Dungeons & Dragons

Γράψτε καμιά ιστορία από ΑD&D που σας έχει αποτυπωθεί στη μνήμη. Καμιά επική μάχη, ένα φοβερό role play, ένα πολύ έξυπνο παίξιμο, κάτι πολύ αστείο.

Θα σας πω μια καφρίλα που έχω κάνει (από τις πολλές). Παίζω ένα τρελό μάγο chaotic neutral. Στην τελευταία αποστολή έχω κυριολεκτικά "σπείρει" αλλά χωρίς να δώσω μεγάλη σημασία στην ασφάλεια των συμπαικτών μου.

Τους είχα βάλει σε μια βάρκα και την είχα βάλει να πετάξει για να περάσουμε πάνω από τα τείχη ενός κάστρου. Εγώ πετούσα λίγο πιο πίσω. Τους την πέφτουνε κάτι ιπτάμενα τέρατα. Ο DM με ρωτάει τι κάνω και απαντώ "fireball". Oι συμπαίκτες φωνάζουν "ΟΧΙ θα μας πάρει και μας!" "Ε και;" απαντώ. Αποτέλεσμα: τα τέρατα έγιναν στάχτη αλλά το ίδιο και η ιπτάμενη βάρκα. Έτσι οι συμπαίκτες μου έφαγαν ζημιά και από τη φωτιά αλλά και από την πτώση από τα 30 μέτρα. :D

Στην συνέχεια στο έδαφος τους την πέφτουν και άλλα τέρατα. Εγώ βγάζω πλοκάμια που όμως πιάνουν τους πάντες (και τους δικούς μου). Τελικά η μάχη βγήκε τελείως άνετα για μένα αλλά οι συμπαίκτες μου έμειναν όλοι με κάτω από 10 HP. :D

Και τώρα το καλύτερο

Μετά την αποστολή ο παππάς της ομάδας (ένας αντιπαθητικός Lawful Good "Judge Dredd") μου ρίχνει μια γροθιά γιατί έβαλα σε κίνδυνο την ομάδα. (Αυτό δεν ήταν ακριβώς αλήθεια γιατί είχα υπολογίσει ότι θα μπορούσαν να αντέξουν τη ζημιά από τα spell που έκανα) Απαντώ με "Άντε γα..." και αυτός λέει "Να πας να γα... εσύ".

Του λέω "δεν κατάλαβες...Suggestion! (ένα spell που αν πετύχει ο άλλος κάνει αυτό που του λες) Ρίξε saving throw!" To ρίχνει και το χάνει! Ο thief της ομάδας τον οδηγεί στα κακόφημα λημέρια της πόλης για να βρει ζιγκολό! Και όσο γίνεται το...σκηνικό, κάνω magic mirror για να πάρουνε μάτι οι υπόλοιποι χαρακτήρες! Τρελό γέλιο! :D

Το κλου της υπόθεσης είναι ότι όταν πάει στο ναό για level up, o Θεός του που εμφανίζεται λέει "Χαίρε ατιμασμένε!" (τρελή καφρίλα του DM) :D
 
Leon είπε:
Γράψτε καμιά ιστορία από ΑD&D που σας έχει αποτυπωθεί στη μνήμη. Καμιά επική μάχη, ένα φοβερό role play, ένα πολύ έξυπνο παίξιμο, κάτι πολύ αστείο.

Έβγαλα τα μάτια με dagger μια Priestess η οποία με είχε σκοτώσει στην περιπέτεια.

Τα πέταξα σε κάτι σκυλιά, αλλά ο D.M. με ενημέρωσε πως δεν ενδιαφέρθηκαν να τα φάνε (πρέπει να ήταν χορτάτα).

Υ.Γ. Πρέπει να ήμουν 5o level στο Forgotten Realms.

Δε θυμάμαι τον τίτλο του σεναρίου.
 
Καφρίλα νο 2.

Είχαμε ένα Paladin στην ομάδα της κακιάς ώρας (μόνο Paladin δεν ήταν) που το έπαιζε "γκομενάκι". Ήταν μια γυναίκα που γούσταρε και ήθελε να την αποπλανήσει (κανονικά με τους κανόνες του Paladin's Handbook θα το είχε χάσει μόνιμα το παλαντινιλίκι), οπότε αποφάσισα να του κάνω μια φάρσα.

Παίρνω τη μορφή της και του κλείνω ραντεβού. (Έχω συννενοηθεί με τον DM και παίζει αυτός εμένα οπότε ο συμπαίκτης μου δεν έχει καταλάβει τίποτα). Αρχίζουν τα...προκαταρτικά και πιάνει κάτι που δεν θα έπρεπε να είναι εκεί. Μέσα στην φοβερή του έκπληξη του κάνω ένα hold person και όπως είναι γυμνός τον....χμ :D

Μετά παίρνω τη μορφή του και αποπλανώ και την γυναίκα που ήθελε (2 στα 2). Με περίμενε απ'έξω με την χατζάρα για να με σκοτώσει, αλλά την έκανα με teleport και αναγκαστικά έφυγε ο χαρακτήρας μου από το party (δεν πειράζει άξιζε). :D
 
Ρε leon έλεος έχω πέσει κάτω απο τα γέλια!! :D :D:bow: :bow:

Πραγματικά είναι υπέροχο παιχνίδι αλλά δυστηχώς δεν έχω άτομα εδώ που να ασχοληθούν και έτσι έχω παίξει μετρημένες στα δάχτυλα φορές!
 
Δυστυχώς να βρεις άτομα και χρόνο για να παίξεις είναι πολύ δύσκολο. Άσε που ο "κακομοίρης" DM πρέπει να ασχοληθεί και πάρα πολύ εκτός παιχνιδιού ( για να ετοιμάσει την περιπέτεια, κτλ). Πάντως αν μαζέψεις μερικούς φίλους σου pitsunami και καταφέρεις να τους μπάσεις λίγο στο κλίμα θα περάσετε πολύ καλά, ακόμα και αν είναι όλοι άσχετοι. Οι κανόνες και τα λοιπά μικρή σημασία έχουν, πιο σημαντική είναι η φαντασία και η καλή παρέα.

Αλήθεια, από κόσμους του AD&D ποιος σας άρεσε περισσότερο;

Αν και το πιο πολύ gaming το έχω κάνει σε Forgotten Realms (αυτό ξέρετε-αυτό εμπιστεύεστε) θα έλεγα ότι το Planescape είναι ο αγαπημένος μου. Έχει πολύ "φολοσοφία" και φυσικά δεν σε παίρνει να κάνεις καφρίλες. Δυστυχώς επειδή ακριβώς δεν ενδεικνυόταν για σφαγή και ήταν αρκετά περίπλοκος, κόπηκε και δεν βγήκε ποτέ για την τρίτη έκδοση. Πραγματικά κρίμα.

Edit: Μια και μίλησα για "κακομοίρη" DM :D που να σας πω εγώ τι έχω τραβήξει. Μιας και ως DM υπήρξα μεγάλη "κουφάλα" (οι παίκτες μου έχουν δεινοπαθήσει στα χέρια μου) είχαν φτιάξει "κόμμα" για να με αντιμετωπίσουν: το ΣΑΡ (Σύλλογος Αγανακτισμένων RPGάδων), με συνθήματα (DM κουφάλα-έρχεται κρεμάλα, παίκτες ενωμένοι-ποτέ νικημένοι και άλλα τέτοια) , πανό και τα λοιπά. Γινόταν "χάος" σε κάθε session με τους "συνδικαλιστές".

Βέβαια τους έκοψα το βήχα. Με μερικά έξυπνα κόλπα τους έστειλα αδιάβαστους. Πχ, πως πέθανε ο βάρβαρος (ζωή σε λόγου μας) της ομάδας. Ένα κτήνος που δεν έπεφτε με τίποτα και όταν έμπαινε σε berseker rage δεν έμενε τίποτα όρθιο. Σε μια αποστολή που είχαν πάει στην Άβυσσο (μια διάσταση σαν κόλαση) τους την έπεσαν κάτι μικροί αδύναμοι δαίμονες. Ο βάρβαρος μπαίνει σε rage (από το οποίο δεν μπορεί να βγει αν δεν πέσουν όλοι οι εχθροί του) για να τους ξεπαστρέψει εύκολα. Έλα όμως που τα μικρά δαιμονάκια μπορούσαν να κάνουν summon και άλλα, και τα άλλα και άλλα και πάει λέγοντας. Εν ολίγοις είχε άπειρους εχθρούς να αντιμετωπίσει, για καθένα που σκότωνε έβγαιναν άλλα 4. Οι συμπαίκτες του την έκαναν με ελαφρά πηδηματάκια αλλά αυτός έπρεπε να μείνει να σκοτώνει μεχρι τελικά να τον "καταπιεί" η μάζα των δαιμόνων. Κρίμα το παλικάρι. :cool:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Περσυ τετια εποχη ειχαμε κανει μερικα sessions με κατι φιλους! Λιγο δουλειες, λιγο σχολεια, λιγο ελιψη χορου, δεν εχουμε κανει και πολλα sessions...
 
Σχολεία;

Χμ. Me smells young fresh meat!!!!!!

Καλώς ήρθες btw!!!!!!
 
Λοιπόν διάβασα την τέταρτη έκδοση...Μωρ' τι 'ν' τούτο; :(

Μιλάμε για ΤΗΝ καφρίλα και ΤΟ power gaming. Άπειρα hit points, άπειρες δυνάμεις, 100% hack 'n' slash-0% role play και υπεραπλούστευση των πάντων. Το παιχνίδι προφανώς ακολουθεί τα σημεία των καιρών και έχει γίνει σαν MMORPG. Μέχρι που σου λέει τι ρόλο έχει η κάθε κλάση στη μάχη (striker, defender, κτλ). :p Εννοείται ότι πας στο Level 30! αέρα.

Όσο για spells...ξεχάστε τα. Πλέον μιλάμε σχεδόν αποκλειστικά για combat magic, και όλοι οι χαρακτήρες έχουν τέτοιες ειδικές δυνάμεις (που κάνουν είτε κατά βούληση, είτε μια φορά ανά encounter, είτε μια φορά τη μέρα). Απλά στους spellcasters ονομάζονται spells.

Και φυσικά είναι πολλά, μα πολλά ακόμα. Το ύφος και η μαγεία του "παραδοσιακού" D&D έχουν χαθεί πλήρως. Ήδη είχα ξενερώσει πολύ με την τρίτη έκδοση (παρόλο που τακτοποίησε πολλά πράγματα) αλλά αυτό παραπάει.

Ετοιμάζω "κλασσικό" campaign με ύφος δεύτερης έκδοσης (ή μάλλον πιο κοντά στην πρώτη) αλλά με κάποιους πιο ξεκάθαρους κανόνες τρίτης και ΦΥΣΙΚΑ πολύ low magic (τι; θες μαγικό αντικείμενο; :diablotin: ). Άμα τα καταφέρω και βγει ισοροπημένο αλλά και ευκολόπαικτο, θα ποστάρω τους house rules μπας και βρουν τίποτα χρήσιμο οι παλιές καραβάνες....
 
Περιμένουμε!

Ε, συμφωνούμε 1000% για τους 4.0....... ΔΕΝ είναι RPG πια.
 
Παιδια ακομα παιζω ανα κατσει A&D σε 3.5 edition το 4 δεν λεει μια δεν μας αρεσε καθολου μα καθολου!ακομα παιζω Dark heresy και αρκετα αλλα!και οχι ,δεν προκειται να μεγαλωσω ΠΟΤΕ :) !!!
 
Βασικά και εμένα μου φάνηκε τραγικό, αλλά αν το καλοσκεφτείς είναι μεγάλο το διάστημα από την έλευση της τρίτης.

1974 (Βασικό D&D)

1977 (1st Edition AD&D)

1989 (2nd Edition AD&D)

2000 (3rd Edition D&D)

2008 (4th Edition D&D)

Στην ουσία δηλαδή για κάθε νέα δεκαετία που έρχεται ετοιμάζουν και μια νέα έκδοση. Τη δεκαετία του '80 είχαμε την 1st, του '90 την 2nd, των '00 την 3rd και του '10 (που έρχεται) την 4th.

To θέμα είναι ότι έχουν κάνει το παιχνίδι χάλια. Αντί πια τα CRPGs να δανείζονται στοιχεία από τα tabletop RPGs (δηλαδή πιο ζωντανό παιχνίδι με περισσότερο role play) έγινε το αντίθετο και τα tabletop έγιναν "μηχανικά" hack & slash σαν CRPGs χωρίς φαντασία και role play.
 
Στο χέρι μας είναι πάντως να παίξουμε όπως θέλουμε. Έχω φύγει από το σετ των κανόνων και με το δικό μου party πειραματιζόμαστε άνετα με πράγματα που δεν θα έστεκαν μερικά χρόνια πριν.

Νάνος και chaotic evil για παράδειγμα. Ή Paladin που το alignment του γίνεται shift προς το evil. Ή rogue που είναι chaotic good και κλέβει προς όφελος των φτωχών.

..... ή ακόμα χειρότερα μια συμπαθέστατη διαολίτσα που γίνεται τελικά chaotic good στρεφόμενη εναντίον του ίδιου της του είδους και του εαυτού......

Σιγά μη παίξω hack & slash.........
 
Την έχω εγώ τη λύση... πάμε παιδιά, D'n'D επιτραπέζιο. Ακόμα σφραγισμένο το έχω...
 
Pooky είπε:
Στο χέρι μας είναι πάντως να παίξουμε όπως θέλουμε. Έχω φύγει από το σετ των κανόνων και με το δικό μου party πειραματιζόμαστε άνετα με πράγματα που δεν θα έστεκαν μερικά χρόνια πριν.
Νάνος και chaotic evil για παράδειγμα. Ή Paladin που το alignment του γίνεται shift προς το evil. Ή rogue που είναι chaotic good και κλέβει προς όφελος των φτωχών.

..... ή ακόμα χειρότερα μια συμπαθέστατη διαολίτσα που γίνεται τελικά chaotic good στρεφόμενη εναντίον του ίδιου της του είδους και του εαυτού......

Σιγά μη παίξω hack & slash.........
Εννοείται. Ιδίως στο "δύστροπο" και πολύ δισδιάστατο θέμα του alignment, λίγο πολύ όλοι έχουμε κάνει αλλαγές, προς όφελος του role play και της ιστορίας.

Η πλάκα είναι ότι αυτό που είπες με τη διαολίτσα έχει συμβεί και σε δικό μου πάρτι που έπαιζα παίκτης, όπου ο Lawful Good παπάς της ομάδας ήθελε να την ξεκάνει. Περιττό να πω ότι σύντομα ήταν αυτός που συναντήθηκε με τον Θεό του... :diablotin:

Όσο για τους Paladin, τελικά το λήξαμε και αποφασίσαμε ότι και άλλες θρησκείες ανεξαρτήτως alignment τους έχουν, ως "ιερούς πολεμιστές" (με διαφορετικές δυνάμεις ανάλογα με τη θρησκεία) και δεν είναι αποκλειστικότητα του LG alignment.
 
Χε χε, τελικά βλέπω ότι έχουμε για τα καλά γραμμένους τους διάφορους κανόνες.

Leon you rock mate!!!!!!!!!!
 
Έτσι. Απλά μας δώσανε μια βάση και μετά εμείς είμαστε ελεύθεροι να κάνουμε ότι θέλουμε.

Πιστεύω ότι η 4η έκδοση απευθύνεται σε πιο νέους παίκτες, που έχουν λιώσει όλα τα mmorg και θέλουν να συνεχίσουν με hack 'n' slash. Προσωπικά μου αρέσει το role play σε συνδιασμό με καλές μάχες.

Το τελευταίο rpg που έπαιξα σε 4μελές party ήταν το "War of the spider queen". Για όσους δεν γνωρίζουν είναι adventure στο κόσμο των drow και ότι συνεπάγετα αυτό. Μετά από 4-5 session το βαρεθήκαμε γιατί ήταν όλο μάχες, κυνηγητά και healing από τον πρίστουλά μας. Ήταν καθαρά hack 'n' slash. Σε μερικούς μπορεί να αρέσει. Προσωπικά το βαρέθηκα γιατί ήταν μονόδρομος με μάχες. Γι' αυτό δεν μου πολυάρεσε και η 4th έκδοση του d'n'd.
 
Έχει τύχει και εγώ να παίξω καθαρά hack 'n' slash περιπέτειες και βαρεθήκαμε. Όλοι γουστάρουμε να κυλάει το ζάρι και να ουρλιάζουμε "critical! critical!" αλλά με μέτρο. Πρέπει να έχει και άλλα στοιχεία μια καλή περιπέτεια.

Τελευταίο dungeon crawl που έπαιξα ήταν το 2000 με εμένα DM (μεγάλο μου λάθος) μόνο και μόνο για να μάθουμε τους κανόνες της τρίτης έκδοσης. Παρόλα αυτά σκυλοβαρεθήκανε όλοι, μαζί και εγώ. :( Τέτοιο λάθος δεν ξανακάνω.
 
Λοιπόν...Retro gaming φίλτατοι υπάρχει και στα επιτραπέζια RPG και δη στο D&D. Πολλοί που δεν λένε να ξεκολλήσουν με παλιές εκδόσεις του D&D και απεχθάνονται τις νεώτερες (κυρίως 3η-4η αλλά συχνά και τη 2η έκδοση του AD&D) συνεχίζουν να γράφουν υλικό για αυτές. Θα βρείτε περιπέτειες, νέες κλάσεις, ολόκληρα campaign settings, νέα τέρατα και spells, βοηθήματα και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε. Πολλά από αυτά είναι άριστης ποιότητας και ιδιαίτερα επαγγελματικά.

Το όλο κίνημα επιστροφής στις ρίζες ονομάζεται "old school revival" (βέβαια για το τι "είναι" αυτό το old school οι απόψεις διίστανται). Το σίγουρο είναι ότι οι κανόνες είναι πολύ πιο lite από ότι η 3η έκδοση. Ο DM και οι παίκτες έχουν μεγαλύτερη ελευθερία κίνησης και δεν πρέπει να κοιτάνε τα βιβλία για κάθε τι που κάνουν, για να βρουν τον κανόνα που το καλύπτει. Μια καλή εισαγωγή στον "old school" τρόπο παιχνιδιού θα βρείτε στο A Quick Primer for Old School Gaming

dungeons dragons rule book.jpg

Και φυσικά όπου υπάρχει retro gaming, υπάρχουν και remakes. Αφού αυτά τα βιβλία είναι εκτός κυκλοφορίας κάποιοι τα "ξαναέγραψαν", βάσει των κανόνων copyright της Αμερικής (όπου οι κανόνες δεν μπορούν να γίνουν copyrighted) και του Open Gaming License της Wizards of the Coast (όπου μέρος του υλικού είναι "ανοικτού κώδικα": πολλά τέρατα, spells, κλπ) που όλοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν.

Βάσει αυτού, έχει ξεκινήσει ένα κίνημα κατά της "κακής" Microsof...εεε Wizards of the Coast-Hasbro (που έχει τα δικαιώματα για το D&D) βγάζοντας βιβλία ανοικτού κώδικα (σαν το linux ένα πράγμα) που όλοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν και να αλλάξουν για τις δικές τους δουλειές.

Έτσι οι κλώνοι των παλιών εκδόσεων του D&D χρησιμοποιούνται ως βάση, ώστε από τη μία οι νέοι παίκτες να γνωρίσουν το παλιό καλό D&D και από την άλλη οι νέοι publishers (κυρίως χομπίστες αλλά υπάρχουν και εμπορικές δουλειές) να έχουν μια βάση για να εκδίδουν βιβλία βασισμένα στους παλιούς κανόνες.

Οι retro-clones δεν είναι ακριβώς 100% αναπαραγωγή των παλιών κανόνων, όχι μόνο για κάποιους λόγους copyright αλλά και για λόγους ευκολίας παιξίματος και καθαρότητας διατύπωσης. Κάποιοι κλώνοι είναι πιο πιστοί και άλλοι πιο "remake".

Ενδεικτικά αναφέρω τους πιο δημοφιλείς (φυσικά υπάρχουν και άλλοι).

Sword & Wizardry

Πάρα πολύ καλή δουλειά. Βασίζεται στο πρώτο D&D που εκδόθηκε το 1974, τώρα λέγεται ΟD&D. Είναι τόσο βασικό που ακόμα δεν υπάρχει η κλάση του κλέφτη (βγήκε μετά σε supplement)! Ότι πιο rules light υπάρχει, ίσως το ιδανικό βιβλίο για να εισάγεις κάποιον στο D&D.

Labyrinth Lord

Βασίζεται στο λεγόμενο B/X D&D (το Basic Expert set) του 1981. Επίσης πολύ καλή δουλειά.

Basic Fantasy

Βασίζεται πάλι στο Β/Χ D&D (το οποίο λέγεται και Moldvay/Cook από τους συγγραφείς του). Αυτό είναι λιγότερο πιστό και πιο κοντά στο d20 σύστημα (πχ η Armor Class ανεβαίνει δεν κατεβαίνει). Για τους gamers της 3ης έκδοσης είναι μια πολύ καλή αρχή για να το γυρίσουν στο old school και σε πιο απλούς κανόνες.

OSRIC

Καλό το "βασικό" D&D, αλλά εμένα η μεγάλη μου αγάπη είναι το Advanced Dungeons & Dragons. To OSRIC (Old School Reference & Index Compilation) παρά το μάλλον κακό του όνομα (προσωπικά μου αρέσει) είναι μια φοβερή δουλειά που "ξαναγράφει" τους κανόνες της 1ης έκδοσης του AD&D. Είναι πολύ πιστό μεν, αλλά ξεκαθαρίζει πολλά πράγματα δε, και πολλές φορές "ερμηνεύει" τους κανόνες βάσει της ευκολίας στο παίξιμο.

Μπορώ να πω ότι αυτή τη στιγμή είναι η καλύτερη μορφή του AD&D. Μπορείς να την κατανοήσεις πολύ πιο εύκολα από την 1η έκδοση, ενώ δεν έχει όλα τα άχρηστα πρόσθετα της 2ης έκδοσης (η οποία επίσης ξεκαθάριζε πολλούς κανόνες της 1ης αλλά δυστυχώς μετά μπήκαν ένα κάρο πρόσθετοι κανόνες για να αγοράσεις και άλλα βιβλία).

Για πρόσθετο υλικό ένα καταπληκτικό site είναι το Dragonsfoot. Θα βρείτε μπόλικο πράμα για 1η αλλά και για 2η έκδοση (εξ άλλου αυτές οι δύο είναι πολύ συμβατές μεταξύ τους) αλλά και για βασικό D&D.

Και φυσικά το Knights & Knaves όπου μέλη του έγραψαν το OSRIC. Μόνο αν μπείτε στο forum, μην αναφέρετε την 2η έκδοση, την μισούν μετά μανίας. :)

osric-med.jpg

Και ένα πολύ ωραίο blog για το old school D&D gaming θα βρείτε στη Grognardia.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εξαιρετικός!!!!!!! Τσεκάρω τώρα!!!!!!!
 
Πίσω
Μπλουζα