Leon
RetroNuts!
- Joined
- 27 Σεπ 2008
- Μηνύματα
- 2.119
- Αντιδράσεις
- 1.059
Καλά αν αρέσει σε κάποιον ή όχι μια ταινία είναι φυσικά τελείως υποκειμενικό, ιδίως όταν μιλάμε για μια ταινία τόσο προκλητική και σοκαριστική όπως το Salo.manos426f είπε:Όσο για το "Salo" του Pasolini,θα συμφωνήσω με τον exetlaios.Eίναι μάλλον η καλύτερη διαχρονικά απόδειξη επιλεκτικής αντιμετώπισης έργων συγκεκριμμένων σκηνοθετών.Αν η ταινία ήταν π.χ του Deodato (που γύρισε το Cannibal Holocaust,όπως προείπαμε") θα είχε φάει ΤΟ κράξιμο και ΤΗΝ απαγόρευση !
Επίσης,στο "Cannibal Holocaust" οι διάφορες "ενοχλητικές" σκηνές είναι απλά διάσπαρτες μέσα στην ταινία.Aντιθέτως,το "Salo" είναι όλο αποτελούμενο από τέτοιες...!! :xm: :xm:
Δε λέω,το έχω δει το "Salo" (πώς αλλιώς θα μιλούσα γι' αυτό άλλωστε τώρα...) κι έχω προσπαθήσει να....φτάσω σ' αυτό που θέλει εν τέλει (δήθεν ; ) να πει ο σκηνοθέτης,αλλά όσο και να προσπάθησα δε παύει τελικά για μένα να είναι μια εντελώς υπερβολική ταινία,βασιζόμενη καθαρά στα πάσης φύσεως αίσχη που προβάλλει,σε σημείο να καταντά αφόρητα κουραστική.![]()
Αλλά νομίζω ότι πας στην άλλη άκρη, κάνοντας αυτό που κατηγορείς ότι κάνουν κάποιοι "σοβαροί" κριτικοί κινηματογράφου, οι οποίοι έχουν μάθει ότι 5-10 σκηνοθέτες είναι ποιοτικοί και εκθειάζουν τις ταινίες τους ενώ αντίθετα ρίχνουν στα βάραθρα οτιδήποτε δεν είναι "αναγνωρισμένο".
Δηλαδή αν το Salo ήταν του Deodato και είχε κατηγορηθεί ως σκουπίδι θα το εκθείαζες και αν το Cannibal Holocaust ήταν το Pasolini θα το κατηγορούσες ως ψευτοκουλτούρα.

Καλό είναι να παρακολουθούμε "without prejudice" και να κριτικάρουμε μια ταινία για αυτό που είναι, και όχι με βάση τη φιλολογία γύρω από αυτή.
Πάντως ο Παζολίνι δεν είναι καθόλου τυχαία τεράστιο μέγεθος στον κινηματογράφο. Έχει γυρίσει αριστουργήματα τα οποία προκάλεσαν και δημιούργησαν αντιδράσεις. Και το πλέον προκλητικό του φιλμ ήταν το Salo, το οποίο τότε δίχασε κριτικούς και θεατές (όχι ακόμα και τώρα δεν έχει καθολική αναγνώριση).
Προσωπικά θεωρώ ότι η τέχνη πρέπει να ρίχνει χαστούκι στον θεατή για να το ξυπνήσει. Αυτό κάνει ο Παζολίνι με το έργο του πολύ επιτυχημένα. Και είναι άδικο να τον καταδικάσουμε επειδή δείχνει "αίσχη".