Greek Lost Media

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Ifollowrivers
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Δεν είμαι σίγουρος αν γράφω στο σωστό μήνυμα, η αναζήτηση με έβγαλε εδώ και για να μην ανοίξω νέο τόπικ, ελπίζω να φτάσει στα μάτια του διαχειριστή του retrodb.
O ANT1 έπαιζε τον προηγούμενο μήνα κατά τις μεταμεσονύκτιες ώρες τη σειρά "Δανεικός Πατέρας", η σειρά τελείωσε εχθές και σήμερα το πρωί αντικαταστάθηκε από το "Έλλη και Άννα".
Δυο διορθώσεις σχετικά με τα στοιχεία που υπάρχουν στο retrodb, η σειρά Δανεικός Πατέρας έχει (τουλάχιστον) 33 επεισόδια και όχι 30 όπως αναφέρονται, και ο Σπύρος Μπιμπίλας εμφανίζεται και στο επεισόδιο 20 (όχι μόνο στο 19) αλλά και σε επόμενα επεισόδια.
Δεν την παρακολούθησα ακόμα για πιο αναλυτικές λεπτομέρειες αλλά την έγραφα και την έβλεπα στο γρήγορο στο προγραμματάκι που κόβω τις διαφημίσεις. Επίσης λέω τουλάχιστον 33 επεισόδια γιατί τόσα έγραψα, δεν ξέρω αν προσπεράστηκε και δεν μεταδόθηκε κάποιο εορταστικό επεισόδιο πχ όπως συνηθίζουν να κάνουν.
 
Δεν είμαι σίγουρος αν γράφω στο σωστό μήνυμα, η αναζήτηση με έβγαλε εδώ και για να μην ανοίξω νέο τόπικ, ελπίζω να φτάσει στα μάτια του διαχειριστή του retrodb.
O ANT1 έπαιζε τον προηγούμενο μήνα κατά τις μεταμεσονύκτιες ώρες τη σειρά "Δανεικός Πατέρας", η σειρά τελείωσε εχθές και σήμερα το πρωί αντικαταστάθηκε από το "Έλλη και Άννα".
Δυο διορθώσεις σχετικά με τα στοιχεία που υπάρχουν στο retrodb, η σειρά Δανεικός Πατέρας έχει (τουλάχιστον) 33 επεισόδια και όχι 30 όπως αναφέρονται, και ο Σπύρος Μπιμπίλας εμφανίζεται και στο επεισόδιο 20 (όχι μόνο στο 19) αλλά και σε επόμενα επεισόδια.
Δεν την παρακολούθησα ακόμα για πιο αναλυτικές λεπτομέρειες αλλά την έγραφα και την έβλεπα στο γρήγορο στο προγραμματάκι που κόβω τις διαφημίσεις. Επίσης λέω τουλάχιστον 33 επεισόδια γιατί τόσα έγραψα, δεν ξέρω αν προσπεράστηκε και δεν μεταδόθηκε κάποιο εορταστικό επεισόδιο πχ όπως συνηθίζουν να κάνουν.
Ευχαριστούμε πάρα πολύ για τη συνεισφορά σου! Η αλήθεια είναι ότι το πιο κατάλληλο θρεντ για αυτές τις πληροφορίες βρίσκεται εδώ.

Πιστεύω κάποιος υπεύθυνος θα μεταφέρει το μήνυμα και θα κάνει τις ανάλογες διορθώσεις!
 
Καλησπέρα στο forum. Σήμερα διάβασα για το πρώτο επεισόδιο της θρυλικής εκπομπής "Ρεπόρτερς" . Είχε τον τίτλο "Χωριό ένα κάτοικος ένας" και το σκηνοθέτησε ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος. Το επεισόδιο αυτό διεγράφη και δεν υπάρχει πλέον (μέχρι στιγμής δηλαδή αν δεν έχει εγγραφεί σε κάποιο βίντεο τηλεθεατή). Θεωρείται lost media. Επίσης απ' ότι διάβαζα στην αρχική σύνθεση ήταν ο δημοσιογράφος Κώστας Ρεσβάνης αντί του Λιάνη. Ο Λιάνης αντικατέστησε τον Ρεσβάνη στις επόμενες εκπομπές κατόπιν υποδείξεως του γνωστού στιχουργού Λευτέρη Παπαδόπουλου (έλυνε και έδενε απ' ότι κατάλαβα ο συγκεκριμένος Λ.Π.)
 
Πρακτικά μιλώντας, το οτιδήποτε πλέον μπορεί να θεωρηθεί ως lost media. Πλέον δύσκολα αποθηκεύουμε κάτι σε physical μορφή και ειδικά με τις ταινίες, εφόσον πλέον δε βασιζόμαστε στη συλλογή DVD, οι συνδρομητικές πλατφόρμες κάνουν τη δουλειά (μιλώ για τα νόμιμα μέσα προβολής) και πολλές φορές, βλέπε ERTFlix αλλά και γενικά διάφορες άλλες πλατφόρμες, έχουν για συγκεκριμένο χρόνο πολλές ταινίες και σειρές επομένως, επειδή πλέον είναι πιο αυστηρά τα πράγματα με τα "χτυπήματα" πνευματικών δικαιωμάτων, πολλά από αυτά τα δημιουργήματα, τα βλέπουμε πλέον μόνο για όσο υπάρχουν σε αυτές τις πλατφόρμες....
 
Πρακτικά μιλώντας, το οτιδήποτε πλέον μπορεί να θεωρηθεί ως lost media. Πλέον δύσκολα αποθηκεύουμε κάτι σε physical μορφή και ειδικά με τις ταινίες, εφόσον πλέον δε βασιζόμαστε στη συλλογή DVD, οι συνδρομητικές πλατφόρμες κάνουν τη δουλειά (μιλώ για τα νόμιμα μέσα προβολής) και πολλές φορές, βλέπε ERTFlix αλλά και γενικά διάφορες άλλες πλατφόρμες, έχουν για συγκεκριμένο χρόνο πολλές ταινίες και σειρές επομένως, επειδή πλέον είναι πιο αυστηρά τα πράγματα με τα "χτυπήματα" πνευματικών δικαιωμάτων, πολλά από αυτά τα δημιουργήματα, τα βλέπουμε πλέον μόνο για όσο υπάρχουν σε αυτές τις πλατφόρμες.
Για αυτο ανεβαζω απτο ertflix στο youtube παιδικα
 
Όχι δεν είναι. Τα κάνω screen recording στο κινητό μου και τα ανεβάζω online
Ποιος ο λόγος; Αφού είναι επίσημα αναρτημένα και, αν δεν κάνω λάθος, η μετάδοσή τους χωρίς έγγραφη άδεια είναι παράνομη.
 
Ποιος ο λόγος; Αφού είναι επίσημα αναρτημένα και, αν δεν κάνω λάθος, η μετάδοσή τους χωρίς έγγραφη άδεια είναι παράνομη.
Δεν κατάλαβες! Αν δεν κάνουμε lost media preservation τα πάντα θα χαθούν. Ορίστε,βρήκα και βίντεο:
 
Δεν κατάλαβες! Αν δεν κάνουμε lost media preservation τα πάντα θα χαθούν. Ορίστε,βρήκα και βίντεο:
Τι σχέση έχει το σώσιμο των "lost media" με την παράνομη αναπαραγωγή υλικού;
 
Τι σχέση έχει το σώσιμο των "lost media" με την παράνομη αναπαραγωγή υλικού;
Κοίτα. Αν δεν σώσουμε lost media μερικά μπορεί να χαθούν. Και όταν τα έγραφα τα παιδικά τα σώζω ταυτόχρονα. Στο παρελθόν , για παράδειγμα, το 2023 το Nintendo eshop έκλεισε και πολλά παιχνίδια 3ds & wii u που ήταν μόνο ψηφιακά χαθηκαν
 
Αν δεν σώσουμε lost media μερικά μπορεί να χαθούν
Δεν διαφωνώ καθόλου ως προς αυτό, απλά, για κάποιον λόγο "βγαίνουν" από την κυκλοφορία τα διάφορα media από τους κατόχους τους. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι είναι σωστό να τα αναρτούμε δημόσια χωρίς προηγούμενη άδεια. Και, στην τελική, πού ξέρεις ότι στο μέλλον το κανάλι σου θα υπάρχει ή θα σβηστεί λόγω πνευματικών δικαιωμάτων, όπως συνέβη με πάμπολλα άλλα;
 
Τι σχέση έχει το σώσιμο των "lost media" με την παράνομη αναπαραγωγή υλικού;
Aς μην κάνουμε ότι δεν καταλαβαίνουμε.
Παράνομα είναι άπειρα πράγματα που κάνουμε όλοι καθημερινά.
Από το παρκάρισμα στο πεζοδρόμιο μέχρι απείρως σοβαρότερα. Και αυτά είναι όντως αρνητικά και δεν θα πρέπει να γίνονται.
Υπάρχει όμως και η θετική παρανομία, η χρήσιμη, όσο κι αν ακούγεται παράξενο.
Εάν θέλω να σώσω, μια υπερπάνια ταινία που έχω, θα την δώσω σε 10 φίλους μου, ώστε να δεκαπλασιαστούν οι πιθανότητες να σωθεί ή θα την ανεβάσω σε κλειστά σάιτ σινεφίλ, όπου θα 50πλασιαστούν οι πιθανότητες. Δεν έχω τα δικαιώματα της ταινίας και άρα είναι παράνομο.
Προτιμάτε να πεθάνει η ταινία μαζί μου;

Δεν ξέρετε ότι όλοι οι συλλέκτες που έχουν σπάνια πράγματα "χαμένα" (και όχι ....lost media, δεν είμαστε αμερικανάκια) δεν τα έχουν πάρει και τόσο νόμιμα;
Ξέρετε πόσες ταινίες που βρέθηκαν τυχαία σε σπίτια συλλεκτών, ήταν εκεί παράνομα;

Συνεχίστε τώρα με τον υποκριτικό καθωσπρεπισμό σας.
 
Νομίζω ότι έχουμε ξεφύγει λίγο στη συζήτηση..

Παρακαλώ πολύ να ρίξουν μια ματιά στη συζήτηση οι Admins @AEON @Kambia
 
Συνεχίστε τώρα με τον υποκριτικό καθωσπρεπισμό σας.
Φίλε μου, δεν έχει να κάνει με "υποκριτικό καθωσπρεπισμό" αλλά με το ότι οι διάφοροι φορείς που ανεβάζουν υλικό σε πλατφόρμα τους (με συνδρομή ή και χωρίς) δεν το κάνουν για να βλέπουν μετά το υλικό τους ανεβασμένο σε τρίτες ιστοσελίδες από τυχαίους χρήστες.

Πάρε για παράδειγμα ένα κανάλι στο YouTube (δεν δίνω το λινκ, είναι εύκολη η εύρεσή του) που γράφει με screen record τα επεισόδια του "Καλημέρα Ζωή" από τον ΑΝΤ1+ και τα ανεβάζει. Δεν είναι παράνομο; Γιατί ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ συνδρομή για να τα δεις, οπότε δεν (θα) πρέπει να είναι διαθέσιμα στο ευρύ κοινό. Γι' αυτό χρησιμοποίησα και τη λέξη "παράνομο".

Εάν θέλω να σώσω, μια υπερπάνια ταινία που έχω, θα την δώσω σε 10 φίλους μου, ώστε να δεκαπλασιαστούν οι πιθανότητες να σωθε
Δεν διαφωνώ καθόλου με αυτό, απεναντίας είναι το σωστό, καθώς ο διαμοιρασμός ενός αρχείου και η δημιουργία αντιγράφων αυξάνει τις πιθανότητες επιβίωσης του υλικού. Όμως, είναι διαφορετική περίπτωση από την παραπάνω: το υλικό είναι ήδη ανεβασμένο στο Ertflix, το οποίο είναι ελεύθερο δίχως συνδρομή, ποιος ο λόγος να ανεβαίνει από κάποιον τρίτο; Μπορεί να μπει εκεί και να το δει. Αν θέλει ο καθένας, ας το κρατήσει για το προσωπικό του αρχείο, αλλά όποιος δεν πρόλαβε να το δει ντάξει τι να κάνουμε, life's not fair.

Δεν έχει να κάνει με "καθωσπρεπισμό", λοιπόν, αλλά με τη λογική και την, έστω τυπική, τήρηση των τύπων. Και το κυριότερο: το γράφει ο πρώτος - πρώτος κανονισμός λειτουργίας του φόρουμ μας.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Νομίζω κάπου αλλού το αναφέρω για μια πολύ σπάνια ελληνική ταινία του 1974 με τίτλο το "Πέρασμα". Είχε γυριστεί στην αγγλική γλώσσα αλλά ήταν ντουμπλαρισμένη και στην ελληνική. Πιο παλιά (εκεί αρχές 00ς) είχα ακούσει και διαβάσει ότι η ταινία αυτή αγνοούνταν και θεωρούνταν χαμένη από χρόνια. Τα τελευταία χρόνια την ανέβασε στην προσωπική ιστοσελίδα του (όχι youtube δηλαδή) ο ίδιος ο σκηνοθέτης Άγγελος Παπαηλίας (είναι ο σκηνοθέτης μιας επίσης άγνωστης ταινίας του 1968 με τίτλο "Επί εσχάτη προδοσία" με τον Θανάση Παπαγεωργίου που νομίζω είναι και συνσκηνοθετης). Ξαναδιάβασα για την ταινία αυτή πριν δύο χρόνια από το "Δισκορυχείο" του Φώντα Τρούσσα που κάνει και μια εξαιρετική ανάλυση για αυτήν. Μακάρι οι πιο πολλοί σκηνοθέτες σεναριογράφοι να κρατούν μια κόπια απ' την ταινία τους γιατί ποτέ δεν ξέρεις αν μείνει ίχνος της.
 
Για παλιές δουλειές, είναι κάπως πιο δύσκολο να διασωθούν και νομίζω ότι γίνεται για τον ίδιο λόγο για τον οποίο κατηγορούμε την ΕΡΤ, για το σβήσιμο του αρχείου της.

Κάποτε, δεν ήταν σε ευρεία χρήση και κατανάλωση τα αποθηκευτικά μέσα συνεπώς, γραφόταν και ξαναγραφόταν. Συν τοις άλλοις, κάποτε δεν ήταν απλά βιντεοκασέτες που χωράνε σε ράφι βιβλιοθήκης, κάποτε ήταν σε μπομπίνες όλες οι ταινίες οι οποίες, είναι πιο ογκώδεις και τελευταίο και βασικό. Δεν είχαν όλοι οι συντελεστές την πρόνοια και τη διάθεση να κρατούν αρχείο, δεν το είχαν σύστημα, ίσως βέβαια να επαληθεύεται και αυτό που προείπα, λόγω έλλειψης χώρου.

Δεν υπήρχε η σχετική μέριμνα, ενδεχομένως να πίστευαν ότι η εταιρεία παραγωγής η διανομής έχει ανά πάσα στιγμή αντίγραφο της δουλειάς τους συνεπώς....
 
Για παλιές δουλειές, είναι κάπως πιο δύσκολο να διασωθούν και νομίζω ότι γίνεται για τον ίδιο λόγο για τον οποίο κατηγορούμε την ΕΡΤ, για το σβήσιμο του αρχείου της.

Κάποτε, δεν ήταν σε ευρεία χρήση και κατανάλωση τα αποθηκευτικά μέσα συνεπώς, γραφόταν και ξαναγραφόταν. Συν τοις άλλοις, κάποτε δεν ήταν απλά βιντεοκασέτες που χωράνε σε ράφι βιβλιοθήκης, κάποτε ήταν σε μπομπίνες όλες οι ταινίες οι οποίες, είναι πιο ογκώδεις και τελευταίο και βασικό. Δεν είχαν όλοι οι συντελεστές την πρόνοια και τη διάθεση να κρατούν αρχείο, δεν το είχαν σύστημα, ίσως βέβαια να επαληθεύεται και αυτό που προείπα, λόγω έλλειψης χώρου.

Δεν υπήρχε η σχετική μέριμνα, ενδεχομένως να πίστευαν ότι η εταιρεία παραγωγής η διανομής έχει ανά πάσα στιγμή αντίγραφο της δουλειάς τους συνεπώς....
Αυτή την δουλειά συνήθως την αναλάμβαναν οι τηλεθεατές μέσω εγγραφής στο βίντεο. 'Η ακόμα και αντιγραφή από βίντεοκλαμπ, αν είχες δύο βίντεο συσκευές. Αφού πλέον παρακαλάνε τους τηλεθεατές αν έχουν παλιές βιντεοκασσέτες γραμμένες, μπας και σώζεται κανένα αρχείο.
 
Πριν όμως κυριαρχήσουν στην αγορά τα βίντεο και πριν μπουν στα περισσότερα σπίτια, πέρασαν χρόνια, δεκαετία του 80 πήρε τα πάνω της η αγορά βίντεο, πιο πρίν όμως; Για τα τηλεοπτικά προγράμματα αυτό.

Το υλικό του βιντεοκλάμπ, είναι άλλη περίπτωση, το βρίσκω ένα πιθανό σενάριο καθώς, από τις πολλές ενοικιάσεις, οι κασέτες και οι ταινίες φθείρονταν οπότε, η επιχείρηση φρόντιζε να έχει ένα αντίγραφο προς διάθεση, η ακόμα και για να καλύψει την πελατεία.

Αυτό όμως με τη διάσωση υλικού, έχει την εξής δυσκολία πλέον. Κασέτες υπάρχουν, δεν υπάρχουν όμως σε ευρεία κατανάλωση τα αντίστοιχα μηχανήματα. Προσωπικό παράδειγμα, έχω ένα βίντεο από τότε που το είχα αγοράσει, ακόμα λειτουργεί μεν, κάποια στιγμή όμως θα το φάει το ψωμί του και άντε να βρω μετά τρόπο να το φτιάξω συνεπώς, κάπως έτσι σκαλωνει η διαδικασία της ψηφιοποίησης/διάσωσης υλικού. Εδώ εμείς δυσκολευόμαστε που έχουμε να ψηφιοποιησουμε συγκεκριμένα πράγματα, σκεφτείτε στην ΕΡΤ και στα κανάλια τι γίνεται σε αυτό το θέμα.....
 
Το ίδιο πρόβλημα έχω αντιμετωπίσει με παλιά βιβλία, που δεν κυκλοφορούν πλέον από κανένα εκδοτικό οίκο. Πρόκειται για αριστουργήματα, που όμως δεν θα ξαναεκδοθούν, για λόγους άσχετους με την αξία τους. Η μόνη λύση για να τα βρω είναι το metabook (αν είμαι τυχερή), ή η αναζήτηση σε παλαιοβιβλιοπωλεία (πολύς χρόνος και κόπος με αβέβαιο αποτέλεσμα). Μακάρι κάποιος να τα είχε σκανάρει και να είχαν σωθεί.
 
Πίσω
Μπλουζα