Wally
Retired Admin
- Joined
- 19 Ιαν 2006
- Μηνύματα
- 25.857
- Αντιδράσεις
- 4.544
Aλλο ενα "χρονικο".Και παλι προσπαθησα να αποφυγω λεπτομερειες και πλατιασματα που θα εκαναν το κειμενο βαρετο.(οχι οτι το γλυτωσα παντως )
Ας ξεκινησουμε λοιπον την Ιστορια της πρωτης ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ 16bit κονσολας (πριν αρχισετε να μου λετε για Intellivision και PC Engine )
Ειμαστε στο 1987.Το NES διανυει το 4ο χρονο ζωης του και εχει μπει σε 1 απο τα 3 νοικοκυρια στην Αμερικη.
Το Master System,αν και σαφως πιο πρoηγμενο τεχνολογικα,βρισκεται στη δευτερη θεση αλλα η αποσταση που τα χωριζει ειναι χαωδης.
Σαν να μην εφταναν αυτα,στο τελος του χρονου αναμενεται το launch του PC Engine στην Ιαπωνια (που ΒΤW θα ειναι ενας θριαμβος!)
Ο Nakayama (SEGA CEO) εχει το μαχαιρι στο λαρυγγι.Και ετσι,θελει δεν θελει, στις αρχες του 1988 ανακοινωνει τον full 16 bit διαδοχο του Master System με κωδικο ΜΚ1601 .Μαζι ανακοινωνεται και η ημερομηνια που ειναι το Φθινοπωρο του ιδιου χρονου.
Πραγματι στις 29 Οκτωβρη 1988 κυκλοφορει στην Ιαπωνια.Μαζι βγηκαν και 4 launch titles (Space Harrier 2,Super Thunderblade,Altered Beast και ενα Ιαπωνικο που δεν θυμαμαι )
Δυστυχως δεν ηταν και τοσο επιτυχημενο...αναγκαστικα το βλεμμα στρεφεται προς τους Γιανκηδες.
Ο Nakayama (γνωστος για τα σλογκαν του) αναγκαστικα πονταρει στη Δυση και διαταζει το Αμερικανικο division:
"Χιακού Μαν τάι" (ΑΚΑ "Πουληστε 1 εκατομυριο κονσολες!")
Απο εδω και μετα ξεκιναει το επος που λεγεται "MegaDrive(Genesis) και Αμερικη"
To πρωτο που εγινε ηταν να μετανομαστει σε Genesis.Ακολουθει ενα ρεσιταλ marketing.
Στηριζομενοι στο γεγονος οτι τα πιτσιρικια που ειχαν αγορασει το NES εχουν πλεον μεγαλωσει, ξεκιναει η καμπανια για τους Arcade και Sport τιτλους της πλατφορμας.Το χαλί λοιπον στρωθηκε...παμε για το κυριως πιατο (που ολοι ξεκινανε να σκεφτονται οτι ειναι ο Mario φλαμπε ).
To καλοκαιρι του 1989 στο CES ανακοινωνεται οτι το Genesis χτυπα τις Αμερικανικες ακτες το Σεπτεμβρη.Οι μεγαλοι USA retailers μιλανε για Τιτανικο και οτι αυτη η γενια ανηκει στο PC Engine.Σε πολυ λιγο τα στοματα θα βουλωναν.
Και ξεκιναει το σφυροκοπημα.
Η τροφοδοσια της αγορας αρχιζει πριν το επισημο launch ενω κατω απο το μανικι της Sega υπαρχουν ασσοι οπως Golden Axe κτλ
Ολα πανε ρολοι,τα ραφια αδειαζουν.
Τα Χριστουγεννα εκεινης της χρονιας, στη χωρα του Τζων Γουειν, ηταν SEGA!!
H Nintendo ηταν πια σε αμυνα και το μονο που μπορει να κανει ειναι να δηλωσει οτι εχει στα σκαρια το διαδοχο του NES.
To 1989 ξεκινα με MoonWalker,Toejam and Εarl,Joe Montana κτλ να πουλανε παλεττες.
To "Sega Does What Nintedon't" γινεται και σλογκαν και γεγονος!
Περιμενοντας τη κινηση της Nintendo,το MegaDrive "storms Europe" το Νοεμβρη του 1990.
Castle of Illusion,Revenge of Shinobi,Strider και λοιποι αδαμαντες κανουν τα πραγματα ακομα πιο ευκολα.O γιγαντας του Kyoto φαινεται προσωρινα να ειναι ανασκελα και ολοι περιμενουν την αντιδραση του.
Πραγματι ακριβως τον ιδιο μηνα,το πολυαναμενομενο SNES κυκλοφορει στην Χωρα του Ανατελοντος Ηλιου.Εγινε ο χαμος.Ο μισος Ιαπωνικος πληθυσμος ηταν περιεργως αρρωστος εκεινη την ημερα(ειναι τρελοι αυτοι οι Ιαπωνες).Παραληλα η Ν δηλωνει την 1 Σεπτεμβρη ως ημερα του Αμερικανικου launch.
Ο Nakayama-san βλεπει οτι τα πραγματα σκουραινουν.Ψαχνει εναγωνιως για σωτηρα του USA market και τον βρισκει στο προσωπου του - "Λαζαρου" για Mattel,MatchBox - Tom Kalinske (αν διαβασετε στο καπακι το χρονικο του Saturn θα φανει ποσο οξυμορο ειναι το γεγονος)
Ο Kalinske ηταν οπαδος του επιθετικου marketing και αυτο φανηκε.
Το πρωτο που κανει ειναι να αφαιρεσει το mediocre Altered Beast απο το bundle και να ριξει κατα 50$ την τιμη.Ξεκιναει Αμερικανικο Tμημα Προωθησης, γεγονος που τον στελνει με τη πρωτη πτηση στο Τοκυο αφου η πιεση του Αφεντικου ηταν αντιστοιχη της χυτρας SEB.O τρελο-Tom καταφερνει και τον πειθει και αυτον!Εχει πλεον το ελευθερο...
Παιρνει γρηγορα χαμπαρι οτι για να αντιμετωπισει το 16bit incarnation του υδραυλικου θα χρειαστει counter attack.
Και πραγματι,απο τα σκοτεινα εργαστηρια της Sega,οι μαγοι της δημιουργουν την απολυτη μασκωτ,τον αδιαμφισβητητο VideoGame Ηero (τουλαχιστον μεχρι την ελευση του Master Chief )
Κυριες και κυριοι ειναι 26 Ιουλιου 1991...και το φαινομενο Sonic ειναι γεγονος!
Η επιτυχια ηταν αμεση και περα καθε φαντασιας.
Το videogaming αλλαξε...εν μια νυχτι το NES θεωρηθηκε ως κουτα για πιτσιρικια και τα micros ως μασινια για "φυτα".
Το videogaming αλλαξε...ηταν πλεον cool (την συνταγη θα μιμηθει ο Koutaragi καμποσα χρονια μετα)
Το Genesis "κενταει" και outsell-αρει το SNES με 2:1!.
H SEGA βρισκεται σε τροχια με 8 εκατομυρια κονσολες.
O Yamautci(Nintendo CEO) φρικαρισμενος βγαζει το αποφθευγμα :"Sega is nothing"
Στο καπακι ο δαιμoνιος Kalinkse το θυροκολλει σε ολα τα γραφεια των υπαληλων του!
Ειναι αποφασισμενος να δωσει στη Nintendo οσο πολεμο τραβαει η ψυχη της...
Η πρωτη σφαλιαρα θα ειναι η ανακοινωση της "Sonic2 Day"
Η δευτερη θα ειναι το ιδιο το ξημερωμα της 24 Νοεμβρη 1992.
O Sonic επιστρεφει και σαρωνει.Ο κοσμος ξεχναει οτι υπαρχουν και αλλα παιχνιδια.Το φαινομενο παιρνει διαστασεις επιδημιας,γινεται φρενιτιδα.Το ρεκορ του "best selling game" ειναι παρελθον...
Αλλα γινεται Sega χωρις λαθη?Οχι φιλτατοι...ισως ειναι και ενας επιπλεον λογος που ειμαστε αρρωστοι με την παρτη της.
Στο απωγειο του θριαμβου,εκει που το "παιχνιδι" της 4ης γενιας εμοιαζε τελειωμενο, ξεκινανε τα στραβοπατηματα.
Aρχικα τα Menacer,MegaCD δεν "πιανουν".Διαμαντια-τιτλοι (VirtualRacing,SF2,Castlevania,Probotector κτλ) δεν μπορουν να τουμπαρουν το ρηγμα στο cash flow.
Tα πραγματα γινονται ακομα πιο δυσκολα με το 32Χ και την πρωιμη αποφαση να σταματησει η Αμερικανικη "καριερα" του Genesis για χαρη του Saturn...
Για τα (ΙΜΗΟ) αιτια της "ηττας", δεν αναφερομαι περαιτερω στο παρον thread.Θα τα αναφερω σε ενα νεο.
Εν κατακλειδι...
Το MegaDrive πηγε τη φιλοσοφια του gaming πολλα βηματα παραπερα, "μορφωσε" μια ολοκληρη γενια gamers που συνεχιζουν ακομα το "αθλημα" και αλλαξε, μιας και δια παντως ,το "ματι" του κοσμου για το VideoGaming χωρις να casual-αρει...
SEEEGAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Ας ξεκινησουμε λοιπον την Ιστορια της πρωτης ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ 16bit κονσολας (πριν αρχισετε να μου λετε για Intellivision και PC Engine )
Ειμαστε στο 1987.Το NES διανυει το 4ο χρονο ζωης του και εχει μπει σε 1 απο τα 3 νοικοκυρια στην Αμερικη.
Το Master System,αν και σαφως πιο πρoηγμενο τεχνολογικα,βρισκεται στη δευτερη θεση αλλα η αποσταση που τα χωριζει ειναι χαωδης.
Σαν να μην εφταναν αυτα,στο τελος του χρονου αναμενεται το launch του PC Engine στην Ιαπωνια (που ΒΤW θα ειναι ενας θριαμβος!)
Ο Nakayama (SEGA CEO) εχει το μαχαιρι στο λαρυγγι.Και ετσι,θελει δεν θελει, στις αρχες του 1988 ανακοινωνει τον full 16 bit διαδοχο του Master System με κωδικο ΜΚ1601 .Μαζι ανακοινωνεται και η ημερομηνια που ειναι το Φθινοπωρο του ιδιου χρονου.
Πραγματι στις 29 Οκτωβρη 1988 κυκλοφορει στην Ιαπωνια.Μαζι βγηκαν και 4 launch titles (Space Harrier 2,Super Thunderblade,Altered Beast και ενα Ιαπωνικο που δεν θυμαμαι )
Δυστυχως δεν ηταν και τοσο επιτυχημενο...αναγκαστικα το βλεμμα στρεφεται προς τους Γιανκηδες.
Ο Nakayama (γνωστος για τα σλογκαν του) αναγκαστικα πονταρει στη Δυση και διαταζει το Αμερικανικο division:
"Χιακού Μαν τάι" (ΑΚΑ "Πουληστε 1 εκατομυριο κονσολες!")
Απο εδω και μετα ξεκιναει το επος που λεγεται "MegaDrive(Genesis) και Αμερικη"
To πρωτο που εγινε ηταν να μετανομαστει σε Genesis.Ακολουθει ενα ρεσιταλ marketing.
Στηριζομενοι στο γεγονος οτι τα πιτσιρικια που ειχαν αγορασει το NES εχουν πλεον μεγαλωσει, ξεκιναει η καμπανια για τους Arcade και Sport τιτλους της πλατφορμας.Το χαλί λοιπον στρωθηκε...παμε για το κυριως πιατο (που ολοι ξεκινανε να σκεφτονται οτι ειναι ο Mario φλαμπε ).
To καλοκαιρι του 1989 στο CES ανακοινωνεται οτι το Genesis χτυπα τις Αμερικανικες ακτες το Σεπτεμβρη.Οι μεγαλοι USA retailers μιλανε για Τιτανικο και οτι αυτη η γενια ανηκει στο PC Engine.Σε πολυ λιγο τα στοματα θα βουλωναν.
Και ξεκιναει το σφυροκοπημα.
Η τροφοδοσια της αγορας αρχιζει πριν το επισημο launch ενω κατω απο το μανικι της Sega υπαρχουν ασσοι οπως Golden Axe κτλ
Ολα πανε ρολοι,τα ραφια αδειαζουν.
Τα Χριστουγεννα εκεινης της χρονιας, στη χωρα του Τζων Γουειν, ηταν SEGA!!
H Nintendo ηταν πια σε αμυνα και το μονο που μπορει να κανει ειναι να δηλωσει οτι εχει στα σκαρια το διαδοχο του NES.
To 1989 ξεκινα με MoonWalker,Toejam and Εarl,Joe Montana κτλ να πουλανε παλεττες.
To "Sega Does What Nintedon't" γινεται και σλογκαν και γεγονος!
Περιμενοντας τη κινηση της Nintendo,το MegaDrive "storms Europe" το Νοεμβρη του 1990.
Castle of Illusion,Revenge of Shinobi,Strider και λοιποι αδαμαντες κανουν τα πραγματα ακομα πιο ευκολα.O γιγαντας του Kyoto φαινεται προσωρινα να ειναι ανασκελα και ολοι περιμενουν την αντιδραση του.
Πραγματι ακριβως τον ιδιο μηνα,το πολυαναμενομενο SNES κυκλοφορει στην Χωρα του Ανατελοντος Ηλιου.Εγινε ο χαμος.Ο μισος Ιαπωνικος πληθυσμος ηταν περιεργως αρρωστος εκεινη την ημερα(ειναι τρελοι αυτοι οι Ιαπωνες).Παραληλα η Ν δηλωνει την 1 Σεπτεμβρη ως ημερα του Αμερικανικου launch.
Ο Nakayama-san βλεπει οτι τα πραγματα σκουραινουν.Ψαχνει εναγωνιως για σωτηρα του USA market και τον βρισκει στο προσωπου του - "Λαζαρου" για Mattel,MatchBox - Tom Kalinske (αν διαβασετε στο καπακι το χρονικο του Saturn θα φανει ποσο οξυμορο ειναι το γεγονος)
Ο Kalinske ηταν οπαδος του επιθετικου marketing και αυτο φανηκε.
Το πρωτο που κανει ειναι να αφαιρεσει το mediocre Altered Beast απο το bundle και να ριξει κατα 50$ την τιμη.Ξεκιναει Αμερικανικο Tμημα Προωθησης, γεγονος που τον στελνει με τη πρωτη πτηση στο Τοκυο αφου η πιεση του Αφεντικου ηταν αντιστοιχη της χυτρας SEB.O τρελο-Tom καταφερνει και τον πειθει και αυτον!Εχει πλεον το ελευθερο...
Παιρνει γρηγορα χαμπαρι οτι για να αντιμετωπισει το 16bit incarnation του υδραυλικου θα χρειαστει counter attack.
Και πραγματι,απο τα σκοτεινα εργαστηρια της Sega,οι μαγοι της δημιουργουν την απολυτη μασκωτ,τον αδιαμφισβητητο VideoGame Ηero (τουλαχιστον μεχρι την ελευση του Master Chief )
Κυριες και κυριοι ειναι 26 Ιουλιου 1991...και το φαινομενο Sonic ειναι γεγονος!
Η επιτυχια ηταν αμεση και περα καθε φαντασιας.
Το videogaming αλλαξε...εν μια νυχτι το NES θεωρηθηκε ως κουτα για πιτσιρικια και τα micros ως μασινια για "φυτα".
Το videogaming αλλαξε...ηταν πλεον cool (την συνταγη θα μιμηθει ο Koutaragi καμποσα χρονια μετα)
Το Genesis "κενταει" και outsell-αρει το SNES με 2:1!.
H SEGA βρισκεται σε τροχια με 8 εκατομυρια κονσολες.
O Yamautci(Nintendo CEO) φρικαρισμενος βγαζει το αποφθευγμα :"Sega is nothing"
Στο καπακι ο δαιμoνιος Kalinkse το θυροκολλει σε ολα τα γραφεια των υπαληλων του!
Ειναι αποφασισμενος να δωσει στη Nintendo οσο πολεμο τραβαει η ψυχη της...
Η πρωτη σφαλιαρα θα ειναι η ανακοινωση της "Sonic2 Day"
Η δευτερη θα ειναι το ιδιο το ξημερωμα της 24 Νοεμβρη 1992.
O Sonic επιστρεφει και σαρωνει.Ο κοσμος ξεχναει οτι υπαρχουν και αλλα παιχνιδια.Το φαινομενο παιρνει διαστασεις επιδημιας,γινεται φρενιτιδα.Το ρεκορ του "best selling game" ειναι παρελθον...
Αλλα γινεται Sega χωρις λαθη?Οχι φιλτατοι...ισως ειναι και ενας επιπλεον λογος που ειμαστε αρρωστοι με την παρτη της.
Στο απωγειο του θριαμβου,εκει που το "παιχνιδι" της 4ης γενιας εμοιαζε τελειωμενο, ξεκινανε τα στραβοπατηματα.
Aρχικα τα Menacer,MegaCD δεν "πιανουν".Διαμαντια-τιτλοι (VirtualRacing,SF2,Castlevania,Probotector κτλ) δεν μπορουν να τουμπαρουν το ρηγμα στο cash flow.
Tα πραγματα γινονται ακομα πιο δυσκολα με το 32Χ και την πρωιμη αποφαση να σταματησει η Αμερικανικη "καριερα" του Genesis για χαρη του Saturn...
Για τα (ΙΜΗΟ) αιτια της "ηττας", δεν αναφερομαι περαιτερω στο παρον thread.Θα τα αναφερω σε ενα νεο.
Εν κατακλειδι...
Το MegaDrive πηγε τη φιλοσοφια του gaming πολλα βηματα παραπερα, "μορφωσε" μια ολοκληρη γενια gamers που συνεχιζουν ακομα το "αθλημα" και αλλαξε, μιας και δια παντως ,το "ματι" του κοσμου για το VideoGaming χωρις να casual-αρει...
SEEEGAAAAAAAAAAAAAAAAAAA