Mega Drive - Μια άλλη "ματιά" στην ιστορία του...

Wally

Retired Admin
Joined
19 Ιαν 2006
Μηνύματα
25.785
Αντιδράσεις
4.254
Aλλο ενα "χρονικο".Και παλι προσπαθησα να αποφυγω λεπτομερειες και πλατιασματα που θα εκαναν το κειμενο βαρετο.(οχι οτι το γλυτωσα παντως :) )

segamegadriveac8.jpg


Ας ξεκινησουμε λοιπον την Ιστορια της πρωτης ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ 16bit κονσολας (πριν αρχισετε να μου λετε για Intellivision και PC Engine :p )

Ειμαστε στο 1987.Το NES διανυει το 4ο χρονο ζωης του και εχει μπει σε 1 απο τα 3 νοικοκυρια στην Αμερικη.

Το Master System,αν και σαφως πιο πρoηγμενο τεχνολογικα,βρισκεται στη δευτερη θεση αλλα η αποσταση που τα χωριζει ειναι χαωδης.

Σαν να μην εφταναν αυτα,στο τελος του χρονου αναμενεται το launch του PC Engine στην Ιαπωνια (που ΒΤW θα ειναι ενας θριαμβος!)

Ο Nakayama (SEGA CEO) εχει το μαχαιρι στο λαρυγγι.Και ετσι,θελει δεν θελει, στις αρχες του 1988 ανακοινωνει τον full 16 bit διαδοχο του Master System με κωδικο ΜΚ1601 .Μαζι ανακοινωνεται και η ημερομηνια που ειναι το Φθινοπωρο του ιδιου χρονου.

Πραγματι στις 29 Οκτωβρη 1988 κυκλοφορει στην Ιαπωνια.Μαζι βγηκαν και 4 launch titles (Space Harrier 2,Super Thunderblade,Altered Beast και ενα Ιαπωνικο που δεν θυμαμαι :D )

Δυστυχως δεν ηταν και τοσο επιτυχημενο...αναγκαστικα το βλεμμα στρεφεται προς τους Γιανκηδες.

Ο Nakayama (γνωστος για τα σλογκαν του) αναγκαστικα πονταρει στη Δυση και διαταζει το Αμερικανικο division:

"Χιακού Μαν τάι" (ΑΚΑ "Πουληστε 1 εκατομυριο κονσολες!")

Απο εδω και μετα ξεκιναει το επος που λεγεται "MegaDrive(Genesis) και Αμερικη"

To πρωτο που εγινε ηταν να μετανομαστει σε Genesis.Ακολουθει ενα ρεσιταλ marketing.

Στηριζομενοι στο γεγονος οτι τα πιτσιρικια που ειχαν αγορασει το NES εχουν πλεον μεγαλωσει, ξεκιναει η καμπανια για τους Arcade και Sport τιτλους της πλατφορμας.Το χαλί λοιπον στρωθηκε...παμε για το κυριως πιατο (που ολοι ξεκινανε να σκεφτονται οτι ειναι ο Mario φλαμπε :D ).

To καλοκαιρι του 1989 στο CES ανακοινωνεται οτι το Genesis χτυπα τις Αμερικανικες ακτες το Σεπτεμβρη.Οι μεγαλοι USA retailers μιλανε για Τιτανικο και οτι αυτη η γενια ανηκει στο PC Engine.Σε πολυ λιγο τα στοματα θα βουλωναν.

Και ξεκιναει το σφυροκοπημα.

Η τροφοδοσια της αγορας αρχιζει πριν το επισημο launch ενω κατω απο το μανικι της Sega υπαρχουν ασσοι οπως Golden Axe κτλ

Ολα πανε ρολοι,τα ραφια αδειαζουν.

Τα Χριστουγεννα εκεινης της χρονιας, στη χωρα του Τζων Γουειν, ηταν SEGA!!

H Nintendo ηταν πια σε αμυνα και το μονο που μπορει να κανει ειναι να δηλωσει οτι εχει στα σκαρια το διαδοχο του NES.

To 1989 ξεκινα με MoonWalker,Toejam and Εarl,Joe Montana κτλ να πουλανε παλεττες.

To "Sega Does What Nintedon't" γινεται και σλογκαν και γεγονος!

Περιμενοντας τη κινηση της Nintendo,το MegaDrive "storms Europe" το Νοεμβρη του 1990.

Castle of Illusion,Revenge of Shinobi,Strider και λοιποι αδαμαντες κανουν τα πραγματα ακομα πιο ευκολα.O γιγαντας του Kyoto φαινεται προσωρινα να ειναι ανασκελα και ολοι περιμενουν την αντιδραση του.

Πραγματι ακριβως τον ιδιο μηνα,το πολυαναμενομενο SNES κυκλοφορει στην Χωρα του Ανατελοντος Ηλιου.Εγινε ο χαμος.Ο μισος Ιαπωνικος πληθυσμος ηταν περιεργως αρρωστος εκεινη την ημερα(ειναι τρελοι αυτοι οι Ιαπωνες).Παραληλα η Ν δηλωνει την 1 Σεπτεμβρη ως ημερα του Αμερικανικου launch.

Ο Nakayama-san βλεπει οτι τα πραγματα σκουραινουν.Ψαχνει εναγωνιως για σωτηρα του USA market και τον βρισκει στο προσωπου του - "Λαζαρου" για Mattel,MatchBox - Tom Kalinske (αν διαβασετε στο καπακι το χρονικο του Saturn θα φανει ποσο οξυμορο ειναι το γεγονος)

Ο Kalinske ηταν οπαδος του επιθετικου marketing και αυτο φανηκε.

Το πρωτο που κανει ειναι να αφαιρεσει το mediocre Altered Beast απο το bundle και να ριξει κατα 50$ την τιμη.Ξεκιναει Αμερικανικο Tμημα Προωθησης, γεγονος που τον στελνει με τη πρωτη πτηση στο Τοκυο αφου η πιεση του Αφεντικου ηταν αντιστοιχη της χυτρας SEB.O τρελο-Tom καταφερνει και τον πειθει και αυτον!Εχει πλεον το ελευθερο...

Παιρνει γρηγορα χαμπαρι οτι για να αντιμετωπισει το 16bit incarnation του υδραυλικου θα χρειαστει counter attack.

Και πραγματι,απο τα σκοτεινα εργαστηρια της Sega,οι μαγοι της δημιουργουν την απολυτη μασκωτ,τον αδιαμφισβητητο VideoGame Ηero (τουλαχιστον μεχρι την ελευση του Master Chief :) )

Κυριες και κυριοι ειναι 26 Ιουλιου 1991...και το φαινομενο Sonic ειναι γεγονος!

Η επιτυχια ηταν αμεση και περα καθε φαντασιας.

Το videogaming αλλαξε...εν μια νυχτι το NES θεωρηθηκε ως κουτα για πιτσιρικια και τα micros ως μασινια για "φυτα".

Το videogaming αλλαξε...ηταν πλεον cool (την συνταγη θα μιμηθει ο Koutaragi καμποσα χρονια μετα)

Το Genesis "κενταει" και outsell-αρει το SNES με 2:1!.

H SEGA βρισκεται σε τροχια με 8 εκατομυρια κονσολες.

O Yamautci(Nintendo CEO) φρικαρισμενος βγαζει το αποφθευγμα :"Sega is nothing"

Στο καπακι ο δαιμoνιος Kalinkse το θυροκολλει σε ολα τα γραφεια των υπαληλων του!

Ειναι αποφασισμενος να δωσει στη Nintendo οσο πολεμο τραβαει η ψυχη της...

Η πρωτη σφαλιαρα θα ειναι η ανακοινωση της "Sonic2 Day"

Η δευτερη θα ειναι το ιδιο το ξημερωμα της 24 Νοεμβρη 1992.

O Sonic επιστρεφει και σαρωνει.Ο κοσμος ξεχναει οτι υπαρχουν και αλλα παιχνιδια.Το φαινομενο παιρνει διαστασεις επιδημιας,γινεται φρενιτιδα.Το ρεκορ του "best selling game" ειναι παρελθον...

Αλλα γινεται Sega χωρις λαθη?Οχι φιλτατοι...ισως ειναι και ενας επιπλεον λογος που ειμαστε αρρωστοι με την παρτη της. :)

Στο απωγειο του θριαμβου,εκει που το "παιχνιδι" της 4ης γενιας εμοιαζε τελειωμενο, ξεκινανε τα στραβοπατηματα.

Aρχικα τα Menacer,MegaCD δεν "πιανουν".Διαμαντια-τιτλοι (VirtualRacing,SF2,Castlevania,Probotector κτλ) δεν μπορουν να τουμπαρουν το ρηγμα στο cash flow.

Tα πραγματα γινονται ακομα πιο δυσκολα με το 32Χ και την πρωιμη αποφαση να σταματησει η Αμερικανικη "καριερα" του Genesis για χαρη του Saturn...

Για τα (ΙΜΗΟ) αιτια της "ηττας", δεν αναφερομαι περαιτερω στο παρον thread.Θα τα αναφερω σε ενα νεο.

Εν κατακλειδι...

Το MegaDrive πηγε τη φιλοσοφια του gaming πολλα βηματα παραπερα, "μορφωσε" μια ολοκληρη γενια gamers που συνεχιζουν ακομα το "αθλημα" και αλλαξε, μιας και δια παντως ,το "ματι" του κοσμου για το VideoGaming χωρις να casual-αρει... ;)

SEEEGAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
 
:clap: :clap: :clap: Άψογος! Μαυτο το μηχανηματάκι κόλησα και εγώ στο gaming...sonic love. :hurrah:
 
Ultimate respect στον Wally!

Περιττο να πω οτι το Genesis ειναι το μονο Sega μηχανημα της συλλογης μου που την βγαζει καθαρη και δεν θα ακολουθησει την μοιρα του GameGear που εφυγε κακην κακως απο το σπιτι μου (και το Μaster System αμφιταλαντευεται επικινδυνα)!

Προσωπικα θεωρω το Genesis/Megadrive ως την καλυτερη gaming κονσολα ever. Πολυχρωμα και kid-friendly παιχνιδια, τελειο και ανθεκτικο packaging ως προς τις συσκευασιες παιχνιδιων, και παντα τα παιχνιδια του φαινοντουσαν πιο πολυχρωμα και ζωντανα απο το Super NES.

Ολοι την θυμουνται ως την κονσολα που τα παιχνιδια της, ηταν πραγματικα ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ! Mε γραφικα, και με χρωματα, και τρελες μουσικες, και με τον Sonic, οχι απλα να ειναι μασκωτ και φιγουρα, αλλα πραγματικα να στιβει το μηχανημα σε ολες του τις πλευρες, γραφικα, χρωματικα, και επεξεργαστικα!

Πολλες φορες ο θρυλος γεννιεται οταν ο ηρωας βαλει νεα standard στα δεδομενα μιας ιστοριας. Στην ιστορια του ΝΕΧΤ GEN VIDEOGAMING, ο θρυλος αυτος ονομαζεται Genesis/Megadrive.

Ποσοι απο εμας δεν πηγαμε χαμενοι στα λεγομενα του Pixel για το Zool ως τον ανταγωνιστη του Sonic και τρεχαμε να το αγορασουμε για τα ST και Amiga επειδη δεν ειχαμε το Megadrive και το real thing!!
 
Μπράβο Wally, ωραιότατο review.

H Megadrive και η Μaster System είναι τα αγαπημένα μου μηχανήματα :)
 
Εγώ δεν το είχα ποτέ μου (ολος μου ο χρόνος ήταν αφιερωμένος στη μεγάλη Κυρία). Περ'απ'αυτό, πρέπει να υποκλιθώ στην έξυπνη παρουσίαση του Πανου.
 
Όντως, πολύ έξυπνη παρουσίαση!

Για το μηχάνημα, δεν έχω να πω κάτι αφού ποτέ δεν υπήρξα Sega fan, χωρίς κάποιο ιδιαίτερο λόγο...

Credits...
 
ουτε εγω ειχα megadrive τοτε ειχα μονο c-64 αλλα εβλεπα παρουσιασειs παιχνιδιων στα περιοδικα και ζηλευα.αλλα πιο πολυ απο ολα μου αρεσει η εμφανιση του μηχανηματοs.για μενα ειναι η πιο ομαρφη κονσολα μαζι με το jaguar.
 
Όταν κυκλοφόρησε το Mega Drive είχα ήδη λιώσει κάμποσα games στην Amiga μου, οπότε η αγορά του τότε δέν είχε ουσιαστικό λόγο. Θυμάμαι όμως τις βραδυές στους φίλους μου που είχαν, και παίζαμε κάμποσα games όπως Ghosts'n'Goblins, Golden Axe, Mortal Kombat, NBA Jam κλπ. Ωραίο design, σάν εμφάνιση η κονσόλα μου άρεσε πάρα πολύ, όμως τεχνικά υστερούσε και απο την Amiga, άλλα και απο το SNES. Ώς κάτοχος και των δύο μηχανημάτων (Amiga και SNES) την εποχή εκείνη, είχα οφθαλμοφανέστατες διαπιστώσεις για αυτό...Άν αφήσουμε την Amiga απ'έξω, γιατί δέν ήταν κονσόλα, σε σύγκριση με το SNES τα παιχνίδια ήταν σίγουρα πολύ πιο "γεμάτα" στο SNES. Π.χ NBA JAM, Chuck Rock, Prince Of Persia, Street Fighter 2, Knights Of The Round, Final Fight...Βάλτε τα και στις δύο κονσόλες και οι διαφορές είναι ξεκάθαρες.
 
Θα είμαι ειλικρινής. Έμεινα περισσότερα στα ιστορικά στοιχεία που δεν τα ήξερα. Όμως φίλε Wally, στην προσπάθεια σου να εκδιάσεις το Mega Drive (κονσόλα που έχω και εγώ) δεν παρατήρησες κάτι. Στο μεγαλύτερο της απρουσίασης, όταν αναφέρεσε στην κόντρα Sega-Nintendo συγκρίνει κυρίως το Mega Drive με το Nes. 8 μπιτ με 16 μπιτ. Προφανός το μηχάνημα της Sega θα ήταν πιο ισχυρό από το αντίστοιχο της Nintendo, επειδή αυτό ανήκει σε προηγούμενη γενία...

Υ.Γ. "Hakou Mantai" δεν σημαίνει "Πουληστε 1 εκατομυριο κονσολες!", αλλά λευκό κάτι. Είναι Χιακού Μαν τάι ΑΚΑ "Θέλω ένα εκατομύριο":D
 
@Other Reality:Κοιτα αν ειναι να σταθουμε σε παιχνιδια, λεμε και "οι απο δω" ;) Gunstar Heroes,Sonic 2,Virtual Racing και το πραγμα παει περιπατο ;)

@Kapamaru:

MegaDrive:1988

SNES:1990

Ξεκινημα "κατηφορας": τελη 1992

Saturn:1994

Τωρα για τα Ιαπωνικα,οπως θυμαμαι το εγραψα :D .Θα το διορθωσω αμεσα
 
Καταπληκτική παρουσίαση Wally!!!! :clap:

Πραγματικά μου άρεσε πολύ το γλαφυρό σου κείμενο που κυριολεκτικά το "ρούφηξα" με ευχαρίστηση! Θα σταθώ στην παρακάτω φράση σου που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση και τα λέει όλα:

" Το videogaming αλλαξε...εν μια νυχτι το NES θεωρηθηκε ως κουτι για πιτσιρικια και τα micros ως μασινια για "φυτα".


Το videogaming
αλλαξε...ηταν πλεον cool"

 


Συγχαρητήρια και πάλι φίλε! :)


 
Αυτη η φραση αποκλειειται να προηρθε απο Ελληνα. :D

Μαλλον μεταφραστηκε απο εναν.

Το review καταπληκτικο.

Αφου σε πικρανα πρωτα. :D
 
Οχι μπαρμπα-Aard,οταν γραφω τα γεματα εμπαθεια ποστς μου :D , εχω "ετοιμες" φρασεις για να ταπωνω τον Telamona (ή τουλαχιστον να προσπαθω :nervous:)

Πχ μια απο τις κλασικες μου,για να ανεβαζω τη πιεση του Ηρακλη :)

To "Sega Does What Nintedon't" γινεται και σλογκαν και γεγονος!
 
Ελπίζω να μην σπαμάρω στο τρεντ σου, απλός θέλω να πω ότι και γω αγαπάω το Mega Drive, αν και δεν έχω ασχολιθεί αρκετά μαζί του. Ο κύριος λόγος είναι ότι το πήρα μετά το Saturn και έτσι δεν έπαιξα τα παιχνίδια του την εποχή που έπρεπε. Έχω δει αρκετά πράγματα μέσω emulator και έχω μείνει ικανοποιημένος. Δεν μπαίνω πλέον στη λογική να συγκρίνω κονσόλες μεταξύ τους, τις έχω πάρει σιγά σιγά σχεδόν όλες τις βασικές, χωρίς να με νοιάζει από ποια εταιρία είναι...
 
Ωραίος Παν. Η γνώμη μου είναι πως το Megadrive ήταν το καλύτερο 16-bit console της εποχής. Eίχα πάθει πλάκα με τα γραφικά του Altered Beast. Ποτέ δεν είχα ένα στην κατοχή μου, αλλά είχα παίξει επανηλειμμένα σε φίλους κατόχους Megadrive.. Μπράβο και πάλι. 20 χρόνια πίσω μας πήγες....
 
Μπράβο Wally !! ΣΕΓΚΑ ΡΟΥΛΖ !! ;-)
 
Πολύ ωραίο το review! Κάποια γεγονότα που αναφέρεις δεν τα γνώριζα ,και τα μαθαίνω τώρα! Δεν έχεις γράψει όμως γιατί στην Αμερική το λάνσαραν με το όνομα genesis (απορία που δεν έχω καταφέρει ακόμα να λύσω!)

Θυμάμαι όταν ήμουν μικρός είχαμε πάει Αμερική το Καλοκαίρι του 91, και στα καταστήματα έβλεπα παντού αφίσες και διαφημιστικά με τον sonic, απορώντας τι έχει αυτός ο σκαντζόχοιρος που δεν έχει ο mario #) ...

Το Πάσχα του 92, μπόρεσα επιτέλους να καταλάβω τι έχει παραπάνω αυτός ο σκαντζόχοιρος σε ένα πολυκατάστημα.

Το αστείο είναι πως εκείνη την μέρα είχαν ένα event της nintendo όπου παρουσίαζαν το gameboy και το nes, αλλά σε ένα κάπως σκοτεινό σημείο του καταστήματος είχαν ένα megadrive με το sonic! Παραδόξως ο περισσότερος κόσμος είχε μαζευτεί εκεί πέρα...
 
Δυστυχως δεν υπαρχει καποια ενδιαφερουσα ιστορια πισω απο την αλλαγη του ονοματος...απλα το "Mega Drive" ηταν ηδη trademarked στην Αμερικη και δεν ειχαν ορεξη για αγωγες (ειναι εθνικο σπορ των Αμερικανων :D )
 
Αλλο ενα κομματι της ιστοριας της service games. Πολυ καλο Πανο - αν και διαφωνουμε σε πολλα οπως παντα :flower:
 
Πολύ όμορφη και γλαφυρή παρουσίαση. Συγχαρητήρια, με έκανες να θέλω να κατεβάσω το MD από το πατάρι βραδιάτικα!
 
Πίσω
Μπλουζα