Review Mortal Kombat 4
To Mortal Kombat είναι πραγματικά το παιχνίδι που αρνείται να φύγει. Όσα καυστικά review και να κάνουμε, όσο και αν νομίζουμε ότι το ΜΚ Trilogy και το Mythologies έπιαναν άσκοπο χώρο στα cartridge, n Midway συνεχίζει την προσπάθεια της στα παιχνίδια beat'em-up. Η παράδοση που έχουν τα Mortal Kombat είναι μία από τις ισχυρότερες στο κόσμο των βίντεο-παιχνιδιών και - όπως τα FIFA -έχουν τη δυνατότητα να προσελκύουν το αγοραστικό κοινό. Το καλύτερο και πιο ξεχωριστό χαρακτηριστικό που κρύβεται πίσω από κάθε συνέχεια του Mortal Kombat είναι η μεγάλη δόση βίας, με αποκορύφωμα φυσικά τα αποτελειωτικά χτυπήματα (Fatalities!). To αρχικό παιχνίδι της Midway έδειχνε καρδιές να ξεριζώνονται από ζωντανά στήθια, κεφάλια να αφαιρούνται με βίαιο τρόπο και λίμνες από αίμα να κατακλύζουν την οθόνη του υπολογιστή (ωραίος συγγραφέας τρόμου θα γινόμουν!). Ο ρεαλισμός στα ψηφιακά γραφικά προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στο χώρο με αποτέλεσμα υπόλοιπες συνέχειες να χαμηλώσουν αρκετά τους τόνους και να παρουσιάσουν αίμα και έντερα αφού πρώτα έχει δοθεί το ανάλογο cheat. Και φτάνουμε στο Mortal Kombat που είναι σίγουρο ότι θα ξανά ανεβάσει του τόνους στους απανταχού ειρηνόφιλους του κόσμου! Η προσθήκη της τρίτης διάστασης έχει επιτρέψει στους κατασκευαστές τη Midway να δημιουργήσουν νέα εκπληκτικά fatalities με περισσότερη βία, καθώς και να ανακατασκευάσουν παλαιότερα που τώρα απεικονίζονται από νέες οπτικές γωνίες. Η κόκκινη ουσία (μήπως είναι αίμα; ) που υπήρχε στα παραδοσιακά παιχνίδια ΜΚ κάνει έντονη την παρουσία της σε κάθε χτύπημα μεταξύ των μαχητών.
Τα γραφικά είναι υψηλή ανάλυσης και σε συνδυασμό με εξαιρετικό animation (κίνηση), το όλο αποτέλεσμα είναι πιο πειστικό και μοιάζει με ένα βιβλίο κόμικ. Για πρώτη φορά, έπειτα από πολλά χρόνια το ΜΚ αγγίζει το ανώτατο επίπεδο ποιότητας. Οι χαρακτήρες είναι μεγάλοι και δείχνουν ζωντανοί και η μάχη είναι σαφώς πιο γρήγορη και θαυμάσια απ' ό,τι ήταν στις προηγούμενες εκδόσεις. Ωστόσο, η κίνηση της κάμερας δεν είναι και η καλύτερη δυνατή. Περιστασιακά θα χάσετε για λίγα δευτερόλεπτα τον έναν από τους δύο χαρακτήρες εξαιτίας ενός... τοίχου. Από την άλλη μεριά, ο χειρισμός δεν έχει αλλάξει πολύ σε σχέση με το Trilogy. Πέρα από τα τέλεια τρισδιάστατα γραφικά, το ΜΚ 4 δε διαφέρει καθόλου στο τρόπο παιξίματος απ' ότι οι άλλοι δισδιάστατοι τίτλοι. Η μόνη προσθήκη που έχει γίνει στο τομέα αυτό είναι η χρησιμοποίηση των πλήκτρων για πλάγιους βηματισμούς.
Πολλοί από τους χαρακτήρες, όπως ο Raiden, o Liu Kang, η Sonya, ο Johnny Cage και ο Jax, έχουν ακριβώς τις ίδιες κινήσεις και fatalities που είχαν και στα αρχικά παιχνίδια. Ακόμα και οι κινήσεις των νέων χαρακτήρων έχουν ένα γνώριμο στιλ. Όμως, το καλύτερο από τα νέα χαρακτηριστικά είναι η μεγάλη ποικιλία των όπλων. Κάθε ένας χαρακτήρας ξεχωριστά έχει μια ειδική κίνηση για να βγάλει ένα όπλο με σκοπό να χτυπήσει ανελέητα τον αντίπαλο. Πολλές φορές ο άτυχος που θα δεχτεί τα χτυπήματα στην κυριολεξία κολλάει πάνω στην οθόνη της τηλεόρασης! Μπορείτε να σηκώσετε τα όπλα από το έδαφος, να πάρετε το όπλο του αντίπαλου ή απλά, να τα πετάξετε. Οι ρίψεις αντικειμένων γίνονται πιο εύκολα και οι ειδικές κινήσεις δεν απαιτούν να δώσετε διαγώνιες κατευθύνσεις στο χειριστήριο. Πραγματικά ο χειρισμός δε θα σας δυσκολέψει καθόλου. Οπότε... πως θα το χαρακτηρίζαμε σε σχέση με τα άλλα ποιοτικά παιχνίδια beat'em-up που έχουν κυκλοφορήσει στο Ν64; Το ΜΚ 4 είναι δύσκολο να έχει την ίδια απήχηση στο κοινό, όπως το πολύπλοκο Fihgter's Destiny το οποίο είναι δυσκολότερο στην εκμάθηση και προσφέρει μεγαλύτερη αντοχή. Το Mortal Kombat 4 έχει λίγο πιο χαμηλό αριθμό κινήσεων και νεωτερισμών για να συναγωνιστεί σαν ένα "σοβαρό" παιχνίδι beat'em-up. Όσοι, όμως, θεωρούν το παιχνίδι της Imagineer αργό και γενικά όλοι οι φίλοι που υποστηρίζουν τα Mortal Kombat θα το βρουν γρήγορο, εύκολο στο παίξιμο και ευχάριστο στην όψη. Μετά τις τελευταίες αποτυχημένες προσπάθειες της Midway, to Mortal Kombat 4 είναι το παιχνίδι που όλοι - οι φανατικοί - περιμέναμε και σίγουρα συγκαταλέγεται ανάμεσα στα κορυφαία του είδους.
Γραφικά: 8 Παρουσιάζουν μεγάλη ευκρίνεια, είναι ρεαλιστικά και με εξαιρετική κίνηση.
Ήχος: 8 Η μουσική και τα ηχητικά εφέ είναι πιστή μεταφορά από τα arcade. Δηλαδή είναι κορυφαία!
Αξιοποίηση hardware: 6 Δεν αξιοποιεί τέλεια τις δυνατότητες της κονσόλας, ενώ η κάμερα μερικές φορές είναι ελαττωματική.
Αντοχή: 8 Εξαιρετική διασκέδαση όταν παίζουν δύο άτομα, κυρίως μέσα από τις επιλογές Tournament" και "Group".
Γενικά: 84% Δεν μπορεί να θεωρηθεί κορυφαίο, αλλά αν καλέσετε μερικούς φίλους σας και παίξετε ένα τουρνουά θα δείτε τη διαφορά στη διασκέδαση απ' ότι στα υπόλοιπα παιχνίδια.
Αλληλογραφία
Αγαπητό Ninteno World
Τον τελευταίο χρόνο ένιωθα ένα κενό μέσα μου. Δοκίμασα τα πάντα, μπάσκετ, ποδόσφαιρο, καράτε, Bungee jumping, πήγα σε μάντισσες και χαρτορίχτρες, αλλά τίποτα. Το κενό δε συμπληρώθηκε. Μέχρι που βγήκες εσύ. Σε αγοράζω από το πρώτο σου τεύχος σαν μανιακός και είμαι ευτυχισμένος που υπάρχει πλέον ένα περιοδικό που ασχολείται με την αγαπημένη μου κονσόλα (Nintendo 64). Σας γράφω μήπως μου απαντήσετε σε ορισμένες ερωτήσεις μου!
1. Γιατί μερικά παιχνίδια του Ν64 είναι τόσο παιδικά; Όπως π.χ. το Diddy Kong Racing; Ενώ έχει τέλεια γραφικά, εντυπωσιακό χειρισμό, τεράστια έκταση και είναι αρκετά πρωτότυπο, ο πολύ παιδικός χαρακτήρας (που σου προκαλεί τάσεις αυτοκτονίας) το κάνει πιο ευχάριστο σε ορισμένες ηλικίες, αλλά μειώνει την επιτυχία του.
2. Που βρίσκεται ο ΤΤ χαρακτήρας και ο Drumstick, στο D.K.R., για να παίξω μαζί τους; Έχω φάει το κόσμο αλλά δεν τους βρίσκω πουθενά.
3. Θα δούμε ποτέ κανένα ραλάκι που να παίζεται στο Ν64 ή θα πρέπει να περιμένουμε ως τη δευτέρα παρουσία; (Το λέω αυτό χωρίς να έχω δει το Top Gear Rally).
4. Πότε θα βγει το 64DD στην Ελλάδα; Αν γλείψουμε τη Nintendo μπορεί να βάλει modem στο 64DD;
ΥΠ. Δε με πειράζει αν δε δημοσιευτεί το γράμμα μου λόγω της μεγάλης του έκτασης, αρκεί να απαντηθούν οι ερωτήσεις.
Φιλικότατα, Σταμούλης Γιώργος
Φιλαράκο Γιώργο,
Δοκίμασε την εμφιάλωση προτηγανισμένης κουτσομούρας. Αν και με αυτό τον τρόπο δεν δεις γιατρειά συνέχισε την ανάγνωση του περιοδικού. Ας περάσω τώρα στις ερωτήσεις σου.
1. Από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας του Ν64, η NINTENDO θέλησε να περάσει στον κόσμο την φιλοσοφία της μη-βίας. Δεν είναι καθόλου άσχημη σαν σκέψη, δεν χρειάζεται κάποιο παιχνίδι να είναι γεμάτο αίματα για να είναι καλό. Κάπου στο δρόμο όμως χάθηκε ο αρχικός προσανατολισμός, με αποτέλεσμα τα περισσότερα παιχνίδια να δείχνουν παιδικά. Πίστεψε μας όμως, αυτό θα αλλάξει.
2. Ο ΤΤ είναι το ρολογάκι που περιφέρεται ασκόπως στον κεντρικό τομέα. Στην ίδια περιοχή υπάρχει και ο Drumstick. Εχεις προσέξει ότι ένα από τα βατραχάκια που χοροπηδάνε αμέριμνα γύρω από τη λιμνούλα, υπάρχει κι ένα που φοράει στέμμα; μάντεψε ποιος είναι.
3. To GT 64 είναι αρκετά καλό, ενώ και το F1 είναι υπέροχο.
4. Αν διαβάζεις τις απαντήσεις όρθιος, θα σε συμβούλευα να καθίσεις. Λοιπόν, το 64 DD δεν θα κυκλοφορήσει ποτέ. Βέβαια η Nintendo υποστηρίζει ότι απλά θα το καθυστερήσει, αλλά δεν νομίζουμε ότι θα το δούμε ποτέ. Ισως στο επόμενο τεύχος να έχουμε ένα αναλυτικό ρεπορτάζ για την τύχη του μηχανήματος.
Αγαπητό Nintendo World
Με λένε Δημήτρη και είμαι κάτοχος Ν64 και GameBoy. θα ήθελα να σας εκφράσω τα συγχαρητήρια μου για τη σπουδαία δουλειά που κάνετε γύρω από το κόσμο της Nintendo. Από το πρώτο τεύχος που σας διαβάζω, δε σας έχω χάσει ούτε μια φορά. Και για να με πιστέψετε, κάθε μήνα που βγαίνει το περιοδικό σας το αγοράζω δύο φορές ώστε άμα πάθει κάτι το ένα, να έχω το άλλο. (Τέτοια πώρωση μιλάμε!!!). Αλλά επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, ας περάσω στις ερωτήσεις μου:
1. Έχω διαβάσει από πολλά περιοδικά ότι θα κυκλοφορήσει νέα κονσόλα η Nintendo και θα λέγετε Nintendo 2000 Αληθεύει αυτό; Αν ναι, ξέρετε κάτι;
2. Θα κάνετε οδηγό στρατηγικής για το Turok;
3. Πότε θα κυκλοφορήσουν τα παιχνίδια Zelda, F-Zero, 1080' Snow/boarding, Sim City, Shadowman, Super Mario 2, Resident Evil;
4. Τo 64DD ποτέ θα κυκλοφορήσει;
5. Έχω ακούσει από πολλούς ότι από Σεπτέμβριο θα κυκλοφορήσουν πολλά παιχνίδια στο Ν64, όπως γίνεται τώρα στο Playstation. Αληθεύει;
6. Έχω ακούσει ακόμα από κάποιους να λένε ότι το 64DD οδεύει προς διάλυση. Αληθεύει αυτό; Αν όχι, πόσο θα κάνει;
7. Αν μπορείτε, δημιουργήστε ένα Top Ten για Ν64, SNES και GB.
ΥΓ. Το περιοδικό καθυστερεί πολύ στην Αλεξανδρούπολη. Κάντε κάτι παρακαλώ.
Δημήτρης "Nintendomaniac" Κασάπης
Αγαπητέ Δημήτρη,
Ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια. Ας περάσουμε τώρα στις ερωτήσεις σου:
1. Μέχρι στιγμής δεν ξέρουμε τίποτα περισσότερο από εσένα.
2. Δεν υποσχόμαστε τίποτα, αλλά δεν το αποκλείουμε κιόλας.
3. Εκτός από το Resident Evil για το οποίο δεν ξέρουμε τίποτα απολύτως, όλα τα υπόλοιπα θα έχουν κυκλοφορήσει μέχρι τα Χριστούγεννα.
4-6. Δες την απάντηση στο προηγούμενο γράμμα.
5. Ίσως όχι τόσα πολλά, αλλά θα είναι αρκετά για να αποκτήσουμε έναν έντονο προβληματισμό για τη διάθεση των χρημάτων μας.
7. Είναι μια σκέψη που υπάρχει και στο δικό μας το μυαλό. Ίσως αν στέλνατε γράμματα με τις δικές σας προτιμήσεις, να ήταν τα πράγματα πολύ πιο εύκολο. Όσο για το θέμα της κυκλοφορίας, προσπαθούμε να το λύσουμε, αλλά δεν υποσχόμαστε τίποτα, γιατί δεν εξαρτάται άμεσα από εμάς.
Αγαπητό Nintendo World
Τα συγχαρητήρια μου για τη φοβερή δουλειά και σου εύχομαι όλο και μεγαλύτερες επιτυχίες. Ας μπω όμως τώρα στο ψητό. Έχω κάποιες απορίες οι οποίες με απασχολούν εδώ και λίγε καιρό, τις οποίες τις θεωρώ προσωπικά σημαντικές. Μερικές είναι και εκ μέρους κάποιων φίλων που δεν είχαν το θάρρος να σου γράψουν. (Τα παλιόπαιδα, θα τα πλακώσω στο ξύλο γι' αυτό που έκαναν).
1. Έξω από το κουτί Ν64, υπάρχει ένα κειμενάκι που αναφέρει μερικά από τα χαρακτηριστικά του. Γράφει λοιπόν: "CD Quality Sound". Αλήθεια ή μια απλή προπαγάνδα;
2. To Ν64 έχει τη δυνατότητα να είναι συμβατό με Dolby Surround;
3. Έχω το Quake 64 και κάθε φορά που τελειώνω ένα επίπεδο, φορτώνει για 5-6 δευτερόλεπτα γράφοντας στην οθόνη τη λέξη "Building". Γιατί; Είναι δυνατόν να φορτώνει η κασέτα ή είναι λάθος στον προγραμματισμό ή τα έχει "παίξει" η κονσόλα μου;
4. Θα δούμε καμιά έκδοση Resident Evil για το Ν64;
ΥΠ. Ελπίζω σε ανακύκλ... εεε σε δημοσίευση.
Φιλικά Παντελής Ρόκας
Φίλε Παντελή γεια σου,
Ελπίζουμε να τιμωρήσεις τους δειλούς φίλους σου. Ας δοκιμάσουμε να λύσουμε τις απορίες σου.
1. Δεν είναι προπαγάνδα. Απλά είναι αυτό που λέει, δηλαδή "ποιότητα" CD. Αυτό σημαίνει καθαρός ήχος.
2. Αν συνδεθεί με το ανάλογο σύστημα, δίνει αυτό που περιφραστικά ονομάζουμε "ψευτο-surround".
3. Κι όμως φορτώνει η κασέτα.
4. Οι φήμες γίνονται εντονότερες κάθε μέρα, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουμε κάποια επίσημη ανακοίνωση.
Αγαπητό Nintendo World
Θα ήθελα να σου δώσω τα συγχαρητήρια μου για το καταπληκτικό περιοδικό. Όλα τα θέματα σου είναι εκπληκτικά. Θα ήθελα όμως να μου απαντήσεις στις εξής ερωτήσεις:
1. Στο κοντινό διάστημα θα βγουν πολλές καινούριες κονσόλες και απ' ότι διάβασα καλύτερες του Ν64; Εμείς που αγοράσαμε το Ν64 μήπως κάναμε λάθος και δώσαμε τσάμπα λεφτά γι' αυτό;
2. Πως πάνε σε άλλες χώρες οι πωλήσεις του Ν64;
3. To 64DD θα μπορεί να σταθεί ίσα απέναντι στις άλλες κονσόλες που θα κυκλοφορήσουν;
4. Γιατί το Nintendo 64 έχει μόνο 30 παιχνίδια; To Playstation έχει πολύ περισσότερα.
5. To N64 μαζί με το DD έχουν μέλλον;
Συγνώμη αν σας κούρασα.
Με τιμή Γιώργος Παπαδόπουλος
Γεια σου φίλε Γιώργο,
Επειδή ο χρόνος και ο χώρος είναι χρήμα, ας περάσουμε κατευθείαν στις απορίες σου:
1. Δηλαδή τι ήθελες να γίνει; να σταματήσει η εξέλιξη της τεχνολογίας επειδή εσύ αγόρασες κονσόλα;
2. Αρκετά καλά.
3. Μάλλον δεν θα κυκλοφορήσει καθόλου.
4. Η Sony είχε κάνει πολύ καλές συνεργασίες με τις εταιρίες κατασκευής παιχνιδιών. Η Nintendo άργησε να το κάνει, όμως όπως δείχνουν τα πράγματα, σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα δεν θα ξέρουμε τι να πρωτοπορούμε.
Αγαπητό Nintendo World
Πρώτα-πρώτα, θα ήθελα να σας δώσω συγχαρητήρια για όλη τη δουλειά που έχετε κάνει ως τώρα για τα τρία τεύχη.(
????, είχαν κυκλοφορήσει ήδη 7!) Είμαι κάτοχος ενός Nintendo 64 και θα ήθελα να σας ζητήσω κάποια πράγματα και να σας κάνω ορισμένες ερωτήσεις:
1. Θα ήθελα πάρα πολύ να κάνετε αναλυτικό review για το FIFA '98 του Nintendo 64.
2. Πότε να αρχίσω να περιμένω το NBA Live '98; Θα είναι καλό; Έχει γίνει λόγος για το NBA Pro. Τι είναι αυτό;
3. Θα ήθελα να δεν είναι κουραστικό να αφιερώνατε μισή ή μία σελίδα με τα παιχνίδια που κυκλοφορούν το συγκεκριμένο μήνα καθώς και τις τιμές τους.
4. To International Superstar Soccer 2 πότε θα κυκλοφορήσει; Θα υπάρχουν μεγάλες διαφορές;
5. Πότε κυκλοφορούν τα: Donkey Kong και Banjo Kazooie;
Χρήστος Καμπαντάης
Γεια σου Χρήστο,
Ευχαριστούμε για τα συγχαρητήρια και ας περάσουμε στις απορίες σου:
1. Δεν είναι λίγο παλιό το παιχνίδι;
2. Λογικά όπου να'ναι θα έχουμε νέα του. Το NBA Pro είναι ένα άλλο παιχνίδι μπάσκετ.
3. Στην παρουσίαση κάθε παιχνιδιού υπάρχει η ημερομηνία κυκλοφορίας του. Όσο για το θέμα της τιμής, αυτό είναι κάτι που αφορά τα καταστήματα, μην ξεχνάς και το γεγονός ότι πολλά μαγαζιά κάνουν προσφορές πότε θα ήμασταν εκτός τόπου και χρόνου.
4. To ISS 2 θα κυκλοφορήσει μέσα στον Σεπτέμβριο. Από τη στιγμή που δεν έχουμε την ολοκληρωμένη έκδοση του παιχνιδιού στα χέρια μας, δεν μπορούμε να ξέρουμε όλες τις διαφορές. Ότι ξέρουμε το γράψαμε σε προηγούμενο τεύχος.
5. To Banjo κυκλοφορεί, ενώ το DK 64 το δούμε μάλλον τα Χριστούγεννα.
Αγαπητό Nintendo World
Είμαι ένα φανατικός αναγνώστης σου που δεν πρόκειται να χάσω τεύχος του περιοδικού. Καταρχήν, συγχαρητήρια για την καταπληκτική δουλειά που κάνετε και για το ημερολόγιο του πρώτου τεύχους. Αρχίζω με ερωτήσεις:
1. Ποιο παιχνίδι θα μου συνιστούσατε να αγοράσω εκτός από το Mario Kart, το Diddy Kong Racing και το GoldenΕye 007; (Κάποιο αγωνιστικό).
2. Ποιο είναι καλύτερο, το Multi Racing Championship ή το Top Gear Rally; (Aν είναι δυνατόν, θα ήθελα να δω ένα αναλυτικό review και των δύο σε ένα από τα επόμενα τεύχη).
3. Ποια είναι η τιμή τους;
4. To Mortal Kombat 4 θα βγει για Ν64; Αν ναι, πότε;
5. Θα υπάρξει παρουσίαση του παιχνιδιού στο περιοδικό;
6. Καλό θα ήταν μαζί με το περιοδικό να δίνατε και κάποια αφίσα.
Ελπίζω να μην σας κούρασα. Συγχαρητήρια και πάλι για τη δουλειά που κάνετε και την πληροφόρηση που μας δίνετε. Συνεχίστε έτσι.
Σπανέας Πέτρος
Φίλε Πέτρο,
Ευχαριστούμε για την προτίμηση σου.
1. To F1. Είναι πολύ καλό όπως θα δεις και στο review που υπάρχει στο τεύχος που κρατάς.
2. Προσωπικά μου άρεσε περισσότερο το Top Gear Rally.
4. Το περιμένουμε στα τέλη του μήνα.
5. Φυσικά.
6. Είναι κάτι που το σκεφτόμαστε.