RetroArch (PC)

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Wally
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Εν μέσω πανδημίας και καραντίνας και ελλείψει βόλτας με το "κτήνος" σε παραλιακό μέρος με καλούς φίλους
και greek frape τι καλύτερο από το να σπάσω το κεφάλι μου με το χάος που λέγεται retroarch
και ειδικότερα με τον P-UAE που αναβιώνει με τον καλύτερο τρόπο της αγαπημένη μας φίλη Amiga.

Επειδη λοιπόν ο δύστροπος Retroarch μου στοιχισε ήδη 4-5 μέρες ώσπου να τον στρώσω
είπα να γραψω δύο πραγματάκια σε αυτό το θρεντ μπας και γλυτώσουν τα νεύρα και άλλων ανθρώπων
και να συνεισφέρω κι εγώ σε αυτό το εκπληκτικό θρεντ!

Πάμε λοιπόν.

Για να καταφερετε να τρεξετε παιχνιδια της Amiga μεσω P-UAE στο Retroarch 1.8.5 θα χρειαστείτε τα παρακάτω kickstart roms
τα οποία το σύστημα σημειώνει ως required.

kick34005.A500 - Kickstart v1.2 rev 33.180 (1986)(Commodore)(A500-A1000-A2000).rom
kick37175.A500 - Kickstart v2.04 rev 37.175 (1991)(Commodore)(A500+).rom
kick40063.A600 - Kickstart v3.1 rev 40.63 (1993)(Commodore)(A500-A600-A2000)[!].rom
kick40068.A1200 - Kickstart v3.1 rev 40.68 (1993)(Commodore)(A1200).rom

Θα βρείτε και θα τα κατεβάσετε από εδώ

Οταν τα συγκεντρώσετε ρίξτε τα στον φάκελο system αλλά προσοχή!!!
Εχουν κατάληξη rom την οποία πρέπει να σβήσετε.
Δλδ το Kickstart v1.2 rev 33.180 (1986)(Commodore)(A500-A1000-A2000).rom
θα το μετονομάσετε σε kick34005.A500.rom και μετά θα του αφαιρεσετε την κατάληξη rom.(μην με ρωτήσετε γιατί)

Εδω να σημειώσω οτι φορτώνοντας το content που θελετε
είναι πιθανο να δείτε black screen ενω δείχνει οτι ακούγεται η εισαγωγή.

Δεν ανησυχούμε.

Κατά 99,99% είναι setting στο retroarch και δεν σχετίζεται με τον P-UAE

Πηγάινετε λοιπόν στους video drivers του retroarch : gl1, vulkan, d3d12
και παίξτε με τους εκεί drivers gl1, vulkan, d3d12

Η αλλαγή εκεί φυσικά θα ανακλαστεί και στο retroarch.cfg
στην σειρά video_driver = "gl1"

Aκόμα βεβαια δεν εχω βρει τον τρόπο να εμφανίσω στο οριζόντιο list menu το εικονίδιο της Amiga
και φορτώνω τα παιχνίδια μέσω Load Content.

Horizontal List.jpg

Οπως βλεπεται και παραπάνω Amstrad Doom(port) και Sega Mega Drive εμφανίζονται.
Η Amiga λείπει...
Θα το βρω και αυτό που θα μου πάει...
 
Ερώτηση, πριν το σπάσω, γιατί μου έχει σπάσει τα νεύρα. NAOMI/AtomisWave πώς τρέχουμε σε Flycast; Έχω τα naomi.zip και awbios.zip στο system/dc και προσπαθώ να τρέξω για αρχή τα mslug6 και ikaruga. BIOS και ROMs είναι όλα από τον latest ΜΑΜΕ. Δοκιμάζω από το Content Loader και μου βγάζει "failed to load content". Dreamcast τρέχει κανονικά...
 
Ok, το βρήκα, το αιώνιο πρόβλημα, ελληνικά στο path των BIOS. αγκρρρ!
 
Εχω φτιαξει αυτο (DIY paddle) αλλα δεν μπορω να καταλαβω πως να παω πχ στο Kaboom στο Stella core και να του πω να παιζει με "mouse"
 
Δυστυχώς μάλλον δεν γίνεται... Εδώ διάβασα αυτό: "The libretro Stella core is out of date so it does not include paddle support."

Προσπάθησα και προσωπικά και όντως δεν γίνεται... Πολύ άδικο αν σκεφτείς ότι μόλις χθες έπαιζα "Typing Of The Dead" στον Flycast με κανονικό keyboard...

Κατά τα άλλα σαν κατασκευή πώς παίζει; Στον κανονικό Stella το δοκίμασες; Αξίζει τον κόπο;
 
Αραγε σε αλλα cores γινεται?

Το προτεινω ανεπιφυλακτα!
Ποσταρα και στο thread διοτι πλεον δεν εχω jitter (τουλαχιστον μεχρι στιγμης)
Με ελαχιστα ευρω φτιαχνεις μια κατασκευη πολυ πολυ καλη!
Οταν βρω τα ποτηρακια του τρυπανιου και τελειωσω με το κουτακι, θα ποσταρω photos
 
Δυστυχώς μάλλον δεν γίνεται... Εδώ διάβασα αυτό: "The libretro Stella core is out of date so it does not include paddle support."
Αυτό είναι παλιό topic. Το Stella core πλέον είναι up to date. Το outdated core το μετονομασαν σε "stella2014".
 
Up to date δεν είναι σε καμία περίπτωση αλλιώς θα παρείχε υποστήριξη mouse όπως παρέχει ο standalone χρόνια τώρα. Εκτός αν κάτι μου διαφεύγει ή δεν κάνω σωστά...
 
Up to date δεν είναι σε καμία περίπτωση αλλιώς θα παρείχε υποστήριξη mouse όπως παρέχει ο standalone χρόνια τώρα. Εκτός αν κάτι μου διαφεύγει ή δεν κάνω σωστά...
H έκδοση του core αντιστοιχεί στην έκδοση 6.2. Φαντάσου η τελευταία stable του standalone είναι η 6.1.2. Οπότε όχι μόνο είναι up to date αλλά ακολουθεί και τα dev builds.

Tώρα το γιατί δεν παρέχει υποστήριξη mouse αυτό δεν το ξέρω. Μπορεί όντως κάτι να σου ξέφυγε ή απλά το core να έχει κάποιες ελλείψεις παρόλο που είναι up to date. Πολλές φορές τα cores δεν έχουν όλα τα options των standalones.
 
Επειδη λοιπόν ο δύστροπος Retroarch μου στοιχισε ήδη 4-5 μέρες ώσπου να τον στρώσω
είπα να γραψω δύο πραγματάκια σε αυτό το θρεντ μπας και γλυτώσουν τα νεύρα και άλλων ανθρώπων
και να συνεισφέρω κι εγώ σε αυτό το εκπληκτικό θρεντ!

Πάμε λοιπόν.

Για να καταφερετε να τρεξετε παιχνιδια της Amiga μεσω P-UAE στο Retroarch 1.8.5 θα χρειαστείτε τα παρακάτω kickstart roms
τα οποία το σύστημα σημειώνει ως required.

kick34005.A500 - Kickstart v1.2 rev 33.180 (1986)(Commodore)(A500-A1000-A2000).rom
kick37175.A500 - Kickstart v2.04 rev 37.175 (1991)(Commodore)(A500+).rom
kick40063.A600 - Kickstart v3.1 rev 40.63 (1993)(Commodore)(A500-A600-A2000)[!].rom
kick40068.A1200 - Kickstart v3.1 rev 40.68 (1993)(Commodore)(A1200).rom

Θα βρείτε και θα τα κατεβάσετε από εδώ
Index of /amiga/kickroms/
Οταν τα συγκεντρώσετε ρίξτε τα στον φάκελο system αλλά προσοχή!!!
Εχουν κατάληξη rom την οποία πρέπει να σβήσετε.
Δλδ το Kickstart v1.2 rev 33.180 (1986)(Commodore)(A500-A1000-A2000).rom
θα το μετονομάσετε σε kick34005.A500.rom και μετά θα του αφαιρεσετε την κατάληξη rom.(μην με ρωτήσετε γιατί)

παίζει o Amiga emulator με τις οδηγίες σου, Confirm
 
Σύντροφοι επείγον, χρειάζομαι τον flycast core πριν το σημερινό update, αν δεν έχει κάνει κάποιος update ας κάνει έναν κόπο να μου το στείλει! Για windows x64, ευχαριστώ!

Το έσωσα, απλά το είχα αφήσει κατά λάθος σε per-pixel accuracy και έσκαγε κατά το video initialization...
 
Τελευταία επεξεργασία:
Με τις οδηγίες που έγραψε παραπάνω ο φίλος παίζει πολύ καλά ο Amiga emulator P-UAE και σε κινητό Android. Πιο καλά από όλους τους άλλους σε Android αυτή την στιγμή και με Shaders.
 
Ας υπαρχει και ενα βιντεακι με τον εξαιρετικο shader του gameboy στο retroarch.

 
Γενικά παρόλο που οι shaders κανουν καλή δουλεια, υπάρχει ένα αλλά. Οταν αρχίσουν να κινουνται τα γραφικά (scrolling) υπάρχει αρκετή θολούρα (ghosting), σε ενα καλο μονιτορ που εχω με 5 ms response υπάρχει άλλα όχι έντονο ενώ σε μια παλιά tv με 10ms σχεδον δεν μπορείς να παίξεις, πολυ χάλια. Στην οθόνη του PSP κατα περίεργο τρόπο δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου ghosting.

Επίσης άλλο που παρατήρησα είναι ότι σε παιχνίδια με κάθετο scrolling εξαφανιζονται οι scanlines σε LCD (!?). Σε CRT από την άλλη σε σήμα 480i, amiga Wii emulator σε κάθετο scrolling εμφανίζονται scanlines. Μυστήριες οι βουλές του κυρίου.
 
Τελευταία επεξεργασία:
5 ms δεν είναι καλό response. Ακόμα και στο 1 ms monitor που έχω πάλι υπάρχει ghosting και θολούρα σε οτιδήποτε είναι κλειδωμένο στα 60fps. Μονο στα 240 fps καθαρίζει το τοπίο αλλά τα retro console games είναι πάντα κλειδωμένα στα 60fps ή λιγότερο. Δεν νομίζω να έχει να κάνει με τον shader, εφόσον έχεις LCD δεν το γλιτώνεις. Απλά κάποιοι shaders ίσως να κάνουν το ghosting πιο έντονο ή ακόμα και να προσθέτουν επίτηδες λίγο παραπάνω (όπως στους shaders του Game Boy και Game Boy Advance).
 
imgema ειχα κρατησει την εικονα με το final fight απο το arcade monitor που ειχες βαλει (εχουν χαθει τα ποστς) και μιας και αλλαξα για λιγο τηλεορασεις απο sony σε philips για το pc εβαλα το mame και εβγαλα και μια φωτο.

Ενωσα τις φωτο.Αριστερα ειναι η δικια σου φωτο και δεξια η δικια μου.Δεξι κλικ για να φαινεται καλυτερα.

Προβολή συνημμένου 200508

Εδω δεν θυμαται κανενας πως ηταν τα crt γραφικα των 2d παιχνιδιων που τωρα να προσεξει καποιος και την διαφορα (crt - lcd) στην λεπτομερεια με την θολουρα στην κινηση των ρετρο παιχνιδιων στην lcd τηλεοραση στα 50 - 60 hz εκτος τον imgema - shinobi και κανα 2- 3 ακομη.

Διαβαζα σε μια συζητηση στο facebook για τις κονσολες snes - mega drive που ειναι συνδεδεμενες στην lcd τηλεοραση πως δειχνουν το ιδιο οπως στις παλιες crt τηλεορασεις αλλα δεν ειχαν crt τηλεοραση για να συγκρινουν...Απ οτι θυμουνται ειναι η ιδια εικονα με την crt τηλεοραση...

Μιας και ειχα συζητηση με ενα μελος στο retrocity greece του facebook για την εικονα που ειχαν τα παλια arcades στα arcade crt monitors (ηθελα να εξηγησω πως οι crt τηλεορασεις και τα arcade monitors με shadow mask εχουν την ιδια γραφικη απεικονιση στα παιχνιδια) η συκγεκριμενη φωτο ειναι ενα πολυ καλο παραδειγμα....Xρειαστηκαν ομως και πολλες απαντησεις πανω στο θεμα.

 
Τελευταία επεξεργασία:
Οπως συνηθισεις...εδω βλεπω κοσμο και παιζει MegaDrive σε 16:9!!!! Τι να λεμε για Ghosting και τετοια?
 
Πίσω
Μπλουζα