραπάνω, όπως τουλάχιστον έχω εγώ σκιαγραφήσει μέσα μου. Μετα λύπης παρατηρώ την απουσία και άλλων μελών από το φόρουμ, ειδικά σε αυτό το θρεντ, προφανώς γιατί απήυδησαν με τα γραφόμενα. Θεώρησα δίκαιο να μην τα αφήσω αυτά αναπάντητα. Για το multiformat, το προσπερνώ γιατί όπως καταλαβαίνεις δεν γίνεται σύγκριση. Είναι άλλη κατηγορία gamers οι από εδώ, άλλη από εκεί. Κάπου κάπου έχουν τα ίδια παιχνίδια, μέχρι εκεί. Συμφωνώ για τα περί αισθητικής, προφανώς και με όσα γράφεις στο τέλος.

1@Imgema[/USER]Αφού διαφωνείς κάθετα με το αυτονόητο, βρίσκεσαι σε ρετρό φόρουμ και συγκρίνεις ρετρό μηχανήματα δίχως να σε ενδιαφέρουν οι αναμνήσεις, τι κάθεσαι και γράφεις τόση ώρα; Διαφωνώ και εγώ με το να συζητάμε, δεν έχει νόημα. Οι αναμνήσεις είναι το παν. Στο παρόν θα ασχοληθώ με το PS4 και με το PC στα 4Κ.  Αυτό που λες τόσο απλό, το να συγκρίνεις γραφικά ήχο και gameplay, εσύ δεν το κάνεις καν, αφού ούτε τα έχεις παίξει, ούτε τίποτα. Θα σου πει κάποιος εδώ μέσω για ένα παιχνίδι, θα μπεις youtube και θα πεις καλά εντάξει. Πλέον δεν πιστεύω ούτε αυτά που λες ότι είδες, τα 3d racing με 15 fps... Έχεις δεί το No Second Prize, δηλαδή; Το αποκλείω. Θες να κρίνεις αντικειμενικά, και το κάνεις με τον πλέον υποκειμενικό, πλάγιο και λάθος τρόπο. Πριν την Amiga λες ότι είδες arcades, και ξεκίνησες την καριέρα σου σαν gamer, πιο πριν διαβάζω ότι amiga είδες το 2016, μετά λες ότι δεν θυμάσαι ακριβώς πότε είδες αλλα δεν εντυπωσιάστηκες, τώρα λες για το RAM upgrade, λες και δεν υπήρχαν εντυπωσιακά παιχνίδια που έτρεχαν με 512kb...Δεν υπάρχει λόγος να ζορίζεσαι να ψάχνεις πατήματα. Απλώς παραδέξου ότι δεν σου αρέσει η Amiga, δεν σου άρεσε ποτέ, δεν έχεις ιδέα, και άστην στην ησυχία της. Το ίδιο και οι υπόλοιποι, ευθείοι και πλάγιοι μισητές της Amiga εδώ μέσα. Μπήκε κανένας αμιγκάς στο mega drive/snes thread να σας πεί τι μπούρδες παίζατε;

Πως γίνεται με τα κριτήρια της κοινής λογικής να συνεχίσουμε να συζητάμε, όταν έχεις απέναντί σου έναν που σου λέει ότι έχει ζήσει από πρώτο χέρι την εποχή, την σύγκριση και έχει παίξει τα παιχνίδια, και εσύ μέσες άκρες του λες ότι τα βλέπεις από το youtube 20 χρόνια μετά για να τα συγκρίνεις; Mπορείς να κάνεις μια εξαιρετική κουβέντα με τον Getta Robo, που έχετε τα ίδια κριτήρια και να μιλάτε με τις ώρες. Εγώ δεν μπορώ να "εισάγω" αναμνήσεις, που σε εσένα περισσεύουν ή δεν είναι σημαντικές, πως έχεις την απαίτηση να κάνουμε συζήτηση αγνοώντας αυτά που σου λέω σαν βασικούς παράγοντες; Εννοείται ότι δεν μπορώ να δεχθώ σύγκριση ρετρό καταστάσεων μέσω youtube ή emulators. Με βάση το σήμερα θα συζητήσουμε για PS4, PC κλπ, και θα συννενοηθούμε μια χαρά. Διαφορετικά, υπάρχουν επίσης άτομα που δεν έχουν ιδέα από amiga δια ζώσης, με τους οποίους μπορείς καλλιστα να πεις ό,τι θες.

 

1@Other_Reality[/USER]

Εχεις αναφερθει σε τιτλους απο Project-X μεχρι και το Superfrog. Εχεις παει δηλαδη απο τα πολυ καλα μεχρι στα πολυ σκουπιδια, δεν ξερω τα κριτηρια σου, δεν βλεπω να συμφωνουμε παντως σε ζητηματα ποιοτητας. Πχ υπερκτιμημενο το Sonic, και παιχνιδαρα το Buba n stix. Προφανως εχουμε παρα πολυ διαφορικο τροπο να υπολογιζουμε το επιπεδο και προσφορα ενος παιχνιδιου.
Διαδυκτιακα ψαχνω και ενημερωνομαι για ιαπωνικους τιτλους πρωτιστως, και επειτα για hacks και νεα παιχνιδια. Επαιξα πολλα παιχνιδια απο τοτε και δεν ειχα παραπονο. Παιχνιδια για Amiga ευτυχως βρηκα απο ανθρωπους που δεν εχουν στη λιστα με τα αγαπημενα τους τιτλους οπως τα Agony/Shadow of the beast/Superfrog αλλα παιζανε καλα παιχνιδια.

Μονο ως υπεκφυγη μπορω να δω το παραπανω, δεν συνεισφερεις καπως στη συζητηση. Εχω αναφερθει ηδη σε πολλους νεους τιτλους, ειτε εμπορικους, ειτε δωρεαν διαθεσιμους. Επισης επειδη εγω ασχολουμαι ως παικτης πολυ με την Nintendo και την Sega, ξερω πολυ καλα πως υπαρχει ενθερμο κοινο που τις υποστηριζει απο τα πρωτα μηχανηματα τους, μεχρι και τα τελευταια. Αν τωρα τοσοι προγραμματιστες ορκισμενοι φυλακες της Amiga 500, προτιμουν να ασχοληθουν με πιο συγχρονες πλατφορμες, μαλλον δεν αγαπησαν το μηχανημα τοσο πολυ και τοσοι πολλοι, οσοι καποιοι διαλαλείτε.

Ενδιαφερουσα η γνωμη σου, αλλα Amiga 500 ειδα πρωτη φορα στο σπιτι των ξαδελφιων μου, που την πηρανε το 1987-1988. Ωραια ηταν δεν λεω, αλλα ξεπεραστηκε με τα 16bit, ηταν σκληρος ο ανταγωνισμος βλεπεις. Παιχνιδια ειχα παιξει παρα πολλα, τοσο σε αυτους, οσο και σε χρονοχρεωση στο Console Club στη Γρυπαρη. Και επειδη ζουμε σε κοινωνια που η μερα τελειωνει και αρχιζει με το ποδοσφαιρο, οι περισσοτεροι παιζανε Kick-Off. Δεν ειχα τιποτα δυνατους δεσμους με το ποδοσφαιρο ομως, και εβλεπα παιχνιδια αντι για την εθνικη μας ασχολια.
Tomahawk και Pac-man ηταν τα χειριστηρια που εδιναν για να παιξεις κατι με χρονοχρεωση, δεν με βολευαν μιας και προτιμω ανεκαθεν τα χειριστήρια, αλλα του Mega Drive συνηθως ηταν πιασμενα για χρονοχρεωση στο ιδιο το μηχανημα βλεπεις και δεν περισσευαν παντα.

Κοιταξε, αν βλεπεις πως οι 4 τιτλοι ειναι παιδικοι, καπου εδω χανεται και η σοβαρη συζητηση. Εχεις αναφερθει σε Superfrog και Buba n stix και λες πως και τα 4 παραπανω ειναι παιδικα. Τι να προσθεσω εδω δεν ξερω. Και επειδη το αναφερεις διαρκως, ναι θα μπορουσα να εχω πεντε κιλα παιχνιδια σε δισκετες, αλλα δεν με ενδιεφερε να επενδυσω εκει εναντι καποιου αξιολογου τιτλου των 2 μηχανηματων. Οπως και πολλοι αλλοι. Οποτε ποιος γελασε τελευταιος; Εγω που επαιζα φοβερα παιχνιδια, η εσυ με τα 5 κιλα σαβουρα;

Να μιλησουμε εδω λοιπον για το τι σας εκαναν τα εγχωρια περιοδικα.

User,  τευχος 17, Σεπτεβριος 1991, σελιδα 64

screenshot.16.jpg

Ο τυπας που το εγραψε, καπως καταφερε να το βρει ισαξιο με το Mega Drive, και πως ειναι αριστουργημα στην Amiga. Κατι τετοια αισχρα πραγματα γραφανε εδω και στο εξωτερικο και γαλουχηθηκε ποσος κοσμος με τις μπουρδες τους. Ελα ντε ομως που δεν περασαν για πολυ ολα αυτα, και η Amiga κατακρεατουργηθηκε λιγο επειτα απο το Mega Drive, και η σειρα ειδε 3 παιχνιδια στο συστημα.  Γιατι αραγε;

Δεν εκρυψα πως υπηρξε απο τοτε σοβαρο προβλημα στο να ξεχωριζει ο λαος της Amiga τα καλα παιχνιδια. Shadow of the beast και Agony τρανταχτα παραδειγματα. Τι να κανω, δεν μπορουσα να βγαλω ακρη τοτε και περιμενα πολλα χρονια μεχρι να αρχισω να ανακαλυπτω καλους τιτλους. Το τι επαιζα, προφανως δεν μπορω να γυρισω το χρονο πισω, αν ειχες περασει παντως ποτε απο Teleclub, Console Club και Athens Club θα εβλεπες τα ψεματα των περιοδικων μεταξυ αυτων. Η Amiga ηταν νεκρη εκει απο το 1992 και μετα. "Ζουσε" μεσω των αγγελιων για αντιγραφα στα περιοδικα, και σε πολυ συγκεκριμενα καταστηματα κυριως στο κεντρο. Οι κονσολες ειχαν ποδοπατησει τις Amiga και δεν υπηρξαν ποτε ξανα στο προσκηνιο.

Καταρχας δεν αναφερθηκα καπου για αμερικανους του youtube για την Amiga, καποια αρθρα παρεθεσα, αντικειμενικα κιολας απο ουδετερη σκοπια. Δεν ειμαι σιγουρο για ποιον κοσμο μιλας, εαν ειναι συγκεκριμενοι που μιλουσανε για χρωματα και χρησιμοποιουσαν τις και καλα παρουσιασεις των User/Pixel ως κριτηριο, δεν ειμαι σιγουρος αν μπορω να προσθεσω κατι γιαυτους.

Οχι δεν "εζησα" την Amiga απο το απογειο της αν το εννοεις ετσι, ουτε με ενδιεφερε η κουλτουρα της, παιχνιδια παιζω. Ακομα και αν ημουν ανικανος να την καταλαβω, δειχνει εδω την διαφορα με τις κονσολες. Δεν χρειαζονται ουτε ειχαν παρωπιδες για το τι ειναι και εκαναν, οπως και κανουν. Γιαυτο και δεν μιλαει κανενας για τα "διαμαντια" σας, οπως και δεν θα ξανασχοληθει ποτε κανεις με αυτα, περαν απο εσας, τοτε καποτε.

Περι των αναφορων σου ποιος μπαινει στα χωραφια ποιου, δες ποιος μπηκε στη συζητηση στο προηγουμενο θεμα περι ανωτεροτητας της Amiga (και καλα) και το ξανασυζηταμε.

1@The Destroyer[/USER]

Θετεις ωραια ζητηματα, διαφωνω ομως στο ρολο των εγχωριων περιοδικων. Ειχαν ξεκαθαρο σπρωξιμο στις Amiga το 1992-1995, ενω οι κονσολες ειχαν διαδοθει και καθιερωθει για τα καλα στην αγορα. Περαν φυσικα του οτι υπερβαθμολογουσαν ολους τους τιτλους της Amiga. Ενα οποιοδηποτε Pixel η User της εποχης και θα το δεις. Το γιατι και πως ηταν υπερ της Amiga, εχω επισης μια πολυ καλη υποθεση,  αλλα χωρις αποδειξεις πολλα μπορουν να υπωθουν. Ας πουμε ομως, οτι υπαρχει πολυ περισσοτερο και αμεσο κερδος απο τις αφορολογητες αντιγραφες, παρα τις μεταπωλησεις αυθεντικων παιχνιδιων.  Κατι που ηταν σχεδον αποκλειστικα μονοδρομος στις Amiga.

Επισης για τις πωλησεις της "βασιλισσας" που αναφερεσε εσυ και αλλοι, ποιος εδωσε νουμερα για Ελλαδα; Εχει αναφερθει ηδη πολλες φορες αλλα δεν εχω δει καποια αποδειξη, μονο εικασιες.

Τα ειπες ολα μονος σου παντως στο αλλο μηνυμα, Amiga, Kick Off και κιλα αντιγραφες. Εκει ηταν το ζουμι του μηχανηματος, αυτο γινοταν στη χωρα μας. Που οδηγησε, το ειδαμε πολυ καλα.

Περι καλυτερων παιχνιδιων.. Οταν εχεις τιτλους οπου θεωρουνται απο τους καλυτερους παγκοσμιως, προφανως και θα εχουν μεγαλυτερη απηχηση στο κοσμο. Μακαρι να ισχυε απο την αλλη το ιδιο και στην Amiga, διαρκως για Agony και Shadow of the beast διαβαζω. Εχουν οι περισσοτεροι ως κριτηριο τα χρωματα εναντι του gameplay καθεαυτου.

1@Leon[/USER] Για εικαστικα παιχνιδια, δες το Super Mario RPG. Ειναι πανεμορφο και προτοτυπησε σε παρα πολλους τομεις στο συνολο του.

 
1@The Destroyer[/USER] Αυτό συμβαίνει γιατί η Amiga είναι υπολογιστής και όχι κονσόλα. Έχει τεράστια ποικιλία τίτλων και genres σε αντίθεση με τις κονσόλες που είναι πολύ πιο περιορισμένος ο αριθμός και φυσικά έχει και μεγαλύτερη ποικιλία (όχι αριθμό) χρηστών. Οι computer users ξεκινούν από παιδάκια που βλέπουν τον υπολογιστή αποκλειστικά σαν κονσόλα και θα σου δώσουν 10 action games μέχρι χρήστες μεγάλης ηλικίας που έχουν άλλα γούστα και μπορεί να σου δώσουν 10 strategy games. Προσωπικά αν έβγαζα τοπ 100 χωρίς να προσπαθήσω να είναι ισορροπημένο η συντριπτική πλειοψηφία θα ήταν adventures και RPGs. 

 
To "2016" δεν το είπα εγώ. Επίσης ούτε καν είπα ποτέ ότι κρίνω από το Youtube. Οπότε δεν ξέρω από που βγήκε αυτό. Υπάρχουν και (καλοί) emulators που παιζουν τα παιχνίδια μια χαρά. Και εγώ έχω τα πάντα σχεδόν από emulators και roms και λόγω του ότι δεν έζησα τα home computers πολλά παιχνίδια τα γνωρίζω εκεί.

Τώρα εσύ θα μου πεις ότι αμα δεν έχεις το floppy, άμα δεν έχεις το βρόμικο πληκτρολόγιο, το χριστουγεννιάτικο δέντρο, την παντόφλα της μαμάς στο πρόσωπο κλπ δεν μπορείς να κρίνεις αν το τάδε παιχνίδι έχει καλύτερα γραφικά από το άλλο. Δεν το βλέπω έτσι. Ουτε κι εγώ θα πω σε κάποιον "αμα δεν έχεις φυσήξει την κασέτα, δεν έχεις παίξει Mario πραγματικά, οπότε δεν ξέρεις". Αυτά για μένα είναι αστεία πράγματα. Αμα θέλεις να κάνεις μία σύγκριση αντικειμενικά και να κρίνεις το κάθε game αυτό καθε αυτό, όλα αυτά τα κάνεις στην άκρη. Κι εγώ retro gamer είμαι τα γουστάρω αυτά, αλλά είναι διαφορετικό θέμα, άλλο topic. Εδώ κάνουμε συγκρίσεις παιχνιδιών ωμά. Οπότε δεν νομίζω να είναι σωστό αυτό που λες, ότι είμαι σε λάθος topic και να ασχολούμαι μόνο με κονσόλες. Το λέει καθαρά ο τίτλος. Amiga VS Consoles.

@Leon

Για art direction πολύ δυνατό είναι και το Comix Zone.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

1@Getta Robo[/USER]Η σοβαρή συζήτηση έχει χαθεί από καιρό. Στο repeat: σκουπίδι το Agony/Superfrog, σας έλεγε ψέμματα το Pixel, είχατε 5 κιλά σκουπίδια δισκέτες, εμείς παίζαμε παιχνιδάρες και γελάσαμε τελευταίοι, το Mega Drive ήταν πιασμένο και αναγκάστηκα να παίξω Amiga...Σε διαβάζω, αλλά δεν λες τίποτα το καινούργιο. Την λίστα με τα αγαπημένα μου που την είδες, στην έστειλα και ξέρεις; Το ότι έχω αναφέρει τίτλους, δεν σημαίνει ότι είναι και αγαπημένος, προσπαθώ να αναφέρω παιχνίδια που να μην είναι αρκετά περίπλοκα για να τα αντιληφθείς, ως κονσολάς. Πες μας για τα καλά που έπαιζαν οι φίλοι σου τότε, μήπως μάθουμε και εμείς κάτι που να μας ξέφυγε.

Kανα χίντεν Τζέμ.

Θα μου πεις το Apidya μάλλον, που ίσως είναι το μόνο παιχνίδι που  γυάλισε σε κάποιον αμερικανό youtuber επειδή έχει γιαπωνέζικα στην title screen.

1@Imgema[/USER]Ποιο πληκτρολόγιο και παντόφλα φίλε μου, γιατί ξεφεύγεις, δεν έχεις παίξει τα παιχνίδια σε Amiga, αυτό λέω. Και ναι, δεν τα έπαιξες τότε. Όταν συγκρίνεις κάτι, το κάνεις με τα δεδομένα της εποχής. Έχεις παίξει mega drive, έχεις στο σπίτι σου ένα, έχεις παιχνίδια γι' αυτό, πόσα, τι είδους. Πότε; Το ίδιο για την Amiga. Εποχή σύγκρισης είπαμε 87-92, άντε να πάμε μέχρι 93. Άρα εκείνη την επόχή, τί έπαιρνε ο ένας, και τι ο άλλος, μόνο στα παιχνίδια (γιατί ξεχνάτε ότι είναι και υπολογιστής). Έτσι κάνεις σύγκριση. 

Αυτό που λέει καθαρά ο τίτλος Amiga VS Consoles. Αν εσύ συγκρίνεις το 2018, όλη την βιβλιοθήκη του Mega Drive, με optimal συνθήκες σε απεικόνιση, scanlines, 60fps και με πλήρη διαθεσιμότητα τίτλων, είσαι εκτός θέματος. Το 2018 κολακεύει μόνο το mega drive, γιατί είπαμε, παίζατε σε RF PAL, αγοράζατε παιχνίδι κάθε Χριστούγεννα και Πάσχα, και είχατε 3 genres στα ράφια για να διαλέξετε. Το 2018 ΔΕΝ κολακεύει την Amiga, γιατί το emulation της είναι δυσκολότερο, το 1084 παραμένει η κορυφαία απεικόνιση, και η Ευρωπαϊκή της φύση την έχει αποκλείσει από τα κιτάπια των Αμερικάνων game journos/youtubers (μακρυά απο μας).

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

1@Other_Reality[/USER]

Η πλάκα είναι ότι κι εγώ γενικά όταν κρίνω ένα game από μόνο του, προσπαθώ να κρίνω με τα δεδομένα της εποχής. Δηλαδή δεν θα με δεις να πω ποτέ ότι το Defender of the Crown δεν ήταν εντυπωσιακό όταν βγήκε. Ομως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα παραδεχτώ ότι δεν "γέρασε" και πολύ καλά.

Θα σου δώσω ένα άλλο παράδειγμα. Είμαι fan του Goldeneye στο Ν64. Οταν βγήκε έγινε ένας μικρός χαμός με το FPS genre γενικά. Αλλά σήμερα ο περισσότερος κόσμος δεν το γουστάρει. Και περισσότερο οι νεότεροι που δεν το είδαν στην εποχή του. Ομως δεν διαφωνώ μαζί τους. Από την μία υποστηρίζω το game και αναφέρω τις πρωτοτυπίες που είχε και ότι καινοτομίες εισήγαγε. Αλλά δεν γέρασε καλά. Δεν μπορώ να το συγκρίνω πχ με νεότερα FPS και να μην δω κάποια πράγματα. Ακόμα και αν προσωπικά το Goldeneye ακόμα μου αρέσει περισσότερο από τα περισσότερα μοντέρνα FPS, δεν μπορώ να μην παραδεχτώ ότι τα γραφικά δεν έχουν γεράσει καλά, το frame rate έχει θέματα, το AI είναι πρωτόγονο πλέον (άσχετα αν τότε ήταν φοβερό) κλπ.

Από την μία ναι, το παιχνίδι στην εποχή του ήταν έπος. Από την άλλη όμως αμα το συγκρίνεις με ένα παιχνίδι που έχει πιο σύγχρονα γραφικά ή καλύτερο AI και πεις "το τάδε game είναι καλύτερο σε αυτούς τους τομείς" δεν θα πω κάτι. Λογικό να ξεπεραστεί σε κάποια θέματα, η τεχνολογία και οι γνώσεις εξελίσσονται. Αν συγκρίνουμε "ιστορίες" και ποιο παιχνίδι ήταν το πιο "σημαντικό" στην ιστορία των games κλπ εκεί αλλάζει το πράγμα αλλά οταν συγκρίνω γραφικά, gameplay, ήχο κλπ, ωμά, είναι άλλο θέμα.

Στο θέμα των emulators τώρα. Με το θέμα του RF είσαι λάθος. Το ότι εγώ έπαιζα με RF τότε δεν φταίει η κονσόλα. Με την ίδια λογική να βάλω κι εγώ όσους έπαιζαν Amiga χωρίς το ακριβό εξτρά monitor. Εφόσον η κονσόλα μπορεί να δείξει καλύτερη εικόνα από RF είναι στις δυνατότητές της οπότε το λαμβάνουμε υπόψιν. Είναι σαν να παραδέχεσαι ότι έχουν καλύτερα γραφικά οι κονσόλες αλλά δεν μπορούσαμε να τα δούμε γιατί δεν είχαμε καλό monitor. Αυτό θες να πεις?

Και ναι, τώρα έχω πλήρη διαθεσιμότητα τίτλων λόγω πειρατείας ROMS. Κι εσύ είχες το ίδιο τότε λόγο πειρατείας δισκετών. Δεν βλέπω κάποια διαφορά πέρα του ότι εμείς αργήσαμε μια 10ετία παραπάνω. Και μην λες για 2018. Τα ίδια θα λέγαμε και το 1999, πάλι όλα τα roms του MD είχα και τότε και πάλι τα ίδια θα λέγαμε εδώ αν υπήρχε το topic.

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

1@Getta Robo[/USER]Η σοβαρή συζήτηση έχει χαθεί από καιρό. Στο repeat: σκουπίδι το Agony/Superfrog, σας έλεγε ψέμματα το Pixel, είχατε 5 κιλά σκουπίδια δισκέτες, εμείς παίζαμε παιχνιδάρες και γελάσαμε τελευταίοι, το Mega Drive ήταν πιασμένο και αναγκάστηκα να παίξω Amiga...Σε διαβάζω, αλλά δεν λες τίποτα το καινούργιο. Την λίστα με τα αγαπημένα μου που την είδες, στην έστειλα και ξέρεις; Το ότι έχω αναφέρει τίτλους, δεν σημαίνει ότι είναι και αγαπημένος, προσπαθώ να αναφέρω παιχνίδια που να μην είναι αρκετά περίπλοκα για να τα αντιληφθείς, ως κονσολάς. Πες μας για τα καλά που έπαιζαν οι φίλοι σου τότε, μήπως μάθουμε και εμείς κάτι που να μας ξέφυγε.

Kανα χίντεν Τζέμ.

Θα μου πεις το Apidya μάλλον, που ίσως είναι το μόνο παιχνίδι που  γυάλισε σε κάποιον αμερικανό youtuber επειδή έχει γιαπωνέζικα στην title screen.
Βασικα δεν μπηκα στο κοπο να αναφερω τις παιχνιδαρες Leander και First Samurai που εχεις ηδη αναφερει. Το θεωρησα σατυρικο, δυστυχως ομως μαλλον εκανα λαθος. Ο καθενας με τον ψυχισμο και τις επιλογες του, δεν κατακρινω.

Θα ελεγα τιποτα σε φαση να παμε στους ιδιοκτητες των Console Club / Athens Club,  να πουμε καμια ιστορια απο τα παλια, αμφιβαλω ομως αν συχναζες. Αλλιως δεν θα εγραφες διαφορα που εχεις αναφερει ηδη. Δεν εχω να προσθεσω κατι αλλο.

 

1@Imgema[/USER]Μιλάμε για ταυτόχρονη σύγκριση, στην εποχή τους. Αυτό που λέμε είναι ποιά ήταν ας πούμε η καλύτερη gaming πλατφόρμα, στην εποχή της. Η ωμή σύγκριση που λες και εσύ, δεν είναι εφικτή για τους λόγους που ανέφερα παραπάνω. Εκτός του offset στην καθεαυτή εμπειρία (οθόνες κλπ, φυσικά παίζουν ρόλο), υπάρχει και το offset του...mindset. 

Δεν γίνεται ωμή σύγκριση γραφικών και gameplay σε μεμονωμένα παιχνίδια, γιατί πρόκειται για διαφορετικές πλατφόρμες. Τα γραφικά για μένα εξαρτώνται από το παιχνίδι, όχι από το hardware μόνο. Ούτε υπάρχει γενική παραδοχή ότι το τάδε σύστημα θα βγάζει πάντα τρομερά γραφικά. Ας πούμε το Lionheart στην Amiga, έχει τρομερά γραφικά, για μένα. Δεν έχω δει το παραμικρό σε Mega Drive, που να φτάνει αυτή την εικόνα της πρώτης πίστας. Δεν έχω δει Overscan σε MD. Γεμάτη οθόνη. Όμως δεν θα βγώ να σου πώ ότι ντε φάκτο η Amiga έχει καλύτερα γραφικά. Αυτό το λέτε εσείς, και θέλετε να το παραδεχτούμε κιόλας. Φυσικά και με το ότι έπαιζες σε RF είναι μείον. Εγώ έπαιζα σε 1084. Η εμπειρία ήταν ανώτερη. Και το θέμα δεν είναι εγώ και εσύ ! ΟΛΟΙ η τουλάχιστον οι πολλοί περισσότεροι, ήταν έτσι ή αλλιώς. Πως γίνεται να το παραβλέψεις αυτό, όταν λόγω της εμπειρίας μας ξέρουμε, ότι έτσι ήταν η κατάσταση; Αυτό εννοώ με το 2018. Αυτό εννοώ με το να έχεις εμπειρία από ...τις εμπειρίες.

 
Βασικα δεν μπηκα στο κοπο να αναφερω τις παιχνιδαρες Leander και First Samurai που εχεις ηδη αναφερει. Το θεωρησα σατυρικο, δυστυχως ομως μαλλον εκανα λαθος. Ο καθενας με τον ψυχισμο και τις επιλογες του, δεν κατακρινω.

Θα ελεγα τιποτα σε φαση να παμε στους ιδιοκτητες των Console Club / Athens Club,  να πουμε καμια ιστορια απο τα παλια, αμφιβαλω ομως αν συχναζες. Αλλιως δεν θα εγραφες διαφορα που εχεις αναφερει ηδη. Δεν εχω να προσθεσω κατι αλλο.
Kαι στα δυο σύχναζα, ειδικά στο AMIGA athens club, (αν θυμάσαι έστω και την ταμπέλα του μαγαζιού που πήγαινες). Σπίτι μου έχω ακομη τα αντίγραφα με τα αυτοκόλλητα, εκεί πήρα τα πρώτα μου παιχνίδια για το Game boy και το Snes, καθώς και τις κόπιες για αμίγκα από την γκοθού την ξανθιά.

 Στο Console επίσης, τι σχέση έχει αυτό με τα όσα έχω γράψει; Εσύ καταλαβαίνεις ότι σιχαίνομαι τις κονσόλες, ή οτι δεν ασχολήθηκα, με τα όσα διάβασες;

Τώρα για το σατυρικό, δεν σε καταλαβαίνω. Το First Samurai δηλαδή είναι μπούρδα; Είναι ηλίθιοι και άσχετοι όλοι στον τύπο (τον ξένο, όχι τον Έλληνα τον ψεύτη τον προπαγανδιστή) που έδωσαν αυτές τις βαθμολογίες;

http://hol.abime.net/563/review

Παίξε Sonic, άστην μπούρδα για μας τους ανίδεους. Δεν.
 

Kαι στα δυο σύχναζα, ειδικά στο AMIGA athens club, (αν θυμάσαι έστω και την ταμπέλα του μαγαζιού που πήγαινες). Σπίτι μου έχω ακομη τα αντίγραφα με τα αυτοκόλλητα, εκεί πήρα τα πρώτα μου παιχνίδια για το Game boy και το Snes, καθώς και τις κόπιες για αμίγκα από την γκοθού την ξανθιά.

 Στο Console επίσης, τι σχέση έχει αυτό με τα όσα έχω γράψει; Εσύ καταλαβαίνεις ότι σιχαίνομαι τις κονσόλες, ή οτι δεν ασχολήθηκα, με τα όσα διάβασες;

Τώρα για το σατυρικό, δεν σε καταλαβαίνω. Το First Samurai δηλαδή είναι μπούρδα; Είναι ηλίθιοι και άσχετοι όλοι στον τύπο (τον ξένο, όχι τον Έλληνα τον ψεύτη τον προπαγανδιστή) που έδωσαν αυτές τις βαθμολογίες;

http://hol.abime.net/563/review

Παίξε Sonic, άστην μπούρδα για μας τους ανίδεους. Δεν.
Συχναζα απο το 1992-1993, τοτε το ειχε γυρισει για τα καλα στις κονσολες, επαγγελματιας και διορατικος ηταν ο ανθρωπος, λογικες κινησεις εκανε.

Το Console Club λειτουργουσε και ως Amigaδικο, κατα πολυ μεγαλυτερο απο τα περισσοτερα αλλα του χωρου, καθως ειχε 10+ Amiga 500 με χρονοχρεωση. Σταδιακα τοτε τις αντικαθιστούσε με κονσολες επισης για ευνοητους λογους.
Καταλαβα οτι καπου το 1992-1993 σταματησες να πηγαινεις προς τα εκει, εαν πηγαινες ποτε καθολου γενικα.

Για το First/Second Samurai μας καλυψε ο 1@Leon[/USER]

Δες τα reviews για τη μεταφορά του First Samurai στις κονσόλες. Εντάξει άργησε να βγει και έδειχνε τα χρόνια του αλλά και πάλι: Δες τι λέει το Edge (Αγγλικό όχι Αμερικάνικο περιοδικό) που προφανώς οι συντάκτες γνώριζαν από Amiga και Ευρωπαϊκό gaming.

"It is weird, First Samurai is obviously one of those computer games that has tried desperately to be like a console game - with simple platforms and a slick and fast-moving main character - but now that it has finally made it onto the SNES it looks like a fish out of water. First Samurai really does feel like an old Spectrum game, which was no bad thing - five years ago." 5/10

Νομίζω ότι αυτή η πρόταση συγκεντρώνει ότι πιστεύω για τέτοιου είδους παιχνίδια. Προσπαθούσαν να μοιάζουν με παιχνίδια κονσόλας αλλά τελικά δείχνουν έξω από τα νερά τους, και αυτά και οι δημιουργοί τους.
και ναι, πανασχετοι αρθογραφοι που αναφερεις, αν οχι κατευθυνομενοι. Καπου εκει ηρθανε για τα καλα και οι κονσολες και εδειξαν πως ειναι τα σωστα παιχνιδια επιπεδων. Γιαυτο και υπαρχει μονο σε λιστες καλων παιχνιδιων των Amigaδων, δεν ειχαμε λογο να ασχοληθουμε με σκουπιδια οπως αυτο.
Παρεπιπτωντος, οι φυλλαδες που φιλοξενει το hol, παρουσιαζαν το ΜΚ2 ισαξιο του ηλεκτρονικου. http://hol.abime.net/2516/review

Κατι τετοιες μπουρδες ταιζαν απο τοτε στο κοσμο, και κατελληξαν οι περισσοτεροι στο ταμειο ανεργειας οταν βγηκαν οι κονσολες.

 
Τώρα για το σατυρικό, δεν σε καταλαβαίνω. Το First Samurai δηλαδή είναι μπούρδα; Είναι ηλίθιοι και άσχετοι όλοι στον τύπο (τον ξένο, όχι τον Έλληνα τον ψεύτη τον προπαγανδιστή) που έδωσαν αυτές τις βαθμολογίες;

http://hol.abime.net/563/review

Παίξε Sonic, άστην μπούρδα για μας τους ανίδεους. Δεν.
Οι Amiga reviewers στον Αγγλικό τύπο ήταν και ηλίθιοι και άσχετοι. Πραγματικά διαβάζω κάποια πράγματα και συγχύζομαι. Δες τα review που πήρε το First Samurai όταν βγήκε για το SNES που εκεί τουλάχιστον είχαν μέτρο σύγκρισης πολύ ανώτερα παιχνίδια. Βέβαια η έκδοση για το SNES είναι πετσοκομμένη και dumbed down αλλά όχι τόσο ώστε να δικαιολογεί την τόσο μεγάλη απόκλιση. Μην την ψάχνεις τα platform  games για την Amiga ήταν καλά σε σχέση με τα άλλα της Amiga. Μην προσπαθείς να τα συγκρίνεις με SNES και MD γιατί θα χάσεις. Βασικά αν έχει πλατφόρμα και από το NES θα χάσεις. Δεν υπάρχουν παιχνίδια στην Amiga που να φτάνουν SMB3, Duck Tales, Ninja Gaiden, Castlevania III, Bionic Commando, και πολλά ακόμα. 
 
Δηλαδή για να καταλάβω. Αμα κάποιος κάνει review στην κονσόλα Mega Drive, σαν κονσόλα και τις δυνατότητες που έχει κλπ. Θα της βάλει μείον γιατί ο ίδιος έπαιζε με RF, άσχετα αν η κονσόλα έχει την δυνατότητα για καλύτερη εικόνα? Και θα το βάλει συν στην Amiga γιατί ο ίδιος προτίμησε να αγοράσει Monitor αντί για μία καλή τηλεόραση και καλώδιο για το MD?

Δηλαδή ο ίδιος βάζει τρικλοποδιά στο ένα μηχάνημα και μετά το κρίνει? Αυτό είναι, στην κυριολεξία, μη-αντικειμενική άποψη.

Πολυ όμορφο το Lionheart. Aλλά μπορώ να διακρίνω κάποιες "θυσίες". Πχ, υπάρχουν γενικά πολύ λίγα sprites και είναι λίγο άδειο γενικά με αργή δράση κλπ. Και είναι και λίγο zoomed in η όλη δράση για να μην κάνει πολύ μπαμ. Επίσης ο ήχος είναι πολύ αδύναμος με ελάχιστα ηχητικά εφέ. Προσωπικά προτιμώ τα γραφικά του Flink που και στο Mega Drive είναι πανέμορφο και ψιλομοιάζει λίγο το στυλ στο shading.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Και μιλώντας για Άγγλους reviewers πάμε στον διασημότερο αλλά και πιο αμφιλεγόμενο Stuart Cambell. Σε πολλά πράγματα συμφωνώ μαζί του αλλά γενικά ήταν κομπλεξικός και ανεκδιήγητος (όπως οι περισσότεροι reviewers της εποχής). Είναι γνωστή η διαμάχη του με τον Dino Dini για το θάψιμο στο KO2 υπέρ του Sensible. Χμμ πολύ αντικειμενικός (τον είχε προσλάβει η Sensible Software για την οποία σχεδίασε το Cannon Fodder 2). Έχει εκδηλώσει ανοιχτά το μίσος του για τον C64 (ως σπεκτρουμάς). Στην λίστα που έφτιαξε με top 100 spectrum games φυσικά έβαλε μόνο τα κολλητάρια του και παιχνιδάρες σαν το Fairlight δεν χώρεσαν γιατί φτιάχτηκε από κάτι Δανούς με τους οποίους δεν είχε πάρε δώσε. Παρένθεση: Μιας και διάβαζα Zzap!64 είναι γνωστό ότι βάζανε 90+ σε κάθε αγγλουριά ενώ αν ήταν από αλλού έπεφτε θάψιμο. Απλά διαβάστε το review του Pirates! για να δείτε προκατάληψη. Επίσης είχε εκδηλώσει το μίσος του για τα RPGs. Και τότε ρε μπαγλαμά γιατί τα κάνεις review αφού και άσχετος είσαι και δεν τα γουστάρεις; Διαβάστε review για το αριστουργηματικό RPG Adventure hybrid Quest for Glory II

http://amr.abime.net/review_132

Το έπαιξε πέντε λεπτά κουράστηκε από το disk swap το παράτησε και έγραψε "review". Ρε μπαγλαμά βάλε σκληρό παίξτο και μετά κάνε κριτική. Απλά πες ότι αν δεν έχετε σκληρό το παιχνίδι δεν παίζεται. Βέβαια ο τύπος μισεί τα παιχνίδια της Sierra γενικά οπότε και έτσι θα το έθαβε. Αυτοί ήταν οι Άγγλοι "δημοσιογράφοι". 
 
Συμφωνώ σε όλα όσα λες. Αλλά εγώ, προσωπικά, ποτέ δεν έκανα την σύγκριση του "ποιο είναι καλύτερο παιχνίδι". Ο καθένας γουστάρει άλλο gameplay, άλλα genres κλπ. Η σύγκριση Amiga VS Consoles είχε ξεκινήσει για τα γραφικά αρχικά ή τουλάχιστον εκεί επικεντρώνομαι εγώ. Δηλαδή ποιο μηχάνημα είναι το πιο ισχυρό ή πιο μπορεί να βγάλει τα καλύτερα γραφικά και τα πιο εξελιγμένα παιχνίδια. Μετά κατέληξε στο να συγκρίνουμε ποιος έχει τις πιο ζεστές αναμνήσεις, ποιος είναι ο πιο μεγάλος γνώστης και τώρα φτάσαμε να λέμε για την ιστορία και το ηρωικό παρελθόν της Amiga. Εμένα προσωπικά δεν με ενδιαφέρουν αυτά, συγκριτικά παιχνιδιών και ports πιο πολύ μου αρέσει να συζητάω. Και το Atari 2600 έχει μεγάλη ιστορία κλπ αλλά το να πεις ότι το τιποτένιο συγκριτικά intellivision έχει καλύτερα γραφικά ή πιο εξελιγμένα παιχνίδια πχ δεν είναι "προσβολή".
Και πως θα βγάλεις αντικειμενικό συμπέρασμα για τα γραφικά? Αφου ένα τυχαίο παιχνίδι έχει στο ένα 64 χρώματα, parallax scrolling και 15 sprites, ενώ το ίδιο παιχνίδι στο άλλο φορματ έχει 128 χρώματα, σταθερά backgrounds, μεγαλυτερη οθόνη και 10 sprites? Ποιο είναι καλύτερο αντικειμενικά?
Καθε ένα μηχάνημα από τα 3 είχε τα θετικά του και τα αρνητικά του στα γραφικά. Κάθε ένα μηχάνημα προσπαθούσε να εκμεταλλευτεί τα πλεονεκτήματα του. Οταν το ένα μηχανημα έχει περισσότερα χρώματα ενω το άλλο περισσότερα sprites, ένα παιχνίδι με πολλά χρώματα θα είναι καλύτερο στο πρώτο, ενώ ένα παιχνίδι με περισσότερα sprites καλύτερο στο δεύτερο. Ποιο είναι καλύτερο?

Πάρε παράδειγμα το golden axe σε MD και amiga. Στο MD είναι λίγο πιο γρήγορο, έχει καλύτερο animation, είχε πιο αντιπροσωπευτικό gameplay, ενώ στην amiga έχει πολύ καλύτερη μουσική και ηχητικά εφε και μεγαλύτερη οθόνη. Ποιο είναι καλύτερο? Οτι και να απαντήσεις, ο καθένας μπορεί να σου αντιπροβαλλει το άλλο, και έχει επιχειρηματα να το υπερασπιστεί.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα