Πρέπει να έχω αφήσει αρκετά σύγχρονα γιατί τα παίζω και μετά τα ξεχνάω. Αλλά τερματίζονται. Απλώς δεν έχω την υπομονή. Έχω αφήσει adventures κοντά στο τέλος (π.χ. longest journey 2) ή έχω χάσει saves και βαριέμαι να τα ξαναπάιζω. Ή Oblivion στη μέση (τα παιχνίδια που αυτό που κάνεις είναι αντί να βγάζεις το σενάριο να τριγυρνάς και να κάνεις βλακείες).
Αλλά αυτά που μου κάνουν εντύπωση είναι διάφορα παιχνίδια στον Amstrad που δεν ήξερες καν αν τερματιζόντουσαν ή απλώς ήταν τα open-ended παιχνίδια της εποχής χωρίς σκοπό.
Π.χ. Knight Lore, Spindizzy, Jet Set Willy, διάφορα αλλά με χάρτες ολόκληρες που δεν γινόταν σε ένα longplay να επισκευτείς (και λόγω δυσκολίας και επειδή δεν είχες save, να κάνεις ένα καλό παίξιμο και να σώσεις π.χ. όταν έχεις βγάλει 20% του χάρτη και μετά προσεκτικά προσεκτικά να το ολοκληρώσεις). Ήταν όντως τα open-ended παιχνίδια της εποχής, πράγμα εντυπωσιακό, και πολλές φορές δεν ήξερες τι κάνεις με αντικείμενα που παίρνεις (π.χ. παίζαν κάποιο ρόλο τα αντικείμενα στο Knight Lore; Ή απλώς τα έβαζες για να σκαρφαλώσεις
. Κάποιοι άλλοι χάρτες ήταν τεράστιοι για να τους βγάλεις σε μια μέρα ή να μην χάσεις στην πορεία (Spindizzy και πάλι). Τότε τα παιχνίδια δεν σου κρατούσαν το χεράκι, και επίσης δεν υπήρχε αυτό ότι πρέπει να τερματίσεις το κάθε τι. Αν σήμερα έβγαινε παιχνίδι που δεν τερματίζεται ή εντελώς δύσκολα και χωρίς saves θα ήταν απαράδεκτο. Παιχνίδια που αγοράζει ο κόσμος θέλει να τα τερματίζει, σαν να βλέπει μια ταινία μέχρι το τέλος. Ενώ παλιά, χαχα, ήταν και πολύ αστείο που τελείωνες κάποια με απαράδεκτη δυσκολία και δεν είχαν καν φινάλε, παρά ένα ξενέρωτο game over.
Ααα θυμήθηκα και ένα πιο μεταγενέστερο indie, knights of the chalice λέγεται, ωραίο turn based D&D rules, πολύ εθιστικό αλλά απαράδεκτη δυσκολία ακόμα και στο easy (έχει και permadeth mode τρομάρα μου). Είχα κολλήσει πολύ μετά σε μια μάχη που όπως όλες τις άλλες σου πετάνε ιστούς αράχνης, paralyze, antispell και όλα τα καλά ταυτόχρονα με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνεις να αντιδράσεις. Σε αυτό το σημείο είχε κλείσει η πόρτα του μπουντρουμιού από πίσω μου και δεν μου άφηνε το περιθώριο να περιτρυγηρίσω έξω μπας και κάνω level grinding και να έρθω μετά. Η μόνη διέξοδος σε κάτι τέτοιο είναι το grinding. Ή να το παίξεις 500 φορές. Κάτι που δεν έκανα και έφαγε delete. Να ένα game που πρέπει να ξαναβρώ και να ξαναπροσπαθήσω αν και μάλλον θα πρέπει να προπoνηθώ στο διαλογισμό πρώτα