Amiga VS 16 Bit Κονσόλες

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Aardvark
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Με την σύγκριση του Kick Off 2 με το ISS φυσικά γέλασα, γιατί μπερδεύτηκες;

Τώρα τι γιατί δεν μιλάω και για το Pong, ναί έχεις δίκιο, ούτε Pong υπήρχε στις κονσόλες, είχαμε και Pong, είχαμε και Pacman clones, Tetris clones,  Space Invader Clones, Missile Command κλπ. Το 1998-90 τα θεωρούσες ρετρό δηλαδή, δεν ήθελες να μπορείς να τα παίξεις σπίτι σου; Αυτό δείχνει το πόσο τεράστια γκάμα παιχνιδιών υπήρχαν στους υπολογιστές γενικότερα, σε σχέση με τις κονσόλες, με τα ακριβά devkits και την αποστειρωμένη γραφειοκρατεία να εγκρίνει "υπερσύγχρονα γραφικά". Όσο για το αν είναι ντροπή το Rainbow Islands, τι να πω, προφανώς και δεν έχεις ζήσει εκείνη την εποχή για να καταλάβεις μερικά παιχνίδια τι αντίκτυπο είχαν, δεν μπορώ να το εξηγήσω αλλιώς. Ντροπή το Rainbow Islands που λέμε ότι είναι καλό port, και θα μπορούσε και το Master System να το βγάλει, ε; Μάλιστα!

Τώρα για τα ports που μου παρέθεσες για το Mega Drive, τα μισά και βάλε είναι της Sega! LOL. Χρειάζεται να πω κάτι; Ντροπή είναι που το Golden Axe είναι τιο ίδιο καλό με το Mega Drive και έχει καλύτερη μουσική φυσικά στην Amiga. ΄Τώρα για το Altered Beast, που ήταν και διασημιστική σημαία του MD, δεν χρειάζεται να μιλήσω καν. SHADOW DANCER ; Δεν είναι καν το ίδιο με το arcade, αλλά ΑΛΛΟ παιχίδι στο MD. Το arcade port φυσικά έγινε στην Amiga.

Το Double Dragon βγήκε κάτι αιώνες μετά, το Marble Madness ο θεός και η παναγία, είναι 10 φορές χειρότερο σε όλα τα επίπεδα από της Amiga που είναι ΕΞΟΧΟ port (θες κίνηση, ήχος, καμία σχέση). Τώρα το ότι θέλατε υπερεξελιγμένα γραφικά, ντάξει, δείτε κανα Overscan mode σε Project-X με φουλ καρέ, και μετά πείτε μας για τα όμορφα πατηκωμένα γραφικά του MD με το μπλε περίγραμμα μέσω RF. Έλεος.

Για το αν ξέρω τις βιβλιοθήκες και για την έλλειψη γνώσεων, προφανώς το ανταποδίδω μέσω των παραπάνω.
 
Δεν είπα ότι το Rainbow Islands είναι ντροπή, είπα ΘΑ ήταν ντροπή το PORT, ΑΝ δεν ήταν arcade perfect. Γιατί τα τεχνικά του χαρακτηριστικά ήταν πολύ χαμηλά για μία Amiga. Καμία σχέση με αυτό που κατάλαβες λες και μιλάω για το παιχνίδι το ίδιο. Νομίζω ήταν σαφές αν διάβαζες τι γράφω με λίγη ηρεμία.

Για το Shadow Dancer έχεις δίκιο, πάντα με μπερδεύει αυτό το παιχνίδι.

Οσο για το Golden Axe, αδυνατώ να πιστέψω ότι μπορεί να τα δει κανεις δίπλα δίπλα (ή να τα παίξει) και να πει ότι στην Amiga είναι καλύτερο ή ίδιο ή δεν ξέρω τι άλλο. Δεν ξέρω από ποια οπτική τα βλέπετε κάποιοι αλλά προφανώς όχι από την οπτική των γραφικών (πιο κοντά στο arcade στο MD) ή από το gameplay (πολύ καλύτερο στο MD και πιο γρήγορο).

Α και ποτέ δεν είπα ότι η Amiga δεν έχει arcade ports. Oπότε δεν ξέρω γιατί κρίνεις τις γνώσεις μου. Εσύ ξεκίνησες και είπες ότι τα μόνα Arcade στις κονσόλες που αξίζουν είναι τα MK και SF. Εγώ απλά απάντησα σε αυτό. Ειδικά το MD θεωρούταν "arcade στο σπίτι" για πολύ καιρό. Εκεί πάτησε το marketing της Sega μέχρι που βγήκε το Sonic.

A και δεν βλέπω κάτι κακό στο Marble Madness στo MD? Σχεδόν ίδιο με το Arcade μου φαίνεται (πέρα από τον ήχο). Μήπως έπαιξες κανένα άλλο port? Πχ την Αμερικάνικη έκδοση που δεν ήταν από Tengen?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Καταρχάς το Rainbow Islands δεν είναι arcade perfect του λείπουν τα μυστικά επίπεδα. Κατά δεύτερον  1@Other_Reality[/USER] μην προσπαθείς να συγκρίνεις τα ports της Amiga που συνήθως ήταν άθλια και ήταν και atari st ports που δεν εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες της Amiga με τα ports που γίνονταν στις ιαπωνικές κονσόλες γιατί θα χάσεις. Στην Ευρώπη γίνονταν αρπαχτές και ήλπιζαν να πουλήσουν λόγω του ονόματος. Και μεράκι να είχε ο developer η πρόσβαση που είχε στο αυθεντικό υλικό ήταν ελάχιστη. Μια καμπίνα ή/και μια κασέτα vhs με playthrough. Οπότε και να θέλει πιστό port δύσκολο να βγαλει. Αντίθετα στις κονσόλες το port γινόταν από την ίδια την εταιρεία. Είχαν πρόσβαση στο source code στο original art, στη μουσική, κλπ. Και φυσικά πρόσεχαν (συνήθως) δεν πήγαιναν για αρπαχτές. Τα ports στις κονσόλες είναι στην συντριπτική τους πλειοψηφία ανώτερα από την Amiga. 

A και το shadow dancer ευτυχώς που δεν είναι port του arcade. Το παιχνίδι του md είναι πολύ ανώτερο. 

Σε αυτό που συμφωνώ είναι στην pd scene και στους πολλούς κλώνους (κάποιοι πολύ ποιοτικοί) κλασικών arcades. Τότε δεν είχαμε MAME. Aν ήθελες να παίξεις παλιά arcades η Amiga ήταν ο καλύτερος emulator. 

 
Σωστό, η πρόσβαση σε παλιότερα παιχνίδια είναι ένα συν της Amiga παρόλο που προσωπικά το σνόμπαρα τότε. Γιατί όταν έφυγα από το Master System και πήγα στο MD/SNES αυτό που ήθελα είναι να παίξω καινούρια παιχνίδια νέας γενιάς, με φανταχτερά γραφικά και πιο πλούσιο gameplay, δεν με ενδιέφερε να παίξω κάτι που είχε πια ξεπεραστεί, τεχνικά περισσότερο. Σήμερα βέβαια το εκτιμώ που έχω πρόσβαση και στα παλιά παιχνίδια αλλά είναι και "τσάμπα". Πχ δεν θα έδινα ένα σωρό λεφτά τότε να αγοράσω ένα cartridge του Rainbow Islands στο MD/SNES. Θα τα έδινα για να αγοράσω ένα ROM γεμάτο μεγάλα sprites και άπειρα animation frames. Γι αυτό αγοράζαμε καινούριες κονσόλες, αν δεν ήταν έτσι θα μέναμε και με τις παλιές.
 

1@Imgema[/USER]ok, τωρα καταλαβα για το rainbow, και παλι ομως θα μπορουσε να μην ηταν καλο port, οπως και να'χει, το αν βγει η οχι καλο ενα port, ειναι και θεμα συγκυριας.

Το Golden Axe τωρα, αν και υπαρχουν πιο ειδικοι απο μενα, υπαρχουν bugs στο md που δεν εχει η αμιγκα, κατα τα αλλα ναι, εξακολοθω να τα θεωρω εφαμιλλα, ακομη και αν ειναι παιχνιδι της sega. Δεν υπαρχουν χτυπητες διαφορες.

Οπως και στα υπολοιπα παιχνιδια ομως, μιας και μιλαμε για την pal περιοχη μας, ξεχνατε το slowdown και το πατηκωμα με τα borders. (Γενικως, δεν αναφερομαι στο Golen Axe μονο). Στην amiga συμβαινει το αντιθετο, καθως οι φιλοι μας οι Αμερικανοι ειχαν προβλημα με τα pal παιχνιδια, που ηταν και τα περισσοτερα.

Και εδω, αναρωτιεμαι: Ποσοι απο τους υπερηφανους υποστηρικτες των 16bit κονσολων, ειχατε setup με rgb στα 60, και ποσα παιχνιδια απο αυτα που με παθος υπερσσπιζεστε, ειχατε παιξει τοτε; Και τελος, ποσα απο αυτα ειδατε το 2000+ με emulators; Ποσα απο αυτα τα μαθατε κατοπιν εορτης, και τα παιξατε σε ιδανικες συνθηκες;

Πολλες φορες με τσιγκλησες για το αν γνωριζω βιβλιοθηκες, πες μου ομως, ποσα παιχνιδια επαιξες μεταξυ 87-92, σε κανονικες συνθηκες εποχης;

Εγω θα σου πω σιγουρα πανω απο 1000, οσο και αν σου φαινεται απιστευτο. Μπορει να μην τερματιζα τα περισσοτερα, σιγουρα ομως επαιρνα 20 τιτλους καθε εβδομαδα, τουλαχιστον, στην amiga. Ταυτοχρονα, επαιζα αριστερα-δεξια σε snes, md, pc, gameboy, spectrum, 6128.

Στην amiga, το setup που ειναι σημερα το τελειο, ηταν και τοτε, απο την day one. 1084.

Στις κονσολες, περασαν 20 χρονια για  να αρχισουν να ξεπερνανε το composhit και το rf, να μαζευουν λεφτα για pvm η framemeister. Ενω ποτε μου δεν γνωρισα κατοχο κονσολας τοτε, που να ειχε παιξει πανω απο 20 παιχνιδια.

Τωρα θα ακουσω τα περι σαβουρας κλπ, ομως δεν ιδρωνει το αυτι πια, μετα απο τοσο gaming. Ελπιζω να χαρειτε και εσεις το ιδιο, 20 χρονια μετα με everdrive, youtube και metaljesusrocks, απλα δδν φτανει η...βιβλιοθηκη combined (ριχτε και ενα pc engine μεσα)

 
Φίλε Reality έπεσες στην περίπτωση τώρα. Αν και τα MD/SNES τα απέκτησα σχετικά αργά (μετά το 93) είχα πρόσβαση σε αυτές από νωρίς μέσω ενός φίλου που ξημεροβραδυαζόμασταν μαζί ενώ ταυτόχρονα είχα πρόσβαση σε 2 club που νοικιάζαμε παιχνίδια. Oταν απέκτησα ο ίδιος τις κονσόλες είχα κάθε εβδομάδα και 2 νέα παιχνίδια να παίζω. Αγόραζα λίγα παιχνίδια γενικά γιατί δεν ήμουν πλούσιος αλλά τα αγαπημένα μου τα είχα, έστω και μεταχειρησμένα (τα cartridges δεν χαλάγανε οπότε OK). Και ναι, το 93-96 ήταν η καλύτερη εποχή για αυτές τις κονσόλες. Tα πιο εντυπωσιακά και καλύτερα κατ εμέ παιχνίδια βγήκαν εκείνη την περίοδο. Να ναι καλά τα cartridges και τα ROMs που όσο πέρναγε ο καιρός εξελίσσονταν.

Δεν έπαιξα 1000 παιχνίδια, ουτε καν υπάρχουν τόσα σε κάθε κονσόλα ξεχωριστά. Σίγουρα όμως έπαιξα καμιά 100αριά στην κάθε μία, ποσό αρκετά μεγάλο για κονσόλες και εκείνη την εποχή.

Θα συμφωνήσω σε αυτό που λες περί τηλεοράσεων και RF. Αλλά να πούμε και το ότι στην Amiga το monitor ήταν έξτρα κόστος. Αμα θέλουμε λοιπόν να κάνουμε μία δίκαιη σύγκριση θα λέγαμε για κονσόλες σε καλής ποιότητας τηλεόραση με composite/SCART τουλάχιστον, αγορασμένη αποκλειστικά για αυτές, οπως και το Monitor της Amiga. Δηλαδή βάλε, πόσο κόστιζε μία Amiga 500 μαζί με το monitor και πόσο μία κονσόλα σκέτη? Ε λογικό να έχεις σε κάποιον τομέα κάτι παραπάνω για τα λεφτά που δίνεις.

Για τα PAL δεν θα πω κάτι. Απλά μακριά και αγαπημένοι. Δεν θέλω να έχω καμία σχέση, θέλω να κάτσω σε μία γωνιά και να ξεχάσω τον βασανισμό που υπέστην χωρίς να το γνωρίζω, ως Ευρωπαίος console gamer.

Το Golden Axe στο MD έχει γραφικά και χρώματα πιο κοντά στο Arcade, κινείται πιο γρήγορα, τα sprites είναι ίδια με το Arcade και κινούνται και αυτά στα 60fps και το gameplay είναι ίδιο με 3 κουμπιά. Στην Amiga είναι πιο άσχημο, πιο αργό και το gameplay είναι πιο κουραστικό λόγω που πρέπει να κάνεις tricks για να βγάζεις τις διαφορετικές κινήσεις με το ένα κουμπί.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ναι, οκ, για κονσολακιας καλα την ειχες!

Ομως βλεπεις, και ξερεις κιολας, οτι η ποσοτητα ειναι εντελως δυσαναλογη. Ακομα και ετσι, με τους δικους σου, σχετικα υψηλους ρυθμους στην προσβαση, δεν ειδες τοσα πραγματα, δεν επαιξες τοσο, οσο ενας μεσος amiga/c64/atari st/spectrum/6128 gamer.

Αυτο σαν αναφορα για την δυναμη του home computer gaming γενικα, σαν gaming πλατφορμες. Σιγουρα ειχες καλυτερη ποιοτητα κατα περιπτωσεις, αρκιυσε ομως για την συγκριση;

Για τα pal/rf, τα ειπες και μονος σου.
 
Το ότι έπαιξα πιο λίγα games δεν σημαίνει ότι έπαιξα λιγότερο. Αμφιβάλλω αν από τα 1000 που έπαιξες τα 900 σε κράτησαν πάνω από ένα ή δύο playthrough. Οπότε δεν είναι μόνο η ποσότητα. Είναι και το πόσο διάρκεια έχει ένα παιχνίδι και φυσικά η ποιότητα. Μπορεί να είχα λιγότερους τίτλους αλλά ο κάθε ένας με κράταγε περισσότερο (γενικά). Σίγουρα έπεσε και κάποιο παιχνίδι που το έπαιξα μια φορά μόνο αλλά ήταν σπάνιο φαινόμενο. Για τα καλά παιχνίδια δεν το συζητάω. 8ωρα έκλεινα. Και μετά τα ξανατερμάτιζα again and again, όχι γιατί δεν είχα τι να παίξω αλλά γιατί γούσταρα.

Λίγα παραδείγματα να σου πω. Το TMNT 4 παίζει να το τερμάτισα πάνω από 100 φορές. Ειχα φτάσει σε σημείο να μην τρώω ούτε ένα χρύπημα σε όλο το playthrough. Και η πώρωση ποτέ δεν έφευγε. Ακόμα και σήμερα αν τύχει και το βάλω κολλάω. Το Yoshi's Island (άλλο ένα από τα αγαπημένα μου) ήταν τεράστιο. Πολλές πίστες, πολλές εξτρά, πολλά μυστικά κλπ. Μου πήρε μήνα+ να το τελειώσω. Και άλλο τόσο και παραπάνω να το κάνω 100%. Donkey Kong Country μία από τα ίδια. Super Metroid, άστο, κόκαλα έχω αφήσει... Μιλάω μόνο για single player παιχνίδια, τα multi λογικο να κρατάνε και μια ζωή αφού υπάρχει ανταγωνισμός.

Το θέμα με τα PAL είναι απλά γιατί έτυχε οι κονσόλες να έχουν "βάση" σε Ιαπωνία και Αμερική ενώ η Amiga σε Ευρώπη. Αν ζούσαμε στην Αμερική αυτό θα το κοπάναγα εγώ ενάντια στην Amiga. Οπότε δεν είναι τόσο θέμα Amiga VS consoles. Αλλά region VS region. Και δεν μου απάντησες στο θέμα του monitor. Ναι, έπαιζα με RF στην τηλεόραση που ήδη είχαμε. Αλλά κι εσύ για να έχεις κάτι καλύτερο έδωσες ένα σκασμό λεφτά να πάρεις monitor. Οτι πληρώνεις παίρνεις, κάνω λάθος?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εγώ γιατί πάλι τους περισσότερους που ήξερα με αμιγκα, συμπεριλαμβανομένου κι εμού, τις έιχαμε στην τηλεόραση;

Θυμάμαι μετά απο κάποια χρόνια είχα κάνει έναν μετατροπέα για να συνδέω την amiga στο monitor του amstrad.

To PAL επηρέαζε και την amiga, όχι μόνο τις κονσόλες (50 FPS?).

Και τα παιχνίδια που είχαν μεγαλύτερο playfield στην amiga συγκριτικά με τις κονσόλες ήταν ελάχιστα.

Γενικά διακρίνω έναν ελιτισμό (χωρίς να υπάρχει λόγος) απο home micro χρήστες.

Προσωπικά καταευχαριστήθηκα platforms, action, sports και racing παιχνίδια στις κονσόλες (megadrive κυρίως) και adventures, strategy & w-rpgs στην amiga.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
To PAL επηρέαζε και την amiga, όχι μόνο τις κονσόλες (50 FPS?).
Τα περισσότερα παιχνίδια στην Amiga ήταν made in Europe οπότε από την "μαμα" ήταν 50hz άρα δεν είχαν θέμα στην PAL τηλεόραση. Τα κονσολοπαίχνιδα ήταν made in Japan+US που εκεί είχαν 60hz. Οπότε έπρεπε να κάνουν port στα 50hz και τις περισσότερες φορές αυτή η μεταφορά δεν ήταν καλή και έχανες σε game speed, μέγεθος οθόνης και καμιά φορά ακόμα και στο tempo της μουσικής.

Αλλά ναι, στο θέμα ποιότητας ήταν ίδια με τις κονσόλες φαντάζομαι εκτός αν αγόραζες monitor.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

1@Other_Reality[/USER]

Ομορφο το Worthy, φυσικα δεν αναδεικνύει το παραμικρο απο τις φοβερες και τρομερες δυνατοτητες του ECS, μακαρι να ειναι και καλος τιτλος.
Ακριβως το ιδιο συμβαινει και με την κοινοτητα των κονσολων, βλεπεις τοσο τα ατομα που μεγαλωσαν με αυτες, οσο και φυσικα οι εταιρειες υφιστανται και συνεχιζουν μεχρι σημερα. Σε αντιθεση φυσικα με την ιδια την Amiga. Εδω μιλαμε παντως σε καθε περιπτωση για παιχνιδια, δεν ειναι δυνατον να μιλαμε για συγχρονα αξιολογα προγραμματα σε αυτην αλλωστε. Εχουμε 2018.

Εχεις αναφερει αρκετες φορες για τον πλουτο και επιπεδο των public domain τιτλων της Amiga, εναντι των φτωχων χωριατων ιθαγενων των κονσολων. Θα ηθελες να δωσεις μερικα αξιολογα παραδειγματα; Παρεθεσα καποιους λιγους αξιολογους τιτλους απο την μερια μου, και οχι οτι hack/alternation βγαινει καθημερινα με το κιλο, θα ηθελα να δω κατι αξιολογο αν μπορεις να τα κατανομασεις. Στα πλαισια των δυνατοτητων του μηχανηματος αν ειναι εφικτο, αλλα εστω να εχει καποιο ενδιαφερον.

Τα MSU / Mega-AMP εχουν ηδη εφαρμογη σε παλιους αλλα και νεους τιτλους. Πχ
http://www.nintendolife.com/news/2018/01/its_been_a_bumper_month_for_super_nintendo_msu-1_audio_enhancement_patches
Δεν λεω ενδιαφερον τα Doom / Hexen, τα ειχα δει απο τοτε κιολας, αλλα.. το να υπερηφανευεται κανεις πως ηρθαν εν ετη 201Χ στο συστημα του, θα το ελεγα στεναχωρο. Τοσοι προγραμματιστες ξεκινησαν και μεγαλουχηθηκαν με την Amiga, κατι καινουργιο δεν υφισταται; Δεν μου καθονται καλα οι μεταφορες σας απο τα κατα τα αλλα μισητα PC. Ολα τα παραπανω που αναφερω παντως μαζι με τον φιλτατο 1@Imgema[/USER] ειναι ολοκαινουργιοι τιτλοι, και οχι αναλωμενα παιχνιδια σε 1002 συστηματα. Βλεπε οπως γινεται συνηθως στις Amiga.

Βασικα μιλουσα για μεταφορες που γινονται στο σημερα στις Amiga, καλη ωρα τα Hexen / Doom που αναφερεις. Γιατι ενταξει μπορει τα περιφερειακα να κοστιζουν πολλα χρηματα, δεν το εξεταζουμε ομως αυτο, αλλα κατι καινουργιο και προτοτυπο δεν υφισταται; Η Amiga εδωσε το Απολλώνιο φως στο χωρο των παιχνιδιων, αλλα σημερα λησμονείται;  Δεν το κατεχω, εγω με κονσολες ασχολουμαι πρωτιστως, καινουργια και μοναδικα παιχνιδια βγαινουν ακομα, δεν νομιζω να θελουμε ουτε να χρειαζομαστε καμια μεταφορα απο αλλο συστημα, και σιγουρα δεν θα αντιδρουσαμε σαν ναυαγος που βλεπει ξηρα, καλη ωρα οπως κανουν με τις Amiga και τις νεες-παλιες μεταφορες της.

Απο τα παιχνιδια που αναφερεις παντως, ειχαμε πολυ καλυτερους μοναδικους τιτλους να ασχοληθουμε, σιγουρα ανωτερους τωρα απο πχ τα Robocop και Starwars που παραθετεις. Μα δεν ειπα ποτε ουτε εγω, ουτε προσεξα καποιον αλλον να μιλησε για μεγαλυτερο αριθμο τιτλων. Για ποιοτητα μιλαμε. Και δεν βλεπω το λογο να συγκρινω καλα, ποιοτικα και διαχρονικα παιχνιδια με αυτα που αναφερεις παραπανω. Εχει αναφερθει καλη ωρα ο 1@Leon[/USER] για την διαφορα επιπεδου και δυναμικης ηδη.

Δυστυχως θα ελεγα πως το συνολο των αρθογραφων, ηταν ακριβως αυτο το πραγμα. Ασχετοι, προκατειλημμένοι και αναξιοι τυγχων θετικων αναμνησεων. Γιατι δεν λεω πολυ καλα τα παραδειγματα που θετεις, αλλα οταν βαθμολογουσαν 85%+ σε ενα τιτλο, με γνωμονα πως ειναι της Amiga, αρα και κατι ποιοτικο, ειναι ολα τα παραπανω. Και για το δευτερο μερος, αν συγκρινεις τωρα ασχετα πολυ καλα παιχνιδια μεταξυ τους, και ενω δεν εισαι σε θεση να εκτιμησεις την προσφορα τους στο εκαστοτε συστημα, μιλαμε προφανως για κακους ερασιτεχνες και τιποτα λιγοτερο. Οπως και ηταν.

Απαντωντας στην ερωτηση σου, ως Υπερηφανος υποστηρικτης των κονσολων ,  μεγαλωνοντας μεταξυ Console Club και Teleclub ειδα κυριολεκτικα χιλιαδες τιτλους. Απο ολα τα μηχανηματα, αλλα ευτυχως εζησα τις μερες των 16bit κονσολων απο την αρχη, και δεν επεσα μεταξυ αλλων στην παγιδα και προπαγανδα που κανανε τα αθλια περιοδικα υπερ της Amiga. Επαιζα ολες τις παιχνιδαρες που ειδα και εμαθα. Και ενω ειχα προσβαση σε Amiga, δεν μου προσφερε σε καμια περιπτωση ολα αυτα που κερδισα με τα Mega Drive / Snes.

Περι του Golden Axe, η μεταφορα της Amiga ηταν και ειναι αθλια. Ωραια ναι εχει καλυτερη μουσικη. Τι να το κανω απο την στιγμη που το υποδιεστερο Mega Drive εχει ανωτερη εκδοση και κοστιζε το 1/6 της Amiga; Ειναι μακραν χειροτερος τιτλος σε γραφικα, κινηση, ηχητικα εφε και κινηση.

1@ASiC[/USER]

τα λες παρα πολυ καλα. Ευθυνη εδω εχουν σχεδον αποκλειστικα τα περιοδικα. Σιγουρα στην Ελλαδα. Υπηρχε γραμμη να αποθεωνεται οτιδηποτε ηταν της Amiga, και να παρουσιαζουν οπως οπως παιχνιδια των κονσολων. Τα παραδειγματα ειναι παρα πολλα, και φυσικα τιποτα δεν ειναι τυχαιο. Ειναι αλητεια αυτο που γινοταν, και καλα προωθουσαν την ιδεα πως η Amiga κυριαρχησε εναντι των κονσολων. Πραγμα που ειναι ψεμα απο αλλο γαλαξια.

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
SNES arcade ports : 70+

Acrobat MissionAero Fighters/Sonic WingsArea 88/UN SquadronArkanoidBlazeonBust-A-Move/Puzzle BobbleCameltry/On The BallCaptain America & the AvengersCaptain CommandoCombatribesCosmo Gang the Puzzle Cosmo Gang the VideoDeath BradeFatal FuryFatal Fury 2Fatal Fury SpecialFighter's HistoryFinal FightFroggerGalaxy WarsGradius IIIGunForceHit the IceIREM Skins Game/Major TitleKiller InstinctKing of DragonsKing of the MonstersKing of the Monsters 2Knights of the RoundLethal EnforcersLibble RabbleMagic SwordMagical DropMagical Drop 2Mahou Poipoi Poitto!Midway Presents: Arcade's Greatest Hits: The Atari Collection 1 (Centipede, Asteroids, Tempest, BattleZone, Super Breakout, Missile Command)Mortal KombatMortal Kombat IIMortal Kombat 3Mr. Do!Ms. Pac-ManMuscle Bomber/Saturday Night SlamMastersNBA Give 'n GoNBA Hang TimeNBA JamNBA Jam Tournament EditionNichibutsu Arcade Classics (Moon Cresta, Crazy Climber, Frisky Tom)Nichibutsu Arcade Classics 2 (contains only the original Heiankyo Alien and a remake)Parodius (Da!)Pit-FighterPower InstinctPrimal RageRace Drivin'Raiden Densetsu/Raiden TradRampartRevolution XSamurai ShodownSengokuSteel Talons(?)Street Fighter IIStreet Fighter II TurboStreet Fighter Alpha 2Strike Gunner STGSunset RidersSuper Bomberman Panic Bomber WSuper Buster Bros/Super PangSuper Off-RoadSuper Smash TVSuzuka 8 HoursSyvalionT2: The Arcade GameTeenage Mutant Ninja/Hero Turtles: Turtles in TimeUltimate Mortal Kombat 3Undercover Cops (unlike the GB version that turned it into some weird board game/card battle RPG thing  )Williams' Arcade Greatest Hits (Defender, Defender II, Sinistar, Joust, Robotron)World HeroesWorld Heroes 2WWF Wrestlemania: The Arcade GameSuper Street Fighter II

amiga arcade ports :  240 official list of amiga HOL

mega drive ports : no official list, about 100+
 

1@Imgema[/USER]Το 1084 στοίχιζε όσο 10 παιχνίδια στο MD.  Διάλεγες. 

Όσο για την σχέση ποιότητας και ποσότητας,  πως μπορείς να ξέρεις πόσες ώρες έπαιξα και πόσα φχαριστηθηκα.  Αναλογικά από κάποιον κονσόλα που είχε 1 παιχνίδι Χριστούγεννα και Πάσχα,  η λογική λέει περισσότερο,  αλλά δεν έχει νόημα εφόσον το φχαριστηθηκε και αυτός.  Με ότι έχεις,  πορεύεσαι. Και στην Αφρική παίζουν με ξύλα ακόμα. Καλά περνάνε,  αλλο συζηταμε όμως,  για το Amiga Vs consoles.

Αυτό με την ποιότητα,  αρχίζει και γίνεται εκνευριστικό. Παίζατε κλώνους του sonic και του rtype και του double dragon στο repeat με άλλα γραφικά, ενώ έχει φανεί η τεράστια διαφορά στην ποικιλία.  Παρόλα αυτά,  επιμένετε ότι παίζαμε σαβούρες και χαλια port,. Ίσως εσύ όχι τόσο,  είσαι περισσότερο διαλλακτικος αλλά ήμαρτον. Ενήλικο παιχνίδι δεν παίξατε ποτέ,  αλλά νταξει είχατε τέλεια πλατφορμακια, πάει και αυτό. 

1@ASiC[/USER]Στην γειτονιά μου, όλοι είχαν είτε 1084, είτε το αντίστοιχο Phillips.  Το playfield στην amiga μερικές φορές ήταν γεμάτο,  σε όλη την οθόνη δηλαδή,  θα ήθελα να μάθω πόσες φορές ακριβώς το έχεις δει αυτό σε κονσόλα.  Όσο για τον ελιτισμό που αναφέρεις,  θεωρώ ότι προέρχεται από την έλλειψη σεβασμού από μέρους των κονσολαδων, και φυσικά από τον μηδενισμό που διέπει ορισμένα ποστς που προέρχονται από άγνοια.

1@Getta Robo[/USER] Έχουμε 2018, ευχαριστούμε για την ενημέρωση.  Στην Amiga υπάρχουν ακόμη developments, είτε σε OS,  είτε σε hardware. Επίσης η κοινότητα έχει πολλούς ναυαγούς, αγοράζουν ντοκιμαντέρ για το σύστημα τους,  πάνε σε συναντήσεις και εκδηλώσεις,  και όχι σε comic conventions για να αγοράσουν χιντεν τζεμς του snes που είδαν στο game sack. Δεν έχει νόημα να σου αναφέρω παιχνίδια pd,  γιατί παίζονται με joystick η με mouse keyboard. Δύσκολα πράγματα,  και μόνο ένα κουμπί. 

Παραμένει αναπάντητο το κρίσιμο ερώτημα που έκανα νωριτερα. Πόσα και ποια παιχνίδια παίξατε με pal rf μέχρι το 92, και πόσα σε emulator μετά το 2000 (και βάλε).  Πόσα φοβερά ποιοτικά χιντεν Τζέμς μάθατε από το YouTube,  το assemblergames, το τάδε και το δηνα αμερικανικό site, για να μας πείσετε με τις φοβερές σας γνώσεις για τα libraries και την ποταπή Amiga με το άθλιο golden axe της; 

 Εδω μέσα υπάρχουν (υπήρχαν;) αμιγκαδες με μεγάλη αγάπη και γνωσεις, που προέρχονταν από την αληθινή τριβή,  το τράβηγμα,  το μεράκι για το μηχάνημα και τις εργατοώρες με αυτό.  Οι τρολιες έχουν πέσει σύννεφο,  και φυσικά οι περισσότεροι λακισαν αφού έχουν καλύτερα πράγματα να κάνουν,  από το να συγκρίνουν την αμιγκα με τα παιχνιδάκια της σεγκα και της νιντεντο. 

 

1@Other_Reality[/USER]

Δεν βλεπω λογο να επεκταθουμε σε προγραμματα, και γιατι ξεκαθαρισαμε πως μιλαμε για παιχνιδια, αλλα και επειδη ολα τα κανουμε πλεον με αλλα συστηματα, σαφως καλυτερα αν μου επιτρεπεις να προσθεσω.

Εγω απο την μερια μου μιλησα και για νεους εμπορικους, αλλα και για δωρεαν/ελευθερους τιτλους, οι γενικοτητες δεν μου αρεσουν και τις αποφευγω. Αν θες αναφερε και εσυ καποιον αξιολογο τιτλο με αυτα τα κριτηρια, ειπες 2 οπου μεχρι στιγμης ειναι απειροελαχιστοι για ολα αυτα τα δεδομενα που θετεις.
 

Δεν κραταω λιστα για τα παιχνιδια που εχω παιξει, ειναι παρα πολλα τοτε στα ιδια τα συστηματα, και επισης παρα πολλα μετεπειτα με εξομοιωση. Παιχνιδια απο κοινοτητες κτλ κυριως εμαθα για Amiga, στο Console Club και στο Athens Club που συχναζα επαιζαν κυριως Kick Off - Sensible Soccer, η εντυπωσιακους, αλλα κακους τιτλους οπως πχ το Agony. Μεσω αυτων λοιπον και καλη ωρα το retromaniax, βρηκα πως οντως η Amiga ειδε πολυ ωραια παιχνιδια, μπορει να μην ειχαν τα εντυπωσιακοτερα γραφικα, η να μην ειναι αθλιες μεταφορες απο αλλου, αλλα παραμενουν ποιοτικοι τιτλοι. Το Golden Axe παντως, πιστευω πως θεωρειται παγκοσμιως κακη μεταφορα, και εγω θα το προτιμουσα για να ακουω την μουσικη του, αλλα οχι για να ασχοληθω παιζοντας με αυτο, οπως και εγινε.

Εχουν αναφερθει παρα πολλοι καλοι τιτλοι απο πολυ κοσμο, για ολα τα συστηματα. Εχεις κανει αναφορες μεχρι στιγμης σε τιτλους της Amiga οπως τα Robocop, Agony, Superfrog μεταξυ αυτων. Κακοι τιτλοι δηλαδη. Αναφερε αν θες μερικους που να εχουν καποιο αξιολογο επιπεδο και ενδιαφερον.

Παρεπιπτωντος, μια μικρομεσαια οικογενεια που ας πουμε πηρε Snes στο παιδι της, θα ειχε 3-4 παιχνιδια σε διαρκεια 2-3 ετων. Ειχε την ευκαιρια να αποκτησει Mario World, Castlevania, Zelda και TNMT. Δηλαδη μια πραγματικα ευτυχισμενη ζωη για τον πιτσιρικο. Δεν βλεπω πως τα Buba n stix η το Superfrog θα ειχαν καποιο ενδιαφερον εναντι αυτων. Και ας ηταν "δωρεαν". Εκει καταλληγω.

 

1@Getta Robo[/USER]Στις ποσες σελιδες του θρεντ εχω αναφερει κα αλλα παιχνιδια, ενω γενικα στο φορουμ εχουν γινει κουβεντες για πολλα ακομη. Εκατονταδες δηλαδη. Εσυ εχεις ενα ιδιαιτερο τροπο να κρατας π.χ το agony, η δεν ξερω τι αλλο θα τυχει. Οπως ενημερωθηκες πληρως διαδυκτιακα για τα υπολοιπα διαμαντια των κονσολων, θα βρεις ετσι και αυτα της αμιγκα.

Για τις νεες εμπορικες κυκλοφοριες δεν υπαρχει λογος να επεκταθω, αφενος δεν θα σε ενδιαφερουν, απο την αλλη οπως σου ειπα η κοινοτητα κανει focus σε πιο συγχρονες πλατφορμες amiga. Και δικαιως.

Η δικη μου γνωμη λοιπον, ειναι οτι εσυ και ο imgema δεν ειχατε σχεδον καμια επαφη με την αμιγκα σαν πλατφορμα, και την ειδατε πρωτη φορα στο youtube. Ας δεχτω το οτι ειδες live και kick off, sensible, μιας και μονο αν ησουν σε σπηλια σου ξεφευγε αυτο. Αρα πως γινεται να εχεις γνωμη για τα παιχνιδια που δεν εχεις καν παιξει, η αν οντως επαιξες, το εκανες σε emulator δυο δεκαετιες μετα..

Πως γινεται να εχεις αποψη για το pacman και το tomahawk, οταν δεν ξερω που πως ποτε και για ποσο το κρατησες στο χερι σου;

Πως γινεται να μιλας για gaming ανωτεροτητα, οταν μου λες για 4 carts παιδικων τιτλων που κρατανε μια ζωη , αγνοωντας τα μισα και βαλe genres στο gaming. Ας εβαζες μια κονσολα με 4 καρτ, και μια αμιγκα με 100 δισκετες, και θα βλεπαμε ποιος πιτσιρικας θα διαλεγε τι να γελουσαμε. Ουτε ενας δεν θα διαλεγε το snes.

Ετσι θεωρω οτι οι αποψεις αυτες ειναι τεχνητες, η αποτελεσμα διαστρεβλωσης ειτε απο ξενοφερτα media, ειτε απο αγνοια για την κουλτουρα της amiga, που ειναι προφανης σε αυτα που διαβαζω. Επισης, με ταυτοχρονη ελλειψη επιγνωσης της πραγματικοτητας 87-92 στην Ελλαδα, αφιυ μεχρι και τα pixel user της εποχης, τους εβγαλες ψευτες και προπαγανδιστες. Αν θες τη γνωμη μου, δικιο ειχαν για το ps1 οτι ηταν συνεχεια της amiga, γιατι τοτε ενηλικιωθηκαν και οι κονσολαδες.

Προσεξε, δεν στεκομαι στο οτι σου αρεσε το md η το snes, και εμενα μου αρεσαν, αλλα στο οτι προσπαθεις να κρινεις (εμφατικα κιολας), κατι το οποιο αγνοεις πληρως.

Δεν γινεται να μου μεταφερεις την αποψη του αμερικανου youtuber για την αμιγκα, που δεν ξερει την τυφλα του, σε ενα ελληνικο φορουμ με αμιγκαδες, ετσι ξεροσφυρι. Μας διαβαζει κοσμος που τα εζησε αυτα, και προφανως με αυτα που διαβαζει, εφυγε τρεχωντας.

Εν κατακλειδι, δεν προσπαθω να αποδειξω κατι ουτε σε σενα, ουτε σε μενα ουτε, σε κανεναν. Απλως θα ελεγα να αφησεις την amiga στην ακρη, γιατι δεν μπορεις να την καταλαβεις, εαν δεν την εζησες στο peak της πρωτο χερι. Εισαι παιδι της κονσολας, και αξιος υπερμαχος, ειπες οτι και τα pc τα σιχαινεσαι αρα η νοοτροπια δεν μπορει να αποκτηθει ετσι απλα.

Παιζαμε μεχρι και τσοντοπαιχνιδα, στριπ ποκερ κλπ κρυφα απο τη μανα μας, δεν γινεται μεσω youtube η μεταφραση σε τετοια σκηνικα.

Χωρια το μη gaming.

Amiga, θρησκεια ! (Για το οπαδιλικι που κατεκρινες!)

 
Εγώ να ρωτήσω, το "ενήλικο" παιχνίδι τι εστί? Προσωπικά παίζω ότι νά ναι, δεν έχω κόμπλεξ ή ανασφάλεια με τον αντρισμό μου. Το Super Metroid (το αγαπημένο μου 16bit game, γι αυτό το αναφέρω πάντα) είναι αρκετά αντρικό? Το Comix Zone ας πούμε? θα με κοροϊδεύατε αν έπαιζα?

Θα προτιμούσα να έπαιζα πάντως το Yoshi's Island παρά ένα σωρό "ενήλικα" και καλά cinematic παιχνίδια χωρίς ουσία, μόνο στυλ και εντυπωσιασμό.

Edit: Ρε παιδιά, μην μιλάτε για το παρελθόν του άλλου χωρίς να τον ξέρετε.. Πόυ ξέρει τώρα ο άλλος εγώ που γνώρισα την Amiga ή που την είδα πρώτη φορά...  Στο Youtube? Τι ήμαστε 15χρονα?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ο πόλεμος των κόσμων. Οι Ευρωπαίοι με τα home computers, οι γιαπωνέζοι με τις κονσόλες τους, οι αμερικανικοί με τα PC τους.

Τι να συγκρίνουμε? Το hardware ή το software ? Μήπως το τελικό αποτέλεσμα? Δύσκολο. Ίσως και αδύνατο σε κάποιους τομείς. Σε μερικούς τομείς είναι κάπως πιο ξεκάθαρα τα πράγματα. Οπως ο ήχος. Εκει έχουμε από την μια την καλύτερη πηγή ήχου της amiga με τα samples και τον μεγαλύτερο χωρο αποθήκευσης που αυτά απαιτούν (την άπειρη θεωρητική χωρητικότητα των δισκετών) ενώ από την άλλη τα περισσότερα κανάλια ήχου των κονσολών. Ο προφανής νικητής είναι η καλύτερη πηγή ήχου, εκτός και εάν η amiga δεν είχε κανένα κανάλι ήχου να την προωθήσει. Τα 4 στερεοφωνικά όμως αρκούν για την εποχή τους. Αντίθετα τα πολλά κανάλια ήχου δεν βελτιώνουν την παραγόμενη ποιότητα ήχου. Είναι σαν να βάλουμε 10 κανάλια ήχου στο atari2600, αυτό θα του προσδώσει καλύτερο ήχο από το sega mega drive των 6 καναλιών?

Για τα γραφικά δυστυχώς δεν υπάρχει αντικειμενικό κριτήριο, αφοί ναι μεν η amiga έχει περισσότερα χρώματα ταυτόχρονα, όμως το SNES έχει μεγαλύτερη παλέτα, ενώ θεωρητικά πλεονεκτήματα έχει και το MD των πολλών sprites κτλ. Όποτε δεν υπάρχει ξεκάθαρη υπεροχή. To software απλα καλειται να αξιοποιησει τα οποια πλεονεκτήματα.

Χειρισμός. Εδω και εάν είναι μπερδεμένα τα πράγματα. Οι κονσόλες με 3 (MD) και 6 κουμπιά (SNES) και σταυρό στο joypad, ενάντια στο 1 κουμπί και στη μπίλια του Pacman/tomahawk άλλα και το mouse της amiga. Εδω έχει να κάνει με το software. Σαφέστατα ένα παιχνίδι με 6 κουμπιά θα είναι καλύτερο στο SNES. Παιχνίδια όπως το SF και το NBA JAM άπλα δεν είναι παίζονται με 1 κουμπί στην amiga. Απο την άλλη όμως και παιχνίδια όπως το kick off 2 δεν παίζονται με joy pad. Ούτε strategy όπως το Dune2 ή adventures μπορούν να παιχτούν με joy pad, ενώ στην amiga είναι άριστα με το ποντίκι της. Αρα εξαρτάται από το game.

Ποιότητα τίτλων: ούτε εδώ είναι ξεκάθαρα τα πράγματα. Οι κονσόλες είχαν ποιοτικότερους τίτλους, άλλα η amiga είχε πιο περίεργους, ανορθόδοξους, πειραματικούς, προοδευτικούς τίτλους. Οι γιαπωνέζικες παράγωγες των κονσολών ήταν πιο ... γιαπωνέζικες (προσοχή στην λεπτομέρεια, πειθαρχεία) ενώ στην amiga οι Ευρωπαίοι προγραμματιστές από demo σκηνές και δωμάτια έβγαζαν ότι τους ερχόταν στο κεφάλι. Οι κορυφαίοι τίτλοι και από τις 2 πλευρές είναι απλησίαστοι από την άλλη πλευρά άλλα αυτό οφείλεται και στο διαφορετικό hardware.

Ποσότητα τίτλων: εδώ η amiga υπερτερεί, άπλα επειδή ο καθένας μπορούσε να κυκλοφορήσει ότι ήθελε, χωρίς να δώσει αναφορά σε κανέναν. Σίγουρα η amiga έχει περισσότερη σαβούρα, άλλα και οι κονσόλες έχουν πολύ σαβούρα.

Περιφερειακά: εδώ η amiga υπερτερεί, άλλα αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι είναι υπολογιστής για όσους ξεχνάνε. Τα περισσότερα όμως περιφερειακά της amiga δεν προσφέρουν κάτι εξτρά στο gaming, εκτός από το τρέξιμο του killer application που λέγεται WHDLOAD. Οσο γρήγορη CPU και να έχεις, όση μνήμη και να έχεις, το sensible θα είναι το ίδιο.

Arcade conversions : και εδώ η amiga έχει περισσότερα, άλλα εάν θες τέτοια μάλλον το MD είναι η επιλογή σου. Γιατί άπλα έχει τα conversions της sega, και δεν είναι ούτε λίγα ούτε αναξιόλογα.

Μεσo αποθήκευσης: δισκέτα ή cartridge? Αυτό το έχετε αναλύσει όσο δεν πάει, άλλα αντίθετα με ότι γράφουν μερικοί, οι δισκέτες έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα από τα cartridge διότι είναι πολλές ενώ το cartridge είναι ένα. Loading time, disk swapping, τιμή αγοράς είναι άλλοι παράγοντες που έχουν ήδη αναλυθεί. Γενικα σημερα το cartridge ειναι πιο ορθοδοξη λυση.

Κορυφαίοι τίτλοι: εδώ και εάν γίνεται κόλαση. Εαν θες Mario και donkey kong, τότε SNES θες, ούτε καν το PS4 δεν σου κάνει όχι η amiga. Όλοι έχουν τα όπλα τους, μην τα γράφω, sonic, shadow of the beast κτλ κτλ Οτι σου αρεσει αγοραζεις.

Τα περιοδικά της εποχής τι ρόλο έπαιξαν? Έγραφαν μεν ανακριβείς, άλλα στην πλειοψηφία τους οι συντάκτες έγραφαν άπλα αυτό που έβλεπαν. Άλλωστε στο pixel και user οι διαφημίσεις της amiga ήταν πολύ λιγότερες από της sega και αργότερα Nintendo, όποτε εάν θεωρητικά υπήρχε μια προκαταληψη υπέρ κάποιου, αυτη θα έπρεπε να είναι υπέρ των κονσολών που πλήρωναν περισσότερα.

Τελικά ποιος είναι ο νικητής? Γιατί εδώ μιλάμε για την βασίλισσα των 16bit και οι άλλοι στην άλλη άκρη του κόσμου (αμερικη, ιαπωνια) έχουν άλλη γνώμη? Γιατί άπλα δεν είχαν amiga. Είναι δικαιολογημένοι. Είδαν τα παιχνίδια μέσα από κάποιον emulator (στην καλύτερη περίπτωση) ή μέσα από το youtube και αμέσως έγιναν ειδικοί. Μέσα από τα monitor των PC τους, με την 4Κ ανάλυση, που έδειχνε τα τετραγωνισμένα γραφικά της amiga (χωρίς κάποια custom βελτίωση) και αφου είχαν πριν παίξει το ολοκαίνουργιο παιχνίδι στο PC τους σε 4Κ. Δεν την έζησαν τότε. Αυτοι είναι οι αμερικανοι και οι γιαπωνέζοι, σαν να γράφουμε εμείς ότι ξέρουμε καλύτερα τον πόλεμο της Κορέας επειδή είδαμε 100 βιντεακια, από ότι ένας που είχε πολεμήσει εκεί.

Τι γίνεται όμως με τους Έλληνες πολεμάρχους? Εδω η εξήγηση είναι καθαρά ψυχολογική. Οταν κάποιος αγόραζε ένα παιχνίδι σε MD ή SNES και πλήρωνε 25.000 δραχμές, του ήταν αδιανόητο ότι ήταν χειρότερο από μια εκδοσή που στοίχιζε 1000 δραχμές. Ηταν η ψυχολογική ήττα ότι δεν μπορεί ο άλλος να πηρε κάτι καλύτερο από το δικό του και να το πηρε και φθηνότερα. Θα ΕΠΡΕΠΕ το ακριβότερο να είναι και καλύτερο. Όμως η πραγματικότητα ήταν άλλη.

Το δεύτερο πάλι καθαρά ψυχολογικό θέμα ήταν οτι οι περισσότεροι console gamers δεν μπορούσαν να δεχτούν την αλήθεια ότι ένα μηχάνημα που δεν είναι φτιαγμένο για games, είναι καλύτερο στα games από ένα μηχάνημα που σχεδιάστηκε μόνο για games. Αυτη η εντός έδρας ήττα. Θα ΕΠΡΕΠΕ μια κονσόλα που είναι αποκλειστικά φτιαγμένη για games, να είναι καλύτερη από έναν υπολογιστή που δεν είναι μόνο για games. Για δεύτερη φορά η πραγματικότητα ήταν άλλη.

Τρίτο και πάλι ψυχολογικό θέμα είναι ο εσωτερικός ανθρωπινός εγωισμός του “αφου το πήρα εγώ, είναι καλύτερο”. Δεν κρίνουμε αρνητικά την επιλογή τους για κονσόλα, άλλα αυτη η επιλογή δεν αποδεικνύει ότι επειδή το επέλεξαν, θα ΕΠΡΕΠΕ να είναι και το καλύτερο. Για τρίτη φορά η πραγματικότητα ήταν άλλη.

Αυτό τα 3 πράγματα, ότι τελικά το ακριβότερο δεν ήταν το καλύτερο, ότι ένα μηχάνημα που δεν είναι αποκλειστικά για games είναι καλύτερο στα games, και ότι το αγόρασαν δεν σημαίνει ότι είναι καλύτερο, είναι τα γεγονότα που έχουν οδηγήσει μερικούς να βλέπουν τα πράγματα με το δικό τους, αλλήθωρο αν όχι τυφλό μάτι. Αυτοι που είχαν τότε στην Ελλαδα την δυνατότητα να δουν ταυτόχρονα όλα τα μηχανήματα έχουν κάνει την επιλογή τους για αυτό και είναι περισσότεροι.
 

1@Imgema[/USER] Δεκτη η παρατηρηση. Ποτε λοιπον επαιξες σε αμιγκα για πρωτη φορα, αν επιτρεπεται;

Μην μπλεκεις το ενηλικο με το αντρικο. Εννοειται πως αναφερομαι στην θεματικη/χειριστικη πολυπλοκοτητα των παιχνιδιων.

Ελεγες πριν για το Monaco Gp. Μηπως εχεις υποψη σου το Formula 1 της microprose; Κανε την συγκριση. Moonstone; Settlers; Frontier; Armour Geddon; Ποσα ακομη δεν μπορω τωρα να σκεφτω απο adventure και rpgs. Μπορει εσυ να ικανοποιεισαι με μανιταρακια στο yoshis world, γεματο ουσια, ενω εμεις καναμε ανουσιο space travelling, με εμποριο, πειρατεια και διαστημικες μαχες.Η μαθαιναμε απεξω την monza με τον ayrton senna, ανουσια χωρις διασκεδαση πραγματα.

 
Η δικη μου γνωμη λοιπον, ειναι οτι εσυ και ο imgema δεν ειχατε σχεδον καμια επαφη με την αμιγκα σαν πλατφορμα, και την ειδατε πρωτη φορα στο youtube. Ας δεχτω το οτι ειδες live και kick off, sensible, μιας και μονο αν ησουν σε σπηλια σου ξεφευγε αυτο. Αρα πως γινεται να εχεις γνωμη για τα παιχνιδια που δεν εχεις καν παιξει, η αν οντως επαιξες, το εκανες σε emulator δυο δεκαετιες μετα..
O imgema στην πραγματικότητα είδε για πρώτη φορά Amiga το 2016 στην συνάντηση στο σπίτι του Shock που κάναμε. Κρίμα που παίζαμε συνέχεια sensible και lotus 2. Όχι τίποτα άλλο, αλλά να έβλεπε το παλικάρι και κανένα άλλο παιχνίδι για να μπορεί να σχηματίσει μια άποψη. Φίλε Τάσο χωρίς παρεξήγηση το ξέρεις, αλλά να βγάζεις σοβαρό συμπέρασμα από βίντεο στο youtube ή από emulator εν έτι 2018, χωρίς να έχεις ζήσει εκείνη την εποχή τους 16bit υπολογιστές, ε δεν είναι και ότι καλύτερο.

Τον gettarobo δεν τον γνωρίζω τον άνθρωπο. Είμαι σίγουρος όμως πως το 1987 στην παρουσίαση της A500 θα κρατούσε το master system της sega. :D

Συνεχίστε να γράφετε, εγώ και άλλοι εδώ μέσα διασκεδάζουμε απίστευτα με τον παιδικό σας φανατισμό για τις κονσόλες. Keep up the good work.
 

1@telonio[/USER] E όχι κι έτσι ρε αδερφέ, lol.

Amiga είδα πρώτη φορά... δεν θυμάμαι ημερομηνία. Σίγουρα πριν τις 16bit κονσόλες πάντως. Ηταν δύο παλικάρια που την είχαν και καμιά φορά έπαιζα κι εγώ. Αλλά δεν θυμάμαι να μου έπεσε το σαγόνι. Η πρώτη φορά που έγινε αυτό με 16bit μηχάνημα ήταν όταν είδα το Sonic σε μία βιτρίνα.

Το Monaco GP το ανέφερα ως καλό Arcade port. Γενικά τότε δεν με τρέλαναν τα racing πέρα από το F-Zero. με τα Racing ξεκίνησα αργότερα όταν έγιναν 3D με textures κλπ. Είδα το Daytona USA και με έπεισε.

Ρε συ Reality δεν γίνεται να είσαι defensive ενώ εσύ ξεκινάς να κάνεις την "επίθεση" ο ίδιος. Εσύ είπες ότι εγώ έπαιζα με παιδικά παιχνιδάκια και απλά σου απάντησα. Και ναι, εξακολουθώ να μην έχω κανένα θέμα με τα "μανιταράκια" του Yoshi. Δεν καταλαβαίνω γιατί σου δημιουργεί τόση ανασφάλεια κάτι τέτοιο πάντως είναι κρίμα να χάνεις τέτοιες παιχνιδάρες μόνο και μόνο για αυτό. Σε πληροφορώ είναι από τα πιο καλοσχεδιασμένα και έξυπνα platforms. Και ξέρω απο platforms, τα έφαγα στην μούρη εξάλλου.

Και Telonio, δεν χρειάζεται να "ζήσω" ένα μηχάνημα για να βγάλω συμπέρασμα. Δηλαδή ένας που δεν έχει παίξει ποτέ με κανένα από τα δύο και του τα δώσεις τώρα με τα 10 καλύτερα games να τα συγκρίνει δεν θα μπορεί να πει ποιο του αρέσει περισσότερο? Δεν συγκρίνω αναμνήσεις ούτε θρησκείες, ούτε κουλτούρες, ούτε τίποτα απο αυτά. Βλέπω ένα game, τα γραφικά του, τον χειρισμό, κλπ και συγκρίνω απλά με ένα άλλο παιχνίδι. Δεν είναι επιστήμη, ούτε χρειάζεται να "είσαι φτασμένος". Video games είναι.

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα