RetroArch (PC)

Εφτιαξα μια ξεχωριστη RetroArch που επισης συνδεσα στο Launchbox διοτι στη βασικη χρησιμοποιω το MegaBezel που αν και εντυπωσιακο, κλεβει λιγη οθονη. Ετσι για να εχω επιλογη, εφτιαξα και την καινουργια και μεχρι στιγμης χρησιμοποιω οτι τελευταιο βγαζει ο sonkun σε συνδυασμο με οτι φρεσκο βγαζει o Guest. Πολυ ευχαριστημενος μεχρι στιγμης. Δεν εχω προλαβει να προβω σε συγκρισεις με την CRT μου.
 
Εντυπωσιακη φωτο ,με εκανε να δοκιμασω για πρωτη φορα να βαλω shaders εκτος retroarch.
Κατεβασα το zipακι του Sonkun 2023-11-26 ολα κομπλε ,λογικα αυτο θα εχει και τον shader της παραπανω φωτο.
Τα παω ολα ψαχτα τα shaders με Μ + Ν.
 
Για πρωτη φορα δοκιμασα Composite shader* διοτι ο guest εχει κανει μια τρελη μαγκια στην απεικονιση τους. Μαλιστα ο sonkun προτεινει composite για κονσολες (aperture grill επελεξα - warm profile) και RGB (slot mask επελεξα) για τα arcade

(* ο βασικος λογος ηταν οτι, εκτος του 2600 και του Master System, ολα τα κονσολικα ηταν RGB οταν ημουν νιος :) )

Μην ξεχασεις να αναβαθμισεις τον guest_shader. Γραφει και για αυτο στις οδηγιες εγκαταστασης.
 
Την εκανα και την αναβαθμιση μολις, ολα κομπλε. :headbangdude:
Παω να δω τι εκανα ,χαχα.
 
Δοκίμασα να τρέξω το Quake μέσω Tyrquake και το Retroarch με πετάει έξω. Το Quake 2 μέσω vitaquake τρέχει κανονικά.
 
Δοκίμασα να τρέξω το Quake μέσω Tyrquake και το Retroarch με πετάει έξω. Το Quake 2 μέσω vitaquake τρέχει κανονικά.
Δεν είναι θεμα του core γιατί σε μένα τρέχει κανονικά. Οπότε κάποια λάθος ρύθμιση λογικά.
 
Δεν είναι θεμα του core γιατί σε μένα τρέχει κανονικά. Οπότε κάποια λάθος ρύθμιση λογικά.
Το αρχείο pak φορτώνει αλλά είτε από gog είτε από Steam δεν λειτουργεί. Θέμα έχει και το doom 3 bfg Δεν ξέρω αν είναι θέμα ρυθμού ανανέωσης της οθόνης και θέλει αυστηρά 60hz.

Ενώ τα prdoom και wolfenstein δεν έχουν θέμα.
 
Εγω το τρέχω με 240hz πάντως.
 
ενεργοποίησα το logging και μου βγάζει αυτό. Ενώ το αρχείο pak0 ανοίγει από το vkquake κανονικα.

[INFO] [Content]: Updating firmware status for: "D:\emulators\retroarch64\cores\tyrquake_libretro.dll" on "D:\emulators\retroarch64\system".
[INFO] [Core]: Using content: "D:\emulators\dos\vkquake\id1\pak0.pak".
[INFO] [Core]: Content ran for a total of: 00 hours, 00 minutes, 00 seconds.
[INFO] [Core]: Unloading core..
[INFO] [Core]: Unloading core symbols..
[INFO] [Video]: Does not have enough samples for monitor refresh rate estimation. Requires to run for at least 4096 frames.
[INFO] RetroArch 1.16.0 (Git 14cb373)
[INFO] === Build =======================================
[INFO] CPU Model Name: Intel(R) Core(TM) i7-4790K CPU @ 4.00GHz
[INFO] Capabilities: MMX MMXEXT SSE SSE2 SSE3 SSSE3 SSE4 SSE42 AES AVX AVX2
[INFO] Version: 1.16.0
[INFO] Git: 14cb373
[INFO] Built: Oct 2 2023
[INFO] =================================================
[INFO] [Input]: Found input driver: "dinput".
[INFO] [Core]: Loading dynamic libretro core from: "D:\emulators\retroarch64\cores\tyrquake_libretro.dll"
[INFO] [Environ]: GET_CORE_OPTIONS_VERSION.
[INFO] [Environ]: GET_LANGUAGE: "0".
[INFO] [Environ]: RETRO_ENVIRONMENT_SET_CORE_OPTIONS_INTL.
[INFO] [Environ]: SET_CONTROLLER_INFO.
[INFO] [Environ]: GET_VFS_INTERFACE. Core requested version >= V1, providing V3.
[INFO] [Overrides]: Redirecting save file to "D:\emulators\retroarch64\saves\pak0.srm".
[INFO] [Overrides]: Redirecting save state to "D:\emulators\retroarch64\states\pak0.state".
[INFO] [Environ]: GET_LOG_INTERFACE.
[INFO] [Environ]: SET_PIXEL_FORMAT: RGB565.
[INFO] [Content]: Content loading skipped. Implementation will load it on its own.
[INFO] [Environ]: SET_KEYBOARD_CALLBACK.
[libretro INFO] Got size: 320 x 200.
[INFO] [Environ]: GET_SAVE_DIRECTORY.
[INFO] [Environ]: GET_RUMBLE_INTERFACE.
[libretro INFO] Rumble environment supported.
[libretro INFO] Quake Libretro -- TyrQuake Version 0.62
[libretro ERROR] D:\emulators\dos\vkquake\id1\pak0.pak is not a packfile
[libretro ERROR] Hunk_AllocName: bad size: -14747544
 
[INFO] [Core]: Using content: "D:\emulators\dos\vkquake\id1\pak0.pak".
.
.
.
.
[libretro ERROR] D:\emulators\dos\vkquake\id1\pak0.pak is not a packfile
Πρέπει να έχεις δύο pak files μέσα στο id1, σωστά?

Eγώ δεν τρέχω το pak0 αλλά το pak1.

Εdit: Δοκίμασα να τρέξω το pak0 και μου δουλεύει... Οπότε δεν ξέρω αν αυτό είναι το πρόβλημα τελικά. Από ότι διαβάζω, το pak0 είναι το shareware και το pak1 το registered.

Edit 2: Εχεις τίποτα saves ή configs? Δοκίμασε να τα σβήσεις όλα αυτά.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Τα σωστα αρχεια πρεπει να εχουν αυτο το μεγεθος και MD5

5906e5998fc3d896ddaf5e6a62e03abb 18.689.235 pak0.pak
d76b3e5678f0b64ac74ce5e340e6a685 34.257.856 pak1.pak
 
τελικά έπρεπε να βρω τα αρχεία από το αυθεντικό CD για να τρέξει. Και τα περισσότερα abandonware βιάστηκαν να το αφαιρέσουν για να το αγοράσεις από Steam, μη λογαριάζοντας αν είναι συμβατό με άλλα προγράμματα.
 
επιτέλους έφερα την gsync asus p3480 οθόνη που από το 20 μάζευε σκόνη.

Απίστευτη οθόνη για όλα τα παιχνίδια και ας είναι 100 hz.

Δοκίμασα το retroarch με gsync και η κίνηση είναι ομαλότερη και σταθερότερη και από crt ενώ η καμπυλωτη επιφάνεια δίνει άλλη αίσθηση.

Η παλιά crt υπερισχύει μόνο στα παλιά 3d παιχνίδια στις χαμηλές αναλυσεις λόγω μεγέθους.
 
To gsync/freesync είναι απλά απαραίτητο για retro games, ειδικά arcades που έιναι κλειδωμένα με περίεργα refresh rates του τύπου 57hz κλπ.

Από τότε που χρησιμοποιώ τέτοιο monitor δεν έχω ξαναδεί σπασίματα στην κίνηση σε αυτά τα παιχνίδια.

Βέβαια το RetroArch βοηθάει υποτίθεται από μόνο του κάνοντας τα παιχνίδια να τρέχουν λίγο πιο γρήγορα/αργά ώστε να συγχρονίζονται στα 60hz. Θυμάμαι ότι και αυτό λειτουργούσε σωστά πριν πάρω την οθόνη. Αλλά δεν ξέρω ποσο καλά λειτουργεί τώρα και με ποια cores, παιχνίδια κλπ. Και πάλι όμως δεν έχει σημασία γιατί με το freesync δεν θα χρειάζεται αυτή η αλλαγή στην ταχύτητα και θα παίζουν 100% σωστά.

Φαντάζομαι έχεις αυτήν την επιλογή ενεργοποιημένη στα options του RetroArch (sync to exact content frame rate)?
 
Φαντάζομαι έχεις αυτήν την επιλογή ενεργοποιημένη στα options του RetroArch (sync to exact content frame rate)?
ναι όπως και απενεργοποιημενο το Windowed full screen mode.

το gsync θέλει πρώτα ρύθμιση στο nvidia cpl που βάζεις σε όλα vsync on, ultra latency & max frame rate 3 καρέ πιο κάτω από το ρυθμό ανανέωσης (97 στην περίπτωση μου) ενώ θέλει και απενεργοποιημενο το vsync του παιχνιδιού όπως και double ή triple buffer, αν εχει. και αν έχει δικό του frame limiter ακόμα καλύτερα. Αλλιώς είτε μέσω nvidia, είτε μέσω profile inspector.

Όμως σε αντίθεση με τα παιχνίδια υπολογιστή, στο retroarch το vsync πρέπει να είναι ενεργοποιημενο για να έχει αποτέλεσμα.

Βλέπω μεγάλη διαφορά κυρίως στα dos παιχνίδια μέσω retroarch που είχαν και διαφορετικο και ασταθές καρέ, ανάλογα με το παιχνίδι.

Και ο winuae επίσης το υποστηρίζει ενώ και στο dosbox-x βλέπω διαφορά. Ο winuae έχει και beam vsync αν έχεις ρυθμό 120 και πάνω, αλλά για αυτό έχω την παλιά οθόνη crt

Όσον αφορά το gsync, η διαφορά με τα υπόλοιπα είναι πως η επεξεργασία γίνεται μέσω ειδικού κυκλώματος στην οθόνη ενώ της amd βασίζονται στην κάρτα γραφικών και είναι φθηνότερη λύση αλλα εξαιτίας αυτού το αποτέλεσμα μπορεί να είναι και υποδεέστερο αν η οθόνη είναι φθηνιαρικη. Σκοπός του gsync είναι πιο πολύ ο κατάλληλος αριθμός καρέ της εφαρμογης παρα η εξομάλυνση και η απαλλαγή του tearing όπως το freesync.
 
Βλέπω μεγάλη διαφορά κυρίως στα dos παιχνίδια μέσω retroarch που είχαν και διαφορετικο και ασταθές καρέ, ανάλογα με το παιχνίδι.
Σωστά, τώρα που το λες κι εγώ είδα μεγάλη διαφορά στο DOOM που τρέχει στα 35 καρέ και παρόλα αυτά η κίνηση είναι πολύ ομαλή και δεν κάνει σπασίματα όπως πχ στην κανονική τηλεόραση μου (το PC το έχω συνδεδεμένο σε δύο οθονες και το αλλάζω).

Η οθόνη μου είναι η AW2518HF (240hz) η οποία δεν έχει Gsync τσιπάκι μέσα της. Ομως η Nvidia είχε κάνει μια αλλαγή στους drivers της που μπορούσε να δουλέψει το Gsync ακόμα και σε freesync οθόνες. Οχι σε όλες αλλά στην δική μου δουλεύει από όσο έχω δει.
 
Τελευταία επεξεργασία:
έκανα μια σύγκριση μεταξύ crt οθόνης και gsync οθόνης σε δύο ιδιαίτερα παιχνίδια που μπορείς να καταλάβεις τη διαφορά.

Όταν ρίχνεις κέρμα και πατάς start στην Arcade έκδοση του Mortal Kombat 1 και το κατά πόσο οι σκιές στην παρόμοια έκδοση του Samurai Showdown 2 τρεμοσβηνουν. Επίσης το Mk1 τρέχει στα 54 hz, πράγμα που κάνει δύσκολη τη μετατροπή στα 60hz+. Παρομοίως και το πρώτο R-Type που είχε και αυτό θέμα στα πρόσφατα ports.

Ε λοιπόν πάρα τις ρυθμίσεις του Retroarch για crt οθόνες στα 120 χερτζ, τα παιχνίδια αυτά δεν είχαν το αναμενόμενο αποτέλεσμα. Η κάθετη κίνηση των εικόνων των χαρακτήρων στο ΜΚ1 μετά το πάτημα του start δεν ήταν πολλή ομαλή. Ενώ και οι σκιές του ss2 τρεμοσβηναν μεν αλλά όχι στο ρυθμό που έπρεπε.

Αντίθετα στην οθόνη gsync και τα δύο παιχνίδια απεικονίζονταν όπως έπρεπε, με ομαλή κάθετη κίνηση στο mk1 και πολύ γρήγορο τρεμόπαιγμα των σκιών στο ss2.
 
Στην οθόνη gsync και τα δύο παιχνίδια απεικονίζονταν όπως έπρεπε, με ομαλή κάθετη κίνηση στο mk1 και πολύ γρήγορο τρεμόπαιγμα των σκιών στο ss2.
Τα δοκίμασα κι εγώ στην δικιά μου οθόνη (που δεν είναι native gsync αλλά gsync-compatible/freesync).

Στο MK1 οι δύο κάθετες λωρίδες όντως σκρολλάρουν ομαλά, χωρίς πηδηματάκια ή τρεμόπαιγμα. Στο SS2, οι σκιές έχουν έναν σταθερό ρυθμό αλλα εκεί που φαίνεται καλύτερα είναι όταν μπεις στο character select που έχει ένα background που σκρολλάρει σταθερά, και εκεί δεν είδα stutters.

Οπότε ακόμα και με το απλό freesync/gsync-compatible έχεις αυτό το καλό αποτέλεσμα. Επίσης δοκίμασα και σε Mame core αλλά και σε FBneo, και τα δύο είναι μια χαρά. Στο standalone MAME οι λωρίδες στο Mortal Kombat έχουν ένα μικρό τρεμόπαιγμα. Οχι πολύ έντονο, πιστευω ότι και εκεί δουλεύει το freesync (αν δεν δούλευε, το stutter θα ήταν πιο έντονο πιστεύω), αλλά στο RetroArch δουλεύει λίγο καλύτερα.
 
δοκίμασα να απενεργοποιήσω την επιλογή
Στο standalone MAME οι λωρίδες στο Mortal Kombat έχουν ένα μικρό τρεμόπαιγμα. Οχι πολύ έντονο, πιστευω ότι και εκεί δουλεύει το freesync (αν δεν δούλευε, το stutter θα ήταν πιο έντονο πιστεύω), αλλά στο RetroArch δουλεύει λίγο καλύτερα.

δεν πρόσεξα κάτι τέτοιο στο MAME.
 
Πίσω
Μπλουζα