Retro ΚΤΕΛ

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας tv1988
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Tελευταία φορά που πήρα ΚΤΕΛ ήταν το 1996 από Ιωάννινα για Αθήνα. Ο οδηγός οδηγούσε σαν μανιακός και το ΚΤΕΛ πήγαινε στα όρια. Έκανε κάπου 4 ώρες ενώ κανονικά ήταν 5 με 5.30. Το χειρότερο ήταν όταν έφτασε στον σταθμό στην Αθήνα και κατέβηκα, είδα πως τα λάστιχα ήταν λιωμένα. Δεν ξέρω ποιά θεότητα έβαλε χέρι εκείνη την ημέρα και δεν σκοτωθήκαμε όλοι τότε. Όταν πήγα με το 106 rallye που είχα τότε στα Ιωάννινα δεν πέρασα τα 120 σε μεγάλη και ανοιχτή ευθεία. Από τότε τα αποφεύγω όπως ο διάολος το λιβάνι.
 
Tελευταία φορά που πήρα ΚΤΕΛ ήταν το 1996 από Ιωάννινα για Αθήνα. Ο οδηγός οδηγούσε σαν μανιακός και το ΚΤΕΛ πήγαινε στα όρια. Έκανε κάπου 4 ώρες ενώ κανονικά ήταν 5 με 5.30. Το χειρότερο ήταν όταν έφτασε στον σταθμό στην Αθήνα και κατέβηκα, είδα πως τα λάστιχα ήταν λιωμένα. Δεν ξέρω ποιά θεότητα έβαλε χέρι εκείνη την ημέρα και δεν σκοτωθήκαμε όλοι τότε. Όταν πήγα με το 106 rallye που είχα τότε στα Ιωάννινα δεν πέρασα τα 120 σε μεγάλη και ανοιχτή ευθεία. Από τότε τα αποφεύγω όπως ο διάολος το λιβάνι.
Telonio το έχω πάθει παιδί, 19 ετων να έρθω από Αθηνα και να τρέχει ο οδηγός σαν παλαβός και κανείς επιβάτης να μην λέει τίποτα .
 
19 ετών δεν ήμασταν παιδιά αλλά ενήλικες. Πως θα μπορούσα ανήλικος να αγοράσω και να οδηγώ ένα μικρό και γρήγορο αμάξι; Ευτυχώς ακόμη ζω. Πάντως και στην δική μου περίπτωση τότε, μόνο εγώ αναριωτόμουν πότε θα τρακάρει και θα σκοτωθούμε όλοι. Για κάποιο λόγο οι υπόλοιποι επιβάτες έμοιαζαν να μην έχουν αντιληφθεί την κατάσταση.
 
19 ετών δεν ήμασταν παιδιά αλλά ενήλικες. Πως θα μπορούσα ανήλικος να αγοράσω και να οδηγώ ένα μικρό και γρήγορο αμάξι; Ευτυχώς ακόμη ζω. Πάντως και στην δική μου περίπτωση τότε, μόνο εγώ αναριωτόμουν πότε θα τρακάρει και θα σκοτωθούμε όλοι. Για κάποιο λόγο οι υπόλοιποι επιβάτες έμοιαζαν να μην έχουν αντιληφθεί την κατάσταση.
Στην ηλικία που είμαι τώρα τους 19 παιδιά τους βλέπω. Ναι το ίδιο κανείς άλλος δεν είχε αντιληφθεί τίποτα.
 
Κάτσε βρε @telonio , τώρα τα Γιάννινα είναι 425χλμ από Αθήνα με δρόμους καινούργιους και άνετους. Το 1996 με αυτοκίνητο ήταν γύρω στις 6 ώρες και 8 με ΚΤΕΛ με στάσεις, ανταποκρίσεις, τουαλέτες κτλ . Για δες λίγο τα νούμερα γιατί δε μου κολλάνε
 
Κάτσε βρε @telonio , τώρα τα Γιάννινα είναι 425χλμ από Αθήνα με δρόμους καινούργιους και άνετους. Το 1996 με αυτοκίνητο ήταν γύρω στις 6 ώρες και 8 με ΚΤΕΛ με στάσεις, ανταποκρίσεις, τουαλέτες κτλ . Για δες λίγο τα νούμερα γιατί δε μου κολλάνε
Γύρω στις 5.30 ώρες έκανε το 1996 το ΚΤΕΛ από Κιφησσό. Το θυμάμαι γιατί ξεκινούσε από Κιφησσό γύρω στις 12 την νύχτα και έφτανε στα Ιωάννινα γύρω στις 5:30. Έτρεχα σαν τρελός μαζί με άλλους τις σειράς μου να προλάβουμε το εγερτήριο στις 06:00 στο στρατόπεδο στο Πέραμα. Εκτός βέβαια, αν θυμάμαι τόσο λάθος την ώρα που ξεκινούσε, αλλά θυμάμαι ήταν αργά την νύχτα.
 
Δε βγάινουν τα νούμερα. Το 1996 η απόσταση πρέπει να ήταν γύρω στα 500χλμ. με άσχημο δρόμο από Κόρινθο και μετά. Ειδικά από Αντίρριο και πάνω ήταν δράμα. Για να έκανε λεωφορείο 5.5 ώρες θα πει πως πήγαινε με μέση ταχύτητα 90 την ώρα. Αν βγάλεις και 2 στάσεις του 15 λεπτου για καφέ και τουαλέτα αυτό γίνεται 100χλμ/ω. Πιο πολύ μου κολλάει για μέση ταχύτητα τα 60χλμ/ω (60*8=480). Ξεχνάς και τα μπες βγες για ΡΙΟ-Αντίριο στις παντόφλες;
 
@telonio Ίσως να έφευγε νωρίτερα από τις 12 γιατί το 1996 σίγουρα η διαδρομή μέχρι Αγρίνιο στην καλύτερη των περιπτώσεων (να έχει σταθερή ταχύτητα ο οδηγός, να μην έχει κίνηση και να προλάβεις το φέρυ στο Ρίο την ώρα που φεύγει και να βγεις πρώτος από το φέρυ στο Αντίρριο), διαρκούσε 4 ώρες. Από εκεί τα Γιάννενα με τις ιδανικές συνθήκες (χωρίς πάγο στο οδόστρωμα, χωρίς νταλίκες στο Μακρυνόρος και χωρίς στάση) ήταν 2 με 2,5 ώρες. Αν όμως έπεφτες σε οδηγούς -σκοτώστρες, τι να πω; τότε σίγουρα ήσουν πολύ τυχερός. :)
 
Τι να πω, μάλλον έχετε δίκιο και οι δυο και δεν θυμάμαι καλά. Θυμάμαι χαρακτηριστικά μια φορά που ανέβαινα στα Ιωάννινα και επιβάτες ήμουν εγώ και ένας γνωστός μου της σειράς μου από το στρατόπεδο. Το ταξίδι έγινε δηλαδή για εμάς τους δύο. Θυμάμαι που λέγαμε 12 η ώρα κατά τις 6 παρά θα φτάσουμε να πάρουμε ταξί για να προλάβουμε να είμαστε έτοιμοι στο στρατόπεδο πριν την αναφορά επιλαρχίας. Το σίγουρο είναι πως έφτανε στα Ιωάννινα κάπου στις 5:30. Τώρα αν έφευγε κατά τις 10 η νωρίτερα, τι να πω, συγχωράτε με δεν θυμάμαι όσο και να σπάω το κεφάλι μου.
 
Από τότε που γεννήθηκα μέχρι το 1986 που πήραμε αυτοκίνητο, όπως και στη δεκαετία του '90 που σπούδαζα, έχω ζήσει όλων των ειδών τα κτελ ακόμη και τα λεωφορεία του ΟΣΕ. Όποιος έχει εμπειρία από ταξίδια μεταξύ Αθήνας/Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας ξέρει ότι όσο καλό και να ήταν το λεωφορείο και ο οδηγός του, υπήρχε πάντα ένα κομμάτι του ταξιδιού που μπορούσε να σου χαλάσει όλη τη μέρα. Το Ρίο-Αντίριο! Δεν πα να έβρεχε, να είχε πολικό ψύχος, να ήταν χαράματα ή μεσάνυχτα, να ήσουν άρρωστος, να είχες δυο τρία μωρά μαζί, να ήσουν 90 χρονών, έπρεπε υποχρεωτικά να κατέβεις από το λεωφορείο και να μπεις στο ferry boat. Πολύ περισσότερο αν τη διαδρομή την έκανες συχνά λόγω δουλειάς, συγγενών κάτω από τ' αυλάκι ή στην Αθήνα ή λόγω μαθημάτων (πχ. είχα συμμαθητές που πήγαιναν ωδείο στην Πάτρα!) Το πέρασμα κρατούσε 20 λεπτά, αν είχε αέρα 30, αν το λεωφορείο έμπαινε πριν από άλλα οχήματα μπορεί και ένα 45λεπτο. Μεγάλη φασαρία. Δε θέλω βέβαια να σκεφτώ τι τραβούσαν οι άνθρωποι που πήγαιναν Κέρκυρα - Αθήνα όπου ζούσαν το μαρτύριο εις διπλούν! Η γέφυρα που υπάρχει πια έσωσε πολλούς ταξιδιώτες κι ακόμη δε θα ξεχάσω όταν την πέρασα με το δρομολόγιο Καλαμάτα-Γιάννενα μία μέρα αφότου εγκαινιάστηκε, όπου όλοι οι επιβάτες του λεωφορείου είχαν σηκωθεί όρθιοι, χειροκροτούσαν και χοροπηδούσαν μες στην τρελή χαρά.
Ήταν τεσσαραμιση ώρες στο νερό η διαδρομή Αγρίνιο - Αθήνα , δηλ.επρεπε να γκαζωσεις για τετράωρο.
 
Ήταν τεσσαραμιση ώρες στο νερό η διαδρομή Αγρίνιο - Αθήνα , δηλ.επρεπε να γκαζωσεις για τετράωρο.
Όντως κάπου τόσο είναι,την θυμάμαι την διαδρομή κάποτε που είχαμε πάει Αγρίνιο να μείνουμε μερικές μέρες στην αδελφή του πατέρα μου.
 
Το 2017 χρησιμοποίησα τελευταία φορά κτελ για μετάβαση στο Αίγιο.
Η προτελευταία (αν μπορεί να θεωρηθεί ως μία) ήταν από τον Ιούνιο του 2000 έως τον Φεβρουάριο του 2001 όπου πηγαινοερχόμουν καθημερινά στη Χαλκίδα. (είχε παιχθεί και ένα ωραίο φλερτ με μια κοπέλα αλλά βαριέμαι να γράφω & δεν είναι του παρόντος νήματος..)
 
Η σημερινή Πεύκη ήταν η μαφκουφανα, έτσι λέει τουλάχιστον
Προβολή συνημμένου 265301
Στην φωτογραφία το λεωφορείο είναι στολισμένο για γάμο. Χρονολογικά πρέπει να είναι γύρω μετά το 1996 όταν το λεωφορείο διασώθηκε από τους αδελφούς Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλο οι οποίοι το αγόρασαν τον Νοέμβριο του 1996 από τους παλιούς ιδιοκτήτες του στο Αγρίνιο όπου έκανε τη... "δεύτερη θητεία" του, μετά την απόσυρσή του από την Αθήνα. Στη θέση του οδηγού ο κ. Σταύρος Τσαλτούμης.
(Το πλάνο κανονικά είναι μεγαλύτερο γιατί έχω δεί την ίδια φωτογραφία και στα δεξιά της διακρίνεται λεωφορείο Magirus Deutz M230E120)


Κι εδώ φωτογραφία του πίσω μέρους με τον ίδιο αριθμό κυκλοφορίας 292829
1693672840296.png

κι εδώ από ανάρτησή μου στο θέμα Λεωφορεία από 80s!!!!
Το ίδιο όχημα στο Παλαιό Τέρμα Ζωγράφου (γραμμή 040, η μετέπειτα 222) το 1975
1693673052730.png
 
Σε αυτή τη λεπτομέρεια από φωτορεπορτάζ της δεκαετίας του ‘60 διακρίνεται το 27 του τότε 8ου #ΚΤΕΛ (του σημερινού ΚΤΕΛ Αττικής). Φυσικά είναι κλασικό #Mercedes Benz #OP315 με αμάξωμα ημιαστικής εκδοχής, κατασκευασμένο από τη #Βιαμάξ.
1697383324241.png
πηγή
 
Πολύ μου άρεσαν παλιά τα ταξίδια με ΚΤΕΛ χειμώνα, ειδικά όταν έκανε έξω πολύ κρύο, θέλω να πω πως μου άρεσε αυτή η ζεστασιά μέσα στο όχημα,με τις διάφορες στάσεις σε πρατήρια κτλ . Κάτι που σήμερα,εδώ και λίγα χρόνια δεν ισχύει, καθώς έχουν καταργηθεί στα πιο πολλά δρομολόγια οι στάσεις (τουλάχιστον Λαμία Αθήνα όταν ταξιδεύω). Για ποτέ φτάνεις Αθήνα ή το ανάποδο Λαμία ούτε που το καταλαβαίνεις πια.
 
@αριαδνη , @Bajar και όχι μόνο... Άλλη μία σύμπτωση
1697662977554.jpeg1697662993583.jpeg
Δεκαετία '90 (υπολογίζω μεταξύ 1993-1997). Το εισιτήριο κράτησε μία συμφοιτήτριά μου με καταγωγή από Ναύπακτο και έγραψε στην πίσω πλευρά τη γραμμή και τον αριθμό κυκλοφορίας του λεωφορείου γιατί γνώριζε το κόλλημά μου με τα λεωφορεία και μου το έδωσε (το σχίσιμο είναι μάλλον από έλεγχο εισιτηρίων και για τον λόγο αυτό το έπιασα με συρραπτικό).
Ψάχνοντας στην σελίδα Λεωφορεια Αιτ/νιας "Μιας Άλλης Εποχης" βρήκα δύο φωτογραφίες και είναι το ίδιο λεωφορείο με αυτό του εισιτηρίου : ΜΕΑ-7182 !!! Αυτή κι αν είναι σύμπτωση

1697663430344.png


<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https://www.facebook.com/sakisgiannoulis13/posts/878314679178413&show_text=true&width=500" width="500" height="722" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowfullscreen="true" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; picture-in-picture; web-share"></iframe>
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ημερομηνία λήψεως των φωτογραφιών 17 Αυγούστου 2023 σε υπόστεγο - αποθήκη στην Παλαιοπαναγιά Ναυπάκτου.
Το συγκεκριμένο ανήκε στον Ιωάννη Χρυσανθόπουλο και είναι "αδελφάκι" του "καρνάβαλου" που βρίσκεται
σε υπόστεγο απέναντι από τον Ι.Ν. Αγίας Παρασκευής στην Άνω Χώρα Ορεινής Ναυπακτίας και αποτελεί δωρεά του
Κωνσταντίνου Χρυσανθόπουλου αδελφού του Ιωάννη.
Το λεωφορείο δεν έχει καθίσματα αλλά η μηχανή του λειτουργεί.
Ευχαριστίες στον Φώτη Ιωαν. Χρυσανθόπουλο

1697664931215.png

1697664717195.png

1697664764735.png

1697664847112.png

Κι εδώ αναρτήσεις στην σελίδα Λεωφορεια Αιτ/νιας "Μιας Άλλης Εποχης"

1697666556452.png

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https://www.facebook.com/sakisgiannoulis13/posts/1457255544617654&show_text=true&width=500" width="500" height="563" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowfullscreen="true" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; picture-in-picture; web-share"></iframe>

1697665476508.png
Στα σχόλια της παραπάνω ανάρτησης παρατίθεται ακόμη παλαιότερη φωτογραφία με τον εξαψήφιο αριθμό κυκλοφορίας και άλλον οδηγό.
1697665548745.png

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https://www.facebook.com/sakisgiannoulis13/posts/1456234841386391&show_text=true&width=500" width="500" height="667" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowfullscreen="true" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; picture-in-picture; web-share"></iframe>
 
Σε συνέχεια της παλαιότερης ανάρτησής μου στο θέμα Παλιές φωτογραφίες της Ελλάδας (βλ. σχετικά
https://retromaniax.gr/threads/Παλιές-φωτογραφίες-της-Ελλάδας.21762/post-619405 ) ,
αυτή τη φορά πήγα στις διακοπές και το φωτογράφισα.

Ημερομηνία λήψης Δευτέρα 7 Αυγούστου 2023 και ώρα 22:05 περίπου (με εξωτερική θερμοκρασία περίπου 15 βαθμών κελσίου)
Τόπος : Άνω Χώρα Ορεινής Ναυπακτίας

Άποψη του Ι.Ν Αγίας Παρασκευής από την πλευρά του υποστέγου
1697668187549.png

1697668303641.png

1697668391248.png

1697668423559.png

1697668476675.png

1697668513395.png

1697668554181.png

1697668596236.png


 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα