santosp
RetroActive
- Joined
- 25 Νοέ 2008
- Μηνύματα
- 298
- Αντιδράσεις
- 3
Προσφατα αγορασα απο ενα μελος του Retromaniax ενα μονιτορ Commodore 1084 SD κατασκευης 1992. Το μονιτορ ηταν νεκρο και δεν ειχε πορτακι εμπρος. Στοιχησε 10 ευρω. Οταν παρελαβα το μονιτορ στα χερια μου, ειδα ότι ακριβως μου ειχε πει ο πωλητης, αλλα επιπλεον την κιτρινιλα της αρκουδας, σταμπες, αλλα και αυτοκολλητα επανω σε αυτο. Σε καποιο μαλιστα σημειο φαινοταν σαν να ειχε καποιος κολλησει κατι σαν κονκαρδα με κολλα στιγμης, και ειχε μεινει κατι σαν εξογκωμα κολλας. Στο πισω μερος καποιος ειχε γραψει με ασημι ανεξιτηλο μαρκαδορο <>, λες και ηταν ανταλλακτικο σε μαντρα αυτοκινητων, και το ειχαν μαρκαρει!
Η πρωτη μου αισθηση ηταν σαν να σου τραβανε σφαλιαρα με ολο το κεφι!!! Με το που την εβαλα στο σπιτι και την ειδε και η γυναικα μου, αλληλοκοιταχτηκαμε και επειτα ανεφωνησα... μηπως να την πεταξω κατευθειαν; Εκατσα λιγο στον καναπε κοιταζοντας το, απελπισμενος. Σκεψεις οπως ενταξει το φτιαχνεις δουλευει και επειτα ανακαλυπτεις μια πεσμενη σε φωτεινοτητα οθονη. Αλλα και ετσι να μην ειναι το φτιαχνεις δουλευει και μετα το ξανακρυβεις μην το δει κανεις και σε παρει με τις πετρες!
Τελος αποφασιζω να ασχοληθω με το ηλεκτρονικο κοματι μονο και μονο απο περιεργια. Να δουμε τι στο καλο εχει ρε παιδι μου!! Ετσι κανω το λαθος να ξεκινησω να το ανοιγω στο γραφειο μου. Και λεω λαθος γιατι αν εβλεπε καποιος τι χολερα και πανωλη υπηρχε εκει μεσα........ Εξω στο μπαλκονι κατευθειαν. Μεσα μαλι της γριας και η απολυτη μαυριλα, σε τετοιο βαθμο που οτι αγγιζες επρεπε αμεσα να πλενεις τα χερια σου.
Αφου η πλακετα και η οθονη καθαριστηκαν με πινελο, καθαριστικο πλακετας και βρεγμενο πανι, ξεκινησε η ανιχνευση της βλαβης. Το μονιτορ δεν αναβε καθολου. Επειτα απο καποιες ψυχρες κολλησεις αρχισε να δινει σημαδια ζωης το τροφοδοτικο κανοντας το γνωστο <<τικ-τικ>>. Αλλα και παλι εικονα γιοκ! Με λιγη ακομα ανιχνευση αλλαχτηκε το τρανζιστορ εξοδου της υψηλης, και επιτελους αναψε. Η αγωνια κορυφωνοταν για το αν βαζωντας σημα βιντεο θα εβλεπα εικονα της προκοπης ή καμια σκουριλα, και θα την πεταγα κατευθειαν απο το μπαλκονι στον πισω κηπο να δω αν κανει ωραιο μπαμ!
Τελικα συνδεοντας ενα MegaDrive και παιζοντας με τα ρυθμιστικα, οχι μονο ειδα <<φως>>, αλλα και πολυ καλα χρωματα. Αντε βρε να μας ζησει, σκεφτηκα σαν αλλος νεος πατερας. Την επομενη ημερα ενα σετ πυκνωτων στα κυκλωματα ισχυος οπως τροφοδοσια, οριζοντιο, καθετο, υψηλη (γυρω στα 20 κοματια) αλλαχτηκαν. Επισης εξαρμωστηκαν απο τις ψυκτρες τους τα κυκλωματα οπου υπηρχαν, καθαριστηκαν και ξαναεφαρμοστηκε σε αυτα φρεσκια θερμοαγωγιμη αλοιφη. Τελος λαδωθηκαν εσωτερικα ολα τα ποτενσιομετρα και διακοπτες, και εγινε επιλεκτικα ενα ξαναπατημα ψυχρων κολλησεων. Ειδικα στην πλακετα πισω απο τον καθοδικο σωληνα, σχεδον ολες οι κολλησεις ηταν για τα πανηγυρια. Ολα καλα μεχρι εδω, να εβρισκα και ενα σετ καπακια να τα βαλω μεσα.
Μια και δυο γενικο ξεντυμα απο οτι υπαρχει στα πλαστικα, βγαλσιμο με πιστολακι και ξυστρα τα αυτοκολητα, και πεταμα ολα μεσα στην μπανιερα, συμπεριλαμβανομενων και των πλαστικων απο διακοπτες και ποτενσιομετρα. Μπολικο Tide ζεστο νερο, σφουγγαρι και καλο κουραγιο. Μετα το ξεπλυμα και αφου βουλωσε το λουκι, το αποτελεσμα ειναι να εχει φυγει απο μεσα η μαυριλα, αλλα εξωτερικα η κιτρινιλα εκει απτοητη. Ειχαν επισης εμφανιστει και σημαδια ακριβως εκει απο οπου ειχαν βγει τα αυτοκολλητα. Τα σημαδια δεν ηταν αλλο απο το φυσικο χρωμα του πλαστικου. Η αληθεια ειναι οτι η κιτρινιλα ειχε σπασει καπως.
Το πηρα τελικα αποφαση οτι ετσι θα μεινει, και αποφασισα να το μονταρω. Αφου γλυφτηκε κυριολεκτικα και η οθονη (ειναι της εταιρειας ORION), και τα ηχεια και οτι αλλο υπηρχε, μονταριστηκε. Καποια στιγμη αποφασισα να ψαξω στο διαδυκτιο μπας και υπαρχει καποιος τροπος που δεν γνωριζα ωστε να καθαρισει το <<τερας>>, το οποιο μετα το πλυσιμο ειχε ελθει σε πολυ καλο δρομο, αλλα......
Ξεχασα να αναφερω οτι ειχα δοκιμασει χλωρινη, και ασετον αλλα κανενα αποτελεσμα. Αφου διαβασα καποιες προσπαθειες (ανεπιτυχεις) για καθαρισμο, το ενδιαφερον μου επικεντρωθηκε σε μια μεθοδο βαφης που εχει ποσταρει καποιος συμφορουμιτης μας. Κατι παρομοιο βρηκα και σε αλλα site με αλλο ειδος βαφης. Ετσι αποφασισα να επισκεφτω ενα καταστημα με βαφες αυτοκινητου για να παρω πληροφοριες. Εκει εμαθα για να τυπο βαφης για πλαστικα μερη αυτοκινητου την οποια εφαρμοζει η BMW και η MERCEDES, και εχει σαν ιδιαιτεροτητα οτι δεν χρειαζετε primer. Ειναι ολα σε ενα και μαλιστα μετα το αρχικο τριψιμο με ψιλο ντουκοχαρτο το οποιο εμποτιζετε με νερο, βαφεις πρωτο χερι, επειτα απο 5 λεπτα δευτερο, αν χρειαστει τριτο, και τελος σε 30 λεπτα ειναι ετοιμο προς χρηση. Εχει δηλαδη πολυ ταχυ χρονο στεγνωματος. Το μοναδικο μειον ειναι οτι κυκλοφορει σε αποχρωσεις <<σπασμενο>> λευκο, γκρι, και μαυρο. Για τον δικο μας σκοπο ομως δεν υπαρχει προβλημα γιατι το λευκο (και οχι καταλευκο ευτυχως παρακαλω!) ειναι αυτο που χρειαζομαστε. Επισης μου εδωσε και μια λαβη που εφαρμοζει στο σπρει, και ειναι σαν να βαφεις επαγγελματικα με πιστολι.
Σημερα το βραδυ ξαναδιελυσα το μονιτορ σε επιπεδο πλαστικων, και αφου με πιστολακι θερμου αερα αφαιρεσα τα logos εμπρος και πισω, μπανιερα και παλι. Τριψιμο με ντουκοχαρτο (επιτελους εφυγε και η σαγρα της κολλας) πλυσιμο, στεγνωμα και αναμονη να ξημερωσει γιατι με πηρε το βραδυ. Οι φωτογραφιες που θα δημοσιευσω μεχρι εδω, δειχνουν την κατασταση του μονιτορ μετα την ολοκληρωση του πρωτου restoration, οποτε δυστηχως δεν μπορει να δει κανεις τιποτα αλλο εκτος απο τα σημαδια και την κιτρινιλα. Ημουν τοσο απογοητευμενος στην αρχη που δεν ειχα βγαλει ουτε μια φωτογραφια.
Αναμονη λοιπον για την αυριανη ημερα για να δω και να δειτε τα τελικα αποτελεσματα. Καλη μου τυχη.
Υ.Γ.
Το JAGUAR (ξεμπαρκο... ετυχε να το φωτογραφησω ) αγοραστηκε και αυτο απο τον ιδιο φιλο προς 5 ευρω με χαλασμενο το cartridge slot. Μονο του χωρις τιποτα αλλο. Αφου αποκολληθηκε ο 108 ακιδων κοννεκτορας (μετ ειδικου εργαλειου) και επειτα απο πολλες προσευχες, βρεθηκε απο Αμερικη ανταλλακτικο. Τρομαξα να το βρω λογω του οτι ειναι ειδικη κατασκευη για το JAGUAR απο την εταιρεια MOLEX, και οχι υλικο του εμποριου. Εν αναμονη να ερθει και αυτο.
Η πρωτη μου αισθηση ηταν σαν να σου τραβανε σφαλιαρα με ολο το κεφι!!! Με το που την εβαλα στο σπιτι και την ειδε και η γυναικα μου, αλληλοκοιταχτηκαμε και επειτα ανεφωνησα... μηπως να την πεταξω κατευθειαν; Εκατσα λιγο στον καναπε κοιταζοντας το, απελπισμενος. Σκεψεις οπως ενταξει το φτιαχνεις δουλευει και επειτα ανακαλυπτεις μια πεσμενη σε φωτεινοτητα οθονη. Αλλα και ετσι να μην ειναι το φτιαχνεις δουλευει και μετα το ξανακρυβεις μην το δει κανεις και σε παρει με τις πετρες!
Τελος αποφασιζω να ασχοληθω με το ηλεκτρονικο κοματι μονο και μονο απο περιεργια. Να δουμε τι στο καλο εχει ρε παιδι μου!! Ετσι κανω το λαθος να ξεκινησω να το ανοιγω στο γραφειο μου. Και λεω λαθος γιατι αν εβλεπε καποιος τι χολερα και πανωλη υπηρχε εκει μεσα........ Εξω στο μπαλκονι κατευθειαν. Μεσα μαλι της γριας και η απολυτη μαυριλα, σε τετοιο βαθμο που οτι αγγιζες επρεπε αμεσα να πλενεις τα χερια σου.
Αφου η πλακετα και η οθονη καθαριστηκαν με πινελο, καθαριστικο πλακετας και βρεγμενο πανι, ξεκινησε η ανιχνευση της βλαβης. Το μονιτορ δεν αναβε καθολου. Επειτα απο καποιες ψυχρες κολλησεις αρχισε να δινει σημαδια ζωης το τροφοδοτικο κανοντας το γνωστο <<τικ-τικ>>. Αλλα και παλι εικονα γιοκ! Με λιγη ακομα ανιχνευση αλλαχτηκε το τρανζιστορ εξοδου της υψηλης, και επιτελους αναψε. Η αγωνια κορυφωνοταν για το αν βαζωντας σημα βιντεο θα εβλεπα εικονα της προκοπης ή καμια σκουριλα, και θα την πεταγα κατευθειαν απο το μπαλκονι στον πισω κηπο να δω αν κανει ωραιο μπαμ!
Τελικα συνδεοντας ενα MegaDrive και παιζοντας με τα ρυθμιστικα, οχι μονο ειδα <<φως>>, αλλα και πολυ καλα χρωματα. Αντε βρε να μας ζησει, σκεφτηκα σαν αλλος νεος πατερας. Την επομενη ημερα ενα σετ πυκνωτων στα κυκλωματα ισχυος οπως τροφοδοσια, οριζοντιο, καθετο, υψηλη (γυρω στα 20 κοματια) αλλαχτηκαν. Επισης εξαρμωστηκαν απο τις ψυκτρες τους τα κυκλωματα οπου υπηρχαν, καθαριστηκαν και ξαναεφαρμοστηκε σε αυτα φρεσκια θερμοαγωγιμη αλοιφη. Τελος λαδωθηκαν εσωτερικα ολα τα ποτενσιομετρα και διακοπτες, και εγινε επιλεκτικα ενα ξαναπατημα ψυχρων κολλησεων. Ειδικα στην πλακετα πισω απο τον καθοδικο σωληνα, σχεδον ολες οι κολλησεις ηταν για τα πανηγυρια. Ολα καλα μεχρι εδω, να εβρισκα και ενα σετ καπακια να τα βαλω μεσα.
Μια και δυο γενικο ξεντυμα απο οτι υπαρχει στα πλαστικα, βγαλσιμο με πιστολακι και ξυστρα τα αυτοκολητα, και πεταμα ολα μεσα στην μπανιερα, συμπεριλαμβανομενων και των πλαστικων απο διακοπτες και ποτενσιομετρα. Μπολικο Tide ζεστο νερο, σφουγγαρι και καλο κουραγιο. Μετα το ξεπλυμα και αφου βουλωσε το λουκι, το αποτελεσμα ειναι να εχει φυγει απο μεσα η μαυριλα, αλλα εξωτερικα η κιτρινιλα εκει απτοητη. Ειχαν επισης εμφανιστει και σημαδια ακριβως εκει απο οπου ειχαν βγει τα αυτοκολλητα. Τα σημαδια δεν ηταν αλλο απο το φυσικο χρωμα του πλαστικου. Η αληθεια ειναι οτι η κιτρινιλα ειχε σπασει καπως.
Το πηρα τελικα αποφαση οτι ετσι θα μεινει, και αποφασισα να το μονταρω. Αφου γλυφτηκε κυριολεκτικα και η οθονη (ειναι της εταιρειας ORION), και τα ηχεια και οτι αλλο υπηρχε, μονταριστηκε. Καποια στιγμη αποφασισα να ψαξω στο διαδυκτιο μπας και υπαρχει καποιος τροπος που δεν γνωριζα ωστε να καθαρισει το <<τερας>>, το οποιο μετα το πλυσιμο ειχε ελθει σε πολυ καλο δρομο, αλλα......
Ξεχασα να αναφερω οτι ειχα δοκιμασει χλωρινη, και ασετον αλλα κανενα αποτελεσμα. Αφου διαβασα καποιες προσπαθειες (ανεπιτυχεις) για καθαρισμο, το ενδιαφερον μου επικεντρωθηκε σε μια μεθοδο βαφης που εχει ποσταρει καποιος συμφορουμιτης μας. Κατι παρομοιο βρηκα και σε αλλα site με αλλο ειδος βαφης. Ετσι αποφασισα να επισκεφτω ενα καταστημα με βαφες αυτοκινητου για να παρω πληροφοριες. Εκει εμαθα για να τυπο βαφης για πλαστικα μερη αυτοκινητου την οποια εφαρμοζει η BMW και η MERCEDES, και εχει σαν ιδιαιτεροτητα οτι δεν χρειαζετε primer. Ειναι ολα σε ενα και μαλιστα μετα το αρχικο τριψιμο με ψιλο ντουκοχαρτο το οποιο εμποτιζετε με νερο, βαφεις πρωτο χερι, επειτα απο 5 λεπτα δευτερο, αν χρειαστει τριτο, και τελος σε 30 λεπτα ειναι ετοιμο προς χρηση. Εχει δηλαδη πολυ ταχυ χρονο στεγνωματος. Το μοναδικο μειον ειναι οτι κυκλοφορει σε αποχρωσεις <<σπασμενο>> λευκο, γκρι, και μαυρο. Για τον δικο μας σκοπο ομως δεν υπαρχει προβλημα γιατι το λευκο (και οχι καταλευκο ευτυχως παρακαλω!) ειναι αυτο που χρειαζομαστε. Επισης μου εδωσε και μια λαβη που εφαρμοζει στο σπρει, και ειναι σαν να βαφεις επαγγελματικα με πιστολι.
Σημερα το βραδυ ξαναδιελυσα το μονιτορ σε επιπεδο πλαστικων, και αφου με πιστολακι θερμου αερα αφαιρεσα τα logos εμπρος και πισω, μπανιερα και παλι. Τριψιμο με ντουκοχαρτο (επιτελους εφυγε και η σαγρα της κολλας) πλυσιμο, στεγνωμα και αναμονη να ξημερωσει γιατι με πηρε το βραδυ. Οι φωτογραφιες που θα δημοσιευσω μεχρι εδω, δειχνουν την κατασταση του μονιτορ μετα την ολοκληρωση του πρωτου restoration, οποτε δυστηχως δεν μπορει να δει κανεις τιποτα αλλο εκτος απο τα σημαδια και την κιτρινιλα. Ημουν τοσο απογοητευμενος στην αρχη που δεν ειχα βγαλει ουτε μια φωτογραφια.
Αναμονη λοιπον για την αυριανη ημερα για να δω και να δειτε τα τελικα αποτελεσματα. Καλη μου τυχη.
Υ.Γ.
Το JAGUAR (ξεμπαρκο... ετυχε να το φωτογραφησω ) αγοραστηκε και αυτο απο τον ιδιο φιλο προς 5 ευρω με χαλασμενο το cartridge slot. Μονο του χωρις τιποτα αλλο. Αφου αποκολληθηκε ο 108 ακιδων κοννεκτορας (μετ ειδικου εργαλειου) και επειτα απο πολλες προσευχες, βρεθηκε απο Αμερικη ανταλλακτικο. Τρομαξα να το βρω λογω του οτι ειναι ειδικη κατασκευη για το JAGUAR απο την εταιρεια MOLEX, και οχι υλικο του εμποριου. Εν αναμονη να ερθει και αυτο.
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: