Nintendo World

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Diddy Kong
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Αν και δεν υπήρξα κάτοχος κονσόλας εκείνη την εποχή, έτυχε παρ' όλα αυτά να διαβάζω περιοδικά που είχαν σχετικές παρουσιάσεις παιχνιδιών, όπως π.χ. το USER (ειδικά το ένθετο που είχε για κονσόλες), το Pixel Next Gen., καθώς και το "κλασσικό" Pixel.

Eνας λόγος που χαίρομαι να διαβάζω παρουσιάσεις κονσολοπεριοδικών όπως αυτές που κάνει ο Diddy Kong, αλλά και σχόλια σαν αυτά του motherbrain, είναι το ότι βλέπω πόσο αφοσιωμένη ήταν εκείνη η γενιά των gamers - αφού όχι μόνο αγαπούσαν τις κονσόλες και τα παιχνίδια τους (όπως αντίστοιχα εμείς τα home-micros), αλλά γνώριζαν ονομαστικά και συμπαθούσαν και τους συντάκτες (όπως άλλωστε και εμείς τους Λεκό, B-T, Τσουρινάκη, Κυριακό, Κωνσταντίνου, Σάιρους-Μόκους, Κρίστο Ντογκίνι, Πατρίκο, Κράτσα, και πολλούς άλλους) :thumb:
 
Τι όμορφα θέμα ρε παιδιά??!! Ευχαριστούμε πού diddy που μας φέρνεις στην επιφάνεια αυτές τις όμορφες αναμνήσεις. Υπάρχουν τεύχη που ακόμα δεν έχεις παρουσιάσει? Το τελευταίο ας πούμε με εξώφυλλο το Οκαρινα? Κρίμα πάντως που δε σου βγαίνει αυτό το τοπικ όταν ψάχνεις πληροφορίες στο google.
 
Καλημέρα μετά από 2 χρόνια που έχω να κάνω post! Ναι geo θα κλείσω την εκκρεμότητα με τα 2 τελευταία τεύχη (Turok 2 και Ocarina of Time) ελπίζω σύντομα! 
 
Καλημέρα μετά από 2 χρόνια που έχω να κάνω post! Ναι geo θα κλείσω την εκκρεμότητα με τα 2 τελευταία τεύχη (Turok 2 και Ocarina of Time) ελπίζω σύντομα! 
Άντε βρε Diddy. Κάνε μας να αναβιώσουμε τις παλιές εποχές. Περιμένω με ανυπομονησία κυρίως το τεύχος του Zelda.
 
Τεύχος Ν.10, Νοέμβριος 2018.

Editorial:

Προς κάθε ενδιαφερόμενο: Φίλοι μου καλοί, καλοί μου φίλοι, ξεκινάω αυτή την σελίδα με ανάμικτα συναισθήματα. Από τη μία πλευρά νιώθω χαρούμενος για τα καλά νέα που έχω να σας ανακοινώσω και από την άλλη δεν μπορώ να συγκρατήσω την στεναχώρια και την πίκρα μου για όσα συμβαίνουν στο περιοδικό μας τον τελευταίο καιρό. Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω με τα άσχημα νέα.

Πριν λίγο καιρό μέσα από αυτές τις γραμμές, βρέθηκα στην πολύ δυσάρεστη θέση να σας ανακοινώσω τις αλλαγές του πε­ριοδικού. Την μείωση δηλαδή των σελίδων του και την ταυτόχρονη αύξηση της τιμής του. Ήταν μια κίνηση που έγινε με πολύ βαριά καρδιά και πιστέψτε με ήταν το μοναδικό που μπορούσα­με να κάνουμε. Προσπαθήσαμε όμως να μην μειώσουμε την ύλη του περιοδικού και τα καταφέραμε σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Επειδή όμως όλες οι μάχες έχουν απώλειες, έτσι κι εμείς απο­φασίσαμε στην πορεία να θυσιάσουμε τις σελίδες του SNES και του GΑΜΕΒΟΥ. Ξέρω ότι μερικοί από εσάς στενοχωρηθήκατε, όμως δεν γινόταν αλλιώς. Επίσης εξαφανίστηκε (με μεγάλη μου λύπη) η στήλη της αλληλογραφίας. Ο λόγος; ενώ καθημερινά λαμβάνουμε αρκετά γράμματα, όλα αφορούν τον εκάστοτε δια­γωνισμό. Όσα δε ασχολούνται και με κάτι άλλο, αυτό συνήθως έχει να κάνει με ερωτήσεις τις οποίες έχουμε απαντήσει εδώ και καιρό. Το βρίσκω λοιπόν ανούσιο να "χαραμίζω" πολύτιμες σελίδες του περιοδικού απαντώντας για πολλοστή φορά στις ερωτήσεις "Πότε θα βγει το DD; πόσο θα κοστίζει κ.τ.λ' ή "ποια είναι καλύτερη κονσόλα;" ή έχω κολλήσει στο τάδε επίπεδο του δείνα παιχνιδιού, τι να κάνω;". Λοιπόν: το DD δεν θα βγει ποτέ,  η καλύτερη κονσόλα είναι το Ν64 και όσον αφορά τα παιχνίδια, μόλις έχουμε κάτι προσπαθούμε να το δημοσιεύουμε. Μόλις αρχίσουμε να λαμβάνουμε γράμματα που έχουν κάτι άλ­λο να ασχοληθούν, χρειάζονται την βοήθειά μας για κάποια σοβαρότερα προβλήματα, τότε η στήλη θα ξαναρχίσει. Και για να σας δώσω ένα θέμα Αλληλογραφίας "Τι βλέπετε στο μέλ­λον για την Nintendo, πιστεύετε ότι θα καταφέρει να ολοκλη­ρώσει την αντεπίθεσή της, πως βλέπετε την διαμόρφωση της αγοράς, ΤΙ ΛΕΤΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑ TQ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΜΑΣ;" θα ή­θελα να κάνουμε μια συζήτηση για το τελευταίο. Πολύ φοβάμαι όμως ότι δεν θα προλάβουμε. Και για όσους δεν κατάλαβαν, το Nintendo World έχει πρόβλημα επιβίωσης. Η προσπάθεια που κάνουμε για να υπάρχει ένα έντυπο για την κονσόλα μας, πέ­φτει στο κενό. Τι έγινε; παραδώσατε τα όπλα; προσχωρήσατε στη Sony; σταματήσατε να παίζετε; Βαρεθήκατε; Δεν σας αρέ­σει το περιοδικό; Πολύ θα ήθελα να μάθω τι συμβαίνει.

Τέλος πάντων, αρκετά με τα άσχημα νέα. Ανυπομονώ να σας πω τα καλά, τα υπέροχα καινούργια της Nintendo. Έπεσε κι άλλο η τιμή της αγαπημένης μας κονσόλας. Τη στιγμή αυτή που διαβάζετε αυτές τις γραμμές, στα καταστήματα θα μπορείτε να βρείτε το Nintendo64 μαζί με το Mario 64 (που ξέρετε ότι είναι ένα υπέροχο παιχνίδι) μόνο με 49.900 Δρχ. Πρόκειται για την καλύτερη προσφορά που μπορείτε να βρείτε. Η καλύτερη κονσόλα ΜΑΖΙ με ένα από τα καλύτερα όλων των εποχών, σε τιμή άκρως δελεαστική και συμφέρουσα. Όσοι λοιπόν το σκέφτεστε ακόμα, τρέξτε. Κάντε στον εαυτό σας το καλύτερο δώρο που θα μπορούσε να γίνει. Άντε να δούμε τώρα αν θα μπορέσουν οι άλλοι να μας ακολουθήσουν. Πάρτε το χαμπάρι (και θυμηθείτε το όσοι το ξεχάσατε) η Nintendo πάντα δείχνει τον δρόμο! Είναι όμως ώρα να σας αφήσω να διαβάσετε το τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας. Μέχρι τον άλλο μήνα, να περνάτε όσο καλύτερα γίνεται και να προσέχετε.

ΥΓ 1: Τους θερμούς μου χαιρετισμούς στον φίλο μου Γιώργο Βρεττέα, ο οποίος εκτός από την φοβερή φωτογραφία του κρε­βατιού του, καλυμμένο από Nintendo, μας έστειλε και μια βιντεοκασέτα με τα φοβερά ρεκόρ του. Μπράβο αγόρι μου, μακάρι να υπήρχαν κι άλλοι σαν κι εσένα.

ΥΓ 2: Τον επόμενο μήνα σας  ετοιμάζουμε ένα υπέροχο αφιέρωμα στο φοβερό και τρομερό Zelda. Καταφέραμε επίσης, με την συνεργασία φυσικά της Nortec, να κλείσουμε την Κορίνα Στεργιάδου για το εξώφυλλο.

Ηλίας Κούκουτσας​

Reviews του περιοδικού:

V-Rally 99: 92%

Gex 64: Enter the Gecko: 59%

Bomberman Hero: 66%

Turok 2: Seeds of Evil: 98%

Off Road Challenge: 81%

F-Zero X: 91%

Review Turok 2: Seeds of Evil

Είναι εκπληκτικό. Κάνοντας μικρά και αβέβαια βήματα η Iguana κατάφερε μέσα σε  πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να κάνει το ακατόρθωτο πραγματικό. Οι πριν από τέσσερα χρόνια ασήμαντοι δημιουργοί της εταιρείας από το Texas βρίσκονται σήμερα στην κορυφή. Ναι, το Turok2 είναι τόσο καλό γιατί η Iguana έλαβε υπόψη της και την παραμικρή κριτική που εκφράστηκε για το Turok και διόρθωσε όλα τα λάθη του πρωτότυπου παιχνιδιού ενώ επιπλέον ενίσχυσε όλα τα θετικά στοιχεία. Το αποτέλεσμα είναι το Turok2 να έχει περισσότερες επιλογές, περισσότερα levels, περισσότερα τέρατα, περισσότερα όπλα και να είναι πολύ πιο τρομακτικό και βαμμένο με αίμα. Δεν μπορείτε παρά να μείνετε έκπληκτοι από το παρουσιαστικό του Turok2. Βέβαια, ο καθένας που διαθέτει κοινή λογική θα αγοράσει μαζί με το παιχνίδι και το 4Mb Expansion Pak το οποίο τοποθετείται στη σχισμή "Memory Expansion”. Η διαφορά που παρουσιάζει το παιχνίδι μετά την επέκταση μνήμης είναι φανταστική. Ξαφνικά το Ν64 μετατρέπεται σ' ένα 3dFX PC. Οι λεπτομέρειες είναι εκπληκτικές, η ανάλυση πολύ υψηλή, τα γραφικά είναι πλούσια σε αφθονία και ποιότητα. Και παρόλα αυτά το παιχνίδι τρέχει γρήγορα. Οι 'κακοί' κινούνται κατά πάνω σας με τρομακτική ταχύτητα κι ούτε ένας απ' αυτούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί βραδυκίνητος.

Ο κόσμος του Turok2 είναι ένα φαινόμενο, που όμοιό του δεν έχει εμφανιστεί ποτέ στη Ν64. Μετά απ' αυτά βέβαια μη νομίσετε ότι αν παίξετε το παιχνίδι σε χαμηλή ανάλυση θα απογοητευτείτε. Το παιχνίδι ακόμα και χωρίς την υψηλή ανάλυση δεν παύει να είναι πανέμορφο. Είναι σίγουρα το καλύτερο που έχει κυκλοφορήσει για τις κονσόλες της Nintendo, με εκπληκτικά levels τα οποία γίνονται όλο και πιο εντυπωσιακά καθώς το παιχνίδι προχωρά. Όταν φτάσετε στο πέμπτο level (The Hive of the Mantids) θα παρατηρήσετε ότι το ντεκόρ είναι πονηρά και έξοχα φτιαγμένο έτσι ώστε να θυμίζει τα Alien φιλμς. Στην πραγματικότητα, το Turok2 αποτελεί, όσον αφορά το τεχνικό μέρος, έναν θρίαμβο. Η μουσική κλιμακώνεται δραματικά, ενώ οι στριγκλιές των εχθρών σας τρυπάνε το μυαλό καθώς επιτίθενται απ' όλες τις μεριές. Τα μουσικά θέματα επαναλαμβάνονται αλλά τόσο καλά παραποιημένα που με δυσκολία θα το παρατηρήσετε ενώ απ' την άλλη η ένταση μειώνεται και αυξάνεται επιτυχώς ανάλογα με το πως έχουν τα πράγματα. Για καλή μας τύχη, πίσω από τα εκπληκτικά γραφικά και τους τρομακτικούς ήχους, υπάρχει ένα έξοχο -και κατά πολύ βελτιωμένο - παιχνίδι. Είναι πολύ πιο σκοτεινό και πιο ώριμο από το Turok. Δεν υπάρχει τίποτα το γελοίο καθώς κόβετε φέτες τους εχθρούς (οι οπαδοί του αίματος δεν θα απογοητευθούν καθώς σιντριβάνια αίματος ξεπετάγονται από τους νεκρούς). Αντίθετα με τους ψαρωμένους βραδυκίνητους δεινόσαυρους του πρώτου παιχνιδιού, υπάρχει ένας απρόβλεπτος στρατός από μοναδικά πλάσματα που σας πετάνε διάφορες εκπλήξεις απ' όπου κι αν κοιτάξετε. Υπάρχουν 30 είδη τεράτων και το καθένα έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να προκαλεί τεράστιο φόβο σε συνδυασμό με ζωύφια που σέρνονται, γορίλες που τρώνε σάρκα και κρεμανταλάδες με βροντερά βήματα. Αυτό που αντικρίσαμε στο υψηλό level ΑΙ είναι κάτι που πρέπει να το δεις για να πιστέψεις. Ο τρόπος που τα τέρατα διαλύονται, ή καλούν σε βοήθεια, ή κάνουν γιορτή πάνω σε νεκρά σώματα ή κρύβονται πίσω από αντικείμενα είναι εκπληκτικός.

Εντάξει, μπορεί το Turok2 να έχει δανειστεί λίγο από το GoldenEye τον τρόπο με τον οποίο οι τύποι αντιδρούν, αλλά ακόμα κι έτσι η Iguana πήρε, προχώρησε και εξέλιξε την τεχνική αυτή σε τέτοιο σημείο που μπορούμε να πούμε ότι την έχει ξεπεράσει κατά πολύ. Ο κόσμος του Turok2 είναι τεράστιος σε δράση. Σε τυλίγει μέσα του και δεν σε αφήνει να ξεφύγεις. Κάθε level είναι σχεδιασμένο πολύ σχολαστικά. Ο τρόπος με τον οποίο τα levels εναλλάσσονται είναι ευφυής χωρίς να προκαλεί σύγχυση. Οι στόχοι του παιχνιδιού είναι ξεκάθαροι και οι συλλογή των διαφόρων κλειδιών είναι κατά πολύ βελτιωμένη. Με τέσσερις αποστολές σε κάθε level έχετε κάθε λόγο να είστε να ανυπόμονοι. Το ισχυρό οπλοστάσιο δεν πρόκειται να απογοητεύσει κανέναν, αφού υπάρχουν 21 όπλα για να ξεσπάσετε την οργή σας κι επιπλέον δύο για χρήση μέσα στο νερό. Οι επιλογές που έχετε είναι φανταστικές, αλλά προσέξτε: δεν έχουν όλα μοναδικό σκοπό το θάνατο.

To Flare, για παράδειγμα, είναι πολύ χρήσιμο ειδικά τώρα που τα levels είναι πολύ πιο σκοτεινά. Επίσης, τοTranquilizer εξακοντίζει τους εχθρούς όταν αυτοί βρίσκονται πάνω σε εύθικτους δίσκους οπότε μετά μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε άλλους τομείς του level. Επίσης, υπάρχουν δύο καινούρια sniper modes με γραφικά που μπορεί να οδηγήσουν στην τρέλα. Τα τέρατα έχουν σχεδιαστεί με τόσες λεπτομέρειες που καθώς θα σας πλησιάζουν μάλλον θα κάνουν τα πόδια σας να σιγοτρέμουν. Οπως και να 'χει πάντως μη στερηθείτε με τίποτα τη γνήσια αίσθηση καταστροφής που σας προσφέρουν τ' άλλα όπλα όπως το Shredder, το FM Layer, το Cerebral και το Flame Thrower. Ειδικά το τελευταίο μας εισάγει σε μια νέα εποχή για τα ρεαλιστικά fire effects. Ο ρυθμός στον όποιο κινείται το παιχνίδι και η ταχύτητα με την οποία εναλλάσσει τους εχθρούς, τις αποστολές, τα επίπεδα και τους γρίφους έχουν σαν μοναδικό σκοπό να σας κρατήσουν σε μια συνεχή αγωνία. Ένα απ' τα καλύτερα πράγματα που μας συνέβησαν παίζοντας το παιχνίδι, είναι ότι μετά από τέσσερις ώρες μέσα στο  The Port of Adia, ανακαλύψαμε ότι στην ουσία δεν είχαμε κάνει τίποτα απ' όλα αυτά που μπορούσαμε να κάνουμε. Η ομορφιά του παιχνιδιού είναι ότι υπάρχει συνεχώς κάτι καινούργιο για ν' ανακαλύψετε. Με το που μπαίνετε σ' ένα ρημαγμένο σπίτι, με τα έπιπλά του κατεστραμμένα και τους κατοίκους του διασκορπισμένους στις σανίδες του πατώματος, σηκώνετε ένα καινούργιο όπλο ή ελευθερώνετε ένα παιδάκι ή καβαλάτε έναν Triceratops. Και μετά υπάρχουν και οι αρχηγοί, που αν τους περιγράφουμε μάλλον θα σας το χαλάσουμε. Όπως συμβαίνει και με τις καλύτερες ταινίες, είναι προτιμότερο να μη γνωρίζουμε το τέλος, να περιμένουμε την έκπληξη. Και να είστε σίγουροι ότι θα εκπλαγείτε. Χε, χε. Βέβαια, κανένα παιχνίδι δεν είναι τέλειο. Όπως το GoldenEye αποδείχτηκε αδύναμο σε κάποια σημεία, χωρίς όμως αυτό να επηρεάσει συνολικά το παιχνίδι, έτσι και κάποια σημεία του Turok2, όπως το Streets και το Cradle φαίνεται να μην είναι και τόσο γρήγορα όσο θα θέλαμε. Επίσης, παρά τον έξυπνο τρόπο που καμπυλώνουν τα levels για προσφέρουν εύκολες διαδρομές, υπάρχουν ακόμα χώροι όπου μπορεί πολύ εύκολα να ακολουθήσετε λάθος δρόμο και να χαθείτε. Ευτυχώς όμως, υπάρχουν σημάδια που δείχνουν από που έχετε περάσει κι αυτά μπορούν να σας βοηθήσουν να βρείτε το σωστό δρόμο. Πάντως θα ήμασταν άδικοι αν καταδικάζαμε το παιχνίδι γι' αυτό το λόγο, αφού είναι προφανές  ότι n lguana ξόδεψε σημαντικό χρόνο προσπαθώντας να το αποτρέψει να συμβεί. Άλλωστε, μέσα στον τεράστιο αυτό τρισδιάστατο κόσμο, δυο-τρία μικρά λαθάκια είναι κάτι που το περιμέναμε και δεν μας ενοχλεί κι ιδιαίτερα. Η αλήθεια είναι ότι το Turok2 είναι μοναδικό. Δεν είναι απλώς μια συνέχεια, όπως το Tomb Raider 2. Είναι ένα εντελώς καινούργιο παιχνίδι. Θα μπορούσαμε να υποστηρίξουμε ότι η Iguana στηρίχτηκε στο πρωτότυπο παιχνίδι, αλλά για να είμαστε ειλικρινείς πιστεύουμε ότι αυτό μπορεί και να μην έγινε. Είναι τόσο διαφορετικό και τόσο καλύτερο. Όλα τα προβλήματα του πρωτότυπου παιχνιδιού έχουν εξαφανιστεί. Είναι ότι καλύτερο έχει συμβεί για τα Ν64 από τότε που κυκλοφόρησε. Μπορούμε να πούμε ανεπιφύλακτα ότι πρόκειται για το καλύτερο παιχνίδι που έχει κυκλοφορήσει γι' αυτή την κονσόλα. Κι αυτό γιατί πράγματι είναι. Όσον αφορά την ερώτηση που όλοι έχουν στο μυαλό τους, αν δηλαδή είναι καλύτερο από το Golden Eye, η απάντηση είναι ναι και όχι. Ναι, γιατί αποτελεί το καλύτερο shoot 'em παιχνίδι του Ν64 και καταφέρνει μέσα από τον αληθινά μαγικό του κόσμο να ανεβάζει την αδρεναλίνη σας στα ύψη. Όχι, γιατί το GoldenEye συνεχίζει να είναι ένα φοβερό παιχνίδι για το είδος του. Λοιπόν, τρέξτε ν' αγοράσετε το παιχνίδι γρήγορα, γιατί απ' ότι φαίνεται μάλλον θα γίνει χαμός μ' αυτό. Και ο λόγος είναι γιατί απλά το Turok 2: Seeds of Evil είναι έξοχο, πραγματικά έξοχο.

Γραφικά: 9
Το Ν64 μπαίνει για τα καλά σε μια νέα εποχή, προσφέροντας για τα μάτια μας ότι το καλύτερο.
Ήχος: 10
Ένα εκπληκτικό ηχητικό σύνολο, που ταιριάζει σε κάθε level ξεχωριστά. Πραγματικά μια εκπληκτική ατμόσφαιρα
Αξιοποίηση hardware: 10
Επιχειρεί να καινοτομήσει και το καταφέρνει. να μεγάλο ατού το συνοδευτικό 256 Meg. cart.
Αντοχή: 9
Το μεγαλύτερο παιχνίδι του Ν64 και μάλλον και το πιο δύσκολο. Κι επίσης υπάρχει η δυνατότητα για πολλούς παίχτες ταυτόχρονα.
Γενικά
Το τρομερό ξεκίνημα για μια νέα εποχή στο Ν64. Το Turok2 είναι μεγαλύτερο, πιο τολμηρό, πιο περίπλοκο, το καλύτερο παιχνίδι μέχρι σήμερα. Συγχαρητήρια στην Iguana.
 

Μαργαριτάρια μέσα στο τεύχος:

1) Στο preview το Zelda: Ocarina of Time αναφέρουν τον Link ως γυναίκα, δηλαδή η Link!

Nintendo World 10.jpg

10a.jpg

11a.jpg

12a.jpg

13a.jpg

IMG_20190224_0006.jpg

IMG_20190224_0010.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
1000 ευχαριστώ Diddy για το post. Το συγκεκριμένο τευχος δεν το είχα δει ποτέ. Οπότε τώρα που το είδα μου θύμισε κάτι που θέλω να αναφέρω (γιατί δεν το ξεχνάω ποτέ).

Οπως γνωρίζουμε το περιοδικό αυτό δεν γράφει τα δικά του reviews αλλά αντιγράφει αυτά του Aγγλικού N64 Magazine. H τουλάχιστον τα περισσότερα reviews έτσι είναι.

Αυτό δεν είναι τόσο κακό από μόνο του. Γίνεται όμως κακό όταν επαναλαμβάνουν τα ίδια λάθη ή συνεχίζουν την ίδια παραπληροφόρηση από την πηγή.

Το συγκεκριμένο N64 magazine με το Turok 2 review είναι μία πονεμένη ιστορία για μένα που όσο νοσταλγία και να έχω για το περιοδικό, το συγκεκριμένο ήταν ασυγχώρητο. Ο Reviewer που το έπαιξε ή είπε επίτηδες ψέματα ή δεν το έπαιξε και έβγαλε ένα review από το μυαλό του. Το Turok 2 σε KAMIA περίπτωση δεν είναι playable με το expansion pack. To frame rate γίνεται πολύ χειρότερο από τα πιο αργά σημεία στο Goldeneye - Perfect Dark και διατηρεί αυτήν την αργή ταχύτητα καθ όλη την διάρκεια του παιχνιδιού, ακόμα και αν είσαι σε έναν άδειο διάδρομο. Είναι στην κυριολεξία unplayable. Οσο και αν δεν τον νοιάζει κάποιον το frame rate. Αλλά ακόμα και χωρίς το expansion pack το παιχνίδι μετα βίας είναι playable. Οπότε καταλαβαίνεις πόσο χάλια γίνεται με αυτό.

Παρόλα αυτά το review στο N64 magazine (και κατ επέκταση στην Ελληνική έκδοση) σε κάνει να πιστεύεις ότι δεν έχει αυτά τα προβλήματα, μάλιστα όχι μόνο δεν το αναφέρει σαν πρόβλημα αλλά λέει και το αντίθετο, δηλαδή ότι το παιχνίδι είναι πολύ γρήγορο χωρίς slowdown (από το Αγγλικό κείμενο, εδώ το λέει λίγο διαφορετικά γιατί δεν ξέρανε πως να μεταφράσουν την λέξη slowdown). Δηλαδή ψέματα, στεγνά, ούτε καν κάτι λάθος ή κάτι διακριτικό. Κι εγώ τότε σαν χαζός το έχαψα και πήγα και αγόρασα το παιχνίδι μαζί με το Expansion Pack την πρώτη μέρα που κυκλοφόρησε, έσκασα ένα τόνο λεφτά, και το αποτέλεσμα ήταν ένα παιχνίδι που ανυπομονούσα να τελειώσει. Εννοείται ότι το έπαιξα χωρίς το Expansion Pack για να μπορώ έστω να έχω έναν ελάχιστο έλεγχο του τι γίνεται στην οθόνη. Αλλά ακόμα κι έτσι ήταν πολύ κουραστικό. Και το λέει κάποιος που δεν τον ενόχλησε τόσο πολύ το frame rate στο Goldeneye. To Τurok 2 ακόμα και σε low-res είναι πολύ χειρότερο.

Με λίγα λόγια, η χειρότερη εμπειρία που είχα με το N64 και ίσως η χειρότερη που είχα γενικά με το gaming. Και όλα αυτά εξ αιτίας ενός ασυνειδήτου reviewer που δεν ξέρω για ποιο λόγο έγραψε κάτι που ο καθένας θα μπορούσε να δει εύκολα πόσο λάθος είναι. Να πεις ότι το δικό του μηχάνημα ήταν overclocked ή το review copy ήταν διαφορετικό ξέρω γω αλλά ακόμα κι έτσι θα έπρεπε να ζητήσουν συγνώμη σε επόμενο τεύχος, κάτι που δεν κάνανε ποτέ.

Οπότε καταλήγω. Το Turok 2 είναι πολύ καλό παιχνίδι.... στο PC. Στο N64 απλώς δεν το θεωρώ καν παιχνίδι αλλά ένα tech demo που θα ήταν χρήσιμο σε ένα περιοδικό για PC, μία δυσφήμηση κονσόλας / διαφήμισης για κάρτες γραφικών, σε στυλ "κοίτα πόσο χάλια τρέχει το παιχνίδι σε κονσόλα και πόσο καλά στην 3DFX" ένα πράγμα. Και θα το έβλεπες και θα έλεγες "καλά, υπερβολές, σιγά μην τρέχει έτσι στην κονσόλα, το κάνουν επίτηδες να φαίνεται πιο χάλια". Και θα είχες άδικο, ναι, τόσο χάλια τρέχει.

Τουλάχιστον αυτό με έκανε πιο σοφό στα 18 μου όπου και σταμάτησα από τότε να εμπιστεύομαι οποιαδήποτε reviews. Κάλιο αργά παρά ποτέ.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Όσον αφορά το Turok 2 να σου πω ότι και εγώ είχα θέμα με το slowdown, ειδικά στο 2ο επίπεδο όταν ανεβαίνεις στον Τρικεράτοπα το παιχνίδι πρέπει να τρέχει περίπου στα 5 fps. Επίσης το πολύ χαμηλό draw distance (ομίχλες, σκοτάδια κτλ) ήταν πολύ κουραστικό. Να σημειώσω ότι το έπαιζα με το expansion pak.

Ωστόσο δεν είχα τόσο τεράστιο θέμα τότε ώστε να το χαρακτηρίσω unplayable. Ακόμα και πριν από δύο χρόνια που το έπαιξα και παραδόξως μου φάνηκε πανεύκολο, δεν με ενόχλησε πολύ το slowdown. Ίσως βέβαια να φταίει και η νοσταλγία μου. Σε περίπτωση που βγει N64 Mini πραγματικά θα ήθελα να δω ένα Τurok 2 χωρίς slowdown και χωρίς ομίχλη / σκοτάδια, θα ήταν πανέμορφο.
 
To Remaster που βγήκε πριν λίγο καιρό είναι νομίζω ο καλύτερος τρόπος να παίξει κανείς το παιχνίδι. Εχει τα ίδια γραφικά αλλά σε πιο μεγάλη ανάλυση με κάποια εξτρά εφέ και επιλογή για να απομακρύνεις την ομίχλη.
 
1@Imgema[/USER] θα συμφωνησω μαζι σου, ωστοσο θυμησου τα εξεις.
 

Μιλαμε για αλλες εποχες (πανω απο 20 χρονια πριν!) με αλλα κριτηρια (εστω οι μαζες/αρθογραφοι κτλ) και αλλα προτυπα στα παιχνιδια. Παρα πολλοι τιτλοι με ενοχλητικο framerate και κινηση, ηταν πασιγνωστοι, πετυχημενοι και φυσικα αποδεκτοι. Μην ξεχνας το αλλο θεμα με τι θεωρουσαν δεδομενα οι home παιχνιδαδες. Γιαυτους ηταν ολα αυτα καθημερινοτητα.
Επειτα, κραταω μια μικρη επιφυλαξη για το κατα ποσο η παρουσιαση εγινε βαση του αμερικανικου παιχνιδιου, οπου τρεχει στα 60hz και ειναι σαφως σε καλυτερη μοιρα. Δεν ηταν ασυνηθες να στελνουν στα περιοδικα αμερικανικους τιτλους, ειδικα οταν η παρουσιαση επρεπε να καλυφθει ως και μερικους μηνες πριν.
Τελος, φυσικα και μιλαμε για περιοδικο οπου στη πραγματικοτητα ηταν αμεσοτατα συνεργαζομενο με την Nintendo / τοπικη αντιπροσωπεια, με οτι και να σημαινει αυτο. Τιτλους οπου θεωρουσαν και πιστευαν ως ΑΑΑ κυκλοφορια, λαμβαναν και την αντιστοιχη "υποστηριξη". Και καταλαβαινεις καλα τι σημαινει αυτο.

Προσεξε, δεν δικαιολογω ουτε το περιοδικο ουτε και φυσικα την βαθμολογια. Ουτε και εγω το αντεξα να ασχοληθω περαιτερω, ειδικα απο την στιγμη που ειχα παιξει το ανωτερο πρωτο παιχνιδι, και αλλους αντιστοιχους τιτλους του μηχανηματος. Ομως θυμαμαι και καταλαβαινω τις τοτε συνθηκες και τιτλους, και πως τα αντιμετωπιζαν.

Γενικοτερα παντως, απειρο-ελαχιστα εξιδεικευμενα περιοδικα σε ολα αυτα τα χρονια, τολμησαν να διαφωνησουν, ποσο μαλλον να πανε εναντια στην πολιτικη γραμμη μιας κονσολας η και εταιρειας. Το καλυτερο παραδειγμα εδω ηταν το απιστευτο περιοδικο SuperPlay, οπου ενω ηταν πραγματικα πορωμενοι με το SNES, δεν ηταν σε καμια περιπτωση ομως υποχειριο της Nintendo. Δυστυχως ομως αυτο δεν συνεχισε και με το N64 Magazine οπου και προερχεται η παρουσιαση.

 
Φίλε μου 1@Getta Robo[/USER]

Ακόμα και αν λάβουμε υπόψιν τα 60/50hz των NTSC-PAL και τα χαμηλά standards της εποχής, ακόμα κι έτσι δεν μπορώ να δώσω κανένα ελαφρυντικό ούτε στο περιοδικό, ούτε στο παιχνίδι. Και εξηγούμαι:

- Η διαφορά των PAL/NTSC δεν είναι τόσο μεγάλη ώστε να πεις πως ένα παιχνίδι στην Αμερικάνικη έκδοση είναι μια χαρά και στην Ευρωπαική "κολλάει". Η διαφορά είναι μικρή και μικραίνει ακόμα περισσότερο όταν μιλάμε για χαμηλότερα rates από 30fps. Πχ, το Zelda που τρέχει στα 20fps, στην Ευρωπαική έκδοση τρέχει στα 17-18fps. Στην περίπτωση του Turok 2 που διαρκώς πέφτει κάτω από 10-15fps, η διαφορά άντε να είναι 1 fps παραπάνω στην US έκδοση. Οπότε δεν θα άλλαζε κάτι. Πάλι τα ίδια ισχύουν.

- Ακόμα και αν λάβουμε υπόψιν τα χαμηλά στάνταρντ της εποχής, το Turok 2 πέφτει πιο κάτω, στον πάτο του βαρελιού. To Ν64 έχει την φήμη ότι τα παιχνίδια είχαν χαμηλά frame rates (παρόλο που το Saturn ήταν γενικά χειρότερο αλλά τέλος πάντων). Είχα παίξει άπειρα N64 παιχνίδια και όλα τα FPS του. Το Τurok 2 λοιπόν παίρνει την πρώτη θέση στο βάθρο του χειρότερου frame rate, σε μία κονσόλα με κακή φήμη σε αυτόν τον τομέα. Είναι χειρότερο και από το Perfect Dark το οποίο είχε πιο σοβαρά slowdowns αλλά έπρεπε να το πουσάρεις. Το Turok 2 είχε slowdowns και κακό frame rate καθ όλη σχεδόν την διάρκειά του. (Α και μπόλικο input lag, αυτό το είχα ξεχάσει).

- Μιλάμε πάντα για το "low res mode". Τo Turok είχε όλα αυτά τα θέματα ΧΩΡΙΣ το expansion pack. Ετσι και τολμούσες να παίξεις σε hi-res δεν το συζητάμε. Μιλάμε για frame rates του ενός ψηφίου πολύ συχνά.

Και θα σου πω και κάτι άλλο. Ναι συμφωνώ ότι τα κονσολοπεριοδικά πολύ σπάνια μιλούσαν για frame rates και slowdowns. Και γνωρίζοντας αυτό  δεν θα είχα κανένα πρόβλημα με το περιοδικό αν και στο Turok 2 δεν ανέφεραν τίποτα. Ομως το πρόβλημα είναι ότι το έκαναν. Παρόλο που στο 99% των παιχνιδιών δεν το αναφέρουν, το ανέφεραν στο Turok 2 το οποίο είναι το χειρότερο παράδειγμα σε αυτόν τον τομέα. Και τι είπαν? Ακριβώς κατά λέξη (για το expansion pack):

"Suddenly the N64 is transformed into a 3DFX PC. It's detail is incredible, it's resolution pin-sharp it's textures lush"

Καλά μέχρι εδώ. Αλλά συνεχίζει ο ποιητής:

"And yet, the game still whips along. Enemies pile towards you at frightening speed with not a smidgen of slow-down playing on their movement"

Για το High-res αυτό έτσι? Που είναι ακόμα χειρότερο. Επαναλαμβάνω, αυτά τα λόγια αφορούν το HIGH-RES MODE!

Αρα λοιπόν ακόμα και τότε, αν διάβαζες κάτι τέτοιο, με τέτοια έμφαση στις εκφράσεις, τι θα καταλάβαινες? ΟΚ, σίγουρα δεν περίμενα ένα παιχνίδι που να τρέχει στα 60fps, ούτε καν στα 30. Περίμενα κάτι τουλάχιστον στα ήδη χαμηλά επίπεδα του Goldenenye γιατί ήξερα 5 πράματα παραπάνω. Βασικά πριν το review είχα τις ανησυχίες μου ότι το παιχνίδι θα είναι αργό αλλά αυτό το review με καθησύχασε και περίμενα ότι δεν θα είναι κάτι τόσο κακό.

Οπότε ήταν 100% καθαρό ψέμα αυτό, δεν υπάρχει ούτε ένα σημείο να πιαστεί κάποιος και να να δώσει κάποια άλλη εξήγηση. Η μπορεί o reviewer να μην το έπαιξε καθόλου το παιχνίδι και απλά έγραψε πως θα ήθελε να είναι. Που είναι ακόμα χειρότερο κατά την άποψή μου. Οπότε απλά μένω στην καλύτερη περίπτωση, ότι δηλαδή μας είπανε στεγνά ψέματα για να μην χάσουν το bonus από την Nintendo (independent magazine my ass).

Να πω εδώ ότι είχα σχεδόν όλη την βιβλιοθήκη του N64 magazine. Και παρά την περίπτωση αυτή συνέχιζα να το αγοράζω και ακόμα το θεωρώ το καλύτερο περιοδικό για το σύστημα. Απλά είχα πάντα υπόψιν μου από εκείνη την στιγμή ότι πρέπει από μονοι μας να φιλτράρουμε πράγματα γνωρίζοντας ότι και τα περιοδικά είναι μία επιχείρηση που θέλει να βγάλει λεφτά και σε κάποιες περιπτώσεις πολύ μεγάλων τίτλων πάντα θα υπάρχει τέτοιου είδους παραπληροφόρηση. Με αυτό στο μυαλό μου δεν την ξαναπάτησα.

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
1@Imgema[/USER] δεν διαφωνουμε καπου, απλα σου υπενθυμίζω το πως κινουταν η αγορα / ειδικος τυπος.

Στο περι NTSC/PAL παντως εχω ενστασεις. Υπαρχουν χειριστες μεταφορες PAL απο NTSC και στο N64 ειναι ουκ ολιγες. Δεν κανανε καθολου καλες μεταφορες στις περισσοτερες περιπτωσεις. Εξαιρεσεις φυσικα και υπηρξαν, οπως και καλα PAL παιχνιδια, πρωτιστως απο ευρωπαικες εταιρειες.

Το Turok 2 N64 ηταν και παραμενει ενα μετριο παιχνιδι, που εκθειάστηκε λογω του πολυ καλου πρωτου μερους του. Ατακες τωρα του περιοδικου πως ειναι σαν 3DFX κτλ ειναι λυπηρο που γραφτηκαν και τιποτα λιγοτερο.

Τωρα για το περιοδικο καθεαυτου, δεν αγορασα ποτε την αγγλικη εκδοση, ειχα δει μονο καποια τευχη. Πριν λιγα χρονια που διαβασα πρωτη φορα SuperPlay, με χαρα ειδα ποσο φανταστικη δουλεια εκαναν, διχως να αποτελουν παρακλαδι και εργαλειο της Nintendo, και ποσο στη πραγματικοτητα ξεπεσαν με το N64 Magazine.
Γιατι ενταξει, τον φανατικο και οπαδικα κολλημενο σε μια εταιρεια λιγο πολυ μπορει να τον χαλιναγωγησεις. Τον παιχνιδα ομως που τον ενδιαφερει να παιξει παιχνιδια ομως οχι. Και οντως που πουλησε το Turok 2 μεσα απο ολο αυτο το απιστευτο σπρωξιμο, ειδαμε που κατελληξε η σειρα, παρολο που διαφημιζοταν παρα πολυ. Δεν μπορεις να λες ψεματα ως περιοδικο/εταιρεια/διαφημιστης ψεματα για παντα. Καποια στιγμη ερχεται ο πραγματικα καλυτερος και κερδιζει.
Οπως και εγινε.

 
Προσωπικά πιστεύω ότι το περιοδικό δεν είπε επίτηδες τα προβλήματα του frame rate για έναν βασικό λόγο: Ήθελαν να ανεβάσουν το ηθικό των N64 gamers. Και εξηγούμαι:

Αν διαβάσετε το editorial αυτού του τεύχους θα δείτε ότι τα πράγματα δεν πήγαιναν καθόλου καλά για το περιοδικό, ούτε όμως και για τους κατόχους Ν64 εκείνη την εποχή που έβλεπαν το Playstation να εκτοξεύεται σε πωλήσεις και εμείς να μην έχουμε παιχνίδια να παίξουμε. Επίσης κακά τα ψέματα, το περιοδικό απευθυνόταν κατά βάσει σε παιδιά, τα οποία δεν καταλάβαιναν περί framerate, input lag, κτλ. Αν τους έλεγαν ότι το παιχνίδι "σέρνεται" θα εκμηδένιζε ένα δυνατό χαρτί του Ν64 απέναντι στο Playstation και θα απογοήτευε ακόμη περισσότερο τους κατόχους N64 . Σημασία τότε για εμάς είχε να δείχνουμε τα πιο εντυπωσιακά sceenshots παιχνιδιών στους φίλους μας στο προαύλιο του σχολείου και να υπερασπιζόμαστε την κονσόλα της κατοχής μας. 

Το πόσο συνέβαλλε η Nortec στον υψηλό βαθμό του Turok 2 θα μας μείνει άγνωστο.

Το Ν64 είχε ανάγκη σε ανύψωση του ηθικού εκείνη την περίοδο και αυτό το πέτυχε εν μέρει και λόγω Turok 2, F1 World Grand Prix και πολύ περισσότερο λόγω του Ocarina of time.

Και αυτό που σας γράφω είναι ακριβώς ότι ένιωσα τότε που πρωτο-διάβασα το review τον Νοέμβριο του 1998.
 
Αν τους έλεγαν ότι το παιχνίδι "σέρνεται" θα εκμηδένιζε ένα δυνατό χαρτί του Ν64 απέναντι στο Playstation και θα απογοήτευε ακόμη περισσότερο τους κατόχους N64 .
Αυτό προσπαθώ να εξηγήσω, ότι κανείς δεν τους αναγκάζει να το πουν αυτό, δεν χρειαζόταν να το αναφέρουν καθόλου. Το θέμα δεν είναι ότι "δεν είπε επίτηδες τα προβλήματα" όπως γράφεις αλλά το ότι τα παρουσίασε, ψευδώς, ως προτερήματα. Οπως και στα περισσότερα παιχνίδια που δεν λένε κάτι για το frame rate, έτσι κι εδώ δεν μπορεί να τους αναγκάσει κανείς να αναφέρουν ότι το παιχνίδι σέρνεται. Θα μπορούσαν απλά να το αγνοήσουν όπως κάνανε πάντα. Ας πούνε την μισή αλήθεια, μην γράψουν τίποτα, όλα τα προβλήματα να τα κρύψουν. Εδώ δεν προσπάθησαν να κρύψουν ότι το παιχνίδι σέρνεται, αντιθέτως το εμφάνισαν χωρίς να τους ρωτήσει κανένας και είπαν "κοίτα, το παιχνίδι ΠΕΤΑΕΙ" (κάτι σαν το πετάει ο γάιδαρος ένα πράμα :D ).

Αυτό το πράγμα (και μάλιστα στο παιχνίδι που έχει το πιο μεγάλο πρόβλημα) δεν είναι σε καμία περίπτωση αποδεκτό, ότι προβλήματα και αν αντιμετωπίζουν στο marketing. Τα περιοδικά είναι για πληροφόρηση όχι μόνο marketing, αν θέλαμε να διαβάζουμε ψέματα θα διαβάζαμε καταλογάκια από τις αντιπροσωπίες και θα ήμασταν κομπλέ χωρίς να πληρώνουμε κιόλας.

Κολλάω στο θέμα του Turok γιατί ήταν το πιο ακραίο. Γνωρίζω τι γινόταν στα περιοδικά τότε και τι παραπληροφόρηση δεχόμασταν, κι εγώ τα αγόραζα έχω γεμίσει μία βιβλιοθήκη από αυτά. Δεν θα με δεις να κολλάω τόσο πολύ (λιγάκι μόνο :P ) γιατί πχ το Playstation Magazine λέει ότι το Crash είναι καλύτερο από το Mario 64 ή το τάδε παιχνίδι έχει καλύτερα γραφικά ή όταν βλέπω κάποιο θάψιμο κλπ. Ολα αυτά εξάλλου είναι απόψεις ο καθένας λέει ότι θέλει και εσύ αν θες συμφωνείς ή όχι. Το bias πάντα υπάρχει, ακόμα και τώρα. Ομως εδώ δεν είναι θέμα άποψης ή bias. Είναι κοροιδία και έλλειψη σεβασμού προς τους αναγνώστες και ας είναι παιδιά οι περισσότεροι. Στην τελική αν ντε και καλά θέλει να γράψει κάτι για αυτό ας γράψει "δεν με ενοχλεί" ή ότι "πάει OK για μένα" αλλά να γράφει (με τέτοια έμφαση κιόλας) ότι το παιχνίδι πετάει δεν είναι η άποψή του, λεει απλά, στεγνά, προκλητικά, ψέμματα. Θα μπορούσε να ξυπνήσει ο editor μια μέρα και να γράψει από το μυαλό του "H Square ανακοίνωσε ότι το Final Fantasy 7 θα βγει τελικά και στο N64" για να αναπληρώσει το ηθικό και να boostάρει τις πωλήσεις. Εκει τι θα λέγαμε ότι "τα standards ήταν χαμηλά απλώς" Κάπου πρέπει να τραβήξουμε μια γραμμή μεταξύ του τι μπορούμε να δεχτούμε και τι είναι αντικειμενικά απαράδεκτο.

Τέλος, δεν λέω κάτι για το Nintendo World ή την Nortec. Ξέρω ότι απλά μεταφράζουν το Αγγλικό κείμενο και δεν περιμένω να ελέγχουν κιόλας το πόσο ισχύουν τα γραφόμενα. Τα standards μου ήταν τόσο χαμηλά, άσχετα αν για κάποιο λόγο έδωσα την εντύπωση ότι περίμενα περισσότερα εκείνη την εποχή.

/End Rant (sorry, αν έκανα highjack το thread)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τα περιοδικά είναι για πληροφόρηση όχι μόνο marketing, αν θέλαμε να διαβάζουμε ψέματα θα διαβάζαμε καταλογάκια από τις αντιπροσωπίες και θα ήμασταν κομπλέ χωρίς να πληρώνουμε κιόλας.
Μαγικη προταση που τονιζω.

Εχουμε ξανασυζητησει και αναλυσει το πως στη πραγματικοτητα παρουσιαζαν και βαθμολογουσαν τα διαφορα περιοδικα, δεν βλεπουμε κατι νεο εδω.
Ωστοσο.

Εδω δεν μιλαμε καν για παραπληροφορηση, αλλα για εξαπατηση. Και το λυπηρο ειναι πως ουκ ολιγοι την πατησαν, ενω καλλιστα θα μπορουσαν να αγορασουν καποιο αλλο πραγματικα καλο τιτλο, οπου φυσικα δεν παρουσιαστηκε στο περιοδικο, αλλα και ουτε το ειχαν εισαγαγει απο εκεινη την απαραδεκτη αντιπροσωπεια.

Δεν ξερω αν θιχτηκε σε προηγουμενη σελιδα, αυτο που δεν καταλαβα παντως στο περιοδικο ηταν η αρνηση του να παρουσιαζει GB/GBC παιχνιδια. Μια χαρα αξιολογοι και ποιοτικοι τιτλοι υπηρχαν, τι στο καλο σκεφτοντουσαν;
 
Καλησπέρα! Θα ήθελα να σας ρωτησω κάτι. Εδώ και έναν Χρώνο ψαχνω να έχω στα χέρια μου ένα τέτοιο Τέυχος. Θα μπορούσατε να μου πείτε που βα βρώ, για τι μέχρι τώρα όλα οσα έχω ελλένξει δεν έχει τίποτα.
 
Μήπως το τέταρτο τεύχος εκτός από το Yoshi's Story CD, συνοδευτόταν και από μία VHS κασέτα με παρουσιάσεις παιχνιδιών;
 
Πίσω
Μπλουζα