Megadrive ή SNES; [και ολίγον από AMIGA πλέον]

μετα το sonic 1και 2 του dreamcast κανενα αλλο παιχνιδι sonic δεν μπορεσε να σταθει ανταξιο του μεγαλου ονοματος που φερει χρονια τωρα,εκτος τα 2 πολυ καλα sonic που εχει το DS. H ατμοσφαιρα που προσφερει το sonic cd και sonic 2 του mega drive ειναι κατα πολλους και για μενα απλα αξεπεραστη ακομη και σημερα :)
 
Ψηφίζω το Megadrive γιατί ήταν κοινά αποδεκτό οτι η κοσνόλα είναι "ξαδερφάκι" των arcades! Μόνο μια ματιά στο hardware να ρίξουμε θα δούμε οτι πρόκειται για μια "light" έκδοση ουφάδικου (CPU Motorola 68000, Z80, YM2612...). Η κονσόλα κατασκευάστηκε με προϋποθέσεις να εχει ΓΚΑΖΙΑ!!! Το hardware ήταν τόσο κοινό (ο 68000 υπάρχει σε arcades, amiga, atari κλπ) ώστε οι προγραμματιστές να το γνωρίζουν απ' έξω κι ανακατωτά, να το τεντώνουν απ' όποια μεριά ήταν δυνατόν και να φτάνουν το gameplay στα ύψη! Παιχνίδια όπως η σειρά Sonic, το Thunderforce, το RedZone (!!!) και αρκετά άλλα, το αποδεικνύουν! Το SNES απο την άλλη ήταν όντως για μικρότερες ηλικίες που μαγεύονταν με τα χρώματα και τους "αληθοφανείς" (samplarισμένους) ήχους. Δεν λέω οτι το μηχανάκι δεν άξιζε! Μακάρι να είχε και το megadrive τίτλους σαν το Axelay και το Chrono Trigger! Απλά το θεωρούσα πολύ σαλονάτο και όχι τόσο "dirty" σαν το Megadrive!
 
Mega Drive! :bow:

Θυμάμαι που παίζαμε το Streets of Rage διπλό με τον αδερφό μου.Το τερματίζαμε και μετά πάλι από την αρχή.Δε το βαριόμασταν.Τώρα τα σημερινά παιχνίδια έχουν αλλάξει κατά πολύ.
 
Αν και το SNES είναι σαφώς ανώτερο τεχνικά ψηφίζω Megadrive.

Έχει πιο καλά παιχνίδια κατα τη γνώμη μου και είναι πιο κοντά σε coin-op. Μοιάζει λιγάκι με Amiga σε hardware αλλά η Amiga είναι ανώτερη και απο το Megadrive και ίσως και το SNES.

Η SEGA έβγαλε όλα τα top παιχνίδια της στο Megadrive σε ποιότητα πολύ κοντά στα coin op, σε αντίθεση με τα home που δε πολυασχολήθηκε (στην αρχή λίγο ίσως, μέχρι το 1989 που βγήκε το Megadrive).
 
Shinobi είπε:
Η SEGA έβγαλε όλα τα top παιχνίδια της στο Megadrive σε ποιότητα πολύ κοντά στα coin op, σε αντίθεση με τα home που δε πολυασχολήθηκε (στην αρχή λίγο ίσως, μέχρι το 1989 που βγήκε το Megadrive).
Έχω την εντύπωση οτι για τις μεταφορές σε home επιστράτευε άλλα software houses (US Gold κλπ)... Και η Amiga, νομίζω, είναι πιο ισχυρή απο κάθε κονσόλα τρίτης και τέταρτης γενιάς.
 
Άστο αυτό το ζήτημα, είναι πικραμένο. Οι μεταφορές coin-ops στην Amiga πολλές φορές ήταν τραγωδία (σε σχέση πάντοτε με τις δυνατότητες του μηχανήματος και την ποιότητα πολλών original τίτλων για Amiga)

Σε αυτό φυσικά δεν φταίει απαραίτητα το ίδιο το μηχάνημα αλλά οι προχειροδουλειές που έκαναν πολλά software houses στα ports.
 
συμφωνώ περί US Gold κλπ αλλά μια εταιρεία με το όνομα της SEGA, θα ήθελε να έχει το όνομα της δίπλα σε conversion όπως Afterburner ST-Amiga?

δυσφήμιση! :rant:

εκτός αυτού οι εταιρείες έδιναν data και χάρτες για τα conversion δεν είναι τόσο απλό όσο λέμε εμείς εδώ πέρα "η US Gold έκανε το conversion και δε το πρόσεξε, ήταν μάπα κλπ".

Ένα δείγμα του πόσο καλά έχουν χρησιμοποιηθεί αυτά τα data είναι το Double Dragon 2 του CPC

και αν το ψάξετε η US GOLD για το Street Fighter 2 στα home δε πήρε ποτέ κανένα data απο τη CAPCOM!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Θεωρω οτι το MegaDrive ηταν ισχυροτερο απο την 500 και λιγο χειροτερο απο τη 1200.

Παντως στα παιχνιδια σαφως υπερειχε.

EDIT

Παρτε και ενα Amiga vs MegaDrive vs SNES Part 1 Part 2
 
Wally είπε:
Θεωρω οτι το MegaDrive ηταν ισχυροτερο απο την 500 και χειροτερο απο τη 1200.Παντως στα παιχνιδια σαφως υπερειχε.
Στα παιχνίδια υπερείχε σίγουρα. Μιλάμε κατ αρχήν για ένα φορμάτ και όχι ST-Amiga φορμάτ και με μηδενική σχεδόν πειρατεία.

Τώρα για Amiga vs Megadrive. Στον ήχο η Amiga δεν έχει αντίπαλο μέχρι την εμφάνιση της Soundblaster AWE 64.

Στα γραφικά τα όπλα της Amiga είναι:

προγραμματιζόμενες αναλύσεις, χρώματα από 16 μέχρι 192 σε game.

copper-πολλαπλασιάζει τα χρώματα on screen και τα 8 hardware sprites χωρίς να απασχολεί τον 68000

blitter-μεταφέρει data με 3 φορες x τη ταχύτητα του απλού MC68000 του ST και Megadrive.

dual playfield mode-το parallax scrolling γίνεται παιχνιδάκι.

Αυτά τα ολίγα.
 
Shinobi είπε:
Στα παιχνίδια υπερείχε σίγουρα. Μιλάμε κατ αρχήν για ένα φορμάτ και όχι ST-Amiga φορμάτ και με μηδενική σχεδόν πειρατεία. Τώρα για Amiga vs Megadrive. Στον ήχο η Amiga δεν έχει αντίπαλο μέχρι την εμφάνιση της Soundblaster AWE 64.

Στα γραφικά τα όπλα της Amiga είναι:

προγραμματιζόμενες αναλύσεις, χρώματα από 16 μέχρι 192 σε game.

copper-πολλαπλασιάζει τα χρώματα on screen και τα 8 hardware sprites χωρίς να απασχολεί τον 68000

blitter-μεταφέρει data με 3 φορες x τη ταχύτητα του απλού MC68000 του ST και Megadrive.

dual playfield mode-το parallax scrolling γίνεται παιχνιδάκι.

Αυτά τα ολίγα.
Στα sprites την πατάει κάτω την Amiga μιας και το Megadrive φτάνει τα 80. Επίσης κι αυτό έχει 2 background planes. Για τα χρώματα δε το συζητώ: Amiga και πίσω όλοι! Το Megadrive βασίζονταν στο flickering και στη θολούρα του RF για να ξεγελάσει το μάτι πάνω απο τα 64 χρώματα (όχι οτι τα 64 ήταν λίγα για εκείνη την εποχή). Ασχετο: το Toy Story στην εισαγωγική οθόνη, παίζει sampled μουσικούλα :D
 
To ToyStory στην εισαγωγικη εικονα στο MegaCD εχει μετρημενα πανω απο 160 χρωματα.

Θα βρω το link
 
Shinobi είπε:
Αν και το SNES είναι σαφώς ανώτερο τεχνικά ψηφίζω Megadrive. Έχει πιο καλά παιχνίδια κατα τη γνώμη μου και είναι πιο κοντά σε coin-op. Μοιάζει λιγάκι με Amiga σε hardware αλλά η Amiga είναι ανώτερη και απο το Megadrive και ίσως και το SNES.

Η SEGA έβγαλε όλα τα top παιχνίδια της στο Megadrive σε ποιότητα πολύ κοντά στα coin op, σε αντίθεση με τα home που δε πολυασχολήθηκε (στην αρχή λίγο ίσως, μέχρι το 1989 που βγήκε το Megadrive).
Αν με ρωτούσες τότε μάλλον θα έλεγα το Mega Drive για τους λόγους που ανέφερες. Είχε πολύ καλά coin op conversions. Βέβαια με το SF2 το SNES έδωσε ρέστα. Τώρα όμως, που παίζω τα arcades στο MAME και δεν ασχολούμαι με conversions, μάλλον θα έλεγα ότι προτιμώ το SNES, με την έννοια ότι παίζω περισσότερα παιχνίδια σε αυτό.

Αν δούμε τα original παιχνίδια για το κάθε μηχάνημα, και όχι τα conversions, θα έλεγα ότι το SNES υπερέχει.
 
ASiC είπε:
Στα sprites την πατάει κάτω την Amiga μιας και το Megadrive φτάνει τα 80. Επίσης κι αυτό έχει 2 background planes. Για τα χρώματα δε το συζητώ: Amiga και πίσω όλοι! Το Megadrive βασίζονταν στο flickering και στη θολούρα του RF για να ξεγελάσει το μάτι πάνω απο τα 64 χρώματα
τα 8 hardware sprites-και συνεχίζω-που παράγονται απο το τσιπ denise πολλαπλασιάζονται απο τον copper και μπορούν να ενωθούν σε όσες ομάδες sprites εμείς θέλουμε παράγοντας έτσι τα τεράστια sprites που έχουμε δει κατά καιρούς. Συνήθως βέβαια δε θα δούμε πάνω απο 1-2 τέτοια sprites. Το μηχάνημα έχει σχεδιαστεί σαν μια αλυσίδα chips πoυ δουλεύουν γύρω απο τη CPU MC68000, με αποτέλεσμα να έχουμε ταχύτατα games, parallax πολλών επιπέδων, εκατοντάδες χρώματα και απίστευτο για την εποχή ήχο.

Τo Megadrive κυρίως βασίζεται σε ένα ισχυρό VDP (Video Display Processor)

που ελέγχει τα πάντα στην οθόνη (sprites-backgrounds) και διαθέτει 2 planes όντως. Παρ' όλα αυτά ενώ μπορεί να συναγωνιστεί μια Amiga που χρησιμοποιεί το 100% της ισχύος του hardware δύσκολα μπορεί να τη ξεπεράσει ;)
 
οσο μεσουρανουσε η amiga τοτε δεν με απασχολησαν και οι δυο κονσολες ...
 
Τι άλλο θα διαβάσω πια?

Ε όχι και πιο ισχυρό το Megadrive από την Amiga ρε παιδιά.
 
Το μένγκαδράιβ φυσικά :D

http://www.skytopia.com/games/cacg/cacg28_29.html

machinecomparison.png
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Megadrive εννοείται....

άλλωστε τα specs από μόνα του δεν κρίνουν πάντα το αποτέλεσμα (see ZX Spectrum)
 
καλά στα χαρτιά εγώ είμαι ο θεός του πολέμου...
 
Το hardware μετράει φυσικά, αλλα σε τελική ανάλυση μετράνε τα games. Επίσης οι Amigες δέν ήταν κονσόλες !

Εγώ σάν Amigάς, έβλεπα τα κονσόλια και γέλαγα. Ο κολλητός μου είχε (ακόμα έχει) mega drive, με πάμπολλα games, άρα το έχω λιώσει και σίγουρα έχει πολλά καλά games. Η πρώτη (μετα-ατάρι) κονσόλα που είχα ήταν το SNES, την οποία μου την έφερε δώρο τελικά ο μπάρμπας μου απο Γερμανία (πρίν μου είχε φέρει το Gameboy !).

Τα δικά μου προσωπικά συμπεράσματα, απο εμπειρία και στα 3 μηχανήματα :

1) Καλύτερα Γραφικά. Συνολικά, τα καλύτερα γραφικά τα έχω δεί στην Αmiga αλλα σε Amiga only τίτλους. Mπορεί στο Mortal Kombat ή στο Street Fighter, Final Fight να υπερείχαν οι κονσόλες, έχουμε όμως δεί Shadow of the beast, Agony, Project-X και ένα κάρο demos που η amiga δείχνει όχι μόνο τα δόντια, αλλα και...τα άντερά της ! Άν απομονώσω SNES και MD, τότε μεταξύ τους κερδίζει το SNES, μιάς και Donkey Kong Country, Starfox κλπ δέν είδα ποτέ στο MD. Επίσης, στα παιχνίδια που έπαιζα τότε, και υπήρχαν και στα 3 ή 2 formats, συνήθως τεχνικά υπερείχε το SNES. Π.χ NBA JAM, Mortal Kombat 2, Final Fight, Street Fighter 2, Castlevania κ.α

2) Καλύτερος ήχος. Πάλι Amiga φυσικά, και μάλιστα με περίσσια άνεση. (Μουσικάρες που πουθενά αλλού δέν παίχτηκαν, μπάσο και στερεοφωνία out of this world που νικήθηκε απο κάρτες ήχου στα PC's πολύ αργότερα )To MD είχε καλό ήχο και χαρακτηριστικό μπάσσο, και πλησίαζε το feeling των arcades περισσότερο. Το SNES απο την άλλη, είχε όμορφα εφφεδάκια, όπως π.χ το reverb στις σπηλιές του Super Mario World, αλλα ποτέ δεν είπα wow. Ένα wow το έριξα στο MD, με το Skeleton Krew, ενώ στην Amiga ακόμα wow....WOW (Ένα καλό contrast θα ήταν το Gods στις 2 αυτές πλατφόρμες)

3)Καλύτερα παιχνίδια/Ποικιλία. Εχμμ....Ε, ναι Amiga ! Λογικό δέν είναι ? Πέρα απο τα arcade conversions που και τα προσέχανε περισσότερο στις κονσόλες, και μπαίνανε στο cartridge, η ποικιλία είναι αξεπέραστη. Public Domain να βάλει κανείς μόνο φτάνει. Και στην ελληνική πραγματικότητα, που το basket και το ποδοσφαιράκι είναι κράχτες, πάλι και εκεί, η amiga έβαζε γυαλιά. Kick off 2 στις κονσόλες ? Μπα. Sensible με joypad και γελοία μουσική υπόκρουση ? Μπά. Shoot'em'ups ? δέν νομίζω να υπάρχει ένας που να μήν έχει πορωθεί με την ποικιλία και την ποιότητά τους στην Amiga. Arcade adventures, μιά απο τα ίδια, όπως και στα Adventures, RPG's, Action...Εκεί που κερδίζεται η μάχη στα κονσόλια είναι τα beat'em'ups, όπου η Amiga δέν τα πήγαινε και τόσο καλά, και ίσως λίγο στα Platforms όπου όμως και στην Amiga υπήρχαν πολύ δυνατοι τίτλοι. Άντε παίξε mortal kombat με βάλε-βγάλε δισκέττα και μια ώρα φόρτωμα. ΟΚ. (Κάτι πήγανε να κάνουνε με το Body Blows και το Shadow Fighter αλλα...δέν ήταν αρκετά) Και επίσης, όσο καλά και να ήταν το Superfrog, Ζοοl , Rolling Ronny, Soccer Kid και λοιπά, ήταν δύσκολο να τα βάλεις δίπλα στον Mario ή στον (ποτέ δέν τον γούσταρα) Sonic.

Άρα στην Level 2 μάχη, μάλλον εδώ κερδίζει το MD, γιατί είχε όντως περισσότερο πράμα απο το SNES. Η nintendo παραδοσιακά ήταν πιό μπεμπέ, και εκεί η Sega κέρδισε τα άγρια νιάτα. Θυμάμαι πως στο Mortal Kombat 1, η έκδοση στο MD έβγαζε με cheat αίμα, ενώ στο SNES όχι.

Conclusion, άν συγκρίνουμε και τα 3 , τότε Amiga και μόνο με διαφορά.

Στην μάχη MD vs SNES, θα πώ τεχνικά αρτιότερο το SNES, αλλα με μεγαλύτερη ποικιλία το MD. Άν με βάζανε σήμερα να διαλέξω πάντως, πάλι SNES θα διάλεγα.

Και τα 2 μηχανήματα όμως έχουν γράψει ιστορία, και απολαμβάνω στο PSP μου όλους τους τίτλους που παίξαμε τότε. Και αυτούς που δέν έπαιξα...
 
Ρε παιδιά για MD και SNES μιλάγαμε, η Amiga πώς προέκυψε; Πάντως φίλε Other_Reality δεν τα λες καλά. Τεχνικά μιλώντας σε γραφικά και ήχο το SNES ήταν σαφώς ανώτερο της Amiga (μιλώντας για στάνταρ Amiga 500) αλλά και το Mega Drive ήταν καλύτερο σε κάποιους τομείς (και σε άλλους καλύτερο από το SNES λόγω ταχύτερης CPU).

Βέβαια τα τεχνικά χαρακτηριστικά μικρή σημασία έχουν, αφού στο κάτω κάτω υπήρχαν άλλα συστήματα που τα έκαναν σκόνη (όπως το Neo Geo) αλλά δεν είχαν την ανάλογη υποστήριξη σε software.

Αυτό που πραγματικά "μετράει" είναι τα παιχνίδια και εκεί είναι λάθος να συγκρίνουμε ένα υπολογιστή (Amiga) με κονσόλες. Κατά την ταπεινή μου άποψη η ποικιλία των παιχνιδιών για Amiga δεν μπορεί να συγκριθεί με τίποτα με τη βιβλιοθήκη των SNES και MD. Στην Amiga είχε για όλα τα γούστα εκπληκτικά παιχνίδια ενώ στις κονσόλες τα πράγματα ήταν σαφώς πιο περιορισμένα.

Και ναι η Amiga "νικάει" σε γραφικά και ήχο, όχι τεχνικά αλλά αισθητικά. Έχω δει παιχνίδια σε Amiga που αισθητικά είναι ασυναγώνιστα. Βέβαια αυτό δεν έχει να κάνει με το hardware αλλά με την καταπληκτική δουλειά που έκαναν οι developers.
 
Πίσω
Μπλουζα